21 listopada 2024, imieniny obchodzą: Janusza, Marii, Konrada

~ala,la,la
15:25 21-11-2024
ludzie winne bo wybrali tego samego wujta na drugom kadencie a on kiepski jest... więcej »
~Pachnie kryminalem
14:59 21-11-2024
Afera tu jest niezla problemy z odbiorem i brak zaplaty wykonawcy 8 milionw.... więcej »
~Rusiec.
11:41 21-11-2024
Ośrodek niby odebrany ale nic nie wiadomo czy będzie działaaaaaał, ał ,... więcej »

Podatki. Z których sołectw mamy największe?

Komentarzy (48)
20-10-2014

Fot.: freeimages.com

To, że nasza gmina jest jedną z najbogatszych gmin wiejskich w Polsce (10. miejsce za 2013 r w rankingu pisma "Wspólnota" opublikowanym w lipcu 2014 roku z dochodem na mieszkańca - 5820,33), chyba nikomu nie trzeba mówić, ani przypominać. Inną kwestią jest wydatkowanie tych pieniędzy, ale czy wszyscy wiedzą skąd takie dochody się biorą i które sołectwa przynoszą najwięcej do budżetu?

Otóż, małym zaskoczeniem może być to, że prym w podatkach od osób prawnych, a do takich zaliczają się miedzy innymi spółki akcyjne, spółki z o.o., wiedzie Wolica.
Okazuje się, że to tu, są największe firmy, między innymi takie jak MAN, DAF, czy EVO BUS, które przynoszą do wspólnej kasy prawie dwukrotnie więcej, niż firmy z kolejnego sołectwa jakim jest Stara Wieś. Co prawda w tym miejscu mógłby być Nadarzyn, ale ze względu na jego podział na dwa sołectwa, spada on na 5 i 6 miejsce. 
Jak widać z poniższego zestawienia prawie w ogóle firm o charakterze prawnym nie ma w Woli Krakowiańskiej, Strzeniówce, czy Parolach. Jakie przynoszą dochody te sołectwa, postaramy się zaprezentować w kolejnych artykułach.

Wymiar podatku wynikający ze złożonych deklaracji podatkowych od osób prawnych za 2013r z podziałem na sołectwa:

SOŁECTWO  WYMIAR PODATKU ZA 2013 ROK
WOLICA

6 559 712 ZŁ

STARA WIEŚ 3 731 131 ZŁ
MŁOCHÓW 3 280 111 ZŁ
KAJETANY 2 723 278 ZŁ
NADARZYN II 2 407 587 ZŁ
NADARZYN I 2 129 572 ZŁ
URZUT/KOSTOWIEC 971 156 ZŁ
RUSIEC 880 300 ZŁ
WALENDÓW 353 684 ZŁ
SZAMOTY 37 900 ZŁ
KRAKOWIANY 16 590 ZŁ
ROZALIN 4 792 ZŁ
PAROLE 3 449 ZŁ
STRZENIÓWKA 1 741 ZŁ
 WOLA KRAKOWIAŃSKA 258 ZŁ

W powyższym zestawieniu mogą wystąpić rozbieżności kwot podatku, ponieważ niektóre osoby prawne takie jak: PGE, Nadleśnictwo Chojnów, PGNIG, TP SA, PKN Sp. z o.o. posiadają składniki nieruchomości położone na terenie całej gminy. Podatek przyporządkowano wtedy sołectwu w którym znajduje się miejsce siedziby spółki bądź w sołectwie na którego terenie znajduje się większa ilość posiadanych nieruchomości (źródło UG).

Komentarze:
23-10-2014
~do ola:
właśnie jestem z Nadarzyna i od lat widać jak Wolica jest zaniedbywana ,a teraz z innej beczki jaki program wyborczy ma nasz wójt czy aby nie zerżną go z zielonych ?? bo u nich wiele dni przed wydaniem wójtowego programu taki sam czytałam u nich ,ale jak zwykle Młochów jest na piedestale aby mu wyborcy ręce chyba całowali ??   więcej
22-10-2014
~a ile gmina wydała razem na te zewnętrzne siłownie - niewypały?:
22-10-2014
~S K A N D A L:
W Szamotach zainstalowano jakies metalowe urzadzenia nie wiadomo w jakim celu. Nikt z tego nie korzysta. Wydano kupe szmalu a to bedzie rdzewialo pod chmurka. Nie mamy oswietlonych i wasfaltowanych drog dojazdowych do naszych domow co powinno byc wykonane w pierwszej kolejnosci. Gdzie tu rozum i logika ?  więcej
22-10-2014
~olo :
Wolica nie ma nawet jednej ławki na ktorej mozna w na spacerze usiąść młodzież ma miejsce spotkań na mostku nad rzeczkąa miejsce kultury to pustaki za jedynym sklepem.A w gminie orliki szkoły parki fontanny ulice chodniki place zabaw /Wolica zawsze ostatnia   więcej
21-10-2014
~To co ? jest prywatnym biznesmenem ? Posiada swoj prywatny folwark ?:
Sam jest juz na wylocie, bo to my platnicy zwalniamy jego z roboty.
21-10-2014
~to znaczy: zatrudnia i zwalnia z pracy:
21-10-2014
~Jaki wojt jest pracodawca ?:
Placi ze swojej kieszeni ? ? ?
21-10-2014
~to nie tak:
Co wy ludzie piszecie. Pracodawcą dyrektorów placówek jest wójt. Co oni mogą?
21-10-2014
~do toff:
na pewno nie dałabym sobą pomiatać i rządzić tylko dlatego ,że jestem słabszą kobietą ,mam własne zdania i przekonania i na pewno nie nazwałabym swojego pracodawcę ,darczyńcę czy sponsora swojej pracy Orędownikiem bo tylko Papierz nim był ,a gdyby taki orędownik nie chciał dawać tej części dofinansowania jakie daje to bym znalazła kolejnego a nie siedziała i lamentowała jest wiele innych instytucji a taki orędownik sam by sobie tym wystawił świadectwo   więcej
21-10-2014
~toff:
śmiechu warte---- nie dla siebie wchodziła dla dzieci. Zanim zaczniesz klikać takie głupoty, to spróbuj zastanowić co Ty byś zrobił w takiej sytuacji.
21-10-2014
~śmiechu warte :
ta masz rację "~Komedia:"i jeszcze trzeba dodać jak go Pani Masłowska(niema Pani chyba wstydu tak po palcu wchodzić w .....) z Tęczy wychwala nazywając ORĘDOWNIKIEM jaja zrywać normalnie jaja i berety
20-10-2014
~Wolica nr1:
Strzelba z Wolicy zbiera codziennie podatki na Nadarzynskim rynku i co nie moze?
20-10-2014
~Komedia:
Jak to mówi wójt ze swojego plakatu, tradycja i nowoczesność
20-10-2014
~tadeusz:
Mieszkańcy Nadarzyna to jedno z dwóch: albo to są, jak ktoś tu napisał, skończeniu frajerzy, którym można zwyczajnie napluc w twarz, albo tez to tacy nieudacznicy i fajtlapy, którzy nie potrafią wziąć spraw w swoje ręce. Ludzie, przecież obecny wójt do spółki ze swoim zastępcą i tym gnojkiem z Turystycznej zrobili z nas pośmiewisko. Zajrzyjcie do Podkowy a dowiecie się, że Nadarzyniacy to smoluchy, do których wywożone są śmieci z całego powiatu. Zamiast się obrażać i udawać, że nic się nie stało, lepiej pogonic to cale towarzystwo i nabrać do siebie szacunku.  więcej
20-10-2014
~to powinno się skończyc:
Wszystkie duże firmy takie jak np. w Wolicy powinny płacić podatek na konto urzędu. Nie żadnemu sołtysowi. Na tym urząd tylko traci 10%. To średniowiecze płacić pieniędzmi sołtysowi a nie przelewem. A on dopiero fizycznie wpłaca do kasy te pieniądze. To jakaś paranoja.  więcej
20-10-2014
~Huayra:
Z Wolicy od lat spływają największe podatki, a co ma z tego Wolica? Jest na szarym końcu, w "czarnej du*ie" jeśli chodzi o inwestycje! Przypomnę tylko że Wolica jest 5 miejscowością w Gminie pod względem liczby mieszkańców. Gdzie szły przez lata "pieniądze z Wolicy" m.in. do Młochowa!!! Zgroza!Od wielu lat mieszkańcy Wolicu starają się o wykupienie przez władze gminy gtuntu pod przedszkole i sport i co? I nigdy kuźwa nie było pieniędzy! Zatem nawiększe podatki spływają od nas ale trzeba je rozdzielić sprawiedliwie czyli: 50% dla Młochowa, a reszta na inne miejscowości?!  więcej
20-10-2014
~lola:
Muszą wziąć 10 % aby oddać 3% Artykuł ''Fakty" z 31 lipca 2014 Na ciekawy sposób pozyskiwanie funduszy wpadło PSL . Zdaniem "Gazety Wyborczej" każdy, kto dzięki tej partii dostał posadę, każdego miesiąca musi jej przekazać 3 procent wynagrodzenia netto . Według '' GW''dotyczy to wszystkich : od radnych po ministrów.Oporni mają dostawać pocztą wezwania do za płaty . I tylko tym ostatnim PSL różni się od włoskiej mafii.  więcej
20-10-2014
~toff :
Widział ktoś plakat wójta na rynku przy przystanku z oślimi uszami. :)))))))
20-10-2014
~dokładny:
10% od zebranego podatku czy to nie za dużo? Sprawdźmy ile % płacą sołtysom inne gminy. A opłata dla sołtysa za doręczenie nakazu? Dlaczego o niej nic się nie mówi?
20-10-2014
~uważajcie:
Na radnego w Wolicy startuje syn sołtysa. Sołtys lata i zbiera podatki i bierze za to 10%. Wybierzcie go, a syn złoży wniosek, żeby ojciec brał 20%. PSL-owska zagrywka zwana kumoterstwem ciągle jeszcze możliwa? Boże daj im światłości.
20-10-2014
~śmieszne :
przeczytałam to na stronie Hetmana następnie tak jak napisałam poszperałam w necie o zarodnikach i we wszystkich opracowaniach tak było napisane ,jedynie nie przytaczałam o zarodnikach grzybów jadalnych i trujących ,a tylko o tych które wymienia się na stronie Hetmana .Wysil się w necie wszystko ma swoje opracowania .mieszkanka tej gminy   więcej
20-10-2014
~do ; 16:07:06 ~śmieszne ::
16:07:06~śmieszne :Prosiłbym o podanie źródła informacji jakie Pan znalazł w necietaki jeden
20-10-2014
~taki jeden:
tu nie chodzi o podatki - tu chodzi o nasze zdrowie i życie .One nie mają ceny .
20-10-2014
~ups :
nie dodałam ,że błedy te w cytatach są na stronie bo tak je skopiowałam aby było widać jakie literówki popełnia osoba która pisze ten biuletyn
20-10-2014
~cytaty ze strony Hetmana:
no właśnie i o to mi też chodziło mieszkanka na stronie Hetmana jest napisane ale my mieszkańcy chcemy zobaczyć dokument na poparcie tej tezy ,że te kilkaset tysięcy firma Hetman jak twierdzi na swojej stronie odprowadziła do kasy gminy cytuję "Nadarzyna zawsze mogą liczyćna szczególne względy – możliwieniskie ceny usług, podatki sięgającerocznie kilkuset tysięcy złotych,które fi rma płaci gminie Nadarzyn– (między innymi od nieruchomości,dochodowy i drogowe)"Proszę to nam udowodnić bo wiemy doskonale jak Pan uważnie śledzi ten portal   więcej
20-10-2014
~śmieszne :
a to jest całkiem odrębna sprawa o której również właściciel Hetmana pisze na swojej stroni i w swoich ulotkach ,przecież my zwykli mieszkańcy w ilości kilku tysięcy według tego co napisał nie znamy się i rozumiem z sensu tego pisma ,że jesteśmy głąbami bo nic poza jego obręb działki nie wychodzi zacytuje ze strony Hetmana wypowiedź właściciela " Jest to zasadnicza różnica, ponieważprzykładowo zarodki grzybów,które przedstawiane byłyjako jedno z zagrożeń, są cięższeod powietrza – gdyby się pojawiły,pozostałyby w obrębie zakładu,gdyż nie ma możliwości ichprzemieszczania na jakąkolwiekodległość."a teraz poszperałam w necie i przeczytałam ,że zarodniki grzybów maja własności przemieszczania się na odległość np.za pomocą wiatru ,następnie much które są zwabiane przez wydzielany nieprzyjemny zapach który te muchy zwabia ,a one roznoszą je dalej .to jak panie Prezesie bo tak się tytułujesz wiatr nad twoim przedsiębiorstwem nie wieje?? muchy nie latają??a gryzonie są przed ogrodzeniem siatki zatrzymywane ??  więcej
20-10-2014
~mieszkanka:
Nawet jeżeli Hetman zarejestruje się dla celów podatkowych w gminie Nadarzyn to wcale nie znaczy, że je w odpowiedniej wysokości tam odprowadza. Może wynagrodzenie prezesa i dyrektorów (wspólników spółki- jakby nie było) jest na tyle wysokie, że spółka nie generuje olbrzymich zysków (duże koszty płac) a co za tym idzie podatek dochodowy jest bardzo niski, lub w ogóle go nie ma. Tak czy inaczej gmina na nich nie zyskuje tylko traci. A dopóki nie pokażą jakichkolwiek deklaracji podatkowych ja im nie uwierzę.  więcej
20-10-2014
~taki jeden:
tu nie chodzi o podatki - tu chodzi o nasze zdrowie i życie .One nie mają ceny .
20-10-2014
~do mieszkanka :
no właśnie o to mi chodzi czy Prezes firmy Hetman w swojej ulotce na stronie internetowej nasz mieszkańców okłamał ?????????podając takie fakty ,niech teraz udowodni ,że napisał prawdę !!!!!!
20-10-2014
~mieszkanka:
To się zastanów czy ja kłamię czy Hetman? Chcesz dociec prawdy to poproś ich o CIT-8, DN-1 i DT-1. Spółka zarejestrowana jest w Warszawie a więc generalnie podlega pod urząd skarbowy w Warszawie. Chyba, że kombinat w Nadarzynie jest wydzieloną częścią przedsiębiorstwa i dla celów podatkowych zarejestrowane jest w gminie Nadarzyn. W ulotkach można napisać wiele... Jak wiesz jest cała prawda, półprawda i g... prawda.  więcej
20-10-2014
~marek:
Mógłbym napisać, że obecny wójt i reprezentowane przez niego władze naszej gminy straciły moralne prawo do tego, aby dłużej pełnić swoje funkcje. Mógłbym również napisać, że wójt i radni obecnej kadencji sprzeniewierzyli się swojej przysiędze działania w interesie i dla dobra mieszkańców. Mógłbym, ale po co? Tu potrzebne są słowa, które będą bardziej dobitne i bardziej adekwatne do sytuacji, w której się znaleźliśmy. Tych ludzi trzeba najzwyczajniej w świecie wyrzucić na zbitą twarz. I nie ma sensu bić więcej piany i dzielić włos na czworo. Udawanie, że ta ekipa to osoby godne szacunku, jest nie na miejscu i obraża poczucie przyzwoitości u ludzi, którzy oczekują elementarnej uczciwości w życiu społecznym.   więcej
20-10-2014
~zmiesmaczona:
przeczytałam i zgłaszam protest dlaczego nasze dzieci ze szkło i przedszkoli są wykorzystywane do zbierania śmieci dostały rękawice i worki i kazano im zbierać śmieci w przydrożnych rowach a skąd tam te śmieci się znalazły widać to gołym okiem jak wysypują się ze źle zabezpieczonych samochodów które przywożą do naszej miejscowości te śmieci .Moje dziecko jest alergikiem i ja zgłaszam oficjalnie sprzeciw takim praktykom wykorzystywania dzieci   więcej
20-10-2014
~do mieszkanki:
proszę poczytaj sobie co na swojej stronie napisał właściciel Hetmana skopiowałam Ci abyś nie musiała długo szukać "Jednocześnie mieszkańcyNadarzyna zawsze mogą liczyćna szczególne względy – możliwieniskie ceny usług, podatki sięgającerocznie kilkuset tysięcy złotych,które fi rma płaci gminie Nadarzyn– (między innymi od nieruchomości,dochodowy i drogowe)A teraz odpowiedz dlaczego piszesz kłamstwa skoro Hetman pisze ,że płaci podatek dochodowy jednak my pytamy sie czy aby na pewno i niech nam przedstawi dowód na to ,że płaci a Ty kobieto jak nie wiesz to najpierw upewnij się i nie pisz kłamst  więcej
20-10-2014
~mieszkanka:
Marku, masz rację. Uważam, że Hetman to największa zaraza jaka spotkała Nadarzyn i jestem za zmianą władz na takie, które doprowadzą do tego, że się chętnie stąd wyniesie. I nie obchodzi mnie czy będzie to osoba, która będzie miała w tym prywatny interes czy ogólnospoełczny. Nadarzyn nie ma żadnych korzyści z ulokowania tego kombinatu w jego centrum. Podejrzewam nawet, że podatek od nieruchomości jest naliczany od wartości jedynie gruntu, nie zaś od wartości zabudowy, w tym utwardzenia i ogrodzenia placu.   więcej
20-10-2014
~marek do mieszkanka:
Czyli jest tak: śmieci i smród dla Nadarzyna, zyski dla Hetmana a podatki dla Warszawy. Jak powiedział jeden minister z PSL: nie ma szacunku dla frajerów. Czy mieszkańcy Nadarzyna to tacy frajerzy, którzy pozwalają, aby aby PSL'owski aparatyczyk dbał o interesy i nabijał kabzę businessowi śmieciowemu kosztem zwykłych ludzi? Obawiam się, że jesteśmy właśnie takimi frajerami i pozostaniemy nimi, jeśli nie wyrzucimy stąd Grzyba i śmieciowiska z Turystycznej. Przecież ci ludzie plują nam w twarz i nawet się z tym specjalnie nie kryją.  więcej
20-10-2014
~mieszkanka:
Przepraszam ale nie rozumiem bełkotu poniżej. DAF i Man mają siedzibę w gminie Nadarzyn i tu odprowadzają podatki. PU Hetman Sp z o.o. ma siedzibę w Warszawie przy Al. Krakowskiej a więc podatek dochodowy odprowadza do gminy m.st Warszawa. Jedyny podatek jaki oprowadza do gminy Nadarzyn to podatek od nieruchomości. Jeśli zaś chodzi o osoby fizyczne ( o taki pytał "do prezesa hetmana" w poscie z godz. 12:06:56)to podatek odprowadza się w miejscu zamieszkania, nie jak wielu sądzi w miejscu zameldowania. I tyle. Skoro prezes mieszka w Raszynie to tam płaci podatki. Mój post jedynie stwierdzał, że mamy wielki kombinat śmieciowy, który nas truje, prezes zarabia pewnie miliony a gmina nie ma z tego tytułu żadnych korzyści. Ale oczywiście najlepiej ujadać na innych niż przeczytać ze zrozumieniem.   więcej
20-10-2014
~do mieszkanki:
a czym rożni się powiedz DAF ,MAN od Hetmana oni płaca do gminy podatki ,a co Hetman musi tutaj mieszkać ? aby ten podatek płacisz co Ty wypisujesz ,właściciel hetmana mieszka zdaje się w Raszynie czemu nie pobudował sobie domu na działce swojej obok swojego przedsiębiorstwa ?? przecież sam twierdzi ,że od jego firmy nie śmierdzi ,że nie emituje szkodliwych substancji i grzybów to powiedz czemu tutaj nie zamieszkał skoro tak mus ie podoba nasza gmina ,że sprowadził tutaj swoja firmę ??  więcej
20-10-2014
~mieszkanka:
w zestawieniu jest tylko podatek od osób prawnych. Podatek od działalności gospodarczej jest wliczany do podatku od osób fizycznych a ten płacimy w miejscu zamieszkania, pod warunkiem, że to miejsce zostało zgłoszone do Urzędu Skarbowego. Jeżeli prezes Hetmana mieszka w Nadarzynie i to miejsce zgłosił do Urzędu Skarbowego to gmina otrzymuje 50% jego podatku dochodowego. Hetman, za to że ma tutaj sortownie odprowadza jedynie podatek od nieruchomości...   więcej
20-10-2014
~OBEJRZYJ KONIECZNIE !!!:
~czeka nas to samo:http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/problem-mieszkancow-warszawskich-bielan-maja-dosc-duszacego-smrodu/pys44
20-10-2014
~do prezesa Hetmana:
czy płaci Pan podatki w naszej gminie?? skoro tyle ciężarówek wjeżdża do Pana firmy,czy zdewastowane drogi rozjeżdżone przez te ciężarówki będą przez Pana naprawiane czy z naszego budżetu ?? dlaczego Pana firma nie sprząta w dłuż ulic śmieci które gubią te ciężarówki ?? czy tylko to sprzątanie było na początku i na pokaz ?? a teraz śmieci fruwają po ulicy   więcej
20-10-2014
~do prezesa Hetmana:
czy płaci Pan podatki w naszej gminie?? skoro tyle ciężarówek wjeżdża do Pana firmy,czy zdewastowane drogi rozjeżdżone przez te ciężarówki będą przez Pana naprawiane czy z naszego budżetu ?? dlaczego Pana firma nie sprząta w dłuż ulic śmieci które gubią te ciężarówki ?? czy tylko to sprzątanie było na początku i na pokaz ?? a teraz śmieci fruwają po ulicy   więcej
20-10-2014
~z Nadarzyna :
no Właśnie największą kasę przynosi Wolica a jak ich włodarze nazywają pamiętacie ,i co ta Wolica otrzymuje w zamian ??? ich pieniądze idą na inne cele ale nie na cele które są potrzebne Wolicy,czy nie czas to zmienić ??
20-10-2014
~chimba:
Chyba pomyłka??? przecież w Woli Krakowiańskiej jest biznes czy biznesy prowadzone przez rodzinę radnego, czyżby wszystko zwolnione z podatku?A Hetman nie płaci w Nadarzynie ani grosza, siedzibę ma tam gdzie sam nie zasmradza.
20-10-2014
~do Olo:
Masz rację, z Waszego podatku w Krakowianach droga asfaltowa w polu, przypadkiem w sąsiedztwie Wójta działek, została wybudowana. mieszkanka
20-10-2014
~olo:
Sołectwo Wolica generuje największe dochody a co sama dostaje/przecież na tej wsi nic nie ma i nic się nie inwestuje.
20-10-2014
~Wolica nr1:
W WOLICY NAWET WIATR PLACI PODATEK
20-10-2014
~ja też z ciekawości:
A ile z tych podatków przypadło na kontrowersyjną firmę Hetman?
20-10-2014
~z ciekawości:
A czy posiadamy takie zestawienie jeśli chodzi o osoby prywatne? tak z ciekawości pytam.
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU