25 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Anastazji, Piotra, Eugenii

~RonaldTub
17:25 24-12-2024
Creative Ways to Improve Your Outdoor Space Outdoor spaces, such as... więcej »
~Martinvubre
11:49 24-12-2024
For What Purpose Enlisting One Social Security Inability Counsel Is Crucial.... więcej »
~równoważny system czasu pracy
16:29 23-12-2024
To praca w systemie 12 godzinnych dyżurów np. pielęgniarki w szpitalach,... więcej »

List zamieszania, czy ingerowanie w śledztwo?

Komentarzy (67)
20-06-2018

W tym tygodniu do prawie tysiąca skrzynek pocztowych mieszkańców Gminy trafił lub trafi list od nowego wójta Gminy Nadarzyn, w którym wyczuł on odpowiedzialność podania informacji.

Niestety, spowodował on więcej szkody niż pożytku, a nasza redakcja zasypywana jest pytaniami, o co chodzi i dlaczego list trafił do tych osób. Możliwe, że chodziło o zamieszanie i pokazanie po raz kolejny w złym świetle komisarza.  

Najlepszym chyba jednak wyjaśnieniem tej sytuacji, będzie news radia RMF FM, który ukazał się po wyborach samorządowych w 2002 roku, które w Gminie Nadarzyn zostały unieważnione z powodu wielu nieprawidłowości:

Wtedy to, w wielu domach przybyło po kilka i kilkanaście zameldowanych osób, a wybory w konsekwencji powtórzone. Nikt wtedy nie poniósł za to konsekwencji, a skład komisji i odpowiedzialnych za to osób pozostał nie zmieniony.

O tym aby rejestr został oczyszczony i wyprostowany nigdy się nie dowiedzieliśmy, a w 2014 roku w podobnej sytuacji okazało się, że zamieszkanie osób dopisujących się do rejestru potwierdzał np. sołtys, który startował na radnego, czy hurtowo administrator osiedla.

Ustawa o wyborach mówi jasno, że: "prawo wyboru ma obywatel polski oraz obywatel Unii Europejskiej nieposiadający polskiego obywatelstwa, który na stałe zamieszkuje na obszarze danej gminy i kończy 18 lat najpóźniej w dniu głosowania".

I tu powstaje w pewnym sensie luka prawna oraz manipulacja listu. To nie zameldowanie decyduje o możliwości głosowania, ale każdy zameldowany automatycznie zostaje dopisany do rejestru wyborczego.

Powstają takie paradoksy, że niektórzy mieszkańcy nie mieszkają w Gminie od lat, a dalej mogą głosować. Najlepszym w tym przypadku rozwiązaniem jest właśnie sprawdzenie, kto stale przebywa na terenie Gminy Nadarzyn poprzez umowy śmieciowe, bo te muszą zawierać wszyscy stale przebywający. Jednak tu też pojawia się problem, ponieważ są tacy, którzy są zameldowani gdzie indziej, nie są wpisani do rejestru wyborczego Gminy Nadarzyn, a tu mieszkają i płacą za śmieci.

Temat jest dość zawiły, przedstawione powyżej pismo dotyczy akurat posesji, w której zameldowane są 3 osoby, a opłata za śmieci jest za dwie. Ale w tym przypadku jedna osoba zameldowana mieszka na terenie gminy pod innym numerem, czyli tu płaci za śmieci, ale nie jest zameldowana. Ogółem wychodzi na zero.

Są jednak w gminie takie posesje, gdzie osoby są zameldowane, lub wpisane do rejestru wyborczego, ale nie opłacane są za nie śmieci. I tu wychodzi już różnica. I właśnie o nią chodzi, a sprawdzić ją powinien referat Stanu Urzędu Cywilnego, a nie posiłkować się potwierdzeniami sołtysa lub kogokolwiek.

Wójt dla potwierdzenia swojej tezy podaje przykład dziecka na studiach, które wyjechało do innego miasta. Tam gdzie jest zameldowane nie wytwarza śmieci, ale może głosować.

W takim razie odwróćmy sytuację. Czy taki student, studentka wyjeżdżając do innego miasta nie może w nim głosować, skradając wniosek do zarejestrowania w rejestrze wyborczym bo akurat w tej chwili przebywa na stałe w tej miejscowości?
Czy dajmy na to studentka, zawodniczka GLKS-u zameldowana w innym mieście, a składająca deklarację, że obecnie przebywa na terenie Gminy Nadarzyn i che wziąć udział w wyborach uzupełniających na wójta, to może głosować, czy nie? Oczywiście może, a jej zachowanie można rozpatrywać tylko w kategoriach moralnych. 

Ponieważ takich najrozmaitszych różnic i rozbieżności było prawie 2 tys., komisarz postanowił zawiadomić o tym prokuraturę, która ma najlepsze narzędzia, aby to wyjaśnić. Informowanie o tym mieszkańców, jest chyba wychodzeniem przed szereg, a już podejmowanie kroków prawnych, celem ingerowania w postępowanie prokuratorskie, chyba zbyt daleko idącymi środkami.

Jak się dowiedzieliśmy w tej sprawie komisarz zarzadził również wewnętrzną kontrolę w Urzędzie Gminy, ale nie wiadomo czy zostala ona przeprowadzona.

Komentarze:
04-08-2022
~do Wójta :
Wójcie dostalismy twój list uwierzyliśmy ,że kandydat Nowak podał nas do prokuratury przez co zagłosowalismy na Ciebie i co mineły 4 lata a prokuatura milczy wychodzi ,że kolejny raz nas okłamałeś przez co zdobyłeś tylko nasze głosy .Teraz wierzę ,że skoro jest nakaz sądu do pokazania rachunków ty i dyrektor szkoły kolejny raz oszukujecie bo na 100 procent nie ma takich rachunków bo gdy by były to byście juz je tyle lat temu pokazali i się nimi szczycil,A tak mówiłeś na wiecach jak sąd nakarze pkarzecie i co kiedy pokarzecie to tak jak z tą prokuratuą.załuję ,że jesteś wójtem tej gminy  więcej
01-07-2018
~do i tak się wyda....:
to nie prawda,to sa bardzo wazne sprawy,bo tu chodzi o uczciwośc,,wiem,wiem ,że jestem naiwna o jakiej uczciwości mowimy prawda?co tam ..dopisane ileś tam setek nazwisk do list wyborczych,,niektorzy pojada do biskupa i wszystko zalatwia ,a ty naiwny człowieku rzucaj dalej na tacę ,prokurator może niektorych posłucha ,bo ma byc tak jak teraz....  więcej
28-06-2018
~Maria:
łosowaniakonkretnie ,jak mają sie śmieci do głosujących?na miom osiedlu mieszka 27 osob,za śmieci płaci sie za 27 osob a do głosowania uprawnionych 7 osób,,,jak to możliwe aby 3 tysiące bylo więcej uprawnionych do głosowania i nie płacilo za śmieci?,dzieci nie głosuja a także jest wiele osób,które maja meldunek w Warszawie czy innej miejscowości i nie chca tu głosowac   więcej
24-06-2018
~No właśnie...:
jakimi kryteriami się kierowano
24-06-2018
~pytanie nr 1:
Kto ustalał w gminie do kogo zaadresować i wysłać te pisma?
22-06-2018
~myślcie których powinno być więcej?:
uwaga: rejestr śmieciowy to wszyscy łącznie z malutkimi dziećmi zamieszkujący gminę. Rejestr wyborców: to uprawnieni do głosowania zamieszkujący gminę. Myślenie ma przyszłość matematyka też.
22-06-2018
~wykręcić kota ogonem:
Najlepiej jak władza gminna zwróci się do prokuratora Romaniuka. Bo on zawsze jest po jej stronie jak zwróci się mieszkaniec przeciwko tej władzy w gminie. Aż dziw, że chcą pisać i wpływać na prokuraturę, bo mam wrażenie, że on jak anioł stróż wszystko widzi i czuwa, aby władza nie doznała od mieszkańca jakiegoś uszczerbku.   więcej
22-06-2018
~Dokładnie," uprzedzenie o działaniach':
prokuratury, niemal utrudnianie śledztwa.
22-06-2018
~Zwoliński się już gubi:
w tym bałaganie
22-06-2018
~to było wybiegnięcie przed szereg:
a raczej uprzedzenie o działaniu prokuratora, co może okazać się złym posunięciem
21-06-2018
~qqwert:
coraz dalej na minę ktoś wójta popycha takim listem ,a on się tak daje ???chyba wszyscy już mieszkańcy dostali taki sam list mimo ,że opłacają wszyscy śmieci ,no chyba ,że ten list to ma być oczernienie pana Nowaka ,ale mądrzy lidzie nie dadzą się nabrać na te słówka Zwlińskiego nauczyciela nie wójta jak dla mnie ,bo bardzo on nie ładnie postąpił w stosunku do Nowaka nie ładnie oj nie .  więcej
21-06-2018
~mieszkanka do adresatka :
ja tak samo dostałam list mimo ,że wszyscy w rodzinie opłacamy śmieci na co mamy dowody wpłat ,tak więc powiem Ci ,że to nie pan Nowak podał adresy bo ich po prostu nie znał ,to w gminie takie głupoty wyprawiają i jestem oburzona na wójta tym oszczerstwem pod moim adresem jak i pana Nowaka .Mam nadzieję ,że prokuratura teraz porządnie się za to weźmie.A i wójt Zwoliński nas za to pomówienie przeprosi  więcej
21-06-2018
~Ręce opadaja:
Ja tez dostałem takie pismo. Mam nadzieje ze to tylko paszkwil Zwolinskiego bo jeżeli Pan Nowak myśli, że zgłaszanie adresów do prokuratury z podejrzeniem o machloje to dobry pomysł , tylko dlatego, że w gminie jest burdel w papierach to słabo zaczął... taki trochę strzał w kolano.   więcej
21-06-2018
~Panie Redaktorze, co to za "Komisja Specjalna" w Urzędzie Gminy???:
Komisje Specjalne powstają w konkretnym celu na podst. urzędowej decyzji. Prośba, aby Pan tych "Specjalsów" Zwolińskiego prześwietlił. Ponadto wątpię aby Nowak podał prokuraturze konkretne nazwiska. Raczej opisał zjawisko.
21-06-2018
~Do adresatki:
proszę się nie irytować.Pan Zwoliński niepotrzebnie rozpętał burzę tym listem skierowanym do mieszkańców.I na pewno to nie p.Nowak wskazał Pani posesję.Pozdrawiam
21-06-2018
~Broniu:
1.000 listów x 7 zł za polecony = 7 tysięcy zł z pieniędzy podatników wysłane do potencjalnych podejrzanych w postępowaniu :/ Wy się kiedyś sami zakopiecie, Zwoliński. Bardziej debilnej akcji dawno nie widziałem, z tysiącem świadków możliwości popełnienia przestępstwa w postaci namawiania do mataczenia.   więcej
21-06-2018
~Uwaga !!! "Grzybiarze":
"Grzybiarze" - uważajcie przy następnych wyborach.
21-06-2018
~Tak naprawdę "Grzybiarze" z nadarzyńskiego PSL-u strzelili sobie tym listem w kolano.:
Po takiej informacji każdy zastanowi się dwa razy, czy warto godzić się, aby zamieszkujący inne gminy "Grzybiarze" zgłaszali w Urzędzie Gminy, że mieszkają pod danym adresem w Nadarzynie tylko po to, aby zagłosować na "Grzybiarzy".
21-06-2018
~Zgadza się! I przy dużej skali zjawiska dochodzi do wypaczenia wyników wyborów.:
Jeśli natomiast te działania są na dużą skalę i w zorganizowany sposób wykonywane celowo, to mamy klasyczne fałszerstwo wyborcze. W tej sytuacji dobrze, że Pan Nowak zawiadomił prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa.
21-06-2018
~Jeśli jest więcej osób podających w spisie wyborców, że zamieszkują NA STAŁE a nie płacą:
za śmieci, bo w rzeczywistości zamieszkują na stałe gdzie indziej, to jest to podanie nieprawdy i podlega karze z kodeksu karnego. Ważne jest, że deklarują, iż w tym samym momencie mieszkają a zarazem jednak nie nie mieszkają.
21-06-2018
~" Zona Gawlowskiego uslyszy zarzuty ":
21-06-2018
~Inadarzyn:
21-06-2018
~Do adresatka:
Ty nie musisz się martwić bo nie masz martwych dusz, ale są tacy, których lokal od lat zamieszkuje babcia a dzieci z wnukami i prawnukami zostały bezczelnie dopisane do list wyborców, chociaż mieszkają z drugiej strony warszawy a do babci przyjeżdżają na Boże narodzenie i na Wigilię - no i na wybory wójta...  więcej
21-06-2018
~Na złodzieju czapka gore:
Też jestem w gronie "wybrańców", którzy taki list otrzymali. Mam czyste sumienie. To, że takowy list dostałem świadczy, źle o urzędnikach, którzy do grona "wybrańców" mnie zakwalifikowali. I dlatego właśnie bardzo dobrze, że prokurator się tematem zajmie. Przy okazji pytanie. Ile ta akcja kosztowała czasu i pieniędzy?  więcej
21-06-2018
~I:
21-06-2018
~do adresatka.:
to nie komisarz wskazał Pani adres,bo nie ma takiego uprawnienia,wskazał referat zajmujący się tego typu sprawą.
21-06-2018
~adresatka:
Dostałam taki list i bardzo mnie zirytowała ta sytuacja. Na jakiej podstawie pan komisarz wytypował moją posesję? Mam się tłumaczyć się przed prokuraturą, że mój syn się ożenił, córka się wyprowadziła i urodził się wnuk. Czy ktoś typując mój adres do prokuratury zadał sobie trud i sprawdził faktyczną sytuację mojej rodziny. Poczułam się jak przestępca. A gdzie ochrona danych osobowych .   więcej
21-06-2018
~Wójcie zdecyduj się...najpierw:
głupawe listy do mieszkańców,a teraz konsultacji w sprawie tablicy brak.Zaczynamy się plątać i gubić!
21-06-2018
~Skąd ta solidarność z mieszkańcami?:
Prokuratora, jak już to szuka inicjatorów takiego ewentualnego zdarzenia, na pewno nie oskarży 1-2 tys mieszkańców:) A wiadomo, że inicjatorami są osoby, ktore skorzystały z takich, a nie innych wyników wyborów. Ewentualnie jeszcze "żołnierzyków" od pracy w terenie.  więcej
21-06-2018
~Stefan:
Ja tam się nie czuję żadnym bandziorem, bo zdaje sobie sprawę kim jestem i co robię. Jak ktoś ma zachwiania, to niedobrze to o nim świadczy. Wszyscy rozsądni dobrze wiedzą o co chodzi, jeżeli obrali taki system czyszczenia to mnie to nie interesuje. Interesuje mnie, aby rejestr był wyczyszczony z martwych dusz.  więcej
21-06-2018
~diablo:
myślę że najlepiej "wyłuskać " takiego delikwenta o którym piszesz po dacie meldunku tj np 2-3 miesiące przed wyborami ,I tam zarządzić kontrole. Jeżeli ktoś jest zameldowany 10,20 , 40 lat i jest w sytuacji jak opisałem poniżej, może czuć się urażony że robi się z niego bandziora .  więcej
21-06-2018
~Robo:
Ale nikt nie mówi, że ma to być 1:1, ale umowy śmieciowe są w tej chwili wyznacznikiem. Ja ci podam inny przykład. Osoba x jest zameldowana w miejscowości Y, tam od lat przebywa i tam płaci za śmieci. Miesiąc przed wyborami postanawia dopisać się do spisów wyborców, bo w gminie mieszka ktoś z jej rodziny, głosuje a po wyborach dalej mieszka w miejscowości Y. Jak ją najlepiej wyłuskać, jak nie po tym, że nie płaci tu śmieci.   więcej
20-06-2018
~diablo:
być może i pomysł dobry by sprawdzić czy faktycznie przed wyborami "nagle " nie zameldowało się w Nadarzynie kilkaset duszyczek.Jest małe ale , co ma opłata za śmieci do meldunku ? przykład nr 1 ) Pan X jest zameldowany w Nadarzynie od 40 lat , ale wyjechał na zachód do pracy na kilka miesięcy , akurat w trakcie wyborów wrócił na kilkanaście dni do Nadarzyna i zagłosował ( za śmieci nie płaci bo de facto nie mieszka) .I tu powstaje pytanie czy Pan X stracił prawa obywatelskie bo wyjechał na kilka miesięcy na zachód i powinien wymeldować się ze swojego domu który budował i w którym mieszkał 40 lat?Przykład 2) Pan Z zameldowany w Nadarzynie od urodzenia , dajmy na to 30 lat, posiada drugi dom w innej miejscowości gdzie nocuje .W tej drugiej miejscowości płaci za śmieci.Ale do Nadarzyna do domu w którym jest zameldowany przyjeżdza 5 razy w tygodniu czasami nocując.Prawo meldunkowe mówi jasno , aby kogoś wymeldować trzeba uprawdopodobnić , że Pan Z stracił więź z miejscem stałego meldunku.W tym przypadku oczywistym jest że Pan Z tej więzi nie stracił, więc wymeldować go nie można.I Pan Z zagłosował oczywiście w Nadarzynie.Powyższym chcę przedstawić , że idea sprawdzenia "duszyczek" które meldowały się przed wyborami , a po wyborach ani widu ani słychu jak najbardziej słuszna , ale niestety argument śmieciowy raczej chybiony.  więcej
20-06-2018
~Wfisto idź na boisko:
Wiadomo było ze tak się skończy uczyć w-fu a nie do polityki się pchać Brawo Nowak niech Pan tylko nie myśli o kandydowania w Nadarzyn ie szkoda Pana tutaj leć Pan gdzieś wyżej
20-06-2018
~mieszkanka tej gminy:
Brawo Nowak tępić darmozjadów co nie płaca zaśmieci a głosują mieszkając w innych miastach ,Wstydź się nauczycielu wójcie za takie oszczerstwa co wypisałeś na Nowaka co może sam nie płacisz za śmieci ????chętnie bym zobaczyła rachunki za śmieci czy masz odwagę je pokazać i to wszystkie prąd woda ogrzewanie ścieki śmieci czynsz, podatek   więcej
20-06-2018
~Ne jestem zwolennikiem żadnej partii:
...popieram działania P.Nowaka. Kompletnie mnie nie interesuje, z jakiej jest partii, ilu jest Nowaków, czy jest bogaty czy biedny, jakie ma aspiracje. Interesuje mnie jedno: czy jest przyzwoitym człowiekiem.....i widzę, że jest. A swoją drogą, proszę, jaki poczytny portal wśród "rządzących":)  więcej
20-06-2018
~mieszkanka tej gminy:
panie Zwoliński gorszej bredni chyba już pan nie mógł namazgrać ,co to jest ja dostałam takie pismo mimo ,że jestem zameldowana na ulicy X ,a w deklaracji podałam ulicę y i ,że jestem z ulicy X to co mnie tu pan straszysz prokuratorem .Ci co uczciwie w naszej gminie mieszkają i opłacają śmieci to zrozumieli,a smród koło dupy zawitał do tych co zostali z innych gmin dopisani do list wyborczych,tylko po to aby PSL tyle lat wygrywał .I brawo Panie Nowak niech prokuratura się za to bierze i za tych URZĘDNIKÓW co rękę do tego przyłożyli.Brawo niech się teraz boja to świadczy właśnie wysłanie takiego listu do każdego mieszkańca nawet do tych co normalnie opłacają a ten nauczyciel co został wójtem to się tym pismem tylko ośmieszył   więcej
20-06-2018
~mieszkanka do miłosnik:
to napisz do portalu co dobrego się dzieje w tej gminie podpisz się i zobaczymy ,bo jak na razie to właśnie jak napisałeś same wałki i to skrzętnie ukrywane przez władze przez tyle lat .Wyrosłeś chyba na WN i nie znasz życia co się dzieje ,jak gmina została na ponad 50 milionów zadłużona to ma być dla ciebie sukces???To tylko ci współczuć takiego myślenia   więcej
20-06-2018
~do Buka:
twoja sugestia o wypłacaniu premii i o p. premier ma wskazywać, że wszyscy tu wpisujący się popierają PiS, wyobraż sobie, że nie masz racji, bo wielu z tych piszących popiera inne opcje polityczne PO, SLD, Nowoczesną --- ja osobiście popieram SLD i też chcę, aby polityka, którą uprawia wójt i jego decyzje były czytelne i rzetelne. A jeżeli chodzi o nazwisko to podejrzewam, że masz jakieś bardzo hrabiowskie i zasłużone, ale to nie dzięki tobie ono się takie stało- bo kim ty jesteś, żeby szydzić z innych.   więcej
20-06-2018
~do miłośnika:
Wymień te dobre rzeczy. Od chwalenia mamy już jedno medium.
20-06-2018
~miłośnik:
Zastanawiałem się jak tę durną decyzję ( skierowania do prokuratury do dobrych znajomych pretendenta do stołka wójta) to stronnicze medium gawiedzi wytłumaczy. Oczywiście nie zawiodłem się- znów afera, znów szukanie spisków, znów niezadowolenie. Napiszę tak- przyjmijcie do wiadomości ze społeczeństwo jest coraz bardziej zawiedzione Pisem, wałkami na niewyobrażalną skalę w skali całego kraju, nawet ci co Pisowi na początku uwierzyli. Z czasem widać w jaki sposób zabrali się do rządzenia, do konsumowania profitów siedzenia przy korycie. Na szczęście coraz mniej osób bezrozumnie popieraich oraz całą sitwę która stara się po znajomościach skazić całe Państwo pod płaszczykiem "przywracania normalności. Pis i jego pomazańcy nie proponują niczego konstruktywnego, chcą niszczyć , burzyć. I na szczęście to się kończy, ludzie są inteligentni i coś się w powietrzu zmiana. I ostatnie słowo do Pana redaktora. Taki mam wyznacznik na pluralizm i obiektywność mediów: Jeżeli wszystko co robią obecne władze jest przedstawiane w jako robione zawsze źle- to jest coś nie tak. Uczciwie powiem że Pis zrobił w Polsce kilka dobrych rzeczy ( np. uszczelnienie Vatu). Z tego portalu wynika że w naszej gminie jest tylko dramat za dramatem, nic dobrego się nie dzieje, tylko wałki i przekręty. Czy to uczciwe- zapytam retorycznie ? Czy autor szczerze patrzy wieczorem w lustro i ma poczucie uczciwie przeżytego dnia ? Naprawę nic dobrego się w tej gminie nie dzieje ?  więcej
20-06-2018
~Igor:
Do Buka Wszystko ma być transparentne. Tyle.
20-06-2018
~Buka:
Oj nie umiecie przegrywać z honorem. Będą kolejne wybory to je wygrajcie. I wypłacanjcie sobie nagrody jak premierowa . Bo przecież o to chodzi tej niby TV. Przypominam nikomu o nazwisku Nowak nie wolno idąc. Najpopularniejsze nazwisko w Polsce i proszę wymienić kogokolwiek znanego o tym nzawisku. Wnioski proszę wyciągnąć.  więcej
20-06-2018
~brawo p. Nowak:
To chyba wszyscy wiedzą, że były domeldowywane osoby pod danym adresem przed wyborami. Nawet własciciel o tym nie wiedział. Po 13-14 osob miał zameldowanych pod swoim dachem.
20-06-2018
~Pytanie do wójta Zwolińskiego:
Czy Pański syn brał udział w głosowaniu chociaż od wielu lat mieszka w Pruszkowie? I za ile osób płaci Pan za śmieci? Bo to, że Pan jula za darmo to już wiemy.
20-06-2018
~Igor:
Pełne poparcie dla decyzji byłego radnego D.Nowaka. Wszystko musi być jasne i czytelne. W 2014 roku mieliśmy największy przyrost wyborców w całym województwie. Uważam, że przed wyborami powinny być publikowane dokładne listy ulic w sołectwach/okręgach i liczba mieszkańców w każdym sołectwie. Moim zdaniem w niektórych okręgach tj. Młochów - w czasie wyborów samorządowych - dzieją się dziwne rzeczy. Nerwowa reakcja wójta Zwolińskiego. Jeszcze raz brawa dla D.Nowaka.  więcej
20-06-2018
~Zobaczymy czy to dobra zmiana.:
Na szczęście jest nowy szef prokuratury w Pruszkowie to może on zrobi tam gruntowny porządek.
20-06-2018
~Brawo Majewski:
Panie Redaktorze dzięki Bogu ze Pana mamy i serdecznie pozdrawiamy kilkoma rodzinami ze strzeniowki . Gdyby nie Pan nic byśmy o tych przekrękach i walkach w Gminie nie wiedzieli..
20-06-2018
~Radek :
Rejestr wyborców zawiera wiele martwych dusz. To było tworzone przez ostatnie 18 lat i i miało pomóc wygrywać wybory. Czas z tym skończyć.
20-06-2018
~O k....:
UG w Nadarzynie ma wpłynąć na prace Prokuratury?
20-06-2018
~"Urząd Gminy podejmie:
kroki prawne,aby Prokuratura zakończyła sprawę jak najszybciej".....p.Zwoliński ja chcę przejrzystości wyjaśnienia te sprawy ,a nie najszybszego wyjaśnienia.Szkoda,że w innych sprawach Pan nie występuje,żeby szybko zakończyć postępowania......np.3,18 i inne  więcej
20-06-2018
~taki tam:
Proste liczenie:- ilość zamieszakujących i przebywajacych/nie równa się ilości osób opłacających śmieci- część śmieci zabierana jest przez inne firmy - mają do tego prawo jesli adresie np. jest i firma i zameldowani/zamieszkujący - może odprowadzać Hetman i inne firmy- jeśli występuje dysproporcja liczenia osób - to UG nie powinien się wtrącać - może akruta wyjdzie przy okazji całkiem coś innego - co powyżej 250 zł jest przestępstwem - wystarczy zweryfikowac liczbę zameldowanych vs liczbę opłacających za wywóz śmieci vs pełnoletni i nie pełnoletni vs zamieszkujący - liczba choć na pierwszy rzut oka wyjdzie wskaże kto popełnił przestępstwo - oczywiście dodałbym kwestię od kiedy zostało zmienione zgłoszenie - bo może sięokazać, że tydzień przed wyborami albo miesiąc po jak wyszło co wyszłoA poza tym winny się tłumaczy, niezaleznie czy P. Nowak czy nie P.Nowak - miał do tego prawo i z tego skrzystał.Ja jestem jak najbardziej za formalnym sprawdzeniem i przy okaji wyciągnięciem konsekwencji.  więcej
20-06-2018
~Kryminał tango.:
Czy ten list oznacza że Zwoliński zdradza wiadomości zawierające się w treści postępowania prokuratorskiego. To pachnie kryminałem.
20-06-2018
~ do 14:54:42 ~Śmieszni jesteście.::
Pan dziennikarz Majewski jest na topie, dzięki pomysłowi , swojej pracowitości i ukończeniu szkoły, a ty jesteś marnotą niespełnioną dziennikarsko. Won z powrotem do szkół niedorobie dziennikarski.
20-06-2018
~Anka:
Śmiech na sali,żeby pinokio i pijak mówili prokuraturze co ma robić. Oj strach do tyłków zagląda. Brawo Nadarzyn.tv, niech mieszkańcy wiedzą kto rządzi ich wsią.
20-06-2018
~Do co za dziwactwo?:
..ma to sens.Czy było wszystko w porządku z wyborami?Czekamy na wyjaśnienie.Nie widzę w tym nic złego.Skoro pojawiły się wątpliwości,to trzeba sprawdzić.Chyba,że niektórzy trzęsą tyłkami,bo boją się prawdy.
20-06-2018
~Boli was, że istnieje Nadarzyn tv:
Chcielibyście tylko puszczać ta propagandę sukcesu w WN. Nic z tego. Wszystkie przekręty będą upubliczniane.
20-06-2018
~Oj boją się boją!!!:
20-06-2018
~Co za dziwactwo!:
sprawdzenie, kto stale przebywa na terenie Gminy Nadarzyn poprzez umowy śmieciowe??? szok i niedowierzanie. A kogo to obchodzi. zameldowany ma prawo, nawet jak nie zamieszkuje na co dzień. A ten co zamieszkuje i nie jest zameldowany może zgłosić chęć głosowania i otrzymuje decyzję wójta na tak lub nie. I tak to wygląda w całym kraju. A co tu ma to tego wywożenie śmieci? Pokrętna logika i szukanie dziury w całym.  więcej
20-06-2018
~Wysyła ten list do ludzi??:
Po co?Totalne nieporozumienie i KOLEJNA kompromitacja.Panie Wójcie zacznij myśleć ,a nie jak sługus wykonujesz....polecenia wiadomo kogo.
20-06-2018
~Do jesteście śmieszni:
Ty jesteś taki dziennikarz jak z kozi dupa trąbka, kiedy nie umiesz napisać zdania stylistycznie, nie mówiąc już o przecinkach.
20-06-2018
~Do sitwiarza śmiesznie jestescie:
Pieprzysz glupstwa. Skoro jest wszystko ok, jak twierdzisz, to czego robicie w gacie? Prokuratura sprawdzi, że jest wszystko ok i już. Po co Zwoliński pisze listy? Widać ma się czego obawiać. Jeśli byłbym w porządku, to sam bym prosił o takie sprawdzenie i nie próbował mataczyć.   więcej
20-06-2018
~Ten list to jest niepotrzebny.:
Nikt nie twierdzi,żep.X czy Y jest oszustem.Normalną rzeczą jest,że prokuratura skoro prowadzi dochodzenie to musi przesłuchać,żeby wyjąśnić wątpliwości.Po co wójt robi zamęt i sieje niepokój.?To jest dezinformacja mieszkańców.Myślę,że jest to celowa robota,żeby kolejny raz pokazać jaki to p.Nowak jest be.Ten list nie powinien się ukazać.To jest moje zdanie.  więcej
20-06-2018
~Śmieszni jesteście.:
Redakcja w domu? To nie redakcja :) bezmyślność komisarzami? Jak najbardziej! W moim domu śmieci są opłacane za 1 osobę mniej, niż jest zameldowanych, ale o dziwo, głosowało tyle osób, ile za śmieci płaci. A dlaczego? A dlatego, że jedna z osób zameldowanych z nami nie mieszka, a jedna zameldowana i zamieszkała, jest nieletnia, więc rachunek się zgadza. Teraz tylko czekać, aż zwolennicy Nowaka będą mieli wizytę policji, które już od jakiegoś czasu są uskuteczniane w tej sprawie i ilu z nas dostanie wezwanie na przesłuchanie do prokuratury. Głowa łysa, słońce za mocno pogrzało i jest efekt. A Ty, panie Majewski, nie mow na swój dom redakcja, bo redakcja jest od REDAGOWANIA, czyli nanoszenia poprawek w tekstach i upubliczniania ich, a Pan teksty masz nieprzeredagowane. Wstyd, że jako absolwent szkoły dziennikarskiej, jestem mierzony tą samą miarą, co ty. Ja się uczyłem na dziennikarza wiele lat. Nie mianowałem się nim samozwańczo.   więcej
20-06-2018
~Sebuś sportowiec:
Nowy wójt, stare metody. Oczernianie jak za dawnych czasów.
20-06-2018
~Stare sprawdzone metody wojcie:
Może kiedyś przyjdzie czas, że sitwie wystawiony zostanie rachunek za wszystkie wałki.
20-06-2018
~I dobrze:
I dobrze
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU