21 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Tomasza, Piotra, Tomisława

~Stevenacems
01:32 21-12-2024
Thanks for designing such helpful & enjoyable web space. I really look ahead... więcej »
~Raymondheath
04:24 19-12-2024
Eye Movement Desensitization and Reprocessing Therapy: Clarifying Common... więcej »
~Eric
06:25 18-12-2024
Hello Nadarzyn Owner,My name’s Eric and I just found your site Nadarzyn... więcej »

Gmina walczy o liceum

Komentarzy (256)
13-01-2017

Od połowy zeszłego roku Gmina walczy o zgodę na przekształcenie gimnazjum w liceum ogólnokształcące. To efekt nowej ustawy która likwiduje gimnazja, a w zamian wracają podstawówki 8-mio klasowe. 

Na liceum musi zgodzić się starosta. Co prawda we wcześniejszym wywiadzie zaprezentowanym na naszym portalu wyrażał on zgodę na takie liceum, ale oficjalnie decyzję miał podjąć do końca roku 2016. 
Nie podjął, bo ustawa podpisana została przez prezydenta dopiero 9 stycznia br, a więc zaledwie 4 dni temu i tak naprawdę nie można było dzielić skóry na niedźwiedziu.

W obecnej chwili, gdy już wiadomo na pewno, że ustawa wejdzie w życie (choć przygotowywany jest scenariusz referendalny - organizatorzy muszą jednak zebrać pół miliona podpisów), starosta chce przed wydaniem takiego postanowienia przeprowadzić własne konsultacje społeczne z udziałem mieszkańców i sprawdzić jakim będą się one cieszyły odbiorem.

Odmiennego zdania jest Gminny Zespół Oświatowy, który zapewnia, że takie konsultacje zostały już przeprowadzone i nie potrzeba już ich więcej. Inicjatywę jak napisano w piśmie do starosty popiera około 1 tys osób, a na liceum zabezpieczone są też środki finansowe oraz przygotowane zaplecze w postaci budynku, kadry pedagogicznej i dyrektora.
GZO w zaprezentowanym na gminnym portalu tekście, skarży się również na nieuzasadnioną opieszałość powiatu i tłumaczy, że tylko szybkie działania może doprowadzić do przekształcenia placówki, tak aby mogła ona wystartować 1 września 2017 rok. 

Z zaprezentowanych dodatkowo pism wynika, że gimnazjum w Nadarzynie opuszcza średnio na 100 uczniów, 51 którzy chcą się uczyć w liceum ogólnokształcącym, 42 wybierających technikum oraz 7 zawodówkę.

 

W tym miejscu pewnie wbijemy kij w mrowisko, ale po przeczytaniu kolejnych stron pisma, w których przewiduje się, że w liceum utworzone zostaną 3 odziały klas I po 25 uczniów, nasuwają się pytania.
Jeżeli przyjmiemy powyższe liczby i chęć skorzystania wszystkich 51 uczniów z placówki nadarzyńskiej, skąd przybędzie dodatkowych 24 uczniów? I czy były wysyłane zapytania do gimnazjów ościennych o chęć uczenia się ich uczniów w liceum nadarzyńskim?

 

Dodatkowo, cały czas nasuwa się pytanie co z 11 oddziałami klas I i II które uczą się w teraz w gimnazjum, a potem oddziałami klas podstawowych.
W szkole podstawowej przy ul. Sitarskich sal lekcyjnych, z tego co można dowiedzieć się ze strony szkoły jest 25. Jeżeli przyjmiemy, że na 8 poziomach będą tylko po 4 klasy (a jest ich w większości po 5), to potrzebne będą 32 sale dydaktyczne. Gdzie więc zostaną upchnięci uczniowie z 7 oddziałów?

Możliwe, że liceum jest potrzebne, ale w zaprezentowanych pismach na nasze zapytania odpowiedzi nie znaleźliśmy.

Sam wójt na jednej z sesji Rady Gminy mówił, że przy ulicy Sitarskich uczyć się będą uczniowie z Nadarzyna i Strzeniówki, natomiast uczniowie z Wolicy, Kajetan, Walendowa i Szamot będą dowożeni do szkoły przy Żółwińskiej. Jaki plan jest teraz? Czy ci uczniowie będą dowożeni do Ruśca, czy zostaną upchnięci przy Sitarskich? Czy o tym gdzie będą chodzić dzieci wiedzą już ich rodzice?
Niestety, tego w pismach nie ma również.

Czy zatem ten pośpiech jest uzasadniony? Czy rodzicom, zanim przedstawiono pytanie o chęci utworzenia liceum, zaprezentowano wszystkie za i przeciw?

Komentarze:
07-01-2024
~Stara Wieś. :
My poprzemy niezależnego.
07-01-2024
~Rusiec Żwirowa.:
My też nie chcemy tłustych kotów i tłustych kocic z Młochowa.
07-01-2024
~Marian.:
Na razie bądźcie cicho, żeby pijak się nie dowiedział.
07-01-2024
~dooooo:
Pewnie tak będzie , że wystartuje jeden kandydat niezależny i bezpartyjny. Jest zgoda miedzy tymi osobami i chcemy jak najlepiej. Cel naczelny to pozbyć się tłustych kotów z Młochowa.
07-01-2024
~Xd:
2 ch kandydatów. Nie lepiej skupić się na 1 osobie aby głosy nue rozbiły się.
07-01-2024
~doooooo....06-01-2024 ~Wybory...wybory...::
Mamy na razie dwóch kandydatów niezależnych i oni nie należą do żadnej partii. Ale do wyborów jeszcze daleko. Wystartują raczej późno. Będziecie mieli wybór. Może wtedy pogonicie tłuste koty z Młochowa.
06-01-2024
~RASZYNIAK:
GIENEK MA ZIENCIA GANGSTERA A KWIATEK GIENKA PO PLECACH KLEPIE JAK JAKIEGOS ZREBAKA PO ZADZIE GIENEK A ZIENC WIE ZE TY POZWALASZ SIE KLEPAC KWIATKOWI PO ZADZIE ZNACZY SIE PO PLECACH
06-01-2024
~Wybory...wybory...:
Czy macie typy kandydatów na najbliższe wybory samorządowe ?
06-01-2024
~Stara Wieś. :
Prawda precz z nimi.
06-01-2024
~Precz.:
Precz z tłustymi kotami z Młochowa. Nie dajmy w wyborach, omamić się kolejny raz.
06-01-2024
~Rozalin.:
Totalny bałagan i marnotrawstwo.
06-01-2024
~Jerzy całuj panu stópki :
Ten śnieg to nic. Ale jak się stopi i zmrozi to po królu destruktu Zwolińskim zostaną tylko wyrwy i dziury o szer metra i głębokości 50cm. Bo odwodnienia w tej gminie nie potrafią wykonać. Lepiej kolejny raz marnieać pieniądze. TO NAZYWA SIĘ NIEGOSPODARNOŚĆ. A i jeszcze postawią znak drogowy UWAGA WYBOJE. Standard i jakość inwestycji w gminie jest porażająca.  więcej
06-01-2024
~Stara Wieś . Mieszkam na Radosnej.:
Lizaczek wazelinowy się odezwał. Jedź do Młochowa może twój wójt jest w domu.
06-01-2024
~jerzy:
Cholera,zaspy po pas,ledwo z domu wyszedłem.
06-01-2024
~Stara Wieś ulica Radosna.:
U nas też kicha.
06-01-2024
~Stara Wieś ul. Pieczarkowa:
Ano właśnie mocno śpi.
06-01-2024
~Stary niedźwiedź mocno śpi, stary niedźwiedź mocno śpi, me się go ......y:
Właśnie ta kraina miodem i mlekiem płynąca jest cała w śniegu łącznie e ścieżkami rowerowymi i drogami , a gdzie jest wójt. Dlaczego tego nie widzi. Może śpi. Ślisko jak cholera.
06-01-2024
~Niedobrze się dzieje:
W Nadarzynie wszystkie instytucje podlegające gminie są w jakiś sposób skompromitowane. NAprawdę jest źle. Jedyny plus że wójt na Facebooku rozpościera przez mieszkańcami wizje szczęśliwej krainy mlekiem i miodem płynącej
06-01-2024
~LO:
Nawet w LO które podlega gminie są przekręty odnośnie przyjęć dzieci. Układ na pełną skalę
06-01-2024
~Przypomniało mi się:
Nabór do LO składa się z 2 etapów. Etap pierwszy: każdy wie, decyduje ilość zebranych punktów. Jeśli dziecko, pomimo że zostało przyjęte do LO nie potwierdzi swojej deklaracji to miejsce po nim zwalnia się i przechodzi do puli miejsc w naborze uzupełniającym. Ale w LO w Nadarzynie tak się nie dzieje. Czyżby tu obowiązywały inne zasady, które nie są powszechnie znane   więcej
30-01-2017
~mega sołtrys:
...wystawiłem już fakturkę do starostwa! Łysy zapłaci za to żeby was troszkę wyedukować - bo więcej misiewiczów już w partii nie potrzeba!!!
30-01-2017
~Do mini sołtysika:
Fakturka gminie wystawiona ????
30-01-2017
~mega sołtys:
nie jestem z PSL-u, ani żadnej innej partii. Nie wyzywam wszystkich co się ze mną nie zgadzają od pisiorów - tylko pewną grupę moich adwersarzy - u których z dużą dozą prawdopodobieństwa podejrzewam skarzenie pisiorstwem! Ten portal jest wg mnie modelowym przykładem "pisiorskiej kloaki" - gdzie tępi się wszystkie zdania odrębne od linii "kaczej partii" plus co chwilę wyzywa się wszystkich chwilowych I nadwornych przeciwników!!! (czytaj: wójtów)   więcej
30-01-2017
~Jestem przeciw:
Nie zgadzam sie że ma być tak jak jedna grupka chce!!! Dlaczego moje zdanie przeciwne jest z góry skazane na porażkę ?? Dlatego że jestem tylko rodzicem ?? Dlatego że moje zdanie jest inne niż wójta ?? Dlatego że nie jestem nauczycielem ?? Nie rozumiem dlaczego nikt nie zapytał mnie o zdanie?? Założę sie że jakby gmina zadała pytanie w ankiecie tylko jedno w ten sam sposób np. Czy w związku z reformą chcecie państwo podstawówkę albo przedszkole, albo technikum itp to tyle samo byłoby chętnych nawet z Carycą Katarzyną. Takie pytania są poprostu śmieszne . Mam nadzieje że powiat nie zgodzi sie na LO a jeżeli chcecie LO to poprostu zrobić trzeba ankiety i będziemy wiedzieć kto jest za LO a kto za np za szkołą podstawową !!  więcej
30-01-2017
~Jestem za:
A po czym wnioskujesz, że nie potrafią uczyć? Po tym ,że uczeń mówi,że musi się dodatkowo uczyć w domu?Powtarzanie jest istotną cecha procesu edukacyjnego. Problem w tym,że wielu uczniów nie uczy się w domu. Jak ja uczyłem się w szkole to poświęcałem 2 godziny na naukę, teraz uczeń w domu w ogromnej większości poświęca mniej niż 30 minut.A kto powinien zadbać o to, aby powtarzał w domu? Myślę,że ci ,którzy nie rozumieją dlaczego powinno być na Żółwińskiej Liceum a nie kolejna SP nie powinni przeszkadzać , a nie wyzywać ludzi od "durnych pał". Ale cóż przywilej demokracji i liberalizmu pozwala na anonimowe atakowanie tych co chcą coś zrobić więcej. Szkoda, ale ...  więcej
29-01-2017
~Nikomu liceum nie jest potrzebne a podstawówka tak.:
W byłym gimnazjum ma powstać podstawówka i koniec tematu wy durne pały.
29-01-2017
~do mega sołtys:
czy należysz do PSL??? bo dokładnie twoje wpisy pałające rządzą nienawiści do każdego kto mówi i pisze nie po twojej myśli.tak samo zachowują się na innych portalach ci co każdego kto nie z PSL wyzywają od pisowców .Nie odpowiadasz na zadane tobie pytania ,Czy jesteś tak ograniczony intelektualnie ,że nie umiesz samodzielnie myśleć i odpowiedzieć ja ci ludzie zadają pytania ???  więcej
29-01-2017
~tena:
nauczyciele w większości naszego gimnazjum nie umieją nauczać tylko lecą wręcz gnają aby przerobić materiał z książki ,a czy nie warto opuścić kilka kartek kosztem porządnego nauczenia uczniów ?? Dzieciaki aby zrozumieć lekcję uczą się jej na pamięć bo za chwilę nauczyciel robi sprawdzian .Czy nie lepiej tak tłumaczyć lekcję aby wszyscy uczniowie ją zrozumieli ?? A tak dzieciaki wręcz (te które znam) nie nienawidzą tej szkoły to chyba o czymś świadczy   więcej
29-01-2017
~Jestem za:
Pawle, nigdzie nie ma takiego rankingu, bo to jest nie do określenia.Co do tych młodych,którzy przyjdą to nie byłbym taki pewny.Wielu z nich idzie do szkoły, a po roku dziękuje za pracę i woli iść gdziekolwiek za większą kasę. Bo jak maja się spotkać za takim "szacunkiem" to im się odechciewa. Sam tak zaczynałem i wierz mi wielu tych młodych rezygnowało.W Nadarzynie jest wielu nauczycieli w gimnazjum,którzy wcale sie nie wypalili a mają pasję pracy z młodzieżą i to w najtrudniejszym okresie czego dziś reformatorzy nie biorą. Wypuszczając z SP młodych ludzi ,którzy są przed tym "buntem" teraz SP będzie miała ten problem u siebie i zobaczymy jak sobie poradzi.Gimnazjum radziło sobie w większości przypadków. Pozdrawiam   więcej
29-01-2017
~Paweł:
Pokory, pokory i jeszcze raz pokory. Kto tak powiedział, gdzie jest taki ranking, że w nadarzyńskim gimnazjum są najlepsi nauczyciele. Chyba że bierzesz pod uwagę najlepszych z tego gimnazjum, co wcale nie oznacza, że na ich miejsce nie mogą przyjść młodzi, lepsi i z większą ambicją. Ci będą zaczynać więc im się może jeszcze chcieć. W niektórych krajach jest tak, że po kilku latach obowiązkiem nauczyciela jest zmiana szkoły. Nauczyciel się wtedy nie wypala, wchodzi w różne środowiska i jest to z korzyścią zarówno dla niego samego jak i uczniów. Może też warto wprowadzić system z amerykańskich uniwersytetów gdzie to uczniowie a może ich rodzice powinni oceniać nauczycieli. Ten z średnią poniżej poziomu powinien dostawać aut ze szkoły  więcej
29-01-2017
~Jestem za:
Proszę nie martwić się o wykształcenie nauczycieli i ich uprawnienia no nauki w LO. Od tego jest organ prowadzący i dyrektor. Ja bym się bardziej martwił odpływu nauczycieli i to tych najlepszych , którzy odpłyną jeśli LO nie powstanie. I to z gminy nadarzyńskiej , bo tak będzie...Jestem za LO  więcej
26-01-2017
~mega do 008:
...stać cię na więcej! Otrzeźwienie będzie potrzebne wam - baranki boże jak wasz "wielki mały prezes" rozpirdoli ten piękny kraj...
26-01-2017
~008:
@ mega-sołtys. Panie zastępco na szczęście w Pańskim przypadku wystarczy wytrzeźwieć...
26-01-2017
~mega sołtys:
...widać odsetek głąbów w tej gminie jest ponadprzeciętny! a najlepszy test na pisiaka - to jego zapewnienie że nie jest z pisu!!! Ja wiem, że większość z was nie jest z pisu! Bo pis to tylko taki stan umysłu! pamiętajcie, że im więcej w was zawiści, narzekania I przypirdalania się do wszystkiego I wszystkich - tym więcej jest w was "zarazy pisowskiej". Niestety tego wirusa nie da się wyleczyć...   więcej
25-01-2017
~qwet:
skoro w Ruscu nie przyszli rodzice to znaczy ,że nie interesuje ich powstanie Lo w Nadarzynie ,jakby byli zainteresowani to by przyszli oddać głosy na liceum
25-01-2017
~W Nadarzynie:
Zainteresowanie ogromne. Samochody zastawiły cała warszawską i sitarskich. Ludzie nie zmieścili się na sali gimnastycznej i musieli usadzać ich na korytarzach. Tym co nie mogli wejść do budynku wystawiono telebim. i nagłośnienie. ludzie walili drzwiami i oknami - ups przepraszam pomyliłem z otwarciem Lidla  więcej
25-01-2017
~Gil:
W Ruścu raptem było kilka samochodów na 19 gdy miało być spotkanie w sprawie LO. Małe zainteresowanie rodziców. Ciekawe jak było w Nadarzynie? Był tam ktoś?
25-01-2017
~OBOP:
Jak ma powstać u Nas LO jak na spotkania przychodzi garstka ludzi:( wychodzi na to że tylko nauczycielom zalrży na LO
25-01-2017
~Sąsiad:
Z naporem napewno :))))
25-01-2017
~sasiadka:
Ludzie, 5 podstawowek plus nowy gmach w Ruśćcu i mało?Mieszkam w połowie drogi pomiędzy Pruszkowem a Nadarzynem i zdecydowanie wygodniej dla mojej córki było by wybrać LO w Nadarzynie pod warunkiem dobrego poziomu ale to chyba nie jest nieosiągalne?W Michałowicach- miasto gminne-funkcjonuje liceum od dawna i chyba nie mają problemu z naporem (?)  więcej
24-01-2017
~E sołtys :
Ty KODziarski wypierdku albo PSLowski koński zwisie :) Za fakturowaleś już w tym roku gminę :))))))):)))))):))))) ????
24-01-2017
~Taki z Ciebie Nadarzynian :
Zapytaj swoje dziecko czy wie co chciałoby robić,a może to ty wybierzesz szkołę swojemu dziecku,i co ma pis do naszych dzieci,teraz ty robisz zamęt.Nie jestem z PiS ani innej partii,teraz chcecie LO,pytam dlaczego nie walczyliście o LO przez szesnaście lat,przez inne rządy,i obecnego wójta,no to w porę się obudziliście,nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.   więcej
24-01-2017
~mega - sołtys:
Ale mega głupoty tu wypisujecie! Z doświadczenia wiem, że 15-16 letnie dzieciaki nie mają zielonego pojęcia co chcą robić w życiu!!! Oczywiście ich przeambitni rodzice to już doskonale wiedzą!!! A "tatuś majsterkowicz" wręcz marzy o tym by synuś niezbyt garnący się do nauki, skończył jakieś technikum żeby miał zawód. Ale problem jest w tym, że takie technikum kosztuje dużo drożej niż liceum (koszty warsztatów, specjalistycznych sal do ćwiczen etc.) I chętnych może być jak na lekarstwo! Liceum to jest najlepsza możliwość wykorzystania gimnazjum. A pisowskie szczury niech poPISkują dalej. Do boju Nadarzyniacy - nie dajmy się zawojować napływowej pisowskiej chołocie!!!  więcej
24-01-2017
~tiaaaaaa:
Robercie tym wpisem udowodniłeś słuszność teorii o słomie w butach - własnych. Gratuluje, choć nie bardzo wiem czy powinienem , bo jeszcze gotów byłbyś odebrać mój wpis jako pochwałę swoich ograniczeń!
24-01-2017
~Robert:
Tiaaaaaaaaa prosty przykład. Niech każdy z Was jeżdżących do Warszawy, ale nie komunikacją miejską tylko samochodem odpowie, czy wiedziałby jak skasować bilet w tramwaju? Albo jaki bilet kupić. Chcecie wyprodukować uczonych wieśniaków to sobie produkujcie. Potem będą stawiali takie wieśniackie stodoły i nazywali je Urząd Gminy, bo im całe życie będzie słoma z butów wystawała.   więcej
24-01-2017
~obserwator:
Młodzież w Nadarzynie jest bardzo inteligentna i mądra,nie sądzę żeby byli za LO w Nadarzynie.Będą chcieli do miasta,a jak się znajdzie mała grupka,powiedzmy 10 lub 15 osób,to jaki jest sens o takie LO na terenie tej gminy.
24-01-2017
~kontrreformator:
Po reformie Zalewskiej to na pewno na żadną uczelnię zagraniczną nie trafi. Jestem za LO w Nadarzynie!
24-01-2017
~do a jak:
Po Grzybowym liceum w Nadarzynie to raczej na oxford Twoja pociecha nie trafi
24-01-2017
~a jak?:
A jak dziecko chce isc na medycyne prawo dziennikastwo awf psychologie sgh politologie czy oxsford to jakie technikum albo liceum profilowand ma wybrac?
23-01-2017
~werty:
jak dziecko wybiera liceum to znaczy ,że nie wie co chce robić w życiu ,nie ma jeszcze planów na zawód i tam właśnie dostają się "spady " co innego liceum profilowane czy technikum profilowane o konkretnym zawodzie tutaj dziecko nie może być jakim tam głąbem ,bo nauki jest i to sporo w porównaniu do zwykłego liceum tam dochodzą dodatkowe przedmioty z zawodu o jakim jest ten profil,a i nie jednokrotnie praktyki zawodowe .Wiec dzieciak nie może być głąbem jak ten człowiek napisał bo nie-dałby sobie rady .Kultura wpisu tego człowieka tylko świadczy o nim samym.  więcej
23-01-2017
~henio:
po wpisie --13:39:18~do lol:a czyja to -----od razu nabiera sie przekonania ,że starostwo powinno nie zgodzić się na to liceum ,ja jako mieszkaniec gminy i rodzić też takie zdanie mam nie chce liceum jak tacy ludzie takimi wpisami chcą je poprzeć .To typowe dla po-z psl-owcami obrońcami gimnazjum i wójtów   więcej
23-01-2017
~po techikum:
ja kończyła techników profilowane o konkretnym zawodzie ci sami nauczyciele uczyli też w liceum i mówili ,że więcej nauki zawodu to jest w techników w liceum praktycznie nic nie uczą ,no chyba że jest też profilowane ale takich było mało ,po moim technikum od razu można było iść na studia po liceum musieli jeszcze robić kursy doszkalające bo w papierach nie mieli wyuczonego zawodu tak jak my z technikum ,Czyli ja jestem według tego człowieka głąbem bo wybrałam technika technologa w papierach z określonym zawodem ,a nie dopisek skończone liceum bez zawodu ,Od razu widać i można się domyślać kto taki wpis napisał obrońca wójtowego liceum i może też kod-ziarz   więcej
23-01-2017
~do13:39:18 ~do lol: a czyja to win:
głąbem to ty jesteś i to w dodatku moralnym bo widać poparcie wójtowe w tym co zaprezentujesz jak ktoś chce iść to innej szkoły niż liceum nadarzyńskie to od razu jest wyzywany wielki mi obrońca władzy która ma zarzuty prokuratorskie widać jaki z ciebie ćwok jak wyzywasz już nawet dzieci   więcej
23-01-2017
~008:
Do "13:39:18~do lol:" Twierdzisz, że technika są dla głąbów? Widać, że sam gadasz głupoty. Legendarne technikum samochodowe, legendarne technikum elektroniczne w Warszawie to przykłady szkół, gdzie kształcono na poziomie bardzo dobrych liceów . Później ci ludzie osiągali świetne wyniki w innowacjach i w produkcji. Po technikach profilowanych ludzie idący na polibudę mieli np. rysunek techniczny na takim poziomie, że absolwenci LO tracili przynajmniej rok, żeby jakoś do nich doskoczyć. Siła każdego kraju to również silna gospodarka (truizm?). Poziom rozwoju przemysłowego nie mierzy się ilością kupionych [pralek z eksportu, lecz zaawansowaniem technologicznym i urządzeń i maszyn, które sami potrafimy wyprodukować w fabrykach w naszym kraju. Po upadku komunizmu mieliśmy mnóstwo świetnie wyszkolonych specjalistów i w produkcji i w nauce. Teraz jest znacznie gorzej. Reformy Balcerowicza , Handkowa i Giertychowa edukacja przetrzebiły te wtedy liczne szeregi. Ale jako naród mamy ogromny potencjał i trzeba go wykorzystać. Odradzam próby wykpiwania szkół średnich technicznych, bo to świadczy albo o złej woli piszących, albo o kompletnej ich głupocie.  więcej
23-01-2017
~do poniżej :
dziękuje ci za obrażenie mojego dziecka widać tu twój poziom intelektualny ,do technikum i to o określonym profilu nigdy głąby się nie dostawały wręcz przeciwnie gdy nie pozdawały wstępnych egzaminów to pozostawało takim dzieciom liceum lub szkoła zawodowa  więcej
23-01-2017
~do lol:
a czyja to wina że masz dziecko głąba??? za bardzo go sprofilowałeś I teraz masz!
21-01-2017
~lol:
do15:55:05~do ~nauczyciel 103:: a ile masz tych dzieci??? moje nie chce chodzić do liceum ,chce technikum profilowane
21-01-2017
~Hala GOS przynosi giogantyczne straty z powodu złego zarządania:
21-01-2017
~Zespół szkół podstawowych:
Mamy dwie szkoły w Nadarzynie, robimy zespół szkół , wystarczy jeden dyrektorki wice i są oszczędności nauczyciele z gimnazjum uczą dalej wczasie reorganizacji możemy posłać na emerytury tych nauczycieli co powinni juz pójść i dać szanse młodym i ich awansować i mamy oszczędności nauczyciele zadowoleni rodzice i dzieci. Liceum to fanaberia wójta i chęć pomocy i utrzymania w GLKS i GOS .  więcej
21-01-2017
~Emil:
W liceum klasy są 30-36 osobowe, to powinien sprawdzić ktoś, kto lepił pismo do starosty. W Nadarzynie potrzebna jest SZKOŁA PODSTAWOWA !!!!! Kadra wykształcona już jest, super dyrektor także.
21-01-2017
~do ~mieszkaniec::
Nie pluj na pana Owsiaka ... nie trzeba być dobrym, żeby tylko działać na pokaz ( jak tutaj niektórzy przy okazji Świątecznej Paczki ) - trzeba przez cały rok być otwartym na drugiego człowieka i chcieć mu pomagać cały czas ... a nie raz od święta
21-01-2017
~do ~nauczyciel 103::
A gdzie Twoja troska o nasze dzieci ... Nauczycielu - co się taak mienisz ... Po co nasze dzieci mają gdzieś jeździć dalej do Liceum ... Śmiało mogło by być w Nadarzynie ...
20-01-2017
~mega-sołtys :
...nie wiem Jacku jak bardzo szeroki jest twój punkt widzenia świata, ale przejść łagodnie od rozpirdalania Polski przez obecną pisowska huntę do nieodśnieżonych chodników!!!! Szacun. W rok ponad 1000 kolesiów I koleżanek Beatki I prezesa pozajmowało intrtatne posady a "asa" pisze o "ludziach ze świata filmu I sceny" którzy zrozumieli swój rzekomy bład... żałosna propaganda - jeden nadęty baran to nie całe środowisko!!! Jak można koleżanko tak kłamać! Coraz bardziej wyłazi kołtuństwo I słoma z butów "miernych ale wiernych". I wszystkie pisiaki z pełną mordą chrześciańskich frazesów!!!! Drą ryje o aferze AmberGold - kilka tysiecy ludzi oszukanych, krórzy przejechali się na swojej pazerności! A o SKOK'ACH cisza!!!! A tu 3.5 miliarda z państwowej kasy wypompowane do pisowskich notabli!!! I żeby było bardziej przykro I śmiesznie - wciąż pieniądze płyną na pisiorskie konta!!!!  więcej
18-01-2017
~asa:
właśnie tam sobie internet przeglądam i czytam ,że ludzie ze światka filmu i sceny zrozumiały swój błąd w popieraniu poprzedniego rządu,dopiero po marszu kodu zauważyli ,że nie warto było się tak podkładać i ich popierać ,dobrze że zrozumieli "" lepiej późno niż wcale"",że to co robi teraz opozycja to paranoja i wstydzą ,że że oni swoją osobą poprzedni rząd popierali .HMM ciekawe kiedy u nas co niektórzy zrozumieją dlaczego popierają obecną władzę i czy to jest warte świeczki ,czy może wreszcie przyznać rację opozycji Nadarzyńskiej   więcej
18-01-2017
~mieszkanka:
Jacku ale gmina wiele lat temu kupiła specjalny sprzęt do odśnieżania chodników ,są zatrudnieni ludzie do utrzymania porządku w gminie ,za co biorą pieniądze ? czy za siedzenie w biurze czy domu i piciu kawki?? ciekawe czy ta maszyna do odśnieżania chodników dalej stoi u pewnego Pana na prywatnej posesji ??????  więcej
18-01-2017
~Jacek:
Do mega -sołtys. Masz mega zawężone postrzeganie otaczającego świata. Miotasz się w złych emocjach - i po co? zobacz jaki świat jest pięknie biały wokół Ciebie. Chodniki w gminie zasypane śniegiem a straż wiejska zamiast obejść gminę i przypomnieć mieszkańcom o obowiązku odśnieżenie chodnika - siedzi w cieplutkich biurach i nie wychyla noska. A przecież sam wójt nakazuje by mieszkańcy sami odśnieżali przy swoich posesjach chodniki. I co mega-sołtysie? Możemy się wypowiadać za i przeciw LO w Nadarzynie, ale najpierw niech chodniki przynajmniej będą odśnieżone, bo komendant straży gminnej już się szykuje do odebrania nagrody rocznej (10 tys.zł)  więcej
18-01-2017
~qwerty do ~mega-soltys do qwerty::
nie jestem PiS owcem nie należę do żadnej partii po prostu widzę i czytam co Psl wyprawia , Owsiakowi dawałam od początku to widać jak wam sie już w łebku kotłuje od tej zawiści wszystkich kto ma inne poglady od razu od PiS owców wyzywasz
18-01-2017
~Komornik:
PSL twuuuuu co ja pisze ZSL za szkody jakie poczyniło w Polsce już dawno powinno być zdelegalizowane
18-01-2017
~mega-soltys do qwerty:
...ile czasu będziesz powtarzał te bzdury o -"odrywaniu od koryta"?!?!?! przecie w nadarzynie cały czas PSL jest przy korycie! Wszystko ci się w tej pisiarskiej główce miesza! Misiewicze I Pisiewicze bez wykształcenia już żłopią z korytka aż miło!!! To wam gamonie nie przeszkadza??? macie u siebie komunistycznych aparatczyków chyba najwięcej ze wszystkich partii razem wziętych - to też jest w porządku??? Odpirdolcie się od PSL-u - tylko po chrześciańsku popatrzcie na siebie. I pamiętajcie żeby w szpitalu poprosić by was na owsiakowym sprzęcie nie leczyć!!!! Jeśli macie choc resztkę honoru!!!  więcej
17-01-2017
~qwerty:
do mega sołtys chyba masz klapki na oczach tobie ta twoja partia PSL całkiem z mózgu kisiel zrobiła gdy dorwali sie do władzy to zaczęły sie balety premie ,dotaki ,nagrody ,zamiast budować Polskę to ją rozwalali a budowali swoje imperia które teraz możemy ogladać w TV i necie .A takie zajadłe ataki to tylko dlatego ,ze PiS odrywa was całkowicie od koryta tego złotego koryta  więcej
17-01-2017
~Dla KODziarek z gimnazjum ha ha ha:
Oświadczenie Zarządu Stowarzyszenia Komitet Obrony DemokracjiWarszawa, 17 stycznia 2017Zarząd Główny Stowarzyszenia Komitet Obrony Demokracji, w obecności przedstawicieli większości regionów, podczas posiedzenia w dniach 16-17 stycznia podjął następujące uchwały i decyzje:1. Zmiany w składzie Zarządu:a. Zarząd Główny Stowarzyszenia KOD-u przyjął rezygnację Piotra Chabory z funkcji Członka Zarządu Stowarzyszenia KOD-u oraz Skarbnika Stowarzyszenia KOD,b. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę o przyjęciu do Zarządu Głównego Stowarzyszenia KOD Krzysztofa Łozińskiego. 2. Omówione zostały nieprawidłowości finansowe, dotyczące rozliczeń Mateusza Kijowskiego oraz Stowarzyszenia Komitet Obrony Demokracji. 3. Zarząd stwierdził, że środki finansowe wypłacone spółce MKM Studio tytułem faktur nie zostały zwrócone do Stowarzyszenia do dnia 16.01.2017. 4. Podjęta została uchwała o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym biurem rachunkowym. Trzech Członków Zarządu zobowiązało się do znalezienia nowego biura rachunkowego oraz przestawienia co najmniej trzech ofert współpracy z biurem audytorskim, a następnie wyboru biura audytorskiego, które przeprowadzi audyt księgowo-finansowy Stowarzyszenia Komitet Obrony Demokracji. 5. Krzysztof Łoziński przygotuje we współpracy z Zarządem Stowarzyszenia KOD program naprawczy, obejmujący w szczególności sprawy formalno-księgowe. Ponadto zaproponuje Krajowemu Zjazdowi Delegatów zmiany w statucie, które zagwarantują pełną transparentność działania Stowarzyszenia Komitet Obrony Demokracji. 6. Zarząd podjął uchwałę, wyrażającą brak zaufania do przewodniczącego Zarządu Stowarzyszenia Komitet Obrony Demokracji Mateusza Kijowskiego i wzywającą go do niezwłocznego ustąpienia z funkcji przewodniczącego Zarządu. Biuro Prasowe Komitetu Obrony Demokracji  więcej
17-01-2017
~mega sołtys mega idiota.:
17-01-2017
~mega-soltys:
Weźta się pisiory ogarnijta!!! 9 na 10 co tu piszom to pisior! Rozjepaliście szkolnictwo a tera się użalata jak to bedzie! Zróbta technikum na wózki widłowe I je skończta! I do roboty się weźta - to nie będzieta m9ieli czasu rozpindalać Polski!!!
17-01-2017
~do ~nauczyciel 103::
Ty tak na poważnie ?Było, zawsze - co za delikatnie mówiąc dziwne podejście ?To może zostawmy tylko 1 sklep (GS), bo market jest w Jankach, szkoła podstawowa jedna dla calej gmniny, zwiniemy asfalt, z samochodów na furmanki.Człowieku jest XXI w, a nie średniowiecze.  więcej
17-01-2017
~nauczyciel 103:
Od zawsze tak było, że w Gminach,wsiach były podstawówki, w Powiatach podstawówki lub licea, a w większych miastach i w województwach były Uczelnie wyższe. A nasza WIEJSKA gmina ma ambicje na liceum. Szkoda, że nie na Uniwersytet.
17-01-2017
~Nad:
Liceum fajna sprawa, chętni uczniowie na pewną się znajdą. Nie martwił by się liczbą. Pytanie czy nauczyciele z gimnazjum, mają kwalifikacje pracować w liceum czy tylko w podstawówce. Nowych nauczycieli do liceum może być problem znaleźć.
17-01-2017
~Tak jest:
Obawiam sie ze jak powie i uspokoi i tak nie zmieni to tej krytyki wszystkiego i wszystkich. Tych zaniepokojonych rozumiem i tez uważam ze wójt powinien przedstawić stanowisko wobec nowej reformy. My rodzice musimy wiedzieć jaki los czeka nasze dzieci. Nie obchodzi to obecna minister wiec moze wójt nas uspokoi. Myśle ze jak juz teraz ustawa została podpisana dojdzie do jakiegoś spotkania z rodzicami naszej gminy. Czas działać. Ja mam dziecko w podstawówce i gdyby utworzono LO ( jak słyszałam z przedmiotami rozszerzonymi do wyboru przez każdego ucznia) to moja córka chętnie tam pójdzie. Pytanie jeszcze kto tam bedzie uczył bo to nas interesuje najbardziej.   więcej
17-01-2017
~Prosimy Wójta Grzyba :
O oficjalne poinformowanie rodziców którzy mają obawy jak bedzie wyglądać edukacja w podstawówkach o wyjaśnienie czy dzieci bedą czy nie bedą chodzić na dwie zmiany, jak bedą rozdzielone, jaka liczebność w klasie. Panie Wójcie czekamy to uspokoi atmosferę   więcej
17-01-2017
~do poniżej:
tysiąc za koncertem hahahahah ale sie uśmiałam chyba se zera sam dopisałeś szkoda ,że nie powiedziałeś ,że 10 tysięcy
17-01-2017
~Do do pytanko :
Nie uważasz że konsultacje polegają na pytaniu LO czy np podstawówka lub inna szkoła ? Wójt tego nie zrobił tylko forsuje swoje i lobby nauczycielskiego zdanie. A jeśli chodzi o podpisy pod odwołaniem koncertu, to jeżeli przyjmując twoje rozumowanie to tych podpisów było więcej wiec koncert powinien zostać odwołany .  więcej
17-01-2017
~do pytanko :
bo drugie prawie 1000 głosów było za koncertem Przybysz , a pod nokiem protestowało 5 smutnych panów - specjalistów od życia poczętego. I mieli prawo - to się nazywa demokracja. Dodam tylko ,że wypowiedz P. Przybysz dla mnie świadczy o jej niskim poziomie  więcej
17-01-2017
~Do poniżej :
To dlaczego nie wyartykułuje tego oficjalnie wójt? Niech umieści na stronach urzędu jak bedą wyglądać podstawówki w gminie. Dlaczego nie uspokoi rodziców ? Przypomnę że wójt mówił ze w gimnazjum bedzie podstawówka , rozumiem ze zmienił zdanie ale nie wycofał słów które były wypowiedziane publicznie. Panie wójcie proszę o oficjalne stanowisko na stronach urzędu w sprawie podstawówek w gminie i jak bedą skierowane dzieci z poszczególnych sołectw .  więcej
17-01-2017
~rodzic 102:
To nie prawda i cały sens tej wypowiedzi zawiera się w słowie niemal . Żadna podstawówka w tej gminie nie będzie pracowała dwuzmianowo ! I to JEST PEWNA WIADOMOŚĆ!!! I powstanie ,czy nie powstanie szkoły średniej nie ma na to żadnego wpływu !
17-01-2017
~Rodzic 11:
Całkowicie nie popieram utworzenia LO w Nadarzynie. Obecnie jest priorytetem utworzenie z gimnazjum,drugiej szkoły podstawowej. W innym przypadku, dzieci będą się uczyły na 2zmiany. Jest to informacja niemal pewna!!!
17-01-2017
~Pytanko:
mam pytanie , dlaczego jak było prawie tysiąc podpisów za odwołaniem koncertu pani Przybysz nikt nie wziął ich pod uwagę ? Jakoś dziwnie wybiórczo są traktowane podpisy mieszkańców i z tego powodu wójt nie ma prawa moralnego aby teraz dyskutować w tym temacie.  więcej
17-01-2017
~Luty :
Na tym portalu większość krytykuje dla samej zasady krytykowania. Chciałoby podstawówkę zrobić tez by powiedzieli ' a kto bedzie w niej uczył? Po co nam kolejna słaba podstawówka w ktorej pije sie alkohol?' Chciałoby stworzyć technikum byłoby ' kto tu bedzie uczył? Te gnioty z gimnazjum które piją?' Chciałoby stworzyć zawodówkę byłoby ' kto tu przyjdzie? Chyba tylko rodzina wójta ktory nic innego nie robi tylko pije?' Ludzie! Ogarnijcie się! Nie negujecie wszystkiego i wszystkich! LO jest dobrym pomysłem i ma szansę ( w oparciu o dobrą, wykwalifikowaną kadrę, ktora bedzie musiała stanąć na rzęsach by udowodnić wysoki poziom szkoły ) stać się szkołą dla ambitnego ucznia. Klasy 7 i 8 moga przeciez kończyć naukę w budynku obecnego gimnazjum. Myślcie pozytywnie!  więcej
17-01-2017
~propozycja:
Proponuje ze pan wiktor szybciutko i sprawnie zrobil nowe referendum i zebral glosy chetnych za technikum samochodowo spedycyjnym . Jak to taki swietny i chwytliwy pomysl to nie bedzie problemu pobic te 1000 glosow za lo. A moze nie chodzi o technikum czy lo? Moze trzeba wykonac rozkaz nowej wladzy , pomoc uwalic starostwu lo w nadarzynie i zgodnie z zalozeniami nowej reformy poszczuc rodzicow na nie pisowskie wladze samorzadowe? Co wlasnie sie dzieje w calym kraju. Taka gierka polityczna kosztem dzieci. To jak panie wiktorze myle sie? bedzie to referendum? Pan darek pomoze. Czy dalej tylko szczujemy?  więcej
16-01-2017
~xzc:
jednak wiemy ,że wójt nie zrobi ani zawodowej ,ani technikum ,bo trzeba by tych nauczycieli zwolnić ,a zatrudnić tych co się na tym znają ,a elektorat się liczy tu nie liczy się to co my rodzice chcemy dla naszych dzieci tylko to co sobie władza umyśliła .Bo to tak jest jak tyle kadencji jest się na jednym stołku wtedy już wpada sie w rutynę i wszyscy muszą robić co ja chce czyli jak im zagram tak maja skakać,a kto nie skacze to fora ze dwora .Tylko ci skaczący zapomnieli ,że mają swoje prawa i skaczą jak im muzyka gra .szkoda mi takich ludzi co zatracili całkowicie swoje umysły i daja się rządzić w taki haniebny sposób.Czy nie warto wreszcie się postawić teraz jest temu okazja ustój sie zmienił .....  więcej
16-01-2017
~Chcecie liceum sportowe.:
A nie lepiej założyć liceum exportowe, bo wtedy można by było pozyskać obcą walutę i zysk murowany.
16-01-2017
~Do dzieła wójcie Jonuszu:
Może Grzyb napisze w tej sprawie, list szeroko otwarty
16-01-2017
~Rodzic 10:
Powołując szkołę średnią czy to LO czy technikum w Nadarzynie należy patrzeć na jej atrakcyjność dla młodych ludzi. LO i to na sprawdzonym poziomie mamy wokoło a technikum o takim profilu, które mogłoby współpracować z okolicznymi firmami samochodowymi i spedycyjnymi nie ma w okolicy. Chodzi tu o możliwości i potencjał tej gminy, warto ten potencjał wykorzystać a do powołania takiej szkoły wykorzystać władze powiatu i województwa. A jest z kim współpracować. Macie wojewodę, który jest człowiekiem bystrym i mądrym. Zamiast w atmosferze sporów i budowania podziałów w społeczeństwie, które i tak się na was źle odbiją - zróbcie coś przeciwnego i współpracujcie. Wiem, że pomysł z technikum jest dla was nowy i może nie do końca go ogarniacie, ale zapewniam, że spokojna analiza tego pomysłu przyniesie wiele korzyści. Jeśli technikum ściągnie młodzież z okolicy to gmina na tym dużo zyska.  więcej
16-01-2017
~LIceum - megalomania Grzyba !:
Nadarzyn powinien mieć porządne podstawówki, nie przepełnione, reprezentujące dobry poziom. Liceum się nie sprawdzi...Chyba, że w podstawówkach będzie nadal kiepski poziom i potrzeba założyć kiepskie liceum, aby mieć kontynuację nauki !
16-01-2017
~technikum?:
a warsztaty ? i na jakiej podstawie oceniasz zainteresowanie na 200-300 osób skoro 51% ( ponad połowa uczniów ) wybiera licea , a co roku gimnazjum w Nadarzynie kończy średnio 150 uczniów ? Dodam ,że szkolnictwo zawodowe jest najdroższą gałęzią edukacji , a znaczna część kosztów utrzymania szkoły spadnie na Gminę. Subwencja ministerstwa w żadnej gminie w Polsce nie wystarcza nawet na pensje nauczycieli. Dane GUS.  więcej
16-01-2017
~chodziło o 300 chętnych - przepraszam za literówkę:
16-01-2017
~Rodzic 10:
No właśnie mamy na terenie gminy tyle firm samochodowych i spedycyjnych. Może lepiej powołać technikum zawodowe o profilach spedytor i mechanik samochodowy? Myślę że chętnych nie zabraknie i nawet z sąsiednich gmin. Trzeba wprowadzać nowe kierunki szkół średnich a nie dublować już istniejące. Wójt powinien to przemyśleć bo zamiast niepewnych 30-40 uczniów będzie ponad 200 lub nawet 30 chętnych.  więcej
16-01-2017
~Logo na wejściu..[.3,18 i dupę pokarzcie.]:
Izba wytrzeźwień to najlepszy z dotychczasowych pomysłów.
16-01-2017
~Technikum Przetworstwa Ziemniaka ze Specjalnoscia Spirytusu:
Majlepsza propozycja.
16-01-2017
~do 16:13:32 ~do wsioko: Widać że Ty chodziłeś do bardziej renomowanej ::
i to tam nauczyli Cie pisać " alkocholem" przez "ch" ... :)
16-01-2017
~A może technikum hotelarskie ? profil ochroniarz hotelowy ??:
16-01-2017
~rodzic:
a może byśmy tak zapytali czy wójt interesuje się dlaczego w gimnazjum niektórzy nauczyciele nons stop są na zwolnieniach lekarskich po 2 tygodnie i kilka dni pracy i znowu zwolnienia czy to jest dobre dla dzieci ???
16-01-2017
~fiolka:
a dlaczego nie szkołę zawodową o profilu mechanik samochodowy czy to by była zła szkoła ???
16-01-2017
~Liceum Azerskie. :
Jaki to piękny pomysł.
16-01-2017
~Kamień już tam jest.:
Proponuję liceum azerskie.
16-01-2017
~do wsioko:
Pewnie zyska renomę tak jak podstawówka w Ruścu, tylko trzeba się gościć alkocholem.
16-01-2017
~Darczyńcy i ich datki.:
Sprawdźcie kim był ojciec Owsiaka. Ja tym razem nie dałem i nie dam więcej.
16-01-2017
~wsioko:
te oko... nie wymadrzaj się tak z tymi renomowanymi liceami! Znacznie mniejszy procent bedzie myslalo jak Ty! Bo liczę że w naszym spoleczenstwie pisiorów jest koło 20 proc. A liceum w Nadarzynie to najlepsze rozwiązanie - dobra alternatywa dla mlodych którzy będą chcieli mieć średnie wykształcenie - a nie bedą codziennie marnować kilku godzin na dojazdy!!! A z czasem I nadarzynskie liceum moze zyskać renomę!!!   więcej
16-01-2017
~oko:
Wracając do tematu. z 54 uczniów po gimnazjum Nadarzyńskim, którzy deklarują chęć nauki w LO tylko 1/3 będzie chciała uczyć się w LO w Nadarzynie, bo reszta woli renomowane licea warszawskie. I znów zrobi się fabryczka pracowników sklepów wielkopowierzchniowych z centrum Nadarzyna. Talie liceum nie zapewni dostania się na stacjonarne studia, ani nie nauczy żadnego zawodu. To co zapewni na 100% to lepsze posady dla pracowników oświaty. I o to w tym wszystkim chodzi.  więcej
16-01-2017
~do mieszkańca:
Ale o co tobie chodzi? co ma władza gminy do szlachetnej paczki? Co mieli pieniądze na paczki dać? To chyba nie o to chodzi w tej akcji...
16-01-2017
~mieszkaniec:
Krzyk ,szum bo jest Owsiak,dlaczego nikt nie zauważył że na terenie naszej gminy pierwszy raz działała Szlachetna Paczka.Wiem że 20 rodzin otrzymało pomoc,a mogło więcej otrzymać,gdyby zgłosiło się więcej wolontariuszy,czy Ci co otrzymali taką pomoc to dla naszych włodarzy to się nie liczy.Wolontariusze poświęcili dużo swojego czasu bo wiedzieli że ci ludzie też potrzebowali pomocy,ale kto by się tym przejmował,Prawda?   więcej
16-01-2017
~Nad:
Cel szczytny.Zawsze coś dostanie się potrzebującym. Płacić warto, ale wszyscy wiemy jak to jest z niektórymi fundacjami. Wiekszość jest uczciwa, ale zawsze trafi się czarna owca, która zszarga opinie ogółu.
16-01-2017
~styczeń do lol:
Przecież oczywistym jest, że Owsiak pracuje w tej fundacji którą założył i dostaje za to pieniądze. Fundacja działa cały rok, wg. Ciebie po godzinach można sobie zorganizować taką zbiórkę, zebrać 100 baniek i po godzinach prowadzić taką fundację?? Właśnie to jest ta ludzka głupota o której pisałem. Ludzie są głupi i o wielu rzeczach nie mają bladego pojęcia. To jest przerażające.   więcej
16-01-2017
~008:
Z tymi akcjami charytatywnymi rzeczywiście nie zawsze jest wszystko OK. Np. mój bliski kolega jeździł z pomocą humanitarną PAH (Polska Akcja Humanitarna) do krajów byłej Jugosławii. On był wielkim zapaleńcem i jeździł w tych konwojach z pomocą. Opowiadał o rozkradaniu części tej pomocy na miejscu przez transportowców na co zarząd PAH patrzył obojętnie. Kiedy zrozumiał, że tego nie rozwiąże to się wypisał. Co do Owsiaka to czas pokaże jak się skończy jego osobiste zaangażowanie w sprawę. Oczywiście nie bronię facetowi pobierać wynagrodzenia za pracę na rzecz WOŚP, bo za prace nalezy się każdemu zapłata, ale z tego co podają media i byli współpracownicy rzecz się ma tak, że zdrowy rozsądek przy pobieraniu "wynagrodzenia" przez Owsiaka już dawno został przekroczony. Ale tak jak powiedziałem wcześniej mimo tego brudu ja do puszki wrzucam, bo w WOŚP jest kilka innych elementów, które warto wspierać. A mój kolega nie zraził się i chociaż wypisał się z PAH to w tamtym czasie został w Bośni i pomagał z innymi - bardziej przyzwoitymi ludźmi. Pozdrawiam zielonych , którzy działali w tym roku przy szlachetnej paczce, w tym radną Katarzynę Jach i radną Bożenę Kapitan. :))  więcej
16-01-2017
~lol:
do styczeń vzyli wierzy w te głupoty o których napisałeś ,bo wielokrotnie opisywano i udowodniono ,że Owsiak nie robi tego charytatywnie,ile bierze za to kasy i ile jego żona ,jest to również gra polityczna ,jak wiesz więcej to napisz z czego się utrzymuje ten pan?? Ja neguje jego postępowanie ,ale jednocześnie daję na ten cel mimo ,że to co on robi nie zawsze jest zgodne z ideą charytatywną.  więcej
16-01-2017
~do ~styczeń::
Oczywiście głupi nie wie, że jest głupi - myśli, że jest , inteligentny natomiast potrafi ocenić kto jest od niego mniej inteligentny ale rzadko kiedy jest w stanie ocenić kto jest od niego bardziej inteligentny. Rozumiem, że ty jesteś ten głupi ?
16-01-2017
~styczeń:
Rzekomy majątek Owsiaka to mit rozpuszczany przez zawistnych ludzi, podchwytywany przez głupich. Głupich bo wierzą w każdą bzdurę którą usłyszą lub przeczytają nie weryfikując prawdziwości takiej informacji. Człowiek inteligentny jest w stanie analizować informację i je weryfikować. Człowiek głupi chwyta wszystko co mu ktoś inny powie. Oczywiście głupi nie wie, że jest głupi - myśli, że jest , inteligentny natomiast potrafi ocenić kto jest od niego mniej inteligentny ale rzadko kiedy jest w stanie ocenić kto jest od niego bardziej inteligentny. Czyli inteligentny jest głupi w stosunku do bardziej inteligentnych. Majątek Owsiaka wielokrotnie był pod lupą różnych instytucji. Głośne były procesy w których osoby oskarżające Owsiaka przegrywały je (np. niejaki Matka Kurka czy jakoś tak). Nie jest niczym bardzo odkrywczym, że ludzie głowy mają tendencje do poszukiwania teorii spiskowych, negowania rzeczywistości, zaprzeczania faktom i doszukiwania się jakiegoś drugiego dna (Smoleńsk jest tu najlepszym przykładem) ale na litość ludzie sprawdzajcie to o czym czytacie w internecie!! Teraz każdy może założyć bloga, publikować coś na facebooku czy tworzyć artykuły w serwisach z newsami. Każda bzdura zaraz znajdzie głupiego który w nią uwierzy...  więcej
16-01-2017
~008:
Ja wspieram WOŚP chociaż o samym Owsiaku mam złe zdanie. Natomiast doceniam zaangażowanie dzieciaków i ich dobrą wolę w kwestowaniu z puszą i zawsze coś im tam wrzucam. Co do "istotności" zakupów dla szpitali finansowanych przez WOŚP to jest to mniej niż przysłowiowa kropla. Ale jeśli komuś to uratuje życie, lub zdrowie to ja to wesprę.   więcej
16-01-2017
~WOŚP = Woodstock :
Niech ci Owsiiak wybuduje szpital tam będziesz sie leczyć :)) sekta Owsiaka :) za twoje pieniądze sie bogaci ale masz wolną wole :)
16-01-2017
~Nie zbieraj !! ale pamietaj żebyś ani ty ani twoi bliscy nigdy nie zgodzili sie na ratowanie twojego:
Nie zbieraj i nie dawaj!! ale bądź konsekwentny i pamiętaj żebyś ani ty ani twoi bliscy nigdy nie zgodzili się na ratowanie życia twojego i twoich dzieci sprzętem z naklejonym serduszkiem ... życzę ci dużo zdrowia i wystarczającej opieki z NFZ !
15-01-2017
~Nie daje na Owsiaka:
Dzisiaj zaczepia mnie małe dziecko e skarbonką WOŚP :- pytam: na co zbierasz? - na Owsiaka odpowiada :) wszystko jasne ha ha
15-01-2017
~Ruśczanin:
O WOŚP w Nadarzynie ,ani słowa dzisiaj - jedynie słuszna partia i ideologia redaktorowi nie pozwala ?
15-01-2017
~do do 008:
Czy naprawdę jest pani ograniczona. Oczywiście że w tej chwili dwa roczniki gimnazjum dokończa naukę w gimnazjum, a jakby powstało LO to na miejsce III klas przyjdą I kl LO i praktycznie w tym budynku nic się nie zmieni. Natomiast przy Sitarskich jest w tej chwili 6 roczników I klasy są 3, II-5, III-5, IV-4, V-4, VI-4, razem 25 oddziałów i tyleż jest sal edukacyjnych. W przyszłym roku szkolnym VI klasy już nie odejdą na Żółwińską bo jak wcześniej napisałem, utworzenie LO spowoduje że nie będzie na nie miejsca, a poza tym w budynek gimnazjum trzeba zamienić na podstawówkę, LO i dodatkowo kończące roczniki gimnazjum, jest to raczej niemożliwe. Tak więc VI klasy zamienią się na VII, I na II, a na miejsce I przyjdą maluchy z przedszkola. Licząc najmniej 3 oddziały na Sitarskich zrobi się 28 klas, a za dwa lata dojdą kolejne przedszkolaki natomiast VII lasy będą klasami VIII, a więc kolejne co najmniej 3 oddziały. W takim wypadku za dwa lata będziemy mieli co najmniej 31 oddziałów. Prościej się już nie da wytłumaczyć, a to tylko po najmniejszej linii oporu, gdy w pierwszych klasach dojdzie więcej dzieci i trzeba będzie zrobić 4 lub 5 oddziałów to będzie jeszcze gorzej. Zrozumiała Pani, czy jeszcze nie?   więcej
15-01-2017
~do 008:
To ty nie rozumiesz albo co gorsze chcesz szezyc niepokoj wmawiajac ludziom manipulowana na tym portalu informacje ze powstanie lo spowoduje ze ostatnie dwa roczniki gimnazjum beda dokanczaly nauke w budynku podstawowki. Nadal uwazacie ze ciemny lud wszystko kupi? komu zalezy na wywolaniu niepokoju panie wiktorze?  więcej
15-01-2017
~008 do Com:
Chyba nie rozumiesz o co chodzi krytykom tego pomysłu. Chodzi o to, że podstawówka jest przepełniona a po dojściu dwóch las gimnazjalnych to będzie masakra. Co do "wyboru" i wolności wyboru to wydaje mi się, że lepiej mieć dwie porządne podstawówki, z pełnym wyposażeniem i niezbyt licznymi klasami plus tylko jednozmianowe nauczanie niż przeładowaną podstawówkę z dwiema zmianami i dumnie brzmiące LO, które głównie służy okolicznym gminom. Wójt kombinuje jak zebrać subwencję na LO, do którego będą chodzić dzieciaki z okolicznych gmin i za nimi przyjdzie kasa (rozliczenie subwencyjne i pieniądze za dzieckiem). I powiedzmy to wyraźnie NIKT nie ma pretensji o LO jako takie, ale krytycy pomysłu mówią, że w gimnazjum powinna być podstawówka.  więcej
15-01-2017
~lili:
a ja chcę aby było technikum ,a nie liceum
15-01-2017
~O właśnie:
Zapytajcie na piśmie czy sekretarzowa wójta i inni rodzice urzędnicy na 100% poślą dzieci do liceum w Nadarzynie - gwarantuję wam, że zrobią tak samo jak kierowniczka gminnej oświaty. Będą omijali gminne szkoły średnie szerokim łukiem
15-01-2017
~Niech starosta się nie zgadza na ich podstęp.:
Ze strony gminy i Grzyba nic nie jest dopracowane. Chodzi w tym wszystkim o to, żeby złapać milionowe dofinansowanie ze starostwa.
15-01-2017
~Patykiem pisane.:
Jak ja mam posłać dziecko do szkoły podstawowej w Ruścu, jak w tej szkole wójt Grzyb z nauczycielami, pije tanie wina. Ja nie chcę żeby moje dziecko poszło ich śladem.
15-01-2017
~Grzyb rozłożył szkolnictwo na łopatki.:
Nawet iksińska nie kształci swoich dzieci w Nadarzynie, tylko wozi je gdzie indziej.
15-01-2017
~mieszkaniec:
Ja mam dzieci,ale powiedziały że nie będą chodziły do LO w Nadarzynie,wolą dojeżdżać do Pruszkowa lub Warszawy.Może Twoim zdaniem mam ich zmusić,macie chodzić do Nadarzyna bo ja tak chcę.
15-01-2017
~Łysy idzie do Fryzjera:
Popieram poprzednika :-)
15-01-2017
~Liceum mu się marzy w Ndarzynie, sportowe kuwa.:
To tak głupi pomysł, jak kupienie krowy, żeby napić się mleka.
15-01-2017
~Com.:
Ludzie co Wy za brednie wypisujecie ? Przepraszam : co poniektórzy.Po co liceum w Nadarzynie jak są w Pruszkowie?Widać ten ktoś nie ma dzieci, a jeżeli ma to jest super Rodzicem, że każe dziecku dojeżdżać i marnować czas.Jak ma się klasa sportowa, powtarzam klasa nie liceum profilowane do grubego Grzyba-jak ktoś prześmiewczo napisał.Proszę samemu przejrzeć się w lusterku.Może sylwetka jest, ale głowa na pewno do wymiany. W Warszawie itp od lat istnieją licea z klasami i sportowymi, językowymi i co tam ktoś jeszcze sobie zamarzy - jeżeli są fundusze. I tak powinno być ; prawo wyboru.Wyboru min na rozwój.I nie piszcie już o Grzybie nie w temacie bo jest to juz baaaaaaardzo nudne.   więcej
15-01-2017
~brak odpowiedzi:
Pytan bylo kilka odpowiedzi od pana wiktora konkretnie zadnej. Czyzby powiatowe wladze zaskoczyl podpis prezydenta pod ustawa? Czy polityka i ciec wladzy , zdobycia czy utrzymania musi byc wazniejsza od naszych dzieci? Panie wiktorze oczekiwalbym jasnej odpowiedzi nie politycznego belkotu. Do rambo. Co to za argument? W powiecie sa tez dobre podstawowki czy osrodki zdrowia to po co nam w nadarzynie?   więcej
15-01-2017
~Rambo Bambo:
Liceum - po co? W Pruszkowie są dobre Licea, po kiego grzyba w Nadarzynie?
15-01-2017
~lol:
czy wy nie umiecie czytać ze zrozumieniem przecież napisał co uważa według siebie ,ja też uważam ,że najpierw trzeba poprawić warunku uczenia sie dzieci w podstawówce ,poprawić pracę tych nauczycieli ,a potem myśleć o LO.Ale czy nie można inaczej???tylko tak jak wójt chce i basta i kilka osób mu w tym wtóruje nie patrząc jakie sa od kilku lat warunku w szkole podstawowej  więcej
15-01-2017
~do admin:
Panie wiktorze czy te ostatnie momentami wulgarne wpisy to odpowiedz na postawione panu pytania? Czy jednak istnieje szansa na merytoryczna odpowiedz dla dobra dzieci i rodzicow? Czy juz tylko w ten sposob potrafia panowie prowadzic publiczna debate nawet w tak waznej sprawie jak edukacja naszych dzieci?  więcej
15-01-2017
~~~:
~Debilizm wypowiedzi pokazuje poziom swoich autorów ... ludzie żal mi was ...
14-01-2017
~DO WI DZE NIA.:
Grzyb z Muchalskim mają tyle doświadczenia, że w starym gimnazjum, może powstać tylko Izba Wytrzeźwienia.
14-01-2017
~Smutne ale prawdziwe.:
To prawda. Działają na szkodę polskiego społeczeństwa.
14-01-2017
~PSLOWCY nszczą Polaków i ich dzieci.:
14-01-2017
~Wywalić kłamcę i oszusta wójta Grzyba z PSL i gminy Nadarzyn i tą sitwę razem z nim.:
14-01-2017
~Dzieci trzeba uczyć od początku a nie jak już są hamami panie wójcie.:
Niech grzybowcy kupią duży i ciężki młotek, niech wybiją sobie ze swoich łbów gimnazjum sportowe , tu potrzebna jest druga szkoła podstawowa, żeby dzieci od początku kształciły się w godnych warunkach i na wysokim poziomie. Wysoki poziom nauczania w szkole, to do dla wójta sprawa nie do zrozumienia, a szkoda.  więcej
14-01-2017
~Mało zechlał pieniędzy gminnych.:
Teraz chce gimnazjum za cudze pieniądze.
14-01-2017
~Powinni go odciąć od finansów.:
14-01-2017
~To jest już udowodnione:
Grzyb wyprowadzał nielegalnie miliony z GMINY NADARZYN.
14-01-2017
~Niech PIS zacznie myśleć.:
Grzyb sieje ferment, a wy się nabieracie. On chce tylko miliony na liceum od starosty, bo zaraz zatrudni tam swoich wyborców i ich rodziny, za pieniądze powiatu i będzie szczuł swoich wyborców, na zły powiat i złego starostę. Nie wierzcie wójtowi Grzybowi, bo on was zdradzi i podepcze. Jego korzenie sięgają do starego ZSL, przekształconego w PSL. On jest starym niereformowalnym betonem.  więcej
14-01-2017
~ 21:22:58 ~Walek: A założysz sie że wójt kategorycznie powiedział ze chce LO sportowe a LO zwykle go:
Góno mnie to obchodzi co ty piszesz.
14-01-2017
~Pijana gmina 2016/2017.:
Ktoś proponował, żeby tam utworzyć wytrzeźwiałke i chyba miał ciekawy plan.
14-01-2017
~Liceum mu się marzy.:
Niech sprawdzi poziom swoich dzieci, po skończonych przez nich szkołach.
14-01-2017
~To typowa agonia czyli śmierć:
Grzyb chce licełum sportowe, żeby szedł bieg 4x100ml.
14-01-2017
~jerzy z osiedla i ta jego papuga:
My z żoną chcielibyśmy w nowej szkole podstawowej po starym gimnazjum założyć sekcję nauki latania. Może na początek wokół wójta, ale później wokół wszystkich wyborców, którzy mogą nas poprzeć w nadchodzących wyborach, bo wójt jest na wylocie, a zastępca już wyleciał. Obiecujemy że nie będziemy kradli, że nie będziemy rozjebywać pieniędzy na wojażach krajowych i zagranicznych, nie będziemy pili alkoholu i nie będziemy wywierać wpływu na społeczeństwie, żeby piło wodę.  więcej
14-01-2017
~DO 21:09:50 ~kopernik::
Za moich czasów, to po prośbie chodził zwykły dziad.
14-01-2017
~Jego przekręty znaja nawet dzieci w przedszkolu.:
Wójt Grzyb to zwykły oszust, w przebraniu niby wielkiego urzędnika. Dla niego jest tylko jedno miejsce.
14-01-2017
~Walek:
Pomyśl , starosta jak podpisze porozumienie na warunkach przedstawionych w pismach, nic nie zrobi jak z LO o odziałach sportowych przeksztalci sie w LO sportowe bo tak mówi ustawa i co??? A Grzyb pokazał wiele razy jak dotrzymuje słowa :) A na koniec mam obawy że kwalifikacje nauczycieli są nie wystarczające aby przeskoczyć zgimnazj do liceum.   więcej
14-01-2017
~kopernik:
ja nie wiem co on mówi , ale czytam co jest napisane w oficjalnych dokumentach udostępnionych w internecie . Chyba ,że jesteś w posiadaniu takich dokumentów , które potwierdzą Teorię ,że Grzyb robi Liceum Sportowe bo zamierza wystąpić w Tokio na Olimpiadzie.  więcej
14-01-2017
~Walek:
A założysz sie że wójt kategorycznie powiedział ze chce LO sportowe a LO zwykle go nie interesuje ???
14-01-2017
~kopernik:
Mieszkańcu na pewno to Kopernik nie żyje , a na to co w tej sprawie robi wójt gmina przedstawiła dokumenty i jak poczytasz to będziesz wiedział o co do Pana Starosty występuję z prośbą . Wystarczy umieć czytać i chcieć . Powodzenia
14-01-2017
~Mieszkaniec:
Jeszcze jedno, wiadomo że starostwo posiada szkole sportową , czy ktoś z gminy próbował uzgodnić ze starostwem jakie klasy sportowe maja byc w Nadarzynie ,aby te klasy sie nie powtarzały?? Czy były w tum temacie uzgodnienia??? Na pewno nie bo wójt chciał załatwić sprawę w zaciszu gabinetu pisząc pisma, dlaczego ?? On nie chce współpracować z powiatem !!! Jeżeli jest wstanie nie wpuścić na rozmowę radnego który przyszedł z mieszkańcami to mamy oczekiwać że zacznie rozmawiać z powiatem o tak ważnej sprawie ???  więcej
14-01-2017
~do Admin:
zapomniałem ( dzięki mieszkaniec ) komu zależy na rozpowszechnianiu niezgodnych z dokumentami złożonymi przez Gminę w Powiecie informacją jakoby w Nadarzynie miało powstać liceum sportowe , a nie ogólnokształcące ? To następny przykład dezinformacji ! Czas zabrać głos Panie Wiktorze i konkretnie przedstawić swój pogląd ,a nie uskuteczniać na dzieciach tanią politykę !  więcej
14-01-2017
~Kamil:
Ktoś tu napisał o zespole szkół podstawowych i to jest świetny pomysł !!!
14-01-2017
~Mieszkaniec:
Myśle że starosta powiedział jasno że LO tak LO sportowe nie. Jeżeli gmina bedzie sie upierać przy sportowym LO nie bedzie . A Grzyb doprowadził do tego że nikt mu nie ufa i już. Może niech każdy sie wypowie czy chce LO czy LO sportowe
14-01-2017
~do Admina:
Czemu wprowadza Pan jako rodzic i członek rady rodziców w błąd czytelników stawiając pytanie co z 11 klasami I i II obecnego Gimnazjum ? skoro wie Pan ,że będą ona wygaszane - czyli kończyć będą szkołę w murach Gimnazjum jako uczniowie klas gimnazjalnych Lo lub podstawówki. Czemu ma służyć jątrzenie w tym temacie , czyżby był Pan przeciwny tej reformie , którą pańska opcja polityczna dzisiaj wprowadza ? Czy tylko chodzi o brudną politykę wiejsko - gminną , a dzieci są w niej pionkami ? Bardzo uprzejmie proszę o odpowiedzi!  więcej
14-01-2017
~do Admina:
Dlaczego niby powstanie LO miałoby pogorszyć warunki pracy szkól podstawowych ? Dlaczego Starosta najpierw jest za Lo , a teraz chowa głowę w piasek i gra na czas ? Komu zależy na przeciąganiu tematu , denerwowaniu rodziców i uniemożliwianiu władzom samorządowym rozpoczęcia rozmów z rodzicami na temat sieci szkól poprzez wstrzymywanie decyzji o zgodzie lub braku zgody na LO ? Czas na odpowiedzi Panie Wiktorze !  więcej
14-01-2017
~dawać na tacę:
Co teraz proboszcz wybuduje za nasze datki i przekaże w prywatyzację,czy będzie tak jak z kaplicą na cmentarzu.Kaplica jest parafialna czy grabarza?
14-01-2017
~Wariat:
Na tace daje ale nie w Nadarzynie kapelanowi z PSL
14-01-2017
~Jaki WOŚP ????:
Owsiak zarabia grube miliony na puszkach może uczyć Kijowskiego !!!!
14-01-2017
~do WOŚP :
Po 25 latach działania tej instytucji w mojej rodzinie żyje wspaniała kobieta, która dzięki sprzętowi WOŚP przeżyła jako wcześniak. Gdy miała kilkanaście lat została wolontariuszem. Obecnie ma 21 i dalej nim jest. Nie przekonasz mnie. W placówkach Caritas jest sprzęt z serduszkami a ty dalej dawaj na tacę. Ja dam na "orkiestrę".  więcej
14-01-2017
~Reforma:
Partia PiS robi porządki w Polsce !!!! Partia bedzie rządzić 4 kadencje !!!
14-01-2017
~Panie Wiktorze "kochany":
Czy pojawi się jakiś artykuł o WOŚP? Wie pan, że szef Caritasu przekazał "gadżet" na WOŚP i mimo planu rządu aby skłócić Caritas z WOŚP organizując podobne imprezy obie te instytucje się dogadały?
14-01-2017
~WOŚP :
" Gdyby nie sprzęt WOŚP, dzieci umierałyby w szpitalach? To nie dzieci żyją dzięki Owsiakowi, ale Owsiak i jego żona żyją z instrumentalnego traktowania dzieci. Jerzy Owsiak po śmierci 2,5 letniej Dominiki wszczyna awanturę, grozi zamknięciem WOŚP, obarcza winą za śmierć dziecka ratowników i dyspozytorów medycznych. Następnie spotyka się ministrem Arłukowiczem, wręcza mu projekt szkoleń sfinansowany przez WOŚP i zapowiada, że wystawi do przetargu na szkolenia firmę „Złoty Melon”. Obrzydliwe granie na emocjach, szantaż emocjonalny, działania na poziomie sekty, które bardzo łatwo tą samą idiotyczną metodą można odwrócić. Bliźniaki w szpitalu we Włocałwku umarły pomimo sprzętu WOŚP, 8 letni chłopak umarł we Wrocławiu pomimo sprzętu WOŚP. Mały Adaś przeżył na sali szpitalnej w Prokocimiu bez jednego "serduszka" WOŚP, a obiecany przez Owsiaka sprzęt do dziś nie dotarł "  więcej
14-01-2017
~Maciek:
Grzyb tez poszedl do wyborow z haslem "Uciwie" i "Ponad Podzialami ". Program zrealizowany na medal. Nie ma juz miejscana na piersiach przypinania ich wiecej. Taki zasluzony wojt nam sie trafil..
14-01-2017
~do Reforma:
Partia PiS szła do wyborów z obietnicami rozdawnictwa i kłamstwami i dlatego wygrała wybory.
14-01-2017
~Reforma:
Partia PiS szła do wyborów z programem i go realizuje jako pierwsza od 20 paru lat . Tak dalej !!!
14-01-2017
~panie Wiktorze, idealne pytanie ale zadane powinno być PiS a nie wójtowi:
Czy zatem ten pośpiech jest uzasadniony? Czy rodzicom, zanim przedstawiono pytanie o chęci reformy oświatowej, zaprezentowano wszystkie za i przeciw?Brawo panie Wiktorze. P.S. Panie Wiktorze nic pan nie pisze o WOŚP 2017? Wstyd!!!
14-01-2017
~A co z dziećmi?:
Bardzo fajnie, tylko jeśli to szkoły przy Sitarskich mają dodatkowo dojść jeszcze dwa roczniki to obecnie uczące się tam dzieci już w ogóle nie będą miały warunków do nauki - jak tylko robi się cieplej, w szkole jest przeraźliwie gorąco i duszno. Niestety warunki do nauki są koszmarne. Dodatkowo zastanawia mnie co będzie z nauczycielami? Ci z gimnazjum będą uczyli w liceum, a ci z podstawówki zostaną na kolejne 2 lata? Również koszmar, z całym szacunkiem dla nauczycieli, ale niestety wątpię aby dali sobie z tym radę, a pierwszy rocznik absolutnie nie powinien być eksperymentalny - a będzie   więcej
14-01-2017
~Romek:
Racjonalne myślenie Grzyba to jest takie, żeby z 5 klas jednego rocznika zrobić 3 po 35 osób i już będzie luźniej ;))
14-01-2017
~ Racjonalnie to byly skladane oswiadczenia majatkowe i budowa imperium majatkowego:
14-01-2017
~Wesoły :
Proszę mamy, ależ mnie mama rozśmieszyła buhahahahahahahah Grzyb i myślenie racjonalne, dowcip tygodnia.
14-01-2017
~Matka:
W przyszłym roku moje dziecko pójdzie do Podstawówki na Sitarskich. Czy władza gminna nie widzi jaki ścisk jest aktualnie w szkole w Nadarzynie? Już teraz na Sitarskich jest przepełnienie. A wśród rodziców rozchodzą się wieści,że należy się liczyć z nauką dzieci w trybie dwu zmianowym. A tymczasem w "LO Nadarzyn klasy będą 7-10 osobowe. Panie Wójcie proszę pomyśleć racjonalnie.   więcej
14-01-2017
~Proste tylko z tego Grzyb nie pozyska pieniędzy.:
Żeby rozładować przepełnioną szkołę podstawową trzeba z gimnazjum zrobi drugą podstawówkę.
14-01-2017
~On chce tylko kase.:
Grzybowi nie chodzi o sport tylko o pieniądze jakie z tego może pozyskać. Zobaczcie jak on wygląda, czy ktoś z was widział takiego sportowca.
14-01-2017
~poprawka literowa:
nie 560 tylko 56 milionów złotych.
14-01-2017
~Spirala zadłużenia gminy rośnie i się zapentla:
Jeżeli roczny budżet Gminy Nadarzyn wynosi 100 milionów złotych. A wójt utworzy LO i dostanie na nie subwencję od starosty w wysokości 10 milionów złotych to wartość budżetu Gminy wzrośnie do 110 milionów złotych. W takich okolicznościach gdy obecne zadłużenie gminy wynosi 46 milionów złotych czyli stanowi 46% wysokości budżetu rocznego (limit dopuszczalnego zadłużenia gminy to 50% budżetu), to wójt może spokojnie dobrać kredytu w banku tak by gminę zadłużyć na 54 miliony złotych czyli 49% wartości budżetu. To jest ten cudowny sposób pozyskiwania pieniędzy przez Grzyba i spółkę. Te 54 miliony trzeba będzie kiedyś spłacić no i jeszcze 19 milionów za obligacje wzięte na spółkę komunalną. Do spłacenia mamy więc 73 miliony złotych gdy dochodu gmina ma 110 milionów a koszty stałe utrzymania pracowników, budynków i całej infrastruktury to rocznie 560 milionów złotych. Pętla zadłużeniowa zaciska się. Mam nadzieję że w przypadku bankructwa gminy cześć odpowiedzialności finansowej spadnie na radnych gminnych - bo to oni pozwalają Grzybowi na te zadłużanie.  więcej
14-01-2017
~Nikt w tej gminie nie jest winny.:
Jeżeli oni są nie winni picia alkoholu w szkole to i Muchalski jest nie winien tego, że się zdoił jak przysłowiowa świnia.
14-01-2017
~Chyba sąd nie da się zrobić w jajo takim kłamcą.:
14-01-2017
~tłumaczą się że alkohol był bezalkoholowy :
14-01-2017
~Wójt odpowiada za ten bałagan moralny.:
Przecież to Grzyb jest winien że w szkole z okazji dnia nauczyciela był podawany alkohol
14-01-2017
~Cóż to za nowe obyczaje.:
Jak można pozwolić i dopuścić do tego żeby jakaś iksińska rozpijała nauczycieli.
14-01-2017
~Grzyb i ona to zorganizowali.:
Nie dość że fałszywa to jeszcze libacje z alkoholem urządza w szkole podstawowej.
14-01-2017
~ ta pani co zarządza oświatą w gminie i ma sprawę w sądzie za podawanie alkoholu w szkole w czasie d:
To nawet swoich dzieci do naszego gimnazjum nie posłała bo powiedziała, że poziom ma za niski i posłała do lepszego w innej gminie. Swojego potrafi przypilnować a nam wciska to za co jej wójt płaci. Fałszywa baba!!!
14-01-2017
~Rodzic ucznia gimnazjalnego:
Ja swojego dziecka na pewno nie poślę do LO w Nadarzynie. Z prostego powodu im lepsze liceum moje dziecko skończy tym lepsze studia sobie wypracuje. To sprawdziłam na sobie i wiem, że to działa. Nadarzyn to Nadarzyn - większa wieś. Świetna do ucieczki od miejskiego zgiełku, ale to wszystko. Porządna oświata na szczeblu szkoły średniej to niestety miasto, z ze szkołami technicznymi i zawodowymi sytuacja jest ta sama. Co do pomysłu by "marnować" budynek i zaplecze gimnazjum na wiejskie LO gdy dzieci w podstawówce nie maja zapenionych porządnych warunków kształcenia i mają pogorszone warunki nauczania to uważam, że pomysł wójta na wiejskie LO jest skandaliczny a osoby, które to poprą są albo bezmyślne, albo patrzą tylko na swój interes finansowy tak jak ta pani co zarządza oświatą w gminie i ma sprawę w sądzie za podawanie alkoholu w szkole w czasie dnia nauczyciela.  więcej
14-01-2017
~mama:
Trzeba pamietać Nadarzyn to wieś ,a dzieciaki jak skończą szkołę to chcą do średniej chodzić w mieście ,gdzie mają dużo atrakcji po szkole ,kina ,teatry,basen,muzea itp.,na pewno wiele dzieciaków nie chce być zaszuflatkowana w małej wiosce .teraz dzieciaki mają aspiracje ,a te co niedostaną się lub mają słabe oceny i nie wierzą w siebie to pewnie by zostały tu.Jednak warto pytać dzieci czy chcą iść wyżej czy zostać tutaj ,a nie ludzi którzy nawet nie maja dzieciaków w gimnazjum czy podstawowe ,Czy wam rodzice wybierali szkoły średnie czy wy sami ??? Ja sama wybierałam kim chce być w przyszłości .  więcej
14-01-2017
~mieszkaniec:
Ile dzieci będzie chodziło do LO w Nadarzynie?dzieciaki do szkoły zawodowej lub średniej będą chcieli chodzić do innego miasta.Uczyli się tyle lat w Nadarzynie to teraz pora na zmianę,większość młodzieży ma dość Nadarzyna i nauczycieli z tej szkoły.
14-01-2017
Wiktor:
W komentarzach nie odpowiadam tu jednak zrobię wyjątek. Jeżeli powstanie LO miałoby pogorszyć warunki naauczania dzieci w podstawówce, to jestem przeciwny powstania takiej szkoly. Tyle i tylko tyle.
14-01-2017
~Społecznik :
Proponuje zrobienie konsultacji na sali w gimnazjum poinformować mieszkańców którzy są za liceum lub przeciw i zrobić wielkie konsultacje takie jakich nigdy w naszej gminie nie było . Powiem szczerze że spodobał mi sie pomysl na Zespół Szkół podstawowychw Nadarzynie  więcej
14-01-2017
~Wyborca :
Z tego co widzę to wystarczy wejść na fanpage radnego N :)
14-01-2017
~powiat?:
Powiat nie odpowiada na proste pytanie a ma robic konsultacje w naszej gminie? kiedy we wrzesniu?
14-01-2017
~Ile kosztuje sportowa gmina Nadarzyn:
Pamiętacie jak kilka lat temu nasi piłkarze mieli awansować do wyższej ligi? Jakie było w tedy zamieszanie, jaka retoryka sukcesu. Normalnie WOW!!! Później się okazało, że kadra szkoleniowców nie miała kompetencji by szkolić piłkarzy na wyższym poziomie, piłkarze przegrywali mecz za meczem. Już od września wszystkie mecze rozgrywane w tej lidze nie miały znaczenia, bo wiadomo było, że Nadarzyn spadnie. Ale były pozytywy. Na dostosowywanie obiektów sportowych do wymagań ligowych wydano 500 tys. zł plus honoraria dla wszelkiej maści konsultantów, inspektorów itd. Ostatecznie nic z tego nie wyszło, ale kasę ktoś zarobił. Za wszystko zapłaciliśmy ze swoich podatków. Ostatecznie klubom sportowym zabrakło kasy na wynagrodzenia dla piłkarzy i gmina dołożyła kolejne 500 tys. zł do sportu. Dzięki tym kombinacjom "prosportowym" pana wójta i pana byłego dyrektora GOS gmina straciła bezpowrotnie milion.  więcej
14-01-2017
~nadal ciekawy:
Zadalem tylko pytanie i chcialem poznac opinie obu panow.
14-01-2017
~Co to za pytania ???:
Jestem rodzicem i mam do cholery prawo pytać . Martwię sie czy w innych placówkach bedzie wystarczająco dużo miejsca! Gdzie jest wójt lub urzędnicy aby wytłumaczyli rodzicom ich lęki. Dlaczego odrazu ktoś przypina mi łatkę opozycji. Tak sie nie będziemy bawili. Proszę powiat o konsultacje i wtedy wszyscy bedą mogli sie wypowiedzieć !!!  więcej
14-01-2017
~11:57:40 ~czy dobrze rozumiem::
Panie Muchalski czy teraz jak się rodzice próbują dowiedzieć więcej i mają pytania to oznacza że są w opozycji??? Czy to nie jest manipulacja z Pańskiej strony? Może boi się pan pytań od rodziców?
14-01-2017
~Rodzic:
Czy jeżeli jestem przeciwny tzn że jestem opozycją ???
14-01-2017
~czy dobrze rozumiem:
Ze opozycja gminna jest przeciw lo w nadarzynie? Prosze o wypowiedz w tym temacie panie wiktorze i panie darku n.
14-01-2017
~008:
1. Są badania opinii publicznej bardziej wiarygodne i mniej wiarygodne, oraz nie wiarygodne. W tej sprawie niewiarygodne badania już zrobił wójt, tzn zapytał swojego zastępcę, kierowniczkę gminnej oświaty i Pana Zwolińskiego i przedstawił niezrozumiałą koncepcję rodzicom w gimnazjum. Mniej wiarygodne jest też badanie opinii kliki związanej z Gminnym Ośrodkiem Sportu i uzaleznionych od wójta pracowników gminnych. Najbardziej wiarygodnym badaniem jest poproszenie o złożenie deklaracji wszystkich mieszkańców , których dzieci chodzą obecnie do gimnazjum czy są pewni, że posłaliby dziecko do takiego LO sportowego w Nadarzynie czy wybraliby szkołę średnią poza terenem Gminy. Należałoby też powiedzieć co czeka dzieci ze szkoły podstawowej w Nadarzynie i jakie są prognozy wzrostu liczby dzieci szkolnych korzystających ze szkoły podstawowej w Nadarzynie. 2. Najgorsze co można zrobić w tej sytuacji to to to, że dwa roczniki gimnazjalne wyśle się do Przepełnionej SP przy Sitarskich i zrobi na siłę system dwuzmianowy. 3. Wiadomo że wójt jest notorycznym kłamcą i kombinatorem i jeśli się nie pomyli to prawdy nie powie i obawiam się, że z tym LO w Nadarzynie nie chodzi o dobro dzieci, ale o jakąś kolejną machloję.   więcej
14-01-2017
~nie tędy droga:
A kto tam może wiedzieć ile osób popiera liceum. Taki sondaż powinien być przeprowadzony wśród rodziców i z ich podpisami.
14-01-2017
~Mieszkaniec:
Zespół szkół podstawowych w Nadarzynie świetny pomysł !!! Oszczędności jeden dyrektor swietnie
14-01-2017
~.:
Potrzebne to liceum jak rybie ręczniki.
14-01-2017
~Nie dla liceum :
Proponuje zespół szkół podstawowych w Nadarzynie łączymy sitarskich i żółwinska i jest jeden dyrektor i są oszczędności proste i na temat Nie dla Liceum
14-01-2017
~Do LOG:
Bardzo mądre to co pan napisał. 500+ spadło im jak manna z nieba. 10 mln musi wejść i wyjść ale zwiększa to przychód gminy więc można zadłużyć gmine na większą kwotę
14-01-2017
~Log:
Liceum ogólnokształcące w Nadarzynie może przyciągnie 20-40 dzieci z naszej gminy, ale za to może przyciągnąć drugie tyle z okolicznych gmin takich jak np. Żabia Wola. Problem jednak w tym, że maksymalnie może liczyć 60-70 uczniów a budynek jest przewidziany na 500 dzieci. W sytuacji gdy podstawówka w Nadarzynie pęka a gmina ma dodatni przyrost naturalny i dodatni bilans migracji i to w grupie prokreacyjnej to pytanie o zasadność pomysłu i o zdrowy rozsądek u wójta, zastępcy i kierowniczki wydziału oświaty w gminie jest jak najbardziej na miejscu. Z drugiej strony - to o czym się nie mówi w temacie przekształcenia gimnazjum w liceum- jest dramatyczne poszukiwanie dodatkowych pieniędzy przez wójtowską administrację w sytuacji bankructwa gminy. LO przyniesie nowe wpływy do budżetu gminy. Dzięki temu budżet wzrośnie i będzie można dobierać kolejne kredyty na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.   więcej
14-01-2017
~Coronacalle:
Gimnazjum ma dobre wyniki Ale to tylko w połowie zasługa nauczycieli, druga połowa to dobrzy uczniowie bez nich nawet najlepsi nauczyciele wyniki nie zrobią. Ilu z tych 50 uczniów co po naszym gimnazjum poszło do LO będzie chciało zostać w Nadarzynie?? Ci najlepsi raczej wątpię- jeżeli dziecko ma szansę na renomowane liceum w Warszawie to raczej nie zostanie w Nadarzynie. Inną sprawą jest marnowanie miejsca na LO , czy żeby zadowolić ambicje nauczycieli, dyrektora i wójt a warto jest młodsze dzieci wozić do Ruśca czy gdziekolwiek, skoro na miejscu jest pełnowartościowy budynek? Czy naprawdę jest sens organizować wątpliwej jakości LO zamiast dwóch solidnych podstawowej?   więcej
14-01-2017
~Ludwik XIII:
Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, ale w Nadarzynie miano ambicje na II ligę piłki nożnej, no i do takiej ligi piłkarze dotarli, ale żeby takie coś utrzymać zatrudniono piłkarzy z całej Polski, a jak zabrakło kasy to podkulono ogon i rozwalono zespół a potem spadał on co rok do niższej ligi. I tu pewnie też tak będzie pierwszy rok napompują zrobią wszystko żeby chociaż ze 2 klasy były a potem będzie trzeba zamykać bo chętnych nie będzie. Przypominam, że Nadarzyn w dalszym ciągu jest wiochą z 12 tys mieszkańców. Jak będzie tych mieszkańców z 50 tys to będzie można myśleć o liceach, II ligach. Trzeba liczyć siły na zamiary, a nie że ja chcę  więcej
13-01-2017
~Sportowiec:
Przecież wiadomo że Grzyb optował za sportowym liceum !!! Starosta zapewne na takie sie nie zgodzi. Bo wlasnie tak Grzyb załatwia sprawy bez konsultacji , może przypomnę o Hetmanie. Jeżeli ma byc to zwykle liceum to proszę mi powiedzieć dlaczego tak bardzo koło tego skacze dyr GOS Zwoliński ??? Może chce aby naszych dzieci uczyli tacy profesorowie jakimi są Maranowcy ???  więcej
13-01-2017
~mama ?:
jak moje dziecko miało problem z nauczycielem to wyjaśniałam z nim sprawę. Z perspektywy mogę powiedzieć ,że więcej problemów miało ( i ja) z "profesorami" prestiżowego LO w Warszawie niż w nadarzyńskim Gimnazjum. Nauczyciele są różni i rolą rodziców może być utrzymać w LO tych dobrych , a podziękować tym słabszym - zwłaszcza jak szkoła dopiero będzie się tworzyć.   więcej
13-01-2017
~Rusiec :
Zaraz, zaraz jak to do Ruśca? Gdy dzieci w Ruścu w starej szkole nie mieściły się a były dwie zmiany, to żadna szkoła nie chciała przyjąć dzieci z klasy wtedy trzeciej. Dzieci przez rok jeździły do zWoli Krakowiańskiej. A teraz planujecie do Ruśca swoje dzieci przywozić? Chyba po to, żeby znów była 2 zmiana!!!  więcej
13-01-2017
~mama ucznia:
ludzie ku...mać czy wy nie możecie zrozumieć ,że potrzeba więcej miejsca w szkole podstawowej ,że dzieci się nie mieszczą i najlepsze wyjscie jest zrobienie 2 podstawówki.chyba lepiej żeby dzieci małe uczyły się na 1 zmianę a starsze 15 letnie moga sobie wybrać szkołę jaką bedą chciały i gdzie ,akurat muszą chodzić dalej w Nadarzynie ???? czego tak się pienicie o to liceum.przecież ci nauczyciele nie stracą pracy kto wam taki kit wciska i dlaczego ????  więcej
13-01-2017
~mama:
moje dziecko jak powiedziało nauczycielowi w gimnazjum ,że nie umie ,nie rozumie jak to zrobić to nauczyciel postawił mu 1 i kazał nauczyć się w domu .Jak tak ma wygladać nauka w liceum Nadarzyńskim to gratuluję tym co tak tu się mądrzą .Ja gdy chodziłam do szkoły średniej to nauczyciel dotąd nam tłumaczył lekcję aż wszyscy zrozumieją przy okazji nazwał nas tumanami i jakoś nikt się nie obrażał ,a na koniec wszyscy dziękowali bo egzaminy na 4+ i 5 zaliczyliśmy.Nie byłe czegoś takiego ja co 2 czy 3 dzień z tego samego przedmiotu kartkówka .wszystkie sprawdziany były oddawane do wglądu rodziców.gdy ktoś czegoś nie rozumiał nauczyciel tłumaczył ,a nie jak teraz tylko do przodu bo materiał trzeba przerobić i nie ważne jest ,że cała klasa dostaje 2 czy 1 materiał trzeba przerobić nawet kosztem uczniów.  więcej
13-01-2017
~do mamy ucznia i Filip:
w środę chyba było zebranie w Gimnazjum to trzeba było wtedy wrazić swoje zdanie nad sensem czy bezsensem LO , i zapytać o kwalifikacje nauczycieli i inne kwestie. nauczyciele i dyrekcja chyba była ? a Ty ?. Do p Filip nie słyszałam o Liceum sportowym , a o ogólnokształcącym , ważniejsze jest to ,że Starosta nie finansuje LO w naszej Gminie tylko wyraża lub nie zgodę . Pieniądze wykłada ministerstwo ( subwencja) i Gmina. Nie widzę żadnej niegospodarności po stronie starostwa . W gimnazjum na 18 klas są 3 sportowe i 6 językowych , czy to oznacza ,że gimnazjum jest sportowe ?  więcej
13-01-2017
~@:
Janek ponoć jest za, bo koledzy wspominali, że kiedyś krzyczał -----siostro basen.
13-01-2017
~do tych co się nie podpisują:
tak zapomniałam ,że jest inna epoka bo teraz w Radomiu można kupić wszystkie te papierki o jakich piszesz
13-01-2017
~Andrzej:
Pamiętam w technikum mieliśmy profesora co to szkół skończył wiele, a był po prostu idiotą i mieliśmy profesora co to na idiotę wyglądał, a naprawdę był bardzo inteligentnym facetem z którym można było porozmawiać na każdy temat
13-01-2017
~mama ucznia :
odpowiem tym co nie podpisują się a mi odpowiadają ,nie ma takiego czegoś jak 2 klasówki dziennie z tego samego przedmiotu -nie pisz głupot.po drugie nie neguję jak teraz nazywa się belfra jakim tytułem ,za moich czasów tytułowało sie takim jaki miał i mnie uczyli wyłacznie profesorowie i moje pokolenie miało tyle szacunku ,że takich nauczycieli traktowaliśmy z kulturą.Wydaje mi się że nauczyciel który naucza w szkole podstawowej nie będzie umiał wykładać w liceum skoro,a nie hańbą jest ponownie przejście do szkoły podstawowej w której wcześniej nauczał .Bronisz tego liceum którego jeszcze nie ma jak lwica pazurami tylko dlaczego .??? J tak jak i inni rodzice uczniów z gimnazjum chętnie bym wyraziła swoje zdanie czy mi się podoba zrobienie liceum ,dzieci też by chciały oddać głos ,rodzice dzieci z podstawówki .Więc gdzie te konsultacje i z kim były robione. Najwiecej krzyczą Ci co nie mają dzieci w tych szkołach .  więcej
13-01-2017
~Niech Grzyb tam basen otworzy. Woda w szatni jest cały rok przez jego niedopinowane inwestycje.:
Przychodzi wizytacja do domu wariatów i pytają penitencjariuszy ,czy już korzystają z nowo wybudowanego basenu. Wszyscy krzyczą, że tak że już pływali i skakali na główkę, a jeden z nich dodaje, że dopiero będzie szałowo , jak wody napuszczą .
13-01-2017
~ DO 23:09:12 ~Gest Kozakiewicza w zasięgu wójta.::
Najlepiej niech skoczy z trampoliny, do basenu bez wody.
13-01-2017
~do mama ucznia:
Dzieci zaczynające uczęszczać do liceum chętnie opowiadaja o tym jakie to zwyczaje panują w nowej szkole. Okazuje się, że do wszystkich nauczycieli trzeba zwracać się per pani pan profesor. Drodzy państwo nie ośmieszajcie się w oczach młodzieży, to już nie ta młodzież , której można wszystko wcisnąć. Tak wygląda, że nauczyciel licencjonowany lub magister ....dostaje się do szkoły średniej i z dniem rozpoczęcia pracy awansuje na profesora, a gdzie tytuł doktora? zgubiony na schodach przed szkołą? Czyż byście nie wiedzieli, że :1 jest tytuł licencjat2 jest tytuł magister3 jest tytuł doktor4 jest tytuł profesor 5 jest tytuł habilitowany profesor i tak dalej.mama ucznia - zapomniala ze jest inna epoka:)!  więcej
13-01-2017
~do mamy ucznia:
to powiedz dziecku ,że w wawie w LO będzie miało 2 klasówki dziennie , a nie co 2 dzień :-). Kwalifikacje do nauczania w Gimnazjum są takie same jak do nauczania w szkołach średnich , a to czy poszczególni nauczycieli nadaja się do pracy tu czy tam to ja już niestety nie potrafię ocenić. Pewnie jak w życie ten sam pedagog jednemu pasuje , a drugiemu uczniowi wręcz przeciwnie.   więcej
13-01-2017
~Gest Kozakiewicza w zasięgu wójta.:
A może wójt Grzyb, zapisze się jako pierwszy, do szkoły sportowej i będzie skakał wzwyż.
13-01-2017
~Filip:
Starosta nie może sie zgodzić na liceum bo może zostać oskarżony za niegospodarność !!! Mając w Pruszkowie szkole sportową i godząc sie na taka sama w Nadarzynie automatycznie starosta podpada pod paragraf, czy ktoś mi powie czy opłacalne jest mieć dwie szkoły sportowe w jednym powiecie??????? Oczywiście ze nie wiec Panie Starosto rekomenduje aby Pan niepodpisywał umowy z Grzybem !!!! Straty dla powiatu , a z tego jest pan rozliczany !!! Mam pytanie jeszcze do dyr GOS , czy to prawda ze dziewczyny z sekcji siatkówki wola uczyć sie w sportowej szkole w Pruszkowie ???  więcej
13-01-2017
~do mama ucznia:
i innych osob.........6 odziałów w GIMNAZJUM to ponad 100 uczniów......statystyki oparte są na faktach kiedy nie ma liceum w Nadarzynie.... skoro GIMNAZJUM W NADARZYNIE JEST W CZOŁÓWCE RANGINGÓW OGOLNOPOLSKICH JESLI CHODZI O % uzyskane na EGZAMINIE GIMNAZJALNYM to o czyms swiadczy...DLACZEGO NIE MOZE BYC DOBREGO LICEUM W NADARZYNIE ?? BO CO?? PRZYKLADY KONKRETY....." nie bo nie" " nie bo to pomysl nie naszej wladzy" ( czyt. zieloni) jakby " zieloni" zaproponowali liceum a nie aktualna wladza w Nadarzynie to pewnie na tym portalu byloby wielkie poparcie i euforia!   więcej
13-01-2017
~Szkoła z promilami.:
Myślę że Grzyb z Muchalskim, powinni myśleć pragmatycznie, oraz typowo po swojemu. Oni powinni założyć w tym budynku po szkolnym, typową izbę wytrzeźwień i być tam pierwszymi pacjentami.
13-01-2017
~Ja:
Dyskusja na tym portalu znowu widać o tym samym: jak pozbyć się wójta i mu dopiec. Zauważyłam, ze bez względu na temat ciagle odnosi się do tego samego. Szkoda, ze nadarzyn.tv wszystko sprowadza do jednego kiedy tu ważą się losy naszych dzieci, także nauczycieli i skutków jakie moze miec chora reforma. Nie myślmy tylko o własnym tyłku tylko pomóżmy. Przypomina mi to atak na WOŚP- jak ktos cos robi dobrze i ma pomysł jak naprawić to co słabe to od razu jest atakowany. To po prostu przykre....   więcej
13-01-2017
~do adam:
konsultacje dotyczyły wyłącznie zainteresowaniem LO , podpisanie ustawy ( 9 styczeń ) nakłada na Gminę konkretne obowiązki w tym obowiązek konsultacji na temat sieci szkół , bez decyzji Starosty ( za , czy przeciw LO ) Gmina NIE MOŻE nic mieszkańcom zaproponować . Przypomnę tylko ,że to nie Grzyb wymyślił reformę oświaty a rząd PIS , do którego należy Pan Starosta. I to on powinien wziąść odpowiedzialność za bezkonfliktowe i szybkie jej wprowadzenie również w naszej Gminie. Panie Starosto do dzieła.  więcej
13-01-2017
~Myślenie nie boli:
Czytanie ze zrozumieniem też - z tej 90 część trafi do technikum a część do zawodówki - chyba , że zostaną przez wójta zlikwidowane i uczniowie będą zmuszeni do liceum
13-01-2017
~mama ucznia :
do człowieka z godziny 22.25.11,no nie wiem czy masz rację bo ja gdy chodziłam o szkoły średniej każdy profesor nie był zwykłym nauczycielem musiał mieć odpowiednie wykształcenie ,bo uczenie w szkole podstawowej potem po zrobieniu gimnazjum ci sami nauczyciele uczą tam ,a teraz maja uczyć w liceum ???? nie wiem czy któreś z nich będzie umiało przekazać dzieciom taka wiedzę bo ta z gimnazjum różni sie i to bardzo .Gdy zapytała dziecko czy chciało by uczyć się potem po gimnazjum w tej samej szkole w liceum --odpowiedz krótka mamo chyba żartujesz (co oni uczą tylko co 2 dzień klasówki ,a 0 nauki i wiedzy).więc nie wiem kto ma skoczyć po leki do apteki może Ty ???  więcej
13-01-2017
~psia dola:
1. Liczenie na to, że wójt umie myśleć logicznie i rozważać cokolwiek - już nie mówiąc o " za i przeciw" - po tylu wypitych wódkach -jest samo w sobie kabaretowym postawieniem sprawy.2. Liczenie na to że wójt i jego stadko cokolwiek pamięta i kojarzy z przeszłości dalszej, niż 2 tygodnie - patrz jak wyżej.3. Liczenie na to, że Grzyb będzie cokolwiek konsultował to pomylenie pojęć. On nie wie, co to konsultacje. Dżyngis Han też niczego nie konsultował - ale żył "troszkę wcześniej" 4. Niektórzy rozważają tu fachowość nadarzyńskich kadr - a to sportowych, a to nauczycieli, a to zarządców... To kolejne złe postawienie sprawy. W każdej gminie są fachowcy. I w każdej gminie są pajace, oszuści i inne wynalazki na dwóch nogach. Z Nadarzynem jest ten problem, że wynalazków na dwóch nogach jest troszkę, więcej, niż fachowców. I są znacznie bardziej "spektakularni", niż lokalni fachowcy.  więcej
13-01-2017
~Adam:
Jeżeli ogłasza się, że konsultacje były już prowadzone to ja bym chciał to wiedzieć. Pani chyba zapomina, że to gmina jest dla mnie, a nie ja dla gminy.
13-01-2017
~Ojciec:
Podstawowym celem czytania jest zrozumienie treści tekstu. Droga pani 51 uczniów ze 100 IDZIE DO LICEUM, 42 DO TECHNIKUM A 7 DO ZAWODÓWKI ech...
13-01-2017
~do panow:
Adam po co pytasz jak jestes ciekaw to idz do gminy zobacz kto podpisal i osobiscie wyjasniaj. Grzegorz moze syn sie zdziwil bo jak ma srednia ponizej 2,0 to sie boi zeby go do branzowej przyjeli a ty mu z lo wyjezdzasz
13-01-2017
~do mama ucznia:
"nasuwają się pytania.Jeżeli przyjmiemy powyższe liczby i chęć skorzystania wszystkich 51 uczniów z placówki nadarzyńskiej, skąd przybędzie dodatkowych 24 uczniów?" a od keidy to w aktualnych 3 klasach gimnazjum jest tylko 51 uczniów?????!!!!! :):)bo nawet liczac po 15 uczniów w klasie ( fikcja) to aktualnie w 3 klasie gimnazjum w Nadarzynie jest 90 uczniów. !!!! matematyka - przypomne wymagana juz na maturze.  więcej
13-01-2017
~mama ?:
autor tak zadaje pytania ( choć czasami mógłby coś zaproponować od siebie ) jednak większość wpisów pod tym artykułem to już raczej z sensowną dyskusją nie ma za wiele wspólnego. "Pijane Gimnazjum" , "oświata w gminie zeszła na psy" , "dyrektor i nauczyciele gimnazjum do niczego" - i takie tam inne "mądrości". Pan Wiktor sam napisał ,że "el-prezydent" ustawę podpisał 9 stycznia , po decyzji Powiatu w sprawie LO władze samorządowe będą miały jasność co do możliwości oświatowych na swoim terenie i pewnie wtedy rozpoczną konsultacje w sprawie sieci szkół podstawowych. Dlatego podejrzewam Gmina naciska na Powiat na szybką decyzję i zastanawiające jest czemu powiat z tą decyzją zwleka ? raczej nie podejrzewam ,żeby zależało mu na działaniach mających na celu torpedowanie nowej reformy przecież Pan Starostwa jest chyba z PIS ? Czy się mylę ?  więcej
13-01-2017
~Najpierw niech zadba o siebie.:
Szkoły sportowej się Grzybowi zachciało, a bebech mu wisi jak piłka lekarska.
13-01-2017
~Tędy jest droga do podniesienia poziomu nauczania.:
Wywalenie Grzyba i Muchalskiego to przywrócenie szkolnictwa do normalności.
13-01-2017
~Adam:
A ja bym chciał wiedzieć ile z tych 1000 osób popierających petycję ma, albo będzie miało dzieci w podstawówce. Chciałbym też wiedzieć ile z tych 1000 osób zadeklaruje, że jego dziecko będzie kontynuowało szkołę średnią w Nadarzynie
13-01-2017
~Grzegorz:
Liceum ???? A po co ???? Jak powiedziałem synowi że bedzie mógł spokojnie dalej uczyć sie w Nadarzynie w liceum to popatrzył sie na mnie i powiedział nigdy w życiu . Trzeba swoich dzieci zapytać czy chcą dalej uczyc sie w Nadarzynie
13-01-2017
~do mama ucznia:
Droga Pani..... czy warunkiem nauczania w liceum jest być profesorem??:):):) hahahahato , ze uczniowie ( nie wszyscy i nie w kazdym ) liceum zwracaja sie do nauczycieli PANI PROFESOR , PANIE PROFESORZE nie oznacza , ze trzeba miec takie kwalifikacje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! o piosence najczesciej występującej na 100 dniowce " zegnaj nam Panie profesorze...." to chyab Pani wniosek jest tylko z obserwaci balu z tej okazji!!!!! do apteki po leki .  więcej
13-01-2017
~Tam powinna powstać podstawówka.:
W Nadarzynie brakuje miejsc w szkole podstawowej.
13-01-2017
~Pytania :
Mam pytania , jaka kadra ma pracować w licem??? Może dzisiejszy dyrektor??? Popytajcie jaki był dyr w Kosciuchu?? Tragedia!! Nauczyciele z gimnazjum ?? Przykro mi stwierdzić ale na liceum to oni są za słabi . Klasy sportowe?? Czy pracujący ludzie w GLKS i GOS dobrze wykonują swoją prace ? To są ważne pytania na które bedzie otrzymać odpowiedzi na konsultacjach . Pytania o dzieci w podstawówkach same cisną sie na usta. Oczekuje szerokich konsultacji na ten temat u mam nadzieje że przedstawiciele gminy i starostwa bedą mogli mieszkańcom udzielić wyczrpujących odpowiedzi.  więcej
13-01-2017
~do mamy:
Ale kto torpeduje, autor zadaje pytania. Zróbmy liceum a co z resztą to się zobaczy. Mogę się założyć, że w okresie tych 5 lat o których pani pisze nie będzie miała pani dzieci w podstawówce uczących się na dwie zmiany, bo inaczej już by pani mówiła
13-01-2017
~SAN ESCOBAROS:
Czy moje dzieci za 2-5 lat będą miały miejsce w szkole podstawowej w Nadarzynie??
13-01-2017
~Grzyb pił wino w szkole a Muchalski po pijaku prowadził swoje auto obok szkoły.:
W gminie Nadarzyn za rządów Grzyba i Muchalskiego, szkolnictwo zeszło na psy. Za ich czasów, poziom nauczania w gminnych szkołach drastycznie spadł, na sam koniec w rankingach szkolnych i oni chcą prowadzić gimnazjum sportowe. To może niech wprowadzą absolutną nowość to może zaskoczy; PIJANE GIMNAZJUM SPORTOWE \4X100ml pod płotkiem\.  więcej
13-01-2017
~mama ?:
a od kiedy to w LO uczą "profesorowie " ? Znakomita część kadry gimnazjum podejrzewam , że wyląduje juz od września w okolicznych liceach , albo jak powstanie to w nadarzyńskim. Jednak te trzy klasy to raczej dane mocno na wyrost przynajmniej na początku. Jednak za dwa lata czeka nas komulacja roczników i wtedy przy dobrej pracy w szkole mają szanse nawet na 3-4 klasy . Zamiast z góry torpedować i konstatować działania w celu utworzenia LO , może warto byłoby "wznieść się ponad podziały" i wspomóc tą inicjatywę dla dobra dzieciaków. Co do podstawówki w okresie przejściowym nowa ustawa przewiduje dostosowywanie w okresie 5 lat , więc istnieje możliwość nauki uczniów klas VII i potem też VIII w nowym budynku w Ruścu , czy też byłego już gimnazjum razem z klasami LO na przykład. Po 5 lat temat rozwiąże niż demograficzny i SP w Nadarzynie chyba wszystkich pomieści.  więcej
13-01-2017
~Oburzona:
Przepraszam ,przecież miała byc podstawówka na Żolwinskiej ? Panie wójcie sam tak Pan mówiłeś no i ? Niech ktoś odpowie jak rozlokowane bedą dzieci w podstawówkach ? Może ktoś na ten temat zrobi konsultacje?
13-01-2017
~tola:
wójcie a dlaczego akurat liceum a nie technikum profilowane
13-01-2017
~wera:
a ja jestem za szkołą zawodową i taką chcę tutaj
13-01-2017
~mama ucznia:
mam dziecko w gimnazjum i nie dostałam żadnego pisma czy chcę aby powstało tu liceum ,gdzie te informacje były?? bo w librusie nic cisza.wydaje mi się ,że te tysiąc to jakaś farsa wymyślona .A co z nauczycielami gimnazjum przecież nie mają odpowiednich kwalifikacji do uczenia w liceum .Czyżby zostali po cichu zwolnieni a na ich miejsce zatrudnieni profesorowie mający odpowiednie wykształcenie ?????  więcej
13-01-2017
~SAN ESCOBAROS:
Nie no to jest jakaś masakra!!! Po co Liceum w Nadarzynie??? Władza już nie wie jak przykryć chyba swoje szwindle, to dała temat liceum.
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU