22 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Honoraty, Zenona, Franciszki

~Eric
21:52 21-12-2024
Hello Nadarzyn Owner!Eric here with a quick thought about your website... więcej »
~Eric
21:52 21-12-2024
Hello Nadarzyn I just found your site, quick question…My name’s Eric, and... więcej »
~HenryTuh
19:08 21-12-2024
Acquiring the assistance of a lawyer for disabled individuals for disability... więcej »

Stopniowa dewastacja nowej inwestycji

Komentarzy (42)
13-05-2014

Boisko sportowe na terenie NSM – stopniowa dewastacja nowej inwestycji. Czy nikomu to nie przeszkadza?

Jestem mieszkańcem NSM. Szczerze powiedziawszy nie mieszkam w pobliżu placu centralnego i rzadko go odwiedzam. Ostatnio jednak postanowiłem wybrać się tam z dziećmi pograć w koszykówkę i w tenisa stołowego. To co tam zobaczyłem szczerze mnie przeraziło.

Inwestycja ta jest relatywnie świeża, ma dopiero parę miesięcy, ale jej dewastacja postępuję w zastraszający sposób. Boisko do koszykówki całe  było  usłane potłuczonym szkłem, granie tam grozi kalectwem. Wszędzie naokoło sterty niedopałków, kapsli, butelek i innych śmieci. Stół do tenisa cały czymś zalany, podobnie zresztą jak nowa kostka koło niego. Butelki po wódce i piwie pod stołami  i na stołach. Przyszedłem tam jeszcze raz po tygodniu – nic się nie zmieniło.

Boisko i obecnie budowany plac zabaw miały być wizytówką osiedla, miejscem spotkań mieszkańców sprzyjającemu integracji, spokojnym i schludnym miejscem dla matek z dziećmi. Zastanawiam się jaki sens ma budowa drugiej jego części i inwestowanie w infrastrukturę, jeśli wszystko to zostanie równie szybko zniszczone.
Z tego co wiem , nowy obiekt sportowy stał się jednak miejscem spotkań młodzieży, ale nie w celach sportowych i rekreacyjnych, lecz raczej jako super  wygodne miejsce do picia i imprezowania. Stoły do tenisa są idealne jako stoliki barowe do rozlewania wódki, no i jest sporo miejsca na rzucanie papierosów, butelek i innych odpadków po libacji. Czy naprawdę nikomu to nie przeszkadza i nie można temu zapobiec? Gmina jako inwestor, straż gminna, policja, prezes spółdzielni, radni mają zamiar spokojnie się przyglądać jak nastolatki demolują wspólne dobro? Czy będziemy czekać  aż jakieś dziecko pokiereszuje się na szkle potłuczonym na boisku, albo ktoś po pijanemu spadnie ze stołu i coś sobie zrobi?

Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, że straż gminna ma co robić i trudno od nich oczekiwać, że będą stale pilnowali jednego boiska, szczególnie, że pijackie zabawy odbywają się wtedy, gdy straż nie pracuje, a policja ma pilniejsze sprawy niż drobne chuligaństwo. Wydaje się zatem, że to na samych mieszkańcach osiedla spoczywa obowiązek zaangażowania się w dopilnowanie aby coś, co ma nam wszystkim służyć, nie zostało zdemolowane przez nieokrzesane dzieci. Myślę że osoby którym leży na sercu powstrzymanie tego chuligaństwa powinny się spotkać, uzgodnić wspólną drogę postępowania, udać się na spotkanie z komendantem straży gminnej i wspólnie ustalić jakieś środki zaradcze.  Nikt za nas tego nie zrobi.

Na marginesie, słyszałem, że wiele osób zgłosiło chęć kandydowania na radnych  w przyszłych wyborach. Może któraś z tych osób zechce się wykazać zaangażowaniem i inwencją jeszcze zanim została wybrana i udowodnić przyszłym wyborcom na co ją stać i jak potrafi rozwiązywać takie drobne problemy skoro jako radny będzie musiał/musiała poradzić sobie ze znacznie poważniejszymi sprawami.

Przy okazji myślę, że może byłoby dobrze mieć jakiś otwarty portal internetowy ( może na stronie nadarzyntv?) gdzie wszyscy mieliby możliwość podyskutować na takie i inne tematy bez potrzeby rozpisywania się w postaci artykułu.

M. G. (dane i telefon do wiadomości redakcji portalu)

Komentarze:
16-05-2014
~Do śmieję się z was:
W lesie też nie ma koszy to dlatego jest tam tyle śmieci - jesteś idyjotą i to ja się z ciebie śmieje .
16-05-2014
~grengolada:
I coś jest na rzeczy na rzeczy na boisku cisza, ciekawe czy pogoda czy ktoś czytał te komentarze
15-05-2014
~p:
Śmieje się z Was- co Ty pierniczysz? pewnie jesteś jednym lub jedną z tych gówniarzy, którzy tam przesiadują. Nie masz gdzie siedzieć? co ma śmietnik do tego? pozbieraj swoje zabawki i wyrzuć do najbliższego kosza. Ja też na pewno jeżeli będzie pdjęta jakaś inicjatywa chętnie się włączę! nie ma miejsc dla młodzieży? Łakotki! ale nie, Wy musicie chlać na umór jak bydło.  więcej
15-05-2014
~mario:
Przypominam cwanemu koleżce, który czeka na interwencje, że picie alkoholu w miejscach publicznych jest niedozwolone i zagrożone sankcjami włącznie ze skierowaniem sprawy do sądu, że o śmieceniu już nie wspomnę. Bez względu na to czy kosze na śmieci są czy nie. Nieletni przyłapany na piciu alkoholu może być odwieziony do izby dziecka i tam czekać na odbiór przez opiekunów prawnych. I tak się będzie działo, możesz być spokojny. Mam na to osobiste zapewnienie komendanta powiatowego policji. Policjanci z Pruszkowa będą patrolowali teren NSM w piątek i w sobotę w nocy przynajmniej dwukrotnie. Młodzież nie ma się gdzie spotkać - proponuje nową kawiarnie na osiedlu. Właściciele się ucieszą.  więcej
15-05-2014
~Ten sie smieje, kto smieje sie ostatni.:
Ja proponuje zabrac mlodziez do SPA w Kielcach. Po co kupowac kosze na smieci.?
15-05-2014
~Śmieje się z was:
Drodzy internetowi wojownicy, z wielka radością patrzę na wasze komentarze ,które poprawiają mi humor. Bardzo miło jest zobaczyć że kogoś obchodzi los naszego osiedla, żałuję tylko że nikt z was nie zwrócił uwagi iż na boisku nie ma nawet śmietników nie wspominając już o ławkach. Wytykane dewastacje owej inwestycji przez moje sokole oko nie zostały jeszcze dostrzeżone. Owszem zgodzę się że na boisku leżą śmieci, pety itp. ale czego można się spodziewać po braku śmietnika w okolicy? Owe libacje w dużej mierze wynikają z braku inicjatywy zorganizowania czasu młodym mieszkańcom gminy. Brak miejsca w którym młodzież może się spotkać jest dużym problemem który po części rozwiązuje boisko. Nie spodziewam się po was wiele szaraki, oczywistym jest że chcielibyście żebyśmy wszyscy całe życie spędzili w domu, śmieje się z was, śmieje, śmieje, śmieje. @Mario czekam na interwencje ;)  więcej
15-05-2014
~mario do Jakub:
Drogi Jakubie, oczywiście ze mam zamiar się w tą sprawę zaangażować bo mi to przeszkadza i zrobię to bez oglądania się na innych. Przynajmniej tyle ile będę mógł. Do tej pory nie zgłaszałem nigdy dewastacji boiska bo nie mieszkam w jego bezpośrednim sąsiedztwie i nie byłem świadom co się tam wyprawia. Jeżeli z moich okien widać by było nocną libację, to możesz być pewny że nie byłbym obojętny. Na mojej ulicy dzieciaki tez lubiły pić wódkę na krawężniku i dewastować, ale ja i moi sąsiedzi nie jesteśmy obojętni na takie rzeczy i po odpowiednio "twardej" rozmowie wychowawczej przeprowadzonej przez mojego sąsiada z gagatkami problem zniknął jak ręką odjął. Młodzież nawet zaczęła się kłaniać i mówić dzień dobry. Widocznie przenieśli się tam gdzie nikt im nie przeszkadza. Nie mogę zrobić wiele, ale przynajmniej mam zamiar dowiedzieć się w gminie co o tym myśli i czy w ogóle jest świadoma problemu. Mogę też porozmawiać na komisariacie i w starzy gminnej o tej sprawie. Mogę tez sprawdzić ile było zgłoszeń dotyczących tej sprawy i czy w ogóle były. Bo może, podkreślam może, wszyscy widzą tylko nikt nigdy nie zgłaszał. Tyle mogę i jeżeli nikt z miejscowych radnych, prezesów i działaczy się tym nie zajmie, co jest ich obowiązkiem, to spróbuje sam. A jeżeli ktoś chce się przyłączyć i też coś zrobić oprócz komentowania i czekania aż leniwy system sam zadziała, to super. W kupie siła.  więcej
15-05-2014
~Jakub:
@ mario, kierujesz swoje oczekiwania do niewłaściwych osób. Za zachowanie porządku i czystości w Gminie odpowiedzialny jest wójt i urząd, którym kieruje. Interwencje w sprawie łamania przepisów porządkowych wykonuje policja i straż gminna. Natomiast kandydat na radnego gminy i później radny z twojego okręgu ma za zadanie pośredniczyć pomiędzy sprawami mieszkańców a Wójtem, oraz kontrolować pracę wójta. Analizę kandydatur na radnego najlepiej więc zacząć od oceny obecnego radnego, lub radnej. Następnie należy zapoznać się z tym co oferują kolejni kandydaci. Natomiast niedocenioną sprawą są nie tylko starania radnego, ale interwencje telefoniczne mieszkańców w sprawie łamania porządku publicznego i dewastacji boisk itp. Jeśli mogę coś zasugerować to może zadzwoń na policję w sprawie dewastacji. Nie musisz się przedstawiać jeśli nie chcesz a policja i tak zanotuje twoją interwencję. Jeżeli według ciebie ani radny ani kandydat, ani twoje anonimowe interwencje nie odnoszą skutku to znaczy, że działający system jest zły i należy go naprawić. Może sam się zaangażujesz w jego naprawę. Może warto zastanowć się czy samemu nie kandydować. Jeśli problem, który Ty widzisz jest ważny też dla innych to z pewności widząc Twoją walkę, działania - z pewnością znajdziesz wiele osób, które by Ciebie poparły. Ja na przykład na obecnego wójta i na swojego radnego na pewno nie zagłosuję, bo to w mojej ocenie najgorszy z możliwych wyborów.  więcej
15-05-2014
~mario:
Zaraz są wybory i znowu będę wyciągał ze skrzynki ulotki różnych osób, przechwalających się swoimi dokonaniami na niwie społecznej i w ogóle. Tylko jakoś nigdy nie mogę sobie przypomnieć co konkretnie te osoby zrobiły dla lokalnej społeczności. Tylko same obietnice co to on nie dokona jak go wybierzemy. Z tego co rozumiem to puki co taki kandydat nic nie musi robić w żadnej sprawie bo jeszcze nie jest radnym i mu za nic nie płacą. Nic za darmo. Mimo że tu mieszka palcem za darmo nie kiwnie i się w nic nie zaangażuje . Wybierzcie mnie to dopiero będę działał. No więc jest konkretny problem i trzeba się wykazać. Tu potrzeba społeczników a nie kolejnych darmozjadów. Ja osobiście nie zagłosuje w wyborach na nikogo kto teraz nie pokaże że coś potrafi. Sorry, taki klimat.   więcej
15-05-2014
~Roman:
Byłem u znajomych w Ruścu i oni zaprosili mnie na spacer. Tak się jakoś złożyło, że przechodziliśmy obok miejsca gdzie grupa osób grała w piłkę. Słuchajcie jakie dochodziły z tamtą d bluzgi, jakie przekleństwa to sie w głowie nie mieści. Wiatr wszystoko roznosił po okolicy więc dobrze było słychać. W pewnym momencie do moich uszu wiatr przyniósł takie słowa "daj no mi piwa bo mnie rura pali jak s..syn" a później "kopsnij szluga, bo świażego powietrza potrzebuję łyknąć ha ha ha kuwa". Z przerażeniem rozejrzałem się czy nie ma tam dzieci, ale się okazało, że w tej grupie dzieci nie było, ale kilkoro dzieci stało w pobliżu a wiatr dobrze i wyraźnie roznosił wszystko.   więcej
15-05-2014
~NSM się doczekał:
proponuję , aby wójt jeszcze więcej przejął od NSM, wodociągi, kanalizację , wybudował im oczyszczalnię , place zabaw, a oni, będą najgłośniej krzyczeć , będą organizować referendum, dewastować mienie gminne i żądać więcej...już wiemy czego można się po nich spodziewać , zero kultury, zero odpowiedzialności, same żądania i roszczenia.MOŻE BYŚCIE TAK SAMI ZADBALI O SWOJE POCIECHY, [PRZECIEŻ NIKT INNY TAM NIE SIEDZI, NIE PIJE ALKOHOLU, NIE PALI...PAPIEROSÓW..., TRAWY...SŁUCHAJCIE KRZYSZTOFA JAKUBOWSKIEGO, BERNATOWICZ I INNYCH TO WAM KOBIETĘ Z BRODĄ PRZYPROWADZĄ JESZCZE, A TRAWA NA LEGALU BĘDZIE PALONA.   więcej
15-05-2014
~grengolada:
Ktoś napisał za dewastację niech rodzice płacą , większość z tych osób jest już pełnoletnia oni zaczynali jako " dzieci " Teraz to zostało tylko kontrolować teren i karać za łamanie ustawy o piciu alkoholu w miejscu publicznym i zakłócaniu ciszy nocnej kilka wniosków na kolegium i lżejsza kieszeń (pewnie rodziców jednak) skoro jest na alkohol to i na grzywnę się znajdzie . Monitoring na pewno pomocny a co do upubliczniania zdjęć to tutaj było by to łamaniem prawa . Żadna prywatna osoba nie ma mocy prawnej aby skończyć ten proceder tylko służby uprawnione , może jak poczytają opinie o sobie to się zastanowią . Proponuje aby jednak regularnie i do skutku dzwonić na policję może będą mieli dość kilkunastu telefonów wciągu nocy to się tym zajmą   więcej
15-05-2014
~Ryba psuje sie od glowy.:
15-05-2014
~bez nadzoru:
W takim razie jaki sens ma pomysł lokowania siłowni na powietrzu? Kto będzie nocą pilnował sprzętu. Przecież natychmiast będzie albo zdewastowany albo ukradziony. Okazuje się że wszystkiego trzeba pinować bo jak nie to efekty widać na placu w NSM. To samo byłoby na wsiach.Szkoda wspólnej kasy.  więcej
14-05-2014
~do mario:
Gdzie ty widziałeś tych co to niby się zgłosili na radnych i w jaki sposób oni mogą temu zaradzić? Jeżeli z problemem nie może poradzić sobie UG, straż gminną i policja czyli urzędy mające umocowanie prawne do kontroli i interwencji to jak sobie wyobrażasz interwencję kandydata na radnego, który uprawnień nie ma żadnych! Niech na razie wykaże się obecna władza.  więcej
14-05-2014
~mieszkanka:
Jest na to sposób. Monitoring i upublicznienie zdjęć!
14-05-2014
~do ~Walenrod::
przecież te dzieciaki uczą się od rodziców jak łamać prawo ... zaczynają już w foteliku w samochodzie słuchając psioczenia na policje czy straż za fotoradary i przysłuchując się cieszącej się matce jaki to ojciec cwany z radyjkiem CB ... czym skorupka za młodu itd. ...  więcej
14-05-2014
~Walenrod:
Ludziska, Straż, czy Policja ma egzekwować prawo, tyle i aż tyle :) Jeżeli za dewastacje zaczęliby płacić rodzice, nastawienie do wychowania bezstresowego szybko zmieniłoby się. Panowie Policjanci do roboty, a rodzice niech płacą :)
14-05-2014
~do 19:33:26 ~mieszkaniec::
o czym wy opowiadacie ? kto ma/miał tę młodzież wychować jak nie Rodzice ? większość bierze udział w wyścigu szczurów i widzi dzieciaki jak śpią a jeżeli już jakiś ojciec/matka był wzywany do szkoły to nie mówiąc że najczęściej nie wie do której klasy chodzi jego syn, do A czy B to twierdził że to pomyłka , że to nie jego dziecko i o co w ogóle chodzi ?! to teraz liczycie że Straż albo Policja je Wam wychowa ? już za późno ...   więcej
14-05-2014
~lola:
Oni współpracują z UG
14-05-2014
~pesymista:
O jaką współpracę chodzi z policją i strażą gminną?
14-05-2014
~sąsiad Hetmana :
Jak smród i hałas pochodzący od Hetmana po godzinie 22.00 jest zgłaszany na policję ( Bo straż Miejska nie pracuje w nocy) to jest to samo . Nie ma Żadnych rezultatów ..
14-05-2014
~agata:
Zgroza czytać jak dewastowane jest mienie gminy.Wydatek bagatela ponad milion z budzetu. Słyszałam, że nadzór i odpowiedzialność za porządek nad wybudowanym przez gminę obiektem sportowym protokołem przejął prezes spółdzielni p. Wasilewski. Chyba nie pełni funkcji prezesa społecznie. I co robi by powstrzymać to zdziczenie? Jak współpracuje z policją i strażą gminną? Przecież jego pracownik spędza w budce noce - chyba nie jest ślepy. Po co taki prezes?  więcej
14-05-2014
~mieszkaniec:
Poprzednik ma całkowitą słuszność. Należy takie sytuacje zgłaszać do SG oraz na policję. Jeżeli to nie poskutkuje to należy rozważyć zmianę komendantów skoro nie radzą sobie z utrzymaniem porządku na podległym terenie. Pan komendant komisariatu skoro jest takim "rodowitym nadarzyniakiem" to może by coś konkretnego w tej sprawie zrobił.   więcej
14-05-2014
~@ mario:
Tupetu to ci nie brakuje.!
14-05-2014
~do: mario:
Mieszkancy i przyszli samorzadowcy placa podatki z ktorych oplacani sa obecni funkcjonariusze. To ich obowiazkiem jest utrzymywanie porzadku. Twoja propozycja zakrywa na kpine z mieszkancow.
14-05-2014
~do telka:
"przywołanie do pionu" może oznaczać "poprawczak" a przedtem sąd rodzinny i spaprane papiery. Tego chcą rodzice? Może lepiej zacząć od siebie.
14-05-2014
~mario:
No dobrze, wszyscy wiemy co się tam dzieje i że to trzeba powstrzymać. Czy ktoś widzi jakiś sposób ? Przecież tu mieszkają radni, obecni i przyszli. Może kandydaci na radnych w przyszłych wyborach się wypowiedzą w tej sprawie i zademonstrują swoim wyborcą jacy są zaradni. A może mieszkańcy sami się skrzykną i poradzą sobie z tym "po obywatelsku" ?  więcej
14-05-2014
~grengoloda:
To co się dzieje teraz na tym placu dzieje się w tym miejscu od lat , ławki również zostały wszystkie połamane. Policja nie robi nic nawet wezwana ,albo patroluje osiedle o 19-tej . Każda noc od piątku to libacja do 2-3 w nocy , zraz wakacje to będzie częściej . Ciekawe że o tym co się dzieje na placu wszyscy wiedzą to i rodzice też ale to nie pod ich domem lecą bluzgi , wrzaski i śpiewy do rana (latem i do 6-tej). A noc z soboty na niedzielę 10-11.05 to i bijatyka między samochodami zaparkowanymi , powiadomiona policja miała ważniejsze sprawy . Prócz mieszkańców osiedla coraz więcej mamy też osób z samego Nadarzyna i wcale nie najmłodszych ale widocznie nie ma to znaczenia , impreza jest impreza . Rodzicom składam gratulacje za takie wychowanie, ta młodzież wraca do domu i nie wierze że ktoś może nie czuć że całą noc piło , dobrze wiedza co robiło i gdzie ale jak nie pod ich domem to niech robi . Teraz dopiero się zaczną ciepłe noce i pijaństwo ciekawy czas przed nami   więcej
14-05-2014
~telka:
tylko fakt nie zmienia tego ,że wiele tych dzieci jest w domu grzeczne przykładne ,sumiennie sprzątają ,a w pewnych sytuacjach w śród rówieśników coś w nich wstępuje,jeden drugiego sprowokuje ,a jak jeszcze ktoś przyniesie alkohol to już katastrofę mamy gotową .I dlatego zostały powołane pewne służby ,które powinny strzec tego porządku i przywoływać takie dzieciaki do pionu   więcej
14-05-2014
~Patologia rodzi patologie.:
14-05-2014
~@ Zdrowy Rozsadek:
Absolutnie masz racjr. Niemniej jednak za wychowanie dzieci odpowiedzialni sa rodzice. Jezeli rodzice czuja sie bezkarni, to skad dzieci maja czerpac wzorce.
14-05-2014
~ZDROWY ROZSĄDEK:
Rodzice pracują na dom, uczą i wychowują, natomiast nie zmienia to faktu, że powstała Straż Gminną jest od zapewnienia ładu i porządku publicznego oraz eliminowaniu z miejsc publicznych złych zachowań jakim jest np. pijaństwo oraz wszelakiego zagrożenia związane z demoralizacją nieletnich. Biorą za to pieniądze tak jak nauczyciele i stosowne władze. Wykonywanie tych zawodów nie powinno być problemem tylko pasją i służebnością. Nie można wszystko zwalić na rodziców tylko samemu sumiennie wykonywać pracę. Podsumowanie jest krótkie -jak własna praca nie przynosi satysfakcji to pora ją zmienić.  więcej
14-05-2014
~@ Wychowawca:
Rodzice zajeci sa balangami, pijanstwem i rozpysta. Jacy rodzice takie dzieci, oczywiscie niw wszyscy.
14-05-2014
~Wychowawca:
straż gminna , nauczyciele ,kościół, władza , a gdzie są rodzice przeważnie nieletnich dewastatorów. Zajmują się wpisami na stronie i nie mają czasu zainteresować się co wyrabiają ich kochane dzieciaki?
14-05-2014
~Zmarnowane 14 czy 15 lat ! ! !:
14-05-2014
~ktoś i coś:
jak zaczęli budować ten plac to dobrze ktoś napisał "czy nie szkoda na to kasy czy nie ma ważniejszych spraw bo jak wiadomo na pewno dzieciaki zrobią sobie tam melina pijacką ,że będą to zmarnowane pieniądze "coś w tym stylu iiii co sprawdziło się .
14-05-2014
~przepis:
w Tv było o tym jakiś czas temu jak ma wyglądać ustawienie fotoradaru wypowiadał się policjant ""policja i straż z fotoradarem musi być ustawiona w miejscu widocznym i oznakowanym ,nie może się chować za krzakami ani w bramie "co na to nasza straż nie zna się na swoich przepisach???to niech zadzwonią do komendy głównej w W-wie to ich poinstruują.  więcej
14-05-2014
~Maria:
Straż gminna nie będzie się zajmowała takimi rzeczami. Oni są stworzeni do "wyższych " celów jak mp. stanie w krakach z fotoradarem.Dziś dziady stali na Rolnej w Kajetanach. A swoją drogą jaka jest to prewencja jak są schowani za budynkiem tylko radar wystawiony. Niech mi ktos powie , że nie chodzi o kasę :))  więcej
14-05-2014
~Miki:
Bo po co chamom wybudować płac zabaw lepiej wydać kasę na inne cele np stodołę albo chlew
13-05-2014
~Ha , ha , ha . :
O kuwa jakie piękne zdjęcie. Nasi tu byli.
13-05-2014
~mieszkaniec:
Jakie ważniejsze zadania ma straż gminna, chyba w końcu powstała w celu poprawy bezpieczeństwa w gminie Nadarzyn. Czas tych leni pogonić do uczciwej roboty. Policja tutejsza to natomiast towarzystwo wzajemnej adoracji a obecny komendant nie potrafi chyba egzekwować a by policjanci wykonywali swoje obowiązki sumiennie. Utrzymanie porządku w naszej gminie to farsa. może pora to zmienić?  więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU