21 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Tomasza, Piotra, Tomisława

~Stevenacems
01:32 21-12-2024
Thanks for designing such helpful & enjoyable web space. I really look ahead... więcej »
~Raymondheath
04:24 19-12-2024
Eye Movement Desensitization and Reprocessing Therapy: Clarifying Common... więcej »
~Eric
06:25 18-12-2024
Hello Nadarzyn Owner,My name’s Eric and I just found your site Nadarzyn... więcej »

Niekorzystne rozporządzenie mienia?

Komentarzy (97)
30-05-2016

Dwa tygodnie temu strażacy z OSP Nadarzyn obchodzili 110 rocznicę powstania jednostki. Były medale, odznaki, wyróżnienia, galowa uroczystość, ale ten zaszczytny, sielankowy nastrój burzy kolejna niezbyt dobra informacja.

Strażacy jeszcze nie uporali się z karą 5 tys zł grzywny za brak dostarczenia odpowiednich dokumentów staroście, który nadzoruje takie stowarzyszenia (19 kwietnia złożyli do Sądu Rejonowego w Pruszkowie wniosek o zwolnienie z grzywny), a mają już kolejny poważny problem. 

Starosta Pruszkowski w dniu 6 maja 2016 roku złożył do Prokuratury Rejonowej w Pruszkowie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu, polegającego na doprowadzeniu Gminy Nadarzyn do niekorzystnego rozporządzenia mieniem własnym, przez wprowadzenie w błąd przez OSP Nadarzyn.

Sprawa dotyczy ekwiwalentu wypłaconego strażakom za udział w akcjach za rok 2015. Pisaliśmy już o tym na naszym portalu. Godziny brania udziału w zdarzeniach podane do wypłaty, znacząco odbiegają od tych, które są zewidencjonowane w PSP Pruszków. Nie zgadzają się one także z wyjazdami gospodarczymi, czy czasem szkoleń.

Z tego powodu problem, może mieć także wójt gminy Janusz Grzyb, czy jego zastępca Tomasz Muchalski. Sprawa z ekwiwalentem była poruszana na kolejnych trzech sesjach Rady Gminy przez radną Katarzynę Jach. Ponieważ wójt ostatnio rzadko bywa w pracy, a także na sesjach, na pytania radnej odpowiadał zastępca. Jak można było zauważyć bagatelizował sprawę oświadczając, że godziny brania udziału strażaków w akcjach, weryfikuje dowódca zastępu biorącego udział w zdarzeniu, zarząd oraz komisja rewizyjna jednostki. W praktyce wygląda to tak, że strażacy weryfikują siebie sami i nikogo z urzędu gminy nic więcej nie obchodzi.
Można stwierdzić, że nie obchodzi to również zastępcę, mimo zwrócenia uwagi na okoliczności przez trzy miesiące nie było w tej sprawie żadnej reakcji, a na prawdopodobne podejrzenie popełnienia przestępstwa musiał zareagować dopiero starosta.

Get Flash to see this player.

Komentarze:
02-06-2016
~ciekawy:
A czy ktoś wie co słychać w sprawie wójtowych oświadczeń majątkowych?
02-06-2016
~do Wojtowie maja swoje standarty :
A co to jest "standarty"?
02-06-2016
~do Wojtowie maja swoje standarty :
To były prace prowadzone jednego roku? To zabrakło 50 000 Zł.A tak poważnie, to porównujesz kwoty, nie wartość złotówki. Różnica kilkunastu lat. Poproszę o waloryzację.
02-06-2016
~" Wojtowie maja swoje standarty ":
Zadaszonko budynku OSP w Nadarzynie kosztowalo nas mieszkancow ok. 350,000 zl, a jak wykazal w oswiadeczeniu majatkowym Grzyb jego dom w Mlochowie z cala infrastruktura techniczna, wedzarnia i garazami jest wartosci ok. 400.000 zl.
02-06-2016
~!@#:
Jakie niekorzystne rozporządzenie mieniem? Jaki błąd? Po prostu zwykłe oszustwo!!! Oj nieładnie Panowie strażacy. Wójtowie mają swoje standardy i jak to mówią reka rękę myje a kampania trwa na okrągło.
01-06-2016
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyb , Muchalski , Kuźmińska defraudowali miliony gminne czyli nasze.:
To jest fakt, bo NIK to opisał w raporcie pokontrolnym.
01-06-2016
~Wiezienie to nie pensjonat czy SPA:
01-06-2016
~Sprawiedliwość, to ukaranie przestępców, choćby wstecz, :
Nielegalne majątki trzeba prześwietlić, nawet 10 lat do tyłu i niech pokażą dokumenty, na swój uzyskany majątek, przez kolejne lata i przesłuchać nawet żonę dzieci i całą rodzinę. Jeżeli czegoś brakuje, lub zataili, to konfiskować i nakładać karę, za nie zgłoszenie i użycie nielegalnych pieniędzy, do finansowania swoich kolejnych prywatnych nielegalnych inwestycji, o których niby żona współwłaścicielka, nic nie wiedziała.  więcej
01-06-2016
~008:
Tu nie ma czemu się dziwić.
01-06-2016
~OBY:
Ponoć prokurator od umorzeń ma problem.
01-06-2016
~Ucho.:
Dopóty dzban wodę nosi, dopóki się ucho nie urwie.
01-06-2016
~HA HA HA:
Złożył i już. Może niech złoży coś jeszcze. Kolejne umorzenie prawdopodobne.
01-06-2016
~Aja strażak nie dziwię się staroście bo on szanuje prawo.:
Starosta Pruszkowski w dniu 6 maja 2016 roku złożył do Prokuratury Rejonowej w Pruszkowie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu.
01-06-2016
~do Szukam pracy:
Tu trzeba mieć jeszcze mózg.
01-06-2016
~Szukam pracy.:
Czy wózek widłowy, można obsługiwać jedną nogą kuwa.
01-06-2016
~jerzy z osiedla i ta jego papuga:
My na osiedlu nie pijemy , czujemy się wręcz dobrze i tylko nam ten smród ze śmieciowiska przeszkadza, ale nie mamy zamiaru upijać się, żeby nam ten smród nie przeszkadzał.
01-06-2016
~ do 00:00:12 ~Pijacy kończą zawse w rynsztoku.::
Miejsce doktorka, też tam jest. Kuwa wszędzie razem.
01-06-2016
~Pijacy kończą zawse w rynsztoku.:
31-05-2016
~Amenus:
31-05-2016
~Ponownie to ja ciotka 23:45:09 ~Historia zasłyszana od kolegi z roboty, to było dano temu.::
Uzupełnię tylko, że ojciec waszego wuja, czyli wasz dziadek, też był skończonym alkocholikiem i zapił się.
31-05-2016
~To wiemy wszyscy.:
Bardzo lubi.
31-05-2016
~ Historia lubi się powtarzać.:
31-05-2016
~Historia zasłyszana od kolegi z roboty, to było dano temu.:
Nasz wujo jak mu się wdała stopa cukrzycowa, a później gangrena, to walił do końca i niczym się nie przejmował, tak mówiła nasza ciotka. Nawet jak mu urżnęli jedną nogę, to pił dalej i śmiał się zawsze, że teraz to może wypić, tyko na jedną nóżkę. Od kiedy zaczął jeździć na wózku, to pił coraz więcej, a choroba postępowała coraz szybciej i ciotka mówiła, że chyba kompletnie zgłupiał , bo spijał się kilka razy dziennie, zupełnie lekceważąc sobie, konsekwencje swojego pijaństwa. Nasza ciotka nie miała na wuja żadnego wpływu, bo on jej się nigdy nie słuchał. Długo nie trzeba było czekać. Za niedługi czas urżnęli wujowi drugą nogę i tylko korpus jeździł na wózku, a po jakimś czasie, wujo usnął na śmierć. Ciotka zawsze powtarzała nam tą historię, że śmierć waszego wuja, to były skutki ciągłego picia wódki.  więcej
31-05-2016
~Doktor:
Okazuje się wójt Grzyb, jest cały czas na plusie i przyszedł najwyższy czas, żeby mu coś odjąć. Szalony doktorek obawia się najgorszego. Konsylium pozostawiło decyzję wójtowi, ile i kiedy.
31-05-2016
~do ucznia:
po przeczytaniu wpisów pytanie+uczeń ==zgadzam sie z odpowiedziami , są bardzo trafione,,,to jest cała prawda!!!
31-05-2016
~MON w sprawie Prezesa OSP przeciez to uczciwy chlop? :
31-05-2016
~a w którym to sklepiku tak kombinuja?:
No w ktorym pytam grzecznie?
31-05-2016
~do UCZEŃ i Ania:
W komisji antyalkoholowej był sobie kiedyś radny, który w niecałe 6 lat pobrał około 107 000 zł. ile dokładnie, spytajcie go sami, w końcu współtworzy "Szpaler". A do ucznia, źle cię poinformowali, te wpisy miałeś pisać tak, najpierw pytanie, a odpowiedź później, a nie zaraz opowiadasz sobie sam po zadaniu pytania. Ja wiem, że masz tak napisane na kartce, ale i tak kasę za wpisy dostaniesz w czerwcu.:-)))  więcej
31-05-2016
~do ucznia:
najgorzej jak duży złodziej patrzy małemu złodziejaszkowi na ręce.
31-05-2016
~Joanna Cz. Czy pani partner podziela pani wypociny? Trzeba poinformować MON ;):
31-05-2016
~UCZEŃ:
ja wiem:bo nie będą mogli dalej okradać naszą gminę czyli nas
31-05-2016
~pytanie:
A dlaczego nasze skorumpowane władze Gminy Nadarzyn boją się tych którzy im patrzą na ręce?
31-05-2016
~UCZEŃ:
ja wiem:wyrzucają z pracy , szantażują , manipulują .
31-05-2016
~pytanie:
a co robią nasze skorumpowane władze Gminy Nadarzyn aby zniszczyć tych którzy im patrzą na ręce ?
31-05-2016
~UCZEŃ ::
ja wiem:oszołomy, jehowy , gaye , żądni władzy ...
31-05-2016
~pytanie:
a jak nasze skorumpowane władze Gminy Nadarzyn nazywają tych którzy patrzą im na ręce ?
31-05-2016
~UCZEŃ :
ja wiem :''SPGN'' i ''SZPALER'' A WIKTOR IM POMAGA
31-05-2016
~pytanie:
Władza korumpuje jak się jej nie patrzy na ręce.I teraz pytanie kto próbuje jej patrzyć na ręce ?
31-05-2016
~Nad :
„każda władza korumpuje, a władza absolutna korumpuje absolutnie" - powiedział brytyjski polityk i filozof John Acton
31-05-2016
~Ania:
To chyba normalna praktyka dojenia gminy gdzie tylko się da. Koleżanka radna opowiadała mi kiedyś o machlojach w komisji do spraw zwalczania alkoholizmu. Członkowie komisji pobierali kasę za spotkanie, a wójt wypłacał im co miesiąc tyle, że musieliby spotykać się 2-3 razy w tygodniu. Dokumenty są, można to sprawdzić. Było to chyba za czasów poprzedniego przewodniczącego rady gminy.  więcej
31-05-2016
~Nad:
Ludzie, jacy Wy jesteście naiwni. Może się coś zmieni, ale najwcześniej po wyborach za parę lat. Oczywiście jeżeli odpadnie wiadomo kto.
31-05-2016
~Gmina w rozsypce i na krawędzi bankructwa a oni opływają w luksus.:
W styczniu tego roku mieli już około 50 milionów długu na start, czyli trzy czwarte budżetu było stracone pierwszego stycznia 2016 roku.
31-05-2016
~To oni są winni i ich nieudaczne rządy przez te lata za zapadłość gminy i kilkudziesięcio milionowy :
30-05-2016~Grzyb z Muchalskim:Som odpowiedzialni za ten cały cyrk ze strażom.
30-05-2016
~Grzyb z Muchalskim:
Som odpowiedzialni za ten cały cyrk ze strażom.
30-05-2016
~Wieloletni zakodowany system wyzysku na najsłabszych,:
jest ciężki do rozwalenia, bo grupy żerujące na ich ciężkiej pracy, zakodują wszystko przeciwko nim, żeby tyrali na zakodowany system. Ale jest nowa władza która to zmieni. Popieram PIS, bo już mamy 500 zł na nasze dzieci, a i frankowiczów uratują, od niechybnej śmierci.  więcej
30-05-2016
~Ciekawski:
Czy można sprawdzać majątek prokuratora i jego najbliższej rodziny, czyli matki , ojca, jego żony córek i synów.
30-05-2016
~Nieśmiało proszę żeby PAN PROKURATOR MINISTER ZIOBRO zrobił z tym porządek natychmiast bo przegra ws:
W istniejącym może tzw. kulawym prawie, pan prokurator może wiele i w zasadzie nic nie musi, jego nie można w żaden sposób rozliczyć.
30-05-2016
~Na dwoje babaka wróżyła.:
W tej spawie prokurator ma bardzo proste ruchy i wszyscy będą na widelcu, no chyba że sprawa wymaga umorzenia, no to musi się ostro napracować.
30-05-2016
~Strażak.:
Popieram poniszszy wpis.
30-05-2016
~Każdy h.j na swój strój, a Hilmanowicz jest swój.:
To znaczy że były dwie listy z wynagrodzeniami, jedna dla PSP Pruszków, gdzie pokazywano autentyczny stan godzin, uczestniczenia w wyjazdach, bo strażacy bali się fałszować rzeczywiste wyjazdy i ilość godzin ratowniczych, gdyż PSP ma możliwość sprawdzenia ich aktywności i weryfikacji po dokonanych zgłoszeniach i była druga lista, celowo sfałszowanych wynagrodzeń, za przyzwoleniem wójta Grzyba i jego zastępcy Muchalskiego, gdzie dopisywano multum godzin strażakom. Tą sytuację honorowali, ów Grzyb i Muchalski a prezes Hilmanowicz był tyko narzędziem w ich ręku. To Grzyb z Muchalskim ponoszą całość odpowiedzialności za korupcję w OSP i to oni są winni a nie Hilmanowicz. Opamiętajcie się i nie wincie za to pana Hilmanowicza.  więcej
30-05-2016
~Oby śpiewali:
Ten główny winowajca się pod pismem o wypłatę ekwiwalentu nie podpisał i wkopał swoich kolegów. Miejmy nadzieję że chłopaki będą na niego zeznawali :) Główną winę i tak poniesie Prezes bo to on za to odpowiada ale jego to nie szkoda
30-05-2016
~https://www.facebook.com/GminaNadarzyn/?fref=ts:
https://www.facebook.com/GminaNadarzyn/?fref=ts
30-05-2016
~Trzeba tyko chcieć ich złapać, bo dowody są w ręku.:
Areszt, sankcja, dla paru osób i będą śpiewać jak ptaszki.
30-05-2016
~To jest defraudowanie funduszy gminnych przez Grzyba i Muchalskiego.:
Sprawa dotyczy ekwiwalentu wypłaconego strażakom za udział w akcjach za rok 2015. Pisaliśmy już o tym na naszym portalu. Godziny brania udziału w zdarzeniach podane do wypłaty, znacząco odbiegają od tych, które są zewidencjonowane w PSP Pruszków. Nie zgadzają się one także z wyjazdami gospodarczymi, czy czasem szkoleń.Z tego powodu problem, może mieć także wójt gminy Janusz Grzyb, czy jego zastępca Tomasz Muchalski.  więcej
30-05-2016
~do ONR:
jest godz. 19.10. w powiecie pruszkowskim pojawiła się tęcza. Zróbcie coś z tym paskudztwem.
30-05-2016
~Szalony doktorek wypisuje bzdury.:
30-05-2016
~PRAWO.:
Wybory w Nadarzynie były fałszowane i nie mogą być ważne.
30-05-2016
~Sołtys z Pcimia Dolnego:
Wybory w Nadarzynie są ważne.
30-05-2016
~To Grodzisk ma moc.:
Złodziejstwo na całego, ale jak zwykle nic nikomu się nie stanie, chyba że sprawę przeniosą do Grodziska.
30-05-2016
~Rąsia , rączkę.:
Grzyb z Muchalskim doskonale wiedzieli o tych nielegalnych praktykach zawyżania czasu i przymykali na to oko, bo to ich wyborcy.
30-05-2016
~Ludzie co zrobić w tych sprawach.:
10-05-2016W Rozalinie był też nielegalny magazyn broni i h.j z tego wyszło.... Pan Piotr Romaniuk, to chyba już stały prokurator do spraw nadarzyńskich:Piotr Romaniuk prokurator Prokuratury Rejonowej w Pruszkowie umorzył bo ponoć wszystko jest okey.Grzyb, Muchalski, Kuźmińska są w 100% odpowiedzialni za ten szwindel na cały kraj.Pod Grzyba nadzorem i jego bezpośrednim maczaniu łap, w nielegalnej organizacji zbrojnej, podszywającej się nikczemnie pod LOK, były wyprowadzane pieniądze należące do Urzędu Gminy Nadarzyn. Nielegalna broń i amunicja ostra, nielegalny magazyn broni, nielegalne strzelania z broni ostrej, nielegalne finansowanie pieniędzmi z gminy Nadarzyn, kwotami około 200 tys. rocznie, nielegalne zbieranie składek członkowskich, brak legalnych sprawozdań finansowych do Urzędu Skarbowego, nielegalne rozdawanie medali, złotych, srebrnych i brązowych i wreszcie, skryte podszywanie się pod legalnie działającą organizację LOK.  więcej
30-05-2016
~hihihi:
Niech sprawą się zajmie prokurator od umożeń.
30-05-2016
~do Pytanie::
Niedaleko.
30-05-2016
~Pytanie:
A co ma starosta do prokuratury ?
30-05-2016
~Kol.:
Starosta niech zacznie, od zmian w prokuraturze.
30-05-2016
~Jest jeszcze Prokuratura Okręgowa i Generalna :):
30-05-2016
~Nie martwcie się starosta może sobie skarżyć i tak nic z tego nie będzie bo umorzom.:
29 lutego 2016 roku Piotr Romaniuk prokurator Prokuratury Rejonowej w Pruszkowie umorzył śledztwo w sprawie przekroczeń ustawowych uprawnień przez wójta Gminy Nadarzyn, poprzez przekazanie publicznych środków finansowych na działalność niezarejestrowanego prawnie Gminnego Koła Ligi Obrony Kraju, argumentując to tym iż czyn nie zawiera znamion zabronionych. Jeżeli działanie nielegalnej organizacji zbrojnej, posiadanie przez nią nielegalnego magazynu broni i amunicji ostrej, oraz nielegalne strzelania z ostrej, można umorzyć, to i te pieniądze strażackie zamiotą pod dywan. W prokuraturze jest po staremu.  więcej
30-05-2016
~tak chcieli wszyscy ?!:
Jesli chodzi o Walne zebranie i wydalenie ,,krzykaczy" to mowienie ,ze za ich usunieciem byla wiekszosc jest troche mylace bo owszem glosowanie i liczby mowia same za siebie ale kto ich znal ? Na sali moznabylo nie raz uslyszec glosy ze strony orkiestry ,,ktory to jest? -byl?" A pozniej odpowiedz - ,,chyba wczesniej bylo mowione jak macie glosowac! Wszyscy jestesmy za ich usunieciem..."  więcej
30-05-2016
~do Mieszkaniec:
Jesteś w wielkim błędzie, każdy kto czyta ten portal wie kogo masz na myśli pisząc krzykacze, wystarczy, że piszesz w sposób pozwalający na identyfikację poszczególnych osób i jest to podstawą do tego abyś został oskarżony między innymi z art. 212 kk, nie musisz nikogo wymieniać z imienia i nazwiska. Nie kompromituj się człowieku bo potwierdzasz tylko swoją niewiedzę, pozew to możesz sobie złożyć ale do sądu i to cywilnego. Czytasz ten portal i nie rozumiesz co czytasz. Art. 212 § 4 ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia prywatnego. OSKARŻENIA PRYWATNEGO I OSKARŻENIA, A NIE POZWU - jak Ty tego nie rozumiesz to jak mogłeś zrozumieć STATUT OSP Nadarzyn. Teraz jest jasne czemu tak bronisz niezgodnych ze STATUTEM OSP Nadarzyn decyzji zarządu - Ty najwyraźniej nie możesz zrozumieć na czym polega ich niezgodność ze STATUTEM, pomijając to, że Twoje komentarze pokazują niezrozumienie samego STATUTU. I tak na marginesie jeżeli ktokolwiek pisze na tego typu portalach nieprawdę np. na temat krzykaczy, a Ty to robisz już od dłuższego czasu, podlega odpowiedzialności karnej ściganej z oskarżenia prywatnego. Waż każde słowo bo OSTRZEŻENIE już dostałeś i Twoje brednie na które od ponad roku nie wskazałeś żadnego dowodu mogą Cię drogo kosztować ... Od dziś każdą krytykę krzykaczy podpieraj dowodami bo nikt nie pozwoli sobie na rozpowszechnianie na jego temat nieprawdziwych informacji.   więcej
30-05-2016
~Mariusz Szczygieł:
Dla twojej wiadomości pisałem już wcześniej że nie wrócę do straży dopóki nie zmieni się zarząd. Nie pozwolę na to aby wszystkie lata które poświeciliśmy dla straży i jej budowania w jednym momencie zniszczył Pan Chilmanowicz i ludzie z nim związani. Proszę składać zawiadomienie do Prokuratury na mnie za tą "burzę związaną z gotowością bojową " " za te wały co niby robiliśmy" uwierz mi jestem pewien wygranej. Jeden z wymienionych Panów miał tyle charyzmy że poszedł podpierdzielać nas do Chilmanowicza pomimo że sam był pomysłodawcą wytykania błędów Zarządowi, to jest braterstwo? Nadal czekam na odpowiedź co z CBA i przestrzeganiem prawa przez Prezesa i Zarząd :)  więcej
30-05-2016
~do strażaków:
Zróbcie audyt z ostatnich np. 10 lat. Sprawdźcie ile wydano na straż, a ile na orkiestrę. I podajcie do publicznej wiadomości, kto i kiedy skorzystał z wyjazdów, ile razy brał udział w akcjach i jaki otrzymał ekwiwalent. No i kto został "wyrzucony" z OSP. Wtedy my czytający komentarze, będziemy wiedzieli trochę więcej.  więcej
30-05-2016
~Jacek:
Wina Grzyba~!
30-05-2016
Bartłomiej Malinowski:
Czy Ty czytasz co Ty bredzisz. OSP Nadarzyn nie wyjeżdża do zdarzeń. Jak wyjeżdża to w niepełnym składzie to jest wysoka gotowość bojowa. Wyrzucenie trzonu podziału bojowego nazywasz działaniem na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Ktoś tu chyba nie wie co mówi.  więcej
30-05-2016
~Mieszkaniec:
Rozumiem, że skarżenie i donosy na innych to domena krzykaczy? Czy może doniesiecie na wszystkich członków OSP do prokuratury, że nieprawnie i wbrew swojej woli zagłosowali, za wywaleniem was ze Straży. A może to Zarząd albo Chilmanowicz zagroził, że usunie wszystkich z OSP, gdy zagłosują nie po ich myśli. Człowieku, zastanów się bo myślenie nie boli. Zebranie Walne wszystkich strażaków zdecydowało, że ma was dość. Człowiek honorowy powinien powiedzieć. Ok, nie chcą mnie. Trudno. Ale ty wolałeś iść na wojnę z całą Strażą. Sam zacząłeś od pomówień, że obecnie straż ma słabą wartość bojową. A to jest kompletna bzdura,pomówienie, które może kwalifikować się do Prokuratury, bo wprowadza ludzi celowo w błąd przez co niektórzy mogą czuć się zagrożeni o swoje bezpieczeństwo w Gminie. Burzysz się, że ktoś mówi głośno na tym portalu o krzykaczach? Członkowie Zarządu, Hamernik, Chilmanowicz i Wencel wielokrotnie byli pomawiani na tym portalu. Ale mają na tyle odwagi, szacunku i charyzmy, że nie straszą publicznie pozwami do prokuratury. A do twojej informacji, to chwiałbym ciebie poinformować, że nikogo nie pomawiam z imienia i nazwiska. Określanie kogoś jako "Krzykacz", nie dotyczy art. 212.KK   więcej
30-05-2016
~Mariusz Szczygieł:
Teraz od święta wyjeżdżacie w 6 osób. Większość wyjazdów obstawiacie w 3-4 osoby . Za naszych czasów tak nie było i nie kłam bo nikt nikomu nie zabraniał jeździć na wyjazdy. Zarząd OSP nie ponosi kosztów za szkolenia podstawowe jedynie Gmina ponosi koszty za szkolenia typu KPP i komorę dymową więc znów kłamiesz . Odpowiadaj na zadane pytania co z CBA i łamaniem prawa przez Prezesa i Zarząd ? Znów zmieniasz temat pajacu? popieram poprzednika tylko jak wszystko się wyjaśni składamy zawiadomienie i cię ujawnimy a wiesz dobrze że ja ci nie odpuszczę jeśli faktycznie mnie znasz :)  więcej
30-05-2016
~do Mieszkaniec:
I jeszcze jedno, podaj chociaż jedną osobę która w Prokuraturze potwierdzi, monopol na wyjazdy i cytuję - I już nie ma czegoś takiego: "Jedziesz?? nie i tak nie pozwolą mi pojechać". Chyba jak już ktoś wcześniej zauważył jak nie przestaniesz bredzić to możesz mieć PROBLEM   więcej
30-05-2016
~do Mieszkaniec:
Jaki Zarząd dał pieniądze na szkolenia??? Szkolenia organizowane przez PSP są bezpłatne, wymień 5 szkoleń,za które w przeciągu ostatnich 3 lat zapłacono z budżetu OSP Nadarzyn. To po pierwsze, a po drugie pieniądze budżetowe nie należą do Zarządu, są to pieniądze Skarbu Państwa. Weź już człowieku nic nie pisz bo się ośmieszasz ...  więcej
30-05-2016
~do Mieszkaniec:
Przestań pomawiać, znieważać i pisać na temat krzykaczy nieprawdziwych informacji !!! OSTRZEGAM: Jeżeli sprawa OSP Nadarzy zakończy się zarzutami prokuratorskimi i prawomocnym wyrokiem skazującym wobec członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej OSP Nadarzyn, wydanym przez Sąd krzykacze wystąpią przeciw Tobie z oskarżeniem prywatnym w trybie: art. 212. Kodeksu karnego§ 1.Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.§ 2.Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.§ 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.§ 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia prywatnego. art. 215. Kodeksu karnegoNa wniosek pokrzywdzonego sąd orzeka podanie wyroku skazującego do publicznej wiadomości.Art. 216. Kodeksu karnego§ 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności. § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. § 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.§ 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.§ 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.Jak zapłacisz zgodnie z treścią art. 212 § 3 Kodeksu karnego nawiązkę w kwocie 100 000 – 200 000 zł, ale nie na naszą rzecz tylko OSP Nadarzyn. Uświadomisz sobie cwaniaczku ile kosztuje bezpodstawne i bezzasadne opluwanie ludzi, którzy żądali od władz OSP egzekwowania prawa i którzy przestali godzić się na to co działo się pod szyldem OSP. Krzykacze powiedzieli NIEPRAWIDŁOWOŚCIĄ (delikatnie rzecz ujmując) PRECZ i za to spotkała ich kara!!!   więcej
30-05-2016
~Mieszkaniec:
Wszyscy mieliśmy was już dość, ale nikt tego głośno nie mówił, bo się was bał. Uważaliście, że jesteście nie do ruszenia, bo każdy jest Ratownikiem i długim stażem w OSP. A tutaj ZONK. Zarząd dał pieniądze na szkolenia i teraz Nadarzyn jest jeszcze bezpieczniejszą Gminą niż wcześniej. Są chłopaki i dziewczyny pełne werwy i zapału by nieść pomoc innym. I już nie ma czegoś takiego: "Jedziesz?? nie i tak nie pozwolą mi pojechać"   więcej
30-05-2016
~KOLOMBO:
Cyt. "Naczelnik zrzekł się urzędu i w tradycyjny sposób oddał sznur". Tak się składa, że w OSP (akurat nie w Nadarzynie) jestem od ponad 30 lat i jakoś o takiej tradycji nie słyszałem, nie czytałem i nie widziałem, żeby ktoś rzucał sznur od munduru na stół prezydialny. Każdy ma prawo zrezygnować z funkcji, jeżeli nie chce jej dalej sprawować, ale należy to zrobić w sposób cywilizowany. To co zrobił Arek nie podobało mi się, mimo że osobiście go sznuję, bo wiele dobrego zrobił dla OSP. Co do skreślenia druhów z listy OSP, już kiedyś pisałem, że należało do tego podejść bardzo rozważnie. Na pewno jest to duże osłabienie OSP, ale taka wola Zarządu i Walnego Zebrania.Sprawę ekwiwalentu na pewno trzeba wyjaśnić i uważam, że nie tylko za 2015 rok, ale przynajmniej jeszcze ze trzy lata wcześniejsze.Pamiętam czasy, gdy OSP była rzeczywiście "ochotnicza" i za udział w akcjach nikt nie brał pieniędzy. Ustawa z 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej to zniszczyła.   więcej
30-05-2016
~Mariusz Szczygieł:
Twoje wpisy na tym portalu są szlamem syfem i szczytem debilizmu więc nie obrażaj ludzi mądrzejszych od siebie a jak chcesz obrażać to stań z nami prosto w oczy cwaniaczku.Dlaczego CBA interesowało się wyjazdami orkiestry i jaką odpowiedź wysłał twój Prezes do CBA? Dlaczego pomimo obowiązującego prawa ( ustawa o stowarzyszeniach , statut OSP) Prezes nie odpowiada Staroście na pytania łamiąc prawo? Oczekuje rzeczowej odpowiedzi . Braterstwo pokazaliście wszyscy ( na garażach cytuje " brawo chłopaki rozwalcie to " a teraz ciągłe obrażanie) Świni można pluć w twarz a ona i tak powie że deszcz pada takim właśnie człowiekiem jesteś  więcej
30-05-2016
~Mieszkaniec:
Krzykacze nie zostawi zawieszeni w członkostwie, tylko niemal jednogłośnie wyrzuceni całkowicie ze Straży na zebraniu Walnym. Bartku, to nie było "tylko" tradycyjne oddanie sznura przez Kilińskiego. Zachowania krzykaczy pomijam, bo nie da się tego komentować. Krzykacze zachowywali się jak by byli po kilku %. Nie było ciebie więc nie wiesz jak było naprawdę. Wstyd, dno, szlam i wodorosty. (Powiem ci tylko, że Arek po "oddaniu" sznura, wrócił ponownie po niego tłumacząc, że zabiera go, bo ktoś mu go jeszcze ukradnie. To jest idealny przykład braterstwa, zaufania do Strażaka, który ma nieść pomoc innym działając w zespole z innymi strażakami.)  więcej
30-05-2016
Bartłomiej Malinowski:
Mieszkańcu drogi. Nie było mnie na Walnym Zebraniu o którym mówisz ale wiem co tam się stało Naczelnik zrzekł się urzędu i w tradycyjny sposób oddał sznur. Taka jest tradycja skoro to dla Ciebie burda to lepiej doucz się i dowiedz czegoś na ten temat zanim coś napiszesz. Mnie osunięto za nie opłacone składki, które mam opłacone jak kilku innych kolegów wiec nie mów, że usunięto nas za złe zachowanie. Gdyby jak to nazywasz tylko czcze gadanie Krzykaczy to prokuratura sprawą by się nie zajęła. I mam prośbę przestań pisać bzdury zacznij rozmawiać na argunenty nie na pomówienia.  więcej
30-05-2016
~do strażaków:
A może na próbę, należy zawiesić wypłacanie ekwiwalentu na kilka miesięcy, np. rok? Wtedy będzie widać powołanie, a nie zakusy finansowe ( i na ten czas odwiesić tzw. "krzykaczy")?
30-05-2016
~Mariusz Szczygieł:
Jest to nie prawda . Masz bardzo błędne informację. Gdyby była została by na pewno bardzo szybko wykorzystana
30-05-2016
~Mieszkaniec:
Skoro mówimy o faktach. Czy to prawda, że część dokumentacji finansowych ze straży z lat 2012-2014 znalazła się w domu prywatnym jednego z krzykaczy?
30-05-2016
~Mariusz Szczygieł:
Mieszkańcu to oceni prokuratura a nie ty bo jak widać ewidentnie nie masz pojęcia o prawie które obowiązuje w tym kraju. Ten portal opisuje fakty na które ty nie masz żadnych argumentów powtarzam żadnych. Jeśli Zarząd nie ma nic do ukrycia to niech prześlę całą dokumentację staroście a nie się ciągle uchyla od obowiązku ustawicznego i statutowego OSP łamiąc PRAWO. Widać też że dla ciebie prawnicy analizujący tą sprawę w starostwie przesłali sprawę do Prokuratury bo nie lubią OSP Nadarzyn tak?  więcej
30-05-2016
~Mieszkaniec do Bartka:
Wyrzucono kilku wyszkolonych strażaków, którzy swoją naganną postawą nie powinni już nigdy założyć munduru. Niech krzykacz mi odpowie, skąd krzykacze mieli pieniądze na szkolenia? Za wszystko płaciła ta wasza Straż, którą teraz opluwacie. Chilmanowicz mówił wam wprost: "ludzie czego wy chcecie. Macie najnowocześniejszy sprzęt, nowe umundurowanie,Samochody bojowe nawet lepsze niż PSP!!! Dlaczego nie możemy działać wspólnie....." I co wtedy cwaniaczki zrobiliście???? CHLEW i Pośmiewisko z Zarządu z Walnego z Prezesa i z pozostałych strażaków. Dlatego nasi koledzy was pogonili. Dla was miejsca pośród was już nie ma.   więcej
30-05-2016
~Mieszkaniec:
Mam nadzieje, że czytający ten artykuł zauważyli, że informacje podawane na tym portalu, znów stawiają OSP Nadarzyn w negatywnym świetle. Dlaczego nie mogłem przeczytać ile zrobiliśmy dobrego dla naszej społeczności. W OSP Nadarzyn jeszcze raz powtórzę nic nie można zrobić na "lewo". Nad wszystkim czuwa Zarząd, Prezes i komisja rewizyjna. Skarbnik dokładnie sprawdza każdą wydaną złotówkę zarówno bojówki jak i orkiestry. I proszę nie robić sztucznego szumu i szukać sensacji. Wspólnymi siłami damy sobie radę z "donosami" krzykaczy. Proponuje jeszcze krzykaczom napisać donos do Watykanu i do Obamy.   więcej
30-05-2016
~do Bartłomiej Malinowski:
Kiedyś, jak byliście skłócani z Młochowem, pojawiały się moje komentarze. Wiem, że ryzykujecie zdrowiem i życie, że jesteście bardzo potrzebni, szkoda tylko , że pewnej grupce ludzi zależy bardzo na zniszczeniu tego, co w tej gminie zrobiono, w OSP też. Zauważ, że nie pojawiają się artykuły o bardzo ciężkiej akcji, podczas której ratowaliście życie poszkodowanych i ich mienie. Artykuły mają przedstawiać Was jako tych, co tylko kłócą się o kasę, mieni wykorzystują do własnych celów. A może zrobić reportaż z akcji np. gaszenia palonych traw, pokazać bardzo zmęczonych Strażaków z poparzonymi nieraz rękami, podduszonych dymem, niekoniecznie palonej trawy ale śmieci wyrzuconych przez "porządnych obywateli). I zwyczajnie zablokować komentarze, a nie usuwać te, które nie są zgodne z linią piszącego artykuł? Co do ćwiczeń, życzę sukcesów, a po ćwiczeniach "wolny mamy czas", więc jeśli nawet będzie "balanga" np. ognisko (byle nie wywołać pożaru :-))), z kiełbaskami i piwem (dla pełnoletnich), to fajnie. Bo ludzie na takich stanowiskach muszą być zgrani, żeby mogli sobie zaufać podczas akcji. Powodzenia i jak najmniej akcji, ale za to ćwiczeń w tym czasie i "balang" :-)))  więcej
30-05-2016
~jarek:
gdyby pieniądze były by przekazywane na sprzęt.nie był by problemów. a słowo ochotnicza to powinna być ochotnicza
30-05-2016
Bartłomiej Malinowski:
Ja się z Tobą zgadzam. Ja nie jeździłem do akcji dla pieniędzy tylko z pasji i powołania. Strażakiem się nie zostaje tylko się nim rodzisz. Ekwiwalent traktowałem jako formę podziękowania za poświęcony czas i narażanie własnego zdrowia i życia. Też dziwię się Toff'owi bo ja widziałem, że na terenie OSP Nadarzyn ćwiczyło kilka jednostek OSP pod okiem PSP. Co było po ćwiczeniach nie wiem a nawet jak balowali to maja takie prawo. Mi chodzi tylko o sprawiedliwość. Wyrzucono kilku wyszkolonych strażaków ze szkodą dla mieszkańców gminy.  więcej
30-05-2016
~do Bartłomiej Malinowski:
Jako mieszkaniec Nadarzyna, który nigdy nie chciał być strażakiem, myślę, że pieniądze za akcje nie powinny być wypłacane strażakom ( w nazwie ochotnicza), lecz przekazywane do puli finansów jednostki ( np. na sprzęt). Spowodowało by to zmniejszenie lub zanik zawiści pomiędzy różnymi druhami. Tak funkcjonuje sporo jednostek ochotniczych w Polsce. Może watro spróbować? No i informujcie toffa o balangach, bo chłopina jest bardzo rozżalony (jak widać po wpisie), nie pyta o zebranie, ani o ćwiczenia, tylko wyraźnie o balangę.  więcej
30-05-2016
~Ala:
Dlaczego Muchalski nie złożył doniesienia jak sie dowiedział ?
30-05-2016
Bartłomiej Malinowski:
Jak przystało na krzykacza, krzyczę: Pali się! Pali się! grunt pod nogami. Choć chce się powiedzieć a nie mówiłem. :-(
30-05-2016
~No to robi się ciekawie:
Panowie gruncik wam się pali pod nogami :)
30-05-2016
~toff:
Co to za balanga była w Osp Nadarzyn w sobotę po południu.?
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU