25 listopada 2024, imieniny obchodzą: Erazma, Katarzyny, Beaty

~Zdolniacha w samochodzie na koszt podatnika,
11:45 25-11-2024
No tak on dotarl, a reszta to h.j obchodzi.... więcej »
~Sympatyk PO
07:32 24-11-2024
Umiemy się promować, uśmiechać i klepać po plecach, także to powinni... więcej »
~Bezpieczeństwo w gminie
08:09 23-11-2024
Taka uwaga na marginesie. Piątkowy poranek 22 listopada 2024 r. na drogach... więcej »

Remiza strażacka w Młochowie powiększy się o dwa garaże

Komentarzy (30)
20-08-2013

Jak już informowaliśmy w Nadarzynie trwają pracę nad zadaszeniem tarasu na remizie strażackiej, gdzie wewnątrz powstanie rozbudowana Izba Tradycji. Natomiast w Młochowie strażaków również czeka rozbudowa remizy, ale o dwa garaże.

Wójt gminy Janusz Grzyb poinformował (31.07.2013r), że ogłoszono już przetarg na dokumentację projektowo kosztorysową na rozbudowę dwóch garaży przy OSP Młochów, wraz z zapleczem sanitarnym (niestety, nie udało się nam znaleźć takiego ogłoszenia) i aktualnie są na etapie podpisania umowy.

Z Wieloletniej Prognozy Finansowej wynika, że dokumentacja ma być wykonana w tym roku, a jej koszt planowany jest na około 25 tys. zł. Natomiast w przyszłym roku, na realizację tego zadania przewidziane jest w WPF, 450 tys zł.

Get Flash to see this player.

Komentarze:
17-11-2014
~zeby mówić trzeba wiedzieć:
do tych wszystkich którzy nie wiedzas nic o strazy w młochowie ; wyjazdów mają sporo, strażacy są po wszystkich przebytych kursach i szkoleniach jak również maja wszystkie potrzebne uprawnienia do tego szkolą nową młodzieżówke... po ch.j kogos oczerniacie jak nie macie pojecia co tam się dzieje  więcej
31-08-2013
~same hale:
W Nadarzynie to niedługo będzie hala przy hali.Przy przedszkolu/dla kogo?/ przy Szkole Podstawowej ogromna hala, przy Gimnazjum też jest hala sportowa. Czy ktoś sprawdził chociaż wykorzystanie tych hal przez mieszkańców? No to jeszcze jedną halę postawić koło Urzędu Gminy - będzie jak znalazł dla urzędników.   więcej
30-08-2013
~Do fenix:
Chyba masz racje ze garaze w Mlochowie to zbedny wydatek, chyba na zlosc dla Krupiskich aby ich ograniczyc w handlu aby zablokowac front pawilonu. Straz w Mlochowie to zbedna jednostka ktora nigdy nie moz e sie zebrac na czas a spzrety maja do kitu a czlonkowie to pzrypadkowi ludzie bez szkolen bez zaangazowania i incjatywy. nawet to co jest nigdy nie jest wykorzystane. Utrzymywanie ich to strata dla budzetu gminy sa tylko na pokaz ze cos tam jest dla wojta taka gwardia przyboczna. Budowanie garazu jest tak samo potrzebne jak sala gimnastyczna dla przedszkola.Bezradni kotleciarze biora pieniadze za nic zaden nie otworzy geby aby postawic weto na radzie gminy, kotleciarz to brzmi tak bez wartsci bez godnosci,pomysłu i odwagi zaden nie ma.  więcej
30-08-2013
~bosak:
A dlaczego tylko o dwa? Niech od razu wybudują pięć nowych garaży i kupią pięć wozów strażackich do nich. Dzięki temu każdy strażak z Młochowa będzie miał własny wóz strażacki! Czego w tej gminie nie robi się żeby w wyborach głosy zdobyć?!!
29-08-2013
~do Syku:
ale tu w Młochowie są huczne obchody Dnia Strażaka co też niebagatelnie kosztuje gminę. Z dala, ustronnie, nikt nie widzi wielkiego pijaństwa. I o to chodzi w tej "Straży" młochowskiej.
25-08-2013
~Syku:
Dawno wiadomo, że to nikomu nie potrzebne. Nadarzyn ma trzy garaże i trzy samochody pożarnicze i obsługuje wszystkie zdarzenia na terenie Gminy, a nawet wzywają go do zdarzeń poza gminą. To są specjaliści i fachowcy. Wyjeżdżają do 300 zdarzeń w ciągu roku: gaszą pożary i ratują ludzi w wypadkach na Katowickiej. Drużyna liczy 80 druhów z czego 40 osób ma wszystkie wymagane uprawnienia i szkolenia. Wójcie w Młochowie w straży jest tylko kilka osób z uprawnieniami i ledwo na jeden samochód ich wystarczy. Oni wyjeżdżają tylko 20 razy w roku i to tylko wodę nam dowożą. Dla nich tylko więcej środków myjących dać, żeby lepiej sprzątali w środku, bo czasem wejść się nie da.   więcej
24-08-2013
~dm:
Skoro nie ma w Młochowie szatni to niech już Grzyb zrobi ten pokój socjalny z szatnią i już. Bus spokojnie może stać tak jak każdy samochód pod chmurką. Nie ma co pakować w nowy garaż na pruchno jakim jest star, który niedługo odejdzie z tego świata, a wtedy trzeba będzie wydawać na nowy wóz bo " garaż jest pusty"....Nadarzyn radzi sobie w każdym aspekcie, jest pierwszy na miejscu z wyszkoloną załogą i najlepszym sprzętem, wody też jest dużo bo aż około 11-12 ton. Co z tego że w osp się pije ? Każdy może pić, to nie jest służba/etat...pijany przecież nie obsłuży zdarzenia  więcej
22-08-2013
~Oceniacz:
Boję się najbardziej tego, że w najbliższych wyborach w Gminie Nadarzyn znowu nie będzie kontrkandydata na fotel wójta.
22-08-2013
~Sam:
Piszę do "mieszkańca" ja nie mówię że jednostka OSP ma czekać aż do wypadku przyjedzie Pruszków. Ja piszę że do zdarzeń świetnie przygotowana jest OSP Nadarzyn pod kątem sprzętu, mobilności i doświadczenia. Takie jednostki jak OSP Młochów raczej w takie rzeczy niech się nie bawią. Zanim Młochów by się zebrał Nadarzyn byłby już na miejscu na dwa zastępy.   więcej
21-08-2013
~fenix:
W Młochowie nie potrzeba żadnych garaży. Połowa taboru albo jest niepotrzebna, albo nadaje się na złom. Samochód średni do ratownictwa drogowego jeżeli już został zabrany z Nadarzyna to powinien trafić do jednostki gdzie są chociaż pełne przeszkolone drużyny do ratownictwa. W Młochowie takie szkolenia mają dwie osoby w tym jedna już się ze straży wypisała, bo wyżsi rangą nie szanują młodszych i są często wręcz wulgarni. do tego samochodu ratowniczego nie ma nawet pełnej sześcioosobowej obsady. Więc o czy tu mówimy z tym ratownictwem drogowym. Owszem ładnie to brzmi jak się gdzieś chcą pochwalić, ale każdy strażak znający temat tylko się pod nosem uśmiecha ja widzi, że Młochów przyjechał ze sztandarem na wójtową uroczystość. Za ten dyżurny sztandar z Młochowa to i samochodów o dwa za dużo i teraz garaże jeszcze im dostawiają. Szkoda tylko tych pieniędzy z funduszu bezpieczeństwa. Można byłoby inne jednostki doposażyć. Tam gdzie większość druhów ma komplet uprawnień i kultura w zespole panuje.  więcej
21-08-2013
~w głowie się nie mieści:
Druh z OSP Nadarzyn kłóci się z druhem z OSP Młochów. To wygląda jak rozmowa dwóch przekupek na jarmarku. Czy wy panowie jesteście na pewno z tej samej służby? To wstyd dla gminy!!!
21-08-2013
~mieszkaniec :
Do :"~znając temat" - mówiąc że "W OSP Młochów strażacy tylko piją" masz troche racji , ale zobacz że nie tylko w tej jednostce dochodzi do spożwania alkoholu. Każdy może się w czasie wolnym napić z kumplami, ale pamiętajcie że Wy jesteście STRAŻAKAMI i nie wychodźcie z tym na ulice a co NAJważniejsze nie jeździjcie wtedy do pomagania NAM !!! Do "~Sam: "Przekazanie Mascota z JRG Pruszków to już jazda po bandzie, bez sensowne angażowanie jednostki w ratownictwo drogowe." Po pierwsze Nadarzyn leży przy trasie szybkiego ruchu i zanim przyjedzie Pruszków to pobliskie jednostki będą już na miejscu i udzielą potrzebnej pomony ! więc najpierw zastanów się co mówisz ...   więcej
21-08-2013
~sama:
jak nie wiadomo o co chodzi to o kasę chodzi. Przetarg wygra swój, nadzorować będzie swój,odbiór zrobi swój, "sprawdzi" faktury swój, zainkasuje grubą kasę swój. Sami swoi.
21-08-2013
~Sam:
450 tysięcy wyrzucone w błoto. Takie jednostki jak ta powinny mieć jeden samochód ciężki gaśniczy używany żeby ewentualnie dla Nadarzyna lub Pruszkowa dowieźć wodę. Przekazanie Mascota z JRG Pruszków to już jazda po bandzie, bez sensowne angażowanie jednostki w ratownictwo drogowe. Zakładam się o każde pieniądze ze przy jednoczesnym alarmowaniu do wypadku nie ma takiej opcji żeby byli szybciej przy wypadku jak Nadarzyn. To taki sam sens pakowania kasy w Młochów jak w Raszynie pchanie kasy w OSP Falenty i Dawidy.   więcej
21-08-2013
~szperaczka:
a mi się wydaje ,że ktoś musi zarobić te 450 tysiaków i tyle w temacie ....
21-08-2013
~znając temat :
W OSP Młochów strażacy tylko piją i mają pretensję do PSP Pruszków że ich nie dysponują do wyjazdów. A propo zawodów byliście pierwsi ale wy macie czas do trenowania bo nie wyjerzdzacie na wyjazdy tak jak my.
21-08-2013
~do drucha:
masz pszestarzałe informacje na temat ilości członkow w straży w młochowie . Pan Naczelnik zle cie poinformował. Jezeli chcesz zapoznac sie z iloscią członków to zapraszam do mlochowa przedstawimy odpowiednie dokumenty , co do garazy to potrzebne sa gdyz w 3 garazach stoi 4 samochody na scisk wiec nie ma przejscia potrzebne sa tez szatnie gdyz takich nie posiadamy i teraz gdy upchniete sa te samochhody zeby sie przebrac trzeba wystawic samochód. Nastempnym razem zastanów sieco ty gadasz. a co do wyjazdów nie nasza wina jest to jak pruszków wywołuje ale na kazda syrene wszyscy biegna do strazy nawet na te falszywe. u nas nie ma takich kłótni jak u was ze kazdy ma swój samochód i nikt nie moze ruszyć np. samochodu naczelnika bo od razu bluzni. i to my wygralismy z wami zawody strazackie a co do kontroli pochwalcie sie ze najpierw to wy dostaliscie 1 a pozniej udało wam się uprosic o poprawe tej oceny  więcej
20-08-2013
~druh:
W Młochowie jest 12 strażaków, którzy jeżdżą do pożarów (reszta to drużyna młodzieżowa -13 osób). W każdym samochodzie grupa ratowniczo-gaśnicza po sześciu druhów. Samochodów w straży jest obecnie 4. Dwa ciężkie samochody gaśnicze STAR GBM, jeden średni do ratownictwa drogowego Renault i jeden samochód ford transit pełniący funkcję busa. Wszystkie auta są garażowane w remizie. Straż wyjeżdża do 20 - 30 pożarów rocznie. Są to głównie pożary traw.   więcej
20-08-2013
~Czarek:
Ja bym rozumiał jak byśmy byli gminą Kleszczowa, zrozumiał bym jak by w Młochowie samochody stały pod gołym niebem, albo w jakimś baraku, ale remiza w Młochowie jest 3 garażowa, jak widać chyba w nie najgorszym stanie. Wydawanie teraz 450 000 zł na dobudowanie dwóch garaży, to jednak lekka przesada. Może jakiś remont, może nawet jeżeli jest taka potrzeba dobudowanie tych dwóch garaży, ale nie za taką kasę, no ludzie!?  więcej
20-08-2013
~ONA:
Kolejny absurd Gminy Nadarzyn...wydawanie pieniędzy na całkowicie zbędny cel, lepiej jak by wydali te pieniądze na szkoły bądź przedszkola.
20-08-2013
~ksenia:
do Ona nie krzycz na ludzi kultury wymagasz od innych a sama jej nie stosujesz .ja podałam przykład o poprawie dróg gminnych a ty i Rod od razu ,że nie wszystkie są gminne chodzi o naprawę tych należących do gminy ja np mieszkam przy takiej i od wielu lat nie możemy my mieszkańcy się doprosić utwardzenia nie mówiąc już o chodniku w Młochowie też jest wiele takich dróg   więcej
20-08-2013
~do Ona:
Nie wiem czy wiesz ale kultura wymaga, żeby nie zwracać się do ludzi w taki sposób jak Ty, czyli krzycząc (bo to oznaczają wykrzykniki) "Ludzie ogarnijcie się!!! Wasza zawiść do niczego nie prowadzi." Podzielam punkt widzenia pierwszych komentatorów, a nie czuję zawiści. Nie wiem też wobec kogo miałbym ją odczuwać? Na bezpieczeństwo można wydawać pieniądze bez ograniczeń. Pytanie do Ciebie - gdzie twoim zdaniem zaczyna się niegospodarność? Czy uważasz,że każdy wydatek na "bezpieczeństwo" jest uzasadniony, bo tak można rozumieć Twoją wypowiedź. Czy jeżeli wydamy na ten cel 50% budżetu, to też będziesz popierała taką "gospodarność". Oczywiście przesadziłem, ale tylko po to, żebyś zauważyła błąd logiczny w swoim myśleniu. Wiele osób podnosi temat niegospodarności w naszej gminie, ustawionych przetargów, nieuzasadnionych wydatków i etatów. I to jest kolejny przykład, po zadaszeniu "izby pamięci" za 355 tys. zł, czyli tyle, za ile wiele osób stawia cały dom , wraz z wyposażeniem. Chciałbym usłyszeć merytoryczną wypowiedź ze strony strażaka, który opisze sytuację Straży Pożarnej w Młochowie, na tle innych tego typu jednostek, w podobnych miejscowościach. Jakie są ich REALNE potrzeby i jak je uzasadni? Czy taka analiza została przeprowadzona przed inwestycją, czy była to decyzja motywowana chęcią zebrania kilku głosów w wyborach samorządowych, a dopiero przy okazji poprawienia bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Decyzją dotyczącą Hetmana, władze pokazały, że potrzeby i przyszłość mieszkańców Gminy jest daleko w ich hierarchii ważności, więc niestety teraz do każdej ich decyzji należy podchodzić z ostrożnością i zastanowić się czy nie ma ona drugiego dna.  więcej
20-08-2013
~znający temat :
Po co w jednostce OSP w Młochowie są potrzebne jeszcze dwa garaże? Ta jednostka ma co rocznie maksymalnie 30 wyjazdów. Wójtowi chodzi o to by strażacy z Młochowa oddali głos w wyborach na Grzyba. Ta inwestycja to wyrzucenie pieniędzy w błoto.
20-08-2013
~Ona:
Do Ksienia,Nie wiem czy wiesz, ale kultura wymaga, by zwracając się bezpośrednio do drugiej osoby należy używać DUŻYCH liter.Jeśli straż zostanie rozbudowana, możliwe będzie przechowywanie nowego sprzętu, który usprawni pracę strażaków podczas np. gaszenia Naszych domów.Zgadzam się z Rodem - spora część ulic w Naszej Gminie to drogi powiatowe, więc czy chcemy czy nie Wójt nie ma prawa nic na nich robić.  więcej
20-08-2013
~Rod:
nie wszystkimi drogami w Gminie zarządza Urząd Gminy. Niektóre to drogi np powiatowe, na których Gmina Nadarzyn nic nie może zrobić.
20-08-2013
~ksenia:
do- ona -czy przeczytałaś art.o co w nim chodzi czy remiza powiększoną o kolejny lokal to jest bezpieczeństwo ludzi ja bym te pieniądze wydała na BEZPIECZEŃSTWO na drodze zobacz jakie są fatalne drogi w gminie jakie dziury brak chodników dzieci chodzą do szkoły poboczem drogi to dla ciebie jest bezpieczne??????? gł. w zimie   więcej
20-08-2013
~pytalska:
czy nie ma ważniejszych wydatków chociażby utwardzenie ulic nawet w Młochowie nie mówiąc już o Nadarzynie
20-08-2013
~Ona:
Ludzie ogarnijcie się!!!!Wasza zawiść do niczego nie prowadzi.To chyba dobrze, że inwestuje się w instytucje mające czuwać nad naszym bezpieczeństwem.Żałujecie pieniędzy na wszystko. Co by nie było robione w tej gminie, to wszystko Wam nie pasuje.Skąd w Was ta zawiść?Krytykujecie inwestycję Straży Pożarnej, może w ogóle ją rozwiążmy zarówno w Młochowie jak i Nadarzynie, tylko co wtedy?Gdzie zadzwonicie jak będzie palił się Wasz dom? Myślę, że warto się nad tym zastanowić.Nam jako młodemu pokoleniu wstyd za Was. Sami siebie utopilibyście w łyżce wody.I jaki przykład nam dajecie? Taki, że trzeba nienawidzić każdego, a przede wszystkim skrytykować jakąkolwiek inicjatywę mającą poprawić nasze bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców...  więcej
20-08-2013
~gaśnica:
To typowa populistyczna inwestycja. Ona niczemu nie służy - tylko podlizaniu się strażakom w Młochowie. 450 tysięcy wyrzuconych w błoto! Tam nawet nie ma tylu strażaków, żeby wyjechali na raz tymi samochodami co już mają! No ale w wyborach strażak z Młochowa na pewno zagłosuje na wójta Grzyba i o to chodzi.   więcej
20-08-2013
~Rafi:
A moje pytanie brzmi: Po co?? Jaki jest cel rozbudowania jednostki o tak małej ilości wyjazdów. Ciekawe co w tych garażach stanie???? Wydawanie na siłę pieniędzy.
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU