3 grudnia 2024, imieniny obchodzą: Franciszka, Ksawerego, Lucjusza

~Stefan z Nadarzyna.
09:55 01-12-2024
Masz rację. To jedyna skuteczna droga.... więcej »
~Do sądu ich.
11:16 30-11-2024
Obiekt wykonany a oni blokują wykonawcy tyle milionów.... więcej »
~Nieudacznicy.
18:08 29-11-2024
Znów wykańczają przedsiębiorcę.... więcej »

Podlewanie ogródków winą braku wody w kranach

Komentarzy (94)
08-07-2015

Na ostatniej sesji Rady Gminy w Nadarzynie radna Bożena Kapitan pytała o powód niskiego ciśnienia wody, a nawet jej braku w kranach.

W tej sprawie wypowiadali się wójt Janusz Grzyb, jego zastępca Tomasz Muchalski oraz prezes PKN Piotr Kozłowski. Wniosek jaki się nasuwa z wypowiedzi to taki, że w Gminie Nadarzyn nie powinno się podlewać ogródków. Woda jest, ale jak wszyscy z niej korzystają to okazuje się, że jej nie ma.

Oczywiście, jak zwykle odpowiedz pokrętna i nie wyjaśniająca niczego. Tu również należałoby przypomnieć, że gdzie tylko można to chwalimy się, że jesteśmy jedną z najbogatszych gmin w Polsce, a wójt swój urząd sprawuje już 5 kadencję. Jednak jak przychodzi co do czego, to winę ponoszą mieszkańcy bo podlewają własne ogródki płacąc za to określoną stawkę za 1m3 wody.

W Gminie Nadarzyn można założyć, że żyje ok 15 tys mieszkańców. Gdyby przyjąć takie samo tłumaczenie w gminach dwa razy większych, to okazuje się że połowa ludzi, powinna mieć w nich własne studnie. 

Nasza gmina jest wyjątkowa. Z hydrantów nie leci woda, bo strażacy nie mają odpowiednich kluczy do ich odkręcania. Z kranów nie leci woda, bo mieszkańcy podlewają ogródki, a śmierdzi bo się dzik rozłożył.  I co tu więcej dodawać?

Podobno na lepsze ciśnienie w kranach jest szansa jak się pojawią środki pomocowe, ale kiedy się pojawią i czy GN z nich skorzysta nikt nie wie. Wiadomo tylko, że na realizację tego zadania potrzeba 8 mln zł (tylko nie wiadomo jeszcze, czy z "aneksem", czy bez).

Sytuacja przypomina dowcip w którym spotykają się dwaj koledzy i jeden z nich pyta drugiego: Gdzie pracujesz? A ten odpowiada: że u brata. A co robi brat? Szuka pracy...

 

 

Get Flash to see this player.

Komentarze:
21-07-2015
~Stary Nadarzyniak:
Jak było referendum w sprawie wójta to olaliście referendum. Jak były ostatnie wybory na wójta to znowu wybraliście Grzyba. Macie co chcieliście i długo będziecie mieli, dopóki wam rozum nie powróci. Szkoda tylko, że i ja przez waszą głupotę muszę znosić to całe gówno jakie za sobą pozostawia Grzyb i jego świta.  więcej
13-07-2015
~Wierz mi że robią.:
13-07-2015
~W prokuraturze , w CBA , u wojewody , są komplety dokumentów oskarzające wójta Grzyba:
Czy te instytucje robią coś w tej sprawie.
13-07-2015
~Grzyb dał mieszkanie socjalne czy tam komunalne komedatowi policji w nadarzynie:
Wszyscy wiedzą , że takie mieszkania są dla biednych ludzi, a nie dla takiego komendanta policji i komendanta straży miejskiej, który dobrze zarabia. Czy przyznanie takiego mieszkania osobie której się to nie należy można określić jako korumpowanie policjanta. No pomyślmy trochę, dostał a nie powinien, przyjął a nie powinien. Kto tu jest winien kuwa. Grzybowi podsunęli pomysł, żeby oddalić od niego zarzuty o korupcyjne przyznawanie mieszkań, żeby te mieszkania przejął ZUK z Kozłowskim pslowcem na czele. Teraz można już tylko przypie..olić się do kozła ofiarnego o przyznawanie mieszkań, a Grzyb jest czysty. Odpowiedzialność rozmyta nie wiadomo kto jest winien kuwa. Czy to może być korupcja w czystym wydaniu.  więcej
13-07-2015
~Grzyb to policyjny sponsor:
Dlatego trzeba dzwonić do CBA może jeszcze ich nie sponsoruje.
13-07-2015
~mieszkaniec:
To prawda. Nie można liczyć na policję z Nadarzyna bo pan komendant siedzi pod pantoflem wójta a przy okazji przyjmie jakąś flaszkę od Hetmana. Tak jak również SG i jej komendant.
13-07-2015
~kiedy śmierdzi:
DZWOŃCIE PO POLICJĘ Z PRUSZKOWA LUB Z WARSZAWY ONI NA PEWNO WAM POMOGĄ NIE LICZCIE NA NADARZYN.
13-07-2015
~taki jeden:
Bakterie, wirusy, alergeny ,zarodniki grzybów, nie maja zapachu i roznoszą się na kilometry .Wdychamy je nie mając o tym świadomości .
13-07-2015
~wywalmy to z nadarzyna do młochowa:
Kompostowniki przenieśmy do Młochowa, na ulicę słoneczną i mazowiecką koło STAREGO TRIO Z MŁOCHOWA, czyli Grzyba , Muchalskiego i Kuźmińskiską którą frank przewalutował w nocy a i w dzień pewnie też.
13-07-2015
~B.C.:
W odległości kilometra (u mnie w domu) nie odczuwałam zapachu tylko dolegliwości zdrowotne. To z tego powodu wielu ludzi jest ślepych na oddziaływanie truciciela. Moja sąsiadka twierdzi, że szczurów nie widziała, smrodu nie czuje, zwiększonego ruchu ciężarówek nie zauważyła. Hetman jej nie szkodzi. Swoje napady alergii w lesie tłumaczy uczuleniem na sosny.  więcej
13-07-2015
~taki jeden:
Hetman się rozbudowuje .Obecnie ilość przerobu odpadów to nic z tym co będzie w przyszłości.Już oficjalnie wójt planuje budowę nowej drogi dla śmieciarek i 20 tonowych TIRrów przywożących odpady do Nadarzyna od pól miliona mieszkańców i zgłosił to do Starostwa .Koszt tej drogi to dla niego nie problem jak również wycięcie 200 drzew .Droga będzie wybudowana za nasze pieniądze. Dla Hetmana .Najważniejsze są śmiecie zwożone do Nadarzyna . Mieszkańcy się nie liczą.Promień skażenia powietrza będzie się nieustannie zwiększał .Na początku była Turystyczna , potem Komorowska i sąsiednie , teraz czuć już nie tylko na osiedlu ale w promieniu kilometra .Sąsiedzi , otwórzcie wreszcie szeroko oczy ...   więcej
13-07-2015
~B.C.:
Wczoraj nie wychodziłam z domu. Późnym wieczorem zaczęło mnie palić w gardle jakoś tak nietypowo, dziś obudziłam się z katarem, bólem zatok czołowych i mdłościami. Zastanawiałam się czy to Hetman czy jakiś dziwny wirus. Mąż zapewnił mnie, że Hetman w niedzielę nie pracuje, a zresztą to od nas kilometr. Po Waszych wpisach mam jasność- dziękuję.  więcej
13-07-2015
~do 008:
To tak jakbyś się pytał czy k.. całuje szczerze.
13-07-2015
~Policja policją a telefon w środku nocy do wójta i wice wójta nie zaszkodzi:
To oni promują Hetmana od początku.
13-07-2015
~Scierwojad z Turystycznej:
Policja była wzywana w miniony weekend każdego dnia. Zaczęło się w piątek, wezwania były jak co tydzień w sobotę, ale również i w niedzielę!!! Niedziela to dzień święty, ale nie dla Ścierwojada. Ten bydlak potrafi pracować nie tylko w niedziele, ale np. w Wielki Piątek!!!  więcej
13-07-2015
~008:
Hetman nie ma pozwolenia na pracę w godzinach nocnych. Panie Muchalski, Pan taki ponoć bardzo jest za legalizmem. Zwolniłeś Pan Hetmana ze sporządzenia oceny oddziaływania na środowisko, więc teraz rusz tyłek i walcz o nie łamanie prawa przez Hetmana. Masz honor żeby się postawić mocarzowi?  więcej
13-07-2015
~Z Komorowwskiej :
Wczoraj w nocy po godzinie 22 .00 (w niedzielę) od Hetmana rozchodził się okropny smród i hałas.Została wezwana policja.Stwierdziła pracę w nocy tej firmy .....
13-07-2015
~lola:
Na Komorowskiej śmierdzi na okrągło bo wiatr wieje w ich stronę , mieszkańcy są zabarykadowani w domach z zamkniętymi oknami. Nawet wczoraj w nocy - NIEDZIELA !!!
12-07-2015
~Oceniacz:
Do: ~Gmina Nadarzyn sie rozwija od d.. strony - a Nadarzyn tonie w śmieciach z Warszawy:Kolejne 55 tys. mieszkańców??? Przecież tyle ma dziś Pruszków. Skąd te dane? Nie to że się czepiam poprostu mnie to zaciekawiło.
12-07-2015
~Gmina Nadarzyn sie rozwija od d.. strony - a Nadarzyn tonie w śmieciach z Warszawy:
Gminna spółka komunalna zarządzana przez rolnika Kozłowskiego nie potrafi od wielu lat dostarczyć tyle wody ile potrzebują mieszkańcy, ale nie martwcie się bo w Woli Krakowiańskiej jest studnia i stacja uzdatniania wody, która z powodzeniem zaspokoi potrzeby osiedli mieszkaniowych panów Grzyba i Muchalskiego - więc problemu nie ma. Równocześnie wójt odralnia na potęgę niemal całą gminę co dziwi nawet urzędników w Warszawie - nie ma w gminie rozwiniętej infrastruktury, żeby zabezpieczyć potrzeby tych 15 tys. mieszkańców a to co wójt odrolnił jest przewidziane na przyjęcie dodatkowych 55 tys. mieszkańców. W gminie brakuje energii elektrycznej, ale u wójta na działkach developerskich w Woli Krakowiańskiej właśnie postawiono nowiusieńki transformator w szczerych polach. Do tych samych działek wójt wybudował z gminnej kasy drogę asfaltową. Z Gminą Lesznowola wójt prowadzi rozmowy na temat wspólnego autobusu podmiejskiego , który jako druga linia komunikacyjna będzie obsługiwał Wolę Krakowiańską od strony Trasy Katowickiej.  więcej
11-07-2015
~Ja tam komisarzem skarbowym nie jestem, ale:
Nielegalny majątek trzeba będzie oddać.
11-07-2015
~Dylewo za lewe miliony skombinowane przez Grzyba w czasie wójtowania w gminie Nadarzyn:
Policzą go i osądzą.
11-07-2015
~Przyjdzie na nich czas.:
Grzyb z Muchalskim do rozliczenia.
11-07-2015
~mam pytanie:
Mieszkania na ul Brzozowej zostały przekazane przez wójta do zakładu komunalnego,na jakiej podstawie,może jeszcze lokatorzy otrzymali te mieszkania na czas nieokreślony.To byłby rozbój w biały dzień.
11-07-2015
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyb,Muchalski, Kuźmiśka załtwili nam Hetmana:
~550 tys. to smutny fakt, którego nie da się zamieść pod dywan.Skąd się wzięło 550 tys. ton śmieci w pozwoleniach dla firmy śmieciowej i dlaczego obrońcy wójta tak zaciekle powtarzają, że "tylko" 160 tys. ton? Odpowiedź: 550 tys. ton rocznie to jest suma górnych limitów przerobu śmieci we wszystkich grupach i typach odpadów komunalnych, które będą przetwarzane w Nadarzynie. Ponieważ firma śmieciowa nigdy nie wie ile odpadów w każdej grupie zostanie przywiezione do Nadarzyna a system gospodarowania odpadami /segregowania/ wymaga, żeby te górne limity każdej kategorii zostały określone. Więc jeśli firma śmieciowa tak ma wydane pozwolenia, żeby mogła swobodnie przyjąć każdą ilość odpadów. Odpady a właściwie pozwolenia posiadane przez firmę śmieciową pozwalają na przetwarzanie ok 30 - 40 typów odpadów /śmieci/. Na każdy typ jest przyjęta określona dopuszczalna ilość jaką może ta firma przywieźć i przerobić w Nadarzynie. Te górne limity przerobu śmieci są bardzo mocno pozażywane - dlaczego tak jest to tajemnica. Jeśli podsumujemy górne limity śmieci, na które są wydane te pozwolenia śmieciowe to otrzymamy tę przerażającą wartość 550 tys. ton śmieci rocznie. Dlatego urzędnicy w starostwie podali taką a nie mniejszą kwotę, bo wynikała ona z dokumentów. Zwolennicy i obrońcy wójta upierają się, że tylko 160 tysięcy ton rocznie będzie przywożone do Nadarzyna . Pytanie pierwsze to czy słowo "tylko" jest tu słowem odpowiednim, bo mieszkańcy Gminy Nadarzyn produkują tylko 3 tys. ton śmieci rocznie. Pytanie drugie to skoro 14 tys. mieszkańców tej gminy produkuje 3 tys. ton śmieci rocznie , to od ilu ludzi pochodzić będzie te 160 tys. ton śmieci rocznie, które przywiozą do Nadarzyna. Proste wyliczenie wskazuje, że od 746667 osób /Warszawa=1,4 miliona mieszkańców/. Trzecie pytanie to Skoro RIPOK Hetman w Nadarzynie by być RIPOK-iem musi mieć minimalną moc na poziomie 160 tys. ton rocznie To skoro ma pozwolenia na osiągnięcie górnych limitów śmieci na poziomie 550 tys. ton rocznie. To czy nie może się rozbudować w kolejnych etapach do tego poziomu. I tu pewną wskazówką jest słowo RIPOK i zasada jego działania. Otóż RIPOK to zakład przetwórczy, który przyjmuje odpady od mniejszych firm, które te śmieci odbierają od nas -mieszkańców gmin. Jako odbiorca może / by wypełniać górne limity 40 typów śmieci przyjmowanych/ zażądać od dostawców, żeby przywozili śmieci o odpowiednich typach, na które akurat ma wolne górne limity. RIPOK Hetman wcale nie musi odbierać śmieci śmieciarkami, by mieć śmieci do przerobu, bo dzięki statusowi RIPOK zostaną mu te śmieci dostarczone. Hetman pobiera na bramie wjazdowej w Nadarzynie najniższą możliwą kwotę 240 zł - jest konkurencyjny. Na wyraźne żądanie drobne firmy zbierające śmieci przywiozą do Hetmana w Nadarzynie te śmieci, które akurat będzie mógł przyjąć. Można też przyjmować wszystko jak leci a wypisywać papiery tak, żeby wszystko mieściło się w limitach. To może przydługie wyjaśnienie pokazuje, że hasło 160 tys. ton rocznie śmieci /i tak ogromna ilość/ nie jest górną granicą możliwości przerobu śmieci w Nadarzynie wg. tego co w wydanych pozwoleniach na przerób śmieci napisano. Dla mnie osobiście sama ilość 160 tys. ton jest przerażająca tym bardziej, ze w tym jest 60 tys. ton kompostu a taka ilość może zostać przetworzona na przygotowanym terenie kompostowym przy Turystycznej w Nadarzynie tylko w tedy, gdy kompostowniki będą otwierane nie po 812 tygodniach jak nakazują normy i technologia, tylko co 3 tyg. w samym środku trwania procesów gnilnych. Współczuję wszystkim!   więcej
11-07-2015
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyb,Muchalski, Kuźmiśka załtwili nam Hetmana:
11-07-2015
~Grzyb, Muchalski, Kuźmińska szkodnicy w gminie Nadarzyn.:
Ich kumoterskie, nieudolne i marnotrawne rządy, doprowadziły do braku wszystkiego, nawet wody zdatnej do picia. Jedyne co im dobrze wyszło to wstawienie gigantycznego śmieciowiska do centrum Nadarzyna.
11-07-2015
~lola:
Ci co mają wodę , ścieki i śmieci będą rządzić Nadarzynem .Glosowaliście na nich , nie narzekajcie.
11-07-2015
~nowy dysponent lokali socjalnych:
Jak to możliwe że mieszkaniami socjalnymi na Brzozowej dysponuje spółka PKN od wody i ścieków? Czyli prezes Kozłowski. Czy to prezent dla tej spółki? Na jaki okres zawarł umowy?
10-07-2015
~Analfabeci:
10-07-2015
~Sparz sobie jęzor.:
10-07-2015
~O co te petensje.:
A u nas jest już woda i właśnie parzymy sobie herbatkę.
10-07-2015
~do Kto pomoże wymyć fujarę, zrozpaczony muzyk, z braku wody w sieci.:
Zadzwońcie do prezesa ZUK Kozłowskiego z Wolicy, bardzo bliskiego przyjaciela wójta Grzyba, bo oboje są z partji PSL. On jest odpowiedzialny za szambo , wodociongi i ciśnienie.
10-07-2015
~hihihi....jedź na basen brudasie,:
10-07-2015
~00.00 prawie północ:
Mieszkam na ruću i jeszcze się nie moge wykomać bo za małe ciśnienie.
10-07-2015
~Stefan z Nadarzyna.:
Prokuratura w Grodzisku, jeszcze nigdy nie miała tyle roboty, co w pewnej sprawie kuwa.
10-07-2015
~Ja znam pewną Dankę co jeździła na szkolenia.:
Hańba.
10-07-2015
~do Mieszkaniec Ruśca:
Poczekaj aż zmienią wójta i jego zastępcę.
10-07-2015
~Kto pomoże wymyć fujarę, zrozpaczony muzyk, z braku wody w sieci.:
A mój mąż, gra na fujarze w orkiestrze nadarzyńskiej wójta i zarazem Hilmanowcza, i dzisiaj szykuje się do grania, i przed tym graniem, chciałby sobie wymyć fujarę, a tu nie ma ciśnienia w sieci i co on ma zrobić w tej sytuacji. Kto może mu pomóc w tej sytuacji, może sam wójt, albo zastępca, albo sam Hilmanowicz. Ja jako żona proszę o pomoc w sprawie  więcej
10-07-2015
~Mieskaniec Ruśca.:
A ja po prostu chcę się wykąpać i pytam się, ile mam jeszcze czekać, aż będzie odpowiednie ciśnienie w sieci wodociągowej i załączy mi się piecyk kąpielowy, żebym miał ciepłą wodę do mycia.
10-07-2015
~Woda jest niebezpieczna.. Wójt zagrożony bo przez prokuraturę drążony.:
Kropla drąży kamień.
10-07-2015
~Prusz...:
Ponoć frajery nie grypsują.
10-07-2015
~Czy wójt może grypsować, kuwa fa .:
Jeżeli to prawda, że Danka powiedziała, że korupcja wójta nie wpływa na wykonanie budżetu, a ja słyszałem, że ponoć korupcja jest karalna , to jeżeli wójta, mogliby skazać z korupcję i wsadzić do więzienia, to czy to oznacza, że wójt mógłby rządzić gminą z więzienia.  więcej
10-07-2015
~Maciek:
" Ponad Podzialami " sami UCZCIWI. A Prokuratura prowadzi dochodzenie w sprawie a nie uczciwych.
10-07-2015
~fakt jest taki że nie powinno być korupcji :
10-07-2015
~Bełkot roku Danuty Wacławiak:
"korupcja wójta nie wpływa na realizację budżetu gminy"
10-07-2015
~potrzebna jest kontrola kto mieszka w domach socjalnych w Walendowie:
Pytanie czy wszyscy słusznie dostali te mieszkania i na jaki okres czasu.
10-07-2015
~ciekawe rozumowanie przewodniczącej rady:
Gdy Zaborowski na sesji mówi, żeby wstrzymać głosowanie nad absolutorium dla wójta bo ten za zarzuty korupcyjne to przewodnicząca rady odpowiada, że korupcja wójta nie wpływa na realizację budżetu gminy. A w Gadzinówce wójta napisali tak, że nie wiadomo o co chodzi, I ważne jest nie to, że wójt ma sprawę prokuratorska za korupcję, ale to, że Zaborowski straci kiedyś mandat radnego za to, że złożył oświadczenie majątkowe kilka dni po terminie.  więcej
10-07-2015
~008:
Do Maks. Kiedy oglądam relacje z sesji rady gminy to nie zazdroszczę radnym z opozycji. Maks. Czy nie widzisz jak ich wójt dojeżdża z zastępcą? A czy później nie widzisz co za głupoty i manipulacje wypisuje wójt w Wiadomościach Nadarzyńskich na temat tego co radni z opozycji powiedzieli na sesji? Zobacz chłopie, że ci ludzie nie dostają żadnej szansy, żeby ich racje się przebiły do opinii publicznej w naszej gminie. Grzyb z Muchalskim to mistrzowie manipulacji i dysponują ogromną kasą gminną i zastępem sługusów, żeby mieszać ludziom w głowach. I robią to.   więcej
10-07-2015
~do maks:
Byłeś kiedykolwiek na sesji? Widziałeś co dzieje się z wnioskami zgłaszanymi przez radnych opozycyjnych? Przed wyborami jak krowie na granicy tłumaczyłem: potrzebna jest większość. Czy jesteś z ich rejonu i głosowałeś na nich, czy tylko mędrkujesz?
10-07-2015
~mieszkania socjalne w Walendowie:
Wiadomo kto zajmuje,bardzo biedne i wielodzietne rodziny,którzy ledwo wiążą koniec z końcem HI HA HA.
10-07-2015
~do powielacz:
Masz rację, z wyjatkiem paru drobiazgów. Aportem wniesiono majatek o wartośc i księgowej ca 95 000 000. Wartość faktyczna jest wielokrotnie wyższa. To cała gminna infrastruktura wod - can, niewruchomości, przepompownie oczyszczalnia i SUWy. Wójowie podprowadzili radę gminy a matołki to kupili. Grzyb jednoosobowo włada spółką / Kozłowski to słup, który nie ma wiedzy merytorycznej i nigdy przedtem niczym nie zarządzał. Ot tak, pierwsze stanowisko -po prezes ZUK/. Sam o wszystkim decyduje, sam / nazwał się GMINA / powołuje radę nadzorczą i może Hetmanowi - oczywiście zgodnie z prawem - ją sprzedać. Myślę że wkrótce to uczyni.A wtedy wyłaczny dostawca wody dla całej gminy będzie tu królem  więcej
10-07-2015
~maks:
Gdzie są radni opozycyjni, na których głosowaliśmy w ostatnich wyborach samorządowych? Od wyborów minęło ponad pół roku!!! Sprawa Hetmana nie posuwa się do przodu (wyjątek stanowi tu Pan Nowak, który próbuje coś robić na poziomie powiatu, ale i tu słabo to wygląda). Kwestia spółki komunalnej i ewidentnego przygotowania do zrobienia skoku na gminny majątek, wcale nie jest podnoszona i nagłaśniana. Jaka to opozycja, która jest zbyt słaba i merytorycznie, i mentalnie, aby stanowić przeciwwagę dla obecnych władz? Jak można milcząco akceptować sytuację, w której majątek gminny o wartości 100 mln złotych jest praktycznie poza kontrolą? Przecież jako opozycyjni radni, ci ludzie mają prawo domagania się dostępu do informacji, wglądu do dokumentów oraz wnoszenia wniosków o przeprowadzenie kontroli. Jest też możliwość wystąpienie z określoną inicjatywą o dokonanie kontroli do instancji nadrzędnych oraz, w niektórych przypadkach, o wydanie decyzji o uznaniu pewnych działań za niezgodne z prawem lub godzące w interes publiczny. Warto może przypomnieć niektórym z opozycyjnych radnych, że rolą opozycji jest patrzenie władzy na ręce i atakowanie jej zawsze wtedy, gdy działa ona na szkodę ogółu!  więcej
10-07-2015
~Kto zajmuje lokale socjalne w Walendowie, biedni czy bogaci ?? ?:
10-07-2015
~ biedny z bogatej gminy :
dlatego ,ze nasza gmina jest bogata
10-07-2015
~lola:
2 mln zł honorarium pobrała firma, która pomagała w przekształceniu.Cena rynkowa takiego przekształcenia = 200 tysięcy zł. Dlaczego więc zapłacono o 1 milion 800 tysięcy więcej?
10-07-2015
~powielacz:
04-06-2014~ania:Wysłuchałam uważnie wypowiedzi i wyglada to jak monologi z dawnego kabaretu Pietrzaka. Przed głosowaniem wójt poinformował radę gminy, ze jeśli nie zwolni spółki z podatku to cena wody wzrośnie o 3 zł/m. Kwota podatku to 1 500 000 zł. Wynika stąd, że spółka produkuje 500 000 m/3 wody rocznie. Jeżeli więcej - wójt przed głosowaniem wprowadził rade w bład i uchwałę należy uniewaznić. Po drugie w odróżnieniu od popisującego się elokwencją prawmika nie posiadam podstawowej wiedzy prawniczej ale czegoś tu nie rozumiem. Usłyszałam od wójta, że włascicielem spółki jest gmina- czyli ja też. Dlaczego więc przez rok wójt składajac na sesjach sprawozdania z działalności pomija milczeniem sprawy związane z tą spółka. Dlaczego reada gminy nie interesuje się kondycja finansowa spółki o kapitale zakładowym 5000 zł do której niefrasobliwie przekazuje gminny majatek. I wreszcie jak pan prawnik trafił do rady nadzorczej? W artykule napisane jest, że powołuje ich i odwołuję gmina - co to za organ? Myślałam, że mamy dwa organy:radę gminy i wójta - tu pojawił się jakiś trzeci "gmina". Zaczęło się od kombinacji z VAT i coś mi się widzi, że kombinowanie sie nasila.   więcej
10-07-2015
~powielacz:
~Projekt przejęcia gminnej spółki:Można 51% akcji spółki gminnej zamienić na 49% akcji spółki prywatnej. Tak wymiana akcji między spółkami teoretycznie nie zmieni stanu majątkowego a pozwoli prywatnej spółce komunalnej przejąć kontrolę nad majątkiem gminy wartym 100 milionów zł. A powodem takiego kretyńskiego posunięcia będzie jak zwykle "utrzymanie ceny wody i ścieków na tym samym poziomie" Tyle, że po trzech latach woda i ścieki pójdą w górę a gmina zostanie w ręką w nocniku ściskającą g..o!!!!   więcej
10-07-2015
~powielacz:
04-06-2014~Gmina i spółka to dwie firmy, ale prawnicy ci sami:A pan mecenas Filipek to kiedy wypowiada się jako reprezentant Spółki a kiedy jako reprezentant interesu gminy? Spółka jak nie zapłaci podatków to zanotuje zysk 1,5 miliona złotych a gmina jak umorzy podatek spółce to starci 1,5 miliona zł. A Pan mecenas pobiera wynagrodzenie zarówno z gminy jak i ze spółki, czyli czy tak, czy tak to on zarabia. A żeby spółka nie wyszła ze stratą na koniec okresu rozrachunkowego to mecenas przedstawi uchwałę gminie, żeby ta umorzyła podatek spółce. A gdyby radni, lub gmina mieli wątpliwości to ten sam prawnik, ale już opacany za pieniądze gminne będzie się zasatanawiał nad zgodnością swojej uchwały z prawem. Pomieszanie z poplątaniem a mieszkańcy znów zrobieni w balona.   więcej
10-07-2015
~powielacz:
Mieszkańcom przypominamy, że PKN to przedsiębiorstwo powstałe w 2012 roku na bazie dawnego Zakładu Usług Komunalnych. A bodźcem do powstania spółki była możliwość odzyskania około 10 mln podatku VAT, z którego jak pamiętamy 2 mln zł honorarium pobrała firma, która pomagała w przekształceniu.PKN ma prezesa, którym jest Piotr Kozłowski oraz 3 osobową Radę Nadzorczą, wybraną przez Gminę Nadarzyn reprezentowaną przez wójta Janusza Grzyba. W skład rady wchodzą prawnicy Kancelarii Adwokackiej Filipek & Kamiński. Przewodniczącym jest Mariusz Filipek, a pozostałymi członkami Jurand Chwojnicki i Krzysztof Sech.Prawo ich odwołania i powołania ma Gmina Nadarzyn (czytaj wójt). Zbycie udziałów, lub obciążenie spółki wymaga zgody Rady Nadzorczej.Można powiedzieć, że radni uchwalając 25 lipca 2012 roku uchwałę nr XXII/211/2012 w sprawie utworzenia jednoosobowej spółki z o.o. pozbawili się nadzoru nad przedsiębiorstwem. Kapitał zakładowy spółki to 5000 zł, natomiast obecna wartość majątku przedsiębiorstwa to około 95 mln zł wniesiona aportem przez Urząd Gminy (Uchwała Rady Gminy Nadarzyn nr XXV/263/2012 z dnia 18.10.2012r).   więcej
10-07-2015
~obca tylko mieszkanka Nadarzyna:
Tu nie chodzi kto ma rację, tu chodzi o dobro i przyszłość mieszkańców o nasze wspólne dobro, bo każdy ma prawo godnie żyć i wymagać od władzy wybranej przez mieszkańców , aby działała dobrze dla nas, dla mieszkańców. Jeżeli ktoś choć troszkę myśli o przyszłości swojej i swoich dzieci , o przyszłości tego miejsca gdzie mieszka i chce dalej tu mieszkać, powinien chcieć od władzy, aby żyło się z roku na rok lepiej.Władza jest dla nas, a nie odwrotnie!!!   więcej
10-07-2015
~oszołomy mieli rację :
Przegapiliśmy referendum, przegapiliśmy wybory, Polak mądry po szkodzie - oszołomy mieli rację
10-07-2015
~obca tylko mieszkanka Nadarzyna:
O tym co piszecie wszyscy wiemy , a ja pytam CO DALEJ W TYM TEMACIE ROBIMY? Przegapiliśmy referendum, przegapiliśmy wybory, ale życie sie dalej toczy i MY powinnismy coś z tym zrobić////myślmy, myślmy i odpowiedzmy sobie na kilka pytań, czy tak powinno być i co dalej.  więcej
10-07-2015
~maks:
Nie na darmo Szmaciak ze swoim pomagierem wydali ponad 2 mln złotych na ekspertyzę dotyczącą przekształcenia ZUK w spółkę prawa handlowego. Oczywistym celem takich działań jest sprzedaż gminnej infrastruktury w prywatne ręce. Brakuje wody w kranach, oczyszczalnia jest niewydolna, nie ma pieniędzy w gminie na konieczne inwestycje? Nie ma problemu! Jest chętny, który zrobi te inwestycje, zdejmie z gminy ciężar finansowania infrastruktury i wszyscy będą zadowoleni. A przy okazji parę zainteresowanych osób 'przytuli' parę groszy. No i cóż w tym złego? Przecież w Nadarzynie od lat tak to wszystko funkcjonuje: przepłacone inwestycje, marnotrawstwo, korupcja. A że po sprzedaży komunalki rachunki za wodę i ścieki poszybuję w górę... któż by się tym przejmował  więcej
10-07-2015
~Oceniacz:
A dlaczego rok, dwa lata temu nie było takiego problemu z wodą. Co się stało w tym roku????
10-07-2015
~do: nos:
Wojaze po swiecie tez nie byly za darmo. Kto za nie placil ? Jakie korzysci przyiosly gminie ?
09-07-2015
~woda w innych gminach:
Proszę podać ceny wody w tych innych gminach oraz dochód na mieszkańca i wydatki na administrację. Czy wójtowie tamtych gmin też maja po dwa domy, tartak i rancza w Dylewie oraz kilkanaście hektarów gruntów pod inwestycje własne ?
09-07-2015
~nos:
nie ma nic za darmo. ludzie chcieliby płacić za wodę po 2 złote, tymczasem modernizacja sieci i inwestycje to olbrzymie wydatki. zastanówcie się Państwo dlaczego w sąsiednich gminach woda jest droższa i wszystko funkcjonuje prawidłowo...................  więcej
09-07-2015
~jak ci nie pasuje to po co tu włazisz :
09-07-2015
~co to za niszowy portal pisowski?:
zero nowych artykułów a komentarze 2-3 na dobę ha ha ha
09-07-2015
~Pestycyd:
Jak Purchawa z Dmuchalskim robili drogę do tych swoich pól, które na działki pod domy jednorodzinne podzielili, to puścili tam też pełną infrastrukturę - prąd, wodociąg, kanalizację. Sobie na pewno położyli rury takiej średnicy, żeby w upalne dni ciśnienie podczas podlewania ogródków nie spadało. Ktoś tam poniżej dobrze napisał - to jest tylko problem techniczny, z inżynieryjnego punktu widzenia łatwy do rozwiązania. A temu mądrali, co tak gardłuje, że to nie jest problem, bo to naturalne podczas upałów (kurczę, była wicepremier Bieńkowska to napisała, czy jak???) to powiem, że niektórzy mieszkańcy nie mogą wieczorami nabrać wody do czajnika, bo leci jedynie wąska strużka wody z kranu - ledwo cieknie, prawie kropelkami. Ja szczęśliwie mam w miarę normalne ciśnienie wody, ale nie jestem taką fają, żeby samemu nie mając problemu mieć jednocześnie w d.pie innych, którzy ten problem mają. Wyobrażam sobie, że gdybym nie mógł wody do czajnika na herbatę, czy do gara na zupę nabrać, nie mógł uruchomić pralki, czy zmywarki albo się umyć, to bym zwyczajnie ku.wicy serca dostał. A przecież tak właśnie ma w Nadarzynie wielu mieszkańców. Dlatego rozumiem ich problem i nie pieprzę, że tak ma być w upalne dni, bo to jest normalne. Sam zresztą słyszałem, jak Purchawa tłumaczył ludziom w gminie, że woda słabo w upalne wieczory leci, bo w niektórych miejscach rury wodociągowe mamy za cienkie. To samo mówił ten jego prezesunio od wodociągów, jak tłumaczył się mieszkańcom z tego, czemu woda ma małe ciśnienie. A tak na marginesie - mamy w gminie takiego jednego szerokiego w pasie jegomościa. Może trzeba go przeciągnąć tymi rurami, to w ten sposób się poszerzą??? A on się może dzięki temu w końcu przestanie opieprzać i do prawdziwej roboty zabierze?  więcej
09-07-2015
~xyz:
Podobno rolnicy polewają swoje pola jak sucho i płacą ryczałtem,jeśli wogule płacą.
09-07-2015
~Oceniacz:
PSL-owcy są całe życie wczorajsi.
09-07-2015
~ciekawie:
1) Taka bogata gmina a nie ma 8milionów na tak ważną inwestycje + 2-3 miln. na aneksy.? Tomuś był chyba wczorajszy bo Danuśke widział obok siebie. :))))))
08-07-2015
~Strażak:
To teraz już wiem, że orkiestra jest finansowana z tzw. prywatnych sponsorów, których organizuje wójt. Pieniądze ze stacji benzynowej za zgodę na podłączenie do wodociągu gminnego miały najpierw zasilić prywatne konto orkiestry dętej OSP a jak się nie udało do prywatny sponsor wpłacił pieniądze do gminy. Ciekawe ilu wcześniej było takich prywatnych sponsorów, którzy wpłacali kasę na prywatne konto orkiestry dętej w zamian za jakąś zgodę gminy na coś. Dlaczego wójt nie kazał zasilać konta drużyny pożarniczej tylko konto, z którego finansowano zagraniczne wyjazdy orkiestry wójta i świty. "Prywatny sponsor" na orkiestrę - od początku było to chachmęcenie grubymi nićmi szyte.  więcej
08-07-2015
~i pomyśleć że woda w kranach płynie z Walendowa:
08-07-2015
~Grzyb z Muchalskim to marnotrawcy mienia publicznego.:
16 lat marnotrawnych i skończenie głupich rządów wójta Grzyba z PSL OWOCUJE TYM, ŻE NIE MA WODY W KRANIE, A ŹLE OCZYSZCZONE ŚCIEKI, PCHA SIĘ DO RZEKI.
08-07-2015
~do 20:03:21~Wójek Dobra Rada::
Mądre słowa ! masz rację : narzekają Ci którzy twierdzą że jakoby znów śmierdzi śmieciami, że podobno znów brakuje wody w kranie,że podobno znów wójt nie ma na wypłatę pensji dla urzędników , krytykują bo coś albo lepiej KTOŚ im z jakiegoś powodu doskwiera, jak to mówią stoi ością w gardle i nie mogą GO przełknąć ... czują gorzki smak, tzw.gorycz.   więcej
08-07-2015
~Rura wody nie daje bo penkła.:
Janek nie bądź rura i nie penkaj.
08-07-2015
~Wójek Dobra Rada:
Do Przecież w TV powiedzieli. Motyla noga znów śmierdzi śmieciami, znów brakuje wody w kranie, znów wójt nie ma na wypłatę pensji dla urzędników. No ale My nie słuchajmy tych co tylko krytykują, po prostu ich nie słuchajmy, udawajmy, że wszystko jest w porządku. A jak nam zacznie coś doskwierać to zamiast krytykować tych co za to odpowiadają, to nasmarujmy dokładnie wazeliną pewną część ciała i ściągnijmy gatki do kostek!  więcej
08-07-2015
~Przecież w TV zapowiadali przerwy w prądzie i wodzie więc o co ta piana ????:
Przecież w TV zapowiadali przerwy w prądzie i wodzie więc o co ta piana ???? Bicie piany tylko w jakim celu ? Normalny, codzienny, taki jak przez cały rok pobór wody w domach + wzmożone podlewanie dziesiątek tysięcy m2 trawników powoduje spadek ciśnienia tym bardziej że większość podlewa popołudniami i wieczorami bo tak trzeba ... rury, wodociągi i pompy mają swoją wydajność i więcej nie "przepuszczą", ale zawsze znajdzie się paru wymagających którzy tego nie pojmują.  więcej
08-07-2015
~Wodnik Szuwarek:
Słynny Maximus ma tak podpisaną umowę na wodę z Gminą, że sam może tę wodę sprzedawać innym podmiotom. Za to "niedopatrzenie" odpowiedzialny jest wójt. Maximus sprzedaje wodę MacDonald-sowi i stacji paliw Optima. Optima za zgodę do przyłączenia się do gminnej sieci wodociągowej zaproponowała gminie darowiznę w wysokości 200 tys. zł. Wójt to początkowo chciał, by darowiznę w tej wysokości wpłacić na konto Orkiestry OSP, ale okazało się, że taka darowizna musiała być przeznaczone na wydatki na infrastrukturę, więc Optima wpłaciła na konto gminy. Mac Donald's już taki wyrywny nie był i niż nie zapłacił a sprawa utknęła w sądzie, bo Maximus, od którego zbudowali przyłącze wodne ma tak skonstruowaną umowę, że sam decyduje kogo podłącza pod wodociąg gminny. ciekawe ile takich szkodliwych umów jeszcze jest i wpływa na zużycie wody w tej gminie. Pytanie drugie czy nawet wpłata 200 tys. zł na konto gminy pokryje koszt inwestycji gminy w zwiększenie wydobycia i uzdatnienia wody dla takich żarłocznych odbiorców jak stacja benzynowa czy Mac Donald's, który przecież nic nie zapłacił za podłączenie, korzysta z całej infrastruktury wodnej i ma w nosie wójta i gminę, bo według wadliwej umowy wodnej Maximusa z wójtem z 2005 roku - to Mac Donald' s jest na prawie.   więcej
08-07-2015
~Na ostatniej sesji były też :
chamskie wypowiedzi wobec walczącej o swojego syna p. Czyż. To bardziej śmierdząca sprawa
08-07-2015
~woda na kartki:
woda na kartki i problem załatwiony
08-07-2015
~Woda !:
Mieszkańcy - sami jesteście sobie winni, bo zużywacie wodę do mycia i do picia. Nie odkręcajcie wcale kranów, to woda będzie.
08-07-2015
~Do" w Raszynie":
Czy w Raszynie budują też drogę za kilkanaście mln dla firmy trującej mieszkańców, a która nie płaci podatków gminie? Nadarzyn do pryeatny folwark właściciela Rancza w Dylewie.
08-07-2015
~Klemens:
Technicznie problem da się rozwiązać. Trzeba go tylko chcieć rozwiązać - ot, co. Owszem, to trochę kosztuje, ale pewnie mniej, niż wójtowe Dylewo. Prawdę mówiąc, to skandal, że w takiej gminie poważny problem, który istnieje od tak wielu lat nie został jeszcze rozwiązany. Powód może być tylko jeden - bo nie chcą go rozwiązać. A dlaczego? Bo to pewnie nie ich problem, oni mają odpowiednie ciśnienie wody na swoich działkach i zgrzewa ich, że zwykli mieszkańcy nie mają wody.  więcej
08-07-2015
~gość:
Prezes - wody na stacji nie zabraknie, ale jak ktoś podlewa to spada ciśnienie - to jest kwestia wydajności sieci, a nie stacji pomp. Co za bzdury i bełkot ? To znaczy,że stacja jest nie wydajna !!!
08-07-2015
~tom09:
to chyba niejest nowina ,zeludzie którzy kupili działki średnio powyżej 1000 m2 wybudowali na nich domy chcą podlewać ogrody - rośliny na nich rosnące trzeba kupić za niemałe pieniądze. Jak się włada taką gminą ( a nie blokowiskiem ) to tzreba przewidzeć zuzycie wody i zbudowac odpowiednie wodociągi. Wody nie dostaje my za friko tylko za nia płacimy  więcej
08-07-2015
~gość:
Kuźwa w Polsce to się nic nikomu nie opłaca. Robią Ci łaskę, że dostarczają wodę. Pieniądze za wodę i kanalizację to się bierze, ale na zainwestowanie to już ich nie ma. Co wszystko idzie na pensje i na konserwację? Podłączenie do wodociągu też na własny koszt. Potem przekazujemy go nieodpłatnie. Ludzi przybywa czyli kasy też, to może by w końcu wybudowali nowe ujęcie wody. Nie po to ludzie mają działki wokół domu, żeby była tam spalona słońcem ziemia - bez żadnej roślinności !!!. Mamy kapitalizm, a nie socjalizm. Płacę wymagam. W końcu kto jest dla kogo ? Kuźwa wszyscy robią łaskę, ale po pieniądze to są pierwsi.  więcej
08-07-2015
~dp pani Kapitan:
Niech się lepiej pani zapyta ile jesczcze Miszczuk i Zaborowski będą z wyborcami w kulki lecieć.
08-07-2015
~gorący zwolennik ZSL:
Brakuje wody w kranach, gminna oczyszczalnia jest niewydolna, brakuje pieniędzy na inwestycje w infrastrukturę a istniejące i stale rosnące zadłużenie uniemożliwia pozyskiwanie nowych środków na niezbędne inwestycje. Taki jest obraz jednej z najbogatszych gmin w Polsce!!! Już przed ostatnimi wyborami głośno mówiło się, że w trakcie obecnej kadencji władze gminy będą chciały sprzedać przedsiębiorstwo komunalne. Ludzie, a właściwiej byłoby powiedzieć zwolennicy istniejącego skorumpowanego układu, pukali się w głowę i twierdzili, że to wymysły oszołomów z Zielonej Gminy. Teraz scenariusz sprzedaży dawnego ZUK'u staje się coraz bardziej realny. Za moment PKN zacznie tracić płynność a wójt i jego zastępca przygotują teren pod dyskusję o sprzedaży przedsiębiorstwa komunalnego, argumentując, że jest to jedyna droga do tego, aby inwestycje mogły być przeprowadzone. Brawo panie wójcie! Proszę nam zdradzić, kto będzie kupcem, bo nie ma wątpliwości, że taki już czeka w blokach startowych.  więcej
08-07-2015
~w Raszynie:
W Raszynie Pisiory rządzą a i tak wody brakuje z tego samego powodu
08-07-2015
~lola:
Wody mamy coraz mniej ale za to odpadów z sąsiednich gmin coraz więcej.
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU