20 kwietnia 2024, imieniny obchodzą: Agnieszki, Czesława, Amalii

~NSA
20:42 17-04-2024
NSA wróciło sprawę do WSA , takie mamy Sądy!... więcej »
~myślący
13:48 17-04-2024
Przepisy nie mówią, że jeden radny podejmuje decyzję za RG. Zatem... więcej »
~qwerty
09:01 17-04-2024
kiedy posiedzenie NSA?... więcej »

Liceum Ogólnokształcące na terenie Gminy Nadarzyn nie ma sensu - potwierdza wójt Janusz Grzyb

Komentarzy (53)
26-01-2017

Wczoraj w szkole podstawowej w Nadarzynie, gimnazjum oraz szkole podstawowej w Ruścu odbyły się spotkania w celu poinformowania o inicjatywie utworzenia liceum ogólnokształcącego przy ulicy Żółwińskiej.
Niestety, frekwencja nie była oszałamiająca, w przypadku dwóch pierwszych szkół było to równo po 25 osób, natomiast do szkoły w Ruścu dotarło 40 rodziców.

O reformie oświaty, inicjatywie i skutkach utworzenia liceum ogólnokształcącego mówiła Dyrektor Gminnego Zespołu Oświatowego Maria Aleksińska (Jaworska), dyrektorzy szkół oraz członkowie komitetu inicjatywy powstania LO, Dariusz Zwoliński oraz pani Magdalena Drzewiecka.

Pani dyrektor GZO wyjaśniła, że w przypadku szkół w Woli Krakowiańskiej, Młochowa i Kostowca nowa reforma niewiele zmieni, ponieważ przy niewielkich modernizacjach i dobudowaniu sal będzie można przejść bez przeszkód do nauczania 1-8, natomiast trochę gorzej będzie w pozostałych placówkach. 

Najgorsza sytuacja będzie w szkole podstawowej przy ulicy Sitarskich w Nadarzynie. Obecnie uczy się w niej 514 dzieci i wykorzystują one wszystkie 25 sal edukacyjnych. W przyszłym okresie edukacyjnym 2017/2018 problem pojawi się z klasami 7, z którymi na razie nie wiadomo co zrobić.

Pani dyrektor szkoły podstawowej Izabela Bogusiewicz wyjaśniła, że w tej chwili ma informację o 34 dzieciach które przyjdą do klas pierwszych, ale wynikają one wyłącznie z meldunków, nie wiadomo ile jeszcze dopisze się uczniów które tu mieszkają bez meldunku.
2 lub 3 odziały pierwszoklasistów spowodują to, że przy zostaniu siódmoklasistów w szkole, wszystkich oddziałów będzie 28, a to spowodują, że dla najstarszych klas będzie wprowadzona dwuzmianowość i z tą da się jeszcze uporać, chociaż nie będzie to dla nich komfortowa sytuacja, ale jak powiedziała będą musiały jakoś ten rok przecierpieć. Nie wyobraża sobie ona natomiast sytuacji za dwa lata, kiedy do szkoły dotrą kolejne roczniki, a najstarsze pozostaną. Prawdopodobnie przy 31 oddziałach problem będzie nie do rozwiązania.

Odmienna sytuacja jak zaznaczyła pani Aleksińska jest w szkole podstawowej w Ruścu. Po oddaniu do użytku skrzydła, które było przeznaczone na gimnazjum, klas edukacyjnych będzie 32. Przy pojawieniu się klas 7 i 4 oddziałów przedszkolnych, dzieci zajmą 27 sal dydaktycznych, a pozostałe 5 wykorzystane maja być na pracownie specjalistyczne - informatyczne, czy językowe.
Prawdopodobnie, o czym już nie powiedziano, przydadzą się one za dwa lata, gdy szkoła będzie miała już wszystkie roczniki klas 1-8.

Pozostanie więc do zagospodarowania budynek po gimnazjum, w którym zarówno Dyrektor GZO jak i inicjatorzy chcą utworzyć liceum ogólnokształcące, ale na to musi się zgodzić powiat. 
Ponieważ tej zgody jeszcze nie ma (z tego co się dowiedzieliśmy starosta czeka na decyzję z kuratorium, ale jest to też wynikiem rozmów z wójtem, o czym w dalszej części artykułu) i nie wiadomo czy będzie, rozważane są trzy propozycje na jego wykorzystanie.

Pierwsza najbardziej realistyczna według pani dyrektor i inicjatorów, to właśnie ta na utworzenie LO, podpisanie porozumienia ze starostą i przejęcia szkoły jako organu prowadzącego.
Utworzono by w nim I klasy LO, dwa roczniki gimnazjalne dokończyłyby swoją edukację, a dodatkowo po zgodzie kuratorium na okres przejściowy mogłyby z Sitarskich przejść klasy 7 i 8. Gdyby takiej zgody nie było, w budynku pozostaje LO i wygaszane dwa roczniki gimnazjum. I to według pani Aleksińskiej jest również w porządku. Chociaż jak dodał pan Dariusz Zwoliński, nie w porządku dla szkoły podstawowej w Nadarzynie.

I to jest ten drugi wariant. Siódme klasy pozostają na Sitarskich, plan lekcji przewiduje dwuzmianowość i przez rok muszą one sobie jakoś radzić. W tym czasie ma powstać projekt (do 30 czerwca 2017) rozbudowy szkoły, a prace budowlane miałyby zacząć się już na jesieni tego roku. Oddany byłby 1 września 2018 i problem miałby się rozwiązać.
(Tu niestety musimy dodać coś od siebie. Na projekt rzeczywiście jest przewidziane 600 tys zł, ale w budżecie na 2017 rok, nie ma zaplanowanych pieniędzy na rozbudowę szkoły, a dodatkowo na jednej z sesji RG, była mowa o stołówce, ewentualnie świetlicy, a nie dodatkowych salach edukacyjnych, ale może coś się zmieniło).

No i trzeci wariant jest taki, że LO nie powstaje, dwa roczniki gimnazjum są wygaszane, a przez rok gmina przymierza się do podziału obwodów, czyli dzieli obszary gminy tak, aby dzieci rozdzielone byłyby do trzech szkół podstawowych, w Ruścu, przy Sitarskich i przy Żółwińskiej.
(to też jest jakieś nowe rozwiązanie, ponieważ również na sesji Rady Gminy, wójt Janusz Grzyb, przedstawiał radnym inną propozycję, w której szkoła przy Sitarskich miałaby przyjąć uczniów z Nadarzyna i Strzeniówki, a przy Żółwińskiej miałaby chodzić uczniowie z Wolicy, Szamot, Kajetan i Walendowa).

Które z tych rozwiązań będzie zastosowane, jak już wcześniej napisaliśmy będzie zależało od powiatu. Rada Powiatu w głosowaniu na sesji 7 lutego, ma zadecydować czy takie liceum może powstać w Gminie Nadarzyn.

Na razie do liceum ogólnokształcącego zachęcają jego inicjatorzy. Z jednej strony zapewniają, że będą robili wszystko aby był nim wysoki poziom, natomiast z drugiej w przypadku gdyby nie powstało, przestrzegają przed odchodzeniem, czy też utracie pracy przez nauczycieli.

Tu powstaje jednak dwugłos. Zarówno pani dyrektor Aleksińska jak i pan dyrektor Zwoliński tłumaczyli, że chodzi głównie o utworzenie liceum ogólnokształcącego i nikt nigdy nie starał się o liceum sportowe, nawet o takie nie prosił powiat, a taki termin wynikał z tego, że gimnazja profilowane mogły się w ten sam typ szkoły przekształcić.

Jak widać innego zdania jest wójt Gminy Nadarzyn Janusz Grzyb, który na oficjalnym spotkaniu u starosty kategorycznie stwierdził, że liceum ogólnokształcące go nie interesuje i jako takie w Gminie Nadarzyn nie ma sensu.

Jak w takim razie przekonywać starostę i zwalać na niego winę, że nie odpowiada na pisma, że nie ma dobrej woli, jak sam wójt takiej szkoły nie chce i mówi, że jest ona w naszej gminie bez sensu?

Wykorzystano zdjęcia ze strony powiatu pruszkowskiego
nagranie pochodzi VI Konwent Gmin Powiatu Pruszkowskiego 12.10.2016r.

You Tubie: Liceum Ogólnokształcące na terenie Gminy Nadarzyn nie ma sensu - stwierdził wójt Janusz Grzyb

Get Flash to see this player.

Komentarze:
29-01-2017
~Ty tam co dałeś pozwolenie :
Tacy jak ty wlasnie wybrali PiS ktory im robi wodę z mózgu. NA PEWNO pisze sie osobno. Zachęcam do nauki elektorat PISu - moze kiedyś cos zrozumiecie
28-01-2017
~Do Nadarzynik :):
Ja dałem zezwolenie , ty napewno głosowałeś na Palikota wiec nie płacz
28-01-2017
~do 008:
Cyt. "Do Psychiatra. Jeśli w Gimnazjum w Nadarzynie jest więcej nauczycieli na Twoim poziomie to zapewniam cię, że to nie są właściwi ludzie do prowadzenia LO."A kim ty qurwa jesteś , jakimś lokalnym "prezesem"? Co to znaczy "zapewniam cię"? Jaką metodologie badań zastosowałeś zawiedziony politycznie matole żeby obrażać nauczycieli?  więcej
28-01-2017
~Nadarzynik:
a kto dał prawo Kaczyńskiemu, Szydło, Zalewskiej do robienia bałaganu w Polsce bez konsultacji ze mną ?!
28-01-2017
~@Beata:
Pani Beato a ja was proszę abyście przestali patrzeć na swój interes i zauważyli że inni mają odmienne zdanie na ten temat. Dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie podstawówki oraz przedszkola publicznego. Kto dał wam prawo wypowiadania sie w moim imieniu??? Powtórzę nikt mnie nie zapytał co ja chce tylko na siłe narzuca mi LO którego nie chce.  więcej
28-01-2017
~Beata:
To nie pycha ani moje widzimisię. Ja tylko Was proszę o to że skoro jest na coś szansa to nie podrzucajcie kłód pod nogi tylko jako społeczność starajmy się ją wykorzystać.
28-01-2017
~@Beata:
Piszesz Lotnisko !!! To jest wlasnie wasza pycha która gardzi ludźmi o innych poglądach. Mam nadzieje ze powiat powie Nie a to bedzie Tak dla najmłodszych dzieci.
28-01-2017
~Do Beata:
Powiedz mi dlaczego twój czubek nosa na być ważniejszy od mojego ??? Uważam że liceum jest nie potrzebne w naszej gminie, uważam że podstawówka oraz przedszkole byłoby świetnym rozwiązaniem . A zresztą czy ktoś mnie zapytał o zdanie???? Dlaczego gmina staje tylko po jednej stronie a nie wyszla z incjatywą szerokich konsultacji na ten temat ?? Dlaczego moje zdanie ma sie nie liczyć ??   więcej
28-01-2017
~Beata:
Brakuje nam w gminie wielu rzeczy ale zrozumcie że w tej chwili to jedyny plus i JEDYNA SZANSA NA POWSTANIE LO dzięki reformie. Więc bardzo Was proszę złóż cie wnioski do gminy o basen , lotnisko i co tam jeszcze chcecie ale bardzo Was proszę nie przeszkadzajcie w realizacji LO.   więcej
27-01-2017
~mieszkanka:
dooo 10:03:06~mega sołtys:Właśnie nie mamy wielu rzeczy ale czy osoby tu piszące,że nie chcą liceum, a inne rzeczy które są naszej gminie bardziej potrzebne to takie osoby sa wyzywane ,obrażane to jest kulturalne zachowanie??,Dlaczego nie widzimy ,że skoro mamy tak wielką gminę to ZOZ u nas jest ,malutki ,że kolejki są do lekarzy kilkudniowe ,że dziecko mające 39 stopni gorączki nie może być od razu przyjęte bo nie ma już miejsca bo nie ma tylu u nas pediatrów (są wyjątki kilku przyjmie ,ale jedna notorycznie odmawia bez zapisu nie przyjmie dorosły może poczekać ale u dziecka 39 stopni to niebezpieczne dla życia i zdrowia--ale to powinno być innym tematem) .Dlaczego jest tylko jeden okulista i od wiosny 2016 r.do końca 2017 roku już brak zapisu -nie każdego stać na prywatnego a dziecko według pani doktor powinno do niej przychodzić co 6 miesięcy ,tylko jak to zrobić jak w rejestracji nie można się zapisać mimo zlecenia od lekarza,odpowiesz skoro jesteś taki mądry i wszystkich krytykujesz .Czy zamiast parcia na LO nie można u nas poprawić chociażby służby zdrowia???  więcej
27-01-2017
~lol do mega sołtys:
zacytuję twoje jedno zdanie przypomniejcie sobie mieszkańcy - pouczasz innych a jak sam piszesz ????? i czy technikum według ciebie uczy tylko jazdy wózkiem widłowym to tylko pogratulować ci błyskotliwości ,Wytykasz błędy innym ,a uważnie poczytaj swoje wpisy ile ty ich robisz ? pokazałam ci jeden z wielu .Piszesz o dyr. gimnazjum a napisz dlaczego się u nas znalazł i z jakich powodów nie uczy w Pruszkowie ( osobiście nie mam nic do tego dyrektora) ale skoro już poruszasz ten temat to dokończ go .CZY PONOWNIE NIE ODPOWIESZ NA TE PYTANIA JAK NA WCZEŚNIEJSZE? LECZ ZNOWU WSZYSTKICH CO MAJA WŁASNE ZDANIE BĘDZIESZ POUCZAŁ I WYZYWAŁ ????  więcej
27-01-2017
~Renoma Nadarzyna :
Nadarzyn będzie miał liceum, moim zdaniem jest to bez sens, z drugiej strony nauczyciele boją się że stołki potracą więc kombinują, 3 osoby ukończyły LO sportowe w Pruszkowie, ok ale za ile czasu LO Nadarzyn będzie miało taka renomę żeby dzieciaki wybitnie uzdolniony sportowo z pobliskich miejscowości chciały tu uczęszczać?  więcej
27-01-2017
~008:
Chyba kilku wójtowych klakierów tu się trochę zapędziło, albo ma problemy z rozumieniem teksty pisanego. Nikt nie neguje chęci na LO w Nadarzynie jako idei, ale w obecnych warunkach lokalowych nie można tego robić, bo podstawówka przy Sitarskich pękła w szwach a są jeszcze realne wyliczenia, że dojdzie więcej dzieci do klas pierwszych i klasy 7 i 8 i spowoduje to ogromne niedogodności w nauce dla dzieciaków w podstawówce. Do mega sołtys. Człowieku! Opanuj się. Nazywanie matołami rodziców, którzy chcą optymalnych warunków nauczania dla dzieci w podstawówce nawet kosztem odłożenia decyzji o utworzeniu LO w Nadarzynie na kilka lat później nie uprawnia Ciebie do obrażania tych rodziców. Mam nadzieję, że zarówno Starosta jak i Kuratorium Oświaty zauważą ten problem, o którym mówię. Do Psychiatra. Jeśli w Gimnazjum w Nadarzynie jest więcej nauczycieli na Twoim poziomie to zapewniam cię, że to nie są właściwi ludzie do prowadzenia LO.  więcej
27-01-2017
~mega soltys = poziomu 3,18 i oswiadczen majatkowych :
27-01-2017
~do mega-sołtysa:
jakim prawem osądzasz ludzi tu wpisujących się, jakie ty zdobyłeś wykształcenie/masz może?/-magistra z prywatnej uczelni czy profesora-pochwal się .
27-01-2017
~Do Einsteina ::
Miało byc : ' widać, że zabolały '
27-01-2017
~Do kolejnego ' Einsteina' ::
Widać, że zapłaty słowa ' mega sołtysa', szczególnie tego ' leszcza' .Żeby jeszcze nauczył się wszystkiego co potrzebne by się sprawnie komunikować to moze kiedyś zrozumie do czego służy liceum. Pozdrawiam wszystkich niedouczonych i życzę samozaparcia ( nie mylić z tym jelitowym, kto wie jak przy takim poziomie zostanie to odebrane).   więcej
27-01-2017
~Do leszcza mini sołtysa :
Czy fakturkę wystawiłeś gminie ty ,twoja nałożnica lub twoje pomioty ??
27-01-2017
~mega sołtys:
do mieszkanka - nie mamy naprawdę wielu RZeczy w naszej gminie!!! I widać po tych wpisach jaki poziom wykształcenia mamy!!! "Na H... nam LO?!" napisał 008... ano na to żebyś głąbie nauczył się pisać po polsku!!! I nie obrażał prawdziwych CH...w!!! Technikum logistyczne wam sie matoły marzy!?? Po co??? Umiejętność jazdy wózkiem widłowym nie wymaga 5 lat kształcenia!!! Chyba że dla co poniektórych "wiejskich mundrali" wypisujących bzdury poniżej z błędami ort. (że o stylistycznych nie wspomnę)... W gimnazjum mamy dyrektora - który przez wiele lat "dyrektorował" bardzo dobremu liceum w Pruszkowie (Kościuch)!!! Więc myślę że o należyty poziom nie powinniście się martwić! a wracając do "przepełnionej" podstawówki na Sitarskich - przypomniejcie sobie mieszkańcy - bo słoiki nie mogą - jak wyglądała nauka w tej podstawówce przed nastaniem władzy (GM) czyt. Grzyb&Muchalski!!!   więcej
27-01-2017
~Psychiatra:
A dlaczego nie mamy Biedronki? A dlaczego nie mamy wiecej fajnych samochodów na ulicach? Dlaczego nie mamy lotniska? Dlaczego nie mamy miodu płynącego w naszych rzeczkach?Wy jestescie p.......! Jak sie czyta te roszczenia i krytykę to ma sie wrażenie ze z jakimś niepełnosprawnymi umysłowo tu się rozmawia! Żenada!   więcej
27-01-2017
~mieszkanka:
W Pruszkowie jest WKD dlaczego u nas niema Pruszków ma dworzec kolejowy dlaczego u nas nie ma kilka osób chce koniecznie LO BO Pruszków MA KILKA ,a ja się pytam Pruszków ma BASEN U NAS NIE MA TAM JEST SPOTE CZEGO NIE MA UNAS WAŻNIEJSZYCH ŻECZY ja chcę zamiast LO lepszą komunikację ze stolicą i Pruszkowem ,mnie i moje dziecko nie interesuje LO Mamy jeden dom kultury w którym nie liczy się to co by mieszkańcy chcieli tylko jest tam to co urzędnikom się podoba .Dlaczego w zimie nie mamy lodowiska inne miejscowości mają .Dlaczego dzieciaki w ferie czy wakacje nudzą się w domach bo wójt myśli tylko jak umilić życie swoim pracownikom ,a nie ogółowi ,co my w ogóle mamy ??? Liceum się kilu osobom marzy ,a nie widzą tego co mieszkańcy by chcieli mieć w swojej gminie   więcej
27-01-2017
~do tych co chcą liceum:
piszecie ,że jest potrzebne dl dobra dzieci---ja zadam wam pytanie dlaczego nasze dzieci ze szkoły podstawowej i gimnazjum mimo ,że wiele lat temu wszedł sprzepis o basenie przynajmniej raz w tygodniu bo to dbanie o kręgosłup ,dlaczego u nas tego nie ma?? może i jest jak kiedyś mi nauczycielka powiedziała ,ALE NIE DLA ZWYKLEGO UCZNIA TYLKO DLA ELITY .Mam znajomych co maja dzieci w tym samym wieku co moje jedni mieszkają w Warszawie inni na małej wsi zabitej dechami ,ale tam wszystkie dzieci mają BASEN raz w tygodniu I co mi odpowiecie dlaczego u nas dzieci tego nie mają?? choć podobno nasza gmina jest tą jedną z najbogatszych jak się gmina tak chwali   więcej
26-01-2017
~Zdegustowany :
Jestem zdegustowany poziomem intelektualnym tu piszących. Nie obchodzi mnie polityka, kto z kim i ile wypił. Oczywiscie nie popieram wszelkiego rodzaju wykroczeń i jestem przeciw władzy, ktorej słoma z butów wystaje. Osobna jednak jest kwestia edukacji i uważam, ze powinnismy dążyć do stwarzania możliwości naszej młodzieży i naszym dzieciom. To co zrobiła obecna minister Zalewska jest krokiem w tył. Powstaje pytanie : czy chcemy by nasze dzieci tez łamały prawo w przyszłości? Dajmy im szanse by je zgłębiały i były mądre. Nie blokujmy czegoś dobrego tylko dla zasady przeciwstawienia się tym, ktorych nie lubimy.   więcej
26-01-2017
~Wypadek szefa Wydziału Administracji Sztabu Generalnego Wojska Polskiego !! :
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1038663,title,Kolizja-z-udzialem-auta-Kancelarii-Sejmu-Do-zderzenia-doszlo-w-Warszawie,wid,18686503,wiadomosc.html?ticaid=11883d&_ticrsn=3
26-01-2017
~te Zdegustowanya nie jestes zdegustowany 3.18 i oswiadczeniami majatkowymi:
26-01-2017
~Zdegustowany :
008:' Nie ma ' pisze się osobno! Ludzie, nie blokujecie tych, którzy stawiają na rozwój i edukację! Dla Was juz moze za późno, ale dajcie szansę Waszym dzieciom
26-01-2017
~Zdegustowany :
Do 008: jak ktos robi takie błędy językowe i nawet ' H..' pisze przez damo H nie mówiąc o innych błędach to jakie ten ktos moze miec pojęcie o liceum?!!!
26-01-2017
~008:
Zeus. napisałeś "Jesteśmy sporą gminą i powinniśmy mieć odpowiednie do wielkości i potencjału gminy aspiracje" . Wybacz, ale chyba nada nie zszedłeś na ziemię tak jak Ci radziłem rano, a jeśli nawet to nada w Twojej Głowie mocno szumi ambozja... . Co to za pomysł z elitarnym LO? Co to za pomysł z realizacją aspiracji. Człowieku! NIEMA WARUNKÓW LOKALOWYCH dla LO w Nadarzynie. Posłuchaj wypowiedzi dyrektorki ze SP przy Sitarskich!!! Po jaki h... rozbudowywać szkołe przy Sitarskich jak obok masz gotowy gmach dla drugiej podstawówki. NP. w Kajetanach nie ma świetlicy, w Strzeniówce nie ma świetlicy, w Starej Wsi nic nie ma!!! Wokoło masz od cholery szkół średnich a w gminie podstawowych szkół brakuje w samym Nadarzynie!!!   więcej
26-01-2017
~Zeus:
A ja jestem zwolennikiem LO w Nadarzynie. Jesteśmy sporą gminą i powinniśmy mieć odpowiednie do wielkości i potencjału gminy aspiracje. Dlaczego na wstępie zakładamy, że LO w Nadarzynie ma być kiepskie. Myślę, że przy wsparciu i nadzorze (po wyborach) nowych, kompetentnych i szczerze zaangażowanych władz gminnych można stworzyć w nadarzynie niewielkie, wręcz elitarne (mam na myśli jakość nauczania) LO. Część dzieci rzeczywiście będzie chciało jeździć do LO warszawskich. Szczególnie te, dla których W-wa jest sama w sobie atrakcją. Ale znajdzie się sporo, które będą chciały się uczyć na miejscu - jeśli szkoła będzie naprawdę dobra. To nie jest trudne. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić. I przede wszystkim chcieć. Celem ma być utworzenie dobrej szkoły średniej a nie uprawianie polityki i realizacja przez władze własnych delikatnie mówiąc "niejasnych" interesów.  więcej
26-01-2017
~do: nauczycielka:
Pokazujesz poziom jaki reprezentujesz. Wstyd.
26-01-2017
~nauczycielka:
Chcecie stworzyć LO kosztem podsawowki na Sitarskich. Nie doczekanie wasze. Tylko spróbujcie to zobaczycie determinację wszystkich nauczycieli i rodzicow z Nadarzyna. Nie dla LO!!!!!
26-01-2017
~Do mgr z Wf:
Panie mgr od skoku przez kozła , po co gadać dyrdymały wystarczy obejrzeć wasze gadanie z początku stycznia i teraz :) myślicie że ciemny lud to kupi ??;)
26-01-2017
~To spotkanie w szkole, było dla mnie strasznym doświadczeniem.:
Jak może jakaś iksińska, takie głupoty ludziom opowiadać.
26-01-2017
~Spotkania z nimi to kompromitacja, od nich trzeba uciekać.:
Wokół Grzyba i Muchalskiego, kręcą się kryminalne sprawy, dlatego z przyzwoitości nie powinni się wypowiadać i pokazywać ludziom na oczy.
26-01-2017
~Ale farsa:
Grzybiarstwo będzie robiło wszystko żeby trwał ciemnogród w Nadarzynie. Problem polega na tym że Grzyba tu za chwilę nie będzie. Powinien sobie darować podejmowanie tak ważnych decyzji.
26-01-2017
~Po co nam liceum na poziomie Grzyba i Muchalskiego:
Strzeż nas Panie Boże przed takim liceum, a takich nikczemnych rajców, strąć do piekła amen.
26-01-2017
~To są zdegenerowani ludzie do niczego nie zdolni.:
Muchalski to kierowca pijak, który jeździ swoim samochodem, mając około 4 promile alkoholu we krwi, Grzyb pije alkohol w szkole i ma 6 zarzutów od prokuratora za nielegalny majątek. Co z nimi można budować, jak im się wszystko na łeb wali.
26-01-2017
~liceum !:
Jestem przeciw, bo poziom tego liceum będzie fatalny !
26-01-2017
~apel gminny !!!:
a gdzie można wyrazić swój sprzeciw wobec tego absurdalnego pomysłu liceum w Nadarzynie, poza portalem Nadarzyn.tv ? Ja jestem przeciw powstaniu liceum. Najpierw dobre warunki i poziom nauczania dl szkoły podstawowej a dopiero później kolejne, ewentualne kroki.  więcej
26-01-2017
~dwa światy:
A na stronie gminnej link i apel do podpisania się za pomysłem z LO. :)
26-01-2017
~rodzic:
dzieci mają się przemęczyć? naprawdę? reforma miała być po to aby dzieciom było lepiej, a przynajmniej tak twierdzą jej inicjatorzy. tymczasem warunki lokalowe szkół nie są przystosowane do tego typu zmian i dzieciom będzie nomen omen GORZEJ bo dwuzmianowość jest pogorszeniem warunków nauki, a nie jej poprawą. rocznik, który teraz jest w klasie 6 to rocznik eksperymentalny, który poza przemęczeniem się w 7 klasie i nie wiadomo co w 8, raczej nie będzie mądrzejszy niżby poszedł do 1 klasy gimnazjum i uczył się w odpowiednich warunkach lokalowych, z zachowanym planem dnia i tak dalej. koszmar.  więcej
26-01-2017
~mama gimnazjalisty:
Odnoszę nieodparte wrażenie, że robi się w tej sprawie z tata wariata... na wczorajszych zebraniach była przedstawiona zupełnie inna wersja wydarzeń, niż ta, która wynika z nagrania... czyżby ktoś, delikatnie rzecz ujmując, mijał się z prawdą???
26-01-2017
~Mama:
I jak tu im wierzyć że chcą dobra dla naszych dzieci
26-01-2017
~008:
Chyba najwyższy czas, żeby Pan Zwoliński i Pan Skrzypaczak, oraz inni nauczyciele zeszli na ziemię i zajęli się praca u podstaw w nadarzyńskiej edukacji. Chodzi o palenie tytoniu w szkolnych ubikacjach, wulgaryzmy na korytarzach w czasie przerw i na niektórych lekcjach, odpolitycznienie niektórych nauczycieli, interwencję u rodziców w sprawie picia piwska na domówkach uczniów, popijanie przez niektórych trenerów. To LO kosztem jakości kształcenia w podstawówkach to pomysł z gruntu zły! Na szkołę średnią w Nadarzynie przyjdzie jeszcze czas!  więcej
26-01-2017
~skonfundowany:
1. Zgadzam się z Wójtem (wyjątkowo), że LO w Nadarzynie jest niepotrzebne.2. Wątpię czy LO sportowe będzie miało sens.3. Może warto zastanowić się jaki Nadarzyn ma potencjał, pomijam Wójta (6 zarzutów) i zastępcę (3,18promila) oraz p. Aleksińską (sprawa z alkohol w szkole). Może technikum - technik logistyk? Trochę tych sortowni w okolicy jest, więc szansa na pracę dla młodych by może była. Problem w tym, że nauczycieli by trzeba zmienić na takich co zawodu nauczą.Odnoszę wrażenie, że pomysłodawcom LO nie chodzi o realizację funkcji edukacyjnej - przygotować młodzież do pracy, tylko o zaspokojenie własnych ambicyjek lub utrzymanie "ciepłej" (w cudzysłowiu bo nauczycielem łatwo być nie jest) posadki.  więcej
26-01-2017
~Mieszkaniec:
Wstyd dla tych osób które mówiły że z powiatem to rozmawiali tylko i wyłącznie o LO a nie o LO sportowe. Wstydźcie sie jestescie nauczycielami , trenerami i tak łatwo weszliście w gierkę grzyba. Jak teraz wyglądacie , nigdy nie było mowy o LO sportowym? To co wójt na spotkaniu był na lekach ? Myśle że takim postępowaniem zalatwiliscie sobie i swoim kolegą zmianę miejsca pracy.  więcej
26-01-2017
~Mieszkankapruszkowskiej :
Wójt wie,że jest ostatnią kadencję więc już nic dla gminy nie zrobi. Poza tym jest obrażony na mieszkańców bo gadają o nim i pijaku za ich plecami. Zapomnieliscie jeszcze o budżecie, który żeby domknąć trzeba wyemitowac obligacje.
26-01-2017
~Przez was kłamcy nie bedzie liceum:
I bardzo dobre po co kłamać !!!
26-01-2017
~Rei:
Bo to prawda, ze liceum w Nadarzynie jest bez sensu. Nigdy nie dorówna tym z Warszawy, ani poziomem edukacji, ani możliwościami rozwoju kulturalnego. Tu jest wszędzie daleko i nikomu sie nie chce nic robić.
26-01-2017
~Rodzice:
Rodzice nie wiedzieli ze to spotkanie dotyczzące liceum
26-01-2017
~Aaa:
Chcemy liceum!
26-01-2017
~Skandal:
Trzeba było sie upierać na sportowe LO ?? Po co teraz mówić nie prawdę ?? Wójt szczerze powiedział co myśli o LO , dlaczego na wczorajszym spotkaniu zostałam w prowadzona w błąd ? Podobno LO sportowe nigdy nie padło w rozmowach z powiatem?? BRAWO WY !!! Jaki przykład dajecie p. Jaworska??  więcej
26-01-2017
~Wójt Grzyb lubi podstawówkę bo tam można napić sie alkoholu.:
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU