29 marca 2024, imieniny obchodzą: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa

~x
20:52 26-03-2024
Szkoda, że portal przestał działać.... więcej »
~do Stefana z Nadarzyna
18:42 26-03-2024
Stefan, ale czy dostrzegasz jakąś różnicę pomiędzy obecnym wójtem a... więcej »

WSA odrzuciło skargę PU Hetman na decyzję o wygaszeniu instalacji przetwarzającej odpady

Komentarzy (72)
15-01-2019

Dzisiaj w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie odbyła się sprawa sądowa, na której Sąd zadecydował o odrzuceniu skargi złożonej przez PU Hetman, na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o wygaszeniu Instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.

O sprawie pisaliśmy już wielokrotnie.
11 lipca 2017 roku, Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, z powodu braku posiadania przez PU. Hetman pozwolenia zintegrowanego, podjął decyzje o wygaszeniu Instalacji przetwarzania odpadów znajdującej się przy ulicy Turystycznej w Nadarzynie.
W skutek odwołań firmy PU Hetman, ostateczna decyzja nastąpiła jednak dopiero 24 maja 2018 roku, a właścicielowi firmy od tego momentu wyznaczono trzy miesięczny okres przejściowy na wygaszenie instalacji.
Przedsiębiorstwo odwołało się jednak od tej decyzji do WSA, które 13 września postanowiło wstrzymać wygaszanie instalacji do momentu rozpatrzenia sprawy.

Sąd w swoim dzisiejszym uzasadnieniu oddalającym skargę tłumaczył, iż rozumie sytuację właściciela firmy, podnoszone przez niego i pełnomocnika argumenty o pracownikach, którzy będą musieli być zwolnieni, kredytach, leasingach, które na tą działalność zostały zaciągnięte i sytuacji na rynku, ale jedynym powodem dla którego ta decyzja została wydana jest brak pozwolenia zintegrowanego, a tego do tej pory przedsiębiorstwo nie uzyskało i postanowienie Sądu nie mogło być inne.

Nie mniej na koniec uzasadnienia, sędzia rzuciła jeszcze prezesowi PU Hetman koło ratunkowe informując, że jedynym ratunkiem w tej chwili jest dla niego to, że sąd pozytywnie rozpatrzył wniosek o wstrzymanie decyzji wygaszenia instalacji do terminu prawomocnego rozpatrywania sprawy przez sądy administracyjne.
A to oznacza, że jeżeli pełnomocnik firmy PU Hetman złoży wniosek o kasację wyroku, to okres do momentu wyznaczenia terminu sprawy kasacyjnej, będzie można wykorzystać do uzyskania pozwolenia zintegrowanego i zakończenia pozytywnie sprawy, czego sędzia serdecznie życzyła prezesowi. 

 

Komentarze:
17-01-2019
~Co tam hejt, mnie bardziej niepokoi:
fałsz i obłuda, po hejcie to chociaż wiadomo czego się spodziewać.
17-01-2019
~Do Marka Gamonia:
Marku, czy Ty aby nie pochodzisz z Młochowa? Wszystko wskazuje na to, że Ty mieszkasz w Młochowie i pracujesz w gminie Nadarzyn, czy to możliwe? sam powiedz nam! Ale coś wskazuje mi, że to prawda, nastawiłem GPS i odpowiedział mi, że Ty mieszkasz Młochowie? Czy to prawda? Jeżeli tak, to nazywasz się nie Gamoń nadarzyński, a młochowski? Odpowiedz, jeżeli coś nie zgadza się! Oczekuję na odpowiedź! śmiało nie wstydź się!  więcej
17-01-2019
~mieszkanka do Mieszkaniec:
uuu masz rację gdzie są te same osoby co wysłały anomima na Nowaka niech teraz pokarzą się i zrobią to samo i szybko na FB niech publikują te pismo ,Czy będzie cisz?????????? fakt będziemy jako mieszkańcy sprawdzać czy na FB to się ukarze
17-01-2019
~czytelniczka do hejt:
Tak sobie dzisiaj pooglądałam poczytałam co na FB się dzieje i włosy na głowie się jeżą co tam ludzie wypisują jestem za zamknięciem tego FB bo przestali nad nim panować .To co teraz miało miejsce w Gdańsku ludzie którzy są przeciw pisowi posunęli się ciut za daleko obarczając innych personalnie za to co zrobił ten człowiek ,namawiają wręcz bo tak wynika z wypowiedzi to morderstwa na polityków pisu .Jeżeli FB dalej tak będzie pozwalał to znowu może dojść do jakiegoś nieszczęścia .Potworzyły się jakieś nowe gruby anty pisowskie gdzie wręcz personalnie podjudzają do okropnych rzeczy.Czy ludzie sobie z tego nie zdają sprawy inni im wierzą widać i zaczynaj wtórować i tak się koło hejtu i nienawiści rozkręca tylko przez kogo? właśnie przez te osoby co nie lubią tej partii a pokazują że popierają opozycję .Czyli za opozycja do pisu sama wzbudza w ludziach propagowanie hejtu i namawianie do okropnych rzeczy przeciwko innym politykom   więcej
17-01-2019
~Mieszkaniec:
A tak na marginesie, skoro ktoś już poruszył ten wątek,to czy zastępca wójta może być jednocześnie radnym powiatowym i odwrotnie? Jeżeli sie nie mylę to Rajkowski w ubiegłym roku zrezygnował z bycia radnym powiatowym aby być zastępcą wójta w Nadarzynie. Poza tym mając obydwie funkcje pobiera podwójne wynagrodzenie . I co nikt teraz o tym nie mówi. A jak Nowak został komsarzem, to wszyscy krzyczeli ,że pobrał nielegalnie dwa wynagrodzenia. Czy taki stan rzeczy jest normalny. Może to ktoś wyjaśnić. A może jest to temat na odrębny artykuł?  więcej
17-01-2019
~mieszkanka:
Marku czy wiesz ile kosztuje taka sprawa sądowa?? koszt adwokata to od 2 tysięcy w górę opłaty sadowe i inne wydatki to potrafi się zamknąć w kilku tysiącach zł ,potem odwołania kolejne setki jak nie kilka tysiaków zł Zadam kolejne pytanie czy dałeś chociaż raz !!! na jedną rozprawę ?? czy chociażby raz na adwokata ??????  więcej
17-01-2019
~Do Marka Gamonia:
Czekamy na odpowiedzi z postu z godziny 16:06:39 - dlaczego jeszcze nie odpowiedziałeś na pytania zawarte w tym poście? Czyżby były niewygodne dla ciebie? Czemu nie odpowiedziałeś na proste pytania? Myślę że powód jest jeden - zasiać ziarno niepewności wśród społeczeństwa, ale dlaczego? a może pracujesz dla gminy? A może jesteś osobą która podpisała decyzję? różnie można myśleć, nieprawdaż????? Panie Gambling Number One?  więcej
17-01-2019
~Marek, zadajesz pytania, na które odpowiedzi są dla wszystkich oczywiste. Przecież:
Nadarzyn i w ogóle okolice Warszawy niewiele się różnią od samej stolicy. Mieszkają tu starzy mieszkańcy z dziada pradziada, którzy są naturalnymi wyborcami PSL-u i tzw. "napływowi", czyli "Warszawka", którą stać na to, żeby wybudować domy z ogrodami pod miastem a więc naturalny elektorat PO, N i SLD. Tzw. "przeciętny" Polak żyje albo w tzw. "Polsce B" (małe i średnie miasta + tereny wiejskie) albo w dużych miastach w blokowiskach (są zresztą różne blokowiska, także np. "wojskowe LWP" lub "czerwonych pająków" a więc elektorat SLD, PO i N). Doskonale to widać we wszystkich badaniach społecznych i nie ma co do tego dorabiać żadnej ideologii. Jak może taka Podkowa Leśna, czy Brwinów, albo Konstancin być kolebką PiS, jeśli tam mieszka stara PRL-owska "elita"? Jak może w Nadarzynie czy Michałowicach zwyciężać PiS, jeśli tam mieszkają rodowici mieszkańcy, tj. wyborcy PSL-u oraz ci, którzy dorobili się w końcówce lat 80-tych i na początku 90-tych (wyborcy SLD, PO i N - np. osiedle "Dromexu" na Jaworowej w Nadarzynie)?  więcej
17-01-2019
~do 07:22:53 ~Hejt::
Szacowny czytelniku wskaż za jaki art,prokuratura ma zamknąć ten portal który art.jest hejtem ?????bo co można powiedzieć o FB tam to dopiero nikt nad niczym nie panuje ,tam to jest według ciebie normalne co ludzie wypisują na innych jak podburzają do wszelkich złych czynów   więcej
17-01-2019
~mieszkanka do marka:
a Ty panie jak maciej w koło to samo to takie przysłowie -powiedzenie.Poniżej już Panu ktoś dokładnie odpowiedział,wiec wystarczy,Ja jeszcze dodam bo mieszkam tu od zawsze ,nasza gmina została wiele wiele lat temu zdominowana przez partię Po z PSlem .To te partie zatrudniały i rozbudowywały naszą gminę to tak jak za komuny PZPR jak przystąpiłeś do nich to miałeś wszystko pracę mieszkanie profity i teraz tak samo 20 lat PSL budował to co mamy praca tylko dla swoich ich rodzin ,mieszkania tak samo ,wyjazdy za gminne pieniądze po świecie ,szkolenie, studia pracowników gminnych (aby mieli odpowiednie wykształcenie na dane stanowisko).potem gazetka WN propaganda na całego uświadamianie ludzi jaka ta władza dobra ,a każdy kto sie przeciwstawi to jest be.Potem powstał internet pojawił się ten portal co zaczął władzy patrzeć na ręce i jak za dużo ludziom pokazał to wójt chciał za wszelka cenę go zniszczyć zaczął podawać do sądu ,potem chciał uzyskać personalia nas tu piszących i co ? portal niezłomny w dalszym ciągu pokazuje nam prawdę może dla jednych niewygodną ,a dla drugich otwierającą im oczy .Powstał FB a tam sami widzimy co się wyprawia wszyscy na wszystkich wypisują co im ślina na język przyniesie .im więcej ktoś na innego głupot na wypisuje tym myśli ,że zabłyśnie .Co mamy u nas? są osoby co nie poznali ludzi o których piszą teraz modne słowo hejtują ,aby tylko naszej władzy wójtowi się przypodobać dlaczego to robią .....ba ? widać nic innego im się w życiu nie udało osiągnąć to zaczęli opluwać bez podania przyczyny każdego kto miał odwagę wystartować w naszej gminie ,oraz ma śmiałość pokazywać ludziom jakie cyrki dzieją się za nasze pieniądze w tej gminie ,Co zrobił obecny nowy wójt w kampanii opowiadał ,że nie popiera go żadna partia ,że jest niezależny ,że chce pracować dla nas mieszkańców i co udało mu się tymi słówkami przychylić do siebie wyborców .A po wyborach pytany o obietnice co odpowiedział ZMIENIŁEM ZDANIE .na jaw wyszło ,ze został wystawiony i popierany przez PSL sami to PSLowcy opublikowali na FB ,zwalnia z pracy ludzi bo mają inne zdanie niż on ,zatrudnia tych co przed wyborami obiecał ,że nie zatrudni .Obiecywał załatwić sprawę hetmana tą na której ci tak zależy i co prawie rok jest na tym stanowisku i cisza .A ty chcesz aby mała grupka lokalnego Pisu to zrobiła co tylko może gmina nie oni .I ostatnie co zrobiłeś Ty dla tych co walczą dałeś choć 1 zł na sądy ,adwokata ????   więcej
17-01-2019
~Turystyczna:
Głupota marka jest jest jaka jest, weź sie sam za Hetmana.
17-01-2019
~marek do mieszkanka:
Wielce Szanowna Pani, skoro, jak Pani pisze, PIS zrobił dla Nadarzyna i jego mieszkańców tyle dobrego to, czym i jak wytłumaczyć fakt, że wyniki wyborcze PIS'u osiągane tu w Nadarzynie, a do pewnego stopnia także na szczeblu powiatowym są tak złe, żeby nie użyć ostrzejszego słowa. Swoją drogą ciekawe, kto i czy w ogóle poniósł odpowiedzialność za 'przegranie' Pruszkowa. Czy zrobiono analizę, jak to się stało, że przy tak dobrym rządzie i w dalszym ciągu bardzo wysokim poparciu na szczeblu krajowym, PIS rządząc Pruszkowem w poprzedniej kadencji w koalicji, nie tylko że nie wygrał w takim stopniu, aby rządzić samodzielnie, ale w ogóle stracił władze i przez kolejnych pięć lat będzie 'kisić się' w opozycji i przyglądać jak kolesie z PSL rozdają karty. Ciekawe czy przeanalizowano, dlaczego Nadarzyńscy Gamonie uzyskują w wyborach gminnych poparcie niewiele przekraczające błąd statystyczny (trochę tutaj przesadzam, ale tylko trochę). Czy ktoś w końcu zastanowił się, w jaki sposób PIS byłby się w stanie przełamać w Nadarzynie, w jaki sposób przekonać do siebie tzw. negatywny elektorat, albo mówiąc wprost udowodnić ludziom, że Nadarzyńskie Gamonie są w stanie coś konkretnego dla lokalnej społeczności załatwić, są coś warci. Samo chodzenie na marsze w Warszawie, deklarowanie, że się jest z PIS'u czy za Pis'em ludziom ewidentne nie wystarcza, bo gdyby wystarczało to partia Prezesa Kaczyńskiego dawno by tu rządziła. Trochę te zachwyty nad Panem Nowakiem i jego partyjnymi kolegami przypominają sentencje z dawnych lat, o tym jaki to komunizm był dobry, tylko ludzie do niego nie dorośli i nie potrafili docenić. U nas wypisz-wymaluj to samo: Nowak to swój chłop, on i jego partia tyle dobrego dla Nadarzyna zrobili, a efekty..., no proszę sobie samemu dopowiedzieć. Pan Nowak, nie powiem, podziękował publicznie za poparcie, które dostał w ostatnich wyborach powiatowych, był nawet fetowany i wynoszony pod niebiosa, tylko pytam się, jaki jest efekt końcowy? Jak to się stało, że Pan Nowak z pozycji zarządzającego powiatem, wylądował w opozycji i może sobie teraz prze kolejne lata porządzić u siebie w domu (i też nie wiem czy mu na to Szanowna Małżonka pozwoli)? jaki to, pytam się, sukces? Może jest tak, że PIS de facto przegrał wybory w Pruszkowie przez Nadarzyn, bo ludzie tutaj zagłosowali na kogoś innego, albo zostali w domach, bo uznali, że lokalni działacze PIS powinni się bardziej postarać, a na pewno powinni być bardziej aktywni w rozwiązywaniu lokalnych problemów. Jeden z takich problemów znajduje się na ulicy Turystycznej, problem to bardzo śmierdzący w przenośni i dosłownie.   więcej
17-01-2019
~Zbigniew do Marka:
Marek, PO PIERWSZE: w kwestii likwidacji, lub ograniczenia działalności Hetmana wydarzyło się bardzo wiele. I zrobili to ludzie zarówno związani z PiS, jak i w ogóle z PiS nie mający nic wspólnego (niektórzy z nich PiS-u nie cierpią). Specyfiką Nadarzyna jest to, że na bazie protestu przeciw wydaniu pozwolenia Hetmanowi na działalność ukonstytuowała się spora grupa ludzi, która nie ma celów politycznych, lecz zajmuje się wyłącznie tymi najuciążliwszymi lokalnymi problemami próbując je jakoś rozwiązać. Bez pomocy władz Gminy (bo ta im nie chce pomóc), za własne (duże) pieniądze wynajmują prawników, robią ekspertyzy, zakładają sprawy w sądach. PO DRUGIE: Czepiasz się, że to wszystko tak długo trwa. Nie żyjemy jednak w autorytarnej Rosji, choć czasem się wydaje, że jesteśmy blisko - choćby patrząc na zarządzanie naszą Gminą. Urzędnicy nie mogą sobie ot tak zamknąć Hetmana, bo mają jakieś widzimisię. Trzeba było mocno się postarać i przygotować odpowiednie dokumenty (i znów - zrobiła to ta grupa Nadarzyniaków), aby Ministerstwo Środowiska podjęło decyzję o zamknięciu Hetmana. Ale, ponieważ, jak wspomniałem, daleko nam jeszcze do standardów rosyjskich, więc od tej decyzji jest jeszcze droga odwoławcza, m.in. poprzez zaskarżenie jej do sądu. Zanim pierwsza decyzja Min. Środowiska o wygaszeniu Hetmana została zaskarżona do sądu, skutecznie przedłużano procedurę wygaszania instalacji przetwarzania odpadów poprzez włączenie się do sprawy lokalnego stowarzyszenia z Raszyna (!), które występowało przeciw likwidacji sortowni w Nadarzynie(!!!). Następnie zostało wydane kolejne, nowe pozwolenie na działalność w Nadarzynie instalacji przetwarzania odpadów przez wspomnianego przez Ciebie Struzika. Potem po raz drugi wydana została przez Ministra Środowiska, kolejna decyzja o wygaszeniu działalności przetwórni odpadów. Jak wiemy, została zaskarżona przez Hetmana do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Właśnie skończyła się rozprawa w WSA. Mam wrażenie, że WSA zawsze b. przychylnie staje po stronie urzędników Gminy Nadarzyn i Hetmana (to moja osobista obserwacja - mam powody, aby tak sądzić), ale w tym wypadku nie mieli wyjścia. Musieli odrzucić skargę Hetmana. Pozostaje więc jeszcze sprawa w drugiej instancji, tj. NSA. Naczelny Sąd Administracyjny zwykle rozpatruje tzw. "skargi kasacyjne" (odpowiednik apelacji przed Sądami Powszechnymi) w okresie od 6 mies. do 2 lat. Jeśli urzędnicy z Gminy lub Hetman rzeczywiście mają dojścia w NSA, to spodziewam się, że kolejna rozprawa odbędzie się za 2 lata. Tak więc Twój zarzut Marku o przewlekłość działań lokalnych społeczników, w tym także członków PiS-u jest nie tylko nietrafiony, ale wręcz krzywdzący.PO TRZECIE: Ludzie z PiS, których traktujesz w swoim wpisie lekceważąco, też b. dużo uczynili dla tej sprawy. Nie myśl, że Minister Środowiska podjął negatywną dla Hetmana decyzję o jego zamknięciu ot tak sam z siebie. To właśnie ich zasługa. PO CZWARTE: Ja osobiście nie mam większych zastrzeżeń do naszych lokalnych PiS-owców. Znam ich osobiście i wiem, że to są bardzo porządni ludzie. Co więcej, w przeciwieństwie do znanych nam z lokalnych doświadczeń samorządowych włodarzy - oni naprawdę działając publicznie nie myślą o interesie własnym lecz naszym wspólnym, tj. interesie mieszkańców Gminy. Co więcej, tak samo poważnie traktują też interes tych mieszkańców, którzy są ich przeciwnikami, co moim zdaniem pokazuje, że mamy do czynienia z ludźmi z ogromną klasą i po prostu uczciwymi. Oczywiście, że działalność publiczna wychodzi im raz b. dobrze, raz trochę gorzej - są zwyczajnymi ludźmi. Też zdarza się im popełnić błąd. Ale za czyste intencje ręczę. PO PIĄTE: Zgadzam się z Tobą, że PiS ma problem z lokalnymi kadrami. Akurat u nas wszyscy są wykształceni, mają swój dorobek zawodowy (jeden jest Prezesem sporej spółki zagranicznej, drugi ma własny biznes, trzeci jest lekarzem, itd.). To są ludzie na wysokim poziomie. Ale nie wszędzie tak jest. Moja rodzina pochodzi z różnych części Polski (efekt II w.św.), więc mam sygnały, jak to wygląda w tzw. "terenie". Trzeba mieć świadomość, że do partii, która sprawuje władzę zawsze próbuje przylepić się spora grupa karierowiczów, lub takich osób, które chcą na tej władzy ubić swój własny interes. Zazwyczaj są to ludzie bezideowi, gotowi współpracować z każdą władzą, bez względu na opcję polityczną. To są te czarne owce, które co jakiś czas burzą wizerunek partii (PiS), która sama mówi o sobie, że ma być, jak żona Cezara, czyli poza wszelkimi podejrzeniami. PiS stara się, żeby tak było, ale mimo determinacji Prezesa przy takiej liczbie członków i działaczy idealnego pożądanego przez nich stanu nigdy nie osiągną. PO SZÓSTE: Kadry są takie, jacy są Polacy. Jedni lepiej wykształceni, drudzy gorzej. PiS jest partią masową, w związku z czym będziesz miał wśród nich ludzi wykształconych i prostych, doświadczonych i niedoświadczonych, posiadających wysokie kwalifikacje i takich, którzy ich nie posiadają. Tych najlepszych kadr starcza PiS-owi do obsadzenia wszystkich stanowisk w administracji centralnej, ale już nie w terenie. Tam bywa różnie. W urzędach centralnych mają rzeczywiście świetnych specjalistów. Może nie tak "pięknych", jak PO (do dziś się śmieję, gdy przypominam sobie, jak nad ministrem Nowakiem zachwycały się tabloidy, ówczesna TVP, TVN, itd. - nawet zachwycały się jego eleganckim paskiem i pięknie na wakacjach dobranymi krótkimi spodniami do koszuli i sandałów :-). Jednak kadry PiS mimo, że brzydsze, bez pudru i niewyperfumowane :-) są o niebo bardziej profesjonalne i bardziej uczciwe od kadr PO-PSL. Co zresztą widać po wynikach ich rządzenia zarówno w sferze społecznej gospodarczej, jak i wynikach spółek należących do Skarbu Państwa. PODSUMOWUJĄC: Nie ma co niepotrzbnie marudzić. Owszem - konstruktywna krytyka jest potrzebna. Ale ciągłe biadolenie i jojczenie już nie. Owszem, chciałoby się, aby tych dobrych i skutecznych działań było więcej i by następowały szybciej. Chciałoby się, aby nie było po drodze żadnych błędów. Ale na naszym poziomie przeciętnego zjadacza chleba, możemy prócz głosowania, co parę lat w wyborach - brać się sami do roboty (przynajmniej w lokalnych, małych sprawach) i popierać gdzie się da i jak się da dobrych, UCZCIWYCH ludzi. I jeszcze jedno - każdy z nas powinien mieć do spełnienia misję wobec naszej zarówno małej, jak i dużej (Rzeczpospolitej) Ojczyzny. Powinniśmy odkłamywać propagandę, która posługując się kłamstwem lub wybiórczym dobieraniem informacji. Propagandę, która działa wbrew interesowi małej i dużej Ojczyzny. Z szacunkiem do naszych rozmówców, powinniśmy im rzeczowo, posługując się faktami, pokazywać właściwy kierunek rozwoju naszych miejscowości, Gminy, Województwa i wreszcie całej Polski. Pokazując, jak w modelu doskonałym powinna działać władza i jaki powinien być jej stosunek do obywateli oraz wpływ tychże obywateli na samą władzę. Po takich dyskusjach, jeśli uda nam się uniknąć emocjonalnego sporu, zbudujemy za jakiś czas wspólnotę, którą niestety w ostatnich dziesięcioleciach (głównie w ostatniej dekadzie) utraciliśmy. Sami w ten sposób dołożymy własną cegiełkę do likwidacji podziałów i budowy jedności naszego społeczeństwa, żeby nie powiedzieć górnolotnie Narodu. Wierzę, że to jest możliwe. Mimo zachowania różnic w poglądach na wiele kwestii, mimo różnej wrażliwości społecznej, mimo różnego wychowania, wykształcenia i pochodzenia. Po prostu z powrotem będzie łączyła nas Polska, jej historia i wartości, które z niej wynikają, a które wpajane nam były przez nasze matki, ojców, dziadów i pradziadów.A jeśli chodzi o ocenę samego PiSu od strony jego skuteczności na poziomie centralnym zawsze trzeba pamiętać, że żadna partia, żaden rząd nie działa w próżni. Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz kraju mamy wiele grup interesów. Mamy sojuszników ale i przeciwników. Sojusznicy w jednych obszarach mogą być przeciwnikami lub konkurentami w innych. W polityce mamy do czynienia z brutalną, bezwzględną i pozbawioną wielkich idei walką o własne interesy. Szczególnie w polityce międzynarodowej. Pod pozorem walki o godne zarobki dla kierowców naszych TIR-ów zagraniczna grupa lobbystów chce zniszczyć polskie firmy transportowe eliminując w ten sposób konkurencję. Ot taki jeden z wielu przykład. Obecny rząd działa w skrajnie trudnych warunkach i oceniając jego skuteczność, jeśli jesteśmy uczciwi, powinniśmy brać to pod uwagę.  więcej
17-01-2019
~Do Marka:
Czy wiesz, że prawnikiem Hetmana jest rodzona siostra obecnego zastępcy wójta? Ten zastępca wójta jest również radnym powiatowym z PO.
17-01-2019
~mieszkanka do marak :
ciągle czekam na zadane pytanie nie odpowiadasz,ale masz pretensje ciągle ta samą do innych POWIEDZ kiedy wójt zastępca byli z PISU ???jak na razie 20 lat jest tu PSL i Po i już ktoś napisał raz wydaną decyzję (przez PSLi PO) nie tak łatwo unieważnić .Tak samo ci juz napisali ile spraw PIS załatwił ile decyzji pozytywnych dla mieszkańców a negatywnych dla hetmana wydał PiS ,ale PSL i Struzik się ciągle odwołują i unieważniają te decyzje .Czy twój mózg tego nie pojmuje??? dlaczego nie piszesz tego do obecnego wójta popieranego przez ciągle ten sam PSL.Przecież w kampanii wyborczej Zwoliński i jego wszyscy wybrani radni to obiecywali ludziom !!! a po wyborach cisza dlaczego o tym nie piszesz ?????Gdyby PiS był jako organy w naszej gminie czyli wójt zastępca i radni nawet niezależni to by już było pozamiatane ,a tak dopóki będzie PSL i PO to latami to będzie się ciągnęło   więcej
17-01-2019
~Do Marka pijaka:
Słowo "gamoń" używa jedna osoba - piajk gminny.
17-01-2019
~Ja się prostemu markowi nie dziwię.:
Ten marek to prosty chłop, on sobie myśli, że to tak jak z oborą, można zamknąć i już żadna krowa nie wyjdzie. Skoda cię chłopie i twojej głupoty.
17-01-2019
~do marka gamonnia:
Jak wiesz rządy PSL i PO pozwoliły na smieciowisko. Nie tak łatwo zlikwidować działająca firmę. Jeżeli ty masz taka siłę to zamknij ja sam. Pretensja jest do PSL I PO bo oni pozwolili na ten bajzel w srodku miasta, ty głuptaku Nadarzyński.
17-01-2019
~do Marka nadarzyńskiego Gamonia:
Czy Ty książkę piszesz? a może zrobiłbyś coś, co przyniosłoby natychmiastowy oczekiwany efekt? Każdy jest mądralą,potrafiącym tylko narzekać, wypowiadając się i pisząc głupoty, nie znając sedna sprawy! Jeżeli tylko stać Cię na pisanie o Gamoniach, a nawet palcem nie tkniesz, żeby zamknąć ten ośrodek smrodu na Turystycznej, to znaczy, że zaliczasz się do tych osób o których piszesz i Jesteś na pierwszym miejscu na podium pośród wszystkich nadarzyńskich Gamoni. Jeżeli jest inaczej niż napisane jest w tym poście, to napisz co Ty osiągnąłeś w tej kwestii, ile pieniędzy swoich poświęciłeś na prawników, na ilu sprawach sądowych uczestniczyłeś, ile razy wzywałeś Straż Gminną, bądź Policję? Powiedz, napisz o tym wszystkim, okaże się. Jeżeli udowodnisz, że coś zrobiłeś w sprawach związanych z Hetmanem,tj. aby pozbyć się śmieciowiska w centrum Nadarzyna, wówczas przeproszę Cię na portalu i odwołam Cię ze stanowiska największego Gamonia nadarzyńskiego!  więcej
17-01-2019
~marek do Nadarzyńskich Gamoni:
Nie bardzo rozumiem o czym mają świadczyć te kolejne kserokopie załączników ws. zgody dla hetmana. Czy chodzi o to, że to PSL pomógł zainstalować się śmieciowisku w Nadarzynie pośród domów mieszkalnych? A może o to, że PSL broni hetmana wszystkimi możliwymi sposobami i przy użyciu każdej dostępnej drogi? A może chodzi o to, że właściciel śmieciowiska wspiera organizacyjnie i finansowo PSL? Przecież te prawdy są dobrze wszem i wobec znane i naprawdę nie wymagają już dalszego bicia piany. W mojej krytyce pod adresem PIS i jego lokalnych działaczy (Nadarzyńscy Gamonie) chodzi o to, że ci ostatni pomimo posiadanej wiedzy nt. nieprawidłowości związanych ze śmieciowiskiem, pomimo wielokrotnie potwierdzonych uciążliwości, które ono powoduje i pomimo upływu czasu nie są w stanie ulżyć ludziom i rozwiązać ich problemu. Uciążliwości powodowane przez hetmana trwają od połowy 2013 r., tj. 5,5 roku, ale PIS jest przecież przy władzy już czwarty kolejny rok, cztery lata poprzedniej kadencji sprawował władzę w powiecie pruszkowskim, więc Nadarzyńscy Gamonie mieli naprawdę dosyć czasu i możliwości, aby sprawą się skutecznie zająć. Czy tak się stało? czy w czasie, gdy rządzi PIS śmieciowisko przestało funkcjonować, ograniczyło swoją działalność, stało się może mniej uciążliwe dla mieszkańców Nadarzyna? Niestety, nic takiego nie miało miejsca; hetman jak działał tak działa, jak smrodził tak smrodzi, o czym świadczą płynące stale lawinowo skargi na policję i do straży gminnej. Co robią w tej sprawie Nadarzyńscy Gamonie, albo co jest o wiele ważniejsze, jakie są efekty ich starań? Są jakieś efekty poza zwyczajowym wydziwianiem na pijaka, PSL i na osławionego marszałka-strusia, który urósł w oczach naszych lokalnych Gamoni do symbolu demiurga trzęsącego w posadach całym krajem. No, była wprawdzie próba w końcówce poprzedniej kadencji Rady Powiatu postawienia sprawy hetmana pod obrady, ale poprzez nieudolność i brak dobrego przygotowania tematu, sprawa została utrącona i, pomimo obietnic, już nie wróciła 'na wokandę' (a teraz to PIS sobie może w Pruszkowie co najwyżej pomachać rękoma, bo rządzi kto inny!!!). Powtarzam to, co już poprzednio napisałem: jeśli PIS przegra wybory na jesieni, to przegra je nie dlatego, że ma słaby rząd, że efekty realizowanej polityki centralnej są rozczarowujące, ale przegra dlatego, że w terenie ma takich gamoni i nieudaczników co to do Warszawy na marsze są w stanie pojechać, ale dla ludzi tu, na miejscu nic konkretnego nie załatwią, nie rozwiążą elementarnych problemów. W biznesie jest taka prosta i jednocześnie brutalna zasada, że jak się ktoś nie sprawdza, nie realizuje założonych celów, to się go wymienia (albo jak kto woli, wyrzuca na zbitą twarz). Być może najwyższy czas, aby partia Pana Prezesa Kaczyńskiego zainteresowała się efektami i 'osiągnięciami' Nadarzyńskich Gamoni i dokonała jakiś korekt (także personalnych), póki nie jest jeszcze za późno i po to, aby jesienią nie było zgrzytania zębami.   więcej
17-01-2019
~do Jaggera:
Zajmij się lepiej powiększaniem rodziny. To redukuje napięcie.
17-01-2019
~Jagger:
Panie Owca, bo lewactwo to stan umysłu, oni krytykują wszyscy inni hejtują ;)))) Ten komentarz też pewnie zostanie uznany, za hejt, mowę nienawiści, a jego odbiorcy poczują się jak w Auschwitz
17-01-2019
~do Pan Owca:
100/100 ...w samo sedno, słowa do biczowania i cenzury
17-01-2019
~Jak tu ktoś ma inne zdanie:
nie zgadza się z poglądami innych,krytykuje innych lub wyraża opinię negatywną na różne tematy,to zaraz HEJT.Na innych forach to taka sytuacja jest ok.Może zacznijmy odróżniać hejt od krytyki.
17-01-2019
~marek, czyli tu nadarzyn:
No i co ty powiesz na te dokumenty z podpisem Muchalskiego. Może to podróbki gamoniu .
17-01-2019
~Pan Owca:
Krytyka to nie hejt. Ja wiem ze teraz modne są hasla typu hejt, mowa nienawiści, antysemityzm i rasizm, ktorych mozna uzywac zawsze i w stosunku do wszystkiego,bo nie mają zadnych ram i są bardO uniwersalne, ale myslałem ze na takim malym portalu ich nie spotkam. a tu pyk. lewackie oszolomy są czujne.  więcej
17-01-2019
~do Marka:
str. 8 z podpisem
17-01-2019
~do Marka:
c.d. strona ostatnia z podpisem, strategiczna decyzja w sprawie przedsiębiorstwa śmieciowego w centrum Nadarzyna pośród tysiąca mieszkańców. Podpis jednego człowieka, urzędnika samorządowego! Wystarczył jeden, jedyny podpis! i ciągnie się smród po wszystkich zakamarkach w Nadarzynie już prawie 6 lat!  więcej
17-01-2019
~do Marka:
c.d. decyzji
17-01-2019
~do Marka:
Załącznik - Decyzja o braku potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania sortowni śmieci na środowisko! Podpisana przez Tomasza Muchalskiego!
17-01-2019
~Hejt:
Za te hejty na tym portalu powinna zainteresować się prokuratura i go zamknąć
17-01-2019
~Nadarzyniak:
A miało być bez mowy nienawiści he he he he a tu wyzwiska i obelgi ja też was kocham tak jak wy mnie. a to co napisałem to podtrzymuje
16-01-2019
~PSL JEST WINNE ZA TEN SZAJS I PARALITYCZNY SYF W GMINIE NADARZYN:
16-01-2019
~szok.de szok do irek.:
marek napędzany promilem.
16-01-2019
~ do 22:50:21 ~Fakty::
Och jaki jesteś mądry, jak się na sytuacji poznałeś. zadałeś i co . .PIE .... SIE JA NIC NIE WIEM, SCHIZO PREMIA . PO POMÓŻCIE MNIE. Pisz do FAKTU.
16-01-2019
~jerzy z osiedla i ta jego papuga:
Smutna prawda. Marek , wójt Grzyb, jego zastępca Muchalski i ich sekretarzowa Kuźmińska, są winni za szkodliwe dla ludzi śmieciowisko w centrum Nadarzyna. To oni są winni i odpowiedzialność za to ponieść powinni .
16-01-2019
~To się nie mieści w ludzkich relacjach że komuś śmieci podrzuca się pod dom.:
Wójt Grzyb i jego zastępca Muchalski są winni za powstanie śmietnika na Turystycznej czyli w centrum Nadarzyna. Kuźmińska z PSL załatwiała kwity na śmieciowisko czyli śmietnik dla mieszkańców Nadarzyna obok ich domów mieszkalnych . To jest dla kilku tysięcy ludzi i ich dzieci.  więcej
16-01-2019
~Fakty:
Śmieci w centrum mieszkalnym, to trucizna dla ludzi.
16-01-2019
~marek tu nadarzyn to ich człowiek popierający PSL i PO:
Marek to prostacki szczekacz peesolosko platformerski, jemu zależy tylko na działaniu śmieciowiska , a nie na dobru mieszkańców Nadarzyna, i końcu ze śmieciami , smrodem i wszelką zarazą.
16-01-2019
~STARE TRIO Z MŁOCHOWA CZYLI GRZYB MUCHALSKI KUŹMIŃSKA Z PSL. załatwiali pozwolenia Hetmanowi.:
To oni załatwili wszelkie pozwolenia na posadowienie śmieciowiska w centrum Nadarzyna. PSLowcy z Nadarzyna przy wsparciu rządzącej platformy obywatelskiej w Pruszkowie. To tam zapadały haniebne decyzje o śmieciowisku w centrum Nadarzyna. W tym czasie partia PIS była w maleńkim dzieckiem prawie w powijakach, a teraz wysłannik PSL I PO TZW. Marek pisze prześmiewcze artykuły, żeby PIS zlikwidował śmieciowisko, na które pozwolili w świetle prawa byli rządziciele, czyli PSL i PO. WYBIERZCIE PIS W 70 % TO ŚMIETNIK SIĘ ROZLECI. Pomyślcie wyborcy o swej sytuacji , wybór należy do was.  więcej
16-01-2019
~do wszystkich:
no już dobrze, oczywiście że PIS na czele z P.Nowakiem bardzo dużo załatwił, zwłaszcza dla siebie. Hetman nadal ma się dobrze.Cała poprzednia kadencja samorządowa okazała się za krótka.
16-01-2019
~do marka:
odpowiesz na pytanie czy za skomplikowane jak dla Ciebie?? ile kasy przeznaczyłeś dla ludzi walczących w naszej gminie????
16-01-2019
~do Marka:
Ty nie wiesz co piszesz, reforma śmieciowa miała miejsce przed 2013 rokiem. Wówczas,rządziła w Polsce koalicja PO-PSL!!! Więc sam odpowiedz sobie na swoje pytania - kto jest odpowiedzialny za ten bałagan śmieciowy??? Już wiesz czy jeszcze nie? czy Twój mózg tego nie ogarnia? PSL podpisało decyzję o barku przeprowadzenia oddziaływania sortowni odpadów na środowisko, a mówiąc krótko 3,18 podpisał decyzję! Więc nie miej chłopie pretensji do PIS ale do swojego PSL-u, który de facto sprawuje rządy w samorządach nadarzyńskich do dzisiaj - zerknij łaskawym okiem na załącznik to może ci się rozjaśni w głowie!  więcej
16-01-2019
~OBSERWATOR:
POLECAM FILM NA YOUTUBE 1988 WWW BOGUCIN WIELKIE NAPADY PRLu NAPAD W BOGUCINIE,TEN MILICJANT TO PRZYKLAD JAKIE GOWNO MIELISMY .DZIS WIELE SIE NIE ZMIENILO.
16-01-2019
~Do 15:26:14 ~Czy ktoś z państwa::
Na sprawie było 10 mieszkańców - sprawa wygrana. Na spotkaniu u wójta 60 - nic nie załatwili.
16-01-2019
~marku ile przenaczyłeś:
swoich pieniędzy na wspieranie tych co walczą również za ciebie ,ile im dałeś aby ulżyć im finansowo przecież oni na sądy badania i adwokatów wykładają ze swoich a, ty jak taki MARUD ciągle piszesz te bzdury
16-01-2019
~Do marek:
WIOŚ ( w Twojej interpretacji narzędzie PIS-u) wydała decyzję o wygaszeniu sortowni Hetmana. GIOŚ (też PIS) podtrzymał tą decyzję. WSA (PSL-PO) wstrzymał wykonanie decyzji wygaszenia sortowni śmieć w Nadarzynie a Sędzie życzyła powodzenia Prezesowi Hetmana. Marku jakim ty jesteś podjudzaczem.  więcej
16-01-2019
~Ja(nie jestem PiS):
Uważam że skoro Nadarzyn nie chcce pis to po co maja zrobic nam dobrze ? Po to zeby potem Ktoś inny miał by chwalić sie sukcesem w walce z Hetmanem ? Pamietacie słynny protest
16-01-2019
~Czy ktoś z państwa:
był na sprawie?
16-01-2019
~do marek:
skończ pan te wywody,to już jest nudne.NIE OBRaZAJ LUDZI!!!!To ci najlepiej wychodzi,bo dla Nadarzyna nie zrobiłeś nic.
16-01-2019
~marek:
Jest rzeczą oczywistą, że jedyną siłą, która jest w stanie zakończyć sprawę, tj. doprowadzić do skutecznego i definitywnego zamknięcia śmieciowiska przy Turystycznej, jest PIS. W ogóle uważam to za skandal, że przy takim zakresie posiadanej przez PIS władzy, hetman w dalszym ciągu jeszcze działa. Czy Nadarzyńscy Gamonie (och, przepraszam chciałem napisać: lokalni działacze partii Pana Prezesa Kaczyńskiego) są w stanie coś skutecznie załatwić dla mieszkańców Nadarzyna? Jak długo można politycznie pasożytować na sukcesach tzw. centrali(bo te są niewątpliwe, tak w sensie rezultatów realizowanej polityki społecznej jak i wyników gospodarczych), zaniedbując pracę u podstaw i wykazując się kompletną biernością tudzież nieudolnością w sprawach lokalnych? Czy Nadarzyńscy Gamonie, na czele z pp. Nowakiem, Karpińskim i Walewskim, mają jakiś program dla Nadarzyna, czy też tak głęboko i skutecznie 'zeszli do podziemia', tak się na mur-beton zakonspirowali i utajnili efekty swoich dokonań, że wszelki słuch po nich zaginął? Jeśli PIS przegra najbliższe wybory parlamentarne, a już widać że utrzymanie władzy w takim zakresie jak obecnie będzie bardzo trudne, to przegra je, może i nie wyłącznie, ale przez takich właśnie lokalnych gamoni jak ci z Nadarzyna.   więcej
16-01-2019
~Pla zagospodarowania nie zezwala na to.:
Tam nie ma prawa być prowadzona taka działalność.
16-01-2019
~mieszkanka do 08:40:26 ~Nadarzyniak::
człowieku czy ty wiesz co piszesz?? ile razy ludzie maja tłumaczyć maja tam działki z dziada pradziada domy istnieją od 20 lat w górę,Hetman zaledwie kilka lat kto ci każe pisać takie oszczerstwa !!!!! ja mieszkam na działce która w rodzinie jest od wieków pobudowaliśmy dom 18 lat temu pozwolenie dostaliśmy ponad 20 lat temu mamy w prostej linii do hetmana kilometr a są dni ,że w nocy w lato okna zamykam ,nie da się wyjść na podwórko tak śmierdzi czymś naprawdę dziwnym ,Czasami w lato budziłam się w nocy z bylem głosy a w domu i na podwórku smród nie do zniesienia .I tak ci ja kolejny raz powtarzam nie masz wstydu aby takie głupoty powtarzać bo ci tak kazano?? zapłacono?? czy..... co?? Dlaczego ta firma się nie przeprowadzi na odludne miejsce tylko przy szkole ośrodku zdrowia przedszkolu w śród domów jednorodzinnych kupiła działkę i się zam wybudowała ???? może zadamy pytanie ile zapłaciła firma za te grunty ?? może były w atrakcyjnej cenie?? taniej niż gdzie indzie?? może gdzie indziej nikt nie chciał im dać pozwolenia na taka działalność ???????  więcej
16-01-2019
~lol:
A trzeba sędzie zapytać co mają zrobić setki mieszkańców co tak samo pobrali kredyty je to nie interesuje ?? hetman może się przenieść i diałac gdzie indziej a ludzie domów z kredytami nie przeniosą
16-01-2019
~mieszkanka:
jak to sędzia życzyła prezesowi powodzenia ,co ?? to znaczy ,że nie interesuje jej los setek ludzi tylko los 1 człowieka ????? masakra
16-01-2019
~~Do Nadarzyniak:
Osz Ty chamie jeden nie znający tematu jak śmiesz się wypowiadać. Jesteś siejącym ferment chamem bez podstawowej wiedzy tematu. Cham, prostak i ameba.
16-01-2019
~SMIERDZI:
UKLADY UKLADZIKI JAK ZA PZPR
16-01-2019
~jawne okazanie po czyjej stronie jest sąd:
Pani sędzina okazała się serdeczna dla hetmana. To świadczy o jej przekonaniu że to hetman ma rację. A gdzie serdeczność dla mieszkańców? A gdzie bezstronność tego sądu?
16-01-2019
~PROROK:
TAK APROPO SEDZIA JEST JEDEN I KAZDY KIEDYS PRZED NIM STANIE .TO JEDYNA SPRAWIEDLIWOSC KTORA DOTKNIE KAZDEGO BIEDNEGO CZY BOGATEGO A SEDZIA ZIEMSKI TO WYMYSL LUCYFERA.
16-01-2019
~Pan Owca:
Sądy w polszy. Prawo jest po stronie tego który ma kasę. To że hetman powstał i działa nielegalnie nie ma już znaczenia. To się już przedawniło. Po co o tym mówić.
16-01-2019
~xxx:
Panie Nadarzyniak, rozumiem zasadę, że jak jest zima to ma być zimno ale za ch...erę nie jestem w stanie pojąć Pańskiego rozumowania, że jak są śmieci to może śmierdzieć. Być może jest Pan przyzwyczajony i Panu smród nie przeszkadza ale tu nie chodzi tylko o smród a o bezprawne działanie, wywołujące szereg niedogodności dla mieszkańców i to nie tylko mieszkających w najbliższym sąsiedztwie problematycznego zakładu. Dość już cwaniactwa i kumoterstwa w naszym życiu, choć jak widać niektórym (a biorąc pod uwagę wyniki ostatnich wyborów - większości) to nie przeszkadza Co do przyszłości to teraz Hetmanowi pozostaje tylko obstrukcja czyli zabawa w maksymalne przedłużanie postępowania przed NSA i szukanie rozwiązania na uzyskanie pozwolenia zintegrowanego. Być może NSA również wyciągnie rękę do Hetmana i z powodów błędów formalnych WSA uchyli wyrok i przekaże sprawę do ponownego rozpatrzenia do WSA. Kiedyś to będzie musiało się jednak skończyć i być może (co wcale nie jest pewne) w tym zakresie wróci do nas normalność. Oby jak najszybciej.   więcej
16-01-2019
~Do Nadarzyniaka: sama Nadarzyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa i przyległe osiedla domów:
jednorodzinnych aż po Stokrotki i Storczykową, to ogromna ilość mieszkańców. A tam też czasem śmierdzi. I ciekawe - przed wyborami rzadko śmierdziało a po wyborach widać przestali się hamować, bo co parę dni waliło gnijącymi śmieciami.
16-01-2019
~chimba:
Hej,~nadarzyniak, uważniej trochę rzucaj tymi mądrościami. Do 2013 Hetman miał przetwarzanie paru tysi ton śmieci rocznie, to naprawdę nie ta skala, którą zafundowano Nadarzynowi jednym podpisem pana 3,18. Może byś odszczekał kiedy ci ludzie kupili te działki? Co ty o tym wiesz?  więcej
16-01-2019
~Nadarzyniak:
Gdzie wokół hetmana mieszka tysiące ludzi - piszecie już śmieszne rzeczy mieszkają tylko ci którzy kupili działki za grosze jak już hetman legalnie działał a terez panikują ze śmierdzi było kupic działki w Kampinosie lub na Mazurach
15-01-2019
~mniecio:
wśród najlepszych przyjaciół psy zająca zjadły
15-01-2019
~Obcy:
Jasne. Inwestycja uruchomiona z jawnym pogwałceniem prawa, a potem realizowana na bezczelnego nie licząc się z dobrem mieszkańców i zdrowym rozsądkiem. Teraz będą płakali, bo pracownicy, bo kredyty... Robili to, bo liczyli na bezkarność, bo Grzyb, bo PSL, bo Struzik, bo mętne interesy. Cała ta historia to dość oczywisty sprawdzian, czy żyjemy w państwie prawa, czy republice bananowej.   więcej
15-01-2019
~cyt.„Tylko małe sekrety muszą być strzeżone.:
Wielkie trzymane są w sekrecie dzięki niedowierzaniu opinii publicznej.” ...brzmi znajomo?
15-01-2019
~uuuuuu..... ale sądy !:
Sąd powinien być sądem, liczą się pracownicy nieleganie działajacego przedsiębiorcy, a tysiace mieszkańców mają wdychać ododry i inne groźne i rakotwórcze substancje ?
15-01-2019
~Sądy , ach te sądy.:
Zabudować tereny wokół hetmana mieszkaniami i zaproponować lokale sędziom.
15-01-2019
~Do wszystkich zwolenników Platformy w Nadarzynie:
WSA nie przeszkadza, że nam śmierdzi i, że mamy problem ze śmierdzącymi śmieciami. Niech żyją Wolne Sądy.
15-01-2019
~czy ktoś jest w stanie zrozumieć naszych sędziów i ich tok rozumowania?:
15-01-2019
~3,18 odwołał się do kasacji? :
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU