25 kwietnia 2024, imieniny obchodzą: Jarosława, Marka, Elwiry

~Mariusz Sulpicjusz Zwapliński
20:15 24-04-2024
Pytają się mnie czasem sąsiedzi, co sądzę o Zwaplinskim, o prowadzonej... więcej »
~sprawiedliwość
15:51 23-04-2024
tak, że tak, wszystko dobrze dla porządnych ludzi... więcej »
~będzie dobrze
15:50 23-04-2024
wyjaśniając to NSA zdaje się uchyliło wyrok do ponownego rozpatrzenia.... więcej »

Odpowiedź do listu otwartego Komitetu Inicjatywy LO w Nadarzynie

Komentarzy (81)
26-01-2017

Szanowny Panie Dariuszu

Z całym szacunkiem i podziwem dla Pana osiągnięć dziwię się, że wpisuje się Pan w tę obłudną i kłamliwą politykę jaką prowadzą wójt i jego zastępca w Gminie Nadarzyn.

Z jednej strony mówią Państwo, że chcecie dobra dla dzieci i przeprowadzenia ich spokojnie przez początek reformy oświatowej, a z drugiej spychacie uczniów do jednej szkoły fundując im koszmar dwuzmianowości, ciasnoty lub nawet rozrzucenia do szkół po całej gminie.
To jak to jest? Tam gdzie Wy będziecie uczyć, ma być super, a w innych szkołach niech się martwią ich dyrektorzy?

W liście otwartym informuje pan o trzech wariantach. Czym one się różnią od tych, które ja zaprezentowałem? A dlaczego nie ma wariantu czwartego, który podał wójt na sesji Rady Gminy, w którym przy Sitarskich będą uczyły się dzieci z Nadarzyna i Strzeniówki, a przy Żółwińskiej z Wolicy, Walendowa, Szamot i Kajetan?

Cały czas słyszymy, że Gmina Nadarzyn się rozwija, ale to tylko w przypadku kiedy potrzebna jest teza do utworzenia LO, kiedy chodzi o pierwsze klasy szkoły podstawowej to okazuje się, że mamy tendencję odwrotną więc zwijania się gminy. Jeżeli tak jest, to po co tworzyć liceum, jeżeli za 8 lat nie będzie miał kto się w nim uczyć.
Czy to ma być liceum dla uczniów z okolicznych gmin? To może powiedzmy otwarcie, że nie chodzi tu o dzieci, ale o pracę dla nauczycieli.

Zarzuca mi Pan manipulację, to może przejdźmy do konkretów, wystarczy dokładnie przeczytać pisma złożone do starosty. Napisał Pan, że: „Od ponad trzech miesięcy Urząd Gminy jasno określił, że występuje do Powiatu o przejęcie zadania i utworzenie LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO”.
Może ktoś o małej inteligencji i nieznajomości mógłby w to uwierzyć, ale proszę nie traktować tak wszystkich:
 

  • 14.06.2016 roku pismo do starosty w sprawie utworzenia Liceum Ogólnokształcącego w Nadarzynie z oddziałami sportowymi
  • 1.07.2016 odpowiedź do tego listu starosty
  • 18.07.2016 kolejne pismo nawołujące do tego z 14 czerwca w sprawie utworzenia LO z oddziałami sportowymi + projekt porozumienia do utworzenia LO z oddziałami sportowymi
  • 12.10.2016 wójt spotyka się ze starostą. Oświadcza, że interesuje go tylko liceum sportowe, a liceum ogólnokształcącym w Gminie Nadarzyn nie ma sensu
  • 18.11.2016 kolejne pismo nawiązujące do pism poprzednich
  • 2.12.2016 odpowiada starostwo i w celu skonkretyzowania zadaje dodatkowe pytania
  • 4.01.2017 następne pismo do starosty i choć nie ma w nim mowy o oddziałach sportowych to zapytanie dotyczy pisma z 1 lipca 2016 roku w którym starosta miał rozważyć powstanie LO z oddziałami sportowymi
  • 13.01.2017 pismo w którym również wycięte zostały już słowa oddziały sportowe, jednak dalej starosta naciskany jest w sprawie pism wcześniejszych oraz projektu porozumienia, które się nie zmieniło i dalej jest w nim LO z oddziałami sportowymi.
 

I kto tu manipuluje, gdzie tu jest wycofanie się z oddziałów sportowych, gdzie to jest jasno określone?

Pyta mnie Pan, czy czytałem list otwarty wójta do starosty, oczywiście czytałem, ale może przypomnijmy datę tego listu - 20 stycznia 2017 roku. Czy to jest od trzech miesięcy, to jest dwa tygodnie przed sesją Rady Powiatu na której mogłaby zapaść decyzja. Czy to jest poważne zachowanie, mówienie przez ponad pół roku o liceum ogólnokształcącym z oddziałami sportowymi, a nawet o liceum sportowym, a teraz stawianie starosty pod ścianą i mówienie, że to on jest wszystkiemu winien i że nie odpowiada na pisma.
W wywiadzie dla naszego portalu jasno określił, że dla LO jest na tak, ale jak ktoś w zakamuflowany sposób próbuje przemycić swoje pomysły, to jak można go traktować.

Pisze Pan, że od czerwca 2016 roku był pomysł na utworzenie zespołu gimnazjalno – licealnego przy Żółwińskiej z klasami sportowymi i językowymi w Liceum. Pierwszy raz w życiu o czymś takim słyszę. Jeżeli taki istniał to dlaczego od tego samego czasu forsowane było LO z oddziałami sportowymi?

Pisze Pan również, że Społeczny Komitet włączył się do działań właśnie na tym etapie, kiedy to Gmina jasno określiła, że stara się tylko o utworzenie Liceum Ogólnokształcącego – bez żadnych przymiotników. Z całym szacunkiem, ale kto jak kto, ja śledzę dokładnie co się dzieje w gminie i nie zauważyłem, co zresztą udowodniłem, aby Urząd Gminy odciął się od swojego pomysłu.

Jeżeli są to działania Państwa, dlaczego organizujecie spotkania z przedstawicielem gminy, kto jest czyim kwiatkiem do kożucha? Dlaczego nie stworzycie własnej ankiety, tylko przeprowadza ja Urząd Gminy? Czy w ogóle ta ankieta jest poważna, jeżeli z jednego komputera wysłałem dwa poparcia w których wpisałem Zenon Laskowik i Katarzyna Wielka i za oba mi system podziękował. Już słyszę te tłumaczenia, że po drugiej stronie siedzi osoba i wszystko weryfikuje, ale czy zweryfikuje też, jak wpisze swoich sąsiadów? Przecież jest to nonsens.

 

W jednym z pism przeczytałem, że jakaś ankieta przeprowadzana była w gimnazjum, to dlaczego jako rodzic nic o niej nie słyszałem.

Oczywiście mieć, a nie mieć liceum, nie jest żadnym pytaniem, bo jeżeli komuś coś dają, to rzadko znajdą się takie osoby które odmówią, ale zróbmy to z rozsądkiem. Już wpadł ktoś na pomysł w tej gminie na zrobienie siłowni pod chmurką. W niektórych miejscach stoją i rdzewieją.

Czy ktoś przeprowadził w tej gminie prawdziwą analizę na co jest zapotrzebowanie i w jaki sposób można najlepiej rozwiązać problemy. 

19 stycznia 2017 roku zadałem pisemnie pani Marii Aleksińskiej kilka pytań, na które oficjalnie na razie odpowiedzi nie dostałem, na część usłyszałem odpowiedź na środowym spotkaniu, ale interesuje mnie np, czy zostały przeprowadzone analizy, ile obecnie jest przedszkolaków na terenie Gminy Nadarzyn, które w sezonie 2017/2018 powinny zgłosić się do I klasy szkoły podstawowej przy ul. Sitarskich? Czy nie można by było poprosić dyrektorów zarówno przedszkoli publicznych jak i niepublicznych o przeprowadzenie ankiety?

Nikt nic nie wie, ale wszyscy wiedzą, że potrzebne jest LO i załatwi ono cały problem reformy oświaty. No bądźmy poważni.

Ja również na zakończenie mam pytania podobne do Pańskich jednak mają one całkowicie odmienny sens.

Komu tak naprawdę bardzo zależy na utworzeniu liceum ogólnokształcącego?
Komu zależy na chaosie, stresie dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej przy Sitarskich?
Dlaczego zarzuca mi Pan jakieś osobiste urazy i polityczne podziały, a dla odmiany nie spojrzy w środowisko w którym działa, głównie związane i podporządkowane władzy gminnej?
I kto to są ci wszyscy i czy rzeczywiście LO jest dobre dla wszystkich?

Z wyrazami szacunku
Wiktor Majewski

Komentarze:
31-01-2017
~wienio:
nam obiecał basen jak i jego radni przed wyborami mówili jak nas wybierzecie wybudujemy basen i co wybraliśmy i znowu nas oszukali jak co wybory ,koniec głosowania na was oszukańcy
31-01-2017
~Ryszard:
A ja chcę mercedesa dla syna
31-01-2017
~Wawa:
A ja chcę LO dla mojej córki, która skończy podstawówkę w Nadarzynie za 5 lat. Tych, którzy będą chcieli komentować np. moje pochodzenie (co niektorzy tylko to piszą wobec innych) informuję - warszawiak od trzech pokoleń, mieszkaniec Nadarzyna od 20 lat. No i przydałby się jeszcze basen kryty.  więcej
30-01-2017
~Paweł:
Boże!!!! Ludzie zacznijcie myśleć! Jakie rozbudowane? Gdzie? Za co? To, że ktoś wciska taki kit, to nie oznacz, że trzeba w to wierzyć. Gminny budżet jest napompowany dotacjami które wychodzą na 0. Przychodzą i trzeba nimi opłacić konkretną rzecz. Gdyby nie one to zadłużenie gminy już dawno przekroczyłoby 60%. Za co oni chcą rozbudowywać te szkoły? Jeszcze w Ruścu nie skończyli a już za następne się będą brali? Proszę myślcie logicznie. W tej gminie kit goni kit, a i tak się ludzie nabierają?   więcej
30-01-2017
~No tak, ale może być LO i rozbudowane dwie SP (takie są plany):
i wybudowane przedszkole. Nie rozumiem, dlaczego tak nie chcecie tego LO?
30-01-2017
~do poniżej:
ale w szkołę podstawową o tym piszemy ,a przedszkole jest jedno i gmina powinna wybudować kolejne
30-01-2017
~Ale dlaczego moi drodzy piszecie o przedszkolu? Przecież tu chodzi o:
przekształcenie Gimnazjum w LO lub SP. O ile mi wiadomo, to chyba w ramach reformy edukacji nie można przekształcić Gimnazjum w Przedszkole? :-)
29-01-2017
~Do Renaty:
może gdybyś była częścią społeczności nadarzyńskiej, wiedziałabyś, że we wsi Nadarzyn funkcjonuje jedno państwowe przedszkole. porównując do sąsiedniego Raszyna w którym w samej wsi Raszyn są 2 pełnoprawne, do tego jeden oddział przedszkolny(niegdyś funkcjonował jako samodzielna, pełnowymiarowa placówka) oraz buduje się kolejne - trzecie. naprawdę wciąż uważacie, że liceum jest bardziej potrzebne niż przedszkole? w ogóle o czym tu dyskutować, obie placówki są potrzebne, ale do tej pory o żadną nikt w gminie nie walczył - przypadek? nie sądzę. (a wyprowadzając panią z błędu - Nadarzyn nie jest jedyną gminą w powiecie, która nie ma liceum)  więcej
29-01-2017
~do loj:
A czego ty chcesz wiesniaku? Narazie to piszesz czego nie chcesz , czyli LO w Nadarzynie. Boisz sie , ze dziaki beda od ciebie madrzejsze? Uspokoje cie srednin rozgarniety uczen podstawowki juz jest!
29-01-2017
~lol:
Pani Renato niech pani najpierw nauczy się czytać ze zrozumieniem i skoro jest Pani taka wykształcona to przydało by się pisać stylistycznie .Po kiego grzyba sprowadza się Pani na wieś jak nie podoba się Pani to co my wiejscy ludzie chcemy w naszej gminie ???, sensu Pani wypocin nie rozumiem , skoro nie zna Pani Pana Wiktora ,a go sama obraża jednocześnie widać Pani uwielbienie dla pana Zwolińskiego .Jak pisze pani :ktoś ma zapach to nie ważne do jakiego Lo będzie chodził.Według mnie tu się pani myli jak ktoś ma zapał to właśnie liczy się dla niego dobra szkoła z dobrym zawodem ,a nie jakieś wiejskie LO z nauczycielami którzy przeszli ze szkoły podstawowej gdy tworzyli gimnazjum .bo nie wierzę aby wszyscy się w tej dziedzinie doszkolili--bo to wieś ,tak mieszkamy na wsi .Ja po SP miałam sprecyzowane kim chce byc i wybrałam odpowiednią szkołę w W-awie ,kilka osób z moje szkoły wybrało zwykłe LO bo nie wiedzieli co chcą robić w życiu .więc nie rozumiem pani ataku na tego Pana .Z sensu pani wypowiedzi można wnioskować jedno,brak dobrego wychowania ,taktu i bardzo słaba stylistyka w pisaniu .to tak po wkrótce . Chce pani dobrze wykształcić swoje dzieci to wiejskie LO jest dobre??  więcej
28-01-2017
~jestem za i nawet przeciw:
Jesteśmy może sporą gminą, ale zaściankiem. Ktoś kiedyś napisał, ze skansenem tak blisko stolicy. A liceum dla tych radnych i sołtysów wójta to za duża sprawa. Mają kasę, niech jeżdżą do stolicy.
28-01-2017
~Dla głupoty nie ma granic nie do przekroczenia:
28-01-2017
~Luiza:
Moja koleżanka po szkole sportowej tańczy w klubie gogo. Mówi, że nieźle zarabia i nawet na spłatę kredytu za mieszkanie jej starcza.
28-01-2017
~Dorota:
@Martyna. Już jedna Gdańszczanka z bogatym życiorysem mieszka w Nadarzynie.
28-01-2017
~Renata:
My- ciemnogród nie chcemy liceum ani dla siebie, ani dla dla innych, bo? Bo tak! 8 klas nam wystarczy! potem na bezrobocie, 1000 wpadnie i będzie git. Nie obchodzi nas skąd wezmą, żeby nam dać bo tego uczą później a my sie uczyć nie potrzebujemy!.....Szkoda na was czasu.... sami się zakręcicie i nie wiecie jak szybko...  więcej
28-01-2017
~Martyna:
Szanowni Państwo ja mieszkam w Gdańsku i chciałabym przeprowadzic do Nadarzyna ale jak nie będzie LO to się nie przeprowadzę
28-01-2017
~Do Renaty Jankowskiej z Granicy:
Musizz być nieźle zakręcona kobieto by wysyłać dzieciaka do LO w odległym Nadarzynie skoro masz pod nosem dwa niezłe LO w Pruszkowie, dodatkowo was super dojazd WKD...
28-01-2017
~Mieszkańcy to znaczy My i to z Nadarzyna panienko:
28-01-2017
~Renata:
"My" to znaczy kto?
28-01-2017
~Do Pani Renaty:
Końcówka Pani wypowiedzi buła typowa dla inteligencji :) Mieszka Pani w Granicy to zapraszam do LO w Komorowie , My chcemy podstawówki i przedszkola !!!!
28-01-2017
~Renata:
do Pana Majewskiego;Zacznę od odpowiedzi na Pana pytanie: otóż ja jestem osobą, której zależy na utworzeniu LO w Nadarzynie.Uzasadnienie:1. Jestem mieszkanką sąsiedniej Granicy, mamą pierwszoklasistki z gimnazjum i piątoklasistki z SP.W powiecie pruszkowskim mieszkam od 16 lat a sprowadziłam się tu z Warszawy. Proszę powstrzymać drwiący uśmiech; nie jestem "słoikiem" ale warszawianką w trzecim pokoleniu. Mam maturę, liceum ukończyłam w WWie i należę do tej grupy społeczeństwa, która uważa, że jak ktoś ma zapał do nauki to nie jest ważne do którego liceum dostanie się, oby jednak taką szansę miało. Bardzo cenię sobie czas i uważam, że 6 godzin tygodniowo (24 godziny w miesiącu)- tak liczę różnicę w dojeździe do LO w WWIE a w Nadarzynie to ogromna ilość godzin, które moje dzieci mogą spożytkować na naukę, dodatkowe zainteresowania, jak chcą, nie koniecznie w środkach komunikacji.Oczywiście, jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że mieszkamy blisko Pruszkowa tyle, że za dwa lata nastąpi tzw kumulacja dwóch roczników i dotknie ona moje dzieci. Chciała bym aby miały one takie same warunki nauczania jak ich starsze koleżanki.Poza tym wariant utworzenia LO i przyjęcia przez placówkę na Żółwińskiej klas VII i VIII z SP wyklucza dwuzmianowość na Sitarskich.Może nie zdaje sobie Pan z tego sprawy, że eksperyment szkolny zaaplikowany naszym dzieciom może odbić się negatywnie na nich – będą gorzej wykształcone co nie pozwoli im konkurować na rynku pracy.Może bardziej należy skupić się nad tworzeniem, czy pomocą w tworzeniu czegoś nowego, co daje perspektywy lokalnej społeczności a nie na negowaniu inicjatywy. Ja rozumiem, że tworzenie LO jest w gestii powiatów ale wynika to z obowiązku a nie chęci; skoro jest pomysł gminy (jedynej w powiecie, która nie ma szkoły średniej ) na utworzenie, prowadzenie i utrzymanie samodzielne LO dlaczego deptać ten pomysł?Czy to LO będzie miało profile sportowe czy muzyczne czy językowe, jakie bądź, zapewni łatwiejszy start dzieciom w przyszłość.To ,że obecna kadra gimnazjum chce stworzyć ogólniak, uważam za bardzo ambitny plan. Rozumiem, że Ci ludzie stawiają sobie wysoko poprzeczkę zawodową ,chcą rozwijać siebie i dać siebie młodzieży. Czy to nie zasługuje wg Pana na szacunek?Naprawdę uważa Pan, że społeczeństwo powinno mieć tylko wykształcenie zawodowe lub podstawowe? Tak, z jednej strony takimi ludźmi łatwiej się manipuluje . A jeszcze jak im się da 500 albo 1000 zł na dziecko i zniechęci do pracy bo kolejne 1000 może wpaść z urzędu pracy , o to chodzi? Pan się z tym zgadza?Politycy zgotowali naszym dzieciom małe piekiełko po to tylko aby odegrać się na przeciwnikach politycznych. Jednak Ci politycy są gdzieś tam, czy zostaną rozliczeni? Oby. Natomiast bardzo szybko zostaną rozliczeni w najbliższych wyborach oponenci tworzenia i ludzie bez wizji. Przypisuje Pan sobie podziw i szacunek dla pana Zwolińskiego, obrażając go i negując jednocześnie w całym liście. Ja myślę, że zazdrość przez Pana przemawia. Też chciał by Pan mieć tyle pomysłów co on, tyle pozytywnych osób wokół siebie . Tymczasem jest Pan sam. Sam wg mnie bo ci komentatorzy – malkontenci – analfabeci wręcz , ci co Panu klaszczą – oni tak naprawdę Panu nie wystarczają, są nikim dla Pana . Pan przecież ma maturę (?), stanowisko w redakcji poczytnej telewizji....A tak przy okazji:pracuje Pan blisko domu bo:też szanuje czas czy nigdzie indziej Pana nie chcą? PANIE ZWOLIŃSKI NIECH SIĘ PAN NIE PODDAJE, CI PLUGAWCY TO MIERNOTA I NIEUDACZNICY. JESTEŚMY Z PANEM!!!Bez fałszywego szacunkuRenata Jankowska  więcej
28-01-2017
~do Beata:
dziewczyno, piszesz sprzeczne rzeczy. ludzi nie stać również na przedszkole, które we wsi Nadarzyn jest JEDNO. czy nie uważasz, że jednak przedszkole jest priorytetem? i dlaczego do cholery to jest JEDYNA możliwość powstania liceum? dlaczego? skoro jest tak bardzo zaangażowany komitet, który jak mniemam działa nad utworzeniem liceum dłużej niż od czasu ogłoszenia reformy i likwidacji gimnazjów (nie wiem, nigdy o tym nie słyszałam, ale też się tym nie interesowałam) to dlaczego akurat ten moment jest jeden, jedyny i najważniejszy? akurat teraz, kiedy dzieci z szóstej klasy będą musiały zostać w podstawówce i będzie ogromne zamieszanie, dodatkowo robić meksyk z liceum? dlaczego nikt nie walczy o przedszkole? (czyżbyś miała dziecko w wieku gimnazjalnym ;))  więcej
28-01-2017
~lol:
Beata mów w imieniu własnym ,a nie innych dzieci ,i zobacz wiecej niż czubek własnego nosa
28-01-2017
~ada:
Beata nie rozporządzaj sie moim dzieckiem moje woli iść do innej szkoły .a ja myślę przyszłościowo i uważam ,że ścisk jaki panuje w przedszkolu w Nadarzynie ,jest na 1 miejscu aby powstało drugie no chyb a ,że będziesz z własnej kasy dopłacała bo nie każdego rodzica stać na wywalenie tysiąca zł na prywatne   więcej
28-01-2017
~Do Beata:
Powiedz mi dlaczego twój czubek nosa na być ważniejszy od mojego ??? Uważam że liceum jest nie potrzebne w naszej gminie, uważam że podstawówka oraz przedszkole byłoby świetnym rozwiązaniem . A zresztą czy ktoś mnie zapytał o zdanie???? Dlaczego gmina staje tylko po jednej stronie a nie wyszla z incjatywą szerokich konsultacji na ten temat ?? Dlaczego moje zdanie ma sie nie liczyć ??   więcej
28-01-2017
~Beata:
Ludzie brak mi do Was słów. Wszyscy po części mają rację ale to JEDYNA powtarzam JEDYNA szansa na powstanie LO a wy chcecie ją zmarnować bo chcecie czegoś innego . Gratuluję myślenia o własnym czubku nosa i dziękuję w imieniu dzieci .
27-01-2017
~Zeus do ~008:
To wszystko nie tylko da się zrobić, ale koniecznie trzeba będzie zrobić. Tylko, że to może zrobić jedynie bardzo sprawna, z profesjonalnym zapleczem władza a takiej niestety w Nadarzynie nie ma. I nie wiadomo, czy prędko będzie. I nawet jeśli udałoby się taką po najbliższych wyborach wyłonić, to zadania, o których piszesz zajmą jej ładnych parę lat. A o Przekształceniu Gimnazjum w LO lub SP trzeba decydować teraz - mając Grzyba na karku i licząc, że to już nie on będzie rozdawał karty w tym ew. Liceum. Naprawdę jestem przekonany, że można u nas zrobić dobrą szkołę średnią. Może nie drugiego Władysława IV, czy Stefana Batorego, ale nie tak znowu dużo gorszą. Z nauczycielami, którzy potrafią zarazić pasją do przedmiotu a przynajmniej w swojej profesji będą bardzo dobrymi, rzetelnymi rzemieślnikami. O tym, jaka będzie szkoła będą decydowali właśnie nauczyciele. Wystarczy im postawić odpowiednie cele do realizacji a potem ich na bieżąco z tego rozliczać. Jak pracowników w korporacji, czy w każdej porządnej firmie. A o tym, jacy będą nauczyciele i dyrektor będzie decydowała przecież władza gminna. W końcu (być może już za 2 lata) się zmieni.  więcej
27-01-2017
~pol:
Zeus co do poczty to masz rację połowa pań tam pracujących nie wiem czy pracuje z musu bo takie odnoszę wrażenie jest arogancka i nie miła ,w dodatku cała poczta obwieszona jak choinka wszystko już tam kupić można to po co nam SKLEPY zamknąć wszystkie skoro na poczcie wszystko sprzedają i jedno okienko już całkiem zamknęli i kolejki non stop,Co do straży też masz rację ostatnio jak można zaobserwować i poczytać staż z Pruszkowa i z dalszych miejscowości przyjezdna przed nimi ,wyprzedza ich w dojeździe - to chyba coś znaczy????  więcej
27-01-2017
~Zeus co brałeś??:
27-01-2017
~008:
@Zeus :)) chcesz mnie wywołać do skomentowania? Chcesz , żeby Nadarzyn nie był wiochą jak powiedziałeś...? To zacznij od budowania dróg asfaltowych, rozbudowania ujęć wody pitnej i porządnego naprawienia oczyszczalni ścieków w Nadarzynie. LO też może być i to nawet jutro, ale najpierw uporządkuj sprawę podstawówek tak by nie było drugiej zmiany i żeby klasa nie liczyła więcej niż 21 osób.   więcej
27-01-2017
~Zeus:
Idąc tym tokiem rozumowania, jeżeli nie mamy ambicji i chęci rozwoju, to zlikwidujmy Komisariat Policji w Nadarzynie. Jest niedaleko lepszy i większy - w Pruszkowie. Przecież patrole mogą do nas z Pruszkowa przyjeżdżać. I tak jeżdżą samochodami. Warto też pomyśleć o likwidacji Oddziału Poczty Polskiej. Zróbmy z Oddziału Filię Oddziału w Pruszkowie - jest w końcu lepszy i większy. Albo w ogóle zlikwidujmy w Nadarzynie Pocztę. Przecież to nie problem dojechać do Pruszkowa. Ochotnicza Straż Pożarna też jest nam niepotrzebna. Tym bardziej, że jest kiepska. Po co ją naprawiać i robić w niej porządek po ew. wyborach? Lepiej ją zlikwidujmy - to przecież dodatkowy koszt. Możemy przecież liczyć na Państwową Straż Pożarną w Pruszkowie. Jest zdecydowanie lepsza i większa. I jeszcze ten Ośrodek Zdrowia w Nadarzynie. Po co on nam? Przecież duża część mieszkańców ma w pracy opłacone abonamenty medyczne i leczą się w LuxMedach i innych podobnych. A ci, co nie mają mogą bez problemu dojeżdżać do Warszawy. Dzieci codziennie mają dojeżdżać do Warszawy do szkoły, to dorośli i dzieci z katarem raz na jakiś czas nie mogą dojechać do W-wy do przychodni? Żaden problem - wystarczy wsiąść na Pl. Poniatowskiego w Autobus i w 30 minut jest się w W-wie. A ci z poza Nadarzyna i tak muszą przecież dojeżdżać. A na koniec - po co nam własna gmina? Lepiej podporządkujmy się Raszynowi albo bliższym Michałowicom. Przecież mamy takiego kiepskiego włodarza z 6-cioma zarzutami i zastępcę z wyrokiem za jazdę po wódzie. Po co zmieniać władzę w wyborach na inną? Lepiej ją zlikwidować i podporządkować się lepszej i sprawniejszej. Do Urzędu Gminy Michałowice, czy UG Raszyn jest w sumie też niedaleko. Bliżej, niż do Warszawy. Wyżej opisany proces już się zresztą zaczął. Mieliśmy Bank Spółdzielczy w Nadarzynie z długą i piękną historią. Został zlikwidowany. Teraz będzie następny krok - zlikwidujemy Gimnazjum i zrobimy z niego Szkołę Podstawową. A potem kolejne - opisane powyżej. Byliśmy, jesteśmy i z takim rozumowaniem zostaniemy już na zawsze Wiochą.  więcej
27-01-2017
~do ~ lol:
Tak, wiem. Znam nawet takie przypadki, gdy dzieci codziennie, jesień, czy zima szły do szkoły blisko 10 km. Rozumiem, że jesteś zwolenniczką pogarszania warunków życia naszego i naszych dzieci. A szkoda, bo ja myślę, że raczej należy je poprawić. Dzieciom w podstawówce także - rozbudowując szkoły.  więcej
27-01-2017
~do20:54:20 ~do Brawo::
odpowiedz mi dlaczego jak pewien okres temu sąd wydał wyrok taki a taki i wójt miał przeprosić mieszkańców dlaczego tego nie zrobił ,czekam na rzetelna odpowiedź..Dodam że wójt jest z partii poprzedniego rządu
27-01-2017
~do20:54:20 ~do Brawo::
gdyby nie przestrzegali prawa to tacy jak ty i tobie podobni jak za poprzedniej władzy już byś siedział# a potem by dopiero sprawdzali ile paragrafów ci doklepać
27-01-2017
~qwerty:
o jaką normalność Ci chodzi o powrót do władzy złodziei i oszustów oraz tych co wyprzedali Polski majątek w obce zagraniczne łapy za bezcen tych co doprowadzili do upadku polska Gospodarkę a pozwolili i sprzyjali obcemu kapitało rozwinąć się w Polsce bez płacenia podatków o taką normalność ci chodzi ,BO normalność to pokazali wyborcy w ostatnich wyborach i to cię boli ,że zostałeś odcięty lub zaczynasz być odcinany od złotego koryta????  więcej
27-01-2017
~do Brawo:
Od kiedy wy przestrzegacie prawa? Sąd uznał, że Żeplinski ni złamał prawa a to oznacza, że pisdzielce złamali prawo. Nie mogę się doczekać jak będą jadna/jeden za drugim stawali przed Trybunałem Stanu gdy wróci do Polski normalność.
27-01-2017
~lol:
Serwus wystarczyło aby twoje dziecko poszło wcześniej spać wtedy było by wyspane ,ja chodziłam do szkoły średniej za tak zwanej komuny wstawałam o 5 rano aby o 5.30 czekać na autobus do godziny 7 może jakiś się zatrzyma -tak wtedy było i dojadę na 8 do szkoły lekcje a potem praktyki miałam do 16.30 potem powrót do domu odrobinie lekcji ,następnie randka i jakoś nie narzekałam ,szkołę skończyłam wzorowo .A ty biadolisz może warto zdać pytanie dlaczego Nadarzyn ma tak słabą komunikację ze stolicą i innymi miastami gdzie dzieciaki mogą iść do szkoły ??Ja jako mama dziecka w gimnazjum nie jestem za liceum ,ale za szkołą podstawową bo klasy są przepełnione   więcej
27-01-2017
~Krzysztof:
Musicie mieć świadomość, że Lo w Nadarzynie może powstać teraz albo nigdy (mam na myśli dający się przewidzieć horyzont czasowy, tj. jakieś 15-20 lat). Powstanie LO lub kolejnej SP jest wymuszone reformą. Jeśli możemy mieć rozbudowane SP w Nadarzynie i Ruścu oraz do tego jeszcze LO to uważam, że takie rozwiązanie jest najlepsze.  więcej
27-01-2017
~Rozalin:
Panie Wiktorze wysyłam faktury na pewne pyszności bedzie dobry artykuł o Kijowskim z Nadarzyna
27-01-2017
~Belfrowie???:
KODziarstwo zwykle!!!!
27-01-2017
~rodzic kolejny:
Wiecie o co chodzi? Belfrowie z Gimnazjum musieli by się dokształcić by pracować w podstawówce. A im nie chce się dokształcać. Powiedzmy to jasno!!!
27-01-2017
~Zaraz zaraz!:
Przecież właściciel tego sklepu to jednocześnie przewodniczący tego stowarzyszenia LGD. Kolejna sprawa faktur Kijowskiego?
27-01-2017
~Do Sklepu U Ryby:
Czy wystawiali Państwo faktury Stowarzyszeniu LGD Nadarzyn Pozdrawiam :)
27-01-2017
~Głupota tych ludzi poraza.:
Z Grzybem i Muchalskim żaden madry projekt się nie uda.
27-01-2017
~Beata :
A jeżeli chodzi o grę polityczną kosztem naszych dzieci to zrobił już to rząd.
27-01-2017
~Beata:
Brawo realista i serwus. Właśnie o to chodzi. Jeżeli ktoś ma ochotę posłać dziecko do Warszawy bardzo proszę ale nie ograniczajmy innych możliwości. A czy ktoś pomyślał że niektórym może być ciężko zapłacić nawet za miesięczny ? Nie wszyscy mają pieniądzy w nadmiarze jak ostatnio większość nowobogackich z okolic. Chcesz posłać dziecko do LO do Warszawy, zabieraj go tam też do przedszkola i podstawówki! Skoro to nie problem !   więcej
27-01-2017
~Do Serwus:
Otóż to. Zatem teraz należy postawić pytanie czy bardziej warto męczyć 12-13 letnie dzieci dwuzmianowością czy 16-17latków dojazdami. Oczywiście odpowiedź na to pytanie nie istnieje. Świadczy to tylko o głupocie pospiesznej reformy, która zrobi więcej krzywdy niż pożytku.   więcej
27-01-2017
~Robert:
Panie realisto a czy widział już Pan koncepcję rozbudowy podstawówki. Czy widział Pan gdzieś zagwarantowane pieniądze na rozbudowę.Jeżeli mówimy o realiach to może je najpierw zobavzmy.
27-01-2017
~Serwus:
Trenowałem z dzieckiem dojazdy do centrum W-wy na 8.00. rano. Jeździliśmy samochodem. Najpierw Al. Jerozolimskimi (Komorów Pęcice). Zacząłem, gdy oddali do użytku tunel pod wiaduktem przy Łopuszańskiej. Wyjazd 0 7.15 oznaczał spóźnienie. poczuliśmy wyraźną ulgę, gdy oddali nową wylotówkę na Katowice (S8 Salomea-Wolica). Tak, czy inaczej wyjazd nie później, niż 7.15. Kilka lat takiej jazdy spowodowało, że dziecko chodziło notorycznie zmęczone - nie tylko z niewyspania. Takie stałe dojazdy też męczą. Zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Można powiedzieć - co z tego? Ja mógłbym powiedzieć: miałem kolegę na studiach, który CODZIENNIE dojeżdżał na zajęcia równo 100 km pociągiem osobowym a potem tak samo wracał (ojciec był kolejarzem, więc bilety były darmowe). Tylko, czy ktoś chciałby codziennie dojeżdżać na uczelnię 100 km pociągiem osobowym? Równie dobrze można też powiedzieć, że czarna Afryka głoduje i wiele podobnych mądrości. Ale czy to znaczy, że ci, którzy nie chcą mają swoje dzieci męczyć (albo głodzić)?  więcej
27-01-2017
~Do Realista:
Tak jak piszesz, sama bym dała swój głos dla liceum - nikt mnie nie zmusi aby posłać tam dziecko, a niektórzy mogą skorzystać. Tylko, że na pewno nie od tego roku aby moje dziecko w 7 klasie musiało chodzić na drugą zmianę. A połączenie podstawówki/gimnazjum/liceum będzie przeczył całej idei likwidacji gimnazjum, czyż nie?  więcej
27-01-2017
~Apolityczny:
Nie lubię nauczycieli którzy bardzo mocno angażują sie politycznie a w gimnazjum jest ich pełno i szczerze dziękuje KODziarstwu za dotychczasową prace. Oczywiście jakby byłoby odwrotnie czyli okazywali uwielbienie do parti rządzącej też bym ich pozdrowił serdecznie. Poglądy zostawiamy w domu jeżeli jesteśmy nauczycielami !!!!  więcej
27-01-2017
~Realista :
Bardzo słuszna ostatnia uwaga : argumenty przeciw LO są bezpodstawne. Jeżeli ktos nie chce tu chodzic do szkoły nie musi, ale dlaczego innych pozbawiać tego wyboru? Tylko dlatego bo zrobiły się dwa obozy jak w całej Polsce i nieważne są argumenty tylko ' pozostawić na swoim', zeby ' dowalic' innym? Podstawówka ma byc w przyszłym tomu rozbudowana, dlaczego wiec nie stworzyć LO? Dlaczego niektórzy tak bardzo chcą by innym TEŻ było zle? Niech ich zwolnią i niech mają problem ( ich problem wiec ja mam to gdzieś). Polacy, niestety, mają taką naturę i lubią ' dokopac' innym. Teraz chętnie by dokopali nauczycielom bo czemu nie...? Nie jestem nauczycielem, ale obserwuję ten problem wszędzie. Nie martwcie się... nowa władza dotrze też do was... i wtedy będziecie inaczej śpiewać. Kłócić się dla zasady naprawdę nie ma sensu.   więcej
27-01-2017
~Przepraszam, ale używajmy inteligentnych argumentów!:
Równie dobrze można by powiedzieć: Jak są tacy dobrzy, niech wystartują w Nadarzynie z kolejną podstawówką, ale prywatną i pokażą na co ich stać ! Prawda, że brzmi idiotycznie?
27-01-2017
~Jestem przeciw liceum !:
Zwolenników proszę o porządne przygotowanie projektu i dopiero gadanie, konsultacje, zebrania i listy. Na razie to jest jedynie "widzi misie" grupki osób za nieswoje pieniądze. Jak są tacy dobrzy, niech wystartują z prywatnym liceum i pokażą na co ich stać !  więcej
27-01-2017
~Do leszczyka mini sołtysika:
Już zapłacili fakturke :) mam nadzieje że nie bedzie liceum :)
27-01-2017
~mega sołtys:
analiza komentarzy jest prosta! Prostaki-pisiaki nie chcą liceum, tylko żeby ich pociechy miały "luzik" w podstawówkach!!! Rozumiem to. Jest to racjonalne podejście. Wiadomo, że podstawówka to szczyt ich mozliwosci!(No wyjątykowo ambitni zrobią uprawnienia na wózki widłowe)... Na ch...j więc nam liceum!!! Wszystkie argumenty chyba już tu były użyte - więc dodam ostatni... Jeśli teraz nie uda się stworzyć w Nadarzynie liceum - to nie uda się już nigdy! I jeśli się nie uda to powinniśmy wystąpić o zmianę nazwy naszej miejscowości na "Dziadarzyn" albo "PISdarzyn"  więcej
27-01-2017
~do Beaty:
2 godziny dojazdy do Warszawskiego LO? autobus z pl. Poniatowskiego jedzie na Okęcie nie dłużej niż 30 minut. Kolejne połączenia z włochami/ochotą/mokotowem/śródmieściem/muranowem nie trwają dłużej niż 30 minut co daje czas dojazdu około 60 minut+ ewentualne dojście na przystanek. Czas dojazdy gimbusa(nieadekwatna nazwa) dla osób spoza wsi Nadarzyn będzie bardzo podobna. także na liceum przy ulicy Żółwińskiej najbardziej skorzystają dzieci mieszkające we wsi Nadarzyn, bo np. dojazd tych dzieciaków z Ruśca, Młochowa, Starej Wsi, Kajetan i tak dalej będzie znacznie wydłużony. tzn sam przejazd będzie krótszy, ale ze względu na jeden gimbus późniejszy czas oczekiwania 'pod salą' będzie w rezultacie podobny do dojazdu do warszawy. nie wspomnę nawet o dojeździe WKD, gdzie ze stacji Otrębusy do Dworca Centralnego dojazd zajmuje 36 minut, aczkolwiek trzeba uwzględnić dojazd do stacji w Otrębusach/Nowej Wsi. aczkolwiek to również może mieć rozwiązanie - ścieżka rowerowa z Nadarzyna. Jest wiele możliwości, jednak gdy coś robi się na hura to tak właśnie to wygląda. jest zamęt, brak rzetelnych informacji i gra polityczna dobrem naszych dzieci.   więcej
27-01-2017
~Bo to się nazywa wolny wybór.:
Ale wolny wybór może być tylko jeżeli będziemy mieli (zakładam, że dobre) LO.
27-01-2017
~mieszkanka:
Moja córka do szkoły podstawowej chodziła do Nadarzyna,do szkoły średniej do Warszawy,studiowała też w Warszawie.Gdyby miała podjąć jeszcze raz naukę wybrała by tak samo.Jestem pewna że swoje dziecko też będzie namawiać żeby LO ukończyło w Warszawie lub w Pruszkowie.Sama dojeżdżała do Warszawy przez 9 lat i niczego nie żałuje.   więcej
27-01-2017
~ojciec:
Teraz dzieci ze Starej Wsi do gimnazjum muszą być na pętli o 6:15 to samo będzie do liceum więc jak ma wyjechać o 6:15 to i na 8 dojedzie do Warszawy czy Pruszkowa.Priorytetem są szkoły podstawowe i może niech gmina zajmie się tymi.No ale wg wójta lepiej rozbudować 3-4 szkoły za kilka dobrych milionów złotych niż w zasadzie bez kosztów przystosować gimnazjum.Straszenie rodziców, że zrobi gmina nową rejonizację i dzieciaki z obecnych szkół trafią do innych, więc powinni być za liceum (wtedy zostanie tak jak teraz) to niestety poziom wójta i jego dworu.  więcej
27-01-2017
~Zeus:
A ja jestem zwolennikiem LO w Nadarzynie. Jesteśmy sporą gminą i powinniśmy mieć odpowiednie do wielkości i potencjału gminy aspiracje. Dlaczego na wstępie zakładamy, że LO w Nadarzynie ma być kiepskie. Myślę, że przy wsparciu i nadzorze (po wyborach) nowych, kompetentnych i szczerze zaangażowanych władz gminnych można stworzyć w nadarzynie niewielkie, wręcz elitarne (mam na myśli jakość nauczania) LO. Część dzieci rzeczywiście będzie chciało jeździć do LO warszawskich. Szczególnie te, dla których W-wa jest sama w sobie atrakcją. Ale znajdzie się sporo, które będą chciały się uczyć na miejscu - jeśli szkoła będzie naprawdę dobra. To nie jest trudne. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić. I przede wszystkim chcieć. Celem ma być utworzenie dobrej szkoły średniej a nie uprawianie polityki i realizacja przez władze własnych delikatnie mówiąc "niejasnych" interesów.   więcej
27-01-2017
~Beata :
Ludzie pomyślcie troszkę o przyszłości. Dzieci kiedyś skończą przedszkola i podstawówki.Będą musiały dojeżdżać. Osobiście uważam że LO jest potrzebne. Nauczyciele będą mieli dalsze etety a nasze dzieci będą miały prawo wyboru czy tracić na dojazd 2 godziny czy może dojść w 15 minut . Widzę że każdy z Was ma ograniczoną wizję na najwyżej najbliższe 5 lat . A co później? Wyprowadzicie się do Warszawy bo będzie bliżej? Powodzenia   więcej
27-01-2017
Wiktor:
Bardzo chętnie bym odpowiedział na zadane pytanie, tylko chciałbym wiedzieć kto ma być adresatem Pan Dariusz, Pan Bogdan, czy może jeszcze ktoś inny bo adres już znam Żółwińska 41. A i dziękuje za uznanie, znaczy się, że było celnie ;)
27-01-2017
~Na poziomie bagna i mułu jestes ty i twoi mocodawcy ( do: ponizej ):
27-01-2017
~Magistrzy od Wf łączmy sie !!!:
Ja wiem kto jest mocodawcą mgr od skoku przez kozła . Jestem ciekawy jak to jest studiować Wf :) i ten jeden trudny przedmiot anatomia...piłki lekarskiej :)
27-01-2017
~Do do Majewskiego:
Cwaniaczku drobny podaj tych mocodawców jak Ci odwagi wystarczy czekam....
27-01-2017
~Do Majewskiego:
Podpisujesz się pod pismem a twojego udziału w redagowaniu tego pisma nie ma żadnego. Robisz kopiuj i wklej to co ci twoi mocodawcy podrzucą. Twoje pismo można od razu odróżnić od tego co zamieszczasz. Twoje wypowiedzi i to co prezentujesz jest na poziomie bagna i 100 m mułu.   więcej
27-01-2017
~Jestem przeciw liceum !:
Po kolei gmina powinna zapewnić:1) żłobki 2) przedszkola3) szkołę podstawową na wysokim poziomie, nie na 2 czy 3 zmiany po 30 dzieci w klasie z dostępem do zajęć poza-lekcyjnych4) dojazd do szkoły podstawowejNa razie z żadnego z tych zadań porządnie się nie wywiązuje. Zatem nich nam wójt i inni urzędnicy nie mydlą oczu gimnazjum !Brawo Panie Wiktorze !  więcej
27-01-2017
~Pytanie do rodziców dzieci z Kajetan, Strzeniówki, Wolicy, Walendowa i Nadarzyna:
Czy w podstawówce wasze dziecko ma mieć klasę 20 czy 30-to osobową? Czy wasze dziecko ma chodzić do podstawówki na jedną czy na dwie zmiany? Czy zgadzacie się na przemęczanie waszego dziecka w znacznie pogorszonych warunkach lokalowych szkoły podstawowej czy wolicie, by dziecko miało właściwe warunki do nauki? Czy w razie pożaru, zatrucia, skażenia szybciej ewakuuje się przepełnioną szkołę podstawową czy taką, gdzie jest obłożenie tylko 70-80% możliwości szkoły. Czy słowa dyrektor Bogusiewicz, że nie wyobraża sobie szkoły podstawowej w tym przepełnionym kształcie już w przyszłym roku są dla was wystarczające by nie zgodzić się na pomysły wójta?   więcej
27-01-2017
~Kryl:
To LO nie może być "dla nauczycieli". Jasne jest, że część z nich zwiększy swoje kwalifikacje i się rozwinie (są przecież prawne wymagania dla nauczycieli LO). Całkiem spora część, szczególnie tych starszych nie będzie w stanie tego zrobić. Na ich miejsce trzeba będzie zatrudnić wykwalifikowanych nauczycieli - oby, jak najlepszych.  więcej
27-01-2017
~"ciemny lud wszystko kupi":
że zacytuję klasyka. A na serio. W argumentacji "społeczników" brakuje mi elementarnej argumentacji - gruntowna analiza problemu, opierająca się o np. "strategię rozwoju gminy ..." czy dane statystyczne GUS. Nie trzeba być jednostką wybitną, żeby na podstawie tych danych dojść do wniosku, że liczba ludności rośnie, głównie ze względu na migrację z okolic i są to ludzie młodzi, którym potrzebne są żłobki, przedszkola i podstawówki w pierwszej kolejności a nie ogólniak. Czy ktoś widział analizę SWOT? Odnoszę wrażenie, że w całej tej dyskusji chodzi o to, żeby LO i to jakiekolwiek było a nie o to żeby gminny system edukacyjny przygotowywał dzieci do dalszej edukacji czy pracy. Z drugiej strony rozumiem brak należytej argumentacji - do tego jest potrzeby ktoś kto się trochę na "cyferkach" zna, a z matematykami to gimnazjum jest problem. Pytanie do komitetu. Co się takiego wydarzyło, że w lecie ogólniak-ogólaniak był 'be", a ogólniak sportowy był "cacy", a teraz jest odwrotnie? Pierwszy będę za LO jeśli tylko ktoś mnie do niego przekona LICZBAMI a nie słodkim pie..eniem  więcej
27-01-2017
~12334:
a w Nadarzynie mamy tylko jedno publiczne przedszkole śmiech na sali
27-01-2017
~Gmina:
powinna zapewnić dzieciom żłobki, przedszkola, szkoły podstawowe. Kanalizację i drogi itd ...... Szkoły ponadpodstawowe to powiatu zadanie. Czy gmina Nadarzyn już zapewniła wszystko ze swoich zadań mieszkańcom że "rzuca się " na inne? Nie sądzę!!!
27-01-2017
~nic dodać:
Frekwencja zebrań rodziców to odpowiedź wójtowi na jego pomysły z liceum.
27-01-2017
~Ojciec:
Przecież widać gołym okiem, że te LO ma być dla nauczycieli. Dla ich wygody moje dziecko ma sie gnieździć na Sitarskich , nie doczekanie wasze!! Nauczyciele boją sie że bedą zwolnienia, No to bedą takie życie , taki klimat mamy, jak tysiącami zwalniali pracowników z likwidowanych przedsiębiorstw wszyscy mówili restrukturyzacja. A teraz ja mam sie przejmować kilkoma belframi ?   więcej
27-01-2017
~lili:
Arku skoro można bez liku zrobić wpisu na jedno IP to nie dziwię się ,że uzbierali tysiąc może to jedna osoba siedziała w gminie i cały dzień klikała .Wszędzie gdzie robione sa takie ankiety to jest tak zrobione ,że więcej niż raz nie możesz udzielić poparcia itp.,od razu każdy głupi się połapie ,że to kolejna manipulacja aby uzbierać dużo podpisów na tak .Po drugie w takiej ankiecie powinni zabierać głos ludzie mający aktualnie dzieci w wieku szkolno-przedszkolnym wtedy była by to rzetelna ankieta,a tak to h...steczka nie ankieta   więcej
27-01-2017
~Jarek:
Panie dyrektorze a o LO to się pan tak samo będzie troszczył jak o sprzęt który użyczył pan poprzednikowi?
27-01-2017
~Nadarzyn:
Ja mam pytanie do Pana Zwolińskiego, dlaczego w Pana liście są tylko trzy warianty ? Gdzie wariant o którym mówił wójt ?? Powiem że to dziwnie wyglada jak komitet społeczny zbiera podpisy na stronach gminnych.
27-01-2017
~Arek:
Panie Zwoliński czy nie jest Panu wstyd ???? Co to za konsultacje są !!! Jak to możliwe że mogę wpisać na jednym IP tyle osób ile bede chciał !!! To jest żenujące , jestem ciekawy czy już macie 2 tys czy 4 tys podpisów ??? Wstyd !!!
27-01-2017
~Brawo:
Mgr od Wf poległ , brawo Panie Wiktorze , no cóż Panie mgr od Wfj zostałeś Pan rozjechany bez mydła :) Chciałbym jeszcze zauważyć że na paru forach były prezes stowarzyszenia Lg coś tam pisze że Pan Panie Wiktorze manipuluje. Ja bym zastanowił sie nad krokami prawnymi, chociaż może Pan były prezes opowie jak smakował tort kupiony w jednym ze sklepów w Rozalinie oczywiście jak smakował członkom stowarzyszenia ;)  więcej
27-01-2017
~mieszkaniec:
po co to liceum?! lepiej poluźnić podstawówki! to lobbing belfrów z gimnazjum, który chcą się wypromować kosztem dzieci ściśniętych w podstawówce. gdzie można wyrazić brak poparcia?!
pokaż więcej
 
Copyright © 2010 - 2024 Nadarzyn.tv
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE. DALSZE ROZPOWSZECHNIANIE ARTYKUŁÓW, ZDJĘĆ, FILMÓW, TYLKO NA PODSTAWIE PISEMNEJ ZGODY WŁAŚCICIELA PORTALU