21 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Tomasza, Piotra, Tomisława

~Stevenacems
01:32 21-12-2024
Thanks for designing such helpful & enjoyable web space. I really look ahead... więcej »
~Raymondheath
04:24 19-12-2024
Eye Movement Desensitization and Reprocessing Therapy: Clarifying Common... więcej »
~Eric
06:25 18-12-2024
Hello Nadarzyn Owner,My name’s Eric and I just found your site Nadarzyn... więcej »

Zanieczyszczenie powietrza przy Sitarskich przekracza dopuszczalne normy

Komentarzy (99)
29-03-2016

Przez setki lat obserwowano zjawisko przeprowadzanie się ludności wiejskiej do miasta. Migracja spowodowana była czasami zależnościami politycznymi, a czasami ekonomicznymi. Ten drugi powód w głównej mierze miał cel zarobkowy, a także awansu społecznego.
Symbolem takiego zjawiska (starsi czytelnicy na pewno pamiętają) był serial "Daleko od szosy". Leszek Górecki grany przez Krzysztofa Stroińskiego, czujący się niespełniony i ograniczony wsią, przenosi na Górny Śląsk, a następnie do Łodzi. To tam zdobywa wykształcenie oraz realizuje się w nowych zawodach. 

W ostatnich latach zjawisko to, zmieniło się o 180 stopni, a trzeba dodać że w historii nie tylko państwa polskiego, ale też państw takich jak USA, Japonia, czy państw Europy zachodniej, nigdy nie miało to miejsca.
Teraz mieszkańcy miast szukają spokoju od wielomilionowych aglomeracji, uciekając od smogu, hałasu i miejskiego stresu, wybierają wieś. Dodatkowym bodźcem takiej sytuacji jest transport i modernizacja dróg, które pozwalają w bardzo szybkim przemieszczaniu się i nawet w ciągu kilkunastu minut znalezieniu w mieście. 

Taką oazą spokoju dla wielu miał być Nadarzyn. Na pytanie dlaczego się tu sprowadzili, najprostszą odpowiedzią były trzy zjawiska: wszechobecna zieleń, odpoczynek od hałasu oraz pooddychanie świeżym powietrzem.
Takie wrażenie mogły powodować lasy otaczające gminę oraz Warszawski Obszar Chronionego Krajobrazu zajmujący 30% gminy.

Obecnie oddychanie świeżym powietrzem, a dla niektórych cisza, mogą być iluzoryczne.

Stowarzyszenie Przyjaciół Gminy Nadarzyn, które w swoich celach ma również dbanie o ochronę środowiska, w związku z usytuowaniem w centrum Nadarzyna Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK), w lipcu zeszłego roku zleciło wyspecjalizowanej do tego firmie, mającej do tego uprawnienia, badanie powietrza.
Badania przeprowadzono na działce przy ulicy Komorowskiej, tuż za sortownią oraz działce przy ulicy Sitarskich.
Trochę to trwało zanim poznano wyniki, ale w obu tych przypadkach, w badanym powietrzu stwierdzono przekroczone wymagane normy aerozoli grzybowych, mogących negatywnie oddziaływać na środowisko człowieka.

Niektórym się wydaje, że miernikiem zanieczyszczenia jest zapach lub unoszący widoczny smog, a prawda jest taka, że bakterie, wirusy i zarodki grzybów nie maja zapachu. Wdychamy je nie mając o tym w ogóle świadomości.

Jak czytamy w opracowaniach doktorskich, grzyby takie mogą stanowić zagrożenie nie tylko dla pracowników branży gospodarki odpadami, ale także dla postronnych zdrowych osób. Mogą one wywoływać szerokie spektrum chorób - od prostych alergii do poważnych infekcji, zapalenia spojówek, czy nieżytu nosa.
Dlatego w ocenie ryzyka, tak bardzo ważnym jest rozpoznanie narażenia i ilości grzybów w powietrzu. A te według norm, tylko w dwóch, a może aż w dwóch badanych miejscach w Nadarzynie zostały one przekroczone. Szczególnie martwi nie ujmując innym mieszkańcom obszar ulicy Sitarskich, gdzie znajduje się szkoła, przedszkole i ośrodek zdrowia w którym powinno leczyć się ludzi.

Raport badania przeprowadzonego w lipcu 2015 r, na zlecenie SPGN

Co ciekawe dwa lata wcześniej, podobne badanie przeprowadziła firma P.U.Hetman. W tym badaniu zleconym i opłaconym przez samego zainteresowanego i to w dodatku na terenie sortowni, nie stwierdzono żadnych zanieczyszczeń powietrza.
Można z tego wywnioskować, że grzyby które obecnie przekraczają normy nie mogą pochodzić z oczyszczalni wybudowanej kilkanaście lat temu, ponieważ przez tyle lat na pewno by się skumulowały, a jeżeli nie było ich dwa lata wcześniej, to ich "producentem" musi być ktoś inny.

Raport badania przeprowadzonego w listopadzie 2013 r, na zlecenie P.U.Hetman


PS.
Szanowni Państwo
Działania jakie podejmuje Stowarzyszenie Przyjaciół Gminy Nadarzyn, to zaangażowanie społeczne wielu osób, jednak za badania, prawników i wiele innych rzeczy, niestety trzeba płacić. Jeżeli mieliby Państwo wolę wsparcia tej organizacji społecznej nawet najmniejszą sumą, to z tego co wiemy ułatwiłoby im podejmowanie decyzji wyboru celi priorytetowych.
W tej chwili cele SPGN-u realizowane są ze składek członkowskich oraz wsparć niewielkiej grupy osób, dlatego zachęcamy do pomocy.

Bank Spółdzielczy w Nadarzynie

02 8017 0002 0008 6293 2000 0001

z dopiskiem: "Darowizna na cele statutowe"

 

Komentarze:
04-04-2016
~lola x:
Grzyb, Muchalski, Kużmicka wydali w rekordowym tempie wszystkie pozwolenia dla Hetmana bez konsultacji mieszkańców mimo, że zapisy obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zabraniają lokalizacji obiektów związanych z gospodarką odpadami .I TERAZ CAŁY NADARZYN CIERPI   więcej
03-04-2016
~Sprzedali działkę pod śmieciowisko za pare srebrników a teraz cały Nadarzyn cierpi !!!:
03-04-2016
~lol:
tak jak lola x napisała co zrobił w tej sprawie wójt ZERO konsultacji dla ludzi a teraz co wypisuje ,że starostwo wydaje decyzje dla tej firmy niby jak ma nie wydać jak już wcześniej wszystkie decyzje poprzednia władza starostwa z Kuźmińska na czele je wydała to wójt chce z ludzi durnowate matoły zrobić i wmawiać ,że teraz to wina starostwa???? tylko czemu zapomina przyznać sie jak to z Kuźmińska expresowo jak pendolino wydali te decyzje ,że sami ludzi nie poinformowali, a teraz mają pretensje do starostwa obecnego ile jeszcze będą tak w ludzi wpierać te głupoty???????  więcej
03-04-2016
~lol:
a czy jak kupował to mówił wszystkim że zrobi tam takie śmieciowisko? jeden z drugim mim napiszesz cos o ludziach co sprzedawali działki najpierw zastanów sie co piszesz ,
03-04-2016
~Przecież hetman kupił działkę od ludzi z Komorowskiej którym teraz śmierdzi ?:
03-04-2016
~Roman:
Wójt Grzyb po niskiej ''przyjacielskiej'' cenie
02-04-2016
~Kto sprzedał działki hetmanowi pod śmieciowisko ?:
02-04-2016
~lola x:
Popieram sąsiadów Hetmana :Posesje z tyłu Hetmana przy ulicy Komorowskiej znajdują się zaledwie kilka metrów od tej śmierdzącej instalacji.To dla nich prawdziwy koszmar żyć z zamkniętymi oknami zwłaszcza w lecie.Sortownia i kompostownia odpadów PU Hetman została zainstalowana podstępnie.Nie było o tym żadnej informacji a jak były to niekompletne i ukryte .Wójt ODMÓWIŁ konsultacji społecznej ,bo bardzo dobrze wiedział, że mieszkańcy nie zgodzą się na taką instalację pośród ich domów .Hetman został zainstalowany na terenie gdzie plan zagospodarowania przestrzennego ZABRANIA instalacji przerobu odpadów.Hetman zostaw zainstalowany na terenie ZALEWOWYM gdzie jest ZABRONIONE lokowanie instalacji przerobu odpadów.Hetman podniósł teren o 1.8 m. co jest ZABRONIONE na terenie zalewowym .Pozwolenia wydane dla Hetmana przez Panią Kużmińską Grzyba i Muchalskiego zostały wydane w rekordowym tempie , wszystkie oczywiście pozytywnie.W czyim to było interesie ?Mieszkańców naszej gminy ?  więcej
02-04-2016
~do poniżej:
Przyjdź do nas na Turystyczną, Komorowską czy sąsiednie, jest nas kilkadziesiąt rodzin, kilkaset mieszkańców których większość mieszka tu od pokoleń i którym zainstalowano po cichu ,bez naszej konsultacji sortownię odpadów i kompostownię obok naszych domów , naszych ogrodów . Poznasz problem którego nie znasz i na temat którego się niesłusznie wypowiadasz . Zapraszamy  więcej
01-04-2016
~Wmówić sobie wszystko można:
Do matki, do chorych, proszę państwa, ja uważam, że zawsze to tragedia jak dzieci chorują, oczywiście wszyscy byśmy chcieli być zdrowi, to normalne, ale słuchajcie to wmawianie, że to z winy mikrobów,biogazów, toksyn czy grzybów od Hetmana te choroby, to naprawdę jest jakaś paranoja. Nawet zlecone tutaj badania wykazują zaledwie lekko podwyższone normy i to nie tych tam paskudztw. Pamiętajcie, że tam jest dużo drzew, gnijące liście, trawy na niezgospodarowanej ziemi wokół, to wszystko się unosi. Pamiętam jak koleżanka mówiła, że jej syn, ktory ma alergię jak tylko pobawi się liścmi z drzew, to zaraz ma ataki alergii i to ciężkie, bo ma uczulenie na grzyby których jest pelno w spadających liściach. A jak sa suche lata, bez deszczu, to wszystko może uczulać, bo się deszczem nie oczyszcza. I to dotyczy najbardziej nawet czystych rejonów kraju. Przecież widzicie prognozy pogody i mapy dla alergików - teraz pylą takie a takie, wysoki poziom w całym kraju grzybow, wysoki poziom pyłków czegoś tam. To dotyczy całego kraju. Ja osobiście jestem spokojniejsza jak tam w tym Hetmanie zamknęli to wszystko w halach, bo uwazam, ze jeżeli coś się roznosiło od nich, to teraz będzie tego dużo mniej. Nie cieszy mnie obecnośc Hetmana w Nadarzynie, ale też nie popadam w paranoję. To nie zakład chemiczny na szczęście. Współczuję tylko tym co mieszkają blisko, bo mają głośno i na pewno im tam pośmiarduje od cięzarowek chociażby. Ale bez przesady gdy chodzi o oddzialywanie na Nadarzyn.   więcej
01-04-2016
~mieszkanka z pruszkowskiej:
Może i stężenie grzybów nie jest wysokie ale dla osób cierpiących na alergie nawet taki mały poziom jest uciążliwy. Mój syn ma uczulenie na grzyby i pleśnie. Choroba ujawniła się 3 lata temu. Wcześniej wszystko było w porządku. Przypadek?
01-04-2016
~do matka:
To wina Grzyba , Muchlskiego , Kuźmińskiej i ich radnych kotleciarzy z obozu wójtowego. To ich pozwolenia doprowadziły mieszkańców Nadarzyna do tragicznych w skutkach chorób.
01-04-2016
~matka:
To jest tragedia... z którą zmagamy się od samego początku....Najpierw była lekka wysypka na twarzy, teraz już ciągłe bóle głowy, zawroty głowy, bóle brzucha, swędzenie oczu.... dzieci opuszczają szkołę, chorują coraz częściej z powodu spadku odporności.Wystarczy przejść się ul. Pruszkowską bądź Sitarskich a dolegliwosci się nasilają... Koszmar... Koszmar stworzony przez LUDZI- co to za ludzie?  więcej
31-03-2016
~O Kuźmińskiej nie zapomnimy. Turystyczna ją dobrze pamięta.:
To prawda, u nas na Turystycznej, też wyjątkowo śmierdzi.
31-03-2016
~Komorowska.:
Dzisiaj smród jest szczególny aż taki lepki.
31-03-2016
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyb , Muchalski , Kuźmińska załatwili wszystkie pozwolenia Hetmanowi n:
Nadarzyn jest bardzo zagrożony a oni mieszkają daleko od zarazy Młochowie i śmieją się z nas.
31-03-2016
~Granica dla Hetmna.:
Pewien ojciec nie zabezpiecza syna w beret i inne rzeczy, bo syn jest za granicą i nic mu nie grozi, po za samotnością.
31-03-2016
~Ja zabezpieczam syna codziennie ! + obowiązkowo beret... To działa !:
31-03-2016
~Afera goni aferę w gminie Nadarzyn pod rządami Grzyba i Muchalskiego.:
To oni są winni za Hetmanowe śmieciowisko i wiele innych afer, z ich bezpośrednim udziałem.
31-03-2016
~do do niecsujacy:
A moze to nie ja mam raka mozgu tylko Ty. Wtedy mozna widziec, slyszec i czuc rzeczy ktorych nie ma. A moze to zwykla schizofremia tylko.
31-03-2016
~nieczujacy:
Ale o jakich bakteriach nieswiadomie wdychanych piszesz. Badanie wyraznie pokazalo ze zadnych bakterii nie ma. Lekko przekroczone grzyby. Wsio. Powtarzacie te Bakterie, virusy i grzyby jak mantre gdy wasze badania jasno pokazuja ze skala problemu jest zgola inna  więcej
31-03-2016
~prawda:
Cholera. No to musze sie faktycznie przebadac. Cala rodzina. Tych nieczujacych sasiadow tez namowie. Od tego smrodu wszyscy zesmy raka mozgu dostali i nic nie czujemy....
31-03-2016
~lol:
do prawda --a pamiętasz jak w wyborach chyba poprzednich nawet Hermanowki ten astronauta u nas głosował to powiedz jakim on jest mieszkańcem Nadarzyna ,czemu go hucznie nie przywitano sama GOŹDZIKI CZERWONE BYM MU WRĘCZYŁA
31-03-2016
~do prawda:
referendum pokazało ,że 99% głosujących było za osunięciem wójta ,a czy lokal wyborczy był tylko w Nadarzynie? może ktoś pamięta ? bo to też dużo daje ,po drugie powinna być zmieniona uchwała na taką jak w wyborach liczy się przewaga głosu anie jakiś procent od liczby mieszkańców   więcej
31-03-2016
~dla nieczujących :
Niektórym się wydaje, że miernikiem zanieczyszczenia jest zapach lub unoszący widoczny smog, a prawda jest taka, że bakterie, wirusy i zarodki grzybów nie maja zapachu. Wdychamy je nie mając o tym w ogóle świadomości.
31-03-2016
~do prawda:
skoro jak twierdzisz mieszkasz 1km i nic nie czujesz a a też mieszkam 1km i wielokrotnie czułam ten okropny zapach ,to musisz jak najszybciej udać sie do lekarza ,bo albo masz tylko problem z nosem i czasami sie tak zdarza ,że ludzie nie czują zapachów.A w najgorszym wypadku masz guza mózgu który może powodować problemy z powonieniem,smakiem i ostrością wzroku i powinieneś wykonać specjalistyczne badania  więcej
31-03-2016
~tak misie nasunęło ;p :
a jednak - czyli dziękujemy za instrukcję - która potwierdza, że mam rację
31-03-2016
~prawda:
Ja tam zamierzam zadzownic, jak tylko coś poczuje. Choc jak piszałem, sie jeszcze nie zdarzylo :-/
31-03-2016
~do tak mi się nasunęło:
Skąd wiem, że zgłoszenia na uciążliwości powodowane przez Hetmana mają aż tak dużą skalę? Nieważne skąd wiem, ważne że jest to prawda potwierdzona zeznaniami składanymi w sądzie pod przysięgą. A teraz instrukcja dla mieszkańców opisująca, pod jakie numery telefonów należy dzwonić, aby zgłaszać przypadki, gdy śmieciowiska działa w sposób powodujący zakłócanie spokoju: Straż Gminna 22 720-08-67, policja: 22 729-81-77. Jeśli stwierdzicie Państwo, że śmieciowisko kontynuuje pracuję po godzinie 22.00 lub rozpoczyna działalność przed godziną 6.00 rano również trzeba to zgłaszać. Zabroniona jest praca w dni ustawowo wolne, jak np. niedziele czy święta. Telefonować ze skargami i prośbami o interwencję należy zawsze, gdy w ocenie zgłaszającego czuć fetor lub gdy hałas może być odbierany jako uciążliwy. Proszę za każdym razem żądać przybycia patrolu interwencyjnego oraz sporządzenia notatki służbowej z miejsca zdarzenia. Proszę się nie obawiać ani nie pozwalać na zbywanie sprawy, ponieważ zarówno Straż Gminna jak i policja mają obowiązek przyjmowania zgłoszeń oraz zajmowania się nimi z jak największą starannością.   więcej
31-03-2016
~Wyborca:
Już nas obronili ci z Ponad podziałami, nic nie widzą nic nie słyszą, nic nie czują. Fundusz sołecki swizdu gwizdu i też załatwili.
31-03-2016
~ach wybory! wybory:
...i wszystko jasne! Dlatego nad całym tym wylewem złotych myśli i argumentów przeciwko szkodliwościom, zagrożeniom i utrudnieniom zgotowanym nam mieszkańcom znowu powiewa baner (reklamowy) a na nim dwóch panów - kandydatów w zbliżających się wyborach, którzy nas uciśnionych maluczkich obronią, hetmana wykurzą (skąd my to pamiętamy?) i zapanuje ogólna szczęśliwość pod panowaniem ZG, jak to jest w tych poniższych wpisach nam obiecywane   więcej
31-03-2016
~tak misie nasunęło ;p :
do przeczytanego tutaj wpisu : "...Dotychczas do Straży Gminnej w Nadarzynie trafiło ponad 200 (słownie: dwieście) skarg Na policję w Nadarzynie oraz Pruszkowie było ponad 70 (siedemdziesiąt) takich zgłoszeń - a skąd wiesz? bo sam je pisałeś??? I teraz szukasz chętnych co za tobą staną? bo przestraszyłeś się odpowiedzialności, bo naciągasz fakty, a jak przyjdzie co do czego i jak ktoś to sprawdzi, to może trzeba będzie się z tego wytłumaczyć!!! a po co się tłumaczyć samemu jak w kupie raźniej??? i dlatego jak się czyta niektóre zamieszczone tutaj wpisy to jakby czytać instrukcję - czy się mylę?  więcej
31-03-2016
~prawda:
Po co robić kompleksowe badania, skoro już wiadomo ze wykaza przekroczenia? :P Ale zgadzam sie z jednym, tylko parokrotne powtorzenie, w roznych porach roku, odleglosciach, z roznych stron moga pokazac skad zaniczeszczenie pochodzi (jesli bedzie spadek zanieczyszczen wraz ze wzrostem odleglosci od Hetmana), i wykluczyc czynniki sezonowe. W tym badaniu zastanwia mnie brak zmiany w 2 roznych punktach, jeden 250m drugi 800m od podejrzewanego o zanieczyszczenia zródla (Hetman). Powinna byc roznica. Finansowanie czegośtakiego to inna para kaloszy.  więcej
31-03-2016
~lola x:
Od 4000 złotych do kilkuset tysięcy złotych.Normalnie takie badania powinny być kompleksowe ,trwać ponad rok w różnych porach roku ale to kosztuje a nasze władze nie wydadzą na to ani grosza , skoro już wydają na '' ochronę'' Hetmana tysiące .Po za tym kompletne badania najprawdopodobniej wykazały by niedopuszczalne przekroczenia norm niebezpiecznych dla zdrowia substancji a nasze władze i Hetman boja się tego jak diabeł święconej wody .Inna strona medalu to fakt ,że firmy wykonujące takie badania odmawiają ich wykonania dla stowarzyszeń takich jak SPGN .Taka firma która ''pomaga'' stowarzyszeniom w ukazaniu prawdy naraża się na bojkot firm śmieciowych które wpisują ją na czarną listę . ''Układ''( czyli skorumpowana władza) który moczy palce w instalacji takich instalacji odpadów korzysta z tej listy.Takie małe, tanie, jednorazowe badanie wykonane przez SPGN wykazało już przekroczenie norm aerozolu grzybowego i to już jest sukces i otwiera drogę do dalszych badań których tak mocno niektórzy się boją.  więcej
31-03-2016
~Ile:
Ile kosztuje takie badanie??
31-03-2016
~4/3 * PI * R^3:
Nikogo nie dziwi, ze steznie grzybów w powietrzu 250m od Hetmana i 800m od Hetmana jest takie same. Przeciez powinno malec wraz z odgloscia od zrodla emisji.
31-03-2016
~Straż Gminna w Nadarzynie:
Strażnicy Rochna i Zatorski? Zaraz, zaraz... czy Zatorski to nie ten sam, który został nagrany, jak instruuje swoich kolegów, aby znalezionego na przystanku nieprzytomnego człowieka wrzucić do autobusu i w ten oto sposób pozbyć się problemu? Nazwanie kogoś takiego świnią jest nie na miejscu, ponieważ świnia jako zwierzę bez mała udomowione mogłaby się, i słusznie, na takie porównanie obrazić.   więcej
31-03-2016
~prawda:
Jakie trucie. O czym Ty piszesz? Te badania mnie tylko uspokoily ze nie mam sie o co zupelnie martwic. 200m od Hetmana na w najcieplejszym okresie roku grzyby przekroczone o 20%. No litosci. Ten 1km od Hetman gdzie mieszkam, nie dosc ze nigdy niczeago nie czulem, to i 10% tych grzybów nie dolatuje, zakladajac ze to Hetman je produkujea nie jest to poziom tła. W kielach kiedys monitorowano (google). Letni poziom grzybów dochodził do 3000. Zimowy byl bliski zera. Bo to rownie dobrze moze byc oczyszczalnia przeciez. Badanie nalezlao by powtorzyc co miesiac, w odleglosci 100, 200, 500, 1000m od Hetmana, po 4 stronach, rejestrujac kierunek wiatru, ustawiajac sie miedzy Hetmanem a oczyszczalnia itd. Wtedy mozna wnioski wysyuwac. Fajnie, ze te pojeyczne badania zrobione, bo pokazuje ze cos jest na rzeczy i sasiaedzi Hetmana maja powody do obaw i narzekan. Ale to pierwszy krok.   więcej
31-03-2016
~super:
Super, tyle ze o kant tyłka te badania rozbić. Bakterii brak, a grzyby lekko przekroczone, wiec jakiejs wieszczonej tragedii brak. Do tego nie wiadomo czy to od oczyszczalni czy z sortowni. Pierwszy lepszy artykul pokazuje ze ilosc grzybów w okresie letnim moze wzrastac 10-krotnie, wiec na dobra sprawe nic nie wiadomo w kwestii zwiazku Hetmana z tym przekroczeniem. Jak sie nie powtorzy badania w okresie chlodniejszym, w roznych odleglosciach, takze 500m, 1000m czy 2km od Hetmana dla refernecji, biorac pod uwage kierunek wiatru itd, to niczego to niestety nie dowodzi :-(. Dobry krok, ale pierwszy. Ciekawe ile takie badanie kosztuje, chetni bym sie dowiedział ile ZG kasy potrzebuje na serie badan, czy czestsze monitorowanie.  więcej
31-03-2016
~prawda:
Chyba problemy z czytaniem. Twierdze ze tam gdzie mieszkam, 1km od Hetmana NIGDY niczego nie czulem. Zaden z moich sasaidów też sie nigdy nie skarzyl. Nigdzie nie pisalem, ze WOGOLE nie smierdzi. Ba jestem pewien, ze blisko Hetmana czasem coś czuc, moze nawet codzinnie, nie wiem. Co zreszta zrozumiale, sortuje, przewoaza tam smieci.Twierdze zas ze reakcje i opisy niektorych sa nieadekwatne do skali probelmu, nie oddajace faktycznego stanu. Jakies twierdzenai o 5km zasiegu szkodliwosci, wyludnianiu sie Nadarzyna i okolic to jakies wierutne bzdury. Co zreszta referendum i wybory jasno pokazaly jak bardzo przylegajacym wioskom ten Hemtan ciąży.  więcej
31-03-2016
~do prawda:
ale go bronisz i wpierasz innym ,że nie śmierdzi skoro śmierdz
31-03-2016
~do prawda boli:
Judasz też wyparł się Jezusa za kilka srebrników ale potem zrozumiał swój błąd i nazwali drzewo kwitnące jego imieniem .Czytając co piszesz nie wierzę że nie robisz tego we własnym interesie ja też mieszkam 1km i często w lato późnym wieczorem ,bo 2 lata temu to i popołudniami śniedziało okropnie   więcej
31-03-2016
~prawda:
Ja nie zauwazylem, zeby ktoś tu bronił Hetmana. SAm ze 3 razy pisalem ze Hetmana w Nadarzynie nie powinno byc. Ale jakos nie dociera do frustratów.
31-03-2016
~do poniżej:
miało być do prawda boli
31-03-2016
~do poniżej:
człowieku powiedz nam wszystkim dlaczego tak gorliwie i zajadle bronisz tego Hetmana ?
31-03-2016
~prawda:
Ja rozumiem, ze mieszkasz bezposrednio koło Hetmana i masz solidne podstawy do narzekania. Halas, smród. I szczerze wspolczuje. Serio. Rozumiem frustracje. Ale wiekszej bzdury jak o 5km to nie slyszalem :-(A 1km od Hetmana, ze swojego okna widze 4 budowy domów. Do 2 innych wprowadzono sie pod koniec tamtego roku. No rzeczywiscie Tragedia, Nikt sie tu nie chce osiedlac, kloaaka, dzialki leca na łeb na szyje, już sa po 200PLN za metr..... Jakakolwiek rodzina czy znajomi nie maja pojecia o istnieniu Hetmana, bo skąd. Kto by mnie nie odwiedził żadnego smordu jeszcze nie poczuł. Nikt przyjezdzajacy nie pytał czemu tyle smieciarek mijał po drodze. Jeszcze raz. Twierdze ze Hetman nie powienien byc tu zlokalizowany. Kropka. Wszystko odbylo sie prawdopodobnie ze zlamaniem/nagieciem prawa. Bezposrednio przy Hetmanie jego uciazliwosc jest duza.   więcej
31-03-2016
~prawda:
A ja nie twierdze ze nie bylo 270 czy ile tam zgloszen. Nie twierdze ze na Turystycznej maja przechlapane. Twierdze ze ja nigdy niczego nie czułemz odleglosci 1KM!! A padaja tu twierdzenia ze powinno mnie z tej odleglosci na wymioty brac od smrodu co drugi dzien.   więcej
31-03-2016
~do z Pruszkowskiej:
Zarówno policja jak i Straż Gminna bardzo niechętnie i z ociąganiem przyjmują zgłoszenia od mieszkańców skarżących się na Hetmana. Jak już powszechnie wiadomo, były przypadki zastraszania mieszkańców, którzy kierowali te skargi, były próby nałożenia mandatów, były również sprawy sądowe, które policja i straż przegrały, ponieważ sądy stanęły po stronie mieszkańców stwierdzając, że wobec udokumentowanych uciążliwości powodowanych przez śmieciowisko, interwencje były uzasadnione. Smród, hałas, praca w godzinach ciszy nocnej to są wszystko rzeczy, które zostały potwierdzone nie tylko przez policję i straż, ale również przez urzędników gminnych, którzy zostali wezwani na interwencje. Co do zachowania policjantów i strażników gminnych w Nadarzynie, to trudno zakładać, że ich postawa jest efektem samodzielnego myślenia. Raczej wynika ona wprost z poleceń i oczekiwań, które wobec nich formułuje Grzyb i ten drugi bydlak, którego nazwiska tu nie podam, ponieważ na to po prostu nie zasługuje. Należy również zaznaczyć, że nie wszyscy spośród tych 'funkcjonariuszy publicznych' zachowują się w sposób niewłaściwy i urągający elementarnej przyzwoitości. Ale są i tacy, jak np. Artur Zatorski i Adam Rochna (to strażnicy gminni), którzy są zwyczajnie zdeprawowani i zdemoralizowani, a ich postawa nosi znamiona zwyczajnego chamstwa i wynaturzenia. Proszę zapamiętać sobie te nazwiska, bo to przykład ludzi, którzy nigdy nie powinni trafić do pracy w instytucji, która ze swojej definicji zakłada służbę dla dobra ludzi i stanie na straży ich bezpieczeństwa.   więcej
31-03-2016
~prawda boli?:
rozumiem ludzi,którzy tam mieszkają bo w okolicy gdzie jest oczyszczalnia ścieków z gminy, sortownia śmieci i na dodatek chemiczny kolos czyli garbarnia z odczynnikami i żywymi skórami zdartymi ze zwierząt to pewnie nie raz stamtąd zaleci jakimś fetorem, ale dlatego właśnie zadaliśmy sobie trud, żeby sami sprawdzić i naprawdę - uwierzcie - nie śmierdziało - a byliśmy dwa razy pod samym hetmanem. Natomiast ja mieszkam kawałek stąd choć wcale nie daleko i denerwuje mnie jak przyjeżdżają znajomi (teraz już na szczęście przestali)i wypytują czy rzeczywiście w Nadarzynie to jakaś katastrofa, smród itp. a ja uważam, że tu naprawdę nie najgorzej się mieszka   więcej
31-03-2016
~z Pruszkowsiej :
W nocy obudził mnie straszny smród , brało na wymioty, zamknąłem okna ale już było a późno .Wezwałem policję z Pruszkowa , powiedzieli ,że przyjadą i nie przyjechali .
31-03-2016
~sąsiad truciciela:
Wpłynęło oficjalnie 270 wniosków a nieoficjalnie kilkakrotnie więcej tylko, że nie zostały one zaprotokołowane nie mówiąc o mieszkańcach którzy mimo smrodu nie wzywali policji . Często smród czuć w nocy kiedy mieszkańcy śpią.Straż gminna i policja tłumaczyła , że nic nie czuje ponieważ mają katar.Widocznie otrzymali takie zlecenie z góry .  więcej
31-03-2016
~prawda:
Jestem za zlikwidowaniem Hetmana w tej lokazlizacji. Ale mieszkam kilometr od niego, zakupy robie w Hetmanie, i jeszcze nie czulem zadnego smordu. ANI Razu :-(
31-03-2016
~prawda:
Śmiecie śmierdzą ? nie, tonie prawda .
31-03-2016
~prawda boli?:
taak, ponieważ piszą tutaj sami znajomi, więc jak napisze ktoś z zewnątrz to na pewno pracownik hetmana albo gminy:) Otóż nie! jestem mieszkańcem i dziwie się kto w takim razie tutaj pisze, bo chyba nie ma szkoły w Nadarzynie, która nie była w hetmanie na wycieczce - to co ?, nikt z was oponentów nie ma dzieci?? czy tez pisze tutaj akurat tych trzech (na krzyż) bezdzietnych? Początkowo ja też się obawiałam takiej wycieczki do śmieciowiska ale jak jedno z dzieci (gimnazjum) później drugie (przedszkole w Nadarzynie)potwierdziły że za bardzo nie śmierdziało (jak z kosza w domu) to pojechałam tez sama z ciekawości - ale taka prawda nie jest tutaj widzę nikomu potrzebna - lepsze jakieś naciągane badania. Dlaczego uważacie mieszkańców za stado baranów, a jak ktoś się zechce sam przekonać to na pewno nie mieszkaniec. Powtarzam, przestańcie szkodzić naszej miejscowości rozgłaszając na temat Nadarzyna jakieś niestworzone historie bo to wcale nie prawda   więcej
30-03-2016
~mam nadzieję, że wejdzie ta ustawa :
Wtedy wyginą cwaniaczki śmieciowe.
30-03-2016
~Tam jest tak czyściutko i pachnąco:
Że w przerwie obiadowej pracownikom na tej samej taśmie obiad podają i wszyscy z uśmiechami zasiadają w obiad do taśmy jak do stołu.
30-03-2016
~Do 15:19:14 ~do szkodników::
Najpierw był tam mój syn, później byłem tam ja, później była tam moja ciężarna żona, później teść z teściową, później moi rodzice, Później był brat, później była moja siostra, Później w święta właśnie na Turystycznej pod bramą sortowni cała moja rodzina dzieliła się jajeczkiem. Panie Prezesie Ciechomski. Daj Pan spokój z tymi bzdurami, które wypisujesz w swoich gazetkach i tu anonimowo we wpisie, do którego się odniosłem.  więcej
30-03-2016
~ciekawy:
A Ciechomski tam był ? , bo na zdjęciach go nie widzę. A może byli jego pracownicy ?
30-03-2016
~to dlatego dziś strajkowali i wydzierali mordy:
30-03-2016
~jest nadzieja ??? :
Drobni śmieciarze boją się, że po zmianie ustawy PZP samorządowe sortownie zabiorą im lukratywny interesik.
30-03-2016
~poczytajcie to:
http://portalkomunalny.pl/ponad-tysiac-osob-bedzie-demonstrowac-sejmem-przeciw-in-house-330198/
30-03-2016
~Do do szkodników:
Odważysz się stanąć oko w oko z mieszkańcami Turystycznej i Komorowskiej. Ja może postaram się ci wytłumaczyć i oprowadzić Cię wokół Hetmana, ale za innych nie ręczę. Niektórzy przez ten smród i hałas mają już tak skołatane nerwy, że bez pytań możesz dostać z liścia w ryj. za samo to co tu napisałeś/aś  więcej
30-03-2016
~~do-do szkodników: :
wyobraź sobie mieszkam od tego wysypiska czy jak je tam się zwie ponad kilometr często w lato po godzinie 12 jak wyprowadzam psa to czuć było ohydny smród ,postanowiła wieczorek przejechać się aby sprawdzić dzień wybrałam losowo już za warusem przy otwartym oknie zaczęło śmierdzieć gdy wjechałam na ta ulicę to okno od razu musiałam zamknąć nie dało sie oddychać .więc nie pieprz farmazonów ,że tam nie śmierdzi .współczuć należy tylko ludziom co tam mieszkają i mają to na co dzień  więcej
30-03-2016
~Mieszkaniec:
Ja słyszałem ze firma Hetman nie dostanie pozwolenia zintegrowanego :)))) Żegnamy firmę hetman bez bólu :)))) na koniec ciekawostka :) niedługo będzie głośno o Hetmanie i wtedy wszyscy zobaczą jaka to jes ekologiczna firma :) zaznaczam słowo "zobaczy " Dziękujemy p.Darku :)  więcej
30-03-2016
~Wpis poniżej:
Wysłane z działu ''Promocji" UG i PU Hetman Dziękujemy nie przyjmujemy.
30-03-2016
~do: do szkodnikow:
Dobrze piszesz firma Hetman pachnie perfumeria. Przewozone samochodami smiecie maja zapach najdrozszych francuskich perfum. Mijajac na drodze te samochody upajamy sie ich zapachem. Kto slyszal, zeby smiecie smierdzialy ?
30-03-2016
~do szkodników:
komu zależy na złej opinii Nadarzyna? dziecko było ze szkoła na wycieczce w Hetmanie, mówił że nic nie śmierdziało, nawet się z kolegami dziwili. Byliśmy później całą rodziną - wybraliśmy się raz i drugi na rowerach żeby sprawdzić - i nic nie śmierdziało. Pewnie czasem się zdarzy ale obok oczyszczalnia, garbarnia z wannami chemii do wyprawiania skór - a skóry z czego? ze zwierzątek, a tu Hetman i hetman. Nie obchodzi mnie ta firma ale obchodzi mnie jak rodzina na święta przyjeżdża i się dopytuje czy rzeczywiście tutaj tak śmierdzi. Po co jacyś ktosie - nie wiadomo kto - rozpuszcza takie głupie plotki o Nadarzynie i psuje zdanie o naszej miejscowości. Przecież Hetmana i tak nie zamkną a taka opinia zostanie - chyba że rzeczywiście to deweloperzy, którzy chcą żeby ceny działek spadły i rozpowiadają takie dyrdymały a cierpimy mu Nadarzyniacy. Ludzie nie dajcie się zwariować, jedźcie sami sprawdzić i pogońmy tych plotkarzy - wlepiają jakieś niby badania, pod którymi nikt sie nie podpisał (badania potwierdza osoba z tytułem naukowym, który jest gwarantem ich wiarygodności). na dodatek badania z lipca 2015 - to dlaczego dotąd przeleżały w szufladzie??? wszystko to jakieś grubymi nićmi szyte - to nie są obrońcy Nadarzyna, to są szkodniki Nadarzyna !!!   więcej
30-03-2016
~Do do radnych zielonych:
1. Nie ma podstawy prawnej by od podmiotu prywatnego gmina żądała takich comiesięcznych raportów2. Nawet gdyby takie raporty wpływały nie ma pewności czy nie są przekłamane - w końcu karta informacyjna het była przekłamana, co wykazała ekspertyza zielonych;3. kluczem jest zmiana wójta na osobę, która zacznie wymagać WIOŚ i Urzędu Marszałka Struzika by te dwie instytucje wykreśliły het-a z listy RIPOKÓW  więcej
30-03-2016
~DO RADNYCH ZIELONYCH:
Prosimy aby Państwo złożyli projekt uchwały zobowiązujący HETMANA do przedstawiania informacji:- Ile dziennie/ tygodniowo/miesięcznie ciężarówek obsługuje tę firmę na terenie naszego Nadarzyna?- Ile śmieci miesięcznie przerabia firma?- Kiedy otwierane są rękawy?Informację musieliby podawać co miesiąc. I TAKI PROJEKT UCHWAŁY POWINIEN BYĆ PODDAWANY NA KAŻDYM POSIEDZENIU RADY GMINY. AŻ DO SKUTKU.GRZYB I MUCHALSKI POWINNI SIĘ Z TEGO TŁUMACZYĆ NA KAŻDYM POSIEDZENIU.   więcej
29-03-2016
~Dzwonic beda kajdanki tym co zgotowali nam takie zycie w Nadarzynie.:
29-03-2016
~Nieh kazdy mieszkaniec dzwoni co godzinę że śmierdzi to bendziemy mieli dużo dowodów na śmieciowisko:
29-03-2016
~maria:
Hetman nie doszedł jeszcze do przerobu śmieci od 700 tysięcy ludzi ale ma już na to wszelkie zezwolenia .Jak dojdzie do takiego przerobu to ci którzy jeszcze nie czują , poczują i będą mogli podziękować Panu Muchalskiemu i Grzybowi .
29-03-2016
~Smieci od 700 tysięcy ludzi nie śmierdzą:
Śmieci od 700 tysięcy ludzi nie śmierdzą, nie ma żadnych bakterii, wirusów , firma Hetman jest ekologiczna więc dzięki niej mamy świeże powietrze w Nadarzynie i powinniśmy się z tego cieszyć Gratulacje dla Pana Muchalskiego i Pana Grzyba:Wbrew prawu i wbrew mieszkańcom umieściliście w centrum Nadarzyna sortownię odpadów przewidzianą do przerabiania śmieci od 700 tysięcy ludzi z Warszawy i okolic.   więcej
29-03-2016
~URZĄD GMINY:
Pilnujcie środków z funduszu sołeckiego przeznaczonych na badanie powietrza. Przyglądajcie się procedurom wyboru firmy która ma to przeprowadzić i pilnujcie kosztów usługi.
29-03-2016
~Sceptyk:
do ?—Badanie zostało przeprowadzone jednorazowo, data była przypadkowa. Prawdopodobnie odbyło się gdy kompost był zamknięty w rękawach (spgn nie dysponuje informacjami, kiedy rękawy są otwierane. Wniosek: zazwyczaj roznoszone są "tylko" zarodki grzybów, a co jeszcze podczas otwierania rękawów tego nie wie nikt poza hetmanem. Jeszcze.do Brawo—Jesteś zorientowany jakie badania zrobić. Wspaniale. Czy dysponujesz również wiedzą ile one kosztują i ile pieniędzy z własnej kieszeni wydali "zieloni"?  więcej
29-03-2016
~on 12:
Ale badania z lipca i dopiero teraz publikowane, czy mamy w Nadarzynie jakieś wybory ??? Bo jest to argument do dyskusji i tyle było postepowań i nikt tego nie wyjął, tylko teraz. Jak my działamy tyko pod wybory lub pod jakieś inne happeningi ale nie dobra nas. Szkoda słów.   więcej
29-03-2016
~spec 2 :
Analizując dokumenty zaleczone do artykułu nakłania się pytanie, kto jest autorem bo nie widać podpisu. Ponadto analizując złącznik są nieścisłości co miejsca poboru próbek, mapa co innego i tekst co innego jak również położenie gps też inna lokalizacja. Jakaś niespójność się wdarła autorowi.   więcej
29-03-2016
~do ponizszych:
Ja bije brawo dla ZG, ale TRZYMAJCIE sie faktów. Po pierwsze, to pojedyncze badanie to nie jest podstawa do stiwerdzenia ze "normy sa czesto i znaczenie przekraczane". Kazdy sąd Was pogoni jak pokazecie pojedynczy pomiar. Po drugie, ja mieszkam 1km od tego i nigdy niczego nie czulem, wiem drodzy a biedni mieszkancy Turystycznej, nie piszcie bzdur. Kibicuje Waszej walce ale wygracie wylacznie trzymajac sie twardych i o biekltywnych faktów.  więcej
29-03-2016
~?:
możecie zarzucać wiedzą ale faktem jest że w cytowanym raporcie NIE STWIERDZA SIĘ PRZEKROCZENIA NORM NA ZANIECZYSZCZENIA BAKTERIAMI I PATOGENAMINie róbcie ludziom wody z mózgu
29-03-2016
~~ Do niedouczonego tumana::
Wnioski Badania powietrza atmosferycznego wskazują, że na składowiskach odpadów komunalnych oraz na terenach do nich przyległych występują często znaczne przekroczenia dopuszczalnych wartości stężeń mikroorganizmów powodujących silne zanieczyszczenie powietrza. Ocena mikrobiologicznego zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego na terenie składowisk odpadów komunalnych jest często dość problematyczna, gdyż brak jest w polskich normach [24, 25, 26, 27] wyraźnego zróżnicowania dopuszczalnych stężeń mikroorganizmów dla powietrza zewnętrznego oraz dla pomieszczeń zamkniętych. Jedynie odpowiednie dyrektywy [29] oraz rozporządzenie ministra zdrowia [30] określają grupy zagrożeń ze względu na skażenie mikrobiologiczne. Największe stężenie aerozolu bakteryjnego i grzybowego stwierdzono w centralnej części eksploatowanego wysypiska, przy bramie wjazdowej oraz przy zbiorniku odcieków. Najmniejsze zanieczyszczenie powietrza stwierdzono zimą (ze względu na długotrwałe obniżenie temperatury). Bezpośredni wpływ na liczebność i przemieszczanie się drobnoustrojów mają panujące warunki meteorologiczne (temperatura, wilgotność powietrza, prędkość i kierunek wiatru). Opady atmosferyczne powodują oczyszczenie badanego powietrza z drobnoustrojów. Wysoka temperatura i odpowiednia wilgotność powodują wzrost stężeń mikroorganizmów w powietrzu. Nawet prawidłowo stosowane rozwiązania techniczne i technologiczne nie eliminują niekorzystnego oddziaływania składowiska odpadów komunalnych na środowisko, dlatego personel i okoliczna ludność są stale narażeni na negatywne działanie szkodliwego bioaerozolu. Częste przesypywanie odpadów neutralną warstwą izolacyjną ogranicza emisje odorów do atmosfery oraz poprawia warunki sanitarne na terenie składowiska. Selektywna zbiórka odpadów jest korzystna dla przedłużenia eksploatacji składowiska. Selekcja odpadów organicznych, nadających się na kompost, może ograniczyć emisję drobnoustrojów i odorów. W celu zmniejszenia emisji aerozolu bakteryjnego i grzybowego na większe odległości zaleca się tworzenie wokół wysypisk pasa ochronnego obsadzonego zielenią wielopiętrową i wielosezonową. Wyniki badań wskazują na potrzebę stałego monitoringu powietrza na terenie i w najbliższym otoczeniu składowisk odpadów komunalnych.Źródło : http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id1835,mikrobiologiczne-zanieczyszczenie-powietrza-na-terenie-skladowisk-odpadow-komunalnych?print=1  więcej
29-03-2016
~ Do niedouczonego tumana:
Podczas zagospodarowywania odpadów komunalnych narażenie na czynniki biologiczne jest powszechne. Może wtedy dochodzić do emisji pyłu organicznego1, który zawiera zwykle wiele rodzajów bakterii, w tym o charakterze patogennym2 oraz endotoksyny bakteryjne3. W skład uwalnianych do powietrza bioaerozoli mogą również wchodzić grzyby (w tym pleśniowe) oraz produkty ich rozpadu (1→3)-β-D- [...] Źródło:   więcej
29-03-2016
~do Roman głupku jeden:
poczytaj sobie raport sporządzony dla SPN tam nie ma podwyższonych norm wirusów i bakterii ... ale może dla ciebie to to samo co grzyby. Powtórz podstawówkę to się douczysz tumanie.
29-03-2016
~aa:
Z kierunkiem wiatru niesie na kilka kilometrów zanieczyszczenie..odczuwa się nawet po trzech.
29-03-2016
~do 008:
To trzeba zbierac rachunki za te badania, wespół z pismami kierowanymi do gminy Nadarzyn informujacymi ze jest coś na rzeczy. SIe przydadza kiedys w sądzie.
29-03-2016
~Brawo:
Mysle ze Zieleni ktorzy posród członków załozycieli maja czlowieka prężnie dzialajacego w lokalncyh struktórach PISu, maja szanse przeforsować dzialania prokuratrskie. Jęsli NadPrezes zezwolą.
29-03-2016
~Jaworow.:
To już nie tylko sprawa dla reportera, ale przede wszystkim dla prokuratora. Uczciwego i dociekliwego Prokuratora. Może znajdzie się taki?
29-03-2016
~008:
@ Brawo. Zgadzam się z Tobą, że trzeba robić ciągle badania powietrza, ale dlaczego muszą to robić mieszkańcy za swoje pieniążki a instytucje takie jak SANEPID, Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, Wójt Gminy Nadarzyn, Straż Gminna w Nadarzynie nic w tej sprawie nie robią z urzędu i w sposób jaki nakazuje im prawo? Dlaczego te instytucje są bezczynne? Dlaczego wiele z nich działa wręcz z premedytacją na szkodę mieszkańców i próbuje utrącać skargi mieszkańców na śmierdzącą sortownię, albo na jej nocne działania (zakazane przez prawo)? Dlaczego mieszkańcy w sądach są oskarżani przez policję i straż gminną za składanie doniesień do tych służb na uciążliwe działanie sortowni odpadów? Dlaczego urzędnicy i odpowiednie służby są przeciwko mieszkańcom w sprawie tej sortowni?   więcej
29-03-2016
~Grzyb+Muchalski+Kuźmińska=Rozbudowany Hetman:
Nasze dzieci cierpią przez nich nikczemne decyzje. Sitwa do wywalenia.
29-03-2016
~Brawo:
Brawo, Zieloni. Dawno o tym pisalem, ze trzeba zebrac fundusze i zrobic badania. Jeszcze trzeba by porownaecze zrobic w roznych odleglosciach od sortowni z udokumentowanym kierunkiem wiatru (np w tym samym czasie na zawietrznej i nawietrznej w takiej smej odleglosci). Parokrotnie powtorzyc, zwlaszcza jak otwieraja rękawy. I jak wyjdzie coś twardego no to walić do sanepidów, sądów, itd.   więcej
29-03-2016
~Pytanie do Pana Siwy:
Co ma Pan do powiedzenia w sprawie generatora zarazków, wirusów i baterii ? Wyborca z Wierzbowej
29-03-2016
~Roman:
Poczytaj sobie na internecie głupku jeden jaki mają wpływ na środowisko sortownie i kompostownie.To są po prostu generatory zarazków, wirusów i baterii .
29-03-2016
~spec:
a jakie były wyniki odnośnie zarodników grzybów w innych punktach Nadarzyna bardziej odległych od sortowni ? to ciekawe ? bo Nadarzyn jest bardzo "mokrym" terenem. To że było tu mokro zawsze starzy mieszkańcy wiedzą nie od dziś. Nikt o zdrowych zmysłach nie budował tu piwnic. Te wyniki są warte funt kłaków.  więcej
29-03-2016
~Tomasz:
A jak się nazywa ten facet podstawiony przez wójta?
29-03-2016
~lola x:
''Stężenie aerozolu grzybowego''To są zarazki, bakterie, wirusy które nie mają zapachu i są zagrożeniem dla zdrowia ludzkiego.
29-03-2016
~A może pan kandydat od wójta w końcu się wypowie?:
Czekamy na to bardzo. Bo jak na razie to tylko zieloni walczą przeciwko uciążliwości sortowni śmieci. Kandydat podstawiony przez wójta powinien się wypowiedzieć w sprawie a nie chować głowę w piasek i tylko paradować po ul. Pruszkowskiej w towarzystwie dzieci.  więcej
29-03-2016
~Dym do @:
Widzę, że Pani radna powiatowa Agnieszka Kuźmińska najpierw bardzo pomogła ulokować Hetmana w Nadarzynie - przy okazji szybko się sama z Nadarzyna wyprowadziła - a teraz karze innemu radnemu sprzątać to co sama nawyprawiała. Pani Kuźmińska , przyzwoitość wymaga by Pani sama zajęła się sprawa tej sortowni. Wie Pani co to przyzwoitość...?   więcej
29-03-2016
~@:
A może powiat by coś z tym zrobił ... Przecież jeden radny powiatowy to obiecywał ... I chyba mam wrażenie, że zapomniał o obietnicach wyborczych ... Myślę, że warto mu o tym przypomnieć, bo chyba trzeba obietnice spełniać, chyba że się nas traktuje za ludzi "gorszego sortu" - tak ja władza traktuje swoich wyborców.  więcej
29-03-2016
~Turystyczna:
Te śmieci powinni sortować w domu i na podwórku u Grzyba , u Muchalskiego i u Kuźmińskiej w Młochowie gdzie mieszkają te szkodniki!
29-03-2016
~Darek:
śmierdzi śmieciami znowu.Ta sama godzina trochę cieplej i znowu wali.W tamtym roku codziennie w godzinach rannych był smród.Kiedyś jak było śmietnisko na Gąsinie to jak się jechało obok taki sam smród był.Na osiedlu przy Akacjowej czuć bardzo.Kiedy się nowa władza weźmie za to g.wno?  więcej
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU