25 kwietnia 2024, imieniny obchodzą: Jarosława, Marka, Elwiry

~Mariusz Sulpicjusz Zwapliński
20:15 24-04-2024
Pytają się mnie czasem sąsiedzi, co sądzę o Zwaplinskim, o prowadzonej... więcej »
~sprawiedliwość
15:51 23-04-2024
tak, że tak, wszystko dobrze dla porządnych ludzi... więcej »
~będzie dobrze
15:50 23-04-2024
wyjaśniając to NSA zdaje się uchyliło wyrok do ponownego rozpatrzenia.... więcej »

Protest lekarzy

Komentarzy (106)
29-07-2013

Niżej podpisani, lekarze gminy Nadarzyn i okolic sprzeciwiamy się  rozbudowie przedsiębiorstwa Hetman, a zwłaszcza budowie instalacji biologicznego przetwarzania odpadów, zlokalizowanych przy ulicy Turystycznej w miejscowości Nadarzyn ze względu na bardzo prawdopodobne liczne zagrożenia zdrowotne dla  mieszkańców gminy oraz zagrożenia dla środowiska naturalnego.. 
...
Jak wynika z najnowszych badań pracowników naukowych Uniwersytetu w  Stuttgarcie, na temat emisji zarodków grzybów w zakładach przeróbki odpadów wykryte wartości zarodników grzybów i pleśni, a  szczególnie w kompostowniach, leżą powyżej wartości zadanej tworząc zagrożenie zdrowotne dla pracujących tam osób i otoczenia sąsiadującego z zakładem. Tego rodzaju instalacje niosą zagrożenie zdrowotne takie jak: alergie, choroby grzybicze zewnętrzne i wewnętrzne, zatrucia spowodowane toksycznym działaniem grzybów jak i wystąpieniem syndromu ODTS(Organic Dust Toxic System). Syndrom ten występuje w sytuacjach narażenia m.in na kontakt z pyłem zawierającym zarodniki grzybów i bakterie, polega na reakcji zapalnej wszystkich poziomów dróg oddechowych o nasileniu do niebezpiecznego włącznie(przy ciągłym narażeniu może doprowadzić do niewydolności oddechowej). Przy wietrznej pogodzie zarodniki grzybów, które rozprzestrzeniając się drogą powietrzną, roznoszone będą po pobliskich okolicach i wdychane przez mieszkańców.
...
W promieniu kilometra od planowanego obiektu konfekcjonowania odpadów oraz kompostowania wielu tysięcy ton odpadków organicznych, znajdują się osiedla mieszkaniowe, szkoły podstawowe, przedszkola, ośrodek zdrowia.. Są to obiekty zamieszkiwane i odwiedzane zarówno przez dzieci jak i osoby starsze. Powszechnie wiadomo, że mają one niedojrzałą lub obniżoną odporność, a duża liczba zarodników grzybów i pleśni w powietrzu może mieć, przede wszystkim dla tych grup, negatywne skutki zdrowotne. Według wiedzy medycznej zarodniki i toksyny wytwarzane przez grzyby  i pleśnie (mykotoksyny) mogą mieć działanie rakotwórcze na organizm ludzki, oprócz tego przyczyniają się do zaostrzeń chorób dróg oddechowych  jak np astma oskrzelowa.
...
Jest oczywiste, że wraz z takimi instalacjami pojawiają sie ogromne ilości much oraz stada szczurów przenoszące wściekliznę, włośnicę, wirus zapalenia wątroby typu E, tyfus plamisty, gorączkę krwotoczną i wiele innych chorób. Roznoszący się przy tym fetor uniemożliwia normalną egzystencję.
...
Mając na uwadze powyższe zagrożenia zdrowotne dla ludności gminy Nadarzyn, wnosimy o uniemożliwienie rozbudowy w tej lokalizacji.

Protest podpisali następujący lekarze: prof. Witold Zatoński, Iwona Szular, Anna Nawara, Grzegorz Nawara, Anna Sierakowska, Grażyna Cerkiewnik, Agnieszka Wasiak, Barbara Czaplicka, Marlena Bielecka, Halina Dybczak-Maret, Iwona Kmera, Ewa Orłowska-Cieślak, Anna Turek, Agnieszka Grzanka, Małgorzata Miks, Robert  Żakowski, Szymon Walewski, Adam Chustecki, Ewa Godowska

Protest obywatelski

Komentarze:
02-10-2013
~Skorpion:
Szanowny Panie P.Te artykuły, które zamieściłem to jest wynik tylko 10 min poszukiwań w internecie. Jestem szalenie zdziwiony brakiem wyobraźni i nonszalancją z jaką podchodzisz Pan do tytułów naukowych przyznanych przez Akademię Medyczną naszym lekarzom. Mam nadzieje, że dysponujesz Pan Panie P udokumentowaną badaniami wiedzą na temat "zdrowotności" tego typu "inwestycji" na pracowników i okolicznych mieszkańców ( mówię o wpływie o zasięgu około 25 km od "śmieciowiska" bo taki był badany w literaturze światowej), że pozwalasz Pan sobie na tego typu uwagi skierowane do ludzi, którzy nas leczą. Widziałem w życiu kilkanaście instalacji związanych z obróbką różnych nieciekawych komponentów w tym śmieci, ba nawet sam je projektowałem i realizowałem. Niech Pan mi wierzy Panie P, nie ma dobrych, niezawodnych rozwiązań. A wiem co mówię bo znam się na tych technologiach.Ten prymitywizm techniczny prezentowany przez firmę Hetman urąga wszelkim zasadom związanym z zachowaniem bezpieczeństwa w zakresie ochrony środowiska w tym ludzi. Nich Pan mi wierzy Panie P, że ten poziom techniczny rozwiązań zastosowanych przez firmę Hetman jest dużo poniżej standardów obowiązujących w Europie. "Dobre" rozwiązania kosztują a na takie niestety Hetmana nie stać.A i te dobre najlepiej jest ustawić o kilka kilometrów od skupisk ludzkich.Życzę dużo zdrowia Panie P bo na leczenie nie masz Pan co liczyć  więcej
02-10-2013
~Skorpion:
Oto fragment wpływu śmieciowiska na życie i zdrowie ludzi. Nie jest to wypowiedź polskich lekarzy do których nie masz Pan Panie P zaufania ( mam nadzieję, że i ono nie będą mieli do Pana zaufania jak się Pan do nich zgłosisz)ale miedzynarodowej organizacji UNEP (United Nations Environment Programme), która powstała w 1996 roku i ma tej dziedzinie ogromne doświadczenie i określony dorobek naukowy.Occupational hazards associated with waste handlingInfections Skin and blood infections resulting from direct contact with waste, and from infected wounds. Eye and respiratory infections resulting from exposure to infected dust, especially during landfill operations. Different diseases that results from the bites of animals feeding on the waste. Intestinal infections that are transmitted by flies feeding on the waste.Chronic diseases Incineration operators are at risk of chronic respiratory diseases, including cancers resulting from exposure to dust and hazardous compounds.Accidents Bone and muscle disorders resulting from the handling of heavy containers. Infecting wounds resulting from contact with sharp objects. Poisoning and chemical burns resulting from contact with small amounts of hazardous chemical waste mixed with general waste. Burns and other injuries resulting from occupational accidents at waste disposal sites or from methane gas explosion at landfill sites.Source - Adapted from UNEP report, 1996Oto tłumaczenie:Ryzyko zawodowe związane z utylizacją odpadów  Zakażenia skóry i krwi wynikające z bezpośredniego kontaktu z odpadami, i od zainfekowanych ran.  Zakażenia oczu i infekcje dróg oddechowych w wyniku narażenia na zainfekowany kurz, zwłaszcza w czasie operacji składowania odpadów.  Różne choroby, które są wynikiem ugryzienia zwierząt żywiących się odpadami.  Infekcje jelitowe, które są przenoszone przez muchy żywiące się odpadami.Przewlekłe choroby  Operatorzy tych zakładów są narażeni na ryzyko przewlekłych chorób układu oddechowego, w tym nowotworów wynikających z narażenia na działanie pyłu i niebezpiecznych związków.Wypadki  Uszkodzenia mięśni i kości wynikające z przetwarzania ciężkich pojemników.  Zainfekowania ran wynikających z kontaktu z ostrymi przedmiotami.  Zatrucie i chemicznych poparzeń wynikających z kontaktu z niewielkimi ilościami odpadów niebezpiecznych chemicznych zmieszanych z odpadami.  Oparzenia i inne urazy powstałe w wyniku wypadków przy pracy na składowiskach odpadów lub w wyniku eksplozji metanu na wysypiskach.Source - Adaptacja z raportu 1996 UNEP  więcej
02-10-2013
~Skorpion:
Szanowny Panie P, Domagasz się informacji na temat szkodliwości odpadów stałych i ciekłych na zdrowie i życie dzieci w najbliższym czasie postaram się przytoczyć szereg artykułów naukowych na ten temat. Oto jeden z nich który pozwalam sobie załączyć,"Impacts of solid waste on healthThe group at risk from the unscientific disposal of solid waste include – the population in areas where there is no proper waste disposal method, especially the pre-school children; waste workers; and workers in facilities producing toxic and infectious material. Other high-risk group include population living close to a waste dump and those, whose water supply has become contaminated either due to waste dumping or leakage from landfill sites. Uncollected solid waste also increases risk of injury, and infection.In particular, organic domestic waste poses a serious threat, since they ferment, creating conditions favourable to the survival and growth of microbial pathogens. Direct handling of solid waste can result in various types of infectious and chronic diseases with the waste workers and the rag pickers being the most vulnerable.Exposure to hazardous waste can affect human health, children being more vulnerable to these pollutants. In fact, direct exposure can lead to diseases through chemical exposure as the release of chemical waste into the environment leads to chemical poisoning. Many studies have been carried out in various parts of the world to establish a connection between health and hazardous waste.  więcej
10-08-2013
~do radnego:
panie rady Krupiński apel do pana: niech pan zapyta Wójta czy SPA Kielce to był incydent. Czy to nie czubek góry lodowej? A niech Wójt powie gdzie jeździli w latach ubiegłych i niech poda wszystkie koszty. Będą jaja.
06-08-2013
~lolek:
portal ten to będzie dumnie brzmiąca nazwa Wiadomości Nadarzyńskie.
06-08-2013
~lolka:
do P kiedy zakładasz obiektywny portal ? i będziesz pokazywał obiektywne sesje ,kiedy będą obiektywne informacje nie zmanipulowane ?? na twoim portalu .kiedy będziesz pisał prawdę i tylko prawdę ,jak będzie nazywał się twój portal ???
02-08-2013
~Gmina:
Pracownicy Gminy zawsze z Wójtem. Jak Grzyb z Michalskim odejdą to z kim będziemy jeździć na wyjazdy integracyjne???
02-08-2013
~aka:
Przecież już dawno wiadomo było, że dla wójta tylko własna kiesa się liczy a nie dobro gminy i jej mieszkańców. A co do prof. Skarżyńskiego- i mnie dziwi, że Hetmanem i całą sprawą jeszcze się nie zainteresował.
02-08-2013
~P.:
Gruszka dlatego jesteś taki jak poziom tej dyskusji tutaj, bo zamiast rosnąć na gruszy , to rośniesz na wierzbie.GRATULUJE!!!!
01-08-2013
~P ty oszuście!:
A ja się nazywam gruszka i rosnę na wierzbie!
01-08-2013
~P.:
Nigd nie byłem i nie bedę pracownikiem UG.Jestem mieszkańcem naszej Gminy , który ma swieże i obiektywne spojrzenie.Myślcie sobie co chcecie:):)
01-08-2013
~znów do P.:
Coś mi się wydaje że P. to pracownik urzędu i do tego referatu chroniącego środowisko. Marne ma te argumenty, oj marne.
01-08-2013
~agata:
do Pdemokratyczne metody mają sens wśród uczciwych ludzi którzy je stosują. Tu wychodzi to tak :jedna strona kłamie, oszukuje, mataczy a jednocześnie poucza drugą o zasadach moralnych. Ktoś kto stoi za tym śmieciowiskiem nie ma moralnego prawa do narzucania zasad które są mu obce. Wracaj do swojego gabinetu.  więcej
01-08-2013
~Pachnąca Komorowska:
Do P. Gdzie jest merytoryczna wypowiedź z Twojej strony? Fakty są takie: na śmieciowisku bezpośrednio i pośrednio straci Gmina i jej mieszkańcy. Powody były już wielokrotnie podawane. Z Twojej strony słyszymy tylko, że sprawa jest SKO, a w Wiedniu jest śmieciowisko. Dziękuję za wartościowy wkład w dyskusję. Stadion też mamy ale daleko mu do Narodowego. Komornik, który wchodził na konto osoby o tym samym nazwisku co dłużnik, też mówił, że wszystko było zgodnie z prawem. Bronisz przegranej, śmierdzącej pod wieloma względami sprawy. Z władzą jest tak, że wydaje się jej, że jest bezkarna i jeżeli wykorzysta wszystkie kruczki prawne i znajomości we wszystkich urzędach decydujących o interesującej nas sprawie, to jest kryta i nic nie można jej zrobić. Fakt, pewnie za śmieciowisko nie pójdziecie za kratki, bo jesteście bardzo doświadczeni w ślizganiu się między paragrafami ale może skarbowy się kiedyś zainteresuje sprawą, choć też jestem przekonany, że tą działkę to szwagier kupił, a Ty pilnujesz tylko jego willi. Wracając do konkretów - czy Zielona Gmina badała, jakie realne działania może podjąć nowy Wójt, po tym jak już pozbędziemy się tych szkodników? Czy może swoją decyzją cofnąć wcześniejsze? Czy może realnie zablokować rozwój Hetmana, a najlepiej się go pozbyć zupełnie? To jest teraz druga sprawa po wniosku o referendum.  więcej
01-08-2013
~P.:
Powiem tak, nie ma żadnej merytoryki w tej dyskusji. Prowadzący ten portal był na sesji, nawet ją filmowała i w sposób nieobiektywny przekazuje informację.Rzuca jakieś strzępki informacji, aby tylko ciśnienie podnieść..jątrzyć...włączcie myślenie, obiektywnie...bez emocji i z kultura...  więcej
01-08-2013
~Do P::
Chcesz nam teraz powiedzieć, żebyśmy uwierzyli w to wycofywanie się teraz rakiem. Po pierwsze trochę za późno, teraz jak widzą że grunt im się pali pod nogami to oni wysyłają wniosek do Hetmana o zmianę lokalizacji, no chyba żartujesz i co Hetman im teraz odpowie, że w ogóle przeprasza za lokalizację na Turystycznej i jak najszybciej się przeprowadzi. Chciałbym widzieć ten wniosek i odpowiedź na niego. I masz rację teraz żadna decyzja nas już nie zadowoli, tym panom i tym państwu już dziękujemy i mogą się nie wytężać na pomysły pod publikę  więcej
01-08-2013
~P.:
Nic dodać , nic ująć. Żenada ta dyskusja z wami.Po prostu jaka decyzja by nie zapadła i tak by było źle. To nie problem jest w sortowni, to wy macie śmietnik w waszych głowach. Nawet nie potraficie obiektywnie spojrzeć na problem. Macie klapki na oczach i jeden cel... nie podoba wam się władza - ok, każdy ma prawo do swoich poglądów sympatii, ale do tego są demokratyczne procedury, a nie obrażanie wszystkich i wszędzie....Jestem pewien , że gdyby nie było problemu "Hetmana", to byście wymyślili milion innych ...na zasadzie nie , bo nie....Pozdrawiam,P.S.Jak zwykle Wiktor obiektywnie przedstawił sprawozdanie z sesji:):):)  więcej
31-07-2013
~kryminalna kryminalność:
Powinni ich pozamykać za tą szkodliwość!
31-07-2013
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA MUSI ODEJŚĆ:
Stare Trio z Młochowa czyli Grzyb, Muchalski i Kuźmińska, odpowiadają za śmieciowisko w centrum Nadarzyna na ul. Turystycznej.
31-07-2013
~Koleżanka z wyjazdów na tak zwane szkolenia:
Ciekawe P szuka obiektywizmu . Niech jedzie do SPA pod Kielcami, tylko niech uważa z kim, żeby mu zdjęcia nie zrobili w niedwuznacznej pozycji.
31-07-2013
~Sonia:
Według programu gospodarki odpadami Wojewody Mazowieckiego - Hetman dzięki uzyskanym pozwoleniom środowiskowym od wójta Nadarzyna będzie w Nadarzynie przynajmniej do 2023 roku! czyli jeszcze 10 lat. A później to już będzie mógł sobie zostać, bo wszyscy niezadowoleni już się stąd wyprowadzą, lub poumierają na nowotwory.  więcej
31-07-2013
~Janusz nie G.:
Pani/ Panie P.Czy Gmina może opublikować to pismo do Hetmana w kwestii zmiany lokalizacji. Jeśli takie jest, proszę je opublikować w tzw. "gadzinówce" - Wiadomości Nadarzyńskie i na stronach internetowych urzędu gminy. W czym problem ? Decyzje Urzędu Gminy i Starostwa będą już wkrótce opublikowane przez niezależne media i stowarzyszenia. Natomiast tych decyzji nie znajdzie Pan, mój drogi Panie P. na stronach Urzędu Gminy, dlaczego ? Czyżby Wójt się ich wstydził ? To są oficjalne dokumenty ! Te dokumenty mówią o 60.000 ton kompostu oraz 160.000 ton odpadów rocznie. Czy jest Pan w stanie wyobrazić sobie taką górę śmieci. Ja po prostu nie mogę w to uwierzyć.JnG   więcej
31-07-2013
~Pokażcie takiego z kim Grzyb nie ma na pieńku:
Czy to prawda, że Grzyb ma na pieńku z NIK, jak donoszą wiewiórki. A może niech się z tego wYtyłumaczy: Jeżeli Grzyb na stanowisku wójta, które sprawuje już ....14 lat zarabiał średnio ...11 tysięcy do ręki to jak noże wytłumaczyć, nagromadzone dobra w tak dużej ilości i taki wystawny tryb życia. Teraz policzmy ile zarobił......14 lat razy ...12 miesięcy to jest ...168 miesięcy i razy ...11 tysięcy do ręki to daje skromne ....1,848,000,00 słownie jeden milion osiemset czterdzieści osiem tysięcy . Jego inwestycje w samym Młochowie przy Mazowieckiej przekraczają prawdopodobnie 3 miliony , a skąd wziął pieniądze na dziesiątki hektarów ziemi które, kupił na terenie naszej gminy i nie tylko. Pamiętajmy zarobił około 1,848,000,00 jeden milion osiemset czterdzieści osiem tysięcy a prawdopodobnie wydał wiele ponad 3 miliony. Gdy obejmował urząd wójta to nie miał nawet mieszkania na własność, mieszkał w PGRowskim bloku , nie mówiąc o własnej działce budowlanej i domu. Skąd to nagłe bogactwo w tak wielkim wymiarze. Czy składane przez niego deklaracje, każdego roku do Urzędu Skarbowego ,pokazują zależność między osiągniętymi dochodami, a poczynionymi inwestycjami. A może ktoś mu to ofiarował. Za tydzień znów to wkleję, do puki się nie wytłumaczy. Pozdrawiam cię P , ty niezłomny obrońco wójta i jego cichych interesów.   więcej
31-07-2013
~do P:
Chyba ci się coś w głowę stało. Najpierw wójt robi wszystko, żeby załatwić pozwolenie środowiskowe dla Hetmana. Nie wykonuje polecenia nakazanego przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Wcześniej przez dwa lata przyklepuje decyzje starosty o zwiększaniu przerobu śmieci dla Hetmana. Z powietrza wypisuje brednie w swojej przyklepce, że 160 tysięcy ton rocznie śmieci w tym kompostowane osady ściekowe i psie odchody ze schronisk nie będą negatywnie oddziaływać poza granice działki Hetmana. I co teraz nagle z pisemkiem wystąpił do Hetmana, że może ten jak już dostał wszystkie wymagane pozwolenia środowiskowe może pomyślał o wyprowadzce, gdzieś nie wiadomo gdzie. Tam gdzie wszystko będzie od początku załatwiał i za wszystko płacił? To co wójt nie potrafił jako gospodarz nagłośnić sprawy, zeby ludzie zaprotestowali i swoim protestem dali przynajmniej jeden powód, żeby Hetman nie dostał pozwoleń środowiskowych? A dlaczego w kwietniu 2012r wójt na zapytanie wojewody o to czy może w Nadarzynie powstać RIPOK nie przeprowadził ankiet w Nadarzynie tak jak wojewoda zalecał? Ty głupcze. Ty fałszywcu! Gdzie ty do szkoły chodziłeś? Kto ci płaci za wypisywanie takich obrzydliwych kłamstw?! Tak ci zależy na wybieleniu Wójta i jego zastępcy, że ludziom kłamstwa wciskasz?? A życzę ci Porąbańcu, żebyś tak obok takiego kompostownika musiał mieszkać. Wójt z zastępca już sobie świadectwo wystawili. Teraz będą kłamać w żywe oczy że zrobili co zrobili, ale tak naprawdę to nie chcieli.   więcej
31-07-2013
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA MUSI ODEJŚĆ:
Stare Trio z Młochowa czyli Grzyb, Muchalski i Kuźmińska, odpowiadają za śmieciowisko w centrum Nadarzyna na ul. Turystycznej.
31-07-2013
~P.:
Ciekawa dyskusja, szkoda tylko, że nie obiektywna i w jedną stronę.Wiadomo, że nie chcecie merytorycznie rozmawiać, tylko hasła i propagandę szerzyć...Podobno dziś na sesji , Z-ca Wójta wyjaśnił ,że Gmina zwróciła się z pismem do Hetmana o możliwość zmiany lokalizacji. Takie głosy i wcześniej było słychać , tylko kto je chce usłyszeć...??, czy komuś zależy na merytorycznej dyskusji czy tylko na obrażaniu ???Wiktor podobno byłeś na sesji, więc chyba zamieścisz obiektywnie to co było na ten temat powiedziane, ze strony Wójta i Z-cy.  więcej
31-07-2013
~ania:
Widziałam dziś ulotkę z protestem lekarzy. Zaznaczony na niej obszar rażenia zarodnikamipleśni, grzybami i fetorem obejmuje Centrum Mowy i Słuchu. Co na to nasza chluba prof. Skarżyński. Tyle kasy włożone w rozbudowę centrum i co? Zamykać? Zainstalować wyrzutnie dezodorantów?Będzie wstyd na całą Europę. Ktoś Go kiedyś spyta dlaczego budował centrum przy śmieciowisku.  więcej
31-07-2013
~Pachnąca Komorowska:
Dotarliśmy do punktu, gdzie obie strony określiły wyraźnie swoje stanowiska i nie ma żadnego pola do kompromisu. Trzeba działać i przechylić szalę na naszą stronę. Brak działań będzie jednoznaczny z rozwojem Hetmana i być może nowych tego typu inwestycji w tej lokalizacji. Wójt działa wbrew interesowi mieszkańców. Ja wraz z rodziną, sąsiadami i znajomymi oraz związanymi z nami firmami zatrudniającymi mieszkańców z naszej gminy i odprowadzającymi podatki od nieruchomości do kasy gminy, podpiszemy wniosek o referendum w sprawie odwołania Wójta. Wydaje mi się, że odpowiednią grupą do podjęcia tej sprawy jest Zielona Gmina. Słyszałem, że macie dostęp do prawników. Chodzi o stworzenie wniosku o referendum w przewidzianej prawem formie. Jeżeli będzie to związane z kosztami, proszę o informację (najlepiej tu) - dołożymy się. Następnie będzie czas na zbieranie podpisów i myślę że nie będzie problemów ani z chętnymi do ich zbierania ani z chętnymi do podpisania się. Czas działać. Innego wyjścia nie ma. A do tych, którzy obawiają się odszkodowania dla Hetmana - to będzie niewielka kwota w porównaniu ze stratami na cenach nieruchomości, komforcie życia i poruszania się naszymi drogami, konfliktach społecznych i przede wszystkim zdrowiu mieszkańców. Te koszty poczujemy już wkrótce na własnej skórze i kieszeni. Niektórzy już odczuwają. A odszkodowanie zapłacimy za wiele lat ze środków pozyskanych ze sprzedaży gminnych nieruchomości i to po cenie znacznie wyższej niż teraz. To znaczy zapłaci Gmina, która nie będzie miała łatki śmieciowej i będzie przyciągała nowych mieszkańców i inwestorów, a nie ich wyganiała. I wszystkie firmy przyklasną tym działaniom i nie będą narzekać, że władza walczy z biznesem. Oczywiście poza tymi, zajmującymi się równie kontrowersyjnym biznesem i które nigdzie nie będą mile widziane przez mieszkańców i okoliczne firmy.  więcej
31-07-2013
~do P.:
jeśli piszesz o spalarni Spittelau w Wiedniu to chyba nie bardzo masz pojęcie jakie tam są uwarunkowania, jak wygląda ten obiekt. Chcesz pewnie porównać Hetmana i tamtą firmę austriacką? Daruj sobie te żarty.
31-07-2013
~do ale jaja:
do ale jaja boisko wybudowali kiedy zobacz sobie w planach a od kiedy istnieje cmentarz??? po co wójt sprzedaje majątek gminny ?? zamiast szkołę przenieść no nie lepiej było przenieść w nowe miejsce gminę aby smrodek do niej nie dolatywał a starą wraz z placem sprzedać za psie pieniądze  więcej
31-07-2013
~Śmieciowisko to rarytas:
Lekarze nie mają racji, bo są w NADARZYNIE . Za to Grzyb ma rację, bo jest w Młochowie.
31-07-2013
~schabowy z osiedla:
Dzisiaj w rowie przy ulicy Turystycznej dwa szczury jadły chleb z kotletem . Ciekawe czy tego kotleta nie podpierdoliły radnemu z osiedla panu Wójcickiemu.
31-07-2013
~muszka:
Seba ja 28 późnym wieczorem wracałam z pracy gdy minęłam wjazd z pruszkowskiej na turystyczną zauważyłam dość dużego szczura który leżał na środku ulicy czy to też przypadek ??
31-07-2013
~z pruszkowskiej:
do- grzyb nie wprowadzaj ludzi w błąd pracuje na ulicy Pruszkowskiej z dala od hetmana właśnie przyjechał do nas poważny kontrahent i od razu pyta co tu tak waniaje na tej ulicy jakieś śmieciowisko macie w pobliżu czy wysypisko śmieci ?? a dzisiaj akurat wieje z tamtej strony i jak to wytłumaczysz z kąd ten mnie miły zapach ??   więcej
31-07-2013
~Grzyb:
Ludzie opamiętajcie się. Zaczynacie bredzić. Ten zakład przeróbki odpadów nie ma żadnego negatywnego wpływu na wasze zdrowie!Lekarze się kompromitują. Ogarnijcie się!
31-07-2013
~A może:
Ponoć prawdopodobnie chyba nieznacznie dalej w Piastowie.
31-07-2013
~Kto to wie:
Czy prezes śmieciowiska Hetman , mieszka obok śmieciowiska , czy troszkę dalej.
31-07-2013
~Doktorzy od protestu wiedzą lepiej niż Grzyb z Hetmanem:
Czy operacja w nadarzyńskim centrum słuchu, może być bezpieczna, jeżeli wiatr niesie wszystko co popadnie z tego śmieciowiska w tamtą stronę , a wiatry najczęściej wieją w tamtą stronę.
31-07-2013
~bezstronny:
Lekarze mają rację, że Nadarzyn będzie śmierdzącym i paskudnym siedliskiem wszelkich chorób. Ale Grzyb , Muchalski i Kuźmińska, osoby odpowiedzialne za powstanie tak wielkiego śmieciowiska, mieszkają w Młochowie i ze wszystkich się śmieją. Ha ha ha śmierdzący Nadarzyn , a co mi tam , u nas jest cicho i pachnąco.  więcej
31-07-2013
~kryminał tango:
Cała sprawa tego śmieciowiska jest bardziej nielegalna niż można sobie to wyobrazić!
31-07-2013
~Janusz nie G.:
do P. Droga Pani /Panie P. Zbyt nieudane to porównanie do Wiednia. Choć lubię bardzo nasz Nadarzyn (i będę upominał się o prawa jego mieszkańców i całej naszej gminy, a do Wiednia bym się nie przeprowadził) to Nadarzynowi jednak daleko do Wiednia. Ale jeśli Pani/ Pan P chcecie wraz z Włodarzami mieszkać koło sortowni, to proszę w Wiedniu miejsce dla Was się znajdzie. Droga wolna, nie sądzę aby ktoś za Wami tęsknił. A jak Pani/ Pan P. chce zobaczyć i poczuć smród sortowni i kompostowni, to zapraszam do Szadółek i do Bielska. Wtedy może P. wyrażać swoje opinie. A Was drodzy internauci zachęcam do odwiedzania stron:www.szadólki.plwww.bielsko.biala.plNie jest tak, że grupa ludzi w Nadarzynie wymyśliła sobie problem. W Polsce jest podobny problem w kilku miejscach. W Nadarzynie będzie jednak największy, bo tu śmierdząca i trująca kompostowania oraz sortownia ma powstać w środku prawie 5 tysięcznej miejscowości. Ludzie nie dajmy się zniszczyć. Pytajcie w sklepach o materiały informacyjne, ulotki. Przychodźcie upominać się o Nasze prawa. Gmina to społeczność, a nie Wójt, jego zastępca i paru ludzi. Bo nie wierzę, że wszyscy pracownicy urzędu gminy są tacy jak Wójt i jego zastępca. Oni tak nie myślą, może się boją, ale wierzę że zachęceni przez nas, otworzą oczy i upomną się z nami o nasze prawa !   więcej
31-07-2013
~Do P:
Nie obarczaj ludzi za taką retorykę, wójt jest wybierany przez nas mieszkańców i powinien działać w naszym imieniu, a nie w imieniu jakiegoś pana prezesa, jakiegoś Turka, czy jeszcze nie wiadomo kogo, oni go nie wybierają. No powiedz mi szczerze co ludzie mogą myśleć gdy wszystko idzie po myśli inwestora, a mieszkańcy zostawieni są sami sobie i jeszcze wmawia się im że są sami sobie winni bo mogli się tam nie osiedlać. Co ludzie sobie mogą myśleć, gdy rok wcześniej gdy jeszcze nie ma takiego szumu, ktoś pisze, że przetarg na odbieranie odpadów w naszej gminie wygra Hetman, co ludzie sobie myślą gdy pół roku wcześniej ktoś pisze, że zadaszenie na remizie strażackiej wygra ta osoba która wygrała przetarg, można mnożyć. Co jasnowidza mamy w tej gminie, czy kumulacja przypadków. Co ludzie mogą sobie myśleć, gdy z jednej strony zaciska się pasa, a z drugiej strony organizuje się 3 dniowy wyjazd "szkoleniowy" za 54 tys. Co ludzie sobie mogą myśleć, gdy zapaleńcowi za jego własne pieniądze nie pozwala się organizować wystaw patriotycznych, a samemu próbuje się postawić pomnik Azerom w centrum miejscowości. Co ludzie sobie mogą myśleć, gdy wśród pól asfaltuje się półtora kilometrowy odcinek drogi. Co ludzie mogą myśleć, gdy umarza się podatki wśród których są radni, sołtysi i ich rodziny, co ludzie sobie mogą myśleć, gdy przydziela się mieszkania komunalne osobą których status materialny pozwalałby na otrzymanie kredytu i kupno własnego mieszkania, a na dodatek są urzędnikami lub osobami powiązanymi w jakiś sposób z wójtem. No sorry można by jeszcze wymieniać i wymieniać. Dlatego jeszcze raz pytam CO LUDZIE SOBIE MOGĄ MYŚLEĆ I JAKĄ RETORYKĘ MAJĄ PROWADZIĆ????????????????  więcej
31-07-2013
~tom:
Gorączka krwotoczna? Buhahahaha... Ale lekarze przykwasili. Ja tam tych co się sprzeciwiają instalacji potraktowałbym pałkami i gumowymi kulami. Dość debili.
31-07-2013
~do P::
Weź nie rozśmieszaj ludzi. Sam piszesz, że jesteśmy 20 lat za Europą i mówisz że w Wiedniu jest coś podobnego w centrum miasta. No przecież zaprzeczasz sam siebie. Pod Gdańskiem wybudowali sortownie za 400 mln zł, może też powiesz, że jest taka sama jak w Nadarzynie. A ja ci dam przykład z innej bajki. W Niemczech dość często stosuje się kary dla kierowców w postaci zakazu prowadzenia pojazdu na dwa tygodnie, miesiąc trzy i tam żaden Niemiec za kierownice w tym czas nie wsiądzie, a w Polsce jak zabiorą prawo jazdy to kierowca na drugi dzień normalnie jeździ. Taka jest różnica. Dopóki będą wymyślane, pomroczności jasne, krótkotrwałe zabory mienia, niska szkodliwość czyny itd, to w Polsce nigdy nie będzie normalnie. Upał jak 150, a tu okien nie można otworzyć bo smród nie pozwala oddychać, ale co tam panu prezesowi w papierach wszystko się zgadza. W Wiedniu taki zakład byłby już zamknięty bo w papierach jest wyraźnie napisane, że nie może oddziaływać poza obręb swojej działki, koniec kropka. A nie jakieś głupie tłumaczenie, że jest tam UP i ludzie wiedzieli gdzie kupują działki. Smród wychodzi poza teren, wychodzi, jest oddziaływanie zło wonnych jest.   więcej
31-07-2013
~REFERENDER:
LUDZIE TRZEBA ZBIERAĆ PODPISY POD REFERENDUM W SPRAWIE ODWOŁANIA WÓJTA I JEGO ŚWITY. CZAS COŚ Z TYM ZROBIĆ. JA MOGE ZBIERAĆ...
31-07-2013
~P.:
Retoryka czysto związana z nienawiścią:)Pozdrawiam wszystkich czytających i ślepo wierzących :):)Przy okazji, Ci którzy obrażają innych w niedzielę pójdą do komunii:)Obłuda i hipokryzja widzę dominuje, zamiast się zastanowić i poczytać na ten temat to wtórujecie bez sensu..Jesteśmy 20 lat za Europą i chyba nawet grubo, w Wiedniu coś takiego powstało ponad 20 lat temu i ludzie nie mieli problemów , mimo że prawie w centrum miasta, a teraz działa i nawet jest atrakcją turystyczną...myślenie raczej nie boli...  więcej
31-07-2013
~Carla:
To w tej gminie można wylecieć z roboty jak się staje w obronie ludzi? Niesłychane
30-07-2013
~lolo:
Kompromitacja tej gminy jest niebywała.
30-07-2013
~koniczyna:
Z tym SKO to różnie bywa .... Ostatnio znajomy zapytał mnie czy nasz wójt może znać osobiście prezesa SKO w Warszawie? A ja odpowiedziałem mu, że to jest możliwe.
30-07-2013
~Dario:
Wójt i radni mają się dobrze. Uważają, że te protesty nic im nie zrobią. Idą do przodu i niech na tę wójtowską karawanę sobie nadal "pieski szczekają". Ta władza czuje się bezkarna. Czuje wsparcie za plecami kolegów i koleżanek z innych - wyższych urzędów. Ale w Nadarzynie to mieszkańcy wybierają i wójta i radnych. Jedyne wyjście z tej śmieciowej sytuacji to wybrać nowych i to jak najszybciej!!!  więcej
30-07-2013
~mama:
Sprawdziłam, że wiatr najczęściej wieje od śmieciowiska na Turystycznej w kierunku ul. Komorowskiej. Nigdy tam nie zapiszę młodszego dziecka do przedszkola , a starsze wypiszę stamtąd jeszcze w tym roku. Te choroby ,które wymienili lekarze , to za wielkie ryzyko dla moich dzieci.  więcej
30-07-2013
~Pachnąca Komorowska:
To, że sprawa jest w SKO, nie zmienia faktu, że zdecydowana większość mieszkańców Nadarzyna jest przeciwna tej inwestycji. I zgadza się - nawet decyzja stwierdzająca, że wszystko odbyło się prawidłowo, nie zmieni mojego stanowiska w tej sprawie. Litera prawa to jedno - władze pewnie się jej trzymały, ale na pewno nie szły z duchem prawa. Wójt nie musiał badać oddziaływania na środowiska...ale mógł. Sprawa jest tak prosta. Upór władz po otrzymaniu tak wyraźnych sygnałów od społeczeństwa, może wskazywać albo na ukryty interes, albo na nieracjonalność i złe pojmowanie interesu mieszkańców albo głupotę. W pierwszym przypadku nie możemy liczyć na zreflektowanie się wiadomych osób. Nie nazwałbym ich głupimi ani nieracjonalnymi, więc wniosek nasuwa się jeden ale dajmy im jeszcze jedną szansę na honorowe wyjście z tej sytuacji. Tu zwrócę się do P, bo prawdopodobnie będzie wiedział co z tym zrobić - "Szanowny Panie Wójcie, mieszkańcy Gminy Nadarzyn chcą władzy, która w tak oczywistej z ludzkiego punktu widzenia sprawie, jak rozbudowa Hetmana, stanie po ich stronie. I prędzej czy później się go doczeka. Później będzie Nas to kosztowało więcej, więc jeżeli ma Pan na uwadze interes mieszkańców, to ma Pan szansę zrobić coś, co ostatecznie rozstrzygnie, czyje interesy Pan reprezentuje. Każdy ma prawo popełnić błąd. Uznajmy, że była to nieprzemyślana decyzja i zróbmy wszystko, by ograniczyć jej koszty ekonomiczne i społeczne. Przyznanie się do błędu pokazuje wartość człowieka."   więcej
30-07-2013
~Zigi:
Lekarze normalnie kopnęli wójta centralnie w d..ę. Wójt ma przeciwko sobie w tej chwili wszystkich. Nawet niedawni stronnicy teraz jawnie go krytykują. Oj wójcie gdzie ty rozsądek postradałeś? To śmieciowisko i cała awanturę z tym związaną masz na swoje życzenie - ciężko na to pracowałeś!  więcej
30-07-2013
~P=G+M:
P jak piedolić głupoty.
30-07-2013
~TAJNOS AGENTOS KUWA:
Zgadnijcie, kto to jest tajemniczy P, który podważa wiarygodność protestu lekarzy. Ja już rozszyfrowałem , kto poniósł największą szkodę po tym liście lekarzy . Dwaj panowie G i M . Możliwe że tajemniczy P ,to tak naprawdę G lub M.
30-07-2013
~Janusz - nie G.:
Świetną robotę, robi Nadarzyn.tv - moje gratulacje
30-07-2013
~do P.:
czekam teraz co napisze P. czy jednak nic nie napisze bo zdał sobie sprawę, że wyszedł na... znaczy się nie wyszło mu :/
30-07-2013
~Wiktor znany niektórym:
Proszę cię bardzo niedowiarku, ale ty jesteś niecierpliwy pisałem, że wieczorkiem. A jak byś nadal nie widział to naciśnij klawisz F5. Nie wiem, pieczątka "Za zgodność z oryginałem" ma jeszcze być. No sorry za cynizm ale z twoich komentarzy można wywnioskować, że próbuję manipulować i tworzyć dokumenty??? Poza tym ty jak widać mnie znasz, więc chociaż powinieneś się imieniem podpisać  więcej
30-07-2013
~P.:
Wiecie co jest najlepsze, że do tej pory nie ukazał się oryginał listu podpisanego przez lekarzy, a teks czy artykuł został zamieszczony w momencie jak w/w lekarze są na urlopie. Czy to nie dziwne?Czy również nie dziwi was , że żaden z lekarzy nie potwierdził podpisania tego listu??  więcej
30-07-2013
~P.:
Każdy może wierzyć każdemu i w co chce:)Ja wierzę w naukę , wyniki badań, ale przedstawione w sposób rzetelny i obiektywny,a nie ctrlC + ctrlV i wycinki , jak komu wygodnie...
30-07-2013
~Do P.:
Szanowny P. jeżeli grono lekarzy twierdzi, że coś jest szkodliwe no to wybacz, ja wierze! I nie muszą mi oni przedstawiać wyników badań to potwierdzających...
30-07-2013
~P.:
Kto również dał sobie prawo do dokonania skrótów?Czy ktoś z wykształceniem wyższym kierunkowym , w podanym zakresie?
30-07-2013
~P.:
Wiktor, wybacz, ale mam ważniejsze sprawy niż śledzenie na bieżąco Twoich newsów,ale w miarę możliwości czasowych będę się starał.I zgodnie z obietnicą , czekam na oryginał listu.Co do opracowania, naukowego, daleko do prawdziwej pracy naukowej muszę stwierdzić. Brak podanych miejsc pobierania próbek,etc...W takie szerokie ramy, możemy wszystko włożyć , bo się zmieści...Wiktor mam pytanie, kto z oryginału tłumaczył tę pracę??? Czy przypadkiem nie "Pan Google"?:):)Pozdrawiam.  więcej
30-07-2013
~ania:
o jakim"układzie" piszecie. To jakieś insynuacje. Przecież wprowadzenie malutkiego zakładziku na granicę parku krajobrazowego i zwiększania mu co pół roku skali działania / w 3 lata x 130 / i wpisanie jako RIPOK czegoś czego nie ma to czysty przypadek. Ciekawe czy inny podmiot otrzymał by w tym miejscu zgodę na produkcję 160 000 ton odpadów i 60 000 kompostu. Zakład Konfekcjonowania Surowców Wtórnych.To tylko krok od konfekcjonowania kosmetyków bądź wód toaletowych.  więcej
30-07-2013
~Znany niektórym Wiktor :
A to już nie moja wina, że nie śledzisz na bieżąco tego co zamieszczam. Tu masz link do skrótu pracy naukowej, na której jest również link do pełnej oryginalnej wersji http://nadarzyn.tv/PDF/emisja.pdf . Co do oryginalnego protestu lekarzy to błąd natury technicznej, ale jak ci tak zależy na uwiarygodnieniu tego tekstu to naprawię to wieczorkiem.  więcej
30-07-2013
~P.:
Wiadomo, że ten problem będzie dzielił.Sprawa jest w SKO , zobaczymy co z tego wyjdzie i czy wszystko było zgodnie z prawem, ale znając życie, jeżeli SKO , odrzuci protest , to zaraz wszyscy będą krzyczeć , że i SKO jest przekupne i w "układzie"Poziom tej dyskusji, jest żenujący.Gdzie jest załączony list podpisany przez lekarzy w oryginale, gdzie są wyniki badań na które się powołują???Dlaczego Wiktor nie ma odwagi umieścić tego jako załącznik??? , czy w ogóle coś takiego istnieje???  więcej
30-07-2013
~piłkarz:
boisko przy cmentarzu jest usypane dość wysoko, a powodzie w naszej gminie się raczej nie zdarzają
30-07-2013
~do _ ale jaja!:
musisz wiedzieć,ze nekropoli nie przenosi sie-bo to są miejsca święte-natomiast można podwyższyć poziom boiska i o tym ten kto zlecał budowę boiska powinien wcześniej pomyśleć .powiem więcej przy projektowaniu dróg zawsze omija się nekropole.to znaczy,ze wójt nie myślał,gdy urządzał boisko.  więcej
30-07-2013
~Nauczyciel:
Nauczyciele przyłączają się również do protestu! To że w szkołach dyrekcja siedzi cicho by nie podpaść wójtowi nie oznacza, że my nauczyciele jesteśmy za śmietniskiem w Nadarzynie.
30-07-2013
~do Nadarzyn Turystyczna:
widzę że rosną już małe frajery
29-07-2013
~@ale jaja !:
Nawet jeżeli to już jest kampania przedwyborcza to wolimy iść już jak owce za tymi dziesięcioma przewodnikami, niż jak barany za dwoma.
29-07-2013
~Osiedle walczy:
18 lipca na terenie Hetmana przy ul.Turystycznej była jakaś kontrola. Inspektorzy chodzili w maskach na twarzy!
29-07-2013
~Pruszkowska:
A uwiązać Grzyba i tą cała ferajnę do ogrodzenia Hetmanowego śmieciowiska w te upały. Niech wąchają te wonie, wspaniałe odory, nieszkodliwe smrody, przyjazne fetory! Niech spróbują losu, który nam za plecami w tajemnicy zgotowali!
29-07-2013
~Nadarzyn Turystyczna:
Moje dzieci i moja rodzina , nie otwieramy okien nawet w te upały , bo tak śmierdzi z tego śmieciowiska. Dzieci płaczą i każą dzwonić na policję.
29-07-2013
~przestroga dla @ale jaja:
Charakterystyczne dla polskiego stylu picia jest znaczne jednorazowe spożycie napojów spirytusowych, prowadzące zwykle do stanów odurzenia. Ten wzór picia częściej niż inne z nich prowadzi do powstawania psychoz alkoholowych.
29-07-2013
~Do ale jaja:
Pamiętaj, Zielona Gmina wyrywa jaja i wrzuca je na kompostownik .
29-07-2013
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA MUSI ODEJŚĆ:
Stare Trio z Młochowa czyli Grzyb, Muchalski i Kuźmińska, odpowiadają za śmieciowisko w centrum Nadarzyna na ul. Turystycznej.
29-07-2013
~Tytuł doktora nie jedno ma imię. Jerzy z osiedla i ta jego papuga:
Dzisiaj moja papuga miała umówioną wizytę u doktora , który nie podpisał się pod protestem lekarzy. Po wejściu do gabinetu doktor pyta ;czy to pan jerzy i jego papuga? Odpowiedziałem zaskoczony, że tak. To ja was kuwa wyleczę raz dwa i złapał skalpel oblizując go, i skoczył do mojej papugi. Dodrze, że okno było otwarte, to papuga wyjepała przez okno, a ja spiertoliłem schodami. W domu gdzie spotkałem swoją papugę ta długo krzyczała.....kuwa farbowany doktorek....kuwa farbowany doktorek.  więcej
29-07-2013
~Figa2:
Nic nie da plucie na lekarzy, którzy sprzeciwili się wójtowi i oprotestowali śmieciowisko. To co zrobił wójt Grzyb z zastępcą (ten podpisywał dokumenty) i ze starostą pruszkowskim (pani vice-starosta Kuźmińska jest z Gminy Nadarzyn radną powiatową więc powinna nas bronić przed tym śmieciowiskiem)jest samowolą władzy za plecami mieszkańców!  więcej
29-07-2013
~Ona:
To zaszczyt znaleźć się w gronie tych lekarzy. To co powiedzieli w tym piśmie to dowód, że wbrew naciskom - w trosce o zdrowie, postanowili stanąć po stronie mieszkańców. To też dowód wielkiej odwagi ze strony tych ludzi. Zaryzykowali ukaraniem za nielojalność wobec wójta. Postawili się wójtowi Grzybowi a on nie przebacza nigdy!  więcej
29-07-2013
~ale jaja !:
czy wy macie klapki na oczach ? przecież jak by wam napisali że powstanie w Nadarzynie młyn to będzie źle ! jeśli jezioro to też źle ! Biedronka też nie ... przecież idą wybory a Wy jak te owce za dziesięcioma ... piętnastoma przewodnikami stada owiec ... czy nie macie swojego rozumu ? zobaczcie po słownictwie , tzw. papugach i bykach jakie piszą autorzy postów to policzycie te tłumy :)...ciekawe w jakim kierunku poszłaby kampania przedwyborcza jak by nie było Hetmana ? a ja chcę żeby przenieść cmentarz bo po każdych podtopieniach zalewa boisko i dzieciaki na podeszwach przynoszą trupi jad :) co na to lekarze - ale Ci przyjmujący prywatnie, za kasę ? ... Zielona Gmina zapomniała o tym ? przecież na tym też tracą ich działki ... no chyba że jest druga strona tego medalu, hi hi hi ...   więcej
29-07-2013
~Poeta:
Wzrost zachorowalności na nowotwory w Nadarzynie i w okolicach? O dziękuje ja tu domu nie kupuję!
29-07-2013
~chirurg:
Kiedyś w rzece obok ulicy Turystycznej i tego śmieciowiska, można było zobaczyć raka , a teraz pewnie wszyscy z okolic Turystycznej , może zachorują na raka.
29-07-2013
~strażak:
A może Pan doktor Muchalski też się podpisze pod listem lekarzy przeciwko śmieciowisku?
29-07-2013
~A fe:
Ha ha ha doktor Chustecki podesrał doktora Muchalskiego.
29-07-2013
~tomek:
Przeczytałem kiedyś jaką radę dał ojciec poecie Antoniemu Słonimskiemu."Antoś, jak nie wiesz jak się zachować zachowaj się przyzwoicie". Tak właśnie zachował się dyrektor naszego ośrodka zdrowia. Dziękujemy PANIE DOKTORZE.
29-07-2013
~tomek:
Szkoda, że wydział rolnictwa Gminy Nadarzyn przed wystawieniem pozytywnych opini na temat kolejnych zwiększeń ilości przerabianych śmieci nie zasięgnął opiniui lekarzy. Cóż pracownik wykonywał tylko polecenia przełożonych. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pruszkowie lek. med. Mirosław Górecki też jakoś problemu nie widział. Skoro stwierdził w 2008 roku, że przerób 1200ton w roku nie będzie oddziaływał negatywnie na środowisko oraz zdrowie i życie ludzi to przecięż 160 000 ton i 60 000 ton kompostu też przecież negatywnie oddziaływać nie będzie. Może jednak pan doktor/dyrektor w końcu oprzytomnieje i podpisze się pod apelem lekarzy z Nadarzyna   więcej
29-07-2013
~do Piotr:
Waśnie pokazałeś swoją kulturę
29-07-2013
~Piotr :
Tylko potwierdzasz moje przekonanie że tacy jak ty tu piszący robią najwięcej zła dla tej strony oraz mieszkańców gminy.Obrazając innych,przytaczając nieprawdziwe fakty, posługując się jezykiem dla chamów.Skoro juz piszesz to moze weź przykład z lekarzy i ucz się głąbie jak przedstawić swoje stanowisko w cywilizowanym świecie nie obrażając nikogo ale ty o nim nie masz zielonego pojęcia.Więc umyj się choć trochę bo śmierdzisz podobnie jak śmietnisko na turystycznej;)  więcej
29-07-2013
~Daga:
To przesądza sprawę. Lekarze jako grupa zawodowa opowiedzieli się przeciwko decyzji wójta Gminy Nadarzyn Janusza Grzyba w sprawie pozwolenia na rozbudowę śmieciowiska. Teraz czas na nauczycieli...
29-07-2013
~Ad vocem:
"Ze stoickim spokojem obserwuję ostatnie wydarzenia w Gminie Nadarzyn i coraz bardziej mi tego spokoju brakuje..." - Komentarz: przeczysz sam sobie. "Wszystko co wiąże się z firmą Hetman jest wykorzystywane w perfidny sposób w kampanii wyborczej przeciwko obecnemu Wójtowi" - Komentarz: kampanii wyborczej jeszcze nie rozpoczęto, ale wójt i zastępca wójta: 1. w tajemnicy przed mieszkańcami Nadarzyna i reszty gminy przez pół roku prowadzili postępowanie administracyjne w sprawie rozbudowy punktu konfekcjonowania odpadów w tym z kompostownikami a wszystko to przygotowane na przyjęcie śmieci od miliona ludzi! 2. od 2010 roku wójt Nadarzyna wraz ze starostą pruszkowskim systematycznie zwiększają ilościowo pozwolenie dla P.U. Hetman na przetwarzanie odpadów na podstawie tego samego starego i nieaktualnego raportu oddziaływania na środowisko, który napisał sam Hetman... . Obecnie z pierwotnych 1,2 tysiąca ton śmieci rocznie dzięki wójtowi i staroście Hetman może od grudnia 2012 roku przetwarzać w centrum Nadarzyna 133 razy więcej śmieci czyli 160 tysięcy ton rocznie! , "którego przeciwnicy chwytają się wszystkiego, aby mu zaszkodzić." - Komentarz: wszystkiego czyli: 400 osób protestujących na rondzie, 1500 osób podpisanych pod petycją sprzeciwu na śmieciowisko do wójta, ponad sto osób na sesjach rady gminy, które w ostatnich miesiącach przyszły zadawać pytania wójtowi o jego decyzję na rozbudowę śmieciowiska, kilkanaście odwołań od decyzji wójta gminy Nadarzyn nr 4/2013 z dnia 19.04.2013 w sprawie śmieciowiska... wniesionych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. "Brawo dla Lekarzy za poparcie w tak ważnej kwestii jak sprzeciw rozbudowy śmieciowiska" - Komentarz: diabeł przebrał się w ornat i ogonem na mszę dzwoni., "ale co niektórzy wyciągają z tego głosu daleko idące- niesłuszne wnioski. To tylko głos poparcia w słusznej sprawie, a nie wojna z Wójtem." - Komentarz: masz całkowitą rację wójt pomagając Hetmanowi robi to nie tylko wbrew mieszkańcom, ale również wbrew sobie. Gdyby tylko mógł cofnąć czas to śmieciowisko wybudowałby sobie pod oknem swojej willi w Młochowie. "Legła w gruzach teoria SPISKOWA co niektórych mieszkańców, którzy uważali, że Wójt ma wszystkich w kieszeni i steruje głosami." - Komentarz: w kieszeni jest tylko ok 400 osób. Reszta albo jest: oszukiwana, mamiona obietnicami, słabo się interesuje sprawami gminy, albo świadomie jest przeciwna śmieciowiskom i ma złe zdanie o władzy wójta - ale woli się z tym nie ujawniać, co jest całkowicie zrozumiałe. Swoją opinię o wójcie wyrażą w czasie najbliższych wyborów wójta zakreślając NIE... "Lekarze są doskonałym dowodem na to, że Wójt szanuje także tych, którzy mają odmienne poglądy." - Komentarz: ciężko jest wójtowi zwolnić wszystkich lekarzy z ośrodków zdrowia w Nadarzynie i w Młochowie. "Ciekawe co jeszcze zostanie wymyślone, aby zaszkodzić obecnej władzy." - Komentarz: zapytałabym się raczej co jeszcze wypłynie na wierzch ze skrywanych w urzędzie gminy tajemnic o wstydliwych i kompromitujących posunięciach naszych włodarzy, a musisz wiedzieć, że urzędnicy już wynoszą po trochu ciekawe dokumenty... "A może w końcu zajmą się wszyscy pracą, bo chyba mają zbyt wiele czasu na wylewanie jadu?" - Komentarz: Popieram jeśli chodzi o pracę i namawiam, żeby urzędnicy zaczęli ją traktować poważnie a nie tak jak dotychczas - oczywiście myślę o naszych ulubionych..., ale jeśli chodzi i jad to może by tym wszystkim jadowitym zafundować takie szkolenie w SPA w Kielcach. Podobno masaż polinezyjski pomaga usunąć toksyny z organizmu. A jak usuną toksyny z organizmu to i jadu nie będzie z czego napędzić.. Chyba, że wójt coś znowu zmajstruje:) pozdrawiam   więcej
29-07-2013
~do Piotra:
Protest lekarze podpisali już ze dwa tygodnie temu i chamstwem to jest to, że wójt wiedząc o tym proteście już na drugi dzień zrugał lekarzy za wyrażanie swojej opinii więc przestań pieprzyć bo wkurzasz jeszcze bardziej ludzi. Weź idź do swoich mentorów jeden strzela do psów, pozwala na sortownię odpadów w środku Nadarzyna, drugi również bardzo kulturalny wręcz szarmancki bym powiedział.   więcej
29-07-2013
~Sasiad:
Lekarze wykazli sie odwaga i normalnoscia w przeciwienstwie do dyrektorow szkół.Nawet dyrektor ZOZ Nadarzyn wyraził swoje zdanie krytyczne.Bardzo dobrz e bo kto jak kto ale lekarze wiedza o chorobach najwiecej i zagrozeniu dla zdrowia i zycia ludzi.Czy mieszkancy gminy docenia taka postawe dr Chusteckiego i innych lekarzy,naprawdę odpowiedzialna czy asekuracyjna to juz kazdy czytajacy musi w swojej bance kalkulowac.Tylko wspolnymi siłami glosnoscia tematu i nieustepliwoscia mozna smieciowisko wyrzucic czy wojt sie zgadza czy nie jak nie tym gorzej dla niego.Wybory za rok a moze referendum wypali i mieszkancy pozbeda sie szkodnikow wraz z kotleciarzami sprzedawczykami.  więcej
29-07-2013
~Obserwator:
Ze stoickim spokojem obserwuję ostatnie wydarzenia w Gminie Nadarzyn i coraz bardziej mi tego spokoju brakuje... Wszystko co wiąże się z firmą Hetman jest wykorzystywane w perfidny sposób w kampanii wyborczej przeciwko obecnemu Wójtowi, którego przeciwnicy chwytają się wszystkiego, aby mu zaszkodzić. Brawo dla Lekarzy za poparcie w tak ważnej kwestii jak sprzeciw rozbudowy śmieciowiska, ale co niektórzy wyciągają z tego głosu daleko idące- niesłuszne wnioski. To tylko głos poparcia w słusznej sprawie, a nie wojna z Wójtem. Legła w gruzach teoria SPISKOWA co niektórych mieszkańców, którzy uważali, że Wójt ma wszystkich w kieszeni i steruje głosami. Lekarze są doskonałym dowodem na to, że Wójt szanuje także tych, którzy mają odmienne poglądy. Ciekawe co jeszcze zostanie wymyślone, aby zaszkodzić obecnej władzy. A może w końcu zajmą się wszyscy pracą, bo chyba mają zbyt wiele czasu na wylewanie jadu?   więcej
29-07-2013
~Piotr :
Ta strona nie jest dla kulturalnych ludzi.Tu chamstwo pogania chamstwem.Dziwie się lekarzom ze zgodzili sie na zamieszczenie swej opinii na tej czyniącej wiele zła społeczeństwu, szerzącej nienawiść,kłamstwo,brak obiektywizmu stronie.Opinia bardzo słuszna ale nie to miejsce.  więcej
29-07-2013
~Marzenka:
O, coś nowego, wielki przyjaciel Adam podpisał sie pod protestem, pewnie nie miał biedak świadomości, że jego nazwisko będzie umieszczone na tym antygminnym portalu. Przewiduję, że niebawem będzie wezwany na wójtowski dywanik.
29-07-2013
~Nowa śmietanka towarzyska przybywa po cichu i za darmo:
Szczury całymi rodzinami, są przywożone śmieciarkami za darmo na śmieciowisko, z Warszawy i okolic. Kolega widział, że za nim śmieciarka wypróżni to wszelkie gówno, to najpierw wysiadają całe rodziny szczurów.
29-07-2013
~seba:
Dzisiaj na Pruszkowskiej, na przeciwko osiedla , widziałem dwa rozjechane szczury .
29-07-2013
~Pewnie nas teraz wszyscy opuszczą kuwa:
Co nie dosyć zarobiłeś kuwa przy nas doktorze Adam , teraz się pchasz na wójta.
29-07-2013
~I tu złóżcie podpis:
Wypiertolić Grzyba i Muchalskiego.
29-07-2013
~nadarzynianka:
brawo, brawo ,brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
29-07-2013
~Nadarzyn:
Wielki szacun dla Was drodzy Państwo Lekarze. Dzięki za wsparcie i otworzenie oczu na to, co nas czeka.Możecie z dumą spojrzeć sobie w oczy w lustrze. Nie to co Dyrektorzy (pożal się Boże)szkół, którzy mają brązowe nosy od lizania wójtowych tyłków.
29-07-2013
~Walen:
Tylko przyklasnąć brawo!! Radni patrzcie i się uczcie , wszyscy ,nawet Ci nawróceni :)
29-07-2013
~Turystyczna:
Dziękujemy, że nie boicie się naszej gminnej władzy (tak jak inni) i potraficie otwarcie mówić o realnym problemie. Moje dziecko ma już początki astmy i nie wiem co będzie dalej. Naprawdę boję się o nasze zdrowie.
29-07-2013
~gość:
chustecki idzie na woję z wójtem....
29-07-2013
~ja:
Brawo!!!
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU