21 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Tomasza, Piotra, Tomisława

~Stevenacems
01:32 21-12-2024
Thanks for designing such helpful & enjoyable web space. I really look ahead... więcej »
~Raymondheath
04:24 19-12-2024
Eye Movement Desensitization and Reprocessing Therapy: Clarifying Common... więcej »
~Eric
06:25 18-12-2024
Hello Nadarzyn Owner,My name’s Eric and I just found your site Nadarzyn... więcej »

Nowe studium zagospodarowania Nadarzyna

Komentarzy (167)
12-01-2014

Jeszcze tylko do końca tygodnia (17 stycznia 2014 r), można oglądać nowe opracowanie studium zagospodarowania Nadarzyna. Swoje uwagi można składać do 10.02.2014.

Zatwierdzenie wersji studium jest podstawą do uchwalenia Miejscowego Planu zagospodarowania, w którym zgodnie ze studium zostaną na nowo określone obszary przeznaczenia działek (UP, M itp).
Już samo zatwierdzenie nowej wersji studium zobowiązuje władze do respektowania zawartych w nim ustaleń przy wydawaniu nowym pozwoleń.

Z racji dużej kontrowersji wokół firm "śmieciarskich" przyjrzeliśmy się jak wygląda projekt nowej wersji studium przy ulicy Turystycznej (zdjęcie powyżej).
Jak się okazuje tereny (wg. mapki), gdzie obecnie znajduje się firma Hetman, jak również tereny na których składowane miały być odpady przez firmę Sir-Com, mają zmienić swoje przeznaczenie z terenów niezabudowanych i rolnych (Hetman) i mieszkaniowych (Sir-Com), na tereny AG-1 - tereny usług, produkcji i magazynów.* Takie same przeznaczenie mają otrzymać działki po drugiej stronie ulicy. Co ciekawe zakres przeznaczenia działek AG-1 nic nie mówi o gospodarowania na tych terenach odpadami.
Taki zakres, ma symbol IT - Infrastruktura techniczna*, oznaczona na mapce kolorem szarym, wokół oczyszczalni ścieków.
Na tym terenie, zmienia się także zakres drogi Turystycznej, z ważnej drogi gminnej, na ważną drogę dojazdową.

Z ważniejszych zmian dla terenu gminy, nowe określenie otrzymuje dotychczasowy teren usług po starym GS-ie i budynku gminy. Tam teren otrzymuje symbol C-2 czyli powierzchnia sprzedaży dla usług handlu w oddzielnych budynkach - nie więcej niż 1000m2. 
Więcej informacji, również o własnych terenach można zobaczyć tu: Studium - Nowe kierunki 

*AG-1:tereny usług, produkcji i magazynów
1) dominujący:
a) usługi;
b) produkcja nieuciążliwa i magazyny;
2) uzupełniający:
a) wbudowana funkcja mieszkaniowa dla potrzeb własnych
b) zabudowa i zagospodarowanie towarzyszące, w tym z zakresu infrastruktury
technicznej, obsługi komunikacyjnej i parkowania, budynki gospodarcze i garaże;
c) tereny rekreacyjno – wypoczynkowe i tereny zieleni.
2. Zasady i wskaźniki dotyczące zagospodarowania i użytkowania terenów:
1) powierzchnia nowo wydzielanej działki budowlanej:
a) dla zabudowy usługowej, produkcyjnej i magazynowej - nie mniej niż 3000m2;
b) dla zorganizowanych zespołów usługowo – handlowych składających się z indywidualnych, wydzielonych segmentów – nie mniej niż 200m2 na każdy segment;2) powierzchnia biologicznie czynna - nie mniej niż 20%;
3) powierzchnia zabudowy i utwardzeń - nie więcej niż 80%;4) wysokość zabudowy - nie więcej niż 20m z możliwością zastosowania lokalnych dominant oraz wyższej wysokości dla obiektów i urządzeń technicznych niezbędnych do ich właściwego funkcjonowania i wynikających z wymagań technicznych;
5) zasady zagospodarowania i charakter zabudowy: nakaz tworzenia stref buforowych od bezpośrednio sąsiadującej zabudowy mieszkaniowej;
6) parametry dotyczące usług: powierzchnia sprzedaŜy dla usług handlu w oddzielnych budynkach - nie więcej niż 1000m2;
3. Ograniczenia dotyczące zagospodarowania i użytkowania terenów:
1) zakaz realizacji przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz oddziałujących poza teren, do którego prowadzący działalność posiada prawo do dysponowania, zakaz nie dotyczy inwestycji niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania gminnych i ponad lokalnych systemów inżynieryjnych;
2) dopuszcza się lokalizację zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnych awarii dla nowych oraz istniejących obiektów, w tym zmian w zakładach istniejących, pod warunkiem:
a) spełnienia wymogów zabezpieczeń na wypadek wystąpienia awarii, wynikających z przepisów odrębnych;
b) zachowania warunków oraz bezpiecznej odległości od siebie, od sąsiadujących obszarów przestrzeni publicznej i obiektów użyteczności publicznej, od zwartej zabudowy mieszkaniowej i zamieszkania zbiorowego, od obszarów objętych ochroną przyrody - zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
3) lokalizacja nowych zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnych awarii winna zostać poprzedzona analizą uwarunkowań, w szczególności przyrodniczych oraz dotyczących istniejącego zagospodarowania, w odniesieniu do zagrożenia, które może stwarzać zakład i jego wpływu na otoczenie;
4) obowiązek przebudowy lub likwidacji rowów melioracyjnych i rolniczych systemów drenarskich przed przystąpieniem do zagospodarowania obszarów, w tym przed realizacją inwestycji liniowych; zgodnie z przepisami odrębnymi prawa wodnego i stosownie do możliwości wynikających z ich funkcjonowania. 

*IT - tereny infrastruktury technicznej
1) dominujący: obiekty, sieci i urządzenia infrastruktury technicznej z zakresu wodociągów, kanalizacji, elektroenergetyki, energii cieplnej, gazownictwa, telekomunikacji i gospodarki odpadami;
2) uzupełniający:
a) zabudowa i zagospodarowanie towarzyszące, w tym z zakresu obsługi komunikacyjnej i parkowania, budynki gospodarcze i garaże;
b) tereny zieleni.
2. Zasady i wskaźniki dotyczące zagospodarowania i użytkowania terenów:
1) powierzchnia biologicznie czynna - nie mniej niż 10%;
2) powierzchnia zabudowy i utwardzeń - nie więcej niż 90%;
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Nadarzyn.
3) wysokość zabudowy - nie więcej niż 20m z możliwością zastosowania lokalnych dominant oraz wyższej wysokości dla obiektów i urządzeń technicznych niezbędnych do ich właściwego funkcjonowania i wynikających z wymagań technicznych.
3. Ograniczenia dotyczące zagospodarowania i uŜytkowania terenów: obowiązek przebudowy lub likwidacji rowów melioracyjnych i rolniczych systemów drenarskich przed przystąpieniem do zagospodarowania obszarów, w tym przed realizacją inwestycji liniowych; zgodnie z przepisami odrębnymi prawa wodnego i stosownie do możliwości wynikających z ich funkcjonowania.

Komentarze:
16-01-2014
~Marek:
szczury żerują w nocy ....
16-01-2014
~lola:
W tej chwili Komorowską przemieszcza się w rozklejaniu plakatów młodszy syn Grzyba, nie jest wykluczone że zrywa nasze!!!!!!!Proszę robić zdjęcia ....
16-01-2014
~TAK:
Dziękujemy panie wójcie za sprzedanie naszego wspólnego mienia za 40% ceny wywoławczej, bardzo panu dziękujemy, a teraz bardzo dziękujemy za podniesienie wartości tej nieruchomości niech ktoś sobie zarobi, dziękujemy też za to że będzie można postawić tam supermarket, dziękujemy za to że samochody dostawcze i klientów tego supermarketu rozjeżdżą ulicę Mszczonowską, dodamy jeszcze kilka ciężarówek Hetmana i już na pewno będzie przejezdna, no chyba , że ciężarówki puszczone będą ulicami Poświętną i Kajetanowską, za co też bardzo dziękujemy, w ogóle panu bardzo dziękujemy już za wszystko. Do zobaczenia 19 stycznia   więcej
16-01-2014
~???:
To w gminie nagrywa się przetargi ?
16-01-2014
~CAŁĄ PRAWDA O STUDIUM:
PRZECIEŻ DO PRZETARGU NA STARĄ GMINĘ MÓGŁ PRZYSTĄPIĆ KAŻDY. SKORO BYŁA TO TAK ATRAKCYJNA NIERUCHOMOŚĆ NIKT NIE CHCIAŁ TEGO KUPIĆ? NAWET ŚWIADKOWIE JEHOWI NIE PODESZLI DO PRZETARGU, A ZNANI SĄ Z TEGO , ŻE KUPUJĄ TANIO I DUŻO. PAN PŁUCIENNIK NIE NAGRAŁ IM TEGO. PRZECIEŻ DOBRZE PROSPERUJE JAKO CICHY AGENT OD NIERUCHOMOŚCI. 4 MLN ZŁ, TO NIE BYŁA DLA NICH ATRAKCYJNA CENA? A MOŻE CENA WYDAWAŁA SIĘ ATRAKCYJNA, ALE WALCZYLI O ZROBIENIE NAM MIESZKAŃCOM AUTOSTRADY PRZEZ CENTRUM NADARZYNA , NO I W TAKIM PRZYPADKU , TO JUŻ NIE BYŁ BY DOBRY INTERES. NIESTETY , NIE WYSZŁO IM.DZIĘKUJEMY PANIE WÓJCIE.   więcej
15-01-2014
~Komisarz to swoisty bat na wyrządzone zło:
Jeżeli komisarz, był by nie potrzebny w naszym ustroju państwowym, to by tą funkcję zlikwidowano. Widać że ta funkcja się sprawdza i dlatego nikt jej nie likwiduje.
15-01-2014
~Komisarz od premiera to brzmi mądrze i uczciwie:
Komisarz przychodzi pomóc , wprowadzić porządek , nie okłamywać mieszkańców , dopilnować budowy szkoły w Ruścu , żeby nie było wielomilionowego aneksowania. Komisarz przychodzi pokazać uczciwość we wszystkich dziedzinach i wysoką kulturę osobistą.
15-01-2014
~Komisarz Rex:
Może warto przeczytać????W dzisiejszym dodatku Gazety Prawnej "samorządowa środa", ukazał się art. nawiązujący do sytuacji referendalnej i tego co z tym związane. Oto, co możemy przeczytać o RZĄDOWYM KOMISARZU ,,Rozważając kwestie ustrojowe dotyczące stosowania referendum odwołującego organy przed upływem kadencji, należy zasygnalizować realną możliwość osłabienia niezależności samorządu terytorialnego oraz mechanizmów demokratycznych funkcjonujących na poziomie samorządowym. Takie zagrożenie stanowi wprowadzenie do jednostki samorządu komisarza rządowego jako jednoosobowego organu wypełniającego funkcje odwołanych organów. Abstrahując od tego, że sam akt wyznaczenia komisarza ma charakter polityczny i pochodzi od prezesa Rady Ministrów, to samo wkroczenie komisarza w obszar jednostki samorządowej – mimo silnego umocowania ustawowego – może doprowadzić do zakłócenia stosunków ustrojowych przynależnych władzy samorządowej. Komisarz może stać się jednoosobowym organem kumulującym zarówno kompetencje kolegialnego organu stanowiącego i kontrolnego (rady), jak i egzekutywy. Tak silnie zagwarantowana pozycja komisarza nie tylko eliminuje wewnętrzny system kontroli i racjonalnej legislacji samorządowej, lecz także wprowadza wiele innych zagrożeń o charakterze społecznym i rozwojowym. Komisarz rządowy jest zarządcą, dla którego konsultacje społeczne czy aktywność przypisana dotychczas radnym czy wójtowi jest zbyteczna, reprezentuje on bowiem rząd, a nie wspólnotę samorządową. Powstają jeszcze inne wątpliwości co do czynności komisarza w zakresie planowania rozwoju i zaciągania długoterminowych zobowiązań. Pytanie jest o tyle istotne, że działania komisarza korzystającego z zakresu kompetencji organów mogą wkraczać w okres kadencji przyszłych władz samorządowych posiadających demokratyczną legitymację do sprawowania władzy i podejmowania decyzji. Niebezpieczeństwo takiego działania znajduje swoje oparcie w ustawie samorządowej, pragmatyczne podejście nakazuje jednak szczególną ostrożność w podejmowanych przez komisarza czynnościach, tak aby znaleźć złoty środek między poszanowaniem samodzielności samorządu terytorialnego a skutecznością bieżącego zarządzania. Referendum lokalne należy zatem traktować nie tylko jako doniosłą instytucje demokracji bezpośredniej, lecz także jako skomplikowany i wieloaspektowy mechanizm, który może w efekcie doprowadzić do poważnych problemów w praktyce funkcjonowania wspólnoty samorządowej.” - nie tak kolorowo wygląda, to co tyczy się komisarza...   więcej
15-01-2014
~To już jest koniec, 19 stycznia to dla nich dzień sądny:
Grzyb z Muchalskim muszą odejść.
15-01-2014
~prawdziwy nadarzyniak:
Nadarzynianka z Młochowa won stąd !!!!!
15-01-2014
~Nadarzynianka:
Mi też śmierdzi, ale nie rozumiem, jak to będzie... przecież nikt śmieciowiska nie zlikwiduje, ono i tak tam będzie, więc prawdopodobnie chodzi tu jak zwykle o czyjeś interesy... czyżby świadkom Jehowy, któtzy przy Turystycznej mają ziemię, przeszkadzał smród w planach budowy największej drukarni w Polsce? Jak ludzie mówią zabiegają o taką budowę już od lat.   więcej
15-01-2014
~JANOSIK:
Ide na referendum z jednego powodu na mojej ulicy smierdzi smierdzi jak zawieje od strony jeba..... FIRMY HETMAN to JASNIE PAN G. DAL ZGODE NA TEN SYF.GDZIE LOBUZIE JEST PAS ZIELENI SPRZEDALES ZIEMIE HETMANOWI KOGO PYTALES O ZGODE .
15-01-2014
~Te zmiany studium to dla ns zagłada:
Ten który kupił starą gminę za bezcen, już dawno wiercił im dziurę w brzuchu, żeby zwiększyli na tym placu, możliwość postawienia kompleksu handlowego, na kilka tysięcy metrów kwadratowych. No i co udało się wszystko dopasować. Studium zakłada zwiększenie zabudowy pod handel i usługi na byłym trenie GSU I STAREJ GMINY z 500 metrów kwadratowych do 1000. W rozmowach miedzy zainteresowanymi budową kompleksu na tym terenie, wygrywa pomysł wybudowania kilku hal po 1000 metrów kwadratowych i połączenia ich korytarzami, nawet jedno metrowymi, czyli tak naprawdę jedna całość. Tak się obchodzi przepisy. Nasze pawilony na przeciwko starej gminy i Rynek Nadarzyński będą świecić pustkami. A JA KIEDYŚ GŁOSOWAŁAM NA GRZYBA . ON JEDNYM RUCHEM RĘKI PRZEKREŚLA DOROBEK NASZEGO ŻYCIA I NISZCZY MOJE MIEJSCE PRACY TAKIMI DECYZJAMI . GDZIE JA ZNAJDĘ PRACĘ W TYM WIEKU. TO CO ON ROBI Z NAMI W NADARZYNIE TO SIĘ NIE MIEŚCI W GŁOWIE. NAWET POZWOLIŁ NA ROZBUDOWĘ ŚMIECIOWISKA DO PRZEROBU PONAD 0,5 MILIONA TON ŚMIECI. JA I MOJA RODZINA IDZIEMY NA REFERENDUM ODWOŁAĆ GO. Jak już wybudują ten kompleks handlowo usługowy, to nas tam na siłę ściągną, żebyśmy zapłacili za boksy i potem czynsz co miesiąc. Będziemy tylko, na coraz większy czynsz pracowali, a jak odmówimy to, ściągną innych najemców z Polski.  więcej
15-01-2014
~To co robią jest karygodne:
Ja idę na referendum przeciw Grzybowi to studium .
15-01-2014
~Nadarzyn Rynek:
Ja też nie odmówię sobie tej przyjemności, żeby pójść do referendum i wywalić Grzyba.
15-01-2014
~Cieszę się że mam możliwość isć na referendum:
Ja czytałem pewne pisemka, co to po gminie krążyły, a przez krąg władzy nazywanye paszkwilami i już wtedy postanowiłem, że jeżeli kiedykolwiek będzie możliwość, oddania głosu przeciwko Grzybowi, to zrobię to z wielką radością.
15-01-2014
~Alea_iacta_est:
Zastanawiałem się jak zacząć ten post, różne słowa przychodziły mi na myśl. Od dłuższego czasu nurtuje, niepokoi i chyba to jest właściwe słowo IRYTUJE sytuacja jaka jest w Naszej Gminie, a mówiąc dosadniej w kur…! Jestem mieszkańcem tej Gminy, sprawy lokalne są mi znane, staram się być zorientowany, zarówno w skali lokalnej jak i globalnej. Nie jest mi obojętne co się wokół mnie dzieje, co słychać na ulicy, w sklepie i jakie samopoczucie mają moi sąsiedzi. Nie jest mi również obojętne, kto zarządza, wydaje i podejmuje decyzje odnośnie moich podatków, odnośnie przyszłości mojej i moich dzieci, dlatego też postanowiłem wyrazić sprzeciw, stanowczo powiedzieć NIE, powiedzieć STOP, powiedzieć JA TAK NIE CHCĘ, NIE WYRAŻAM ZGODY na: 1. Łamanie zasad demokracji. 2. Nie szanowania mojego prawa jako wyborcy. 3. Oszukiwania i manipulacji opinią publiczną. 4. Przedstawianie Mieszkańców Gminy jako złodziei i oszustów. 5. Przedstawianie fikcji jako faktów i manipulacji faktami. Patrząc na ich działania ma się wrażenie że przyświeca im myśl, że "Władzy raz zdobytej nie oddamy nigdy." I Nie ważne jakimi sposobami ważne aby utrzymać władzę!nie zgadzam się na to jako mieszkaniec!!! IDZIEMY NA REFERENDUM   więcej
15-01-2014
~" Paszkwile ":
Dlaczego sprawa Publikacji zwanymi " paszkwilami " nie zostala wyjasniona ? Zawieraja one prawde, czy nie.?
15-01-2014
~Może Grzyb z Muchalskim wiedzą cóś na ten temat:
Gdzie jest ten zabytkowy samochód strażacki od Litwinów.
15-01-2014
~Gmina z długiem po uszy a oni ciągle pożyczają:
To studium zniszczy do reszty handel w Nadarzynie i zalegalizuje Hetmanowy kombinat śmieciowy. Jedyny ratunek to odwołać Grzyba i nie pozwolić na uchwalenie tego studium. Referendum to nasza ostatnia szansa, bo jak zostanie Grzyb, to nas zniszczy do końca i gminę doprowadzi do bankructwa.  więcej
15-01-2014
~czy to jest kompost czy może odpady z oczyszczalni ??:
Szkodliwe substancje przesiąkają do gleby.materiał --- http://www.tvp.pl/warszawa/publicystyka/interwencje-jolanty-erol/wideo/09012014/13597674
15-01-2014
~ile wydano pieniedzy na droge asfaltowa z kraweznikami z publicznych srodkow ? ? ?:
ilu obecnie mieszkancow korzysta z tej drogi i komu ona ma sluzyc w przyszlosci.? ? ? Od wielu, wielu lat nie buduje sie drog dojazdowych do posesji mieszkancow, ale w Krakowianach w szczerym polu tak. Tej sprawy nie pozostawimy do wyjasnienia.
15-01-2014
~do jastrzębia:
Uważaj aby Ci się te papugi czkawką nie odbiły. My wszyscy idziemy;)
15-01-2014
~Jastrząb:
Zjadam papugi na śniadanie, NIE IDZIEMY NA REFERENDUM
15-01-2014
~Strażak:
Ile kosztował ciężki samochód strażacki wraz z pełnym wyposażeniem, który została "sprezentowany" Gminie Ejszyszki przez "mieszkańców Gminy Nadarzyn? Dlaczego z "uroczystości" przekazania tak cennego daru /wartość ok 300 tys. zł/ nie ma żadnej relacji w Wiadomościach Nadarzyńskich z tamtego okresu? Ile dni trwały uroczystości przekazania tego samochodu? Co Gmina Nadarzyn uzyskała w zamian za przekazanie tego samochodu? Dlaczego nigdy nie było wymiany młodzieży, ani wizyt młodzieżowych drużyn pożarniczych z naszej Gminy w Gminie Ejszyszki? Co się wydarzyło, że ta "współpraca" pomiędzy gminami tak nagle się urwała? Co się dokładnie tam wydarzyło? Kto był uczestnikiem tych wydarzeń? Kto jest odpowiedzialny za przekazanie mienia gminnego należącego do mieszkańców w obce ręce. Opiszcie mechanizmy przekazywania mienia gminnego w obce ręce! Czy to prawda, że Gmina Ejszyszki w drodze rewanżu przekazała społeczności Gminy Nadarzyn zabytkowy i kosztowny samochód strażacki, który tak jakby wyparował i nikt nie wie gdzie się podział!!!?  więcej
15-01-2014
~Nadarzyniak:
W referendum jest wielka siła która pokona Grzyba i gigantyczny kombinat śmieciowy.
15-01-2014
~do Jerzego i papugi:
Może coś z baśni: Piękana dla papużki i Paluszek dla papużka?
14-01-2014
~Mieszkaniec Starej Wsi:
Na naszej wsi, nasze piękne kobiety, maja też piękne dzieci.
14-01-2014
~Stara Wieś k. Nadarzyna:
Na naszej wsi, też są piękne kobiety.
14-01-2014
~Na Litwie kobiety są piękne i kobiece .:
To bratanie się z gminą Ejszyszki na Litwie, to co niektórym odbija się czkawką do dziś. Na Litwie dziewczyny preferują blond.
14-01-2014
~Komandos W.P.:
19 stycznia koniec z cwaniactwem pakowac tornistry hehe na taczki i wypier.....
14-01-2014
~do jerzego i jego papugi:
Ja się zgadzam na imię TOMI dla chłopca, a dla dziewczynki proponuję Elli lob Emmi.
14-01-2014
~Do Jerzego:
A Ty Jerzy to ile masz tych papug w domu, czy ta z czerwonymi włosami nie jest zazdrosna o tę drugą o której ciągle mówisz?
14-01-2014
~Arnie:
@obserwator Rozumiem, że do tak głębokich przemyśleń doszedłeś po wnikliwej analizie działalności obecnego wójta, który, jak rozumiem, "nie jest obłudny, a wójtem jest z konieczności" :D
14-01-2014
~ do jerzego i jego papugi:
Jeżeli to będzie chłopiec, papug, to proponuję imię TOMI.
14-01-2014
~Arnie:
@szambonurek Cieszymy się, że odpowiada ci nasz klimat. Zapraszamy jednakowoż do merytorycznej wymiany myśli.
14-01-2014
~Obserwator :
Tu nie chodzi o śmieciowisko tu chodzi o przejęcie władzy Ktoś chce być wójtem - oto tu chodzi reszta to fałsz i zakłamanie Zielona gmina , czyste powietrze , zdrowe dzieci , to wszystko obłuda
14-01-2014
~Szambonurek:
Ten portal to SZAMBO i dobrze mi tu
14-01-2014
~Referendum ma sens bo to nasza ostatnia szansa:
Odwołajmy Grzyba i Muchalskiego , bo to jest klucz do wywalenia Hetmana. Hetman bez Grzyba i Mchalskiego, zostanie pozbawiony tzw. moczodawcy , a nowa władza rozprawi się z ta firmą natychmiast. Taczka dla Grzyba i Muchalskiego, może obsłużyć później Hetmana.  więcej
14-01-2014
~nie chcemy gigantycznego kombinatu śmieciowiska w Nadarzynie:
Pani w tym programie powiedziała zgromadzonym mieszkańcom, że niedługo ich problem śmieciowiska zniknie, bo pod Warszawą otwiera się drugie śmieciowisko. Ciekawe o jakiej miejscowości myślała
14-01-2014
~Nadarzyniak:
Oglądajcie - Interwencję - na programie tvp2, jest tam program o śmieciowisku. Zobaczcie jak tam ludzi robią w konia! Tak samo tutaj w Nadarzynie Grzyb z Muchalskim zrobią nas w konia zmieniając studium i legalizując gigantyczny kombinat śmieciowy Hetmana. Odwołajmy ich 19 stycznia i problem śmieci będzie zamknięty.  więcej
14-01-2014
~jerzy z osiedla i ta jego papuga:
Jak pamiętacie, ja jerzy i moja papuga ,wróciliśmy po świętach z Litwy z Ejszyszek, gdzie szukaliśmy kukułczego dziecka i nieśmiało przypomnę , że znaleźliśmy. W czasie tych poszukiwań, przebywaliśmy w tamtejszym domu kultury i tam papuga, poznała pięknego samca Litwina i z tego wszystkiego w sumie będą młode.Papuga ciągle do niego krzyczała...blondyn kocham cię....blondyn kocham cię. Teraz ja jerzy mam straszny problem, bo jak nazwać choćby jedno dziecię, z tej krzyżówki Polsko-Litewskiej. A może internauci zaproponują jakieś imiona, męskie i żeńskie , tylko polskie, żebyśmy sobie języka nie łamali.  więcej
14-01-2014
~jerzy z osiedla i ta jego papuga:
Ja jerzy kupię pudełko po małej drukarence, bo papuga będzie miała młode i gdzieś tą gawiedź trzeba będzie trzymać.
14-01-2014
~do: Barbary :
Kloca sie pewnie Muchalski z Grzybem ktory jest bardziej winny, ze musza wracac tam skad przyszli.Byla wina musi byc kara. Mieszkancy juz wystawili swoja opinie i niestety dobre czasy juz sie skonczyly. O karze beda rozstrzygac inni.Stad taki strach klamstwa i manipulacje.  więcej
14-01-2014
~alegro okazja:
Sprzedam tusz do małej drukarenki, w butelkach o pojemności 0,7 litra.
14-01-2014
~alegro :
Kupię głowicę do małej drukarenki.
14-01-2014
~Wywalić Grzyba i Muchalskieo to wstęp do wyrzucenia Hetmana:
Nikt się o nic nie kłoci , teraz wszyscy sprawdzają, dla kogo Grzyb kazał napisać to studium . Czyli komu Grzyb chce zrobić dobrze, bo komu zrobi źle i kogo pogrąży tym studium, to już wiemy, ano zwykłych mieszkańców.
14-01-2014
~dido:
Barbara kłócą się o to kto Cię pierwszy bzyknie.
14-01-2014
~Barbara:
Sama nie wiem, iść, czy nie iść, ale podobno sami zwolennicy referedum już się kłócą o przyszłe stanowiska. Czy to prawda,że największe spory są o to kto zostanie wójtem? Jeśli już teraz mamy się o takie zeczy kłócić to z tego nic dobrego nie wyniknie.  więcej
14-01-2014
~do ja sie waham:
nie idź, nie warto....
14-01-2014
~Marek:
to poczytajcie sobie kim są ci ludzie którzy rzeźbią naszą przyszłość
14-01-2014
~Ja się waham:
Rano idziemy teraz nie idziemy co robić?
14-01-2014
~NASZ ZIELONY NADARZYN:
UWAGA !!! banery , plakaty są systematycznie zrywane ,niszczone .Prosimy świadków którzy zidentyfikują tych którzy to robią (agitacja czynna) o natychmiastową informację na adres: nasz.zielony.nadarzyn@gmail.com Prosimy o zrobienie zdjęć tych osób i numeru rejestracyjnego samochodu Nasz Zielony Nadarzyn   więcej
14-01-2014
~Baśka :
@kłamstwa i manipulacje @bzdury,bzduryNiezwykle adekwatne nazwy do treści postów. Dwa razy ta sama manipulacja- inwencja zawodzi? Mimo jasnej odpowiedzi do bzdur?
14-01-2014
~słuszna uwaga: niektórzy są jak przyrośnięci do funkcji w komisji wyborczej. Dlaczego? Może ktoś to :
14-01-2014
~JAJA KOBYŁY WÓJT:
”Ja, Janusz Grzyb, Wójt Gminy Nadarzyn informuję, że w rozpowszechnianych na terenie Gminy Nadarzyn ulotkach została zamieszczona nieprawdziwa informacja o treści:” Weryfikacja tego mandatu zaufania podczas referendum, na kilka miesięcy przed terminowymi wyborami samorządowymi jest niepotrzebnym kosztem. Kosztem, którego konsekwencje poniesiemy wszyscy- np. w postaci wyhamowania inwestycji, utraty dotacji na drogi, kanalizację lub budowę szkoły w Ruścu”. Pragnę wskazać, że koszt przeprowadzenia referendum nie wpłynie negatywnie na gminne inwestycje, które w razie odwołania mnie z funkcji Wójta Gminy Nadarzyn będą realizowane przez osobę powołaną przez Prezesa Rady Ministrów. Koszt przeprowadzenia referendum nie spowoduje utraty dotacji na drogi, kanalizację lub budowę szkoły w Ruścu. Wyrażam ubolewanie z powodu wprowadzenia w błąd mieszkańców Gminy Nadarzyn.”   więcej
14-01-2014
~Kto broni wójta? I kto tu manipuluje ludźmi?:
Struktury PSL - Władze powiatowe: Prezes Piotr Kozłowski - czy to nie jest nasz prezio Przedsiębiorstwa Komunalnego wybrany bez konkursu z roczną pensją 85 tys zł. Zarząd: Ireneusz Sokołowski - czy to nie jest pan który wygrał przetarg na zadaszenie tarasu remizy strażackiej oraz strażnik balustrady, która wyjechała bez najmniejszego kwitu? Andrzej Jakubowski - czy to nie jest nasz radny, który od 7 lat oddala wszystkie skargi na wójta? Marcin Zalasiński - czy to nie jest pan któremu wójt umorzył podatek transportowy w 2012 roku w wysokości 17 189 zł w kolejnej pozycji 18 585 zł, a w 2011 roku 63 082,99 zł? Koło Nadarzyn: Prezes - Andrzej Jakubowski (j.w. radny)? Zarząd: Teresa Czerniawska - czy to nie jest nasza pani inspektor ds. obsługi Biura Rady Gminy, prawie zawsze znajdująca się w komisjach wyborczych, aktualnie też? Marcin Zalasiński (j.w.)? Komisja Rewizyjna: Grzegorz Lewandowski - czy to nie jest nasz pan/komitet obrony Janusza Grzyba? Andrzej Pietrzak - czy to nie jest nasz pan radny/sołtys?   więcej
14-01-2014
~do kłamstwa:
a czy na gminnym portalu jest ta wiadomość odpowiedz przecież twierdzicie ,że tam sam prawda to czemu tam nie ma ważnych informacji ????
14-01-2014
~do debila który nie umie czytać:
Przeczytaj sobie pierwsze zdanie jeszcze raz, czy może ci na czynniki pierwsze rozłożyć. Autor tekstu właśnie informuje ludzi, że mają jeszcze tydzień na możliwość o której piszesz, a następnie podaje jeden z faktów bardzo istotnych dla nas mieszkańców, co jest tu manipulacją i kłamstwem??????  więcej
14-01-2014
~do nie idziemy:
trzeba było wczoraj zobaczyć tak było na banerze napisane idziemy!!!!!!!!!i nie obrażaj mnie bo wielu ludzi to widziało i na pewno ktoś uwiecznij na fotce i co wtedy powiesz ??
14-01-2014
~KŁMASTAW I MANIPULACJA :
Jak zwykle, bez faktów, argumentów. Same kłamstwa i obelgi.Zero merytorycznej dyskusji. Czy autor artykułu nie powinien sobie i czytelnikom nie powinien zadać pytania?Od kiedy studium jest wyłożone do wglądu?Ile osób było , zapoznało się ze studium?Ile osób złożyło uwagi?Gdyby ktoś miał dobre , szczere chęci aby przedstawić temat rzetelnie i obiektywnie. Niestety na tym portalu to nie możliwe. Portal ten jako "sztandar propagandy pis" , ma jedno zadanie. Obrażać , kłamać i w krzywym zwierciadle przedstawiać władze gminy.Żenada.  więcej
14-01-2014
~Mojżesz:
Te zeznania w sądzie są kompromitujące! Urzędnicy są zobowiązani do mówienia prawdy nam mieszkańcom. A tu w ulotce nieprawda, w sądzie nieprawda. A kiedy trzeba wykonać wyrok sądu i przeprosić mieszkańców i sprostować nieprawdziwe informacje z ulotek to już odwagi nie starcza. Kłamstwa mają krótkie nogi a każdy jest kowalem swojego losu. Jak się powiedziało "A" to trzeba powiedzieć "B". A nie podawać nieprawdziwe informacje i grać na uczuciach i potrzebach mieszkańców. Wstyd. Hańba. "Szata" opadła z "Króla" i okazało się, że Król jest Nagi!!! Ta nagość jest odrażająca.  więcej
14-01-2014
~Historyk:
Te wspaniałe odpowiedzi na pytania sądu, trzeba spisać dla potomnych, żeby wiedzieli kim był Grzyb.
14-01-2014
~MAŁA DRUKARENKA:
KOMPROMITACJA KUWA , KOMPROMITACJA KUWA.
14-01-2014
~SĄD PYTA A GRZYB ODPOWIADA . :
Sąd: Kiedy ta ulotka powstała i była kolportowana? W: 2 Października. Sąd: W jakich okolicznościach powstała? W: Obudziłem się w nocy i tak sobie pomyślałem, że najwyższy czas taką ulotkę stworzyć, jak pomyślałem tak też zrobiłem. A że mam w domu taką małą drukarkę, to wydrukowałem 20 sztuk ulotki dla znajomych. Sąd: Drugiego października Pan wpadł na pomysł, żeby taką ulotkę stworzyć, która nawołuje do nie pójścia na referendum skoro dopiero w tedy zbierano podpisy pod wnioskiem o referendum do Komisarza Wyborczego w Warszawie? A samo referendum zostało ogłoszone dopiero 2 grudnia czyli dwa miesiące później. W: Tak jest. Sąd: I co Pan zrobił z tymi ulotkami? W: Rozdałem znajomym. Sąd I pisząc ulotkę do znajomych rozpoczął Pan słowami "Szanowni Państwo, Mieszkańcy Gminy Nadarzyn"? W: /zapadła cisza/.   więcej
14-01-2014
~nadzieja matką głupich szanowny poprzedniku:
14-01-2014
~ALE BURDEL:
BAJZEL.TV albo jak kto woli BURDEL.TV - nic wiecej ten portal nie warty...z premedytacja piszecie bzdury zarówno z artykułach jak i w komentarzach - myśliście że ludzie dadzą się nabrać? zobaczymy, ja mam nadzieje że nie...
14-01-2014
~Ratujmy naszą gminę i wyjatkowo zagrozony Nadarzyn:
Grzyba wywalić już czas, a z nim jego zastępcę Muchalskiego.
14-01-2014
~ale zawierucha ! ! 1:
Poplecznicy moczodawcy: to jak to w koncu jest idziemy na referendum czy nie ? ? ?
14-01-2014
~do ~ten 7777 jest podobno dyrektoeem szkoly::
Ciągle czepia się Barana z Młochowa, więc podejrzewam, ze jest to ktoś z Młochowa, komu nie przeszkadza śmieciowisko w Nadarzynie. Albo Muchozol albo Wołek.
14-01-2014
~do nie idziemy na referendum:
wczoraj rano na banerze koło poczty było napisane "IDZIEMY NA REFERENDUM STOP MANIPULACJOM Janusz Grzyb" WIĘC MOŻE TWÓJ MOCZODAWCA ZMIENIŁ ZDANIE TYLKO TY O TYM NIE WIESZ
14-01-2014
~K...........a mać:
Czy to prawda, że pracownicy Przedsiębiorstwa Komunalnego mieli zebranie na którym pan Kozłowski straszył pracowników, że jak kogoś zobaczą na referendum to jest do zwolnienia?????? Ludzie obudźcie się, czy dalej chcecie być traktowani jak niewolnicy??   więcej
14-01-2014
~NIE IDZIEMY NA REFERENDUM:
ty jesteś chyba ślepy lub próbujesz wprowadzić ludzi w błąd, pamiętajcie NIE IDZIEMY NA REFERENDUM
14-01-2014
~to ciekawe :
a to ciekawe z tym banerem : a widzieliście wczoraj baner Grzyba idziemy na referendum w nocy chyba go powiesili na Mszczonowskiej,widać doszły słuchy ,że zmieniają przepisy referendalne ,że będą liczyć się głosy a nie frekwencja (kilka dni temu czytałam w necie taka informację)  więcej
14-01-2014
~My się boimy nowego studium i odwołamy Grzyba:
Nowe studium zalegalizuje gigantyczny kombinat śmieciowy, a dla nas jest to największa tragedia, a może nawet choroba i śmierć.
14-01-2014
~Grzyb robi nowe studium. Wywalmy go żeby tego bubla nie zatwierdził:
To studium nie jest pisane z myślą o mieszkańcach. Ono dla nas stanowi relne zagrożenie i zubaża społeczeństwo. To wyrok na nas wszystkich.
14-01-2014
~Nadarzyniak:
Nadarzyniacy jeśli chcemy ocalić Nadarzyn i nasze rodzinne domy, to pójdźmy masowo do referendum. Jeżeli wywalimy Grzyba, to później wywalimy Hetmana. Wiem z różnych rozmów, że okoliczni mieszkańcy w nas widzą największą siłę. Padają też takie wypowiedzi , że Nadarzyn nie da się zastraszyć.   więcej
14-01-2014
~Ernest:
Na razie to wójtowi i jego drukarence udowodniono nieprawdę. Inicjatorom referendum jak widzisz jeszcze niczego mimo, że i wójt próbował i prezio od śmieci.
14-01-2014
~pawel:
do xyz - tak to piszecie zle o zarzadzaniu np ZUKiem, a teraz jak wyszło ze spolka dobrze prosperuje to i tak zle bo przeciez pracownicy dostali premie a mieszkancy nic nie mają z tego - mylisz się, jeśli spółka inwestuję w siebie i się rozwiją to przyniesie korzysci dla wszystkich mieszkańców.Nie ide na referendum - bo nie karmię chorych ambicji politycznych pseudomieszkańców, zwłaszcza gdy działają pod przykrywką nieprawdziwych informacji.  więcej
14-01-2014
~ten 7777 jest podobno dyrektoeem szkoly:
tak ktos pisal, ze zostal zlapany .
14-01-2014
~xyz:
Spółka komunalna zarobiła dużą kasę, za zeszły rok , przydzielono nagrody po 1800 zł dla pracowników.mieszkańcy nic z tego nie mają .Powinien być obniżony podatek za ścieki.
14-01-2014
~8888 do 7777 z nadarzyn PL:
Czytam posty i wpisy osoby kryjącej się pod nickiem 7777 z Nadarzyn pl. Mam nadzieje, że to czytasz. Pan Szymon Walewski wypowiada się w kwestiach dla gminy ważnych ukazując swoje imię i nazwisko. Kim ty jesteś, że anonimowo czepiasz się innych? Jakbyś miał jaja to mógłbyś polemizować z panem Walewskim na argumenty oficjalnie. Ale najwidoczniej zamiast jaj masz... :)  więcej
14-01-2014
~Gryb i Muchy:
Jaki wójt-takie otoczenie
14-01-2014
~z Nadarzyna:
a co maja powiedzieć mieszkańcy ul Plantowej 20 lat proszą o nowa drogę ale cóż za mało rodzin tam mieszka ,raptem około 20 domów to gmina ma ich w....e niech psuja swoje samochody urywają koła zawieszenia .lgną w błocie dzieci po takiej błotnistej drodze muszą chodzić do i ze szkoły ale cóż ważniejsze było zrobienie pięknej asfaltowej drogi w polu tylko komy????  więcej
14-01-2014
~do: do: do: Hiacent:
Bylo to zglaszane da prokuratury.
14-01-2014
~do do Hiacent:
@aby mogła się tym zająć prokuratura trzeba to zgłosić. Ktoś musi to posprawdzać, a następnie zgłosić. Jeśli większość z nas mieszkańców nie interesowała się do tej pory dostatecznie tym co się dzieje w gminie, to mamy to co mamy...
14-01-2014
~do: Hiacent:
Tu mamy najlepszy przyklad i dowod w czyim interesie dzialaja nasi funcjonariusze publiczni. Do kogo naleza te dzialki mozna przeczytac w "paszkwilach". Mieszkancy kajetan od 15 lat skladali dziesiatki pism w sprawie wybudowania drogi dojazdowej do swoich posesji i ciagle otrzymywali odmowy. A tu prosze w przeciagu kilku miesiecy od zakupienia ziemi rolnej, odrolniono ja i w expresowym tempie wybudowano i wyasfaltowano droge. Dlaczego prokuratura nie zajmuje sie tymi sprawami ? ? ?  więcej
14-01-2014
~Autor nieznany:
Złodzieje w białych rękawiczkach okradają swoich wyborców codziennie. Ide na referendum by odciąć świniom ryj od koryta
14-01-2014
~Hiacynt:
A jakie prostsze w Woli Krakowiańskiej. Zapytajcie ludzi po ile sprzedawali ziemię i komu przy ulicy Złotej. W 2012 roku ziemie te odrolniono. W nowym studium praktycznie wszystkie pola zamienia się na mieszkaniówkę, a w środku też niedaleko ulicy Złotej 8 ha ziemi przeznacza się na usługi. Zapewne ten kawałek będzie najdroższy. Ciekawe do kogo należy???   więcej
14-01-2014
~Marek:
Jakie to proste:Stara gmina została wyceniona na 10 milionów .Została sprzedana za 3.8 milionów .Po zatwierdzeniu studium zagospodarowania Nadarzyna wartość starej gminy się podwoi a nawet potroi czyli osiągnie nawet ok. 30 milionów .operacja ta przyniesie zysk ok. 20 milionów. bez komentarza   więcej
14-01-2014
~ania:
Czytając te rankingi i patrząc na to co się dzieje nasuwa mi się następujący wniosek. Kiedyś - nie tak dawno celem wójtów było modernizowanie Nadarzyna, chwalili się sobą i efektami pracy. W miarę upływu czasu do prowadzenia inwestycji w bogatej gminie / duże coroczne przychody obiektywne/ śiągali kolesi - tworzył się układ biznesowo - koleżeński. Teraz już nastał czas skoku na kasę. Z każdej inwestycji wyprowadz się kasę, barierka to tylko przykład, a "układ" domaga się co0raz więcej. Zniknęła jakakolwiek kontrola nad MAJĄTKIEM GMINY. RADA GMINY NIE KONTROLUJE JUŻ NICZEGO. O WSZYSTKIM DECYDUJE WÓJT. Powstała spółka komunalna. Wprowadzono do niej aportem olbrzymi majątek gminny - nasz.Niby gmina ma 100 % udziałów jest właścicielem. Ale co to znaczy gmina. Rządzi prezes Kozłowski wykonując polecenia wójta. Kontroluje go rada nadzorcza którą wyznaczył wójt. Radni o niczym nie mają pojęcia. W odpowiednim momencie zaakceptują jakieś sprawozdanie z działalności spółki. Tak naprawdę jeśli przyjąć założeniue, że spółka z o.o. realizuje cele właściciela i on decyduje o jej działaniu to KTO WCIELIŁ SIĘ W ROLĘ WŁAŚĆICIELA spółki komunalnej? I tak jest wszędzie.  więcej
14-01-2014
~Baśka :
To są twarde dane. Nie podlegają manipulacji. Pytanie do zwolenników obecnych władz: Czy to zadawalające wyniki w Państwa opinii?
14-01-2014
~Rafał m:
Przejrzałem dzisiaj rankingi sporządzane prze pismo Wspólnota opracowywane przez prof. Pawła Swianiewicza z Uniwersytetu Warszawskiego, zestawiające wszystkie samorządy analizowane na podstawie obiektywnych danych GUS pod kątek kilku aspektów. Każdy z nich to odrębny ranking. Ponieważ są opracowywane na bazie zestandaryzowanych, obiektywnych wskaźników często są wykorzystywane przez same samorządy do przygotowywani opracowań porównawczych wykorzystywanych np. na sesjach rad. I oto jak nasza gmina się plasujeZamożność czyli dochody na 1571 gmin 17 miejsce i tak się od wielu lat utrzymuje 4849,84zł/osobę dla porównania Michałowice 23 4583,92zł/osobę Lesznowola 24 4583zł/osobę, Raszyn 59 a był na 251 i 3315.27zł/osobę, Radziejowice 86 a były 968 i 3164,37zł/osobę, Żabia Wola100 i 3052,33zł/osobęInwestycje na 1571 gmin 413 miejsce a byliśmy kiedyś 5 681,81zł/osobę dla porównania Radziejowice 153 962zł/osobe, Michałowice 206 878,44zł/osobę, Żabia Wola 251 817,72, Raszyn 288 778,54zł na osobęZadłużenie na 1571 gmin 76 miejsce a byliśmy na 1167 57,08% dochodu budżetu dla porównania Żabia Wola 481 37,92%, Michałowice 716 30,58%, Radziejowice 948 22,93 oczywiście najgorsza gmina ma wynik 140% ale jest ok. 50 gmin z 0,00% zadłużeniemWydatki na administrację na jednego mieszkańca w gminach powyżej 10tyś na 260 gmin Nadarzyn zajmuje 258 miejsce czyli trzecie od końca z wynikiem 564,59zł/mieszkańca dla porównaniaRaszyn 237 385,77zł/osobę, Michałowice 245 429,38zł/osobę, Lesznowola 255 535,15zł/mieszkańca najtańsza gmina w tej kategorii wydaje 155,91zł/mieszkańca Ostatnia kategoria pozyskanie i wykorzystanie środków zagranicznych na 1571 gmin Nadarzyn zajmuje 551 miejsce z kwotą 931,49zł na mieszkańca dla porównania Michałowice 706m 767,96zł/osobę, Raszyn 876m 630,19zł/osobę, Żabia Wola 1298m 323,35zł/osobę, Lesznowola 1493miejsce 134,98zł/osobę najlepsi pozyskują w granicach 8000zł/osobę w naszym powiecie liderem jest Brwinów zajmujący 48 pozycję. Rankingi można obejrzeć i przeczytać komentarze do nich na stronie http://www.wspolnota.org.pl/rankingi/Jakie są w tym zestawieniu zdolności managerskie naszego wójta pozostawiam każdemu do samodzielnej oceny.  więcej
13-01-2014
~Marnotrawstwo publicznych pieniędzy:
Nie chcemy takiego wójta.
13-01-2014
~RAPORT NIK ODSŁANIA NIEPRAWIDLOWOŚCI :
Wójt zapłacił za budowę nowego budynku urzędu gminy z pożyczki bankowej 13,5 miliona złotych zaciągniętej w banku komercyjnym Reifaisen Bank. Pożyczka ta jest pożyczką komercyjną a jej ostateczny koszt obsługi wyniesie 4,7 miliona złotych. Według kontrolerów z Najwyższej Izby Kontroli Bank został wybrany bez przetargu - wbrew Ustawie o Zamówieniach Publicznych. A wiadomo, że Bank Reifaisen jest jednym z najdroższych banków kredytowych. Co skłoniło wójta do nie przeprowadzenia przetargu na tę pożyczkę i wybranie banku najtańszego? Tylko na samodzielne wybranie banku? Gdzie tu gospodarność? Za odsetki od tak wziętej pożyczki zapłacimy jako mieszkańcy w podatkach. Tematu zasadności budowy nowego budynku urzędu już nie poruszam, bo podobno nowy gmach urzędu miał być sfinansowany w całości ze sprzedaży starego urzędu+teren GS-u. Ostatecznie te dwie nieruchomości sprzedano za 3,8 miliona zł, choć wyceniano je na 10 milionów. Teraz w studium robią zmiany żeby powstał tam wielotysięczny kompleks handlowy.  więcej
13-01-2014
~Nadarzyniak:
Jeżeli się rządzi źle i maxymalnie zadłuża gminę, plus ściąga śmieciowisko do centrum Nadarzyna, to trzeba się uderzyć w pierś mieć honor i odejść. Jednak siła koryta i pieniędzy zdobywanych w gminie, nie pozwala na to. Jak ich siłą nie odciągniemy 19 stycznia, to nigdy nie zrezygnują z niczego, a śmieciowisko nam rozszerzą do granic możliwości, o czym świadczą zmiany w studium. Nawet świętość naszego cmentarza , może zostać zbrukana. Ekspansja śmieciowiska , może dotrzeć do cmentarza. Pamiętajcie Grzyb z Muchalskim mieszkają w Młochowie i mają nas w du.ie.   więcej
13-01-2014
~jerzy z osiedla i ta jego papuga:
Ja jerzy zakładając czysto hipotetycznie, muszę wam, panie Januszu i panie Tomaszu, opowiedzieć dzisiaj wesołą nowinę. Okazuje się że wy, Grzyb i Muchalski macie szerokie poparcie, wręcz wielomilionowe i że będzie się ono tylko powiększać, wręcz mnożyć. Moja papuga będąc na oblocie naszego osiedla, spostrzegła sporą grupę szczurów niosących jakiś papier. Natychmiast zniżyła lot i wylądowała przed nimi pytając. Co wy tam, przebrzydłe sierście za papier niesiecie. Petycje i nasze głosy poparcia dla samego wójta i jego zastępcy, ty kolorowa zdrajczynio. Po tych obraźliwych słowach papuga poderwała się z ziemi i mocnym ruchem dzioba, wyrwała z rąk szczurów ich petycję. Krzyku było co nie miara, szczury skakały do góry w nadziei, że dosięgną papugę. Papuga z tą petycją przyleciała do domu, zdając mi relację ze spotkania ze szczurami. Po wielu dniach tłumaczenia przez papugę tej szczurzej petycji, ja jerzy skrupulatnie spisałem, każde przetłumaczone szczurze słowo, na język ludzki i cytuję . My grube, tłuste, stare i cwane szczury, z osławionego śmieciowiska na ul Turystycznej, popieramy działania wójta i jego zastępcy, w celu ulokowania jak największej ilości firm śmieciowych, w centrum Nadarzyna. Popieramy budowę gigantycznych kompostowników, bo w nich jest bardzo ciepło i nasze rodziny mogą się rozmnażać w expresowym tempie . Jedzenia też nie brakuje. Bliskie sąsiedztwo cmentarza, też jest dla nas bardzo ważne. Dlatego mówimy nie referendum i popieramy Grzyba i Muchalskiego, a jest nas wiele milionów, a będzie i więcej. Śmieciarki co dzień przywożą naszych.   więcej
13-01-2014
~Ja mam tylko jedno pytanie:
Czy nowe studium, może się przyczynić do wzrostu populacji szczurów.
13-01-2014
~550 tys ton to taki mały górny limit przetwarzania śmieci w Nadarzynie. Grzyb mieszka w Młochowie:
Technologia kompostowni jaką wybrał Hetman i którą prezentuje nam, jako najbardziej nowoczesną, ekologiczną i przyjazną dla środowiska, jest w rzeczywistości najbardziej prymitywną, szkodliwą i najtańszą , jaka istnieje na rynku.Technologia ta, ze względu na jej negatywne oddziaływanie na środowisko, powinna być usytuowana kilka kilometrów od zabudowań mieszkalnych . Taka kompostownia , jest również ogromną wylęgarnią szczurów, dla całego powiatu, ze względu na ''komposty'' z plastyku, w których gniją odpasy i które stanowią idealną pożywkę i temperaturę dla tych gryzoni .Wyeliminowanie ich jest nie możliwe . Nie zapomnijmy, że szczur jest wędrownikiem zdolnym pokonać kilkanaście kilometrów dziennie , jest też świetnym pływakiem i może sobie przepłynąć rzeczką Zimna Woda, która znajduje się tuż koło Hetmana, gdzie sobie życzy .Na przykład Komorów, jest dla nich małym spacerkiem, a osiedle NSM stołówką na miejscu. Jeszcze tylko miliardy much, od wiosny do jesieni i całoroczny smród nie do zniesienia, o huku przejeżdżających ciężarówek nie wspomnę.  więcej
13-01-2014
~Grzyb z Muchalskim rządzą już 14 lat. Połóżmy temu kres bo nas zamęczą. Wywalmy Grzyba w referendum.:
To studium napisane , prawie na kolanie , nie służy mieszkańcom . To studium , prawdopodobnie może być zabójcze , dla nas , mieszkańców tej gminy. Odwołajmy wójta, to uwalimy to bzdurne studium.
13-01-2014
~Czy ktoś zna tą firmę bo ja chcę zamówić parkiet dębowy:
Dane do faktury: DREVOS KRZYSZTOF GRZYB Kobylniki 30, 09 - 450 Wyszogród NIP 5342435212REGON 142382201Konto Bankowe:Nadwiślański Bank Spółdzielczy - 55901100050009675530000010 . Mam dodatkowe pytanie . Czy jeżeli chciałbym kupić, parkiet dębowy w waszej firmie, to mógłbym się dowiedzieć skąd wycięto drzewa, które posłużyły do wyrobu parkietu. Dlatego o to pytam , bo nie chcę dębiny z zagranicy kuwa.   więcej
13-01-2014
~Basia:
Formalnie mnie zatkało po obejrzeniu tego planu!!!!!!!!Jeśli w Nadarzynie powstaną sieciowe sklepy spożywcze, przemysłowe, budowlane z częściami usługowymi to ta miejscowość umrze śmiercią naturalną. Od jutra ruszam w teren rozmawiać po kolei z wszystkimi osobami prowadzącymi działalność handlowo-usługową. Taki plan zagospodarowania przestrzennego jest NIEDOPUSZCZALNY!!!!!!!Tylko udział w referendum i odwołanie wójta i rady gminy jest dla nas szansą ocalenie miejsc pracy dużej grupy osób w naszej gminie.  więcej
13-01-2014
~Jaja jak berety w sądzie 2:
A jak wytłumaczy pan te znaczące ilości ulotek w sklepach. W: a to musieli inicjatorzy referendum zrobić ksero i dostarczyć je do sklepów. S: i inicjatorzy referendum nawoływali by do nie pójścia na nie?
13-01-2014
~ 30-12-2013 ~~http://www.aferyprawa.eu/Afery/Warszawa-Policyjny-gang-komendantow-1787: ::
~~http://www.aferyprawa.eu/Afery/Warszawa-Policyjny-gang-komendantow-1787::21 kwietnia 2003 r. na czterech młodych mężczyzn z Nadarzyna napadło kilkudziesięciu mieszkańców sąsiedniej wsi. Jeden z napadniętych odniósł cięższe obrażenia i spędził w szpitalu 38 dni. Wszyscy poszkodowani bezbłędnie rozpoznali czterech najbardziej agresywnych napastników, a wśród nich dwóch synów ówczesnego wójta Gminy Nadarzyn – Janusza Grzyba, znajomego komendanta Szlędaka z Koła Łowieckiego. Dopiero w sierpniu akta sprawy trafiły do Komendy Powiatowej w Pruszkowie, a później do Prokuratury Rejonowej. W tym czasie ani policjanci z Nadarzyna, ani z Pruszkowa nie przesłuchali sprawców napadu, choć wszyscy poszkodowani w swoich zeznaniach wskazywali ich z nazwiska. Kilka miesięcy później, gdy sprawa trafiła do sądu, wójt Jan Grzyb i jego znajomy (ojciec jednego ze sprawców napadu) zastraszali pokrzywdzonego, żądając, aby odstąpił od sprawy. Napadnięci nie ulegli i doszło do rozprawy. Proces obfitował w przedziwne wydarzenia: sędzia najpierw poprosił do sali tylko oskarżonych i adwokata broniącego synów wójta, nie wpuścił poszkodowanych i prokuratora. – Takie postępowanie jest niedopuszczalne – mówi sędzia Mirosław Przybylski, prezes Sądu Rejonowego w Pruszkowie. – Jeżeli odbywa się rozprawa w trybie zwyczajnym, obecność prokuratora na sali jest obowiązkowa.   więcej
13-01-2014
~Kompromitcja w sądzie:
Sąd uznał zeznania wójta za niewiarygodne. Teraz będą nowe studium dla Nadrzyna uchwalać . Wszystko możliwe ze znów spotkamy się w sądzie.
13-01-2014
~Jaja jak berety w sądzie:
Sąd: Kiedy ta ulotka powstała i była kolportowana? W: 2 Października. Sąd: W jakich okolicznościach powstała? W: Obudziłem się w nocy i tak sobie pomyślałem, że najwyższy czas taką ulotkę stworzyć, jak pomyślałem tak też zrobiłem. A że mam w domu taką małą drukarkę, to wydrukowałem 20 sztuk ulotki dla znajomych. Sąd: Drugiego października Pan wpadł na pomysł, żeby taką ulotkę stworzyć, która nawołuje do nie pójścia na referendum skoro dopiero w tedy zbierano podpisy pod wnioskiem o referendum do Komisarza Wyborczego w Warszawie? A samo referendum zostało ogłoszone dopiero 2 grudnia czyli dwa miesiące później. W: Tak jest. Sąd: I co Pan zrobił z tymi ulotkami? W: Rozdałem znajomym. Sąd I pisząc ulotkę do znajomych rozpoczął Pan słowami "Szanowni Państwo, Mieszkańcy Gminy Nadarzyn"? W: /zapadła cisza/.   więcej
13-01-2014
~Tlen:
Jeżeli jeszcze ktoś miał wątpliwości co do tego w czyim imieniu działa ta władza - mieszkańców czy wielkiego biznesu. To teraz czarno na białym widać, że mieszkańcy dla władzy to zbędny i kłopotliwy balast.
13-01-2014
~JAJA KOBYŁY WÓJT:
”Ja, Janusz Grzyb, Wójt Gminy Nadarzyn informuję, że w rozpowszechnianych na terenie Gminy Nadarzyn ulotkach została zamieszczona nieprawdziwa informacja o treści:” Weryfikacja tego mandatu zaufania podczas referendum, na kilka miesięcy przed terminowymi wyborami samorządowymi jest niepotrzebnym kosztem. Kosztem, którego konsekwencje poniesiemy wszyscy- np. w postaci wyhamowania inwestycji, utraty dotacji na drogi, kanalizację lub budowę szkoły w Ruścu”. Pragnę wskazać, że koszt przeprowadzenia referendum nie wpłynie negatywnie na gminne inwestycje, które w razie odwołania mnie z funkcji Wójta Gminy Nadarzyn będą realizowane przez osobę powołaną przez Prezesa Rady Ministrów. Koszt przeprowadzenia referendum nie spowoduje utraty dotacji na drogi, kanalizację lub budowę szkoły w Ruścu. Wyrażam ubolewanie z powodu wprowadzenia w błąd mieszkańców Gminy Nadarzyn.”   więcej
13-01-2014
~Jaga:
Po co opróżniać szambo skoro można się w nim wykąpać i zawrzeć tam nowe znajomości?
13-01-2014
~ciekawski:
Wczoraj słyszałem w sklepie ,że wójt kiedyś jeździł traktorem z beką i opróżniał szamba? czy ktoś wie czy to prawda?
13-01-2014
~do: bzdury, bzdury, bzdury:
Dlaczego nie odpowiadasz ? Daj dowody, ze to wszystko nie jest prawda.
13-01-2014
~Dyskonty typu Biedronka, Lidl:
Od kiedy lepsze towary są sprzedawane w dyskontach? Co wy ludzie piszecie. Towary do tych dyskontów mają OSOBNE LINIE PRODUKCYJNE. Oczywiście że ten towar jest gorszej jakości bo jest tańszy.Przecież nie tak dawno było to pokazane w telewizji.
13-01-2014
~do do tak niszczą nas:
Nieprawda, żadne 90%.1. Większy wybór towarów, podmiotowe traktowanie w sklepikach2. Obywatele mają prawo decydować w istotych sprawach, nie chcę się czuć bezwolną owcą3. Jeśli większość zdecydowałaby się na np biedronkę to najpierw zmieniając plan a potem sprzedając gmina zarobiłaby na transakcji zamiast tracić.To było działanie na szkodę gminy, ciekawe co na to powiedziałby prokurator albo NIK?  więcej
13-01-2014
~bROŃMY PRZEDNIMI nADARZYNA I IDŹMY NA REFERENDUM:
Grzyb z Muchalskim są winni za gigantyczny kombinat śmieciowy w Nadarzynie, bo podpisali Hetmanowi możliwość zwiększenia przerobu śmieci. Teraz zmieniając studium chcą zalegalizować Hetmanową inwestycję. ODWOŁAJMY ICH ZA TO .
13-01-2014
~Czy Gmina jest prywatnym folwarkiem ? ? ?:
Wszystkie decyzje inwestycyjne byly i sa podejmowane bez zadnych konsultacji spolecznych. Kogo w koncu ta wladza reprezentuje. Wywalic i to jaknajszybciej. Zmarnowane 14 lat.
13-01-2014
~Do komentatora :
Od kiedy "towary wyższej jakości" możesz kupować w Biedronce? Centrum handlowe w Nadarzynie - co jeszcze obiecasz, żeby uratować skompromitowany tyłek. Będzie to samo co jest, tylko wszyscy sklepikarze z Nadarzyna będą musieli podążyć za klientem i wykupić najem boksów w tym Twoim blaszaku na terenie GS-u więc ceny raczej nie spadną. Szykuje się druga fikcja taka sama jak Maximus. Później ktoś doprowadzi to do upadku a najemcy będą mieli wyśrubowane koszty wynajęcia pomieszczeń. Od kiedy w wynajętym lokalu będziesz miał niższą cenę? No chyba, że siedziba firmy jest na Cyprze i tam się płaci podatki.... Kto stoi za tym nowym studium. Dlaczego nagle przyśpieszono jego uchwalanie? Dla kogo to robicie? Dlaczego niszczycie tą gminę i ludzi tu mieszkających?  więcej
13-01-2014
~Tak niszcza nas ! ! !:
Bezczelnie zaprzeczasz. Posiadamy dowody, ktore mozemy udostepnic. Niech urzad odpowie ile bylo skladanych przez mieszkancow pozwow do NSA w sprawie zagospodarowania przestrzennego gminy Nadarzyn, poniewaz wy lekcewazycie mieszkancow.
13-01-2014
~optymista:
Jak wywalimy tę trójcę, to może wywalimy i Hetmana. Niestety firmy logistyczne w stronę lasów i rzeki Utraty będzie trudno wywalić. A miało tam być SPA i jest to kierunek w który powinien się rozwijać Nadarzyn. Tam powinny być bulwary nad rzeką i zbiornik wodny do spędzania czasu latem nad nim, jak to zrobiono w Kałuszynie. Zajrzyjcie na stronę Kałuszyna. Ale tam decydują mieszkańcy, nie kłamcy, co to rzekomo martwią się o mieszkańców.  więcej
13-01-2014
~do:Tak niszcza nas ! ! !::
nieprawda, znowu oszukujesz kłamczuszku mały. Chyba muszę sprać ci dupkę. Cała działalność urzędu toczy się wokół dobra mieszkańców gminy. Może wyliczę: kanalizacja, wodociągi, oświetlenie uliczne, budynki użyteczności publicznej ( szkół i przedzskoli zazdroszczą nam w całym województwie), czego jeszcze chcecie. Może gruszek na wierzbie. Sorry ale wam nikt nie dogodzi. Może zadasz sobie trudu i pojedziesz do innej gminy a wtedy docenisz trud wójta z nadarzyna. Nie masz żadnych argumentów, więc wymyślasz bzdury. Pozdrawiam i całuję.  więcej
13-01-2014
~Tak niszcza nas ! ! !:
Projektuja drogi w odleglosci 5 m od linii zabudowy domow mieszkalnych tylko w radnych interesach. Skandal, absolutnie nie licza sie z mieszkancami. Wywalic to cale towarzystwo.
13-01-2014
~Jak do"można nas tak niszczyć::
słuchaj człowiecze: ja i 90 procent społeczeństwa w gminie nadarzyn marzy o centrum handlowym choćby w nadarzynie. Moglibyśmy nareszcie kupować taniej, milej, towary o wyższej jakości, wreszcie przestalibyście z nas zdzierać kasę. Wypowiadam się w imieniu nas wszystkich nadarzyniaków, chcemy biedronkę.pozdrawiam i całuję  więcej
13-01-2014
~do:Uwaga bo robią ludzi w balona!::
człowieku masz rozdwojenie jaźni albo jesteś.............
13-01-2014
~Uwaga bo robią ludzi w balona!:
Według nowego studium wsie Krakowiany i Wola Krakowiańska zostaną zamienione w kilkutysięczne miasto - kto tam kupił ziemię w ostatnich latach, ktoś może wie?. Powstanie tam wiele dróg, które zostaną wybudowane za pieniądze Gminy Nadarzyn.W Starej Wsi działki do działalności gospodarczej będą mogły mieć tylko 2 tys. metrów powierzchni podczas, gdy w pozostałych wsiach minimalna powierzchnia takiej działki pod działalność gospodarczą to 3 tysiące metrów. W Nadarzynie na terenie po GS-ie i po starej gminie będzie można wybudować kilka obiektów handlowych o powierzchni 1000 m. kwadratowych każdy. Generalnie studium wprowadza wiele bałaganu w zagospodarowaniu przestrzennym. Pytanie czyje interesy ono realizuje skoro zwykli mieszkańcy na tych zmianach tracą?!!!   więcej
13-01-2014
~do Bzdury....:
1. Projekt nowego studium jest dostępny na stronie gminy. Ja go sobie ściągnąłem i mam u siebie w komputerze. 2. Uwagi do studium będzie można wnosić dopiero po zakończeniu wyłożenia, więc twoje pytanie, czy ktoś złożył uwagę jest co najmniej głupie. 3. Wszystkie wniesione uwagi do studium mogą zostać przez radnych odrzucone na sesji w czasie głosowania. 4. To studium zostało stworzone ekspresowo w interesie wielkiego biznesu a na niekorzyść mieszkańców i drobnych przedsiębiorców, dlatego mieszkańcy powinni uniemożliwić jego przegłosowanie przez tą radę i tego wójta. Referendum w tej sytuacji to jedyna szansa na utrącenie tego szkodliwego studium.   więcej
13-01-2014
~Jak można nas tak niszczyć:
Jak na starej gminie zrobią konplks handlowy, to nasze pawilony natychmiast upadną.
13-01-2014
~Kupcy z Nadarzyna:
Jak zatwierdzą ten chory plan, to nasze sklepy upadną.
13-01-2014
~Tą górę to ponoć widać z satelity z kosmosu:
Dzisiaj przejeżdżałem koło gigantycznej góry śmieci w Pruszkowie. Tam nikt nie mieszka, teren wygląda jak wymarły. To jest straszne i wielce przygnębiające. Nie powiem wam o czym pomyślałem przejeżdżając obok tej góry śmieci , bo mogła by mnie jakaś firma, do sądu podać. Za piętnaście minut dojechałem do Nadarzyna, na nasze osiedle, do swojego domu. Nawet nie miałem apetytu na obiad.   więcej
13-01-2014
~do: po co ?:
Tak to jest prawda posiadamy na to dowody. Sprawy musialy trafic do NSA.
13-01-2014
~po co ?:
Wójt zlecił to opracowanie bo takie mu pasuje.I tak będzie na 100 %. Można zgłaszać uwagi na papierze gładkim lub w kratkę. Bez różnicy. Oba trafią do kosza.
13-01-2014
~Bzdury bzdury bzdury:
Pytanie czy Wiktor lub ktoś ze zwolenników referendu był i zapoznał się ze studium? Od kiedy można zapoznać się?Czy ktoś już składał uwagi?Ile osób było i zapoznało się i złożyło uwagi?Wiktor opowiedz rzetelnie. Czy to następny artykuł aby zrobić zamęt?  więcej
13-01-2014
~Po legalizacji Hetmana tym planem może się wydarzyć że ....................................:
Ten plan zabije naszą miejscowość, a my pójdziemy w poniewierkę.
13-01-2014
~wywlimy ich w niedziele wspólnymi siłami:
Wkrótce nie będzie Grzyba i Muchalskiego i za jakiś czas Hetmana
13-01-2014
~KOM. :
Wkrótce śmierdzące samochody ciężarowe z opadami komunalnymi z całego województwa na Komorowskiej?
13-01-2014
~DO ZNOWU STRASZENIE:
Zaraz się okaże, że ten plan miejscowy i to całe studium, to Wiktor narysował, żeby dokuczyć Grzybowi. HA HA HA kuwa.
13-01-2014
~Grzyb z Muchalskim muszą odejść. Nadarzyn chce żyć bez śmieciowiska.:
Próbują zalegalizować tym planem gigantyczny kombinat śmieciowy, który może przetwarzać ponad 0,5 miliona ton śmieci . Mają mieszkańców Nadarzyna za nic, a sami mieszkają w MŁOCHOWIE DALEKO OD ŚMIECIOWISKA.
13-01-2014
~Dziwne:
Czy na mapce jest właściwie zaznaczona oczyszczalnia? Bo te dwie kropki są w różnych miejscach - wystarczy porównać do tego długiego wąskiego budynku przedszkola/szkoły przy Komorowskiej. Kolejna manipulacja gminy? I czy na tym AG-1 może Hetman/Eco-Hetman zrobić bazę transportową śmieciarek?  więcej
13-01-2014
~Do Ania:
Bardzo dobrze myslisz popieram twoje myslenie. Lokalizacja smieciowiska z dala od Młochowa to cel rzadzacych a nadarzyniakom smrod na dziesiatki lat. Sami pojda do parku w niedziele i swieta gdzie nie smierdza spaliny i odpady.Zakupy zrobia na terenie dawnej gminy bo zmienili plany na wieksza powierzchnie to celowy ruch, aby utracic handlarzy nadarzynskich ktorzy padna sami bo nie dadza rady konkurowac z duzym.Sklepikarze jak sie nie obudza to po nich to pewne.Uwagi do planu ile by ich nie bylo zostana skasowane bo plany wojta sa inne.Kotleciarze podniosa łapy według zalecenia wojtowego i ci ciemni i ci niby kształceni.Nalezy to do obowiazku niemych podnozkowych.  więcej
13-01-2014
~gregor:
Studium ma z jednej strony doprowadzić do legalizacji bezprawia, tj. 'przykrycia' nieprawomocności wydania zgody na lokalizację Hetmana w miejscu do tego nieodpowiednim (ulica Turystyczna), z drugiej otwiera możliwości pojawienia się w Nadarzynie nowych zagrożeń, które uderzą w kolejnych mieszkańców naszej Gminy. Sprawa sprzedaży starej siedziby Urzędu Gminy, niska cena sprzedaży (zamiast 10 milionów, udało się 'pozyskać' jedynie 4 miliony złotych) zaczyna układać się w pewną spójną całość. Ktoś tanio kupił teren i uzyskał przyrzeczenie, że wkrótce dokonane zostaną zmiany w planie zagospodarowania tak, aby dało się tam zbudować kompleks handlowy i przez to podnieść wartość terenu. W międzyczasie zakupiony od Gminy teren zmieni kilkukrotnie właściciela tak, aby 'zmylić' trop, a w Nadarzynie pojawi się kolejny 'inwestor' i 'przedsiębiorca', który może potrzebować cichych wspólników. Te machlojki, łamanie i obchodzenie prawa trwa w najlepsze już od lat i odbywa się naszym, mieszkańców Nadarzyna, kosztem. Nikt z nas nie jest bezpieczny dopóki Gminą rządzi Grzyb i Muchalski oraz ich gorliwi współpracownicy. Każdy dzień, kiedy ci ludzie zarządzają majątkiem i sprawami Gminy to realne zagrożenie. i groźba kolejnych matactw.   więcej
13-01-2014
~ania:
Wszystko nabiera tempa. 19 referendum a tu jeszcze nie ma uchwały o studium. Ona musi być - bez niej trudniej będzie utrzymać wywalczoną pozycję - RIPOK. Nie zarobi się też na działce po U Gminy. Martwy teren czeka na zmianę planu, żeby go sprzedać z przebiciem 200 - 300? Czy 18 stycznia wieczorem odbędzie się ważna sesja rady gminy?  więcej
13-01-2014
~Referendum już 19 stycznia!:
Nadarzyn, Kajetany, Szamoty, Wolica, Rusiec, Stara Wieś, Walendów, Strzeniówka - to 5 kilometrowa strefa gdzie mieszkańcy będą mogli odczuwać konsekwencje rozbudowy firmy śmieciowej z Nadarzyna. Jeśli na to się nie zgadzasz to idź do referendum by odwołać władze gminy. Bez poparcia władz Hetman straci status RIPOK i w konsekwencji przestanie zajmować się gospodarką odpadami w centrum Nadarzyna I o to chodzi!  więcej
13-01-2014
~do Abraham:
Czas do lekarza pierszego kontaktu- wypisze skierowanie do specjalisty.
13-01-2014
~Mojżesz:
@Abraham. Piszesz brednie i próbujesz w ten sposób odwrócić uwagę od tego co wyprawia wójt ze swoją spółką. Mieszkańcy mają jedyną i ostatnią szansę powstrzymać śmieciowisko i samowolę władzy. Tą szansą jest referendum i odwołanie szkodników. Jeśli nie odwołamy ich w styczniu to w lutym i w marcu zostaną podjęte decyzje, które na stałe zezwolą Hetmanowi na rozwijanie kombinatu śmieciowego w Nadarzynie.  więcej
13-01-2014
~gregor:
Jeśli ktoś sądzi, że pojawienie się Studium Zagospodarowania właśnie teraz jest zdarzeniem przypadkowym, to musi być bardzo naiwny (właściwsze byłoby określenie 'głupi', ale nie chcę nikogo obrazić). Zatwierdzenie Studium w wersji forsowanej przez obecne władze naszej Gminy jest elementem polityki faktów dokonanych i doprowadzi do sytuacji, w której podjętych decyzji nie da się już cofnąć. Mamy świadomość, że ludzie zasiadający w Radzie przegłosują wszystko, co podsunie im wójt i spółka, nawet wtedy, gdy będą temu towarzyszyły protesty społeczne (przerabialiśmy już to z Hetmanem, więc nie ma sensu tego nawet udowadniać). Dlatego tak nieprawdopodobnie ważne jest odwołanie tych ludzi w referendum. Dopóki Grzyb, Muchalski, Wacławiak i reszta tego szemranego towarzystwa rządzą w Gminie Nadarzyn nikt z nas nie jest bezpieczny, nikt nie może być spokojnym o swoje zdrowie, swoje mienie i prawo do życia w spokoju. Dosyć tej łajdackiej i zdeprawowanej kliki w Nadarzynie!  więcej
13-01-2014
~Maria:
Największa sekta jest KK , Jehowi zresztą też .
13-01-2014
~do Alojzy:
@ Witam, bardzo słuszna uwaga, najpierw powinna być zmiana planu a później wycena. Taki teren inwestycyjny jest dużo więcej wart, co najmniej 2 jeśli nie 3 razy więcej !
13-01-2014
~Abraham:
Oj Jehowym mocno nadepnął wójt na odcisk. Już to przeżywaliśmy w roku 1999. Nakupowali za pół darmo tereny w gminie Nadarzyn jak mieli swoich ludzi w urzędzie gminy 1990. Teraz skłócili ludzi i dążą do celu zawłaszczenia gminy przez sektę. Diabeł ma swoje metody, ale my chrześcijanie nie damy się.   więcej
13-01-2014
~sklepik:
Studium obecnie obowiązujące to rok 2010. Dlaczego uchwalacie studium ponownie już po czterech latach? Dla kogo to robicie?
13-01-2014
~Angelina:
Studium uwarunkowań to dokument, który rozstrzyga główne kierunki rozwoju gminy i sporządzany jest raz na 10-20 lat. To jest pewna wizja. Sporządzenie takiego dokumentu to koszt ok 100 - 200 tys. złotych. i szerokie konsultacje społeczne - trwające przynajmniej kilka, lub kilkanaście lat. To co się dzieje w Nadarzynie to parodia uchwalania Studium. Tu się to robi szybko, bez wiedzy społeczeństwa i w interesie wąskich grup biznesowych. Dzięki tym zmianą nie tylko Hetman będzie mógł działać legalnie, niekorzystne zmiany dotkną większości miejscowości, a w krajobrazie naszej gminy na trwale zagoszczą budynki wysokości 20 metrów. Pytam się więc dla kogo te zmiany...? Dlaczego płacicie za nie z naszych podatków, skoro to studium cofa tę gminę a nie rozwija?   więcej
13-01-2014
~T.:
NIe wolno wam iść na referendum- tron jest nie tylko dożywotni również dziedziczny. Dekretem nakazujemy.
13-01-2014
~J:
NIE IDŹCIE NA REFERENDUM - POZWÓLCIE DOKOŃCZYĆ NAM NASZE INTERESY - BŁAGAMY
13-01-2014
~Alojcy:
Jak myślicie, za ile można sprzedać teren na którym zmienia się plan ZP na C-2 czyli powierzchnia sprzedaży dla usług handlu w oddzielnych budynkach - nie więcej niż 1000m2. Przypomnę, ten teren był wyceniony na 10 mln, a gmina sprzedała go za 4 mln
13-01-2014
~do Kupcy z Nadarzyna:
@Drodzy Kupcy, macie prawo sprzeciwić się tym planom. Jeden supermarket w Nadarzynie wystarczy, każdy kolejny to cios w mniejsze i małe sklepy.
13-01-2014
~do znowu straszenie:
Piękna manipulacja! Nie problem, że do wglądu. Problem jakie konsekwencje z sobą niesie dla ludzi. Wszechwiedzący urzędnicy robią co chcą i miłościwie mogą nas o tym powiadomić albo nie. Jak łaskawie poinformują to aby pospólstwo przyjęło do wiadomości, bez prawa głosu.   więcej
13-01-2014
~Olek:
@ PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO. Działalność Hetmana jest sprzeczna z zapisami Prawa wodnego, które zakazuje gospodarowania odpadami na terenach zalewowych. Dolina rzeki Zimna Woda jest terenem zalewowym. Dlatego obecności RIPOK nie uwzględnili w tej prognozie, bo tego wałka już koledzy w ministerstwie nie mogliby przyklepać. To co radni uchwalą to będzie a ja wątpię czy radni będą w lutym czy na początku marca w czasie głosowania słuchać protestów mieszkańców czy zrobią tak jak rozkaże wójt Grzyb. Rozwiązanie jest proste. Odwołać wójta i radę w referendum i sprawa złych i szkodliwych zapisów w nowym studium padnie a zaraz po tym padnie Hetman. Ja do referendum pójdę z całą rodziną i was też do tego namawiam. Referendum to ostatnia szansa na ratowanie tej gminy!  więcej
13-01-2014
~i wszystko jasne:
To nie manipulacja Wiktora tylko konsekwentne działąnie naszych wybrańców. Jeśli ktoś myślał, że zmiany planu / ewentualne/ pójda w kierunku zachamowania rozwoju śmieciowiska teraz chyba otrzeźwiał. Ta ekipa konsekwentnie niszczy Nadarzyn.Studium to początek procedury - walca drogowego. Możemy się zapoznać poprotestować - bądź co bżdź demokracja.To nie paranoja Wiktora tylko tego kto zlecił wykonanie za nasze pieniądze takiego studium. Wybieżmy Hetmana na - nie zauważymy różnicy. wóta  więcej
13-01-2014
~PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO :
W obszarze Gminy Nadarzy występują następujące obiekty, które generują realne lub potencjalne zagrożenia dla środowiska:  sieci elektroenergetyczne, szczególnie wyższego napięcia oraz od stacje bazowe telefonii komórkowej - powodujące występowanie pól elektromagnetycznych;  cmentarze - stanowiące przede wszystkim zagrożenie z zakresu skażenia wód podziemnych;  oczyszczalnie ścieków - mogą generować uciążliwości zapachowe, akustyczne, bakteriologiczne i mogą przyczynić się do rozwoju owadów i gryzoni;  działalność gospodarcza - może negatywnie oddziaływać na środowisko w zależności od jej rodzaju i specyfiki (np. przechowywanie materiałów niebezpiecznych, transport). MAM PYTANIE CZY CZEGOŚ TAKIEGO JAK RIPOK W GMINIE NIE MA? DLACZEGO GMINA UKRYWA W STUDIUM REALNE ZAGROŻENIE ?  więcej
13-01-2014
~adam:
Nie w tym rzecz kogo lubi Grzyb. Ten plan to konsekwentna realizacja planu i legalizacji tego co nielegalne.I jak zwykle wszystko jest pokrętne. Pkt 3 dla AG zabrania lokalizacji inwestycji mogących ZAWSZE oddziaływac negatywnie na /nas/środowisko. A jeśli coś śmierdzi przez 340 dni w roku tak, że żyć się nie da ale 2 dni w roku / Wielkanoc/ nie pracuje i nie śmierdzi to jest OK zgodnie z prawem -uchwałą nic nie można zrobić. Po coś ECO - Hetman ma siedzibę na terenie oczyszczalni. Za chwilę będzie miał siedzibę na terenie gdzie dopuszczalna jest gospodarka odpadami - kolejna ekspansja śmieciowiskach. I to wszystko w przededniu referendum. Jeśli ta ekipa zostanie do końca znicszczy Nadarzyn. Ludzie obudźcie się.  więcej
13-01-2014
~ZNOWU STRASZENIE*Location United States:
Już Wiktor popisał się na WOŚP, szkoda słów. Znowu nakręcanie afery i straszenie ludzi, brak argumentów i dupa. Przecież studium nie oznacza uchwalenie? Studium wyłożone jest do wglądu, aby mieszkańcy mogli nanieść uwagi. Znowu źle , chyba lepiej by było gdyby nie było wyłożone?Bezwzględu co UG zrobi wszystko źle. Normalnie paranoja Wiktora. Już wiemy jak jedno ze środowisk chciało nam drogę serwisową puścić przez centrum Nadarzyna, nie udało się. Teraz odwaracanie kota ogonem. Zgodnie z prawem wyłożone studium do zapoznania się i uwag, to źle.Obudźcie się. Przecież wiemy o co chodzi.  więcej
13-01-2014
~ania:
Mieszkańcy oczywiście jak zwykle mogą wnieść 1000 uwag i zastrzeżeń do tych planów. Wszystkie jak zwykle po merytorycznej wnikliwej analizie zostaną odrzucone. Radni jednogłośnie jak zwykle to klepną - wola wójta i po ptakach. Vipy z Młochowa po pracy zrobią w CENTRUM HANDLOWYM cszybkie zakupy / po co tłuc się do Janek/ i pójdą z dziećmi lub wnukami do pięknego parku w Młochowie. A ich śmieci przyjadą do Nadarzyna. To jakieś szaleństwo. Mam nadzieję, że zdąrzymy zmienić radnych.  więcej
13-01-2014
~Pod kogo napisali ten nowy plan. Grzyb nas nie lubi:
Ten który kupił starą gminę za bezcen, już dawno wiercił im dziurę w brzuchu, żeby zwiększyli na tym placu, możliwość postawienia kompleksu handlowego, na kilka tysięcy metrów kwadratowych. No i co udało się wszystko dopasować. Nasze pawilony na przeciwko starej gminy będą świecić pustkami. A JA KIEDYŚ GŁOSOWAŁAM NA GRZYBA . ON JEDNYM RUCHEM RĘKI PRZEKREŚLA DOROBEK NASZEGO ŻYCIA I NISZCZY MOJE MIEJSCE PRACY TAKIMI DECYZJAMI . GDZIE JA ZNAJDĘ PRACĘ W TYM WIEKU. TO CO ON ROBI Z NAMI W NADARZYNIE TO SIĘ NIE MIEŚCI W GŁOWIE. NAWET POZWOLIŁ NA ROZBUDOWĘ ŚMIECIOWISKA DO PRZEROBU PONAD 0,5 MILIONA TON ŚMIECI. JA I MOJA RODZINA IDZIEMY NA REFERENDUM ODWOŁAĆ GO.  więcej
13-01-2014
~Coś tu śmierdzi:
A dla mnie szary kolor (IT) ewidentnie obejmuje sporą część terenu hetmana, powyżej i poniżej oczyszczalni. Czyżby wójt chciał dać hetmanowi pożegnalny prezent?
13-01-2014
~inwestor:
A czy takich terenów na inwestycji nie można prowadzić na przykład na ulicy Złotej w Woli Krakowiańskiej tam nikomu by to prawie nie przeszkadzało dojazd porządny tylko się marnuje, szkoda wydanych już pieniędzy .
12-01-2014
~Dobry Pasterz:
w Otrębusach i Magdalence już jest. Zostaliście sprzedani jak świnie na targu i to za 40% ceny wywoławczej.
12-01-2014
~komorowska 2:
zawsze gdy już mam wrażenie, że wójt nie jest mnie w stanie niczym zaskoczyć to pojawiają się kolejne informacje. IDZIEMY NA REFERENDUM!!!!! bo zaraz się okaże, że istnieje możliwość wybudowania np. huty obok gimnazjum i będzie to tylko z korzyścią dla uczących się tam uczniów.  więcej
12-01-2014
~Wiech:
Okazuje się, że na terenie GS-u będzie mogło powstać jedno, lub dwa , a nawet trzy obiekty handlowe po tysiąc metrów każdy. Jest to głupota i brak odpowiedzialności ze strony tych co na to pozwalają.
12-01-2014
~Biedronka?:
no tak. w Raszynie mieszkańcom udało powstrzymać się budowę Biedronki, gdzieś ona musi powstać. mam nadzieję, że to tylko gdybalstwo.
12-01-2014
~Kupiec z Nadarzyna:
Dziękujemy wójtowi za to nowe studium. Dziękujemy za Hetmana. Dziękujemy za wszystko! Do zobaczenia 19 stycznia na referendum!!!
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU