Na marcowej sesji Rady Gminy, pełnomocnik komitetu PiS w Nadarzynie Mariusz Karpiński, skierował kilka pytań do zastępcy wójta Tomasza Muchalskiego. Jedno z nich dotyczyło statusu wystaw organizowanych przez pana Ryszarda Zalewskiego.
Komentarze:
21-04-2013
~Nowy:
Hetman wybudował śmieciowisko na turystycznej. Musiał dostać na to pozwolenie od wójta. Z Sircomem się nie udało bo w sprawę wmieszało się kilka osób, nadarzyn.tv i pan Zalewski. Widać, że jednak można zablokować kolesiowskie układy. Teraz warto zacząć uważnie patrzeć władzy na ręce. Tu jest ważne, żeby wspierać Pana Zalewskiego w jego walce o jawność i przejrzystość rządów grupy wójtowskiej. więcej
21-04-2013
~Swojak z Rynku:
Czternaście lat robią co chcą. Teraz ta cała sprawa ze śmieciowiskami na ul. Turystycznej w centrum Nadarzyna! Ile jeszcze trzeba ludziom, żeby w końcu przejrzeli na oczy? żeby się w końcu zbuntowali? W innych gminach władze samorządowe słuchają mieszkańców a w naszej robią co chcą! Czas z tym skończyć! więcej
21-04-2013
~llllllll:
Rysiek na prezydenta
21-04-2013
~fan ryśka :
Brawo krzysiek z klanu
21-04-2013
~Nadarzyn Osiedle blisko wysypiska:
Panie Ryszardzie Zalewski, bardzo prosimy o start w wyborach na wójta. Nadarzyn jest z panem.
21-04-2013
~URSZULA:
Pan Ryszard Zalewski , jest naszą wielką nadzieją na zmiany , które powinny się dokonać na stanowisku wójta i wicewójta. Tylko uczciwy pan Rysiek ,jest w stanie wyprowadzić naszą gminę, z gigantycznego długu i wszech obecnego kolesiostwa, które bardzo szkodzi gminie i jej mieszkańcom. więcej
19-04-2013
~pracownik:
A mówią , że szambo to tylko w oczyszczalni .
19-04-2013
~Już nie ździwiony:
Zobaczcie jaka ciekawa układanka . Najpierw , Grzyb z Muchalskim załatwiali pozwolenia na te śmieciowiska na Turystycznej , a później zaproponowali max. stawkę za wywóz śmieci , w wysokości 18 zł miesięcznie od jednej osoby. W czasie głosowania na sesji , zaproponowanej stawki 18 zł , radni czyli tzw. kotleciarze , przez przypadek jak zwykle , głosowali po myśli wójta i jego nieodłącznego zastępcy. więcej
19-04-2013
~mewa:
Do "jestem za". Śmieciowisko w Nadarzynie nie jest planowane z myślą tylko o śmieciach wytwarzanych przez mieszkańców naszej gminy. Mało tego. Firma SIRCOM umieszczając sortownie odpadów i składowisko odpadów w Nadarzynie brała pod uwagę lokalizację względem Warszawy i dobre możliwości dojazdu związane z Trasą Warszawa-Katowice. Dziwi mnie to, że Władze Gminy Nadarzyn wiedząc odpowiednio wcześniej co się dzieje w obrębie ulicy Turystycznej w Nadarzynie tzn. wybudowanie sortowni i składowiska odpadów przez firmę HETMAN nie tylko nie zablokowały w planie miejscowym, które same ustalają - możliwości budowania takich składowisk odpadów w centrum Nadarzyna? To bardzo dziwna polityka władz samorządowych w Nadarzynie... więcej
19-04-2013
~jestem za !:
ja razem z Przerażony szczur vel kuciak:masz racje !, ja też jestem przeciw P.Ryszardowi - przecież jeśli wygra to będzie brał taką samą kasę jak obecny Wójt i co nam z tego ? no chyba że w kampanii zadeklaruje że będzie to robił nadal społecznie to wtedy nie zgodzę się z tobą i zagłosuję na P. Ryszarda ! ...a tak to nie, masz racje !!!!! a śmieciowisk nie chcemy - zawsze można znaleźć coś w sąsiednich gminach , np. w Tarczynie są żwirownie i tam jest tanio ! więcej
18-04-2013
~henio:
właśnie Rozalin masz rację i dlatego warto na tym portalu dużo o tym pisać a teraz wydali gazetkę to i tam powinni zainteresowani sie pokazać nie uważacie ,że dobry pomysł
18-04-2013
~Rozalia:
Nie oszukujmy sie, wygra ten, kto bedzie mial wiecej kasy na ulotki. Zainteresowae firmy, lekką ręką wydadzą kase, bo wiedzą że to dla nich być albo niebyć. A my będziemy się tu zapieniali. Potrzebna jest zbiórka pieniędzy na kampanie. Inaczej nie mamy żadnej szansy na zmiany. więcej
17-04-2013
~emeryt:
Trochę szacunku dla starszych. Ja pracowałem całe życie uczciwie i proszę tu bez chamstwa. Jeśli komuś podobają się te śmieciowiska i bałagan na ul. Turystycznej, to może sobie tam tanio dom kupić. Ludzie stamtąd uciekają, bo jedna firma śmieciowa już tam na dobre się rozgościła a druga pewnie niedługo też rozpocznie działalność. Z bardzo przyjemnego zakątka jakim była do niedawna ul. Turystyczna ktoś zrobił klasyczny wychodek. Gdzie tu rozum w środku Nadarzyna takie śmieciowisko urządzać. Kto na to wydał pozwolenie? więcej
17-04-2013
~Nadarzyn Turystyczna:
Tak jest , te śmieciowiska na Turystycznej , to niezły prezent dla mieszkańców , od obecnej władzy.
17-04-2013
~Szczura se wyprowadź:
Ty emeryt , siedź w domu , bo do kibla nie zdążysz.
17-04-2013
~szczur Jarek:
Ja też tego Ryska nie lubię.
17-04-2013
~emeryt:
Kiedyś na ul. Turystycznej to człowiek mógł z psem na spacer się wybrać w niedzielę, albo w tygodniu. Teraz to strach tam chodzić: ciężarówki jeżdżą jak chcą a i o świeżym powietrzu też można pomarzyć....
17-04-2013
~Przerażony szczur vel kuciak:
A ja , tego waszego Ryśka nie chcę na wójta , bo on na prawdę może zlikwidować nam , nasz wielki dom u hetmana i sircomu. A gdzie my ,szczury wędrowne się podziejemy. Nam obecne lokum bardzo pasuje , i chcemy tu zostać. Już nawet przekopaliśmy się pod ulicą Pruszkowską i osiedle jest nasze. Tam dopiero jest żarcie. więcej
17-04-2013
~Rak:
Pan Mariusz Karpiński to źle podchodzi do zadawania pytań wójtowi. Zamiast na początek zapytać czy wójt dobrze się czuje i czy np. dobrze spał i czy w pacy było ok.? to Pan Mariusz tak od razu z "grubej armaty". A dlaczego 2 miliony, a dlaczego wystawa zakazana, a dlaczego zarządzenie wójta nie są publikowane? Normalnie nietakt....! Przecież na sesję ludzie przychodzą popatrzeć a nie posłuchać! No więcej
17-04-2013
~Nadarzyn Osiedle blisko wysypiska:
Za długo są u władzy . O 14 lat za długo i dlatego się z nikim nie liczą. Ludzie ,którzy mieszkają w bezpośrednim sąsiedztwie firm śmieciowych na Turystycznej, w ogóle ich nie obchodzą. Panie Ryśku , ty jesteś nasza nadzieją na właściwe zmiany w tej gminie. więcej
17-04-2013
~emeryt:
To śmieciowisko na ul. Turystycznej to porażka władz Nadarzyna. Nie zdali egzaminu przed mieszkańcami! Czas wybrać na wójta człowieka z Nadarzyna, żeby zrobił w końcu porządek ze śmieciowiskami w imieniu mieszkańców Nadarzyna i dla ich dobra! Jeśli Pan Rysiek wystartuje to go poprę. więcej
17-04-2013
~yeti:
w Strzeniówce Pan Zalewski też znajdzie poparcie wśród mieszkańców. My też chcemy na stanowisku wójta widzieć kogoś tak zacnego i uczciwego jak Pan Zalewski. Stary układ najwyższy czas pożegnać! Teraz czas na takich ludzi jak Pan Zalewski.
17-04-2013
~Nadarzyn Osiedle blisko wysypiska:
Panie Ryśku startuj pan na wójta,trzeba popędzić ten chory 14 letni układ.
17-04-2013
~Nadarzyn Turystyczna:
A my wiemy ,że jeżeli Pan Ryszard Zalewski wygra wybory na wójta ,to w pierwszej kolejności zlikwiduje te śmieciowiska na ulicy Turystycznej, które zawdzięczamy obecnej władzy.GŁOSUJMY NA RYŚKA ON NASZĄ NADZIEJĄ.
17-04-2013
~My chcemy Ryśka:
My Stara Wieś ,też znamy Ryśka Zalewskiego. Ja mam wielu kolegów , którzy mają do Ryśka wielki szacun i gotowi są pomóc mu bezinteresownie w wyborach na wójta gminy Nadarzyn.
17-04-2013
~Walendów:
Zasad niczym nie da się zastąpić: ani dyplomami, ani tytułami.
17-04-2013
~wróżka:
W tej gminie zajdzie wielka zmiana w 2014r. Widzę to w kartach!
17-04-2013
~Nadarzyniak:
Rysiek powinien wygrać wybory na wójta bo jest wielkim społecznikiem i osobą wyjątkowo uczciwą. A naszej gminie tego potrzeba najbardziej.
17-04-2013
~student:
Pan Zalewski to człowiek z zasadami, którego uczciwość mogłaby posłużyć za wzór dla niektórych osób szczególnie mu przeciwnych. Ja czekam na jego kolejne wystawy patriotyczne.
17-04-2013
~Rozalin - Urzut:
Ryśku my tez z tobą.
17-04-2013
~Wyborca:
Pan Ryszard Zalewski znany i dociekliwy historyk ziem nadarzyńskich , a także wielki społecznik ,jest najlepszym kandydatem na wójta w nadchodzących wyborach. Ryśku cały Nadarzyn jest z tobą , a i cały Rusiec też.
17-04-2013
~szpieg z krainy deszczowców:
Z tego co jaskółki donoszą to przewodniczącym komitetu obchodów jest dyrektor szkoły w Młochowie i nauczyciel historii pan Jarosław Wołkowycki. Z gminą Nadarzyn związany od niedawna. Czy zna dobrze historię Nadarzyna, albo ludzi którzy mogą ją znać, nie wiem. Obawiam się jednak, że historia pokazana przez komitet zakładać będzie ogólny zarys naszej miejscowości dostępny już w wielu publikacjach książkowych, czy internetowych, no chyba że zaangażują w to, ale nie w sposób "my chcemy" kilka osób związanych z dziada pradziada z Nadarzynem mających pokaźny zasób wiedzy, na zasadach partnerskich i takim, że wszyscy będą wiedzieli że to jest ich zasługa, a nie gminy, czy tym bardziej vice wójta. Ale tu jest moja druga obawa, że na taki podział zasług ktoś się nie zgodzi. więcej
17-04-2013
~Obserwator :
Przeczytałem dziś protokół z sesji z dn. 27 lutego 2013 , dodatkowo odsłuchałem wypowiedź p. Muchalskiego nt. wystaw z sesji marcowej. Nie budzi to mojego wielkiego zdumienia, natomiast uwagi tak.Wynika z komunikatów wysyłanych do p. Zalewskiego takie przesłanie ,że jeśli wystawy będzie organizował sam , jako osoba niezależna to będzie płacił.Jak zgłosi się do Komitetu Obchodów to nie będzie płacił .Panowie wójtowie doskonale zdają sobie sprawę ,że te wystawy i to co robi p. Zalewski jest dla niego bardzo ważne.Trafniej chyba nie mogli go upokorzyć (w swoim mniemaniu ), bo w zachowaniu p. Zalewskiego nie widzę takich oznak . Wypowiedź p. Muchalskiego nosi wszelkie cechy szantażu.Tym bardziej wrednego ,że gmina i to nie tylko pod tym zarządem w materii w której p.Zalewski prezentuje swoją wiedzę nic lub niewiele zrobiła.To tak wygląda jak za Gomułki czy Gierka ; zapiszesz się do partii to może dostaniesz wcześniej mieszkanie , albo talon na samochód. A ta wiedza właśnie jest może bardziej cenniejsza niż same wystawy, które są zresztą bardzo profesjonalnie wykonane i poprostu ładne. Uważam ,że p. Zalewski straciby wiele ze swojego wizerunku człowieka niezależnego, gdyby zgodził się na takie rozwiązanie.Może w swoim rozumowaniu jestem zanadto radykalny ?PS. Co to za komitet , kto w nim zasiadai kto go reprezentuje ? więcej
16-04-2013
~AL:
Niestety wiemy.
16-04-2013
~uczestniczka:
Ludzie czy wy wiecie co to za dno.
16-04-2013
~Uczestnik wyjazdów na tak zwane szkolenia który nie jedno widział i słyszał:
Do tej pory to gmina robiła niezłe wystawki , na szkoleniach w Karpaczu i Zakopanem.
16-04-2013
~Obserwator :
No właśnie ,podobno gmina przygotowuje własną wystawę, ale to musi być jakaś super wystawa bo przygotowania idą w pełnej konspiracji.
16-04-2013
~Nadarzyniak:
A co z głównym tematem , czyli zakazem Ryśkowych wystaw historycznych , wydanym przez Grzyba i Muchalskiego.
16-04-2013
~tetka:
co ty człowieku za ciemnotę wciskasz JAKIE DOTUJE 100% też oddawałam dziecko do gminnego przedszkola i płaciłam za wyżywienie jeden świstek za rade 2 świstek i za coś jeszcze 3 świstek wiec tego się trochę co miesiąc uzbierało .No chyba ,że tobie ????? gmina z fundowała 100 % opłat w przedszkolu !!!!!! więcej
15-04-2013
~Do mamy mirka:
Droga Pani wiem co mówię. Gmina dotuje w 100% bieżące koszty utrzymania dziecka w publicznym przedszkolu. Na to składają się m.in. pensje, media, potrzebne materiały itd najlepiej sprawdż to w ustawie o finansach publicznych tam jest to wyszczególnione. Do tych wyliczeń nie wchodzą żadne koszty drobnych inwestycyji, na to już prywaciaż nie ma dotacji, a pokrywa z kwot od rodziców.I chyba nie myślisz, że powinien pracować charytatywnie. Ponadto z tego co mi wiadomo przedszkola niepubliczne pracują dłużej (chyba wszędzie do 18.00) niż publiczne, więc wiąże sie to z dodatkowymi kosztami. Nie masz czego im zazdrościć, czy są maszynką do robienia pieniędzy czy nie.Musieli zaiwestować duże pieniądze, bo to nie jest stragan z towarem. Ponadto stworzyli miejsca pracy też ważne. I jeszcze jedno, prywatne przedszkola tez są pod kontrolą: kuratora oświaty, sanepidu, straży, i muszą sie rozliczyć z dotacji. Co roku jest kontrola na zlecenie gminy z wykorzystanej dotacji ( i nie robi tego pracownik gminy ) łącznie z grzebaniem w fakturach, wyciągach bankowych itd. Więc nie mów że są poza kontrolą. więcej
14-04-2013
~rubin:
To szkodzenie a nie rządzenie. Ja nie chcę takich wójtów. Co oni sobie myślą? Jak można było dopuścić do budowy sortowni i śmieciowisk w centrum Nadarzyna. Pewnie wszyscy umoczeni w tę sprawę myśleli że się winę zwali na kogo innego. A jednak nadarzyniacy odkryli to krętactwo i teraz chcą, żeby ci mądrale odkręcili całą sprawę. więcej
14-04-2013
~A ja kuwa lubię Nadarzyn:
Zadłużyć gminę na 50 milionów i zadłużyć jeszcze. Ha ha ha kuwa , co mnie to obchodzi, kto to spłaci.
14-04-2013
~lolo:
Ryszard Zalewski to człowiek pracowity , wielki społecznik i uczciwy wobec wszystkich. Tylko na takich wartościach, możemy budować przyszłość naszej gminy. Zasady i standardy, które wprowadził Grzyb z Muchalskim , do życia publicznego w naszej gminie, są nie do przyjęcia . Ten skandaliczny styl sprawowania władzy w naszej gminie, trwa o 14 lat za długo . więcej
14-04-2013
~heniutek:
Za długo są u władzy . O 14 lat za długo i dlatego się z nikim nie liczą.
14-04-2013
~Nadarzyniak:
Mają nas za nic.
14-04-2013
~Nadarzyn Osiedle blisko wysypiska:
Tak zwane STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyb , Muchalski , Kuźmińska mieszkają ,w MŁOCHOWIE to nic dziwnego że śmieciowisko załatwili Nadarzyniakom.
14-04-2013
~szafir :
My jako wyborcy ,nie darujemy im tego w nadchodzących wyborach. Oni , nie zdają sobie sprawy ,jak nas jest dużo. Oni przywożą śmieci wyrzucane ze swoich domów , na przykład ,po przez firmę HETMAN, do nas ,do NADARZYNA ,na ulicę Turystyczną. Tak nas traktują i szanują. Pensje biorą z gminy Nadarzyn, a swoje śmieci składują w Nadarzynie . Niezła wymiana kuwa. więcej
14-04-2013
~KONRAD:
A w jaki obmierzły sposób, pana Ryśka Zalewskiego i jego wystawy historyczne załatwili. Nadarzyn wzięli pod but. TO JEST SKANDALICZNE ZACHOWANIE.
14-04-2013
~Nadarzyn Osiedle blisko wysypiska:
Jakim trzeba być człowiekiem ,żeby teraz mówić, że się nie zgadza na to ,co przed chwilą załatwiał .
14-04-2013
~TAK ZWANE STARE TRIO Z MŁOCHOWA CZYLI Grzyb , Muchalski , Kuźmińska I ICH LISTA SUK:
Załatwiać pozwolenie na śmieciowisko w centrum Nadarzyna, na ulicy Turystycznej, w bezpośrednim sąsiedztwie cmentarza , to ich robota . A teraz ,gdy firmy działają i mają wszystkie pozwolenia, to oni mówią, że są przeciw i wydają odmowę, która w zasadzie gówno znaczy. Cwaniactwo , hipokryzja , kuwa jak to nazwać , celowe szkodnictwo bo się kogoś nie lubi , albo celowa robota dla kogoś kogo się bardzo, lubi z jakiś powodów. Tylko z jakich. więcej
14-04-2013
~URSZULA:
Ta władza to porażka dla naszej gminy.
14-04-2013
~on:
Co dalej z wystawami. Ano ich jest zakaz , wydany przez Grzyba wójta zresztą. A dlaczego. Bo wójt nie lubi Nadarzyna i mieszkańców , a Ryśka Zalewskiego organizatora tych wystaw w szczególności, bo Ryśka wymieniono jako kandydata na przyszłego wójta. Muchalski też Ryśka nie lubi, bo wie ,że gdy Rysiek zostanie wójtem ,to zwolni wszystkich nieudaczników . więcej
14-04-2013
~Nadarzyniak:
STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyb, Muchalski, Kuźmińska, sprowadzili nam śmieciowisko do Nadarzyna. Ci ludzie nie mają prawa wygrać następnych wyborów.
12-04-2013
~Mieszkaniec ul. Mszczonowskiej:
Reasumując wypowiedź wójta. Wystawy Pana Zalewskiego nie znikną z naszych ulic i placów gminnych o ile Pan Ryszard na każdej planszy i pod każdym zdjęciem napisze jakąś miłą wzmiankę promującą wizerunek i osobę Pana Wójta Grzyba względnie Pana vice-wójta Muchalskiego. Taka postawa władz gminy nie pozostawia nam mieszkańcom wątpliwości co do ich prawdziwych intencji gdy w lutym odmówili pozwolenia dla Pana Zalewskiego na urządzanie wystaw patriotycznych na terenach gminnych. Wójtom chodzi o utrącenie tych inicjatyw,lub o podczepienie się pod nie. Dodatkowo pozostaje kwestia dociekliwości i pytań o finanse gminy, które regularnie padają z ust Pana Zalewskiego pod adresem Wójta Grzyba i jego zastępcy P.Muchalskiego. W tym wypadku wójt oczekuje, że Pan Zalewski pohamuje się i przestanie zadawać kłopotliwe pytania i pisać o nieprzejrzystości gminnych finansów, którymi zawiaduje wójt. Po prostu Pan Zalewski musi się zamknąć, zacząć głośno chwalić wójta i nie wychylać się. Nie chcę być tu pesymistą, ale podejrzewam, że żeby zaspokoić żądania wójta Pan Zalewski musiałby się jeszcze raz urodzić... Uważam żądania (ups - propozycje)wójta za moralnie naganne, nieuczciwe, podejrzane, tchórzliwe, mierne, śmieszne, urągające powadze i tematowi pamięci patriotycznej tych wystaw. Skoro można kupczyć poparciem ze strony władzy gminnej przy tak szlachetnej inicjatywie społecznej - to czy są w tej gminie jakieś granice dla podobnych praktyk przy innych sprawach ważnych dla tej społeczności: np. budową składowisk i sortowni odpadów w centrum Nadarzyna? Czy są jeszcze jakieś granice przyzwoitości? więcej
12-04-2013
~Do mamy mirka:
krytykujesz prywatne przedszkole jedno Jupik ale ich jest wiecej na terenie gminy,przeciez ci wlasciciele sa nastawieni na zarobek na wyzyskanie rodzicow a nie dbanie o dzieciaki. Dzieciaki sa im zbedne potrzebna jest kasa za glowe kazdego dziecka z gminy prawie 600zl. na miesiac za kazde dziecko plus oplata od rodzicow dodatkowe 600zł. na miesiac.Prywatne przedszkola to maszynki do zbierania pieniedzy bo tam sie przechowuje dzieciaki. Dziwi fakt dawania dzieci do przedszkoli prywatnych bez odpowiedniego nadzoru.Trwa to juz 13 rok wprowadzil to rzad Buzka /łobuzka/. A taki obowiazek ma gmina aby zabezpieczyla miejsca dla przedszkolakow, zaden bezradny zadna pseudo komisja nie przymusza wojta do budowy nowego przedszkola takiego aby wystrczylo dla wszystkich dzieci na terenie gminy Nadarzyn. Klika kolesi ma przedszkolakow gdzies a i ich rodzicow rowniez. więcej
12-04-2013
~mama mirka:
do porannej kawy "dziecko w placówce publicznej gmina dotuje w całości, z kąt ty to wziąłeś moje dziecko chodziło do prywatnego właśnie Jupik i powiem szczerze barachło dziecko było głodne zasikane i przestraszone po 3 tygodniach zabrałam go miało traume oddałam do gminnego przedszkola tam dopiero się dziecko zmieniło o 360 stopni chodziło z przyjemnością do tej pory miło wspomina to przedszkole ale opłaty były za wyżywienie hmm za angielski i za coś jeszcze już nie pamiętam więc nie pisz bzdur ,że jest dotowane w całości więcej
11-04-2013
~Jasnowidz:
Widzę, widzę 8 kandydatów na wójta, rozpoznaje 5, tak widzę ich rysy, trzech ma jeszcze zakryte twarze, niezdecydowani, ale będą, będą na pewno kandydować, nie widzę Ryśka, tak, tak nie ma go pośród kandydatów, będzie ostra walka ....... zwy.....cię.... ży............... więcej
11-04-2013
~Wyborca:
STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyb, Muchalski, Kuźmińska, sprowadzili nam śmieciowisko do Nadarzyna. Ci ludzie nie mają prawa wygrać następnych wyborów.
11-04-2013
~Nadarzyn Osiedle:
Panie Ryśku startuj pan na wójta,trzeba popędzić ten chory 14 letni układ.
11-04-2013
~Fantazja z odrobiną łyski szklance musztardówce:
Muchalski nie wie co mówi, albo mówi tak, jak mój wójo ,gdy się trochę napiertoli, kuwa.
11-04-2013
~do porannej kawy:
Masz kolego alo koleżanko trochę do nadrobienia jesli chodzi o wiedzę na temat ustawy oświatowej. Sternik to jest szkoła i przedszkole. Na ucznia w szkole jest tzw. subwencja oświatowa i są to środki zewnętrzne przekazywane za pośrednictwem gminy, natomiast na każdego przedszkolaka z naszej gminy, jest dotacja gminna ( najniższa jaką zagwarantował ustawodawca )w wysokości 70% miesięcznych kosztów utrzymania dziecka w publicznym przedszkolu.Jak widzisz niepubliczne placówki nie dostają 100% w niektórych gminach tak jest. Czyli rachunek jest prosty ,dziecko w placówce publicznej gmina dotuje w całości, a w niepublicznej w 70% dlatego nie dziw się, że opłaty za te placówki są nieco wyższe ale nie tak bardzo wygórowane możesz to sprawdzić, zadzwoń i zapytaj i porównaj z innymi przedszkolami chociażby w sąsiednich gminach. Dzieci zamieszkałe poza naszą gminą są dotowane przez gminy w których zamieszkują. Więc nie siej popeliny, że zwożą z całego powiatu, a nasza gmina im płaci. więcej
11-04-2013
~pola:
nie zdziwiło by mnie to gdyby teraz gmina wpadła na pomysł zrobienia wystaw bo zakazali je Panu Ryśkowi który robił to za swoja kasę , portal ten mu pomagał też za fri ,oni wydadzą z gminnego budżetu z kiladziesiat tysiaków ,zrobią to na odpierdziel aby tylko wydać kasę .To dopiero by była sensacja . więcej
11-04-2013
~Poranna kawa:
aha w tej drugiej części to nie jest pstryczek ani dla wójtów bo to nie oni wymyślili taką ustawę, ani dla pani przewodniczącej bo to że bierze (albo syn) sporą dotację nie wynika z widzimisię wójta tylko z tego że ma jedno z większych przedszkoli i ludzie chcą tam zaprowadzać swoje dzieci i pewnie każdy z nas jak by dawali kasę z gminy to by poleciał i ją wziął więcej
11-04-2013
~Poranna kawa:
Ogłoszenie na stronie gminnej jest ewidentną kryptoreklamą. Duże wielkie logo mówi o przedszkolu niepublicznym za które rodzice muszą płacić, więc właściciele zarabiają, czyli komercja. Do tego może nie wszyscy wiedzą ale ta konkretna placówka jest trzecim pod względem wielkości beneficjentem w dotacjach gminnych (ustawowych z resztą) i otrzymuje z gminy 610 tys, zł. Dla ciekawości na drugim miejscu jest przedszkole syna pani przewodniczącej 680 tys. a na pierwszym o której chyba mało kto słyszał placówka Sternik ponad 750 tys zł. I tu mam pytanie do radnych szczególnie Krupińskiego albo Kopra, żeby prześledzili ustawę i zapytali się na sesji czy to jest ok że ktoś robi sobie szkołę, przedszkole i dowozi do nich uczniów z całego powiatu i z naszych podatków idą na to pieniądze. Bo zaczyna rodzić się absurd, jeszcze ze dwa trzy przedszkola i szkoły do których zwożone będą dzieci z okolicznych miejscowości i w budżecie już na nic nie będzie pieniędzy tylko gmina będzie większość oddawała na prywatne placówki więcej
11-04-2013
~xyz:
Urzędy nie mogą mieć na swych stronach ogłoszeń o charakterze komercyjnym ponieważ są one instytucjami publicznymi. Za niedostosowanie się do tego zalecenia grozi kara do 5 tys. zł . Jeżeli chodzi o ogłoszenie na stronie gminy Nadarzyn ogłoszenia te nie mają charakteru komercyjnego bo przedszkole nie będzie na tym zarabiać, ale zamieszczenie loga zarówno przedszkola jak i fundacji jest sporym nadużyciem. Rodzi to precedens, przy którym każda firma będzie mogła zorganizować jakieś spotkanie, konkurs i zażądać umieszczenia przy tym swojego loga. Jeżeli tego nie zrobią będzie można oskarżyć wójta o naruszenie konstytucji Art. 32.Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. więcej
10-04-2013
~on:
tego przedszkola te warunki nie dotyczą, ponieważ właścicielka nie krytykuje wójta i nie przychodzi na sesje z dziwnymi pytaniami
10-04-2013
~ekonomista II :
Na stronie gminy Nadarzyn ukazuje się kolejne ogłoszenie z logo przedszkola Jupik i Fundacji Kultury Informatycznej . Pytanie do pana wójta Muchalskiego . Czy zostały spełnione przez te organizacje takie same warunki {to są organizacje, firmy prywatne )jakich wymaga się od pana Zalewskiego ? więcej
10-04-2013
~Zakaz wystaw to początek walki o władzę z Ryśkiem Zalewskim:
Boją się, że mieszkańcy w wyborach na wójta , wybiorą uczciwego Ryśka Zalewskiego.
10-04-2013
~bocian:
Bezlitosna konsekwencja wójtów z Nadarzyna w ignorowaniu ciężkiej pracy społecznika Zalewskiego na rzecz mieszkańców tej gminy trwa. Wydają karygodne odmowy dla instalacji wystaw Zalewskiego w miejscach publicznych. Straszą paragrafami karnymi tych którzy się upominają o ujawnianie ukrywanych zarządzeń i postanowień. Buta i arogancja władzy wójtów wobec mieszkańców sięgnęła zenitu. Nie taką władzę chcemy mieć, nie takich skrytych polityk od nich oczekujemy /np. niejasna polityka przydziału mieszkań/. więcej
1. Administratorem danych wskazanych w zgodzie na przetwarzanie danych osobowych wyrażonej powyżej jest Habson M.W.Majewscy z siedzibą przy ul. Wierzbowej 21, w 05-830 Nadarzyn.
2. Celem zbierania danych jest możliwość korzystania z serwisu nadarzyn.tv. Więcej informacji na temat zakresu danych osobowych oraz cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj.: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do korzystania z serwisu w tym zamieszczania ogłoszeń, reklam, czy komentarzy.
5. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane oraz pod warunkiem zachowania aktualności jednej z opisanych powyżej podstaw prawnych, bądź, gdy pojawiła się nowa podstawa, np. przepis prawa lub konieczność realizacji roszczeń w postępowaniu sądowym.
9. Jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie twoich danych przejdź dalej.