21 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Tomasza, Piotra, Tomisława

~Stevenacems
01:32 21-12-2024
Thanks for designing such helpful & enjoyable web space. I really look ahead... więcej »
~Raymondheath
04:24 19-12-2024
Eye Movement Desensitization and Reprocessing Therapy: Clarifying Common... więcej »
~Eric
06:25 18-12-2024
Hello Nadarzyn Owner,My name’s Eric and I just found your site Nadarzyn... więcej »

Śmierdząca sprawa nie jest wcale śmierdząca

Komentarzy (55)
20-10-2013

We wrześniu, w artykule Mieszkańcy Turystycznej skarżą się na fetor informowaliśmy o sytuacji która miała miejsce w dniach 24-26 sierpnia tego roku. Wtedy to w okolicach ulicy Turystycznej unosił się potworny fetor, który jak powiedzieli właściciele pobliskich zabudowań był wręcz nie do wytrzymania. W wyniku tego faktu złożyli oni pismo do Urzędu Gminy Nadarzyn celem wyjaśnienia sprawy.

O sprawę tę, na ostatniej sesji Rady Gminy zapytał radny Michał Krupiński. Wójt wyjaśnił, iż istotnie taki wniosek wpłynął do Referatu Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki, jednak wysłany pracownik tego referatu w teren, nie potwierdził zaistniałego faktu.

Get Flash to see this player.

Komentarze:
29-10-2013
~KONRAD:
Jeszcze raz muszę napisać, że decydenci, którzy rozpoczęli dobrą współpracę z firmą, nie mogą później wyrządzić jej szkodę bez własnego ryzyka. Tak, że firma musi się rozwijać, a mieszkańcy muszą smrody wąchać i tyle!
24-10-2013
~mieszkaniec:
Ja bym wolal wydac prywatne pieniadze zeby zatroszczyc sie o wlasny interes (np spadek wartosc nieruchomosci) niz czekac z zalozonym rekami jak nowy wojt za mnie to zrobi. Po z tym nie jestem naiwny. Nowy wojt g...o zrobi. Pewnie okaze sie ze decyzji poprzednika nie da sie latwo odkrecic, bo ta choc jesli nawet zla dla niektorych mieszkancow, to legalna i trzeba by np. hetmanowi jakies horendalne odszkodowania za straty placic w przypadku zamkniecia zakladu. Przez co dlug wzrosnie, jakas tam szkola czy kanalizacja w wiosce daleko od hetmana nie powstanie. A ze w sasiednich wioskach im ten hetman nie przeszkadza to popularnosc nowego wojta spadnie, w konsekwencji priorytety temu Wojtu sie pozmieniaja.Kazda wladza jak swiat stary ma jeden cel: utrzymac sie u koryta. I nowy wojt tez to bedzie mial na czole wypisane, choc z poczatku moze "malym druczkiem".Jedyne co mozna zrobic to tak patrzec hemtanowi na rece zeby jego dzialanosc byla minialnie uciazliwa. prawie na pewno da sie cos na niego znalezc. No, ale najlatwiej siedziec, narzekac na wojta, narzekac na sady i na manne z nieba czekac. Po za tym, ze sady wolno dzialaja. Myslicie ze hetman sie podda bez walki i do sadu nie pojdzie jak mu nowy wojt pozamiata?  więcej
24-10-2013
~kto ma iść do sądu?:
Poprzednik nie wie co pisze. Zeby założyć sprawę prywatnie trzeba wnieść opłatę. Żeby wziąć adwokata trzeba mu płacić. Na wszczęcie sprawy czekać w nieskończoność. A na jej zakończenie jeszcze dłużej. Takie są nasze sądy. I wszystko zgodnie z procedurami chociaż niezgodnie ze zdrowym rozsądkiem. Ręce opadają.   więcej
24-10-2013
~mieszkaniec:
O ja sobie wypraszam sugerowanie ze firma Hetman tudziez wlodarze gminni to moi mocodawcy!! Nie bronie Hetmana ani nie jestem przeciw. Szukam rzetelnych i obiektywnych informacji. Zadna lokalna osoba (takze lekarz) z oczywistych powodow nie moze byc obiektywna w 100%.Zrobcie zrzutke po mieszkancach na kilku (!!) niezaleznych rzeczoznawcow. Chetniej sie doloze niz do lazenia w kolko po rondzie ktore niczego i tak nie zmieni. Wojty nie chca Wam pomoc? To moze z kilkoma negatwnymi opiniami rzeczoznawcow mozna pojsc do sadu i utłuc ktoras z decyzji wojta w tej sprawie. Niech sie jakis prawnik wypowie. Jak bedziecie siedziec i czekac na nowego wojta ktory z tym porzadek zrobi to przynajmniej pół roku stracicie albo wiecej jesli nie zostanie odwolany. Pokazcie ze nie chodzi Wam tylko o politczna walke z wojtem ale faktyczne dobro mieszkancow.Zamiast zarzucac mi stroniczosc wymyslcie jakis system informowania mieszkancow ze akurat wlasnie smierdzi. Nie wiem, liste mailowa chociazby. Liste SMSowya zeby szybciej bylo. Dzisiaj abonamenty bez limitow sa smieszne tanie przeciez. Niech takie niedowiarki jak ja maja szanse podjechac i sie wlasnym nosem przekonac jak to jest gdy wlasnie smierdzi gdy te worki z kompostem ładuja/rozladowuja. Ba, reporterow i TVN'a taka sama droga mozna powiadomic.Wtedy bede przekonany! Na chwile obecna czytam czyjes anonimowe wpisy ze mu kiedys smierdzialo. Sorry, dla mnie za cienkie. Zwlaszcza ze sprawach smieciarkich z 10 razy bylem kolo hetmana, mieszkam w poblizu i ....nic. Zaden z bezpodrenich sasiadow tez sie nigdy nie skarzyl. Co to zawsze wiatr w druga strone wieje?Duzo w tym wszystkim emocji, malo twardych konkretow co niestety budzi moje podejzenia co do intencji.  więcej
24-10-2013
~do mieszkańca:
Znam wiele młodych osób, które wyprowadzają się z Nadarzyna, bo nie widzą tu perspektyw. Ich rodzice tu zostają. Gdy dożyją swych dni, to zostaną z bezwartościowymi działkami i domami. Taki będzie ich prezent dla wnuków. O takich nieruchomościach piszę. Ja nie mam zamiaru się wyprowadzać, chyba, że przegramy walkę, bo mając pieniądze nie będę chciał mieszkać w śmierdzącej okolicy. Wtedy wyjadę stąd wraz ze swoją firmą i miejscami pracy. I dla wyjaśnienia - nie mieszkam na Turystycznej i nie kupiłem tanio działki. Ale pewnie dzięki naszym władzom bardzo tanio ją sprzedam. Tak samo jak moi sąsiedzi. Tylko czy ktoś je kupi...wątpię. To jest to nieoddziaływanie hetmana poza działkę. Nie liczę, że zmienisz zdanie, bo doskonale wiem z kim mam do czynienia... Pisząc, że wiadomo o co chodzi pisałem o twoich korzyściach, które czerpiesz z układu broniącego Wójta lub ze związków z Hetmanem. Takie jest moje zdanie i twoje argumenty są dla mnie "nieprzekonujące".  więcej
24-10-2013
~do mieszkańca:
Gratuluję porównania leśnej ściółki do kompostowników. Nie powiem w jakie dni i o jakich godzinach śmierdzi, bo nie prowadzę dziennika smrodu. W lato śmierdziało średnio 3 dni w tygodniu. Mówię o tym co dolatywało z wiatrem do mnie. Sytuacja z końca sierpnia była wyjątkowa, bo smród był wyjątkowo intensywny i uciążliwy. Prawdopodobnie był to test tej nowoczesnej metody kompostowania. Teraz mam okna z reguły zamknięte. Niska temperatura również nie sprzyja roznoszeniu się zapachów. Ale potwierdzam to co mówią ludzie mieszkający w różnych odległościach od Hetmana. Smród jest faktem. A z nim grzyby i zarazki. Twierdzisz, że kompostowanie zabija je po przekroczeniu bramy Hetmana, czy może później?  więcej
24-10-2013
~do mieszkaniec:
Napisałeś tak: "A jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Czyli pewnie cenę działek które ktoś ma w okolicy." A ja powiem więcej bo ludzie, którzy kupili działki pod budowę domu nic na tym nie stracą a to dlatego, że nie będą sprzedawać. Stracą ci, którzy prowadzą działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży działek, na cenach jeszcze nie wybudowanych osiedli , domów itd. Ale jak się prowadzi biznes to ryzyko powinno być w to wpisane. Dostrzegam też pozytyw tej sytuacji. Zarobią na tym potencjalni przyszli nabywcy prawda?  więcej
24-10-2013
~do mieszkańca:
Zgadza się - jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Ja wiem, że mi chodzi o smród. Nie wiem o co chodzi tobie, więc stawiam, że chodzi ci o pieniądze. W końcu tak często bywasz koło Hetmana i popierasz robienie z naszych lekarzy klaunów, co zrobił Hetman... Ja mieszkam w okolicy i nie mówię, że będzie śmierdziało, tylko, że śmierdzi. Biegły w Częstochowie nie zostawił suchej nitki na dokumentacji podobnej do hetmanowej, a ty bezkrytycznie w nią wierzysz. Nie mamy o czym rozmawiać. Jesteś jednym z tych, do których żadne argumenty, poza tymi potwierdzającymi twoją opinię nie będą przekonujące. Jesteś takim Macierewiczem, który uznaje tylko jedną prawdę. Chcesz przekonać nas? Namów swojego mocodawcę na zatrudnienie biegłego, bo na razie smród mówi za was.   więcej
24-10-2013
~mieszkaniec:
Jeszcze jedno bo to chyba bylo do mnie: Ja nie probuje "podwazac" faktu ze smierdzi. Ja twierdze ze ja ani moja rodziny z tych 1200m nigdy niczego nie czula. Dlatego zadaje proste pytanie kiedy w jakie dni smierdzi. Przyblize sie do hetmana zeby powachac i wyrobic sobie zdanie. Z tego co tu widze to wydaje mi sie ze Hetman jest gnojony na wszelki wypadek i bo "na pewno bedzie smierdziec". Chyba nic strasznego ze chce sam sobie wyrobic zdanie zwlaszcza ze wiele w tym wszystkim polityki i czyichs blizej nie okreslonych interesow w tym jest.   więcej
24-10-2013
~mieszkaniec:
I komu mam wierzyc? Przeciwnicy powoluja sie na jakies badania naukowe (blizej nieokreslone) w sprawie tych grzybow. Hetman twierdz ze prawdopodbonie chodzi o malo aktualne juz badania sprzed 30-lat, w wyniku ktorych wlasnie wprowadzono zamkniete metody kompostowania. Cala sciolka lesna to jeden wielki grzyb a do lasu nikt sie nie boi wchodzic?Po za tym, kompostowanie w wersji Hetmanowej (szybkie, w wyzszej temperaturze) wedlug tego co mozna wyczytac chocby w takiej wikipedi zabija wiekszosc bakterii czy zarodnikow. Czyli w zasadzie neutralizuje to czego sie obawiacie.Reasumujac. Mnie nadal Wasze argumenty nie przekonuja. A jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze. Czyli pewnie cene dzialek ktore ktos ma w okolicy. Fakt, ten zaklad powinine byc gdzies po za miejscowoscia, cvhocby ze wgledu na ruch samochodow. Ale ja na ta chwile widze wiecej krzyczenia na wszelki wypadek niz rzeczowych argumentow. Argument typu: "na pewno bedzie smierdzialo" mnie nie przekonuje. Jak pisze, smrodu ani u siebie, ani w nadarzynie, ani pod samym hetmanem gdzie bylem wielokrotnie nigdy nie czulem.  więcej
24-10-2013
~do "dowcipnego" mieszkańca:
Mimo tego, że chciałeś być dowcipny (a przede wszystkim podważyć to, że śmierdzi), napisałeś smutną prawdę. Tak samo jak prawdą jest, że będzie padało albo nie (a rocznie mamy około 50-150 dni deszczowych), tak samo dzięki temu, że Hetman przeprowadza różne procesy technologiczne i ściąga tu różne śmieci w różne dni, to w różne dni różnie śmierdzi. Bonusem co kilka dni będzie smród z kompostowników. Jeżeli masz pojęcie o tym jakie wiatry wieją w okolicy, to masz dodatkowy element smrodliwej układanki, a jeżeli w tej linii prostej na 1200 m są zgrupowania drzew, to masz szansę, że do ciebie ten smród nie doleci. Grzyby i zarazki to inna sprawa. Możesz je wdychać i na razie nic nie wiedzieć. Chciałbym też zauważyć, że koło o promieniu 1200 m pokryje znaczną część Nadarzyna. Ja mieszkam bliżej i śmierdzi często, a w lato bardzo często. Moi znajomi mieszkający do 2 km w różnych kierunkach mają takie same spostrzeżenia. Poza smrodem weź pod uwagę, że są właśnie grzyby, zarazki, plaga much jakiej nie widziałem wcześniej, ciężki ruch na nieprzystosowanych ulicach, hałas, spadek wartości nieruchomości, który dotknie może i ciebie. Biegły za 3500 zł mógł ocenić te aspekty bezstronnie ale Wójtowi było szkoda tych pieniędzy. W końcu zna on wartość pieniądza, bo swemu synowi umorzył 2880 zł podatku.  więcej
24-10-2013
~Mieszkaniec z ul. Błońskiej:
A ja uważam, że władzę, która świadomie dopuściła do ulokowania i rozbudowy kombinatu śmieciowego dla prawie 3 milionów ludzi w środku Nadarzyna trzeba wygonić z Urzędu i Referendum to najlepiej załatwi!
24-10-2013
~dopwcipniś:
A mnie kuzynka mojej ciotki co w maglu pracuje i dużo wie mówiła, że albo będzie padać albo nie.
24-10-2013
~mieszkanka :
nie może śmierdzieć zawsze ,jak na razie to co jakiś czas ,akurat jak dla mnie i przy moim miejscu pobytu i tak jest od lata wcześniej tego nie było,ci którzy mieszkają coraz bliżej oni ten zapach odczuwają na pewno dotkliwiej)współczuję im).Jednak z tego co troszkę poczytałam jak taki zakład się rozbuduje to nieprzyjemne zapachy będą się roznosić do 5 km,więc i ty na pewno poczujesz bać pewny   więcej
24-10-2013
~mieszkaniec:
Ponawiam pytanie. Smierdzi zawsze czy tylko czasem. Bo mieszkam raptem 1200m w linii prostej i nigdy, niczego nie czulem. Zeby wyrobic sobie zdanie w temacie chcialbym poczuc ten smrod na wlasnym nosie. Podjade, powacham jesli trzeba.
24-10-2013
~Walen:
Podobno po pikniku w sobotę był niezły balet :)
23-10-2013
~do mowa nienawiści:
spieprzaj dziadu. Matoł
23-10-2013
~oczy szeroko otwarte:
Sandro pokazali ci to co chcieli żebyś zobaczyła, jakoś długo czekali na ten dzień otwarty, a może tak co miesiąc
23-10-2013
~gery:
zależy od kierunku wiatru, gdzie bardziej śmierdzi
23-10-2013
~gregor do sandra:
Argumentacja, którą Pan/i się posługuje ma w dużej mierze charakter ad personam i, jako taka, nie zasługuje na polemikę. Komentarza wymagają natomiast pewne myśli i poglądy, z którymi w żadnym wypadku nie można się godzić. Po pierwsze, dzielenie ludzi na swoich i obcych przywodzi na myśl najgorsze praktyki socjotechniczne, z którymi mieliśmy do czynienia również w naszym kraju. My - starzy mieszkańcy Nadarzyna, i wy - 'przybysze', jak to Pan/i określa. My, czyli ci, którzy wiedzą najlepiej, co jest dla Gminy najlepsze, i wy, czyli napływowa hołota, która ma siedzieć cicho i nie zabierać głosu. Osobiście mieszkam w Nadarzynie od prawie 20 lat, tu jestem od początku zameldowany i tu płacę podatki. Ale nawet, gdybym mieszkał tu od wczoraj miałbym takie same prawo do wyrażanie swoich poglądów i krytykowania tego, co jest w Gminie nieprawidłowe i patologiczne. Po drugie, wmawianie ludziom, że referendum ma podłoże polityczne i partyjne, a więc jest złe i szkodliwe, musi w konsekwencji prowadzić do wniosku, że również obecny stan, w którym wójtem Gminy jest działacz partyjny, należy ocenić jako nieuzasadniony. Pan Grzyb nie ukrywa swojej wieloletniej przynależności do ZSL/PSL i na wszelkie możliwe sposoby sprzyja swojej partii, utrudniając działalność i obecność w tzw. przestrzeni publicznej innym partiom i organizacjom społecznym (odmowa oficjalnego uczestnictwa w uroczystościach dożynkowych, którą wójt wydał w stosunku do PIS, SLD, Zielonej Gminy, etc. jest tego najlepszym przykładem). Osobiście uważam, że lepiej byłoby, aby przyszły wójt naszej Gminy nie był członkiem żadnej partii politycznej, ponieważ przynależność partyjna, nawet na najniższym poziome, może prowadzić do zarzutów o stronniczość i uwikłanie w niejasne zależności. Powodem wszakże, dla którego chcemy odwołania obecnego wójta, nie jest jego przynależność partyjna, ale to że on oraz jego zastępca (o radnych nie ma sensu w tym miejscu wspominać) są złymi gospodarzami, uwikłanymi w niejasne relacje towarzysko-biznesowe i lekceważącymi dobro i interes naszej lokalnej społeczności. Mówiąc żartem, publiczna chłosta byłaby dla nich najlepszą karą, ale ponieważ żyjemy w cywilizowanym świecie, jedynym sposobem pozbycia się tych panów jest ich odwołanie w demokratyczny sposób, czyli poprzez referendum.  więcej
22-10-2013
~Felczer:
Sandro odezwij się za tydzień boje się , czy nie złapałaś jakiegoś grzyba. Życzę zdrowia pa pa .
22-10-2013
~jw:
osp
22-10-2013
~Do Sandry ze szkoły podstawowej :
brakuje argumentów zaczynasz obrażać - rozumiem napisz czy znasz kogoś kto by chciał zamieszkać w okolicy sortowni z własnej woli czy pracownik wspomniał o pożarach w sortowniach , jest ich kilkanaście rocznie łatwo sprawdzić wystarczy wpisać w wyszukiwarce ale to jest inna , wyjątkowa bezpieczna sortownia bo blisko szkoły oś. zdrowia ,orlika ale za to blisko psp  więcej
22-10-2013
~do sandry:
a co miał pracownik powiedzieć , że robi was w chu... co w Nadarzynie będą mieli czyste i nieśmierdzące śmieci
22-10-2013
~do Sandry:
Piszesz, że nie śmierdzi. Kilkaset osób się z tobą nie zgodzi. Jeżeli uważasz, że godziny otwarte rozwiały czyjekolwiek wątpliwości to jesteś w błędzie. Ciekaw jestem czy zrobiłaś zdjęcia śmieci organicznych, bo słyszałem, że to nie w soboty... Rozcinanie worków z kompostem też bym chciał zobaczyć. Na zdjęciach oczywiście, bo próbę technologiczną chyba mieliśmy okazję poczuć właśnie w tamtych dniach. Mówisz o patrzeniu na ręce. Wójtowi szkoda 3500 zł na niezależnego biegłego, który oceni wpływ Hetmana na środowisko, a synowi umarza 2880 zł podatku. Gdzie tu interes mieszkańców?  więcej
22-10-2013
~Sandra:
Mój przedmówco, czytaj ze zrozumieniem, czy ja napisałam, że pan Płuciennik zasypał działkę którą kupił Hetman? Ja napisałam, że nie kupiłabym działki którą wspomniany przez Ciebie Pan chce sprzedać. Napisałam natomiast, że Hetman jest posadowiony na takim zawalisku, czyż nie tak? Trochę kolego konfabulujesz. Niestety czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stronę, proponuję powrót do pierwszej klasy szkoły podstawowej.  więcej
22-10-2013
~do kłamliwej Sandry:
Sandro - kłamiesz. Działka, na której rozbudowuje się Hetman nie została mu sprzedana, ani zasypana jak to mówisz azbestem przez Pana Płuciennika. Jeżeli już, to zrobiła to firma, której już tam nie ma. Już to wyjaśniano. A jeżeli stawy rzeczywiście zasypano takimi świństwami i masz taką wiedzę, to sadzę, że gmina wiedziała co się tam działo i do tego dopuściła. Ale cóż taki ten nasz referat ochrony środowiska. Zanim oskarżysz kogoś o takie świństwa i hipokryzję, to upewnij się, że masz rację. Kłamstwo z Kajetanami miało krótkie nogi. To ma jeszcze krótsze.  więcej
22-10-2013
~Sandra:
Wiem, że są działki w pobliżu Hetmana, tyle tylko, że są to zasypane stawy różnymi śmieciami typu azbest, eternit, gruz itp. Powiem więcej, ten Pan, który chce sprzedać działki nie dosyć, że wcześniej zasypał stawy różnym świństwem, to jest jednym z inicjatorów referendum. To dopiero hipokryzja, a tak na marginesie to Hetman również jest na takim zawalisku. Tylko pewnie kupując nic o tym nie wiedział. Nawet za 50 procent wartości nie kupiłabym tych działek na takim podłożu. A tak na marginesie te 550 000 ton to totalna bzdura, zapytaj w starostwie z czego wynikają te wyliczenia. Podczas dnia otwartego w Hetmanie pracownik firmy wyjaśniał o co chodzi.   więcej
22-10-2013
~do sandry:
550 000 ton na rok wiesz ile to na jeden dzień( 1500 ton nie kilo przez 365 dni w roku ) napisz ile widziałaś i zastanów się gdzie jest reszta i co będzie jak tyle zaczną przywozić ile samochodów to przywiezie i ile będzie zabierało bo śmieciarki tego nie wywiozą proszę pomyśl tylko o tych ciężarówkach bo przy tej ilości śmieci na pewno nie uda się utrzymać prządku jak na dniu otwartym   więcej
22-10-2013
~biznes:
jak w hetmanie jest tak ok to kupujcie tam działki jak ktoś napisał są 50% tańsze super okazja
22-10-2013
~Sandra:
Gregor jesteś jednym z tych zaślepionych, którzy nie widzą pozytywnych zmian w naszej gminie. Ja mieszkam tu pół wieku, a Ty zapewne jesteś "przybysz",któremu wszystko się należy od zaraz, znam takich. Takich, którzy żądają a jak się okazuje nawet podatków nie płacą w naszej gminie. Ja na asfalt na naszej ulicy czekałam 20 lat a jak już zrobili, to wszyscy się cieszyli, nikomu nie przyszło do głowy, żeby zarzucać naczelnikowi, że wziął jakąś łapówkę , a czasy zapewniam Cię, że były zgoła inne wtedy się działo! I nie mów mi, że to nie sprawa polityczna, spójrz na na ludzi którzy w tym maczają palce.   więcej
22-10-2013
~do~jola :ale teraz ,\.....jest coraz gorzej :
tzn. że z dnia na dzień śmierdzi coraz bardziej i bardziej i ciągle wieje w stronę Strzeniówki, i to po więcej niż 1 godzina ? Jola, to już nie chwyta, ludzie byli w sortowni hetmana i wiedzą jaka jest prawda.
22-10-2013
~mieszkaniec:
Zdecydujcie sie prosze. Raz piszecie ze juz smierdzi ze sie nie da wytrzymac, raz ze dopiero (na pewno!) bedzie. Albo rybka albo pipka. Jedno i drugie nie moze byc jednoczesie prawda. Mowiac krotko klamiecie czy tylko niedopowiadacie?
22-10-2013
~do jila (Jola):
oj Jila , Jila Ty to masz nosa:)))
22-10-2013
~do mieszkaniec:
Oj poczujesz poczujesz. Jak wszystkie firmy śmieciowe już się ulokują na dobre tam gdzie zamierzają. I jak Hetman rozwinie na dobre skrzydła i będzie zwoził te dozwolone ilości ton śmieci do Nadarzyna. Tylko że wtedy będzie już po herbacie.
22-10-2013
~mieszkaniec:
Mieszkam 1200m w lini prostej od Hetmana. Nigdy niczego nie czulem.
22-10-2013
~jola :
a po drugie czy ta firma musiała się usadowić w środku miejscowości a nie kilka kilometrów poza zabudowaniami mieszkalnymi bo tylko o to chodzi wszystkim mieszkańcom jak miała małe ilości przerobowe to było jeszcze względnie ale teraz ,\.....jest coraz gorzej   więcej
22-10-2013
~jola:
ups jola miało być a wyszło jiila zaraz mi ktoś przytnie ale to literówka na klawiaturze
22-10-2013
~jila:
do ~do~Sab i ~jola::czy przeczytałeś uważnie mój wpis ?bo chyba nie ja wyraźnie napisałam jakbyś człowieku nie umiał czytać to jeszcze raz Ci napisze jednego dnia !!!!koło godziny 16,30 i ten zapach utrzymywał się do godziny potem osłabł i to było na Strzeniówce a ja jestem z Nadarzyna i jak wróciłam do swojego domu to u nas akurat wiatr wiał z innej strony i ten zapach nie docierał .I nie mów ,że to brednie wyssane z palca!!!!  więcej
22-10-2013
~fao:
hetman nie smierdzi przestancie bredzic poszukajcie prawdziwej przyczyny
22-10-2013
~gregor do sandra:
A ja uważam, że referendum to nie jest żadna zawierucha polityczna, ale faktycznie próba położenia tamy prywacie i niejasnym interesom, które mają miejsce w naszej Gminie od lat. Wójt i jego zastępca to zwyczajni hultaje. W dawnych dobrych czasach dziedzic kazałby swojej służbie obydwu tych osobników przykładnie wybatożyć. W grę wchodziłoby również wypędzenie ze wsi, tudzież wywiezienie ich precz na wozie gnoju (znamy to z reymontowskich 'Chłopów'). Czasy się zmieniły, mamy do dyspozycji normalne procedury demokratyczne i jedynym sposobem 'podziękowania' ludziom, którzy zamiast nam służyć, sprzeniewierzyli się swoim obowiązkom działania dla dobra i w interesie lokalnej społeczności, jest ich odwołanie. Czy pp. Grzyb i Muchalski na takie odwołanie sobie zasłużyli? Zdecydowanie tak!  więcej
22-10-2013
~Sandra:
Byłam w Hetmanie i stwierdzam, że nie śmierdzi, nawet jeśli jak twierdzą niektórzy że było jakies sprzątanie to świetnie. Nie widziałam szczurów, mew ani kominów do spalania śmieci. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Zobaczyłam też obok Hetmana dużą halę, o której to pisano, że buduje Hetman i bez pozwolenia, a okazało się , że jest to hala należąca do garbarni. Jeśli będziemy Hetmanowi patrzeć "na ręce", to myślę, że wszystko pójdzie w dobrym kierunku, bo przecież jeśli już są na tym terenie od kilku lat i jakoś to nie przeszkadzało,a teraz muszą sie dostosować do przepisów unijnych czyli do modernizacji to uważam, że ta zawierucha to sprawa wyłącznie polityczna i obrona własnych prywatnych interesów i nikt mnie nie przekona,że jest inaczej.   więcej
21-10-2013
~StopHetman:
To że jakaś wypowiedź poparta jest zwrotem o mocnym nasyceniu odrazu tworzy z niej mowę nienawiści? Podzieliłem się swoimi spostrzeniami na temat sobotniej imprezy u Hetmana nie powiedziałem że to najgorsza firma na świecie i że wszystko co robi jest złe wręcz przeciwnie wielokrotnie w swoich wcześniejszych wypowiedziach wyrażałem uznanie dla niektórych aspektów jej działaności nie krzyczę ciągle że nie nie nie bo nie. Staram sie dyskutować żeby jakoś ten problem rozwiązać.Jeśli chodzi o dosłowność wypowiedzi to oczywiście jest taka powiedzmy "zasada" tylko że My Polacy stosujemy się do niej wybiórczo (jak zresztą do innych zasad i przepisów świeckich i kościelnych) i właśnie o tym napisałem. Dlaczego o zmarłym prezydencie nie można wypowiedzieć się źle a o Stalinie Hitlerze i jemu podobnym można? Uważam że każdy ma prawo do krytyki zachowań innych ludzi żywych czy martwych czy wyrażanie krytyki na czyjś temat to odrazu mowa nienawiści?  więcej
21-10-2013
~mowa nienawiści:
do, do stophetman, wiesz co... spieprzaj, jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to zamilcz. Matoł...
21-10-2013
~do stophetman:
Nie wiem ile masz lat ale jest takie polskie powiedzenie, że o zmarłych mówi się dobrze albo nie mówi się wcale. A co do "spieprzaj dziadu" to nie jest język, który popieram. Jestem zdziwiony, że dosłownie odbierasz mój wpis. Chciałem zwrócić uwagę na język jakim się posługujesz i Tobie podobni, nawet jeśli co nie co wykropkujesz to i tak wiadomo. To się nazywa mowa nienawiści.  więcej
21-10-2013
~StopHetman:
Po Pierwsze nie mówiłem źle o tej osobie tylko pozłużyłem się jego słowami dla podkreślenia mojego niepokoju.Po drugie dlaczego nie mówi się źle o nieżyjących? Czyżby sam fakt śmierci oczyszczał z wszelkich grzechów? Czy o Hitlerze też mam wypowiadać się w samych superlatywach?  więcej
21-10-2013
~do stophetman:
Nie mówi się źle o nieżyjących a wszyscy wiedzą kto był autorem tego cytatu „Sp..aj Dziadu".
21-10-2013
~StopHetman:
Trzeba być naprawdę człowiekiem niespełna rozumu żeby uwierzyć, że firma Hetman podczas dnia otwartego pokazała prawdziwe oblicze swojej działalności. Rzeczą oczywistą jest że zapraszając gości chowa się wszystkie brudy i chwali tym co się ma najlepsze. W przypadku firmy Hetman odbyło się oczywiście sprzątanie a do hali przywiezione zostały odpady służące do wytwarzania „Paliwa alternatywnego” czyli te nieśmierdzące (co nie znaczy że nie trujące). Namioty rozstawione były na niedawno urządzonym placyku przed Halą a nie przy gigantycznych torbach foliowych dumnie zwanych kompostownią(notabene widziałem, że są już połatane bo odporność na uszkodzenia tego cuda nie jest powalająca i każdej chwili może dojść do rozszczelnienia). No i oczywiście pokazano najnowsze zabawki do przetwarzania odpadów, które dotarły dopiero przed miesiącem i akurat można się było nimi pochwalić przed Panem wice wójtem, czyli największym obrońcą i czcicielem tej firmy. Przyznaję jednak, że wizerunek tej firmy w ostatnim czasie uległ poprawie gdyż na placu nie zalegają już olbrzymie hałdy odpadów nad którymi latały stada ptaków no i ogólnie jest tak nowocześniej, przybyły za to kompostowniki. Przykre zapachy również pozostały owszem nie codziennie i w zależności od kierunku wiatru nie mniej jednak jak zaciągnie to człowiek z trudem opanowuje mdłości. Obawiam się jednak że ta delikatna poprawa wizerunku jest przejściowa - jak tylko ustaną protesty „oszołomów” wszystko wróci do normy a po rozbudowie i ostatecznym potwierdzeniu statusu RIPOK Pan Prezes i jego koledzy z Urzędu Gminy nie będą już tacy mili i kulturalni jak teraz a na uprzejmą prośbę o zmniejszenie uciążliwości odpowiedzą mi „Sp..aj Dziadu”.   więcej
21-10-2013
~html:
http://wiadomosci.wpr24.pl/dzień-otwarty-w-hetmanie;17693.html
21-10-2013
~do~Sab i ~jola::
:), w te wasze horrory już nikt nie wierzy, byłem w sobotę w Hetmanie w sortowni i już wiem jakie są tam te wasze " śmieciowiska, spalarnie i zapach o 50 % znośniejszy ( jaki dokładny pomiar ... )", to są brednie wyssane z palca !
21-10-2013
~Sab:
No ładnie ładnie. Niech jeszcze im spalarnie durne rządziciele załatwią na Turystycznej. A co tam. W Nadarzynie żaden wójt ani vice-starosta już nie mieszka. Wszyscy sobie wille w Młochowie wybudowali. Im śmierdzieć nie będzie! A w Nadarzynie może walić jak z kibla!  więcej
21-10-2013
~jola:
jakieś 3 tygodnie byłam u znajomej na Strzeniówce około 16,30 wyszłam do auta po coś tam i o rany jaki nieprzyjemny zapach zaleciał z wiatrem to było nie do opisania szybko weszłam do budynku po godzinie już wyjeżdżałam i zapach o 50 % był znośniejszy ,potem okazało się ,że w tym dniu podobno kompostownik rozcinano .To co będzie jak ich przybędzie współczuje ludziom mieszkającym tam i tym na Strzeniówce ,a to dopiero początek   więcej
21-10-2013
~Artur:
niejednokrotnie byłem w tamtej okolicy i jakoś nie ma różnicy , przed 1 lipca a teraz.Czego wy tak naprawdę chcecie?
20-10-2013
~a radni ?:
Jak zwykle w takich sytuacjach żaden nawet nie miauknął.
20-10-2013
~Janusz nie G.:
Bezczelność wójta Grzyba nie zna granic ! To jest szczyt arogancji i lekceważenia społeczności. Kochani idźmy do referendum, wybierzmy nowych wójtów i radnych i patrzmy władzy na ręce !!!
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU