21 listopada 2024, imieniny obchodzą: Janusza, Marii, Konrada

~Pachnie kryminalem
14:59 21-11-2024
Afera tu jest niezla problemy z odbiorem i brak zaplaty wykonawcy 8 milionw.... więcej »
~Rusiec.
11:41 21-11-2024
Ośrodek niby odebrany ale nic nie wiadomo czy będzie działaaaaaał, ał ,... więcej »
~Kanaliza
02:16 21-11-2024
Robi się kanaliza w Starej Wsi wg projektu z 2012r. Tylko część domów... więcej »

Podobne sprawy, różne decyzje - kto ma racje ?

Komentarzy (67)
12-03-2013

Fot.: sxc.hu

Jak już informowaliśmy, w Nadarzynie przy ulicy Turystycznej ma powstać sortownia śmieci. Podobna sprawa miała miejsce w Słomczynie, jednak tam burmistrz Grójca, Jacek Stolarski wydał negatywną opinię w sprawie jej budowy.
Czytając raporty, wnioski i pisma związane ze sprawą budowy sortowni w Słomczynie, można odnieść wrażenie, że sprawa budowy sortowni w Nadarzynie ma bliźniaczo podobny charakter, jednak jak na razie te dwie sprawy różnią się decyzjami władz.
Może nie rozpisując się podamy końcowy wniosek, na którego również podstawie, zapadła negatywna decyzja o budowie sortowni.

Wnioski końcowe napisane przez autora raportu:
Przeprowadzona analiza wskazuje, iż inwestycja, po zastosowaniu środków minimalizujących oddziaływanie na środowisko:
• nie stwarza zagrożeń dla środowiska,
• nie pogorszy jego stanu na terenach przyległych, nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych norm poza terenem przedsięwzięcia,
• nie będzie negatywnie oddziaływać na ludzi,
• nie oddziałuje negatywnie na obszar Natura 2000.
• Pozostałe odpady, w tym frakcja wysortowana nie sklasyfikowana jako odpad o kodzie 191210 mogą być poddane odzyskowi R14 lub unieszkodliwianiu D5.
Po wnikliwym przeanalizowaniu raportu wniosek może być tylko jeden:
-taka inwestycja jak Budowa Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Zakładu Usług Komunalnych „ Błysk” Sp. z o.o. nie może powstać na terenie gminy Grójec ponieważ:
1. Teren wybrany pod lokalizację jest bardzo blisko obiektów budowlanych (200m hotel, 300 m zabudowania wsi Słomczyn).
2. Teren znajduje się bardzo blisko Obszaru Chronionego Krajobrazu Dolina Rzeki Jeziorki(południową granicę tego obszaru wyznacza rzeka Molnica – ok.600 m od działki nr 366/63 a nie 5 km jak podaje autor)
3. Woda z w/w działki odprowadzana jest do rzeki Molnicy rowem melioracyjnym, który prowadzi przez prywatne posesje. Właściciele nie wyrażają na to zgody.
4. W raporcie pominięto uciążliwość zapachową, która przy kompostowaniu ma ogromne znaczenie. Przetwarzanie odpadów organicznych zawsze związane jest z wydzielaniem odorów. Ten aspekt ma bardzo negatywne działanie na ludzi. Usytuowanie tego zakładu w pobliżu Giełdy Samochodowej może w bardzo krótkim czasie doprowadzić do jej zamknięcia. Kilka tysięcy ludzi stracić pracę. Sąsiadujący z planowaną inwestycją tor wyścigowy cieszący się europejską renomą też może na tym tylko ucierpieć.
5. Tak bliskie sąsiedztwo ZUK przerabiającego min. odpady organiczne przyciągnie plagi owadów i gryzoni, które na zimę wylądują w najbliższych gospodarstwach.
6. Zagrożone są flora i fauna(w tym gatunki chronione), oraz zabytki i pomniki przyrody.
7. Jest bardzo duży opór społeczny(260-ciu mieszkańców Słomczyna podpisało się pod protestem przeciwko tej inwestycji). Akcja zbierania podpisów będzie również organizowana na terenie Giełdy Samochodowej i w sąsiednich wsiach.
8. W raporcie są założenia, które w oparciu o nieprawdziwe dane w nim zawarte w praktyce prawie na pewno nie będą realizowane.
9. W raporcie lakonicznie stwierdzono, że wszelkie uciążliwości związane z działalnością zakładu pozostaną w obrębie posesji. Jak autor raportu myśli zatrzymać odory na tak małym terenie? Jak autor raportu myśli zatrzymać wodę gdy powtórzą się ulewy z wiosny 2009 r?
10. Posadowienie takiego zakładu w Słomczynie jeszcze bardziej osłabi atrakcyjność Gminy Grójec. Bliskość Warszawy należy wykorzystać ale nie jako śmieciowisko. Tu rodzi się jeszcze pytanie: dlaczego do chwili obecnej nie przeprowadzono jeszcze konsultacji społecznych z mieszkańcami?
11. Planowana inwestycja tak w fazie budowy jak i w fazie eksploatacji będzie bardzo uciążliwa w każdym punkcie rozpatrywanym w raporcie.

(fragment pisma Stowarzyszenia Czysta Gmina do Burmistrza Gminy i Miasta Grójec Jacka Stolarskiego)

Komentarze:
18-03-2013
~śmieciowisko geszefcisko:
grzyb z muchalskim od kilku lat knuli i przygotowywali śmieciowicko na turystycznej bo świadczą o tym podpisane prez nich dokumenty.co spowodowało ich zaangażowanie w powstanie tego śmieciowiska w centrum nadarzyna . może nienawiś do mieszkańców nadarzyna lub miłość do firmy sircom która to śmieciowisko dzięki nim urządza. ha ha ha bezinteresowna miłość.  więcej
17-03-2013
~Majka:
Osiedle w Walendowie przy ul.Brzozowej tzw.socjalne dla uprzywilejowanej grupy która nigdy nie powinna tam zamieszkać w rozumieniu przepisów o warunkach przyznawania takich lokali na terenie całego kraju, wybudowali tam gdzie można było zrobić sortownię odpadów. Przy Turystycznej natomiast należało wybudować osiedle mieszkaniowe, jednak przy ul.Turystycznej mieszka zbyt wielu kulturalnych ludzi i nie pozwoliliby na hulanki i swawole jak w Walendowie. Hulaj duszo piekła nie ma.Wesołe ptaszki wiosennie donoszą, że sortownię chcą usytuować na terenie byłej jednostki wojskowej przy ul. Klonowej.Takich przedsiębiorczych i pomysłowych budowniczych nie znajdziecie nigdzie błyskotliwi,a jacy zdolni zwłaszcza gdy kłamią niepowtarzalni artyści ze spalonego teatru......  więcej
16-03-2013
~Kot Michał:
Skąd wy wzieliście te ceny za tone i kilogram śmieci chyba ze swojego śmietnika intelektualnego między uszami. Siedziało wczoraj do 2giej w nocy 4ech sfrustrowanych oszołomów i wymyślili kolejny news tak samo nieprawdziwy jak wszystkie pozostałe.
16-03-2013
~Orzech:
Jak może wójt gminy tolerować śmieciowisko w środku Nadarzyna? Nie rozumiem, bo rozum normalnego człowieka takich rzeczy nie ogarnie nigdy. Sobie pod domem by takich rzeczy nie dopuścił a ludziom w innej wsi zrobił taki śmierdzący prezent. Czy to jeszcze wójt czy już bankrut? A może już tylko bankrut. Stracić poparcie przez własną głupotę. To trzeba się bardzo, ale to bardzo postarać.  więcej
16-03-2013
~Wyborca:
Za to składowisko śmieci w centrum Nadarzyna na ulicy Turystycznej to Grzyb z Muchalskim powinni ponieść klęskę wyborczą.
15-03-2013
~Hrabia Ponn pi du do stolarza:
A ja bym lektykę uwił z wikliny i wtedy resory by były nie potrzebne a nawet zbędne.
15-03-2013
~Ambrozja:
A przepraszam bardzo. Dlaczego firmy śmieciowe mają odbierać od nas posegregowane śmieci za darmo /ja wybrałam opcję podatku śmieciowego z segregacją/? A ja chcę im te butelki sprzedawać na kilogramy. Za każdy kilogram wychodzi 2,6 zł. Ja nie jestem pazerna i niech mi płacą za kilogram posegregowanych śmieci 50 groszy. Ja nie jestem pazerna, ale śmieci teraz też są towarem. Wystarczy rzucić hasło i wszyscy zaczną zbierać pet, szkło i papier w naszych rowach i sprzedawać to firmom śmieciowym. Zaraz się okaże, że sortownie nie są w ogóle potrzebne.  więcej
15-03-2013
~kwota:
Można. Oj można. Najlepiej na sortowanych. Tu się zarabia nawet trzy razy. 1. raz w tedy jak wójt ustali wysokie stawki opłaty za śmieci od mieszkańców tzw. podatek śmieciowy. 2. raz to za sprzedaż posegregowanych frakcji odpadów / butelki pet, szkło, papier/ np. za tonę pet'a płacą 2600 zł. 3 raz to nagroda od skarbu państwa za wyselekcjonowanie tony danej frakcji i tak za tę samą wyselekcjonowaną tonę pet'a płacą następne 2000 zł. To czysty zysk i złoty interes. A najlepiej jest w tedy jak władze gminy dobrze rozumieją takich inwestorów i im pomagają w załatwianiu pozwoleń środowiskowych.W tedy to się już kosi kasę.  więcej
15-03-2013
~Do kuwa:
Prawda jeżeli jest układ.
15-03-2013
~kuwa:
Czy to prawda że na śmieciach można dużo zarobić.
15-03-2013
~Jola:
Ta gmina nie ma już gospodarza i to jest bardzo smutne.
15-03-2013
~piłkarz:
Jak najlepiej strzelić gola samemu sobie. Najlepiej wybudować śmieciowisko wyborcom na terenie ich miejscowości, gdzie oni stanowią absolutną większość , a samemu mieszkać 8 kilometrów dalej i liczyć na kolejna reelekcję.
15-03-2013
~wert:
To mało powiedziane. Oni rządzą dużo za długo!! 16 lat = 4 kadencje. Już pod koniec drugiej kadencji działo się źle a trzecia kadencja to już był dramat. Rozbuchana administracja - trzynastki i nagrody, kwartalne, półroczne i roczne dla zaufanych urzędników, dla wybrańców co miesiąc 100% premii. Co powodowało, że urzędniczka miała pensję podstawową na poziomie 3,5 tysiąca a z comiesięczną premią 100% dostawała 7 tysięcy!!!!! Ciekawe co jeszcze wypłynie o ich złych praktykach rządzenia. Co to za zarządcy???  więcej
15-03-2013
~Nadarzyn Turystyczna:
Zaraz się okaże że to administrator Wiktor załatwił zezwolenie na to śmieciowisko w centrum Nadarzyna.
15-03-2013
~Nadarzyn Osiedle:
Ci ludzie to skandal i kompromitacja. Żeby śmieciowisko w centrum Nadarzyna.
15-03-2013
~Ich koniec jest bliski:
Tak, to smutna prawda, za długo rządzą.
15-03-2013
~Stary i młody Nadarzyn:
Zjednoczmy się w Nadarzynie i głosujmy w nadchodzących wyborach, obojętnie na kogo ,byle nie na tzw. STARE TRIO Z MŁOCHOWA czyli Grzyba , Mucalskiego , Kuźmińską. Ci ludzie są odpowiedzialni za dług gminy na poziomie 50 ciu milionów , wyprzedanie majątku gminy za psie pieniądze[ na przykład sprzedanie STAREJ GMINY WRAZ Z KILKU TYSIĘCZNĄ DZIAŁKĄ WYCENIONĄ PIERWOTNIE NA 10 MILIONÓW A SPRZEDANĄ PÓŹNIEJ ZA OKOŁO 2 MILIONY NIE WIADOMO KOMU ] , ustawienie stawki opłat za śmieci na poziomie 18 zł na jednego mieszkańca miesięcznie i lokalizację śmieciowiska w centrum Nadarzyna na ulicy Turystycznej.  więcej
15-03-2013
~admin nieobiektywny:
Krwa Wiktor możesz nie kasować moich kometarzy?! Taki jesteś obiektywny, te bzdury są dla ciebie wporzadku a moj komentarz skasowałes! No dałeś popis bardzo tendencyjny prowadzisz ten portal!
15-03-2013
~Nadarzyn przy cmentarzu:
Skoro Grzyb z Muchalskim tak załatwiali zezwolenie na śmieciowisko na końcu ulicy turystycznej to niech tam idą do roboty.
15-03-2013
~Do stolarza:
A nie wiesz, że do takiej lektyki z akacji, można resory od ciągnika podłożyć i będzie bujało jak ta lala. Limuzyna się przy tym chowa.
15-03-2013
~stolarz:
Ponoć największy udźwig ma lektyka z akacji, ale jest jest bardzo sztywna i przez to nie wygodna.
15-03-2013
~igła:
Po szesnastu latach rządzenia każdemu ma prawo mózg się stopić. Tylko dlaczego mają na tym cierpieć mieszkańcy?
15-03-2013
~doktor:
Chora sztajfa to poważna rzecz.
15-03-2013
~seta:
jak go w tej taczce wywiozą na Turystyczną to niech go tam zostawią. Jak tak kocha tą sortownię to niech stanie na warcie i jej pilnuje
15-03-2013
~chamstwo kuwa i brak szacunku dla wszystkich:
Za długo rządzą i władza im do łbów strzeliła. Ludzi za nic mają.
15-03-2013
~on:
Jak sobie wyobrażasz Grzyba przenieść , chyba że w lektyce ,bo on sam ponoć nie chodzi.
15-03-2013
~Gdzie moje 5zł?:
Hej umowa była ja piszę komentarze a kasy nie ma - krwa albo płacisz kase za komentarze albo sam se bedziesz pisal pajacu!
15-03-2013
~Nadarzyn Turystyczna:
A może Grzyba i Muchalskiego trzeba przenieść z pracy z ulicy Mszczonowskiej na koniec ulicy Turystycznej.
15-03-2013
~Coś mi tu kuawa śmierdzi młody:
Masz rację młody oni nasrali kuwa we własne gniazdo organizując to śmieciowisko w centrum Nadarzyna . A zgadnij młody co się robi z takimi co we własne gniazdo srają , chociaż oni mieszkają w MŁOCHOWIE i tak prawdę powiedziawszy to oni nasrali chyba w cudze gniazdo , bo Nadarzyn to nie ich miejscowość.  więcej
15-03-2013
~Kuwa pracusie :
Grzyba nie ma w robocie bo prawdopodobni nóżkę złamał nieboga i jest na zwolnieniu a jego nieodłączny zastępca Muchalski przyjeżdża do gminy do roboty na 3 godziny od 11.00 do 14.00 . To jest kuwa dopiero cyrk.
15-03-2013
~Do Wyborcy Wyborcy:
Ty jak płacisz 5taka za wpis to ja będę pisał na kogo chcesz. Szmacić nie szmacić pieniądz jest pieniądz a ten portal tak jak i papier wszystko przyjmie.
15-03-2013
~młody:
Wy wszyscy jesteście zbyt delikatni. To trzeba im wykrzyczeć! Tą sortownią i składowiskiem po prostu nasrali nam w gniazdo! W sam środek. To chamstwo!
15-03-2013
~Kazimiero:
oczywiście stosując techniki socjotechniczne trzeba zaszczepić ludziom że ktoś ma płacone za komentarze chwalące Ryśka i ganiące władze ,poniżek krytyki , no ale faktycznie działa .no i jeszcze że zebrało się 3 lub 4 nawiedzonych pseudo patriotów i chcą chwalić powstańców czy jakichś innych podobno bochaterów , też działa i też to nazywa się socjotechnika , ale pamiętajcie to jest broń mocna groźna ale obusieczna drodzy państwo żeby się tu ktos nie zapędził w kozi róg Oj Oj.pozdrawiam wszystkich   więcej
15-03-2013
~Do Wyborcy :
A pamiętasz jak ze mną rozmawiałeś i mówiłeś ,że za każdy wpis/nick na Zalewskiego ,masz pięć złotych . Już wtedy mówiłem ci ,że to zasrany grosz,a teraz szmacisz się jeszcze bardziej.
15-03-2013
~Anka:
Do Nadarzyn. Opowiadasz kłamstwa i starasz się żeby mieszkańcy traktowali sprawę zgody gminy na sortownię śmieci w Nadarzynie za sprawę polityczną. A jest zupełnie inaczej. Sprawa tej sortowni i fakt zaangażowania w nią władz gminy to przykład niekompetencji i złamania zasad przedstawicielstwa. Przypominam, że mieszkańcy protestują przeciwko lokalizacji tej sortowni w środku miasta a władze na siłę pomagają inwestorowi. Przypominam, że ten sam inwestor z taka samą sortownią został już wyrzucony przez władze Michałowic. Okazało się, ze pozornie niegroźna sortowania okazała się zwykłym śmieciowiskiem. Taki zarzucanie Panu Ryśkowi jakiś celów osobistych w tej akcji sprzeciwu społecznego wobec sortowni w Nadarzynie to przykład na to, ze wójt i zastępca wójta zrobią wszystko, żeby ta sortownia się ostała. W związku z tym należny ich pozbawić władzy i wybrać innych - mądrzejszych ludzi.   więcej
15-03-2013
~Nadarzyn:
A ja rozmawiałem z Ryszardem, który mówi, że teraz to on się chce dostać do koryta gminnego. Tylko, ze Rysiu nie ma o tym pojecia to już inna sprawa.
15-03-2013
~buli:
Wyborco o czym ty opowiadasz? Chyba nie o Grzybie...? Człowieku po czterech latach kadencji on zaczyna poważnie szkodzić tej społeczności!!!! Budowa śmieci arni w środku Nadarzyna to przykład niekompetencji władz tej gminy!!! To wyraźny sygnał, że zdolność zdrowego myślenia u włodarzy tej gminy to już zamierzchła przeszłość. Teraz trzeba wybrać ludzi, którzy zatrzymają budowę tej sortowni i zaczną spłacać gigantyczne długi gminy!!! Przez te długi - my mieszkańcy płacimy wysokie podatki i opłaty.  więcej
14-03-2013
~czytelniczka:
wyborco Ryszard nie jest z nadarzyn.tv i ma dużo większe pojęcie niż myślisz a wystawy to hobby i za własną kasę ,a powiedz co ty robisz bezinteresownie dla innych nie wyciągając łapy po kasę ?? hmm a co do gminy na pewno by robił dużo więcej i nie wbrew mieszkańcom lecz za ich obopólnym zdaniem .Znam go i wiem ,że rządzić by rządził uczciwie ale najpierw zapytaj go czy by chciał zostać wójtem a potem gadaj głupoty ,sprawdź fakty a nie insynuuj tutaj   więcej
14-03-2013
~Wyborca:
Ja bym naszego wójta nie wywoził to porządny człowiek. Aż strach pomyślec co by taki Ryszard pseudo następca z Nadarzyn tv, który ma pojecie tylko o wystawach zrobił z naszą gminą nie mając pojęcia o zarządzaniu.
14-03-2013
~Rob:
Mądry burmistrz z miasta Grójec zabronił składowiska bo słucha się mieszkańców. A my mamy wójta Grzyba z PSL i mamy składowisko w centrum Nadarzyna. Nic dodać nic ująć. Można jeszcze tylko podstawić taczkę pod urząd gminy i powieźć okulawionego wójta w siną dal. Byle dalej ob cywilizowanych terenów!!!  więcej
13-03-2013
~Pomoge:
Pusto nie pusto wrzucimy towar na taczke a ty wyrzuc gdzie uwazasz.
13-03-2013
~Janek:
Gdzie oni mają w tej gminie głowy? Żeby śmieciowisko robić w środku Nadarzyna? Pamiętam ul. Turystyczną sprzed wielu lat. To była enklawa. Jedno z najbardziej urokliwych miejsc w Nadarzynie. Woda, las - znakomite miejsce na relaks i odcięcie się od cywilizacji. Teraz tam robią składowisko śmieci. Pusto w tych głowach oj pusto....  więcej
13-03-2013
~raz-dwa:
A po co pod Urząd wywozić te śmieci? Lepiej od razu na ul. Słoneczną w Młochowie. Tam mieszka tylu specjalistów od "nietoksycznych składowisk", że na pewno nie będą mieli nic naprzeciw.
13-03-2013
~Pomoge:
Agata też podjeżdzaj, tobie też wrzuce!
13-03-2013
~Pomoge:
UL. turystyczna - znakomity pomysł!! Podjedz jutro, wrzuce ci towar na taczke.
13-03-2013
~Agata:
A myślę, że tzw Stare Trio Z Młochowa czyli Grzyb, Muchalski i Kuźmińska powinni zamienić się na domy z mieszkańcami ul. Turystycznej w Nadarzynie. Dopiero taka zamian przekona mnie, że pomagając załatwić decyzje środowiskowe dla sortowni - działali z czystym sumieniem i z miłości do środowiska oraz do mieszkańców Nadarzyna.  więcej
13-03-2013
~Ul.Turystyczna:
Skoro składowisko i sortownia odpadów nie przeszkadza wójtowi Grzybowi i jego zastępcy Muchalskiemu, to może tę inwestycję przenieść pod Urząd Gminy?
13-03-2013
~BBQ:
Ona i Aldona to efekt pękniętego kondo..
13-03-2013
~orkiestra:
Jak Rysiu ma śpiewać to Wiktor musi grać rytm na grzebieniu, chłopaki zaśpiewajta będzie hit!
13-03-2013
~Ona:
Wójt widocznie doszedł do wniosku, że może robić co chce a i tak nikt mu nie podskoczy. Ale tym razem przegiął i to bardzo. Trzeba będzie się pożegnać ze stołkiem. Tak Samo Pan Muchalski. To jest już zgrany duet!
13-03-2013
~Neptun:
Podobno na terenie sortowni będzie stawik. Może by tak ktoś pomyślał, żeby zrobić tam dla członków stowarzyszenia "Podróżnik" - egzamin na kartę pływacką?
13-03-2013
~szur naczelny:
Jak będą robić elewatywę to ja też chce na te badania!
13-03-2013
~szczurzyca Monika:
Warto tez pomyśleć o badaniach okresowych dla członków stowarzyszenia "Podróżnik". Może wójt z Radą Społeczną przy SPGZOZ omówią ten temat na najbliższym spotkaniu. A może Gminna Komisja Zdrowia zajmie w tej sprawie stanowisko. W końcu będziemy tu w Nadarzynie żyć obok siebie.  więcej
13-03-2013
~szczur Jarek:
W imieniu stowarzyszenia szczurów wędrownych "Podróżnik" chcę stanowczo zaprotestować jakoby przedstawiciele naszej społeczności nachodzili ludzi w domach. Owszem zdarzały się pojedyncze incydenty, ale tylko w tedy, gdy nierozważni mieszkańcy trzymali produkty żywnościowe poza lodówką. Niemniej zapewniam, że jeśli właściciel sortowni zapewni nam godne warunki egzystencji na terenie składowiska - my szczury wędrowne nie będziemy wchodzić ludziom w drogę.  więcej
13-03-2013
~Lubie Rysia:
Rusiu nie baw się ze mną w komentarze, zaśpiewaj ze mną - O co wy gracie jak wy wyborcow nie macie?! O co wy gracie?! Jak wy wyborców nie macie! Zaśpiewaj, zaśpiewaj Rysiu!
13-03-2013
~róża:
A dlaczego wójt tak bardzo zaangażował się w załatwianie tej pozytywnej decyzji dla wysypiska śmieci?
13-03-2013
~ul.Pruszkowska:
Ale ci wójtowie Grzyb i Muchalski są śmieszni. Jak przyszedł do nich Pan Zalewski, żeby za darmo zrobić wystawę o historii Nadarzyna w oparciu o własnoręcznie zgromadzony materiał to mu zabronili robić to na terenie gminnym. Jak przyszedł do nich facet, żeby w środku Nadarzyna zrobić składowisko i sortownię odpadów na terenach pod ochroną ekologiczną, to przyjęli, go z otwartymi ramionami i jeszcze pomogli pozwolenia środowiskowe załatwić. /wystosowali aż trzy kolejne pisma w tej sprawie do regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Warszawie/. Nawet nie mrugnęła im powieka, na myśl, że te ciężarówki ze śmieciami będą jeździły i niszczyły drogi gminne /gmina poniesie koszty remontów tych dróg w tym ul. Turystycznej/. Nawet zatroskanych mieszkańców i sąsiadów odsyłali gdzie się dało z kwitkiem tłumacząc się niewiedzą. Co tu jest u licha grane w tej Gminie???  więcej
13-03-2013
~Wiem:
Strona tez wyglada jak smietnik wiec niech sobie w komentarzach smieca - chyba lubia smrodek.
13-03-2013
~Do Zielony:
Nie w każdej gminie musi być sortownia odpadów. Ze względu na znaczne oddziaływanie takiej inwestycji na środowisko w tym na ludzi, takie inwestycje należy lokalizować w specjalnych miejscach - ale te są drogie. Dlatego pomysłowi inwestorzy sortowni szukają jeszcze bardziej pomysłowych włodarzy, którzy im pomagają zrobić tanim kosztem bardzo dochodowe interesy. Takie właśnie jak sortownie odpadów. W Nadarzynie pomysłowość władz przeszła granice rozsądku, dobrego smaku i granicę przyzwoitości. Albo wójtowie wycofają się z pomysłu na tę sortownię, albo my - mieszkańcy wycofamy swoje poparcie dla nich.  więcej
13-03-2013
~Dobranocka:
Wójtowie Gminy Nadarzyn -Grzyb i Muchalski zgodzili się na sortownię odpadów i składowisko odpadów w Nadarzynie przy ulicy Turystycznej. Pomimo tego, że: 1. domy mieszkalne są oddalone o 130m /czyli bliżej niż w Słomczynie/. 2. Jest to teren chroniony rozporządzeniem Wojewody Mazowieckiego. 3. teren jest podmokły /woda na powierzchni i roślinność bagienna/ 4. działka sortowni i składowiska bezpośrednio graniczy z rzeką "Zimna Woda", która jest dopływem rzeki "Utraty". 5. Mieszkańcy wnieśli swoje protesty a wójt zasłaniał się brakiem wiedzy "w dokumentach" co na tym terenie jest tak naprawdę planowane. Podobno jak inwestor zapisał we wniosku, że będzie tam hala garażowa to wójt z uśmiechem zauważył, że można tam garażować równie dobrze nowe samochody do sprzedaży. Zadziwiająca jest konsekwentna pomoc Urzędu Gminy Nadarzyn w załatwieniu pozwoleń środowiskowych dla tej inwestycji....  więcej
13-03-2013
~Zielony:
A może śmieci do lasu trzeba bedzie wywozić bo przecież nikt nie chce w pobliżu sortowni! Matołki weźcie zróbcie porządki najpierw w swoich śmietnikach intelektualnych a później zabierajcie się za kometarze!
13-03-2013
~Nadarzyniak:
Po tym jak Grzyb z Muchalskim zgodzili się na lokalizację śmieciowiska w Nadarzynie na Turystycznej , zasługują na potępienie przez mieszkańców do końca swoich dni. Ich w nadchodzących wyborach trzeba przepędzić z zajmowanych stanowisk , BEZPOWROTNIE ,. Szkodnictwo przez nich gminie i lokalnej społeczności jest wyjątkowe . Trzeba się ich pozbyć jak najszybciej.  więcej
13-03-2013
~ob:
A nie można tego lokalizować z dala od zabudowań, jeśli nie ma takiego miejsca w naszej gminie to po prostu poszukać poza terenem gminy Nadarzyn?
13-03-2013
~Nadarzyn Osiedle blisko wysypiska:
jak widzę ten obraz śmieciowiska które zafundował nam w Nadarzynie GRZYB Z MUCHALSKIM to najchętniej już dziś wyrzucił bym ich z pełnionych funkcji. To jest jawne szkodnictwo na rzecz gminy i mieszkańców. Dlaczego nie zlokalizowali tego śmieciowiska u siebie w Młochowie na ulicy Słonecznej.   więcej
12-03-2013
~joka:
Skoro wójt uznał, że sortownia w Nadarzynie jest nieszkodliwa dla środowiska i nie przeszkadza w sąsiedztwie zabudowań mieszkalnych. To może w Młochowie też będzie można ją zlokalizować. Najlepiej obok domu wójta albo vice-wójta i pani vice-starosty. O tak - tam byłoby najlepiej.   więcej
12-03-2013
~Ona:
Stare Trio z Młochowa : Grzyb, Kuźmińska Muchalski - zrobiło swoje. Sortownia powstanie w centrum Nadarzyna.
12-03-2013
~Wrona:
Widać, że w Grójcu władza dba o mieszkańców i zabrania takich wysypisk w mieście a A Nadarzynie panuje wolna amerykanka. Wójt z PSL-u robi co chce i ma w dupie mieszkańców i ich protesty.
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU