23 listopada 2024, imieniny obchodzą: Adeli, Klemensa, Orestesa

~Bezpieczeństwo w gminie
08:09 23-11-2024
Taka uwaga na marginesie. Piątkowy poranek 22 listopada 2024 r. na drogach... więcej »
~Uczciwy. Przepraszam wszystkich.
23:22 22-11-2024
Oby sie na nim przejechali.... więcej »
~Uczciwość gminna
21:39 22-11-2024
Jak zaczyna się prace z łajdakami to można stracić 6 mln. Mam nadzieję... więcej »

Protokół z kontroli - nadesłany przez czytelnika

Komentarzy (104)
03-01-2013

Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie (+48 22) 628-28-62, 628-78-42, Fax. RIO 628-31-16 Adres, ul. Koszykowa 6a, 00-564 Warszawa Wydz. Kontroli (+48 22) 625-38-59, 625-21-55, Fax. RIO 629-43-29 Warszawa, dn.10 września 2012 r. WK.0920.48.2012 Wójt Gminy Nadarzyn ul. Mszczonowska 24 05-830 Nadarzyn Dotyczy: protokołu z kontroli kompleksowej, podpisanego w dniu 11 lipca 2012 r. Wystąpienie pokontrolne Na podstawie ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (j. t. Dz. U. z 2001r. Nr 55, poz. 577 ze zm.) i rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 lipca 2004 r. w sprawie siedzib i zasięgu terytorialnego regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowej organizacji izb i trybu postępowania (Dz. U. z 2004r. Nr 167, poz. 1747) w dniach od 14.05.2012 r. do 11.07. 2012 r. przeprowadzona została kontrola kompleksowa gospodarki finansowej. Kontrola objęła okres od dnia 01.01.2011 r. do dnia 31.12.2011 r. i przeprowadzona została zgodnie z zatwierdzonym programem. W celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i usprawnienia działalności kontrolowanej jednostki na podstawie art. 9 ust. 2 ww. ustawy kieruję następujące wystąpienie pokontrolne: W zakresie księgowości i sprawozdawczości 1. Stwierdzono: W 2011 roku Gmina zapłaciła odsetki z tytułu nieterminowo realizowanych zobowiązań w łącznej kwocie 104.181,78zł. (str. 7, 8 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), zgodnie z którym wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, umożliwiający terminową realizację zadań oraz w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2 2 Stwierdzono: Urząd Gminy nie sporządził sprawozdań jednostkowych Rb – 50 o dotacjach i o wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań z zakresu administracji rządowej zleconych jednostkom samorządu terytorialnego za 4 kwartały 2011 r. oraz sprawozdania jednostkowego z Urzędu Gminy Rb – 27 ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami za 4 kwartały 2011 r. (str. 12, 51 protokołu kontroli). Wnioskuję: Wypełniać obowiązki w zakresie sporządzania sprawozdań jednostkowych mając na uwadze przepisy § 4 pkt 3 i § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 20, poz. 103). W zakresie budżetu jednostki samorządu terytorialnego 3. Stwierdzono: W przypadku podatnika o nr konta 10052 organ podatkowy nie dokonał zaliczenia części wpłaconej raty wynoszącej 22.298,00 zł za m-c listopad na poczet wcześniejszej zaległości w wysokości 3.239,00 zł (str. 19-20 protokołu kontroli). Wnioskuję: Stosować przepis art. 62 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym, jeżeli na podatniku ciążą zobowiązania z różnych tytułów, dokonaną wpłatę zalicza się na poczet podatku, począwszy od zobowiązania o najwcześniejszym terminie płatności. 4. Stwierdzono: W podatku od nieruchomości, podatku rolnym oraz w podatku leśnym przypisy poszczególnych rat podatku, dokonywane były przed dniem wydania decyzji podatkowych (str. 20-21, 23, 25 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać art. 21 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym, zobowiązanie podatkowe powstaje z dniem doręczenia decyzji organu podatkowego, ustalającej wysokość tego zobowiązania. 5. Stwierdzono: W zakresie opodatkowywania podatkiem od nieruchomości zajętych na prowadzenie nowo podjętej działalności gospodarczej: - w przypadku podatnika o nr konta 138274 podatek od nieruchomości został ustalony od pierwszego dnia miesiąca, w którym nastąpiło rozpoczęcie działalności, - decyzją wymiarową nr 3120.3120.98854.2.2011 z dnia 22.09.2011 r. doręczoną w dniu 28.09.2011 r. opodatkowano nieruchomość przeznaczoną pod działalność gospodarczą za cały rok podatkowy 2011, pomimo iż podatnik rozpoczął działalność gospodarczą w dniu 08.08.2011 r. (str. 21 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.), zgodnie z którym, jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części, podatek ulega obniżeniu lub podwyższeniu, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło to zdarzenie.6. Stwierdzono: W przypadku podatników o nr kont: 148419, 148824 oraz w przypadku podatników wpłacających podatek w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, organ podatkowy prowadził jedno konto szczegółowe do kont analitycznych w dwóch różnych podatkach (str. 25-26 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać § 11 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 208, poz. 1375), zgodnie z którym dla każdego podatnika i inkasenta prowadzi się odrębne konto w każdym podatku. 7. Stwierdzono: Nie przestrzegano terminu wypłaty wynagrodzenia inkasentowi z tytułu pobrania opłaty targowej za miesiące: listopad i grudzień 2011 r. określonego w umowie zlecenie nr 45/2010 z dnia 01.02.2010 r. (str. 30 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać postanowień zawieranych umów, mając na uwadze art. 481 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), według którego wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia, jeżeli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego. 8. Stwierdzono: Wystąpiły nieterminowe wpłaty opłaty za zajęcie pasa drogowego, ustalone w decyzjach nr 173/2011 z dnia 28.07.2011 r. i 146/2011 z dnia 07.07.2011 r., od których nie wyegzekwowano odsetek ustawowych (str. 32 protokołu kontroli). Wnioskuję: Stosować art. 40d ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.), zgodnie z którym w przypadku nieterminowego uiszczenia opłaty określonej w art. 40 ust. 3 niniejszej ustawy, pobiera się odsetki ustawowe. 9. Stwierdzono: Przekroczenie planu wydatków na dzień 15.06.2011 r. w dz. 921 rozdz. 92195 § 4300 o kwotę 3.702,96 zł (str. 37 protokołu kontroli). Wnioskuję: Stosować art. 254 pkt 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), zgodnie z którym, w toku wykonywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego obowiązuje zasada dokonywania wydatków, w granicach kwot określonych w planie finansowym z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień i zgodnie z planowanym przeznaczeniem, w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów. 10. Stwierdzono: Nieterminowe odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne: za miesiąc kwiecień w dniu 6.05.2011 r. – kwota 128.862,50 zł; za miesiąc sierpień w dniu 7.09.2011 r. – kwota 94.244,79 zł; za miesiąc październik w dniu 8.11.2011 r. – kwota 86.523,80 zł; za miesiąc listopad w dniu 8.12.2011 r. – kwota 79.095,89 zł (str. 40 protokołu kontroli). 4 Wnioskuję: Składki ubezpieczeniowe odprowadzać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie określonym w art. 47 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 ze zm.), tj. do 5 dnia następnego miesiąca za dany miesiąc. 11. Stwierdzono: Nie ujęto w ewidencji księgowej pozostałych środków trwałych zakupionego roweru (str. 41 protokołu kontroli). Wnioskuję: Prowadzić księgi rachunkowe w sposób rzetelny, tj. odzwierciedlający stan rzeczywisty zgodnie art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.). 12. Stwierdzono: Brak w wykazie osób upoważnionych, stanowiącym załącznik do instrukcji obiegu i kontroli dokumentów, wzoru podpisu osoby, która zatwierdziła dowód księgowy pod względem merytorycznym (str. 44 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać, aby dowody księgowe były zatwierdzane przez osoby do tego upoważnione. W razie konieczności dokonać aktualizacji obowiązującej w Urzędzie Gminy instrukcji obiegu i kontroli dokumentów oraz wykazu osób upoważnionych do zatwierdzania dowodów księgowych, tak aby zapisy w nim zawarte odzwierciedlały stan faktyczny. 13. Stwierdzono: Na fakturach dokumentujących zakup pozostałych środków trwałych brak wskazania do ujęcia wyposażenia w ewidencji księgowej konta 013 ”Pozostałe środki trwałe” oraz 072 ”Umorzenie pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych” (str. 41 protokołu kontroli). Wnioskuję: Na dowodach księgowych dokonywać adnotacji o sposobie ujęcia w księgach rachunkowych (dekretacja), zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.). 14. Stwierdzono: Umowy o zamówienie publiczne : - na zadanie pn.: „Dostawa sprzętu komputerowego i urządzeń pozostałych dla Urzędu Gminy Nadarzyn” o nr 272.157/2011 z dnia 11.05.2011 r., - na zadanie pn.: „Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu – Moje boisko – Orlik 2012 w Młochowie” o nr 272.346/2011 z dnia 07.09.2011 r., nie zawierały kontrasygnaty Skarbnika Gminy oraz nie były parafowane przez kierownika odpowiedniego referatu (str. 46-47 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać § 10 ust. 3 Regulaminu Udzielania Zamówień Publicznych, wprowadzonego zarządzeniem nr 49/2010 Wójta Gminy Nadarzyn z dnia 5 sierpnia 2010 r. w sprawie zmiany Regulaminu Udzielania Zamówień Publicznych, zgodnie z którym umowy o zamówienie publiczne powinny być parafowane przez skarbnika gminy, radcę prawnego oraz kierownika odpowiedniego referatu. 5 Do czynności prawnych powodujących powstawanie zobowiązań pieniężnych stosować kontrasygnatę, zgodnie z art. 46 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.). 15. Stwierdzono: W zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: błędnie wyliczono roczny limit zwrotu podatku akcyzowego, do wyliczeń przyjmowano grunty, które nie stanowiły użytków rolnych, nie wskazano części limitu pozostałej do wykorzystania (str. 53 protokołu kontroli). Wnioskuję: Kwoty limitu do zwrotu podatku akcyzowego wyliczać zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 52, poz. 379 ze zm.), Do wyliczeń przyjmować grunty, które stanowią użytki rolne w myśl § 68 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454). W decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego podawać część limitu pozostałą do wykorzystania mając na uwadze art. 5 ust. 3 ww. ustawy. 16. Stwierdzono: W zakresie wypłaty gotówki z kasy: na rozchodowych dowodach kasowych dotyczących wypłat brak wskazania daty otrzymania gotówki przez odbierającego; nie wpisano numeru, daty oraz określenia wystawcy dokumentu stwierdzającego tożsamość odbiorcy gotówki, w przypadkach kiedy odbierający nie byli pracownikami Urzędu; rachunek został podpisany przez inną osobę niż wskazana w umowie zleceniu, gotówkę odebrała osoba podpisująca rachunek, nie załączono upoważnienia do podpisania rachunku do umowy zlecenia. Wypłaty gotówki dokonano bez upoważnienia osobie innej niż ta, której dotyczyła należność (str. 54, 55 protokołu kontroli). Wnioskuję: Gospodarkę kasową prowadzić zgodnie z zasadami określonymi w „Instrukcji kasowej” stanowiącej załącznik nr 2 do zarządzenia nr 47/2007 Wójta Gminy Nadarzyn z dnia 3 lipca 2007 r. 17. Stwierdzono: Przekazywanie transz dotacji przyznanej dla Gminnego Ludowego Klubu Sportowego Nadarzyn po terminie określonym w umowie nr 16/2011 z dnia 03.01.2011 r. (str. 62-63 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać postanowień zawieranych umów o przyznanie dotacji. 18. Stwierdzono: Nie przestrzegano terminów odprowadzania na rachunek budżetu państwa kwot dochodów pobranych z tytułu opłaty za udostępnianie danych osobowych oraz z tytułu zaliczki alimentacyjnej i funduszu alimentacyjnego. Od nieterminowo odprowadzanych kwot nie naliczano i nie przekazywano odsetek. (str. 64-65 protokołu kontroli). 6 Wnioskuję: Przestrzegać przepisów art. 255 ust. 1 i ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). W zakresie gospodarowania mieniem 19. Stwierdzono: Dokonując sprzedaży w trybie przetargu nieruchomości, tj. działek gruntu o nr: 568/7, 568/6, 567/2, 568/3 o pow. 8028m2 oraz wartości 4.076.982,26 zł, nie dokonywano przeliczenia ceny wywoławczej na walutę euro (str. 70 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać § 6 ust. 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. Nr 207, poz. 2108 ze zm.). 20. Stwierdzono: Umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych oraz najmu lokali zostały zawarte na nieoznaczony, a kolejne następujące po sobie umowy były zawierane na okres 3 lat pomimo braku stosownej uchwały Rady Gminy (str. 71 protokołu kontroli). Wnioskuję: Umowy, których przedmiotem jest wydzierżawianie lub wynajmowanie nieruchomości na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony oraz gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość zawierać tylko za zgodą organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, wyrażoną w formie uchwały. Przestrzegać art. 18 ust. 2 pkt 9 ppkt a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.). 21. Stwierdzono: Brak możliwości sprawdzenia zgodności zapisów stanu majątku ujętego w ewidencji księgowej analitycznej, prowadzonej do konta syntetycznego 013 „Pozostałe środki trwałe” (str. 75 protokołu kontroli). Wnioskuję: Księgi rachunkowe prowadzić zgodnie z wymogami art. 24 ust. 1 i ust. 4 pkt 4 ustawy 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.). 22. Stwierdzono: Stan wartości niematerialnych i prawnych (konto 020) wynikający z ewidencji syntetycznej jest niezgodny z ewidencją analityczną (str. 76 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać przepisu art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.), zgodnie z którym konta ksiąg pomocniczych zawierają zapisy będące uszczegółowieniem i uzupełnieniem zapisów kont księgi głównej. W zakresie rozliczeń finansowych jednostek podległych z jednostką samorządu terytorialnego 23. Stwierdzono: Informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków oraz wysokości dotacji zostały przekazane kierownikom podległych jednostek budżetowych, tj. Szkoły Podstawowej w Ruścu i Przedszkola Publicznego w Młochowie po upływie terminu 21dni, od dnia podjęcia 7 uchwały budżetowej. W przypadku Gminnego Ogniska Dziecięco – Młodzieżowego „Tęcza” w Nadarzynie oraz Gminnego Ośrodka Sportu w Nadarzynie, nie przekazano informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków (str. 77 protokołu kontroli). Wnioskuję: Przestrzegać przepisu art. 249 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Za nieprawidłowości wykazane w wystąpieniu pokontrolnym odpowiedzialnym jest: - Wójt Gminy(Kierownik Urzędu, Organ Podatkowy), - Skarbnik Gminy (Główny Księgowy Budżetu). Stosownie do postanowień art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 ze zm.) – Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie oczekuje zawiadomienia o wykonaniu wniosków z wystąpienia pokontrolnego lub o przyczynach ich niewykonania w terminie 30 dni od daty jego doręczenia. Przekazując powyższe, proszę jednocześnie o zapoznanie z treścią wystąpienia pokontrolnego Radnych na najbliższej sesji Rady Gminy. Na podstawie art. 9 ust. 4 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych do wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym przysługuje Wójtowi Gminy prawo zgłoszenia zastrzeżenia do Kolegium Izby w terminie 14 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego za pośrednictwem Prezesa Izby. Podstawą zgłoszenia zastrzeżenia może być tylko zarzut naruszenia prawa poprzez błędną jego wykładnię lub jego niewłaściwe zastosowanie. Przekazanie informacji niezgodnej z prawdą o wykonaniu wniosków pokontrolnych podlega karze określonej w art. 27 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych. Prezes /-/ mgr Wojciech Balcerzak Otrzymują: 1.adresat 2.Rada Gminy Nadarzyn 3.a/a

Komentarze:
20-09-2016
~RIO pokazało recydywę:
Punkt 4, 10 i 16 protokołu kontroli RIO z 2012r.są takie same jeśli chodzi o zarzucone nieprawidłowości w działaniu urzędników gminnych wykazane w protokole kontrolnym z 2016r.
28-06-2014
~@:
Może trzeba przypomnieć12-01-2013~but:"W przypadku Gminnego Ogniska Dziecięco – Młodzieżowego „Tęcza” w Nadarzynie oraz Gminnego Ośrodka Sportu w Nadarzynie, nie przekazano informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków". Dziwne, że nikt z księgowości nie zainteresował się finansami Ośrodka Sportu i "Tęczy". Dziwne tym bardziej, że taki Ośrodek Sportu dostaje co roku ponad milion złotych dotacji jeśli nie dwa miliony. Czy to jeszcze zwykły bałagan, czy może coś więcej?   więcej
15-01-2013
~Tomek:
To,że o czymś nie słyszałeś nie znaczy,że tego nie było. Zwykle prawda jest w okolicach "połowy drogi". Doczekaliśmy czasów gdzie coraz mniej jest tajemnic internet czyni cuda. Co do możliwości zapoznania się z protokołami z prac komisji problemowych myślę że nie są to materiały opatrzone klauzulą tajności. Skoro uchwały rady są publikowsane w internecie można chyba spowodować, żeby w Nadarzyn TV publikować protokoły z posiedzeń naszych radnych. Wtedy zobaczymy co tam się naprawdę dzieje. Jestem za.  więcej
15-01-2013
~nadarzyniak:
Pierwsze słyszę, żeby nasi radni coś zgłaszali do budżetu gminy. Tomek ty chyba z drzewa spadłeś i się mocno w głowę uderzyłeś. Pleciesz zasłyszane bzdury, albo sam zmyślasz. To, że nie ma do publicznego wglądu protokołów z "obrad radnych" na komisjach problemowych przed sesjami , nie oznacza, że możesz zmyślać i wprowadzać ludzi postronnych w błąd. Tak się składa, że znajomy opowiedział mi co tam się dzieje na tych tajemniczych i ponoć mądrych komisjach. Tam Tomku nic się nie dzieje. Te komisje to wielka lipa. Budżet gminy na każdy rok tak jak planowane inwestycje ustalane są w pokoju wójta, lub vice wójta przez cztery osoby. Przez Pana wójta, pana vice-wójta, Panią Skarbnik i Pana kierownika Referatu inwestycji Augustyniaka. Radni i reszta dowiadują się po fakcie co "wielka czwórka" ustaliła. Tomek przestań gadać jak potłuczony! Ludzie już wam nie wierzą za grosz...  więcej
15-01-2013
~Tomek:
Gratuluję wyboru. Przed udaniem się na spoczynek zalecam prysznic. Nie jestem radnym ale zanim sie wypowiem staram sie pozyskać jakąś wiedzę a nie ograniczać sie do: HAAAAA, kuźwa, w mordę jeża
15-01-2013
~HAHAHAHAHAH:
Jak mam myśleć tak jak TY nadęty pompatyczny Panie radny, to wole nie myśleć i zwalić się w spodnie
15-01-2013
~Tomek:
Niech ci puszczą te zawory. Jak się zwalisz w spodnie to ci może ciśnienie spadnie i zaczniesz myśleć
15-01-2013
~HAHAHAHAHAHAHAHA:
Normalnie mi chyba zawory puszczą ze śmiechu, "żmudnej pracy" no kuźwa teraz to dałeś do pieca. Z jednej strony mnie rozśmieszyłeś a z drugiej ręce opadły mi do kolan, jak można nie mieć nawet odrobinę samokrytyki. Wy nie jesteście radnymi tylko zwykłymi podnosicielami rąk na sesji. No teraz ze śmichu przeszła faza wściekłości, No jak tak można było powiedzieć no jak?????? żmudna praca w mordę jeża!!!   więcej
15-01-2013
~Tomek:
do Rius - Słuszna uwaga - niektórzy radni zaczęli kampanię wyborczą promując się na " obrońców ludu". Lecz czy naprawdę uważasz, że seja rady gminy powinna przypominać " giełdę pomysłów" gdzie ten się wykaże kto wymyśli jakiś strategiczny ruch np. obwodnica Nadarzyna na jutro - wykona wójt. Radni zgłaszają tematy, wprowadzane sa one do budżetu i w miarę możliwości realizowane. Przecież rewitalizacja parku w Młochowie nie powstała na skutek zażartej pyskuwy na sesji rady gminy. Temat terenu rekreacyjny przy ul Lipowej ma już 4 letnią historię. Są już pozwolenia na budowę, realizacja zacznie się w tym roku. Na żadnej sesji nie było oratorskich popisów - po prostu w wyniku żmudnej pracy coś dla tej części Nadarzyna powstanie za unijną kasę. Dlaczego tak to się ślimaczy - problem z dalszym zadłużaniem gminy. Wszystko jest bardziej skomplikowane niż się pieniaczom wydaje.  więcej
13-01-2013
~WYBORY TUŻ TUŻ:
Wójt i jego zastępca powinni odejść.
13-01-2013
~Onyx:
Znam tylko radnych z Nadarzyna. Nie zamierzam nikogo obrażać, ale jeśli miałbym w czyjeś ręce powierzyć los tej gminy, to ani żadnemu z nich, ani obecnemu wójtowi czy któremuś z jego obecnych i byłych zastępców i sekretarzy nie powierzyłbym tego zadania. Dodam, że nawet gdybym miał taką możliwość, to utrudniłbym im ponowny wybór na te stanowiska. A co do plotek o tym czy owym - sam zawsze sprawdzam u źródła i porównuję z tym co mówią sąsiedzi.  więcej
13-01-2013
~Rius:
Onyx masz w jednej kwestii bezsporną racje o braku kompetencji urzędników UG ( mówiąc ogólnie nie tylko w tej gminie) Wójta słabo znam więc się nie wpowiadam a plotki pozostawiam tym co je piszą. Natomiast oglądałem obrady Rady Gminy.To jest kabaret zamiast zająć się tym co jest mieszkańcom najbardziej potrzebne, nowe drogi,tanie sklepy,walka ze spalaczami opon w piecach to chyba niektórzy rozpoczynają wspomnianą przez cebie wczesną kampanię wyborczą .Dużo słów(często głupich) mało czynów.Podaj przykład którzy radni ostatnio wyszli z jakąś przyzwoitą inicjatywą a nie pod publiczkę?A jeśli chodzi o budżet Państwa to jeśli coś kolwiek wiesz na ten temat to oba są ze sobą w wielu miejscach związane co nie znaczy że muszą być tak samo źle realizowane.  więcej
13-01-2013
~Onyx:
Rius co ty opowiadasz? Tu chodzi o nas - mieszkańców tej gminy. Dzięki bankructwu gminy musimy płacić wyższe podatki i nie ma praktycznie, żadnych ważnych inwestycji. Urzędnicy szkodzą mieszkańcom min. dzięki swojej niekompetencji. Bałagan w UG, który ujawniło RIO pokazuje, że podatnicy są obciążani niesłusznymi podatkami a tzw."niektórzy" mogą liczyć na wyższe niż normalnie dopłaty do paliwa rolniczego. Ktoś musi za to zapłacić. Płacimy wszyscy po trochu i w ten sposób utrzymujemy wójta bankruta i bałaganiarza przy władzy. Co ci tu jeszcze mam tłumaczyć? Poczytaj ze zrozumieniem teksty z RIO zamieszczone przez administratora tego portalu i nie klep bzdur o sytuacji w kraju. Mówimy tu o Gminie Nadarzyn i nieudolności wypalonych zarządców. Za dwa lata wybory do samorządu. Warto pomyśleć o wybraniu nowych ludzi do władzy wójtowskiej tej gminy i do Rady Gminy.   więcej
13-01-2013
~Rius:
Na głupotę!A kto wybierał radnych? Barany czy mieszkańcy?Ci pseudo krytykanci tu piszący robią bardzo dobra robotę wójtowi.W tej paplaninie nie ma nic konkretnego.Popatrz kolego jeden z drugim jaki jest deficyt budzetu Państwa.Kto się będzie przejmował taką sumką w jakiejś tam kolejnej gminie.Nie tędy droga.   więcej
13-01-2013
~do Jerzy:
Jak mogę szkodzić panu Ryszardowi Zalewskiemu promując go na wójta.Nam jest potrzebny uczciwy wójt.
13-01-2013
~Jerzy:
na wójta, ty weź zobacz czy kolarze nie jadą !!!! Pytałeś się w ogóle czy pan Rysiek chce pchać się na taki urząd ????? A poza tym nawet jak by chciał to takim zachowaniem tylko szkodzisz
12-01-2013
~NA WÓJTA:
Pan Ryszard Zalewski naszym kandydatem jest siala la,la,la,la, siala la,la,la.
12-01-2013
~urzędnik:
Tu milion, tu dwa, tu trzy, co to za różnica,tu nie ściągnięta opłata, tam nie naliczone odsetki,tego bałaganu nikt nie pilnuje.A może całe to towarzystwo, jest non stop pod wpływem.
12-01-2013
~koleżanka z pokoju obok:
"Wystąpiły nieterminowe wpłaty opłaty za zajęcie pasa drogowego, ustalone w decyzjach nr 173/2011 z dnia 28.07.2011 r. i 146/2011 z dnia 07.07.2011 r., od których nie wyegzekwowano odsetek ustawowych" Bo to było tak. Pani X zauważyła ten fakt, ale nic z tym nie zrobiła, bo już miała kończyć pracę i iść do domu. Następnego dnia bolała ją głowa i po prostu zapomniała o całej sprawie. No i o co tu tyle zamieszania robić? No po co? A koleżance nie powiedziała o tym, bo koleżanka była zajęta przy naliczaniu i odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne.....  więcej
12-01-2013
~sknerus:
My tu gadu gadu o pewnym pisemku, a dług gminy pewnie cały czas rośnie.Odsetki od niepotrzebnie zaciągniętych kredytów co dzień rosną.Winni tych długów czekają spokojnie w fotelach na trzynastą pensje w wysokości około 15 tysięcy .To trzeba mieć tupet.  więcej
12-01-2013
~do buta:
Ciszej chłopie, bo się rozniesie, że wójt i radni dali do Gminnego Ludowego Klubu Sportowego dodatkowo prawie 400 tysięcy zł ponad plan. Wiesz co by było, jakby się o tym dowiedzieli w RIO? Katastrofa by się stała.
12-01-2013
~but:
"W przypadku Gminnego Ogniska Dziecięco – Młodzieżowego „Tęcza” w Nadarzynie oraz Gminnego Ośrodka Sportu w Nadarzynie, nie przekazano informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków". Dziwne, że nikt z księgowości nie zainteresował się finansami Ośrodka Sportu i "Tęczy". Dziwne tym bardziej, że taki Ośrodek Sportu dostaje co roku ponad milion złotych dotacji jeśli nie dwa miliony. Czy to jeszcze zwykły bałagan, czy może coś więcej?  więcej
12-01-2013
~Do figa:
Dzisiaj oglądałem program przyrodniczy o wężach wodnych.Są bardzo groźne.Żeby takiego węża złapać, to trzeba mieć, albo duże doświadczenie, albo trzeba być mocno pijanym.
12-01-2013
~stefaniia:
Tak zygmunt, z kontroli osobistej.
12-01-2013
~zygmunt:
O jakim pisemku mówisz? To też protokół z jakiejś kontroli?
12-01-2013
~figa:
Mi się najbardziej podobały zabawy z "syrenami"
12-01-2013
~kali:
Ostatnio czytałem pewne pisemko i tam występuje TRIO Z MŁOCHOWA.
12-01-2013
~r-anja:
Bałagan potężny i ujawniła Regionalna Izba Obrachunkowa. Ciekawe czy będą jakieś finansowe kary dla wójta i skarbnika?
12-01-2013
~hanka:
Ja się na księgowości nie znam, ale wystarczy, że słyszałam jak pewni panowie traktują kobiety. Wstyd i brak klasy.
12-01-2013
~zygmunt:
Co tam się wyrabia w tej gminie. Kto to słyszał, żeby tak rozpuścić pracowników w firmie. No, ale jak nie ma kontroli, wszyscy są po imieniu z wójtem, wójt "niezawsze" jest w pracy, zastępca pojawia się dopiero ok. 11 a czasem to już go niema o 14. To wiele tłumaczy, oj wiele tłumaczy. Ja chciałbym nowych ludzi na stanowisku wójta i vice-wójta. Obecna grupa rządząca to już zgrani aktorzy.  więcej
12-01-2013
~Rozal:
A ja współczuje następcy, bo aby wyjść z tego bagna trzeba by było na conajmniej rok wstrzymać wszystkie inwestycje i spłacić zadłużenie Gminy Nadarzyn. W efekcie, też będzie źle. Bo będzie krzyk, że nic się nie robi.Przy podejściu restrykcyjnym i ograniczeniu wydatków przez np. 3 lata będzie tez lament. Więc pytanie mimo wszystko jak wyjść z długów gminnych???? Zwiększyć podatki - to ludzie zlinczują zarządzających.Ja bym zrobił szybkie referendum aby uzyskać odpowiedź od tego co chcą mieszkańcy. Albo rok bez niczego i wyjść na prostą, albo rozkładać zadłużenie na 3 lata i go spłacać z ograniczeniem inwestycji ale wyjść na prostą.Na pewno też wsparcie inwestycji z UE - tutaj zatrudnić naprawdę dobrego stratega w tej kwestii i na pewno ściągać kapitał i firmy. Zresztą przykładem niech będzie Grodzisk Mazowiecki jak to robi. Skoro tutaj nie potrafią - to niech się uczą od innych.  więcej
12-01-2013
~Jerzy do stefan:
Definicja fali napływowej, pojawiła się już wcześniej i prawdopodobnie brzmiała tak; jest to urzędnik, przybyły na te ziemie kila, lub kilkanaście lat temu i zarabiający kilka, lub kilkanaście tysięcy miesięcznie, plus 13 pensja,kompletnie nie związany uczuciowo z nami mieszkańcami tej gminy i terenem.Bo jak inaczej wytłumaczyć to 50cio milionowe zadłużenie, wątpliwe inwestycje i wyprzedaż majątku naszej gminy za marne pieniądze.Czy to tzw. TRIO Z MŁOCHOWA , można nazwać falą napływową,odpowiedz sobie sam.  więcej
12-01-2013
~stefan:
Czy tzw. ;TRIO Z MŁOCHOWA; można nazwać falą napływową.
12-01-2013
~pan:
Analizowałem 12 lat rządów wójta Grzyba jego dwóch zastępców Agnieszka Kuźmińska i Tomasz Muchalski.To ta trójka swoimi decyzjami i pracą, spowodowała zapaść gminy, gigantyczne zadłużenie na poziomie 50 milionów i wyprzedanie majątku za psie pieniądze.Długi,ruina finansów,wątpliwe inwestycje gminne, oto ich rządy.Pamiętajmy w czasie wyborów, że to szkodniki.TRIO Z MŁOCHOWA  więcej
11-01-2013
~NA WÓJTA:
Pan Ryszard Zalewski naszym kandydatem jest siala ,la ,la ,la ,la siala ,la ,la ,la.
11-01-2013
~NA WÓJTA:
Widać ,że w gminie Nadarzyn potrzeba natychmiastowych zmian.Potrzeba ludzi o wysokiej moralności, uczciwych , pracowitych ,związanych z Nadarzynem i okolicą od lat.Te kryteria spełnia doskonale pan Ryszard Zalewski .Pomóżmy panu Ryszardowi, w tej ciężkiej walce o prawdę, z obecną władzą gminy.   więcej
11-01-2013
~Tomek:
Odwaga potrzebna jest żeby się przedstawić przed zadaniem pytania - czasem to trudniej niż opluwać ludzi pod nickiem
11-01-2013
~smurff:
To trzeba mieć aż odwagę, żeby przyjść na Sesję Rady Gminy i zadać pytanie? Nie należę do osób bojaźliwych, ale znakomicie wyczuwam pogróżkę. Ciekawe tylko czym straszą tam w Urzędzie Gminy? Może straszą przysłowiowym "Dziadem"? Ja akurat już wiem i pytań zadawać nie muszę. Protokoły kontrolne RIO nie zostały upublicznione przez wójta i Przewodniczącą Rady celowo. W ten sposób próbuje się utrzymać przekonanie w społeczności mieszkańców Gminy Nadarzyn, że wszystko jest w porządku. Tymczasem jest odwrotnie. Dług gminy to prawie 50 milionów złotych. Ten dług utrzymuje się od ponad czterech lat. Urzędnicy pracują niedbale i łamią w pracy nie tylko zapisy ustaw, ale również przepisy wewnętrzne, które sami sobie ustalili. To ich ośmiesza najbardziej. Ponadto kilkumilionowe należności wymagalne, karne odsetki przekraczające 100 tys. złotych. Tomaszu o co można was jeszcze zapytać. Przecież już wszystko wiadomo. Jesteście do wymiany.  więcej
11-01-2013
~lovePiS:
Popieram Tomka - sesja Rady jest od tego aby pytac i to trzeba robić , więc do dzieła !
11-01-2013
~Tomek:
do ekonomisty - dlaczego dzielisz radnych na pokornych i niepokornych. Jeden z tych " niepokornych" przez lata był "pokorny" jeżeli przyjąć Twoje standardy. Jeżeli wójt zataja ważne informacje przed radą gminy to faktycznie jest problem / dla niego/. Co ma z tym wspólnego przewodnicząca R.G.? Masz imię i nazwisko plus trochę odwagi? Przyjdź na najbliższą sesję i porusz ten temat.  więcej
10-01-2013
~ekonomista:
zwrócę uwagę na jeszcze jeden wątek: izba zobowiązała wójta do zapoznania radnych z niniejszym protokołem na najbliższej sesji RG, przejżałem protokoły ostatnich sesji i nigdzie stosownego punktu w porządku sesji nie znalazłem, jesli tak to zarówno wójt jak i przewodnicząca RG zignorowali polecenie a więc świadomie łamią prawo, zatajając tym samym niewygodne fakty przed opinią publiczną. Ta sprawa powinna zostać wyjaśniona. Może któryś z niepokornych radnych pofatygowałby się z interpelacją o wyjaśnienie tego.  więcej
10-01-2013
~xenia:
ja gdy moja księgowa któryś raz z kolei popełniła błąd a ja to wychwyciłam i jej kazałam wszystko poprawiać krzywiła się i powiedziała,a może kontroli nie będzie,a jak będzie to będziemy się wtedy martwić .O nie ja nie będę się martwić i rozstałyśmy się ku jej niezadowoleniu   więcej
09-01-2013
~typ:
Dla niezasłużonej 13 pensji dla urzędników, którzy wprowadzili gminę w nowy rok, z długiem około 50 milionów, dajmy nową nazwę.PARSZYWA TRZYNASTKA.
09-01-2013
~olaf:
Im bardziej mętna woda, tym łatwiej łowi się ryby.
09-01-2013
~anka:
Jak pokazałam ten protokół na uczelni swojej pani Profesor od administracji. To zadano mi pytanie czy ta gmina to znajduje się na Białorusi, czy gdzieś dalej na wschód...
09-01-2013
~marta:
"W przypadku podatników o nr kont: 148419, 148824 oraz w przypadku podatników wpłacających podatek w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, organ podatkowy prowadził jedno konto szczegółowe do kont analitycznych w dwóch różnych podatkach" Co za oszczędność czasu u księgowej, co za gospodarność. No tylko naśladować naszych wspaniałych urzędników gminnych.   więcej
09-01-2013
~abi:
"Stan wartości niematerialnych i prawnych (konto 020) wynikający z ewidencji syntetycznej jest niezgodny z ewidencją analityczną" A co robi Główna Księgowa w Gminie? W mojej firmie taka specjalistka od bałaganu pracy by raczej nie znalazła....
08-01-2013
~salek:
Ja bym dom budował, jak bym musiał
08-01-2013
~marek:
W Radzie Gminy też jest kilku rolników.
08-01-2013
~filantrop:
Jak, ja bym dostał 15tysięcy trzynastki, to bym pomógł swojej koleżance,przy budowie domu.
08-01-2013
~prokurator:
Co się odwlecze to nie uciecze. Przyjdzie nowy wójt to się go rozliczy...
08-01-2013
~cichy:
A którzy rolnicy z naszej gminy cieszą się takimi względami naszych urzędników? hę? może jakaś króciutka lista?W zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej: błędnie wyliczono roczny limit zwrotu podatku akcyzowego, do wyliczeń przyjmowano grunty, które nie stanowiły użytków rolnych, nie wskazano części limitu pozostałej do wykorzystania.  więcej
08-01-2013
~student:
Może to wszystko przeczyta w końcu jakiś prokurator.
08-01-2013
~sknerus:
Bankrut i tak weźmie trzynastkę.
08-01-2013
~psina:
A te umowy zlecenia. tzn ich wykonanie, czy rzeczywiście zostały wykonane czy tylko wypłacono kasę? Powinny być jakieś protokoły odbiorcze wykonanych zleceń. Oj coś tu śmierdzi.
08-01-2013
~dobry:
Na wszystko są sposoby jak widać. "W zakresie wypłaty gotówki z kasy: na rozchodowych dowodach kasowych dotyczących wypłat brak wskazania daty otrzymania gotówki przez odbierającego; nie wpisano numeru, daty oraz określenia wystawcy dokumentu stwierdzającego tożsamość odbiorcy gotówki, w przypadkach kiedy odbierający nie byli pracownikami Urzędu; rachunek został podpisany przez inną osobę niż wskazana w umowie zleceniu, gotówkę odebrała osoba podpisująca rachunek, nie załączono upoważnienia do podpisania rachunku do umowy zlecenia. Wypłaty gotówki dokonano bez upoważnienia osobie innej niż ta, której dotyczyła należność"  więcej
08-01-2013
~figo:
Za nieprawidłowości wykazane w wystąpieniu pokontrolnym odpowiedzialnym jest: - Wójt Gminy(Kierownik Urzędu, Organ Podatkowy), - Skarbnik Gminy (Główny Księgowy Budżetu). Czyli te dwie osoby dostaną trzynastki czy nie?
08-01-2013
~k-23:
W 2011 roku Gmina zapłaciła odsetki z tytułu nieterminowo realizowanych zobowiązań w łącznej kwocie 104.181,78zł. Jak dodamy do tego trzynastki w kwocie 250 tysięcy. To wyjdzie, że na zmarnowanie poszło ponad 350 tysięcy złotych. Gdzie tu oszczędność i gospodarność? no gdzie??  więcej
08-01-2013
~gość:
Skoro Umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych oraz najmu lokali zostały zawarte na nieoznaczony, a kolejne następujące po sobie umowy były zawierane na okres 3 lat pomimo braku stosownej uchwały Rady Gminy, to te umowy są nieważne. Znowu na samowoli wójta stracą mieszkańcy. A radni widzę śpią. A odwołać wójta jak ten się z Radą Gminy nie liczy! Ale co ja mówię. A z kim w tej Radzie wójt się liczy?  więcej
08-01-2013
~góral nizinny:
Jeżeli, ja bym dostał 15 tysięcy trzynastki, to zabrał bym swoją koleżankę, która lubi czytać książki,na wyjazd do Zakopanego.A co kuwa.
08-01-2013
~k-23:
Dopiero teraz po latach wychodzą prawdziwe fakty o ich rządzeniu. Ciekawe, Ciekawe.
08-01-2013
~Jerzy:
Wyprzedany za psie pieniądze.Ciekaw jestem ,czy swoje potężne majątki, też by tak tanio wyprzedali.
08-01-2013
~marne to:
Przez lata patrzyliśmy na wójta i zastępcę jak na fachowców. Te ich plany, rozbudowy, inwestycje - wszystko było na preferencyjnych pożyczkach umarzalnych. Teraz chwalą się dofinansowaniem inwestycji z BOŚ o UE. A potem się okazuje, że kasa z dofinansowań i UE idzie na pensyjki i trzynastki a kredyty komercyjne bez umorzeń dają na inwestycje. To co tu jest tanie i za pół darmo. Gdzie tu jest fachowość i profesjonalizm? Zostało tylko prawie 50 milionów długu i cały majątek gminy wyprzedany.  więcej
08-01-2013
~pracownik:
My się nie przejmujmy ,co się stanie z falą napływową po wyborach.Narobili tyle brudu ,że tylko rynsztok to zrozumie.
08-01-2013
~nadarzynianka:
Przecież zawsze mogą pójść na śmietnik historii.
08-01-2013
~stary nadarzyniak:
Nawet jeśli Grzyb nie wystartuje na wójta to są jeszcze dwa konie z jego stajni czyli T.Muchalski - jego zastępca i A. Kuźmińska - obecnie zastępca starosty pruszkowskiego. Obydwoje wyszli spod reki Grzyba i będą starali się przejąć opuszczone przez Niego stanowisko wójta. Zarówno pan Muchalski jak i Pani Kuźmińska nie mają dokąd pójść po odsunięciu Grzyba od władzy, więc będą wszystko robić, żeby wybory na wójta wygrać.  więcej
08-01-2013
~Liczydło :
w tym przypadku większość będzie myślała egoistycznie, bo nowa miotła może zrobić spore trzęsienie ziemi
08-01-2013
~renia:
do liczydło - wybory są anonimowe!!!! to wszyscy myślisz z lojalki na wójta G...zagłosują oj wydaje mi się ,że się grubo mylisz już teraz jaskółki donoszą ,że nie zagłosują bo to będzie najlepsze wyjście
08-01-2013
~ekonomista II:
W sprawie tej lojalności nie byłbym taki pewien .Ta kategoria ludzi ma to do siebie,że widząc zagrożenie utraty przez wójta władzy będzie ochoczo współópracować np.z komisarzem czy audytorami,wtedy dopiero pełny obraz gospodarki gminną kasą ujrzy światło dzienne. Np.taki koszty administracyjne obsługi jednego mieszkańca w Polsce przeciętnie w gminach pow.10 000 mieszkańców wyniosły w 2011 255zł[ źródło Wspólnota] .Każdy może sobie policzyć ile w Nadarzynie i dlaczego.Dla porównania Piastów 22 000 mieszkańców i kwota w budżecie na ten cel 6,3 mln,zł [źródło budżet 2013 Piastów].  więcej
08-01-2013
~Liczydło:
a ja podejrzewam, że jak by ten protokół był 10x gorszy to wójtowi i tak możecie naskoczyć, tyle co sobie tu popiszecie. Wójt wyrobił sobie wokół siebie taki elektorat, że ciężko będzie komukolwiek wygrać w wyborach. Tak szybko licząc to jest ok. 500 osób związanych bezpośrednio lub pośrednio z urzędem gminy (pracownicy, nauczyciele etc), którzy na nikogo innego nie zagłosują bojąc się utraty pracy, do tego dochodzą ich rodziny i co najmniej pół Młochowa, który nie da złego słowa powiedzieć o wójcie. Więc takim szczekaniem to można sobie nagwizdać   więcej
08-01-2013
~do ani:
To znaczy że 15tu radnych, bierze tyle na miesiąc, co zastępca wójta sam na miesiąc.Niezłe proporcje w tej bankrutującej gminie.
08-01-2013
~ania:
do Romana - to jakiś kabaret. Wybieramy radnych. Biorą ca 1000zł/miesiąc. Radni tworzą komisje problemowe. Najważniejsze to rewizyjna i budżetowa. Rewizyjna - kontroluje wójta, budzetowa nadzoruje budżet. I nagle wg ciebie wiceprzewodniczący pierwszej i przewodniczący drugiej boi się na komisjach odezwać bo koledzy go wyśmieją. Nie ma uwag. Bierze swoje 1000 zł /miesiąc tej ciężkiej pracy a na sesji działa intensywnie przez 2 godziny.Wychodzi 500 zł/ godzinę aktywności. Też bym tak chciała. Jeżeli tak to działa to też chcę być Radna - Zaradna  więcej
07-01-2013
~Dziad:
Tak Babo.
07-01-2013
~Baba:
Przepraszam.Czy trzynaście razy do roku.
07-01-2013
~Dziad:
My tu gadu gadu, a BANKRUT sięga po 13 pensję.Nie sieje nie orze, tak jak nasi sołtysi, a trzynaście razy zbiera.
07-01-2013
~Nadarzyniak do mag:
Lepsze wiejskie sila la,niż twój kobyli śmiech. Miastowy się znalazł, z Worsztyłowa nad Guzianką.Fala napływowa do rynsztoka.
07-01-2013
~Do mag:
Mam program.Zdradzę go tuż przed wyborami .Na razie musi ci wystarczyć siala la, la i nazwisko Nadarzyniaka RYSZARD ZALEWSKI .
07-01-2013
~major do kuby:
Ten wpis majora ,to do kuby.Bez kitu.
07-01-2013
~major:
Nie dziw się synu .Jak ,jak się nachlałem mocno, to też do roboty docierałem w południe, a w robocie lufa, albo dwie i przed piętnastą już sp....dalałem na kwadrat, żeby się dopić.
07-01-2013
~Nowy:
Mój program na wybory: JA WEZMĘ TYLKO 1% :))
07-01-2013
~mag:
Na wójta, masz jakiś program człowieku czy tylko te wiejskie sialala ????
07-01-2013
~wodnik:
te trzynastki świadczą o tym, że włodarze węża nie trzymają w kieszeni.
07-01-2013
~NA WÓJTA:
Pan Ryszard Zalewski naszym kandydatem jest siala ,la ,la ,la ,la siala ,la ,la ,la.
07-01-2013
~lala:
Masz rację Małgosiu ,jeżeli byli w Karpaczu to ich nie tylko trzynasta pensja łączy.
07-01-2013
~karamba:
Niech się pani cieszy, że radny Krupiński odsłonił chociaż trochę tajemnicę bankructwa naszej gminy, tak skrzętnie ukrywaną ,przez wójta i jego zastępcę, oraz wszystkich radnych ,którzy przez przypadek zawsze głosują po myśli wójta i jego zastępcy.
07-01-2013
~do ani:
Radni pracując w komisjach przed sesją [ jak to brzmi pompatycznie ] praktycznie gówno mogą.Przed sesją na komisjach jest tak zwana ustawka ,jak ma być na sesji.Muchalski nad wszystkim czuwa.Niepokorni są pacyfikowani.
07-01-2013
~Małgosia:
A ja rozmawiałam z koleżanką, która nie zasiada w komisji budżetowej, ale zna "anię". I ta, koleżanka powiedziała, że "ania" na pewno dostanie trzynastkę. Mało tego jej kolega Tomek też. Wszyscy poznali się bliżej na wycieczce gminnej w Karpaczu...
07-01-2013
~Roman:
A ja rozmawiałem z kolegą, który jest w komisji budżetowej i powiedział tak: "Gdyby radny Krupiński jako przewodniczący komisji budżetowej wypowiedział na komisji to wszystko , co powiedział na sesji rady gminy, to członkowie komisji by go okpili, wyśmieli i jego uwag nie przyjęli", dlatego wszystkie uwagi, które miął do budżetu wolał opowiedzieć na sesji, żeby wysłuchali go przynajmniej ludzie rozumni oglądający sesję. Myślę, że to żadna autopromocja tylko mądre uwagi, które złożył, miały na celu uświadomić wszystkim ludziom oglądającym obrady z sesji, jak wiele nieprawidłowości jest przepychanych na komisjach przez radnych, którzy zawsze przez przypadek głosują po myśli wójta i jego zastępcy...  więcej
07-01-2013
~ania:
Rozmawiałam z kolegą który jest członkiem komisji budżetowej której przewodniczy pan Krupiński. Powiedział mi, że na komisji opiniującej budżet Krupiński nie miał uwag.Nie wystąpił z żadnymi wnioskami o wprowadzenie jakichś zmian w budżcie - można to zresztą sprawdzić w protokole z komisji.Dopiero na sesji autopromocja przed kamerą. Myślę, że skoro radni pracują przed sesją w komisjach i opiniują uchwały przed podjęciem to mogą chyba coś zmienić a przynajmniej podać do protokołu swoje krytyczne uwagi.   więcej
07-01-2013
~sebek:
W protokołach kontroli RIO w Gminie Nadarzyn w poprzednich latach też było dużo uwag i nagan za nieudolne rządzenie. Wstrzymywanie pieniędzy dla jednostek kultury i sportu, przedszkoli, szkół itd....
07-01-2013
~kali:
Tacy fachowcy wójt Grzyb i jego nieodłączny zastępca Muchalski,zawsze najwyższa jakość, to i prawdopodobnie największy BANKRUT.50 MILIONÓW DŁUGU NA WEJŚCIE W NOWY ROK DLA GMINY.Takie delikatne potknięcie ,ale to nie ich wina,to pewnie wina radnych, a najlepiej to wina tego radnego czepialskiego z Młochowa Michała Krupińskiego,który chciał zdjąć z porządku obrad sesji ten nie trzymający się kupy budżet bankructwa.  więcej
05-01-2013
~stefan:
Za te dziesiątki nieprawidłowości , które stwierdziła Izba Obrachunkowa , oni mają czelność wypłacać sobie trzynastą pensję.Przy tym wszystkim gmina jest na skraju bankructwa.Czy jest adekwatne słowo , żeby określić ten stan.Nie , tu tylko pasują słowa piosenki ; BO GDY TYTANIK TONĄŁ TO TEŻ ORKIESTRA GRAŁA ; .Nie mylić z orkiestrą gminną finansowaną przez bankrutującą naszą gminę.  więcej
05-01-2013
~sknerus:
To znaczy , że pracują około 3 godziny dziennie ,jeżeli są w ogóle w robocie.No bo polowania i te inne sprawy , na przykład sercowe, wtedy ich wcale nie ma.W miesiącu 20 dni roboczych , po prawdopodobnie 3 godziny roboty dziennie , to daje 60 godzin pracy na miesiąc.Zarobek około 15 tysięcy miesięcznie, podzielić przez prawdopodobnie przepracowane, 60 godzin miesięcznie , to wychodzi 250 złoty za jedną godzinę pracy.KUWA FACHOWCY.  więcej
05-01-2013
~kuba:
Włosy dęba stają , od ilości naruszeń ,stwierdzonych przez Regionalna Izbę Obrachunkową.Wójt i jego zastępca nad niczym nie panują , bo i kiedy.Ponoć do roboty przyjeżdżają około 11 lub 12 a przed 15 już ich nie ma.
05-01-2013
~miki:
a jeszcze jedno ,czemu nigdzie nie ma zapisu o nieterminowym wypłaceniu kasiorki urzędasom z ,,wójtem'' na czele. I czemu na UG jest napis Prezes rady gminy a nie wójt gminy.Prezes Grzyb -to brzmi dumnie.
05-01-2013
~miki:
tam jest potrzebny ktoś z jajami jak arbuzy, kto nie będzie się bał układów i wypieprzy te zdemoralizowane towarzystwo na zbity pysk
05-01-2013
~WYBORY TUŻ TUŻ:
AMBITNY BANKRUT--MARNOTRAWSTWO--NIEUDACZNICTWO---
04-01-2013
~do tzw."księgowego":
1. Stwierdzono: W 2011 roku Gmina zapłaciła odsetki z tytułu nieterminowo realizowanych zobowiązań w łącznej kwocie 104.181,78zł.2 Stwierdzono: Urząd Gminy nie sporządził sprawozdań jednostkowych Rb – 50 o dotacjach i o wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań z zakresu administracji rządowej zleconych jednostkom samorządu terytorialnego za 4 kwartały 2011 r.3. Stwierdzono: W przypadku podatnika o nr konta 10052 organ podatkowy nie dokonał zaliczenia części wpłaconej raty wynoszącej 22.298,00 zł za m-c listopad na poczet wcześniejszej zaległości w wysokości 3.239,00 zł. 4. Stwierdzono: W podatku od nieruchomości, podatku rolnym oraz w podatku leśnym przypisy poszczególnych rat podatku, dokonywane były przed dniem wydania decyzji podatkowych. 5 Wypłaty gotówki z kasy gminy dokonano bez upoważnienia osobie innej niż ta, której dotyczyła należność. 6. Stwierdzono: Umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych oraz najmu lokali zostały zawarte na nieoznaczony, a kolejne następujące po sobie umowy były zawierane na okres 3 lat pomimo braku stosownej uchwały Rady Gminy. 7. Stwierdzono: Nieterminowe odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne. Można tak bez końca przywoływać przykłady nieudolności, nieuctwa, lekceważenia obowiązków służbowych i ustaw fiskalnych przez urzędników w naszym urzędzie gminy. Martwi mnie to, że pomimo tak ostrej krytyki ze strony RIO - wójt i radni jak gdyby nigdy nic przyznają 250 tysięcy złotych na trzynastki dla urzędników. Przypominam, że trzynastka jest nagrodą dodatkową a nie wynagrodzeniem za pracę.  więcej
04-01-2013
~księgowy:
Kontrole są potrzebne, kontroler zawsze coś znajdzie. Tu akurat kilka drobiazgów. Generealniejest super, każda gmina chciałaby mieć taki protokół. O co ten szum? Wpisy ludzi nie mających pojęcia o prowadzeniu działąlności gospodarczej na taką skalę.
03-01-2013
~Wojtek:
"Ja tu widzę niezły burdel" - jak mawiał klasyk. Oj ciężko bedzie nowemu wojtowi. Poza likwidacją Straży G jest trochę do zrobienia.
03-01-2013
~rob:
Nie wiedziałam, że w gminie jest taki bałagan. Wygląda na to, że wójt nad niczym nie panuje a Skarbnik nie zna się na prowadzeniu księgowości. Ale trzynastka się należy. Według mnie nawet pensje im się nie należą. Więcej tu szkody z ich pracy i rządzenia a długi rosną i rosną.  więcej
03-01-2013
~ak:
nadchodzi czas rozliczeń.Uczciwy może spać spokojnie.Krętacz niech sie martwi.Albo się towarzystwo obudzi albo ich obudzą.
03-01-2013
~Rozal:
No jakby u mnie ksiegowy, kasa, czy inni podelgly nie potrafili takich rzeczy robic, to z miejsca zamkniecie firmy, zapewne prokurator na glowie itd....Nowy wojt bedzie mial pierwsza kadencje w plecy bo bedzie musial wyczyscic cale g...o po starym wojcie. Oj widac, ze pracownicy z przypadku albo inne odmianie rodzinnej.  więcej
03-01-2013
~fado:
No cóż , to jest wiadomosc dla nowych kandydatow na wojta ,że oprocz zlikwidowania strazy gminnej jest do zwolnienia połowa nieudolnych urzednikow.
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU