24 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Adama, Ewy, Zenobiusza

~równoważny system czasu pracy
16:29 23-12-2024
To praca w systemie 12 godzinnych dyżurów np. pielęgniarki w szpitalach,... więcej »
~DonaldTox
09:45 22-12-2024
Gday to all our water relaxation aficionados! There's nothing really like... więcej »
~Eric
21:52 21-12-2024
Hello Nadarzyn Owner!Eric here with a quick thought about your website... więcej »

STOP !!! ŚMIECIOM Z WARSZAWY

Komentarzy (64)
29-04-2013

STOP !!! ŚMIECIOM Z WARSZAWY – NADARZYN ZAPASOWYM PUNKTEM ODBIORU DLA WARSZAWY

Dnia 19 kwietnia 2013 roku na stronach Gminy Nadarzyn ukazała się informacja, że na wiosek z dnia 17 grudnia 2012 roku złożony przez P.H.Hetman Sp. z o.o. została wydana „Decyzja Wójta Gminy Nadarzyn Nr 4/2013 znak ROŚ.6220.3.4.2013.KP o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, i tu bardzo ważna informacja – rozbudowy punktu konfekcjonowania odpadów na terenie działek nr 465/2, 465/3 i 460 w miejscowości Nadarzyn, Gmina Nadarzyn”.

A z czym wiąże się ta decyzja?
Firma P.H.Hetman Sp. z o.o. uchwałą nr 2012/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 roku wraz z MZO w Pruszkowie została przewidziana jako 2 (!) w kolejności do zastępczej obsługi m.st. Warszawy do czasu uruchomienia regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w Warszawie.
Co to oznacza dla Nas – mieszkańców Nadarzyna?
W skrócie „góry” warszawskich śmieci.
Kolejne pytania to czy firma P.H.Hetman jest na to przygotowana?
Patrząc dzisiaj – „nie!”. Firma P.H.Hetman z siedzibą na ul.Turystycznej mieści się w odległości ok. 60 m od zabudowań mieszkalnych i WOCHK (Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu) – Strzeniówka, zgodnie z decyzją Wójta Gminy Nadarzyn z dnia 13 października 2009 roku znak OŚ/7624/117/4/DS-12/09 otrzymała zgodę na realizację w której zostały określone warunki dot. realizacji ww. przedsięwzięcia. Jednym z nich był wymóg zastosowania rozwiązań ograniczających emisję hałasu poprzez instalację urządzeń cichobieżnych, elementów tłumiących, antywibracyjnych, izolacyjnych a także przez uwzględnienie ekranów dźwiękochłonnych. Ponadto w Raporcie o oddziaływaniu na środowisko powyższej inwestycji z października 2008 roku sporządzonym przez P.H.Hetman nadmieniono, iż źródłem hałasu będzie tylko ruch samochodów ciężarowych i osobowych, a ich kursy jedynie będą się odbywały w porze dziennej. Odnoszą się do powyższego, do dnia dzisiejszego żaden z warunków realizacji inwestycji nie został spełniony, a źródłem hałasu – poza ruchem pojazdów – są również uciążliwe sygnały dźwiękowe wydawane przez samochody ciężarowe, donośne huki spowodowane opadającymi klapami od kontenerów, a także samymi spadającymi kontenerami. Warto tu zaznaczyć, że całość prac związanych z ruchem pojazdów, ich ważenie, odbywa się nie na terenie P.H.Hetman, na który to właśnie dostał pozwolenie na prowadzenie działalności, ale na działce nr 422 i 424, którą to dzierżawił od Gminy Nadarzyn, a od 2012 roku pomimo protestów mieszkańców Nadarzyna, stał się właścicielem kupując ją od Gminy Nadarzyn.
To co warto podkreślić, to to, że we wspomnianym Raporcie nie ma wzmianki o tych działkach (dotyczy on działek P.H.Hetman numer 465/2 i 465/3) i to, że działka nie jest utwardzona, wszystko odbywa się bezpośrednio na glebie. Kolejną okolicznością, która zdecydowanie zasługuje na uwagę, jest fakt wydzielania, w trakcie funkcjonowania inwestycji P.H.Hetman odorów. Niesamowity smród – szczególnie w okresach intensywnych opadów lub dni słonecznych – który przedostaje się na tereny zamieszkały wskutek wietrzenia hali magazynów jak i też z kontenerów trzymanych na działkach 422 i 424. Stanowi to zagrożenie sanitarne jak i uciążliwość dla mieszkańców pobliskich terenów mieszkalnych.
Biorąc pod uwagę powyższe jak i Decyzję Wójta Gminy Nadarzyn w sprawie rozbudowy, nie do końca jest zrozumiałe, jak można dopuścić do wydania decyzji bez potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia P.H.Hetman?
Liczne skargi strony społecznej na powyższe uciążliwości były i są przekazywane do Gminy, jak i innych organów państwowych.
Nie są też zrozumiałe informacje podawane w artykule w Wiadomościach Nadarzyńskich nr 4 (168) kwiecień, z których z jednej strony wynika, że Wójt Gminy Nadarzyn wspiera interesy społeczeństwa nie wydając zgody na drugą w tej samej okolicy inwestycję Sir-Com związaną z magazynowaniem odpadów, a z drugiej wydaje zgodę w tym samym czasie na rozbudowę już uciążliwej inwestycji P.H.Hetman.
Czytając dalej artykuł, nie jest też zrozumiałe jak osoba w postaci Inspektora ds. Ochrony Środowiska w Gminie Nadarzyn może pisać w imieniu mieszkańców, że ich obawy są bezpodstawne, biorąc pod uwagę skargi związane z jednej strony uciążliwą działalnością P.H.Hetman a z drugiej strony umiejscowieniem kolejnej drugiej o tym samym profilu działalności inwestycji.

Trudno znaleźć Gminę w której byłyby dwie tego typu inwestycje obok siebie i w dodatku w odległości 60m od zabudowań mieszkalnych.

- Przeprowadzając się do Nadarzyna, liczyłam na spokój i świeże powietrze. Kupując działkę w 2008 roku sprawdzałam w Gminie okoliczne tereny i nie otrzymałam informacji o zamierzonej inwestycji P.H.Hetman, na którą inwestor otrzymał zgodę właśnie w 2008 roku – dzisiaj zamiast w ogrodzie, siedzimy z dzieckiem w domu, bo smród i hałas nie pozwalają na normalne funkcjonowanie. A jeszcze Sir-Com? Ja nie wiem jak można koło domów mieszkalnych pozwolić na tego typu działalności, dlaczego mając takie tereny w Nadarzynie nie umieścili  tych inwestycji np. przy trasie A8?” – to wypowiedź jednej z mieszkanek pobliskich terenów. Trudno się z tym nie zgodzić, bo w MPZP (miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego) są dość rygorystyczne warunki zabudowy dla działek budowlanych względem sąsiedztwa w postaci P.H.Hetman i Sir-Com.
Chciałoby się napisać, że dziękujemy Wójtowi Gminy Nadarzyn za zaangażowanie w sprawę Sir-Com i odmowę decyzji dla realizacji tego przedsięwzięcia.

Ale nie prawdą jest, że Inwestor Sir-Com był czterokrotnie zobowiązany przez Wójta Gminy Nadarzyn do uzupełnienia Raportu o oddziaływaniu na środowisko. Te działania były wynikiem uwag zgłaszanych do kolejnych wersji raportu przez społeczność.
Nie prawdą jest też to, że Inwestor nie rozpoczynał robót związanych z budową przedsięwzięcia bez prawomocnego pozwolenia na budowę, ponieważ odpowiednie dokumenty + zdjęcia w tej sprawie były składane do Inspektora Nadzoru Budowlanego w Pruszkowie.
Można by powoływać się na większą część tego artykułu i podważać informacje w nim zawarte, ale nie chodzi o to aby udowadniać swoją rację, ważne jest to aby dzisiaj podjąć walkę o Gminę Nadarzyn. Ważne aby organy decyzyjne w Gminie też w to się włączyły i wspierały decyzje nas mieszkańców, którzy oddają na nich głosy, którzy płacą podatki i którzy tu właśnie się przeprowadzają aby polepszyć warunki życia.

Apelujemy do mieszkańców Nadarzyna, abyśmy wspólnie podjęli walkę o dobro tej miejscowości i nie pozwoli na rozbudowę P.H.Hetman i odbiór śmieci z Warszawy, jak i na budowę nowej inwestycji Sir-Com. Tym którym nie jest to obojętne prosimy o wypełnienie załączonego pisma i złożenia w dniu jutrzejszym najpóźniej do Gminy Nadarzyn, bo upływa termin złożenia apelacji w tej sprawie.

Zapraszamy osoby na ulicę Turystyczną aby na własne oczy zobaczyć „piękną” część Nadarzyna.

Stowarzyszenie „Zielona Gmina” Nadarzyn

Link do naszej strony i odwołanie:

zielonagmina.waw.pl

odwołanie

Komentarze:
14-05-2013
~nadarzynianka:
Rada Gminy odbywa się 22 maja - czy może ktoś wie, czy Radni Gminy będą poruszać ten temat śmieciowisk, czy jednak Wójt ich zastopuje w tym temacie?
14-05-2013
~matka:
Napiszę więcej, kim jest człowiek, który z Prezesem Hetmana spotyka się legalnie, śmieje się nam w twarz i twierdzi, że hałas, smród to nasza wybujała wyobraźnia, kim jest człowiek, który inwestyje w miejsce gdzie mieszka a w Nadarzynie w którym wybudował sobie pałac i tu pracuje robi śmietnisko pod dumną nazwą "punkt konfekcjonowania odpadów" a w przypadku SirCom "sortowni odpadów"... kim są ludzie którzy siedzą obok niego - Ci Radni, którym zaufaliśmy jak na nich głosowaliśmy, czy oni nie są mieszkańcami Nadarzyna? Kim są ludzie którzy na takie rzeczy pozwalają!!!  więcej
13-05-2013
~Szminka:
To już gruba przesada. Jak można tak szkodzić? Wszystko załatwiane po cichu przed mieszkańcami. Ja rozumiem, że jak ktoś idzie do kibla to załatwia to po cichu i bez słowa. Ale jak się robi kibel dla Warszawy w środku Nadarzyna to już powinno się o tym poinformować przynajmniej tych, którzy będą musieli tego wszystkiego wąchać! Tego wymaga kultura. Szkoda, że niektórzy nie wiedzą na czym ona polega!  więcej
13-05-2013
~Nowy:
Od pewnego czasu widać, że wójt oddala się od wyborców w Nadarzynie. Teraz te śmieciowisko 300 metrów od ul. Pruszkowskiej. Przecież wiadomo, że coś takiego jest szkodliwe dla Nadarzyna. Spadają ceny nieruchomości a na te o obniżonej cenie też raczej chętnych się nie znajdzie. A co mają zrobić ci mieszkańcy, którzy czują się związani z Nadarzynem i nie zamierzają się wyprowadzać? Wójcie i zastępco, co oni mają zrobić? Może zatkać nosy, zamknąć oczy, zatkać uszy i iść do wyborów i zagłosować na tego samego wójta?  więcej
13-05-2013
~Kabaret:
Zniszczą Nadarzyn tymi śmieciowiskami!. Zniszczą miejsce, w którym żyjemy od pokoleń. Wójt powinien zatrzymać te śmieciowiska a nie robić to co robi. Wstyd dla wójta i dla radnych. Co z nich za reprezentanci?
12-05-2013
~on:
Jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o ten tramwaj co nie chodzi. A ta sprawa śmierdzi nie tylko w przenośni i znowu rodzą się domysły. Ale cóż, potem pretensje, że mieszkańcy mają wybujałą wyobraźnię.
12-05-2013
~Dlaczego:
Wójt świadomie zdecydował, żeby nie pytać mieszkańców Nadarzyna czy chcą takiej hali na sortowanie śmieci na Turystycznej - chociaż prawo o ochronie środowiska nakazywało mu przeprowadzenie konsultacji społecznych. Może wójt obawiał się, że społeczeństwo Nadarzyna sprzeciwi się tej inwestycji w śmieciowisko w centrum Nadarzyna? Dlaczego wójt obawiał się negatu ze strony społeczeństwa i tego, że zaszkodzi on sprawie rozbudowy sortowni śmieci na ul. Turystycznej? Czy wójtowi zależy, żeby ta inwestycja powstała i dlaczego mu zależy??? Macie może jeszcze inne pytania w tej sprawie?  więcej
12-05-2013
~Marrek:
Kim właściwie jest wójt Grzyb czy jego zastępca dla Nadarzyna i dla mieszkańców całej gminy? Jeżeli popierają budowę hali do obróbki /sortowania/ śmieci w centrum Nadarzyna, to oznacza, ze z dobrym gospodarzeniem nie ma to nic wspólnego. To działania na szkodę mieszkańców!  więcej
11-05-2013
~Kajetany:
Powiedzmy to sobie wprost. Gdyby w Nadarzynie ten sam wójt i jego świta nie rządzili 16 lat z rzędu. Nie przyzwyczaili się do władzy i nie zaczęli gwizdać sobie na mieszkańców to nie byłoby nawet mowy o śmieciowiskach w centrum Nadarzyna 300 metrów od ul. Pruszkowskiej czy Komorowskiej. A tak mamy to co mamy. Najwyższy czas wybrać nowego wójta i nowych ludzi do Rady Gminy!   więcej
11-05-2013
~Zbik:
"Trudno znaleźć Gminę w której byłyby dwie tego typu inwestycje obok siebie i w dodatku w odległości 60m od zabudowań mieszkalnych". Pewnie tak samo trudno jak gminę gdzie wójt i radni pozwalają na takie rzeczy. Ten skostniały układ władzy poprzerastany powiązaniami musi zostać odsunięty od władzy przez mieszkańców!  więcej
11-05-2013
~Kaktus:
Nadarzyn ze śmieciowiskiem w samym centrum? To oznacza degenerację i powolny upadek tej miejscowości! Dlaczego wójt pozwala na te śmieciowiska w Nadarzynie? Jak można tak postępować?
11-05-2013
~ul. Turystyczna:
W Nadarzynie w centrum - śmietnisko a w Młochowie na ul. Słonecznej jest cisza i spokój. Tu natura jest blisko ciebie i pachnie cudownie. Wokoło cudowna woń kwiatów i traw. Nie przejeżdżają śmieciarki ze śmieciami z Warszawy a mieszkańcy maja się dobrze.  więcej
10-05-2013
~nadarzynianka:
trzeba by zainteresować media Tv super expres itp to będzie chryja na całą POLSKĘ UWAGA lubi takie tematy
10-05-2013
~z pruszkowskiej :
chętnie podpisze takie odwołanie niech ktoś przeleci się z nim np.w godzinach pracy po firmach w Nadarzynie a wieczorkiem po domach to będzie sporo podpisów
09-05-2013
~Gabi:
Jaka to bezczelność ze strony władz gminy. Co to za interes dla wójta, żeby mieszkańcom taką śmierdzącą i szkodliwą śmieciarnię fundować w środku miasta? Wójcie Grzybie i Muchalski tu żyją ludzie jak byście jeszcze nie zauważyli!!!
07-05-2013
~ewa:
do BuliMyśli, myśli jak tu sobie dobrze .... bo kadencja to ostatnia być jego może
07-05-2013
~ewa:
Przychylam się do taczki. Mieszkańcy Nadarzyna i okolic - sesja 22 maja.
06-05-2013
~do NSM:
na waszym osiedlu ma powstac plac zabaw a niecałe 300 m będziecie mieli śmieciowisko - zgłaszajcie protesty. Smród i do Was dojdzie
06-05-2013
~ZielonaGmina:
apel do wszystkich, Wójt ogłosił przetarg na wybór firmy śmieciarskiej na odbiór śmieci z Gminy - napewno przetarg wygra firma Hetman, uprzedzam że będziemy mieli góry śmieci, smród. Zapraszam wszystkich na Turystyczną abyście zobaczyli Państwo na własne oczy ten syf, i poczuli to co my czujemy i najbliższe domostwo na codzień. Dzisiaj też wyjątkowo pięknie pachnie...  więcej
06-05-2013
~ale pasztet:
Vice-wójt Gminy Nadarzyn Pan doktor Tomasz Muchalski podpisał decyzję nr 4/2013 w sprawie środowiskowych uwarunkowań budowy hali do konfekcjonowania odpadów przy ul. Turystycznej w Nadarzynie. Mieszkańcy złożyli odwołania od tej szkodliwej decyzji a ich opinie poznaliśmy dzięki portalowi nadarzyn.tv. Teraz czas na ponowne przeanalizowanie zaistniałej sytuacji przez władze gminy. Jeśli głos mieszkańców znajdzie uznanie u wójta J. Grzyba i T.Muchalskiego, to wójt gminy wycofa się z tej decyzji. Jeśli pomimo protestów mieszkańców wójt uzna, że taka inwestycja w postaci budowy hal do segregacji odpadów w centrum Nadarzyna ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami jest pożądana przez wójta i rade gminy. W tedy wójt decyzje swoją utrzyma w mocy a odwołania mieszkańców skieruje do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie licząc, że Prezes SKO poprze wójta i odrzuci odwołania mieszkańców tak jak zrobił to wcześniej wójt.  więcej
04-05-2013
~Zorientowana:
Wy przyjdziecie na sesję a radni z wójtem zaśmieją wam się w twarz. Oni żyją w przekonaniu, że pociągają za wszystkie sznurki w tej gminie. Kontrolują wszystkich sołtysów a rady sołeckie na wsiach jedzą im z ręki. Wójt jest pracodawcą dla prawie 450 osób zatrudnionych w:szkołach przedszkolach, GOS, NOK, bibliotekach, Ośrodkach Zdrowia, straży Gminnej, Straży pożarnej /tu pensji nie ma, ale są inne atrakcje sponsorowane/, Dlatego wójt jest spokojny, ze i te śmieciowiska przepchnie i nikt mu w tym nie przeszkodzi. Ja bym raczej zaczął zbierać podpisy poparcia wśród mieszkańców o referendum za odwołaniem wójta i radnych. Tylko takie działanie może przynieść pożądany skutek. Nowy wójt i nowi radni /bo na starych nikt nie zagłosuje/ wznowią postępowanie w sprawie śmieciowisk i szybko i sprawnie pozbędą się ich z centrum Nadarzyna i z terenu tej gminy. Pewnie zapytacie dlaczego z terenu tej gminy? Dlaczego nie przeniesie tej firmy śmieciowej np. do Ruśca, Wolicy, Strzeniówki, czy Rozalina? Ano dlatego, że Gmina Nadarzyn położona jest na takich terenach, ze żadne wysypiska ani składowiska odpadów nie mogą być na nich budowane. Tylko referendum i wcześniejsze wybory, oraz całkowita wymiana wójta, zastępcy i radnych może zahamować budowę śmieciowisk w Nadarzynie! Tylko w ten sposób obronimy nasz Nadarzyn przed degeneracją i upadkiem.  więcej
04-05-2013
~Akcja:
Taczki to bardzo dobry pomysł. A właściwie najlepszy. Ale zanim ich na te taczki wsadzimy, wywieziemy w cholerę i wybierzemy nowych, właściwych ludzi żeby wreszcie rządzili w interesie społeczeństwa - minie bezpowrotnie czas na zablokowanie śmieciowiska. Ja proponuję trochę inną akcję. Chodzi o to, żeby w Nadarzynie wywiesić kilkanaście transparentów, lub afiszy na ogrodzeniach przy ulicach z napisem: STOP ŚMIECIOWISKOM W NADARZYNIE. lub ŚMIECIOWISKO W NADARZYNIE = WÓJT PRZECIW MIESZKAŃCOM!   więcej
03-05-2013
~Nie bardzo rozumiem:
Jak się można odwołać i jak się ma wójt z tego wycofać jak do poniedziałku są dni wolne od pracy. A poza tym co za różnica czy tych odwołań jest 10 czy 100, nawet jak by było jedno to i tak się muszą do niego ustosunkować. Jak by byli za mieszkańcami to nie było by sprawy i sami by wiedzieli że zlokalizowanie w takim miejscu śmieciowiska może spowodować pogorszenie środowiska naturalnego jak i sytuację ekonomiczną mieszkańców Nadarzyna (obniżenie wartości działek jak w ogóle się znajdzie ktoś kto będzie chciał je kupić). A jak są za inwestorem to i 1000 odwołań nie pomoże. Tu chyba jedynym rozwiązaniem będą taczki.  więcej
03-05-2013
~Poker:
Przez te sprawy ze śmieciowiskami w Nadarzynie Wójtowie Grzyb i Muchalski rozgrywają już ostatnią "partyjkę" w swojej karierze samorządowej.
03-05-2013
~Zrozpaczona:
Czwartego maja mija termin wnoszenia odwołań od decyzji wójta gminy nr 4/2013. Ponawiamy apel do Pana vice-wójta doktora Muchalskiego. Proszę wycofać swój podpis spod tej haniebnej decyzji!
03-05-2013
~Poinformowany:
do zielona Gminanie łaczmy się "przeciwko" Hetmanowi i Sircomowi lecz "za": zielona Gminą Nadarzyn i samym Nadarzynem gdzie mieszkańcy chcą żyć w spokoju. Po to wybraliśmy radnych by o to dbali. Dlatego 22 maja o 16 zróbmy im test.Przy okazji - teren placu - ugoru na NSM zacznie się zmieniać w teren rekreacyjny już w tym roku.  więcej
02-05-2013
~Nadarzyn:
Godzina zapewne 16.00 ale trzeba śledzić, Dokładnie termin godzina miejsce, bo może ktoś przyjechać i może się zmienić podawane jest na kilka dni przed sesją. Na razie planowany termin jest na 22 maja, a dokładnie pewnie będzie ogłoszone gdzieś koło 17 maja  więcej
02-05-2013
~zainteresowana:
Ciekawe jest, że Radni i Wójt wydają decyzję na śmieciowiska, a nie piszą nic o planach jakie miały być zrealizowane w Nadarzynie w 2013 - jak plac zabaw na osiedli NSM, ścieżka rowerowa, oświetlenie Pruszkowskiej i wiele innych inicjatyw, które jak myślę, nie ujrzą światła dziennego. Ale jak widać na Mszczonów są pieniądze...  więcej
02-05-2013
~ZielonaGmina:
Dziękujemy, prosimy o podanie godziny.
02-05-2013
~ZielonaGmina:
Do Wojtka z osiedla NSM - proszę o kontakt ze Stowarzyszeniem. Pana słowa są naprawdę godne pochwały. Dziękujemy za zaangażowanie. Dziękujemy również wszystkim Państwu, którzy opowiadają się przeciwko Hetmanowi, Sir-Com'owi. Ważne abyśmy teraz to wykorzystali i dalej bronili naszej Zielonej Gminy.   więcej
02-05-2013
~Nadarzyn:
Termin sesji zaplanowany jest na 22 maja
02-05-2013
~ZielonaGmina:
Do Poinformowany: jako przedstawiciele Stowarzyszenia Zielona Gmina prosimy o podanie dany najbliższej sesji Rady Gminy. Chcielibyśmy w niej uczestniczyć. Wierzę, że otrzymamy tą datę od Państwa z odpowiednim wyprzedzeniem umożliwiającym nam przybycie. Wierzymy też, że nie są Wam obce losy mieszkańców jak i samego Nadarzyna. Mail do Stowarzyszenia jest podany na stronach Stowarzyszenia.  więcej
02-05-2013
~Do doktora Muchalskiego:
Panie vice-wójcie. Nie wybieraliśmy Pana na stanowisko, które Pan zajmuje i nie dawaliśmy Panu żadnego upoważnienia do rozstrzygania takich spraw jak wydawanie pozytywnej decyzji odnośnie warunków środowiskowych realizacji budowy sortowni odpadów, składowiska odpadów i przetwórstwa odpadów w kompostownikach. Mieszkańcy tej Gminy i Nadarzyna w szczególności mają do Pana pretensję, że podpisał Pan tę decyzję. W ten sposób otworzył Pan przed bezwzględną firmą śmieciową możliwość rozbudowy swojej działalności w centrum Nadarzyna. Pańskie działanie w tej sprawie budzi nasze wątpliwości i sprzeciw. oczekujemy od Pana, że w dniu 4 maja wycofa Pan swój podpis złożony na decyzji nr 4/2013. Jeśli Pan tego nie zrobi, to będzie oznaczało, że jest Pan głuchy na protesty społeczności Nadarzyna w sprawie budowy śmieciowiska w centrum Nadarzyna. Ratuj Pan swoją twarz, bo kadencja wójta Grzyba - czyli Pańska również- kończy się za 1,5 roku!  więcej
02-05-2013
~Poinformowany:
Śmieciowisko to faktycznie śmierdząca sprawa.Akcja prowadzona jest od dawna w tajemnicy przed radą gminy. O planach sortowania śmieci na taką skalę w Nadarzynie radni dowiedzieli się z Nadarzyn TV. Realizacja tego zadania to koniec Nadarzyna ale co to obchodzi doktora M. W Młochowie piękny park, teraz zrewitalizuje pałac, na ul Słonecznej cisza i spokój, a szkoła w Kostowcu też przypadkiem będzie budowana w Młochowie. Myślę, że radni z Nadarzyna i Strzeniówki jednoznacznie opowiedzą się przeciwko śmieciowisku jednak na razie nikt ich o zdanie nie pytał. Wszystko załatwia w tajemnicy dr M. i zniszczy Nadarzyn jeśli będziemy patrzeć na to bezradnie. Proponuje przenieść temat na najbliższą sesję Rady Gminy. Postawmy tam w punkcie wolne wnioski pytanie - kto z radnych jest za a kto przeciw śmieciowisku. Przynajmniej będziemy wiedzieć kto w co gra.  więcej
02-05-2013
~Do Wojtka z osiedla:
Myslisz prospołecznie i rozsadnie to sie chwali , ale kierownictwo urzedu ma gdzies twoje myslenie i rozsadek a tym bardziej radni kotleciarze z okregu Nadarzyn nr.1.Zaden z tych bezradnych nie otwozry pyska bo ma swoje interesiki i podnozkowym jest od dawna, smutne to ze takich bezmyslnych przedstawicieli wybrali mieszkancy,swiadczy to jak malo zna sie tych kandydatow i starajacych sie o te fuchę.Widac to po stanowisku w sprawie sortowni smieci,tak jakby ich nie bylo sa niemi i slepi a zgnilizna dopiero sie zacznie twozryc,juz szczury sa rozjezdzone na ulicy Pruszkowskiej.Biora ci radni po 1000zl na miesiac ciekawe za co zeby byc klakierem chyba. Jesli ta sortownia zaistnieje to ci pseudo radni sa do wymiany przy najblizszym glosowaniu wyborczym wraz z wojtem szkodnikiem .  więcej
02-05-2013
~do "macie rację":
My mamy rację a ty jej nie masz. Sugerujesz, że każda gmina powinna mieć taki zakład segregacji odpadów jak Hetman czy Sircom w Nadarzynie na ul. Turystycznej. Mylisz się a może celowo próbujesz siać zamieszanie. Prawda jest taka, że idąc drogą twojej logiki to każda gmina powinna mieć na swoim terenie taki zakład przetwórstwa i segregacji śmieci. Ty chyba na głowę człowieku upadłeś, albo masz w tym interes, żeby ludziom ciemnotę wciskać. Jesteś wręcz bezczelny w tym co mówisz, bo sam w to nie wierzysz. Do segregacji i przetwórstwa odpadów Sejmik Województwa wyznaczył nie jedną firmę w każdej gminie, tylko pięć firm, które mają po jednej lokalizacji takiego zakładu segregacji i przetwórstwa odpadów! Więc nie opowiadaj głupot, bo to też wstyd dla ciebie. Nadarzyn ma podwójnego pecha. Po pierwsze, że firma Hetman jest jedną z tych pięciu firm, które wyznaczył Sejmik Województwa do przetwórstwa odpadów komunalnych a po drugie, że w Nadarzynie Wójt i Rada Gminy nic nie zrobiły, żeby te śmieci w ilości 160 tysięcy ton rocznie nie były przywożone i przetwarzane w centrum Nadarzyna. Ciągle się zastanawiam jak człowiek taki jak ty - upadł tak nisko, żeby popierać lokowanie śmieciowisk w centrum wielotysięcznego Nadarzyna. Dla Nadarzyna to przekleństwo. To początek upadku miejscowości, która do tej pory uchodziła za miejsce o nieskazitelnym środowisku. Swoimi słowami i działaniami wyrządzasz mieszkańcom Nadarzyna wielką krzywdę. Zastanawiałeś się kiedyś nad tym? Weź się chłopie i zastanów trochę nad tyn co robisz. Działasz na szkodę tej wspólnoty. To co robisz jest nikczemne i podłe. Ludzie cię z tego rozliczą!   więcej
02-05-2013
~Kazimiero:
z racji wykonywanej pracy czasami odwiedzam Remondis w Warszawie na Siekierkach , nic gorszego nie może mi się przytrafiać , bronię się przed tymi wizytami jak mogę ale nie zawsze sie to udaję . Polecam , odwiedziny takiego miejsca może wam się bardziej rozjaśni w głowach , mam na myśli tych co są za lokalizacją hal na turystycznej w Nadarzynie .   więcej
02-05-2013
~Anty Hetman :
Oczywiście odpady należy poddać recyklingowi ale taki zakład należy lokalizować w miejscu odludnym z dobrym dojazdem. W przypadku Hetmana pogwalcone są wszelkie zasady lokalizowania zakładów przetwórstwa odpadów. Po pierwsze bezpośrednie sąsiedztwo dużych osiedli mieszkalnych, po drugie brak dojazdu (wąska droga z zakazem dla ruchu ciężarowego), po trzecie bliskość obszarów chronionego krajobrazu oraz cieków wodnych. Dodatkowo dochodzi stosunkowo mały teren jakim dysponuje Hetman na tak duże przedsięwzięcie. Jedyne wyjście to przeniesienie Hetmana do innej lokalizacji, najlepieJnz bezposrednim dojazdem z trasy 8. Tylko zmasowana akcja społeczeństwa może przynieść skutek. Bo bezczelność śmieciarzy jest ogromna.   więcej
02-05-2013
~macie racje !:
a co zrobimy z naszymi śmieciami ? już jest ciepło i nie będę nimi palił w piecu ... do której gminy je podrzucimy ? ale żeby było tanio a najlepiej za darmo !!! niech żyje pierwszy maja , tak jak kiedyś !
01-05-2013
~Italiano:
Dziś odwołujemy się od szkodliwej decyzji wójta w sprawie śmieciowiska w Nadarzynie. Następnym razem odwołajmy wójta z jego zdoktoryzowanym zastępcą. Nich idą w cholerę!
01-05-2013
~Mieszkaniec z Nadarzyna:
Sprawa jest jasna. Decyzję podpisał vice-wójt doktor Tomasz Muchalski. Dla wielu z nas człowiek bliżej nieznany. Ktoś powiedział, że Pan Muchalski kiedyś na pewno zastąpi pana Grzyba na stanowisku wójta gminy. Dla mnie obydwaj nigdy nie powinni zajmować takich stanowisk. To co zrobili z decyzją dla Hetmana to zaprzeczenie idei samorządowca. Złamali kodeks samorządowca - działali na szkodę społeczności Nadarzyna. Na śmietnik historii z nimi! Kto to słyszał, żeby mieszkańcy musieli sprzątać bajzel, którego narobił wójt?  więcej
01-05-2013
~odwołanie :
Wydrykowałam 30 sztuk i przejdę sie po sąsiadach, dobre i kilka osób wiecej poparcia. Kto moze niech tez działa dla naszego wpólnego dobra.
01-05-2013
~Do termin:
19 kwietnia ogłosili więc termin 14 dni należy liczyć od 20 kwietnia. Wynika z tego, że 4 maja jest ostatnim dniem na wniesienie odwołania. Ale ja polecam 2 maja - tak będzie bezpieczniej i urząd Gminy jest czynny, bo 3 maja to już trzeba pocztą wysyłać.  więcej
01-05-2013
~Termin wniesienia odwołania???:
Czy ktoś wie jaki jest termin wniesienia odwołania????
01-05-2013
~Wojtek z Osiedla NSM:
Mogę sobie wyobrazić sobie wiele. Ale kurczę jakoś nie potrafię uwierzyć w to, że taka szkodliwa dla środowiska i mieszkańców inwestycja w śmieciowisko w środku wielotysięcznego Nadarzyna przechodzi tak gładko. Że urzędnicy, Wójt, jego zastępca, radni nie próbują jej zablokować i nie dopuścić do jej realizacji. To wszystko co się wokół tej sprawy wydarzyło do tej pory już bardzo brzydko pachnie. Najgorsze dopiero przed nami. W tej chwili wszystko jest na papierze i tylko nieliczni, najbardziej uświadomieni zagrożeniem mieszkańcy zaczynają wnosić protesty. Jest tego ciągle za mało i potrzeba tych protestów wnosić więcej. Za jakiś czas ta inwestycja ruszy pełną parą. Wyobraźcie sobie, że z 51 gmin na Mazowszu/ w tym z Warszawy/ 1/5 śmieci jest przywożona do centrum Nadarzyna i przetwarzana i wywożona. To będzie Horror dla mieszkańców!!! Czy ktoś z was zdaje sobie sprawę jak śmierdzi przy tych halach do sortowania i jak śmierdzi gdy te hale wietrzą? Powiem wam że bardzo a wręcz "wali w łeb". Powtarzam, że postępowanie wójta w tej sprawie budzi wiele wątpliwości i zapytań. postawa radnych z Nadarzyna: Wacławiak, Kucharskiego, Szmela i Wójcickiego, którzy nie interesują się tą sprawą i w interesie mieszkańców nie próbują zablokować tej inwestycji jest naganna i nie można się z nią pogodzić. Od czego jest radny w Gminie? Od kontrolowania wójta i od reprezentowania interesów mieszkańców. Czy nasi radni wywiązują się ze swoich obowiązku chociaż w jednym procencie? Odpowiedzcie sobie sami. Tymczasem wielka proźba do mieszkańców gminy ai Nadarzyna - SKŁADAJCIE ODWOŁANIA OD DECYZJI WÓJTA NR 4/2013 NAWET OD KILKU CZŁONKÓW RODZINY!. Nie czekajcie na radnych i na wójta - oni już się za wami w tej sprawie nie wstawią. Traktują was jak zbieraninę ciemnej masy ludzi, którym można narobić na głowę bez konsekwencji.  więcej
01-05-2013
~Będzie gorzej śmierdzieć:
Sprawa bardzo poważna !!! Ponieważ Hetman jako RIPOK musi też zapewnić kompostowanie odpadów komunalnych. Oznacza to, że przez kilka tygodni bedą trzymać odpady biologiczne na placu aż się przekompostują. Niemiłosierny smród zaleje Nadarzyn. Widziałem, że już to robią kompostowanie na próbę na otwartym terenie w jakiś foliowych rękawach. Dodatkowo właśnie co uruchomili linie do mielenia śmieć na paliwa do spalarni. Jest tam na tablica ze dostali nawet dotację z unii.   więcej
01-05-2013
~Do obserwator:
Popieram twe myslenie ze komentarze na portalu sa mocne i niemocne, sa tez z roznych stron gminy z daleka i z bliska. Przykladowy protest ze wsi Rozalin czy z Rusca to nie jest to co mieszkanca z okolic ul. Turystycznej. Złozenie pisma na dziennik do urzedu to jest dokument do ktorego musi sie odniesc kierownictwo bo mozna sie z tym zglosic do sadu do prasy do jednostki zwierzchniej. Czym wiecej takich pism indywidualnych to jest obraz stanowiska mieszkancow bliskich i dlaszych. Swoja droga jazgot jest tez potrzebny bo nagłasnia temat.  więcej
01-05-2013
~ZielonaGmina:
Jeszcze raz zwracam się do Państwa z apelem aby składać odwołania. Aby włączyć się w nasze prace. Razem możemy więcej. Jeżeli każdy z nas będzie podchodził do działać "tej naszej grupki" osób w ten sposób, że nic nie zdziałamy to tak faktycznie będzie. Ale łącząc się i występując razem mamy większą siłę. Więcej optymizmu i haryzmy w walce. Mamy kontakt ze Stowarzyszeniem innym, którzy we swoich działaniach przeciwko śmieciowisku koło też ich domów zaangażowali nie dość że swoją gminę to i sąsiednie, zebrali ponad 1000 podpisów pod protestem, robili pikiety, nagłaśniali sprawę i wygrali. Takie właśnie działania powinny być dla Nas przykładem, a nie "nic nie robienie". Te właśnie "nic nie robienie" wykorzystuje Wójt i nasi Radni.   więcej
30-04-2013
~obiektywny:
Nie pozytywną tylko decyzje. Mogli ją wydać albo odmówić wydania, tak jak w przypadku Sir Comu,ale nie pozytywną. Takie małe wyjaśnienie
30-04-2013
~strażak:
A na ile skuteczne jest wasze odwołanie w sprawie budowy tego śmieciowiska? Skoro wójtowie Grzyb i Muchalski wydali im pozytywną opinię? Czy pan Prezes SKO poprze grupkę mieszkańców czy się przychyli do strony wójtowskiej?
30-04-2013
~mango:
Czas na składanie odwołań od tej poronionej decyzji wójta Muchalskiego mija bezpowrotnie. Jeszcze jest czas, żeby wesprzeć działania stowarzyszenia "Zielona Gmina".
30-04-2013
~Obserwator :
Złożyłem odwołanie,znam jeszcze dwie osoby które to zrobiły i nie są to mieszkańcy ul. Turystycznej. Trochę mi przykro ,że tych odwołań indywidualnych jest prawdopodobnie tylko kilkanaście.Solidarność społeczna i odpowiedzialność obywatelska to niestety słaba strona naszej społeczności . Skutecznie wykorzystuje to obecna ekipa sprawująca władzę w naszej Gminie. Aktywność internetowa to wiele i niewiele.Dołączyć do oszołomów ( teraz to celowo podkreślam , bo ostatnio zanikło to określenie )to nie zbrodnia , to raczej wyraz odpowiedzialności społecznej .   więcej
30-04-2013
~ZielonaGmina:
zielona.gmina.nadarzyn@gmail.com - proszę wysyłać informacje jeżeli Państwo macie do nas maila. Sprawa jest bardzo poważna biorąc pod uwagę to co tu czytam jak i na innych forach, to możemy przegrać tą sprawę. Bez pomocy Państwa nie uda nam się w pare osób tego zablokować. Pomóżcie-jeżeli losy Nadarzyna nie są Wam obce.  więcej
30-04-2013
~z pruszkowskiej:
Panie Muchalski i Grzyb ja gdybym takiego babola strzeliła to bym się jak najszybciej teraz pakowała i razem ze wszystkimi manatkami wyprowadziła się cichaczem z gminy aby mnie potem na taczkach ludzie nie wywieźli w jednej koszuli
29-04-2013
~Pruszkowska:
Hm. Na Komorowskiej w Przedszkolu to można takie odwołanie złożyć na ręce samej Pani Przewodniczącej Wacławiak. Nie wiem tylko czy ona poprze to odwołanie czy poprze wójta...
29-04-2013
~Brunhilda:
Była taka informacja, że wójt osobiście załatwiał Hetmanowi jakieś dotacje na linię do sortowania. Ile w tym prawdy i na ile skutecznie im to załatwił tego nie wiem.
29-04-2013
~Matka:
pisze do wszystkich matek dzieci, które chodzą do przedszkola na Komorowskiej aby złożyły odwołanie - tam są nasze dzieci, zachwilę będą miały zamiast miśków - szczury do zabawy. Musimy coś z tym zrobić, ludzie zatrzymajmy to!!
29-04-2013
~Eko:
odwołanie najlepiej złożyć osobiścieciekawe jest to, że na mapkach Hetman, Garbiarnia, Oczyszczalnia są w obszarze Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu... Nic dodać nic ująć! Można pogratulować. Kolejna kwestia jak wyjaśnić, że właśnie Hetman kupuje działkę od Wójta od Gminy, a może też ma dotacje z Gminy?   więcej
29-04-2013
~Obserwator :
Ja takie odwołanie osobiście złożę . Czy wystarczy tylko imię i nazwisko ? Czy ważne będzie wysłane mailem ?Uważam ,że skoro nas stać na komentarze , to może ochrońmy ten nasz kawałek podłogi
29-04-2013
~Baba-Jaga:
Wójtowi trzeba wszystkie uwagi wykrzyczeć do ucha!!! Na tym portalu od dwóch lat trwa gorączkowa dyskusja nt. Sircomu. A wiedząc o tym, że sprawa śmieciowisk w centrum Nadarzyna budzi tyle negatywnych emocji w tej społeczności. Wójt stwierdza, że akurat na temat Hetmana wpłynęło tylko kilka uwag i protestów a powinno pewnie z 1000 żeby zrobić na nim wrażenie. Jak wójt jest taki twardziel i idzie w zaparte, bo tak chce i już. To może zacząć zbierać podpisy pod referendum, żeby go odwołać? Jak Grzyb z Muchalskim taką mają politykę w sprawie śmieciowisk w Nadarzynie to może wybierzmy nowego człowieka, który rozumie mieszkańców i śmieciowiska będzie blokował a nie przyjmował.  więcej
29-04-2013
~Robi:
Postawa wójta w sprawie Sircomu i w sprawie Hetmana wskazuje na ciężką hipokryzję zarządzających. W sprawie Sircomu mówią, że nie chcą śmieciowiska a trakcie postępowania administracyjnego trwającego aż dwa lata - inwestor dostaje zgody wszystkich wymaganych instytucji i SANEPIDU! W sprawie HETMANA wójt mówi, że działa w interesie mieszkańców i pomija konsultacje społeczne by podpisać decyzję pozytywną dla Hetmana... Każdy trzeźwo myślący człowiek bez trudu zobaczy, że coś tu jest bardzo nie tak!  więcej
29-04-2013
~muza:
Zapraszam Pana doktora Muchalskiego na ul. Turystyczną jak Hetman wietrzy halę do sortowania śmieci. Tam nie da się wytrzymać!!! Gdzie ty człowieku miałeś głowę jak podpisywałeś Hetmanowi tą decyzję? Nawet nie wybieraliśmy ciebie na wójta a ty jednym podpisem w jego imieniu niszczysz nam okolicę, w której żyjemy ze swoimi rodzinami!  więcej
29-04-2013
~Ego:
A co z infrastrukturą? Czy Nadarzyńskie drogi są na to gotowe?
29-04-2013
~Buli:
Normalnie nas...li w środek Nadarzyna! Czy ten wójt myśli trochę?
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU