24 listopada 2024, imieniny obchodzą: Emmy, Flory, Jana

~Sympatyk PO
07:32 24-11-2024
Umiemy się promować, uśmiechać i klepać po plecach, także to powinni... więcej »
~Bezpieczeństwo w gminie
08:09 23-11-2024
Taka uwaga na marginesie. Piątkowy poranek 22 listopada 2024 r. na drogach... więcej »
~Uczciwy. Przepraszam wszystkich.
23:22 22-11-2024
Oby sie na nim przejechali.... więcej »

Laska za kasę gminną?

Komentarzy (35)
31-01-2016

Ale nam się dostało...? Normalnie jesteśmy wstrząśnięci, zmieszani i nie wiemy co z sobą zrobić.  Ale bez żartów...

W ostatnich Wiadomościach Nadarzyńskich przeczytaliśmy, że komuś zrobiło się przykro bo negujemy przyznanie Laski Skautowej Januszowi Grzybowi. Tylko, że wręczenie tego wyróżnienia nastąpiło na sesji Rady Gminy w grudniu 2015 roku, a na naszym portalu do tej pory nie ukazał się, żaden artykuł na ten temat.
Chcieliśmy najpierw poznać uzasadnienie przyznania tej nagrody, a została ona przyznana rozkazem z 22 grudnia 2015 r, a więc już po fakcie postawienia wójtowi Gminy Nadarzyn, sześciu zarzutów prokuratorskich. Trochę nas to zdziwiło i zastanowiło, czy nie jest to przypadkiem celowe zagranie, aby przykryć ten niewygodny fakt oskarżenia, tym bardziej, że odpowiedź jednego z harcerzy na zapytanie "za co ta laska", była wzruszająca "nie wiem, ale chyba za to, że dał nam autokary" (w celu przewiezienia harcerzy).

W tym celu wysłaliśmy zapytanie do przedstawicieli ZHP. Dziwne, śmieszne i wręcz żenujące jest to, że nasza prywatna korespondencja z zapytaniem znalazła się od razu u urzędników gminnych, którzy ja zamieścili w Wiadomościach Nadarzyńskich mając nadzieję, że wylewając swoje żale na nasz portal, chociaż trochę nas ośmieszą.

Laska Skautowa, czyli Honorowe Wyróżnienie "Niezawodnemu Przyjacielowi" jest wyrazem największego uznania ZHP dla osób nie będących harcerzami, za wybitne zasługi, docenianie i wspieranie ruchu harcerskiego.

Te wybitne zasługi wójta Janusza Grzyba, jak można przeczytać to pozyskanie lokalu na zbiórki harcerskie w domu parafialnym. Wydawać by się mogło, że ksiądz Jarek  jako opiekun harcerzy, takie pomieszczenie dla organizacji społecznej jaka jest ZHP, mógłby uzyskać pro bono.

Inną wybitną zasługą wójta, jest udostępnienie gimnazjum na biwaki harcerzy, czy to, że w Gminie Nadarzynie rośnie dąb na "100 lecie harcerstwa". 

Oczywiście tak jak w tytule, nie możne zabraknąć wątku pieniężnego. Laska skautowa została przyznana za wsparcie finansowe różnych przedsięwzięć harcerskich oraz tego co udało się zapamiętać w potoku zasług wójta, wyżej wspomnianemu harcerzowi, czyli wsparcie w postaci sfinansowania ze środków gminnych kosztów związanych z wynajęciem autokarów do przewozu harcerzy. 

Czy to są wybitne zasługi Janusza Grzyba? Nagroda nawet nie jest przyznana wójtowi Gminy Nadarzyn, tylko osobie prywatnej Januszowi Grzybowi!!!

Czy pieniądze pochodziły z jego prywatnej kieszeni, a biwaki odbywały się na jego prywatnym ranczu w Dylewie???

Obłuda, obłuda, obłuda.

Dziękujemy Komendzie Chorągwi Stołecznej ZHP w Warszawie, że uzasadnienie i odpowiedź na naszego jak widać PUBLICZNEGO maila, mogliśmy przeczytać w Wiadomości Nadarzyńskich. 

Jeżeli takie panują standardy kulturalnego zachowania w ZHP, że zapytanie, a następnie odpowiedź z 15 stycznia najpierw trafiają do Urzędu Gminy (do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi), a nie do naszej redakcji, to praktycznie wyjaśnia całą sytuację. 

Gratulujemy harcerzom postawy instruktorów.

Komentarze:
18-02-2016
~żal mi was:
Strasznie wielu tu znawców i krytyków. Jeśli ktoś z was zrobi tyle co ks.Jarek dla dzieci,młodzieży to możemy dyskutować i krytykować. Pokażcie swoje osiągnięcia, bo póki co to tylko jad sączy się od was a nic pozytywnego.Żal mi was
15-02-2016
~??:
Może warto było by zapytać dha harcmistrza co robil w tym czasie bo może miał obowiązki duszpasterskie a przedstawiciele szczepu byli na uroczystości posadzenia dębów pamięci. co do zhp a zhr - zhp ma odziwo więcej kapelanów niż zhr, skauting z założenia jest areligijny lecz oparty na wartościach chrześcijańskich. tylko ignoranci historyczni zatrzymują się na czerwonym etapie harcestwa (w najbardziej czerwonym okresie nawet nie nazywało się ZHP). ZHP ma swojego przedstawiciela przy KEP. Nie mierzmy wszystkich swoją miarą i nie oceniajmy tego co zewnętrzne nie znając szczegółów i warunków, które wpływają na niektóre sytuacje (wcześniej zaplanowane spotkania, nagłe wydarzenia a czasem po prostu nadmiar innych zaangażowań)   więcej
15-02-2016
~mamam:
nie podoba mi się, że jakaś osoba pospisuje się moim nickiem (ten ostatni wpis należy do zupełnie innej osoby niż wszystkie poniższe)
09-02-2016
~mamam:
ciagle niektórzy opluwają wszystko i wszystkich cały klan nad tym pracuje -jak widac.Co się tyczy dzieci to nia wolno uzywac słów Patologia w rodzinie-skąd macie taką pewność,że to prawda...bieda to jeszcze nie patologia!!!!Toże jakieśpismo "wyciekło"-nie ma się co dziwić"znacie ..krótka rozprawa miedzy wojtem ,panem a plebanem...u nas normalne ,wszystko przeciwko normalności,może uda się coś zmienić,ale ludzie są tak omotani,że to jest trudne,ale żywi nie traćmy nadziei...w końcu to musi się rozlecieć ZHP-mowicie nie polityczne ,ale dlaczego nie patriotyczne?Dlaczego nie ZHR?A widzieliście jaką mają tablicę w pomieszczeniu,gdzie sa zbiórki --PZPR-to czego te dzieci uczą?  więcej
05-02-2016
~dorambo:
ZHP to kontynuacja nauczania z lat ,gdy utrwalała sie wladza ludowa w PRL .Po 1990 r powstało ZHR.do tej organizacji należa dzieci rodziców ukształtowanych trochę inaczej jak ZSL-Psl czy PO-PZPR-tak jest w tej gminie.Szokujące jest ,że przy kościele w Nadarzynie utworzył się szczep ZHP/przy innych kościołach w Polsce znajduje miejsce ZHR.NIe dziwi mnie ,że 19 września 2015 na uroczystości sadzenia "Dębów Pamieci"nie było Harcmistrza-mimo,że takie zaproszenie otrzymał...?  więcej
02-02-2016
~@mama:
Wójt się nie wstydzi, że nic nie robi.Jak Pani sama pisze gmina / czytaj wójt/ nic nie zrobiła. I za to na sesji włodaż tej gminy laskę z honorami odbierał. A to dlatego, że super druch z czegoś gminnego dla dobra naszych dzieci skorzystał. Ale wójt ma problemyz prawem, prokurator go ściga. Trzeba pokazywać mieszkańcom, że to nie tak. On jest super, to opozycja jest fe.A że proboszcz kumpel to wzięli druha w kleszcze i wyszło jak wyszło. Druh jest super ok. Ale jak widać nadarzyńskie szambo łatwo się przykleja, trzeba być bardzo czujnym.  więcej
02-02-2016
~mamam:
może tak, może nie - nie mnie oceniać. po prostu doceniam czyjś trud i wstydzę się, że sama nie daję z siebie tyle ile bym mogła gdybym się bardziej postarała i lepiej zorganizowała.
02-02-2016
~obserwator:
Pan Jarek coś często ugina ten kark, świętym to on nie zostanie męczennictwa nie ma we krwi.
02-02-2016
~mamam:
ja widzę to nieco inaczej - nawet jeśli dał się "wkręcić" to dlatego, że walczył dla swoich podopiecznych, a czasami trzeba ugiąć kark, aby cokolwiek załatwić. dzięki temu, że wziął na siebie taki ciężar i min to co się teraz dzieje i mówi, to dzieciaki z biednych i patologicznych rodzin jadą na wakacje (bo jakoś gmina o nich nie pomyślała nigdy żeby coś zorganizować choćby 1 raz do roku), harcerze mogą korzystać z autokarów gminnych, mają wsparcie dla swojej działalności (zresztą charytatywnej) bo pieniążki z nieba nie spadają, a taka działalność generuje koszty i potrzebuje środków - ks Jarek ma to finansować z własnej kieszeni? moim zdaniem wystarczająco dużo daje od siebie. podobnie jak cała kadra i te wszystkie dzielne maluchy. jestem dla nich pełna podziwu i darzę ogromnym szacunkiem, nawet pomimo tego, że czasami ktoś gdzieś coś .... ale dla innych, nie dla siebie.   więcej
02-02-2016
~do mama(chyba tak miało być?):
To nie my wikłamy Pani dziecko w politykę. Zrobił to, wielki człowiek, dh Jarek ulegając naciskom politycznym. Mam wiele uznania dla ludzi działających w harcerstwie, mieszanie jej w zagrywki lokalego kacyka jest jej kalaniem.
02-02-2016
~mamam:
całą mocą popieram zdanie pana Jacka odnośnie ZHP - nie opluwajcie ludzi, którzy robią kawał wspaniałej roboty dla naszych dzieciaków. niech nadal działają tak jak do te pory - wielki szacunek dla całej kadry. dziękuję im zapał i poświęcenie. dh Jarek to WIELKI CZŁOWIEK - pewnie niedługo będzie musiał odejść od nas i pozostawi po sobie ogromną pustkę. nie wikłajmy harcerzy w rozgrywki "powyżej" - oni mają zupełnie inne cele i założenia! my jako rodzice płacimy składki, angażujemy się, staramy się pomóc, wesprzeć tych młodych ambitnych ludzi. nie obchodzi nas "polityka". najwięcej krzyczą ci, którzy nic nie robią, zawsze wiadomo, kto pierwszy rzuci kamieniem. zamiast pyskówki weźcie się ludzie do pracy, zróbcie coś dla innych, pomóżcie harcerzom nieść pomoc lub w ich działaniach na rzecz nas wszystkich.   więcej
01-02-2016
~do: Lala ze SPA Kielce::
Ty Lala to powinnaś chyba poszukać roboty na nocną zmianę bo wszystko ci się jednoznacznie kojarzy. To chyba nazywa się "nimfomania".
01-02-2016
~@Jacek:
To Ty dorabiasz tu jakąś historię. Ile takich Lasek Skautowych wreczono w ciagu ostatnich 5 lat w powiecie pruszkowskim? Nagle znalazł się "niezawodny przyjaciel"? Właśnie wtedy gdy prokurator postawił zarzuty? To dobry moment, żeby odpłacić się za parę złotych i salę na zbiórki? W dodatku cudze? Ile ten "niezawodny przyjaciel" dał swojej prywatnej kasy?, a może poświęcił wam ze dwie godziny czasu? może coś zreperował? To w naszej gminie największy wasz dobroczyńca? Żenada. Druhowie wdepnęli w g..i smród będzie sie za nimi ciągnął.   więcej
01-02-2016
~lili:
Jacku jaki art.co ty piszesz pomyliłeś strony chyba wyraźnie pan Wiktor napisał ,że cytuję" na naszym portalu do tej pory nie ukazał się, żaden artykuł na ten temat. " a ukazał się z tego co czytamy w WN i to tam pracownicy gminni zamieścili prywatną korespondencję tego Pana .Powiedz ,czy jest to zgodne z prawem jakie znasz ??i czy to popierasz ? bo jak na razie to odniosłam wrażenie z twojego wpisu ,że broni wójta a za art. negujesz ten portal tylko jaki art .przecież na ten temat żaden się nie ukazał chyba ,że ktoś celowo ci to wmówił   więcej
01-02-2016
~Jacek:
Rozkaz wyszedł 22.02.15r. w mailu musiał wystąpić błąd. Rozkazy są publicznie dostępne, możecie sprawdzić sami. Decyzję o przyznaniu tego wyróżnienia możecie przeczytać tutaj:http://dokumenty.zhp.pl/pliki/glowny_20150303_103204_d_54_2015_laski_skautowe_2015.docxA no i proszę mi wyjaśnić skąd wniosek, że chodzi o osobę P. Grzyba, a nie jego jako wójta? Jedna z paru złych interpretacji odpowiedzi od Druhny Komendant Hufca Pruszków. Czemu wnioskuję, że zła interpretacja? Przeczytajcie co jest napisane w decyzji do, której podałem link wyżej. Jest napisane wyraźnie, że chodzi o Wójta Gminy Nadarzyn.Chyba nie muszę wspominać o tym, że powinno wyjść sprostowanie w tej sprawie. ;)Oczywiście lokal jest dzięki pomocy dh. Jarka (kto zna dokładną historię drużyny to wie jak to było, a jak ktoś nie zna wystarczy zapytać. Spokojnie harcerze nie gryzą i nie mają wścieklizny). Jedyna kwestia finansowa to utrzymywanie lokalu, a na to pieniądze idą ze środków gminnych. Co też jest napisane w mailu, którego wystąpił tutaj tylko fragment. No i jestem ciekaw kiedy to zapytanie do harcerza padło. Możecie to jakoś udowodnić? Bo jeśli tak to chyba coś mi tu nie gra i śmiem wątpić w prawdziwość tej informacji.I pytanie za 100 punktów... Jak ma się jakakolwiek organizacja utrzymywać bez pieniędzy? Kompletnie nie rozumiem czemu w tym artykule to brzmi jakby to było coś zakazanego. Jakby był Wójt ze "Stowarzyszenia Przyjaciół Gminy Nadarzyn" (przepraszam, jeśli się pomyliłem, ale nie pamiętam dokładnie nazwy) to też by prosili o wsparcie finansowe czy inną pomoc. Czy chociażby strona nadarzyn.tv nie potrzebuje pieniędzy na utrzymywanie się? Albo np.: wyżej wspomniane przeze mnie stowarzyszenie? Pieniądze skądś się muszą brać u harcerzy na działania i z tych dotacji, które zostały przyznane m.in. z pieniędzy gminy, odciążają rodziców, którzy już i tak sporo płacą (w moim mniemaniu) za wyjazdy swoich pociech. No i jakie Wasze pieniądze? To są pieniądze NAS WSZYSTKICH. Również rodziców harcerzy, których m.in. w tym momencie obrażacie. Nawet tych rodziców, których dzieci były harcerstwie, bo też z tego korzystały. Nawet harcerzy, którzy odprowadzają podatki w Nadarzynie i też z tego korzystają.Swoją drogą też nie rozumiem czemu tutaj harcerze są obrażani. Jeśli jest potrzebna ich pomoc i przyjdzie ktoś do nich z prośbą, mogą zawsze na nią liczyć. Co pokazali chociażby w sierpniu, gdy były obchody z przywiezieniem ziemi z Katynia, a z tego co mi wiadomo to nie było zorganizowane przez P. Grzyba, ani żadnego z jego współpracowników. Chodzi mi o to, że harcerze nie popierają żadnej ze "stron mocy". Są dla wszystkich tylko wystarczy się do nich odezwać. A czasem tego nawet nie potrzeba co widać w okolicach Świat Bożego Narodzenia czy WielkanocyPonadto. Gdyby nie ZHP w Nadarzynie to teraz dzieciaki nie miałyby co robić, łaziłyby pewnie po rynku w Nadarzynie i paliły papierosy i piły alkohol etc. Wystarczy wyjść na rynek i popatrzeć. Jest tam takich dzieciaków pełno i zapewniam Was wszystkich, że Ci ludzie nie są w ZHP.Mimo wszystko przypominam, że ZHP to organizacja APOLITYCZNA. Jeśli ktoś twierdzi inaczej niech wskaże źródło gdzie ktoś z ZHP powiedział/napisał, że powinniśmy popierać kogoś i na niego głosować w wyborach.Nie chciałbym, żeby to zabrzmiało jako obrona P. Grzyba. Nie popieram, żadnej ze stron. Po prostu ten artykuł (z całym szacunkiem dla P. Majewskiego i całej redakcji) jest na bardzo słabym poziomie. Argumenty tak trochę kuleją, bo są sformułowane z fragmentów, które są jeszcze przerobione, żeby pokazać, że P. Grzybowi się ta laska nie należy.Pozdrawiam wszystkich serdecznie, nie wciągajcie w wojny polityczne kogoś, kto nie chce być w to wciągnięty, zwłaszcza kiedy nie próbuje.  więcej
01-02-2016
~wojtek:
dh Jarek faktycznie trochę się pogubił. Wspaniałemu człowiekowi, harcerzowi i duchownemu rzeczywiście łatwo pogubić się w nadarzynskim bagnie. Człowiek uczciwy i prostolinijny może za tym nie nadążyć.
01-02-2016
~ala:
Moi drodzy, przywyknijcie do norm jaki w naszym kraju obowiązują. Gangsterkie układy? Sory, taki u nas klimat. Wójt za zgodą rady gminy przekazuje kościołowi nasza - gminna działkę. Czy ktoś podziękował nam, jej włascicielom? Nie medal za zasługi dostał Grzyb. Laskę dostał też za użyczenie naszego majątku. On dostał - ten filantrop dajacy cudze. A swoją drogą moralnośćw tym ZHP dozenada i w pysk nie ma co walić. Żenujące lizodupy , liczą, że w nagrodę za kablowanie coś sobie załatwią.   więcej
01-02-2016
~Dylewo:
Kto się bawił na terenie rancza wójta, chodzi o te osoby widziane na tarasie domu, na wyspie i w stawie
01-02-2016
~Kierowca:
W Dylewie to były ale tylko druhny
01-02-2016
~Sikorski:
Harcerstwo nadarzyńskie ma wielkie perspektywy w dyplomacji polsko-amerykańskiej
01-02-2016
~Ol ! w tym SPA musialo sie dziac:
Kto za to placil ?
01-02-2016
~Nie laskę, ale laską.:
01-02-2016
~Lala ze SPA Kielce:
Co to za robienie konkurencji z tą laską?
01-02-2016
~Laske mu dali.:
A wór na plecy i kij do podparcia.
01-02-2016
~leo48:
Być może to najlepsza pora na zmianę warty w Hufcu Pruszków. Powszechnie wiadomo, że "ryba psuje się od głowy".
01-02-2016
~ZIMA:
popieram, że dzieci powinny być wożone na wycieczki "lokalne" autokarami gminnymi! harcerzy się nie czepiajmy bo uczą dzieci samego dobrego (nikt ich nie wkręca w zagrywki polityczne) ! apelowałabym abyśmy wystąpili o budowę basenu w tej jakże bogatej gminie, a przynajmniej lodowiska w okresie zimowym - wszyscy dookoła mają lodowiska - tylko nasze dzieci nie mają tu atrakcji !!! zajęcia prowadzone przez NOK są super, ale co z tego - dla wybranej małej grupki najmłodszych, w godzinach dogodnych dla rodziców niepracujących (10-14), nie zapewnia się jedzenia i jeszcze trzeba za to płacić! wielkie halo bo postawili 3 bujawki na placu kościoła - śmiech na sali w porównaniu z wypasionymi placami zabaw, jakie mają okoliczne wsie! zróbmy klub dla młodzieży żeby nie siedziała na ławkach w rynku i nie piła i jarała - niech ma dokąd pójść, spotkać ze znajomymi, pogadać, obejrzeć mecz i inne programy. zamiast się wzajemnie opluwać zróbmy coś, ruszmy głowami, podzielmy pomysłami - bądźmy kreatywni dla wspólnego dobra, spożytkujmy buzujące emocje - przemieńmy je w pozytywną energię !!!   więcej
01-02-2016
~Sylwek:
Nie wiem jak są rozporządzane autkoary w gminie. Mam dziecko w 1 klasie i na wyjazd do kina w Jankach rodzice składali się na bilet oraz autokar. Trochę sporo jeżeli za 8km w jedną stronę płaciliśmy 500-600 zł. Przy takim użyczaniu to ani laski ani łaski nie ma.  więcej
01-02-2016
~Nagradzanie zla ! ! ! ...... S K A N D A L ! ! !:
Dobry przyklad dla mlodych ludzi wchodzacych w zycie ? Nagradzac osobe z zarzutami prokuratorskini i powszechnie znana zla opinia ?
01-02-2016
~Rambo:
Żenujący pisowski portal :/
01-02-2016
~phm. toff:
Mieciu za takie słowa to w ryja Ci się należy, to ze dh. Jarek pogubił się nie upoważnia Cię do obrażania całej braci harcerskiej. Z dh. Małgorzatą ( naczelnik ZHP) będę się widział na pogrzebie dh. Wiktora z Zoski to postaram się porozmawiać na ten temat.  więcej
31-01-2016
~????:
to ,że z ośrodka zdr. wyciekają informacje to można było się już przyzwyczaić ale ZHP aby prywatną korespondencję pismakom gminnym dali to już hańba na całego
31-01-2016
~lola:
chyba gminni pismacy nie przewidzieli ,że tutaj taki art sie nie ukarze nim oni to wysmarują w WN to se strzelili w kolano
31-01-2016
~Mietek:
Ale chamówa ze strony ZHP
31-01-2016
~lolek:
Tylko w ZHP jest to możliwe. W ZHR byłoby to nie do pomyślenia.
31-01-2016
~ZHR:
ZHP i wszystko jasne po której stronie mocy się znajduje.
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU